abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54070237
202. Mildred Pierce (Michael Curtiz, 1945) :: 8.2

Zeer vermakkelijke film noir. Een zeer sterke rol van Joan Crawford. Boeiend verhaal, mooie flashbacks en sterke dialogen.

203. Gilda (Charles Vidor, 1946) :: 8.3

Het plot zelf zit niet zo best in elkaar, maar gelukkig maakt de cast veel goed. Rita Hayworth is de sexy Gilda (zucht wat een vrouw) en die rol speelt ze ook fanatastisch, de dans/zing scenes zijn toch wel de hoogtepunten. Glenn Ford doet ook niet onder qua acteerwerk. Sfeertje en camerawerk zijn verder ook erg goed.
pi_54071440
Control

Overtuigende biopic over het leven van de zanger van Joy Division, Ian Curtis.
Je herkent de stijl van Corbijn in de mooie verstilde beelden, die een goed beeld geeft van het leven in het grauwe Macclesfield eind jaren-70.

Ook de acteurs en met name de Curtis-vertolker verdienen een compliment, zeker omdat ze zelf de instrumenten bespelen en hiermee overtuigen.

Kippenvel bij de inzet van het nummer Atmosphere bij de eindscene.

Benieuwd wat Corbijn in zijn volgende film gaat doen.

Ex-Drummer

In plaats van de droge humor van het boek is er in de verfilming vooral voor een over-the-top aanpak gekozen en maakt indruk.
Het is schitterend gefilmd en geeft een "mooie" sfeer van troosteloosheid/zinloosheid mee.
Lekker grof en een hele mooie soundtrack.

Niet alles komt uit de verf, maar respect voor de gekozen aanpak.

Trois couleurs: Blanc

Mooi.....

Trois couleurs: Bleu

........mooier.....

Trois couleurs: Rouge

........mooist!

Ik heb echt genoten van deze trilogie, vooral Blue en Rouge hebben diepe indruk gemaakt.
Meesterlijke drama's over het ondoordringbare van het menselijke gedrag.

Ik ga snel Dekalog kijken....
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:14:11 #53
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_54074954
Eindelijk iemand die de juiste volgorde snapt van kwaliteit bij Trois Couleurs
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:13:49 #54
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54078283
The King of Kong: A Fistful of Quarters (2007, VS, Seth Gordon)
In 1982 haalde Billy Mitchell het officiële record op het arcardespel Donkey Kong. Dat record was zo hoog dat voor meer dan 20 jaar niemand ook in de buurt kwam. Tot de komst van Steve Wiebe de man die als eerste een serieuze kans maakt om het record te breken.
In het eerste half uur van deze documentaire krijgen we een introductie in de geschiedenis van competief arcade games spelen. Er worden verschillende karakters geïntroduceerd zoals Billy Mitchell en Walter Day, de zelfbenoemde officieele arcade games scheidsrechter met zijn bedrijf Twin Galaxies. Die karakters zijn zo opmerkelijk, dat ik de film stop heb gezet om op imdb op te zoeken of het nou echt of toch een mockumentary was. Dit zegt imo genoeg over de vermakelijksheidsfactor van deze docu.
Maar de docu wordt pas echt interessant met de komst van Steve Wiebe. Een gewone huisman, vader en echtgenoot die het niet mee zit in het leven, net niet goed genoeg in honkbal om prof te worden, ontslagen op de dag dat hij zijn nieuwe huis gekocht. En nu besteed hij zijn vrije tijd aan proberen te verbreken van Mitchell's record. Vanaf dat moment wordt de docu een strijd tussen de normale man Wiebe en showmacho Mitchell. Een strijd tussen de verliezer die winnaar wil zijn en de winnaar die geen verliezer wil zijn. Een strijd die er nooit echt van komt, omdat Mitchell om vage redenen geen live-duel met Wiebe aandurft. En tevens de strijd van een eerlijke man, Wiebe, tegen een corrupt door vriendjespolitiek doordrongen systeem als zijn records op dubieuze redenen worden afgekeurd, terwijl de minst even dubieuze records van Mitchell wel worden aanvaard.
Oké, de docu kiest wel heel duidelijk kant voor Wiebe en schildert Mitchell af als slechterik in het verhaal. Maar wie daar doorheen prikt ziet een vermakelijke docu over een stel zieligaards, die zichzelf moeten bewijzen via zoiets debiel als een arcadespel.
cijfer: 8

Fast Track (The Ex) (2006, VS, Jesse Peretz)
Op de dag dat Sofia (Amanda Peet) bevalt van hun eerste dochter wordt Tom (Zach Braff) ontslagen. Ze besluiten weg te trekken uit New York naar de boeiende welke staat/stad waar Sofia's ouders wonen. Zodat Tom een baan kan krijgen bij het advertentiebureau waar schoonvader (Charles Grodin) ook werkt. Naast hem werkt ook Sofia's jaloerse exvriendje (Jason Bateman) daar.
De film zit vol met geinige (en minder geinge) misverstanden, versprekingen e.d. Dit, een zeer grappige Jason Bateman en het feit dat Amanda Peet en Zach Braff uit hun zelf erg sympathieke karakters zijn, maken de film een best vermakelijk romcomtje.
Elke keer dat Charles Grodin in beeld komt verandert de film, ondanks zijn degelijke komische bijdrage, in halve horror. Wat een eng facelift gezicht heeft die man.
cijfer: 6.5

