Ja precies. Ook leuk als andere weggebruikers achter je rijden en harder willen gaan dan de max snelheid. Lekker doorkachelen danquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:45 schreef arpy het volgende:
Lol, ben ook vandaag begonnen met m'n eerste rijles. Beetje sturen op parkeerplaats en toen door de stad rijden. Voelt lekker als je net gas gaat geven als je uit een bocht komt.
Of gewoon heel langzaamquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Extreem snel optrekken bij het stoplicht is ook leuk
Dat deed ik gister ook, haalde ik iemand rechts in. En ik had het geeneens doorquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Extreem snel optrekken bij het stoplicht is ook leuk
Ik wou dat ik kon afrijden in Assen, was ik nog voor mijn vakantie aan de beurt geweestquote:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:08 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dat deed ik gister ook, haalde ik iemand rechts in. En ik had het geeneens door![]()
En m'n instructeur nog heel droog: "Vlot doorrijden is leuk, maar probeer niet rechts in te halen"quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
![]()
Sportief rijden is ook leuk![]()
Was dat niet al zoquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:22 schreef Plots het volgende:
Vandaag eerste les gehad. Was wel leuk.. uurtje ging snel om.
Je MOET nu een afspraak maken om je theorie te doen.
Je mag er niet zomaar meer heen gaan. Dat je het ff weet
Sommige provincies wel en sommige niet.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:12 schreef Renesite het volgende:
Je kán er wel zo heen gaan. Maar dan moet je eventjs afwachten of er plaats is. Vooralsnog is er vaak wel een plek of 3 vrij.
Geslaagdquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:04 schreef Buitendam het volgende:
Ik moet dalijk op voor mijn rijbewijs: 11.40 uur in Eindhoven.
Geen zin, maar toch hoop![]()
Feli! Snel je pasje aanvragen, dan kan je die wellicht snel volgende week ophalen. In het weekend kan je vaak toch niet veel rijden aangezien velen van ons dan onder invloed zijnquote:
Gemeentehuis sloot al om half 1 dus ik was te laat. Nu moet ik wachten tot dinsdag, aangezien het pinksteren is.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:21 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Feli! Snel je pasje aanvragen, dan kan je die wellicht snel volgende week ophalen. In het weekend kan je vaak toch niet veel rijden aangezien velen van ons dan onder invloed zijn![]()
makkelijk manquote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:20 schreef Crazykill het volgende:
Klote bocht achteruit, het is een klote bijzondere verrichting is dat.
Verder gaat het tot nu toe wel goed, alleen ik ben een beetje te gehaast en daardoor gaan meerdere dingen fout. Als ik rustiger word komt alles goed zei hij.
Ik pak elke keer de stoepquote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:54 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
makkelijk man, goed in je rechterspiegel kijken.. en rondom
Dat zeiden mijn examinatoren bij beide examens ook. Maar ze zeiden er wel alle twee bij, dat ze het niet uit konden leggen. Iets in de trant van "De borden en tekens op de weg moet je zelf zien, daar help ik je niet mee. Luister naar mijn instructies welke richting we inrijden. Doe het rustig aan, maar zorg er wel voor dat je lekker vlot met het verkeer meerijdt en laat zien dat je mee kan rijden met de rest."quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:44 schreef kcin22 het volgende:
Ben net gebeld door mijn instructeur, kan het 4 juni alweer proberenZelfde dag als de verjaardag van mijn vader. Moet een teken zijn
![]()
Hij vertelde ook de precieze rede dat ik gezakt was em dat was onvoldoende voertuigbeheersing (hellingproef). Het argument dat ik niet vlot genoeg was stond er ook maar kon niet worden onderbouwd door voorbeelden. Zo zie je maar dat die examinatoren je op kunnen laten zakken ol niks.
Is mij in de eerste vijf rijlessen ook al opgevallen, mensen die lekker ongeduldig doenquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja precies. Ook leuk als andere weggebruikers achter je rijden en harder willen gaan dan de max snelheid. Lekker doorkachelen dan![]()
In mijn geval was het erg rustig op de weg, dus meerijden was niet van toepassing. Ik hield me gewoon aan de maximum snelheid.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zeiden mijn examinatoren bij beide examens ook. Maar ze zeiden er wel alle twee bij, dat ze het niet uit konden leggen. Iets in de trant van "De borden en tekens op de weg moet je zelf zien, daar help ik je niet mee. Luister naar mijn instructies welke richting we inrijden. Doe het rustig aan, maar zorg er wel voor dat je lekker vlot met het verkeer meerijdt en laat zien dat je mee kan rijden met de rest."