Kickin It Old Skool (2007, VS, Harvey Glazer)
Justin raakt in de jaren 80 na een breakdance ongeluk in een coma. Nu is hij weer wakker en brengt zijn oude breakdance vrienden uit zijn jeugd weer bij elkaar om een geldprijs en het hart van zijn liefje te winnen. Slecht acteerwerk, voorspelbaar plot en Jamie Kenned,y je zou een dikke onvoldoende verwachten. Maar de film bevat wat geslaagde grappen, een dosis nostalgie en Maria Menounos .
cijfer: 5.5

Manufacturing Dissent: Uncovering Michael Moore (2007, Can, Rick Caine & Debbie Melnyk)
Twee links-progressieve fans uit Canada van Michael Moore willen een docu maken over hun idool. Maar tijdens het maken van de docu komen ze langzaam achter de twijfelachtige werkwijzes van Moore. Ze gaan vraagtekens stellen bij de docu's van hun idool. Kritiek en vragen, die ook gedeeld worden door vrienden, (ex)medewerkers en critici van Moore in verscheidene interviews. Het is belangrijk om te onthouden dat dit een docu is die gemaakt is door Moore-fans uit Canada en niet Amerikaanse republiekeinse Moore-bashers. Waardoor het bedrog van Moore dat ontrafeld wordt extra hard aankomt.
cijfer: 7,5

Ocean's Thirteen (2007, VS, Steven Soderbergh)
Het is al tig keer gezegd, maar het klopt. 11 was leuk en gaaf, 12 was ontzettende bagger, 13 is weer leuk en gaaf

Captivity (2007, VS, Roland Joffé)
Wat een verschrikkelijke Saw-wannabe boutfilm. Met Saw-achtige martelpraktijken, cliché na cliché en een twist die je al lichtjaren van te voren aan ziet komen. Maar er is nergens enige spanning te bekennen. Ellisha Cuthbert is erg appetijtelijk om te zien, maar heeft bij verre na niet genoeg acteertalent om een film te kunnen dragen.
cijfer: 3

License to Wed (2007, VS, Ken Kwapis)
Nog een redelijk geslaagde romcom. John Krasinski en Mandy Moore zijn een leuk koppel. Robin Williams is niet irritant. En best grappig, vooral dankzij John Krasinski.
cijfer: 6.5

Donzoko (The Lower Depths) (1957, Jap, Akira Kurosawa)
Tja, armoede en het lijden dat dat mee brengt is van alle plaatsen en tijden. Zoals deze verfilming van Maxim Gorky toneelstuk door Kurosawa bewijst. Want het is typische een toneelstuk verfilming. En wat opvalt is dat Kurosawa voor een Japanse film enkele westerse verwijzingen (o.a. de Styx rivier) erin heeft gelaten. Maar het is niet alleen kommer en kwel. Vooral de dronkaard met zijn `bitol organs` en zoektocht naar een mysterieuse tempel voor dronkaards zorgt voor de nodige komische verademing.
Op naar Renoirs versie

Tora no o wo fumu otokotachi (he Men Who Tread on the Tiger's Tail) (1945, Jap, Akira Kurosawa)
Dat deze film heel erg low budget was, is duidelijk te zien aan het verschrikkelijke nep decor, overbelichting en schokkende camera. Maar door zijn korte duur en vermakelijke karakters, vooral de clowneske drager, toch een leuk tussendoortje.
cijfer: 7,5
pi_54078813
204. Hot Fuzz (Edgar Wright, 2007) :: 8.1

Vermakkelijke film van de makers van Shaun of the Dead, prima plot, heerlijke dialogen, britse humor en prachtig camerawerk.

205. The Bourne Ultimatum (Paul Greengrass, 2007) :: 8.2

Het vooraf bekende (laatste) deel van de trilogy bourne, wat mij betreft ook een geslaagd 3e deel, genoeg actie, enkele scenes zijn zeer goed uitgewerkt, goed sfeertje en spanning tot het einde, die voor mij toch open blijft..
  maandag 22 oktober 2007 @ 00:45:09 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54081405
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:39 schreef pascalheister het volgende:
Het vooraf bekende (laatste) deel van de trilogy bourne, wat mij betreft ook een geslaagd 3e deel, genoeg actie, enkele scenes zijn zeer goed uitgewerkt, goed sfeertje en spanning tot het einde, die voor mij toch open blijft..
Het is niet te hopen dat er stiekem toch nog een extra deel komt met de heer Bourne. Dit deel vond ik de perfecte afsluiting van een prima trilogie. Ik zou ook niet weten wat een vierde deel zou toevoegen...

Lord of the Rings (1978)
Bwahaha, zeer matige tekenfilmversie van de eerste twee (!) boeken van Tolkien. De quasi-homoseksuele relatie tussen Frodo en Sam was wel beter uitgewerkt (en vooral meer obvious) dan in ruim negen uur Peter Jackson. Cijfer: 4,5

Little Miss Sunshine
Leuke, leuke film ! Een aanrader voor iedereen! Cijfer: 8,5

Bananas
Erg wisselvallige komedie van Woody Allen. Briljante momenten worden opgevolgd door matige flauwigheid. Het verhaal is ook vrij bizar eigenlijk: Woody gaat naar het fictieve land San Marcos (de reden daarvoor is vaag en/of stompzinnig) en beleeft daar een chille tijd met een rebellengroepering. Cijfer: 6,5

Enter the Ninja
Alternatieve titel: Menselijke Moordmachine, poeh! Cijfer: 5

Jaws 2
Hèt ultieme bewijs dat sequels zwakker zijn, maar genoeg entertainende waarde bezitten. Cijfer: 6

Ningen no Joken II
In het tweede deel van de NNJ-trilogie wordt Kaji gevolgd in het Japanse leger. Het eerste gedeelte van de film is erg sterk, formidabel zelfs. Verschillende indrukwkkende gebeurtenissen passeren de revue, waardoor het respect van de kijker voor Kaji groeit. Hij hangt ook hier namelijk de grote held uit, maar een perfecte held is het weer niet. Op bepaalde momenten had ik anders gehandeld dan hem. Een tijd lang zit hij te flirten met het overlopen naar de Russen en had hij ook op een gegeven moment de ultieme kans om te deserteren, maar deed het tòch niet! Maar goed, dat is wel erg gemakkelijk oordelen zo achter je pc en een chipszak in je klauwen.
Het tweede gedeelte van Ningen no Joken wordt echter langdradig vervelend. Om de haverklap krijgt een Japanner een pak slaag, geen wonder dat ze de oorlog verloren! De finale daarentegen maakt wel weer wat goed en door de cliffhanger ben ik toch wel razend benieuwd naar deel III. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_54084178
Death Proof

Ging er als QT en Horror-fan eens goed voor zitten, achteraf bleek het voor niks te zijn geweest.

90% van de film bestaat uit totaal oninteressante dialogen tussen een stel wijven, en waar normaal de dialogen QT’s sterkste punt zijn, slaat het in deze film helemaal nergens op, en is het ook totaal niet grappig.

Denk dat er in de hele film zo’n 4 a 5 leuke stukjes zaten, veel te weinig natuurlijk.

4/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:20:18 #58
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_54084915
Napoleon Dynamite
Napoleon Dynamite is een nerd
Hij heeft geen vrienden en iedereen vindt hem een loser. Hij kan niet veel.
Napoleon krijgt voor het eerst in zijn leven een vriend: Pedro Sanchez.
Samen gaan ze alles er aan doen om Pedro als hoofd van de leerlingenraad van school te maken.

Een soms wat te droge film naar mijn mening en het is
Het is zeker geen standaard amerikaanse komedie.

Vote Pedro!!!

.imdb. 6.9/10
naar mijn mening 8/10
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:38:46 #59
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_54089559
Rush Hour 3

Gisteren gezien in een volle zaal in Pathe de Kuip. Wat een geweldige film! Dit is nou topvermaak eerste klas! Het verhaal en de karakterontwikkeling is van ondergeschikt belang in dit soort films. Daarentegen is de actie en vooral de humor prachtig! Meerdere malen dubbel gelegen en de bios met mij. Op naar deel 4

Een dikke 9!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_54091247
I Now Pronounce You Chuck and Larry

Vandaag gezien, ik vond het een toffe film, weer een draai in een film met Adam Sandler wat ik niet had verwacht, in 1 keer werd het heel serieus. Verder is dat geen probleem. Humor vond ik wel passend en het acteer werk was ook niet verkeerd
Voor mij een soort film die ik niet te vaak hoef te zien, ik had hetzelfde gevoel bij de film "Click" hier was ook niks mis mee.

Af en toe en film op dit niveau is lekker verfrissend, van mij krijgt hij een 7.5
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:58:18 #61
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54097419
Rokugatsu no hebi (A Snake of June) (2002, Jap, Shinya Tsukamoto)
Het is vaag, het is "pervers", het ziet er prachtig uit. Typisch Shinya Tsukamoto dus.
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:17:20 #62
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54097909
Menace II Society
De Hughes broertjes lieten zich volgens eigen zeggen bij het maken van deze film qua opbouw en manier van vertellen inspireren door Goodfellas. En dat is goed te zien. Meteen al vanaf de eerste scene is de invloed duidelijk. Maar verder mag deze opzich vermakelijke film natuurlijk niet in de schaduw staan van Scorsese`s meesterwerk.
Het geheel ziet er verzorgd uit met mooi camera werk en een deugdelijke soundtrack. Maar waar de film min of meer aan ten onder gaat is het cliché verhaaltje en de bordkartonnen personages. Dat is extra jammer omdat het acteerwerk in zeker wel in orde is.
Zeker geen hoogvlieger maar wel leuk om tussendoor te zien.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 6,7/10
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:41:38 #63
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54101581
Open Window (2006)
En stel zijn gelukkig samen, hij vraagt haar ten huwelijk. Maar dan slaat het noodlot toe en op een middag wordt zij verkracht in haar studio. Ze groeien dan langzamerhand uit elkaar.

cijfer 6 / imdb 6.3
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:34:25 #64
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54106604
Microcosmos: Le peuple de l'herbe (1996, Fr, Claude Nuridsany & Marie Pérennou)

Nooit eerder zag de insectenwereld er zo mooi uit. Het is echt verschrikkelijk knap hoe ze in staat zijn dit allemaal zo prachtig in beeld te brengen. Bovendien schakelt de film steeds op tijd over naar de volgende gebeurtenis,waardoor die nooit gaat vervelen. De muziek eronder sluit feilloos aan bij de beelden.

Krótki film o zabijaniu (A Short Film About Killing) (1988, Pol, Krzysztof Kieslowski)
De film gaat over moord (dûh) buiten en in naam van de wet. Het volgt drie mannen, een jonge advocaat, een taxichauffeur en een rondzwervende arme jongeman. Kieslowski is een regisseur die een groot visueel talent combineert met een diep inzicht in en verstand van de menselijke psyche. En ook maatschappelijk iets heeft te zeggen zonder prekend of moralisernd te worden.
cijfer: 8.5
pi_54108057
Hallo mensen,

Ik heb geen film gezien maar wil hem wel gaan bekijken. Ik kom er alleen niet achter wat de titel is. Er zit een heel bekend stuk in waarbij ze een oog uit een dier halen (Hond als ik me goed herinner). Iemand een idee?