52 euro voor 1.5 uur.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:07 schreef dubidub het volgende:
Wat zijn jullie eigenlijk kwijt voor een les? Ik 57 euro geloof ik (begin vrijdag as. pas)
Mn pakket is op voor losse lessen betaal ik nuquote:Op maandag 28 mei 2007 11:07 schreef dubidub het volgende:
Wat zijn jullie eigenlijk kwijt voor een les? Ik 57 euro geloof ik (begin vrijdag as. pas)
Ik betaal ¤32 per uur (heb les in blokuren), en heb voor mn lessenpakket van 38 lessen inclusief theorie ¤1466 betaald.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:07 schreef dubidub het volgende:
Urghquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:36 schreef sandertjuh het volgende:
Bij mij was het ook redelijk duur
¤42 voor één uur
¤60 voor anderhalfuur.
Blij dat ik het niet zelf hoefde te betalen. Het heeft me ouders aardig wat geld gekost
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:36 schreef sandertjuh het volgende:
Bij mij was het ook redelijk duur
¤42 voor één uur
¤60 voor anderhalfuur.
Blij dat ik het niet zelf hoefde te betalen. Het heeft me ouders aardig wat geld gekost
ik moest 8 dagen wachten...quote:Op maandag 28 mei 2007 20:27 schreef Simsfan88 het volgende:
Overmorgen rijbewijs halen, ik kan echt niet wachten! Wat duren 5 dagen dan toch lang![]()
Dat doe ik soms nog net ff fout, wat te langzaamquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:50 schreef kurk_droog het volgende:
Vanochtend leren schakelen en koppelen. Ging redelijk, maar zat er toch nog een paar keer naast. Ook bij het wegrijden en meten doorschakelen van 1 naar 2 ging schokkerig. Maarja, was dan ook pas me 2e les.
zeker wel, ik rijd nu wel eens een klein rondje, of op de parkeerplaats, maar ik kan niet wachten dat ik gewoon overal naartoe kan toerenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:09 schreef sandertjuh het volgende:
Je zal blij zijn als je hem hebtIk weet niet wat het is maar het leuke is er nog niet vanaf
ligt eraan hoeveel rijervaring hij daarna al heeft gehad hequote:Op woensdag 30 mei 2007 11:27 schreef xFriendx het volgende:
Misschien wat offtopic, maar ik vond het onzin om er een nieuw topic over te openen, mocht het toch off-topic zijn is er vast een mod in de buurt.
Aangezien de mensen hier bezig zijn met lessen of vrienden hebben die net geslaagd zijn (gezien de doelgroep) vroeg ik mij het volgende af:
Zou jij je veiliger voelen in de auto bij iemand die in 1x geslaagd is dan bij iemand die 3, 4 of misschien zelfs meer keer nodig had?
Dus stel je gaat uit met je vrienden, er zijn 2 mensen die de Bob willen spelen. Persoon A is in 1x geslaagd, persoon B in 3 of meer. Zou je dan sneller bij A instappen dan bij B?
Dat maakt mij dus echt niks uit, ik stap bij iedereen in de autoquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:27 schreef xFriendx het volgende:
Misschien wat offtopic, maar ik vond het onzin om er een nieuw topic over te openen, mocht het toch off-topic zijn is er vast een mod in de buurt.
Aangezien de mensen hier bezig zijn met lessen of vrienden hebben die net geslaagd zijn (gezien de doelgroep) vroeg ik mij het volgende af:
Zou jij je veiliger voelen in de auto bij iemand die in 1x geslaagd is dan bij iemand die 3, 4 of misschien zelfs meer keer nodig had?
Dus stel je gaat uit met je vrienden, er zijn 2 mensen die de Bob willen spelen. Persoon A is in 1x geslaagd, persoon B in 3 of meer. Zou je dan sneller bij A instappen dan bij B?
Noh, iemand die in 3 of 4 keer gaat heeft wel meer rijervaring. Mits hij meer lessen had.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:27 schreef xFriendx het volgende:
of hij kan gewoon niet rijden en moest daarom 3 of 4 keer en had die keer gelukquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
Noh, iemand die in 3 of 4 keer gaat heeft wel meer rijervaring. Mits hij meer lessen had.
Ik rij dan zelf.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:27 schreef xFriendx het volgende:
En uiteindelijk toch maar na verdriet een rijbewijs gekregenquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:59 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
of hij kan gewoon niet rijden en moest daarom 3 of 4 keer en had die keer geluk
Mijn moeder is vroeger 7 keer opgeweest (toen bestond het staatsexamen nog niet)quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:32 schreef xFriendx het volgende:
Mijn vraag kwam eigenlijk naar voren na het lezen van reacties in topics over het Staatsexamen (nu gewoon BNOR meen ik) waarin sommigen reageerden met: na 4x (of al 3x, ook al zit je dan nog niet aan je Staatsexamen) niet slagen, dan moeten ze je gewoon geen rijbewijs geven en pak je maar de fiets.