Groeten,
Kaatje
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:00:09 #66
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54108112
Geen idee. Misschien heb je hier, Ik zoek de titel van een serie/film/programma deel 21 meer succes
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:55:10 #67
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54109103
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 12:56 schreef Nijntje7 het volgende:
Hallo mensen,

Ik heb geen film gezien maar wil hem wel gaan bekijken. Ik kom er alleen niet achter wat de titel is. Er zit een heel bekend stuk in waarbij ze een oog uit een dier halen (Hond als ik me goed herinner). Iemand een idee?

Groeten,
Kaatje
Bedoel je misschien Un Chien Andalou?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:39:51 #68
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_54110136
because i said so gewéldig!!! met Demi moore en Lauren Graham
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
pi_54131169
I Now Pronounce You Chuck And Larry gisteren gekeken.
En denet Prison Break S03E05, maar dat is een serie.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:20:58 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54131988
Michael Clayton
Michael Clayton (George Clooney), een begenadigd manusje-van-alles in een groot advocatenkantoor, krijgt te maken met een grote zaak, dat wel een heel vies luchtje heeft. Een of ander mestbedrijf heeft een flinke aanklacht aan haar broek gekregen wegens het verspreiden van uitermate giftig spul. Het is de bedoeling dat hij deze zaak op weet te lossen en naar een goed einde weet te brengen. Naast deze perikelen passeren ook allerlei andere zaken uit het leven van Michael Clayton de revue en dat maakt het niet heel prettig. De film stuitert alle kanten op en wordt onnodig ongecompliceerd, zeker in het begin. Zo wordt er af en toe aandacht geschonken aan zijn geldproblemen en zijn relatie met zijn zoontje, die zich vooral in zijn Mercedes afspeelt. Het voelt helaas nogal overbodig aan, terwijl in die tijd beter meer aandacht besteed had kunnen worden aan de grote rechtzaak, waarin Michael Clayton verzeild raakt. De climax plus einde zijn gelukkig wel bevredigend en er is nog een leuke rol weggelegd voor Tim Wilkinson, die een doorgedraaide advocaat neerzet. Cijfer: 6,5

La notte
Dit is een film, die veel concentratie vergt van de kijker, toegangelijk is ie namelijk niet. Een intellectueel voorkomend koppel wordt gevolgd in hun doen en laten. Het eerste uur is prima door te komen, maar vanaf het moment dat het stel arriveert op een feestje, wordt de film zeurderig en... snobistisch. De mysterieuze en hete Monica Vitti maakt wel op dat moment haar presence en dat maakt nog wel wat goed. Anderhalf uur in plaats van twee uur had hoe dan ook prima volstaan om de boodschap (de leegheid van en afstandelijkheid in een relatie) over te kunnen brengen. Cijfer: 6,5

The Adventures of Robin Hood

In het kader van dit tournament beleefde ik al wat voorpret met deze film en dit is opvallend leuk. The Adventures of Robin Hood is een van de eerste kleurenfilms en dat is ook duidelijk er van af te zien. Alle spelers hebben kleurrijke kostuums aan, wat wellicht wat geforceerd over kan komen, maar in ieder geval wel aangenaam om naar te kijken. Datzelfde geldt ook voor de sprookjesachtige decors. Het verhaal moge wel duidelijk zijn: Robin Hood steelt van de rijken om die rijkdom vervolgens weer te verdelen onder de armen. De actiescenes zien er overigens verbluffend goed uit en zouden zelfs tegenwoordig zeker niet misstaan. Cijfer: 8
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:46:28 #71
130755 Kinga
versier hier
pi_54133860
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:39 schreef Chulaa het volgende:
because i said so gewéldig!!! met Demi moore en Lauren Graham
Mandy Moore bedoel je.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:59:03 #72
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_54134135
Trade

Er zijn van die films waar je gewoon niet met een prettig gevoel de bioscoop uit komt, Trade is zo'n film. Het onderwerp kinderhandel en -prostitutie hakt er behoorlijk in. Dit is dan ook wel de kracht van de film, het scenario is niet geweldig en ook de regie laat hier en daar heel wat steken vallen.
Het verhaal gaat over een 13 jarig meisje dat wordt ontvoerd door een internationaal netwerk van kinderhandelaren en een tocht maakt van de mexicaanse grens naar New Jersey terwijl onderworpen aan alle bruutheden die hierbij haar komen kijken. Ondertussen probeet haar broer haar spoor te volgen geholpen door een Americaanse agent (Kevin Kline) Bij Kevin Kline spatten de vonken er helaas nooit af waardoor je ook niet bijzonder veel affiniteit met zijn karakter krijgt. Hier tegenover staan de acteerprestaties van de nog jonge en onervaren Mexicanen in deze film.
Het had een veel beter film kunnen zijn en dat is jammer, maar ik zou hem toch aanraden, al is het alleen maar voor de onderwerp. 6.5/10
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:54:17 #73
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54135340
Dalkomhan insaeng (A Bittersweet Life) (2005, ZK, Ji-woon Kim)
Strak is het woord dat bij me naar binnen blijft schieten tijdens het kijken van deze Koreaanse maffia actie film. Strakke vormgeving, strakke regie, strakke muziek, strakke aktie en strak in pak.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:32:04 #74
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_54162054

Good Luck Chuck

Good Luck Chuck gaat over Chuck. Chuck wordt door vrouwen gezien als een soort van geluksengeltje die ze bij de 'ware' brengt. De bedoeling is dat Chuck 1 nacht met ze naar bed gaat en dat diegene die ze daarna daten de ware is. Chuck geloofd het in het begin niet en neukt dus alles wat los en vast zit. Inclusief zijn onaantrekkelijke assistente. Chuck is namelijk tandarts. Chuck heeft ook een vriend, Stu, die nieuwe tieten aan vrouwen geeft. Stu speelt niet echt een rol in de film, behalve dat je vaak bij hem in 1 shot ook een paar blote tieten ziet. Nagoed, Chuck komt erachter dat het dus wel zo is dat alle vrouwen, nadat ze met hem naar bed zijn geweest, trouwen en natuurlijk komt op dat moment de vrouw van zijn leven in zijn leven, Cam Wexler, een pinguinverzorgster.

Nagoed, het verhaal is écht heeeel erg flinterdun en is vrij voorspelbaar. Wel heb ik een paar keer hardop moeten lachen om de grappen, die niet zo ontzettend flauw zijn.

IMDB geeft 'm een 5.0 en daarin kan ik me prima vinden.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 23:36:52 #75
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54172140
Chariots of Fire (1981, VK, Hugh Hudson)
In principe is het een degelijk in elkaar zittende formule film over twee athleten. Maar persoonlijk deed het me bar weinig. En zat ik de meeste tijd zo:
cijfer: 5
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:09:10 #76
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_54172818
Michael Clayton

Michael Clayton moet tegen wil en dank zorg dragen dat alle smerige zaakjes van een groot advocatenkantoor binnenskamers blijven. Voormalig openbaar aanklager Michael Clayton werkt als 'fixer' voor een grote advocatenfirma uit New York en moet ervoor zorgen dat alle vuile was van het bedrijf binnen blijft. Voor alle smerige zaakjes die directeur Marty Bach op hem afschuift, verzint Michael een oplossing. Hij is allesbehalve blij met deze functie, maar staat met zijn rug tegen de muur. Wanneer de door schuldgevoelens overmande topadvocaat Arthur Edens roet in het eten gooit van een belangrijke miljoenenschikking, komt Clayton voor de grootste uitdaging van zijn carrière en zijn leven te staan.

Film die langzaam op gang komt, nogal langdradig en soms zelf onsamenhangend oogt maar uiteindelijk een verrassend slot heeft.

7/10
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:24:10 #77
862 Arcee
Look closer
pi_54173130
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:19 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]

Red Road

Indrukwekkende film. "Zet je knap op het verkeerde been" zei de recenscent van het Parool op de cover, iets dat werkelijk klopt als een bus bij Red Road. Een plotwending die ik totaal niet zag aankomen en ook behoorlijk hard door verrast werd. Overkomt me zeker niet vaak bij films (de laatste was Shawshank Redemption). De spanning wordt langzaam maar zeker opgevoert en het mondt zich uit in een hele intense film met expliciteite seksscenes.
Mee eens, die wending was inderdaad verrassend. Goeie film.

Probeer Antares ook eens.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:51:04 #78
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_54173676
Garden State (2004)

I don't really believe in a god zegt Natalie Portman halverwege de film. Ik ook niet, maar als je haar ziet in Garden State dan begin je toch te twijfelen. Ik weet nog wel hoe diep ik onder de indruk was toen ik GS een jaar of 3 geleden zag, en hoe het me inspireerde om toch maar te proberen ooit eens zelf films als deze te maken. Wederom kreeg ik dat gevoel, en ik werd nu zelfs nog meer omver geblazen. Nu weet ik het zeker. Garden State behoort tot mijn 10 favoriete films tot nu toe. En dat zal vast nog wel een tijdje zo blijven.
9,7
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:09:46 #79
862 Arcee
Look closer
pi_54174020
Dankzij deze scène heb ik 1 van mijn grootste favoriete nummers van dit decennium ontdekt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_54174818
Harry potter en de order of the phoenix zonet gezien.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:33:25 #81
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54176434
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 01:09 schreef Arcee het volgende:
Dankzij deze scène heb ik 1 van mijn grootste favoriete nummers bands van dit decennium ontdekt.
Je bent niet alleen.
pi_54177966
Knallhart (Detlev Buck, 2006)
Zoals de titel al aangeeft een harde film over het leven in de Berlijnse achterstandswijk Neukölln. Nadat ze door zijn stiefvader het huis uit worden geschopt moeten de vijftienjarige Michael en zijn moeder verhuizen van een nette wijk naar een probleemwijk. Al op de eerste dag is Michael het middelpunt van geweld en krijgt hij ruzie met Erol, een jeugdige crimineel. Ook Michael komt snel in aanraking met criminaliteit en het snel geld verdienen spreekt hem wel aan. Keiharde film dus, met goed acteerwerk en een sterke soundtrack (o.a. Beck, Eels). 7.8

Death Sentence (James Wan, 2007)
De wraakfilm is weer helemaal in, zagen we Jodie Foster korte tijd geleden nog in The Brave One nu is het de beurt aan Kevin Bacon in Death Sentence. De regie van Death Sentence was in handen van James Wan (Saw) en de schrijver was ook de man acher de Death Wish films (ultieme wraakfilms met topper Charles Bronson in de hoofdrol). Wanneer een bende de geliefde zoon van Nick Hume (Bacon) om het leven brengt, stort zijn leven en dat van de rest van zijn gezin in. Hume laat, na het horen eisen van een belachelijk lage straf, de dader(s) vrijuit gaan door het intrekken van zijn bekentenis en besluit zelf over te gaan tot het straffen van de schuldigen. Dit gaat van kwaad tot erger en voordat hij het weet brengt hij de levens van de rest van zijn gezin in gevaar. Death Sentence is wederom een zeer vermakelijke film van James Wan, die iedere keer toch weer zijn eigen draai aan een film weet te geven en schijt heeft aan de ongeschreven Hollywood regels. Ditmaal een harde aktiefilm met een goede rol van Bacon en een prachtige (helaas kleine) bijrol van John Goodman. Ook grappig om de Saw Puppet nog weer in een kleine cameo te zien. Zie overigens net dat de film op rottentomatoes.com maar een 17% score krijgt, belachelijk laag in mijn ogen. Death Sentence is zeker geen meesterwerk, maar toch echt een vermakelijke film. 7.3