Ik vraag mij dan af of zulke mensen dan ook echt niet in de auto stappen bij iemand die pas na 3 of meer keer zijn rijbewijs heeft gehaald.
Ik heb wel mensen bij mij in de buurt die in 1x hun rijbewijs hebben gehaald maar waar ik niet bij in de auto stap ook al zou je denken dat je met 1x een talentje bent.
Dat zou me nou echt helemaal niets uitmaken..... Ze zijn alle 2 geslaagd en hebben een geldig rijbwijs.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:27 schreef xFriendx het volgende:
Vond het wennen toen ik voor het eerst helemaal alleen in de auto zat.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:39 schreef Simsfan88 het volgende:
Net voor het eerst zelf auto gereden, ofja met mams ernaast, ging best goed maar het is wel even wennen zonder instructeur! Wel 2 x afgeslagen omdat ik moest keren in een stom bospad maarja
Daar heb ik eigenlijk geen last van gehad, een eigen auto heb ik nog niet gekocht.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:16 schreef Simsfan88 het volgende:
Dankje. Ook wennen als je in een diesel lest en daarna in een benzine auto rijdt, moet nu veel meer gasgeven als ik voor een stoplicht sta of ergens weg rijdt. Heb al meteen een eigen auto gekocht, dus dat is helemaal mooi, niemand die de stoel of spiegels verzet!
Wat voor een auto??quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:16 schreef Simsfan88 het volgende:
Dankje. Ook wennen als je in een diesel lest en daarna in een benzine auto rijdt, moet nu veel meer gasgeven als ik voor een stoplicht sta of ergens weg rijdt. Heb al meteen een eigen auto gekocht, dus dat is helemaal mooi, niemand die de stoel of spiegels verzet!
Peugeot 306, leuk autotjequote:
Idd leuke auto! Heb je de 1.8?quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:51 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Peugeot 306, leuk autotje. Net een tijdje gereden, gaat echt goed, was zo aan de auto gewend. Alleen het (file)parkeren vind ik nog steeds lastig, heb ik ook altijd gevonden, die dus nog goed oefenen
![]()
2 liter leuk om te beginnenquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:57 schreef hardcorebass het volgende:
me pa wil een bmw voor erbij kopenniet dit model maar het model daarvoor, hij kan voor een enorm lage prijs (vriendenprijsje) een 320i overnemen... mar 122.000 km gelopen en alle onderhoud gehad.
Hoop dat ie het doet, 2 liter is ook leuk om mee te beginnen, niet te langzaam en niet te snel..
Beetje overdreven eigenlijkquote:
maar da's zo kut als je met een paar man ergens heen wilt, achterin is het erg krap in een polo of lupoquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:11 schreef Renesite het volgende:
Oftewel. Ik begin denk ik met een volkswagen, golf liever niet. Dus 2 opties, polo of lupo.
Lekker klein beginnen!
toch scheelt het wel... Het liefst heb ik natuurlijk een golf 4 of 5... Maar zitten al over de 1050 kilo... Duur hoor die belasting.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:24 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
maar da's zo kut als je met een paar man ergens heen wilt, achterin is het erg krap in een polo of lupo
Ik wil een Corolla zit net over de 1050 (1074 ofzo) Kost ook weer ¤ 388,00 per jaar. Verzekering kost zo'n ¤ 50 á 60 euro in de maand en ik bouw dan zelf no-claim op. En ja benzine kost ook nog wel wat, dus dat is allemaal best duur.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
toch scheelt het wel... Het liefst heb ik natuurlijk een golf 4 of 5... Maar zitten al over de 1050 kilo... Duur hoor die belasting.
Wel balen dat je 2 maand moet wachten tot je weer opnieuw op mag zegquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:04 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb zometeen ook weer een lesje, eerste les sinds me examen van 15 mei..
Jammergenoeg kan ik pas 17 juli examen doen en dan had ik nog de geluk dat me instructeur examens had ingekocht...![]()
Jah en helemaal toen de de examinater het volgende zegde "in sommige punten ben je heel goed voor een beginnende automobilist je kijkt alleen echt te snel in de spiegels dus oefen daar nog een paar keer op en dan mag je weer terug komen"quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:29 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Wel balen dat je 2 maand moet wachten tot je weer opnieuw op mag zeg![]()
dat had ik dus ook de 1ste xquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:34 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Jah en helemaal toen de de examinater het volgende zegde "in sommige punten ben je heel goed voor een beginnende automobilist je kijkt alleen echt te snel in de spiegels dus oefen daar nog een paar keer op en dan mag je weer terug komen"
Te snel in de spiegels kijken doe ik ook nogquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:34 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Jah en helemaal toen de de examinater het volgende zegde "in sommige punten ben je heel goed voor een beginnende automobilist je kijkt alleen echt te snel in de spiegels dus oefen daar nog een paar keer op en dan mag je weer terug komen"
1.4, dat dan weer welquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:55 schreef Twisted_Logic het volgende:
Wat voor een motor wil jij in je Polo of Lupo hebben dan? 1.2 of 1.4?
ik denk dezelfdequote:Op donderdag 31 mei 2007 17:55 schreef nattermann het volgende:
Vraagje: in wat voor n auto hebben jullie les (gehad) ?