The Birds (Alfred Hitchcock, 1963)
The Birds is de derde Hitchcock die ik in korte tijd kijk en toch wel een stuk minder dan Vertigo en Rear Window. Het concept is best goed gevonden, maar de uitwerking is niet echt super (zeker voor Hitchcock). De opbouw is erg traag en de special effects zijn niet al te best (zelfs voor 1963), verder ontbreekt de spanning nogal (iets waar Hitchcock normaal geen last van heeft). Toch heeft de film zeker zijn momenten en is het geen straf om naar te kijken, maar wel wederom een ietwat tegenvallende klassieker. 7.3

vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:04:52 #83
52357 Lambiekje
pi_54178051
Shrooms (2006)
3 stellen gaan op vakantie naar Ierland, naar het bos om paddos te zoeken. Een van de grietjes neemt een giftige en gaat lekker trippen. Is een keer een andere insteek voor een slasher film.

cijfer 5 / imdb 5.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54179020
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dalkomhan insaeng (A Bittersweet Life) (2005, ZK, Ji-woon Kim)
Strak is het woord dat bij me naar binnen blijft schieten tijdens het kijken van deze Koreaanse maffia actie film. Strakke vormgeving, strakke regie, strakke muziek, strakke aktie en strak in pak.
HULDE! Topfilm!!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:04:11 #85
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54180610
Strana Glukikh
Twee vrouwen komen elkaar tegen in een of andere nachtclub en ontwikkelen een vriendschap. De ene is doof en droomt ervan om naar een land ver weg te gaan waar het zorgeloos toeven is voor doven, de ander is tamelijk naïef en moet een grote som geld bij elkaar zien te scharrelen voor haar vriendje.
Op zich is het wel een leuke film met karakters, die telkens bizarre onlogische acties uithalen. De twee vriendinnen zijn niet altijd even snugger en dat zorgt voor grappige situaties en ruzies zo nu en dan. Gebarentaal speelt een belangrijke rol in deze film en dat komt op het eind erg goed van pas, wanneer het prettig lichtvoetige misdaadgedeelte aanbreekt. Enig minpuntje is dat het stemgeluid van de dove Yaya op den duur gaat irriteren, maar ja daar kan je ook niks aan doen als je doof bent. Sommige stukjes muziek doen trouwens sterk aan Yann Tiersen denken, terwijl zijn Amelie-muziek van een paar jaar later is. Een heuse aanrader voor liefhebbers van de Moskouse onderwereld, Lada's en Chulpan Khamatova . Cijfer: 7,5

3:10 to Yuma
Prima western gemaakt volgens de huidige Hollywoodconventies met een erg intrigrerende rol voor Russell Crowe. De ene keer denk je dat hij een meedogenloze schurk is, de andere keer neem je het toch wel weer voor hem op. Christian Bale is ook erg in zijn element als grote held van het verhaal. De prachtige western-setting is van grote meerwaarde, hetzelfde verhaal zou namelijk met enkele aanpassingen zich ook gemakkelijk kunnen afspelen in de grote stad anno eind 2007 en dan zou het maar een standaard verhaal geweest. 3:10 to Yuma bewijst dat de western nog steeds een geweldig genre is, die het verdient om meer op de cinematische kaart terecht te komen. Cijfer: 8

Såsom i en spegel
Lastige film wederom van Ingmar Bergman over vier personen die op een eiland vertoeven. De vrouw in het gezelschap is niet helemaal 100% en hoort stemmen in haar hoofd. Tegen het eind van de film denkt ze god te gaan ontmoeten. Dat klinkt allemaal erg hoogdravend, maar dat valt uiteindelijk toch wel mee. Wel is het jammer dat de andere drie personen er maar een beetje bij hangen en echt veel van hen kom je niet te weten helaas. Gelukkig bevat deze film zo her en der mooie plaatjes en duurt ie maar 90 minuten. Cijfer: 7
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:07:41 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54187206
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:01 schreef Hulkio het volgende:

The Birds (Alfred Hitchcock, 1963)
verder ontbreekt de spanning nogal (iets waar Hitchcock normaal geen last van heeft).
Serieus?
pi_54187409
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:07 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Serieus?
Misschien overdreef ik wat met "ontbreekt", maar het viel me erg tegen in elk geval. Zat niet echt op het puntje van mijn stoel. Bepaalde scenes (waarin je de vogels zelf niet ziet) waren nog wel aardig qua spanningsopbouw, maar ik had denk ik iets te hoge verwachtingen bij deze film.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:47:33 #88
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54188001
Gisteren en eergisteren:

Airplane II: The Sequel
Het eerste deel blijft briljant maar dit deel had ik nog nooit gezien. Hij haalt het niet bij deel 1 maar ik heb me kapot gelachen. De humor en woordspelingen zijn echt te flauw voor woorden, geweldig!
Dit soort films zijn absoluut aan mij besteed!

IMDB Cijfer: 5,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

30 Days Of Night
In een afgelegen stadje in Alaska is de tijd van de maand weer aangebroken dat het de hele maand lang donker is. De helft van de ruim 250 bewoners heeft hier geen zin in en vertrekt voor een maand. De overgebleven mensen denken een rustige periode tegemoet te gaan. Maar dan krijgen ze ongewenst bezoek...

Wat volgt is een film die niet precies weet wat ie wilt: een serieuze horrorfilm zijn of een entertainende slasher. Met het slasher gedeelte zit `t meer dan goed: lekker veel bloed, afgehakte ledematen en recht voor z`n raap gefilmd, terwijl ook goed gebruikt wordt gemaakt van de "power of suggestion". Het serieuze gedeelte valt daardoor destemeer buiten de boot. Erg jammer.
Het feit dat het een maand lang donker is wordt goed gebruikt om een donkere sfeer neer te zetten. Het einde van de film is dan wel weer te voorspelbaar.

Jammer dus dat de film niet de juiste balans weet te vinden, anders was dit zonder meer een uiterst vermakelijke film geworden. Wat nu overblijft is een wat zouteloze film met een wat rare nasmaak.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:21:26 #89
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_54192613

Resident Evil: Extinction

Het 3e deel van de Resident Evil reeks. Ik heb Resident Evil : Apocalypse ook gezien, maar weet hier niet veel meer van, daarom zal ik me ook beperken tot dit deel. In deze reeks draait het om Alice. Alice is zombie/mens/machine en is op de vlucht voor alle andere zombies die op de wereld rondlopen. Want dat is er namelijk aan de hand in Extinction, de gehele wereld wordt bevolkt door zombies, op een paar mensen na dan. Die mensen rijden rond, vermijden grote steden en doen er eigenlijk alles aan om te overleven. 1 Zo'n groep rijdt onder leiding van Claire Redfield (bekend van Heroes waarin ze Niki Sanders speelt) ook rond. Dan is er nog een 3e partij, namelijk de verschillende 'overheden'. Voor 1 van die overheden werkt Dr. Isaacs, die ook al meespeelde in Apocalypse. Zijn doel een genezend middeltje te vinden waardoor de zombies geen vlees meer willen eten en kunnen functioneren als werkpaarden.

Nagoed, het verhaal verteld zichzelf eigenlijk wel. Natuurlijk komen Alice en Claire elkaar tegen en nemen ze het samen op tegen de zombies. De beelden zijn af en toe best mooi geschoten en de zombies zien eruit als zombies.

Het is een redelijke film, met een voorspelbaar verhaal. Zombies vallen mensen aan, mensen vallen zombies aan. Dr. Isaac wil Alice vangen en Alice wil Dr. Isaac vermoorden. Ik wil niet spoileren dus sluit ik af met; het is een prima film als je van zombieslashen houdt, waar de film op het laatst een beetje tegenvalt. En dit heeft met Dr. Isaac te maken. Als je de film gezien hebt snap je waarom.

IMDB geeft 'm een 6.5 en ik een 6.

Shrek the Third

Eindelijk heb ik 'm dan gezien. Shrek is koning van Far Far Away omdat de vader van Fiona ziek in bed ligt. t Bevalt 'm voor geen meter en is dan ook blij als hij een vervanger moet gaan ophalen. Waarom, dat zie je zelf in de film wel. Nagoed, hij vindt zijn vervanger, die niet echt een waardig vervanger blijkt te zijn. On top of that wordt het koninkrijk ook nog eens aangevallen door een verbitterde Prince Charming. Tot overmaat van ramp word zijn vrouw, Fiona, ook nog eens opgesloten.

Nougoed, samen met Puss en Donkey gaat hij op bad om het koningrijk te redden en komt natuurlijk weer allerlei vreemde dingen tegen. Gepensioneerde tovenaars, etc.

Iedereen vond 'm tegenvallen en ik helemaal niet. De grappen waren vond ik nog best leuk gevonden, de uitwerking was weer prachtig en in elke scene waarin Donkey schittert moest ik lachen.

IMDB geeft 'm een 6.3. Ik een 7.5.
pi_54194193
The Kingdom

Vanavond zag ik samen met 10 anderen in de Mustsee deze film met Jamie Foxx (Collateral, Ray) van Michael Mann (Collateral, Miami Vice).
Geweldige film over de FBI die een aanslag op een amerikaans compount in Saudi Arabie onderzoekt.
Mooi de 2 werelden (Amerika en Saudi Arabie/Moslims) in beeld gebracht, met daarbij kritiek leverend op beide maatschappijen.
Spannend met wat humor en goede actie. (en een serieuze ondertoon ala Blood Diamond)

De 7.4 op IMDB is mijn inziens terecht, maar van mij toch een 8.
pi_54216472
Resident Evil Extinction

Aardig horror film met goede actie 6,5

Requiem for a Dream

De film met die geweldige soundtrack. Heb hem eindelijk bekeken in HD en het is idd een geweldige film 8,5

The Bourne Identity

De eerste deel van de serie die ik was vergeten te kijken Goed verhaal en de actie is ook goed gedaan 7,5

The Bourne Supremacy

1 dag na deel 1 heb ik deze voor de 2de keer gekeken. Vind hem nog beter dan deel 1 8-

I Now Pronounce You Chuck and Larry

Zeer grappig film en orgineel 7-

Next:
The Messenger
The Invisible
Ratatouille
Kiss Kiss Bang Bang
pi_54217945
The Kingdom
Deze film zou allebij de kanten laten zien maar je krijgt dat te zien op de Amerikaanse manier, waardoor ik zelf weer die Arabieren begrijp. Typisch Hollywood.
6.5/10

Barry Lynon
Interessant verhaal wat alleen wel TER-GEND traag verteld wordt. De manier van vertellen past wel goed bij de film.
7-/10

Eyes Wide Shut
Geweldige trhiller, ik zat de hele tijd in spanning! Erg goed geacteerd door Kidman en Cruise. Mooi verhaal wat ook prachtig gefilmd is.
8.5/10
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:53:57 #93
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54221834
Nagareru (Flowing)
Ook de laatste film die ik nog moest zien uit de MoC box van Naruse is een prachtige film.
Zoals de titel al doet vermoeden, kabbelt de film een beetje voort maar wat je in de tussentijd de zien krijgt is van grote schoonheid. De dames in het geisha huis die worstelen met de vragen of ze nu in de oude Japanse cultuur van de geisha`s moeten blijven of dat ze moderner moeten worden, wordt prachtig in beeld gebracht. Het contrast tussen het oude en het nieuwe Japan is duidelijk zichtbaar.
Het acteerwerk is erg sterk, alle rollen zijn even goed gespeeld.
En verder zou ik hier niet veel woorden aan vuil maken maar gewoon ervan gaan genieten.

De MoC box is dus zeer goed bevallen. Zometeen maar de BFI-box van Naruse bestellen, ben zeer benieuwd naar meer werk van de beste man.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 28 oktober 2007 @ 14:04:36 #94
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_54222125

Things We Lost in the Fire

Ik kan niet anders zeggen dat Susanne Bier na Efter brylluppet (After the Wedding) weer een meesterwerkje heeft afgeleverd.

De film grijpt je meteen aan omdat je vanaf scene 1 meekijkt met het verwerkingsproces van iemand die haar zoon is verloren. Later blijkt dat de vrouw die dat zegt, de vrouw is van de man die is overleden. Ze heeft het tegen 1 van haar kinderen.

Door het fantastische acteerwerk van Benicio Del Toro en Halle Berry wordt je de gehele film geboeid. David Duchovny speelt een goede overleden vader en de 2 kinderen zetten goede rollen weg.

Nagoed ik heb geen zin om het hele verhaal uit te typen, wil alleen maar zeggen, ga deze film zien.

IMDB geeft 'm een : 7.5 (na 640 votes). Ik geef 'm een 8.

[ Bericht 4% gewijzigd door arneaux op 28-10-2007 14:28:18 ]
  zondag 28 oktober 2007 @ 14:41:19 #95
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_54223021
American Gangster

Een drugsbaas smokkelt heroïne naar Harlem tijdens de jaren '70 door de drugs te verstoppen in de doodkisten van Amerikaanse soldaten die gesneuveld zijn in Vietnam.
Gebaseerd op het waargebeurd verhaal over de opkomst van de Harlemse drugdealer Frank Lucas, die op de hielen gezeten werd door agent Richie Roberts.

Geweldige film: 8.5
.
pi_54223443
Caligula

De schandaalfilm van 1979 met een sterrencast met oa. Peter O'Toole, Helen Mirren (zie foto) en Malcolm Mc Dowell (zie foto).

O'Toole en McDowell spelen fenomenale rollen als wrede despoten in een voor de rest aan alle kanten rammelde film.
De film werd deels gefinancieerd door Penthouse wat terug te zien is in de overvloedige hoeveelheid naakt.

Als je van films als Satyricon van Fellini houdt, zoals ik, dan is dit zeker genietbaar.
  zondag 28 oktober 2007 @ 14:57:17 #97
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54223451
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 14:41 schreef Yankee het volgende:
American Gangster

Een drugsbaas smokkelt heroïne naar Harlem tijdens de jaren '70 door de drugs te verstoppen in de doodkisten van Amerikaanse soldaten die gesneuveld zijn in Vietnam.
Gebaseerd op het waargebeurd verhaal over de opkomst van de Harlemse drugdealer Frank Lucas, die op de hielen gezeten werd door agent Richie Roberts.

Geweldige film: 8.5
Vertel er eens wat meer over: waarom vond je `m zo geweldig?? ben erg benieuwd naar de film
  zondag 28 oktober 2007 @ 18:58:50 #98
52357 Lambiekje
pi_54228662
My Beautiful son (2001) / Strange Relations
New Yorkse psychiater krijgt te horen dat hij leukemie heeft. beenmergtransplantatie is de enige optie. Bovenop verteld zijn moeder dat ze niet de echte moeder is. Hij gaat op onderzoek uit en vindt zijn familie. Ze leven in achterwijk in Liverpool. Er onstaat ook nog iets tussen de ex van zijn nieuwe broer. Het is wel een goede drama.

Cijfer 7 / imdb 7.3

Black Dahlia (2006)
Setting jaren 50, redelijk traag. Een agentenduo proberen een moord op te lossen.

cijfer 5.5 / imdb 5.5

Vacancy (2007)
Een stelletje strandt in een verlaten dorp en huren een motel. De motel-verhuurder blijkt een snuff-movie maker te zijn.
Er gebeuren creepy zaken daar.

cijfer 6.5 / imdb 6.4

Resident Evil 3 (2007)
post-apocalypse. Wereld is in woestijn. Nagenoeg iedereen is zombie. Maar daar hebben we Alice (Jovovich) die wel eventjes de boel op stelten zet. Geweldig hoor al dat zombie-killings.

cijfer 6 / imdb 6.5

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 28-10-2007 19:03:59 ]
pi_54229385
206. Only Angels Have Wings (Howard Hawks, 1939) :: 8.2

Prima film met sterke acteerprestaties van Grant, Arthur en Hayworth. Verhaal speelt zich op 1 locatie af, en heeft een mix van lichte drama en comedy. De special effects zijn leuk om te zien, al zouden ze in de huidige tijd niet meer passen.

207. Little Fish (Rowan Woods, 2005) :: 7.2

Aardige film die niet constant boeiend blijft, ondanks het sterke acteerwerk van Blanchett en de gebruikte kleuren toch niet onaardig.
pi_54229667
The African Queen
Popcorn.

Cashback
Dit is het tikken van een paar clichés wel waard... als ik er zin in had. Mooi, stil.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')