Zelf les ik in n Opel Astra 1.7 TDI
heb ik ook in gereden. Was nog een nieuwe ookquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:24 schreef B_BOY het volgende:
ik in een A3 2.0 sportsback.
'n Renault Magnum 400, met middenasaanhanger.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:55 schreef nattermann het volgende:
Vraagje: in wat voor n auto hebben jullie les (gehad) ?
Zelf les ik in n Opel Astra 1.7 TDI
en dat is ?quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die op de foto is een aanhanger met een stuuras, zie ik nu pas.
Dat is lekker snel!quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:02 schreef dennistd het volgende:
19 april eerste les gehad, vandaag les 20 gehad (drie kwartier per les, steeds een blok van 2 lessen)
20 juni tussentijdse toets
30 juni examen
oh ja, de lesauto:
[afbeelding]
2 keer 1,5 uur per week lessen schiet aardig op hequote:Op donderdag 31 mei 2007 22:11 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dat is lekker snel!
Ik ben 13 april begonnen, nu 10 lessen gehad, 25 juni theorie examen, 31 juli tussentijdse toets.
Heb nog geen examendatum![]()
Maar, ben ook pas net begonnen, en ik heb alle tijd![]()
Dat de achterwielen van een oplegger meesturen als er wordt gestuurd, is makkelijker met bochtje achteruit.quote:
Klopt, maar dat bedoelde ik niet. Ik haal wat termen door elkaar. Mijn excuses.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:17 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Dat de achterwielen van een oplegger meesturen als er wordt gestuurd, is makkelijker met bochtje achteruit.
Dan heb je die van mij nog niet gezien.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:16 schreef Ridocar het volgende:
Even over de lesauto's. Dat zijn trouwens niet de minste auto's. Allemaal +120pk, en een aantal zelfs op benzine/gas.
Hoezo? Zit er geen airco op?quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:19 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Dan heb je die van mij nog niet gezien.
Je hebt meer kans dat een steen die je in je hand hebt verdwijnt door wind en water dan dat dat ding op de 100 komt.quote:
Het scheelt niet veel.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:29 schreef Ridocar het volgende:
Je lest in een trabant?
die saab waar ik meestal in rij heeft 160 pk standaard,quote:Op vrijdag 1 juni 2007 01:38 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Audi A6 2.5tdi gechipt tot 180pk. Standaard 150..![]()
Maar mn instructeur gebruikt het ook prive en zakelijk![]()
Echt veel had ik er niet aan omdat ik toch niet boven de 2000 toeren mocht komen..
Snelweg was een ander verhaal...
Mijn lesauto heeft 90PKquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:16 schreef Ridocar het volgende:
Even over de lesauto's. Dat zijn trouwens niet de minste auto's. Allemaal +120pk, en een aantal zelfs op benzine/gas.
bij mij was het : 2 spiegellengte's afstand, indraaien als het plaatje wat in het raam zit van de bestuurderskant/bijrijderskant halverwege het vak is.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:25 schreef Omaha het volgende:
Als ik achteruit in moet parkeren in een vak kom ik nooit goed uit. Wanneer moet ik ongeveer indraaien.
Stel je deze situatie voor:
| 1 | 2 | 3 |
Ik sta ter hoogte van de laatste streep van vak 3 en wil in vak 1.
Het lukt me nooit echt goed![]()
Zo doe ik het ook, eerst maandje of 2/3 ervaring opdoen in de auto van mn ouders, en dan zelf 1 aanschaffenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:44 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Rijbewijs een maandje geleden gehaalt, nu af en toe een beetje cruisen in de auto's van m'n ouders = win.
Dat weet ik dan weer zo net nog niet, mijn OV werkt voorlopig nog wel en ik heb geen tijd/zin in een baantje.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:52 schreef justmattie het volgende:
Zo doe ik het ook, eerst maandje of 2/3 ervaring opdoen in de auto van mn ouders, en dan zelf 1 aanschaffen![]()
Kenteken onthouden en dan opzoeken via rdwquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:10 schreef dubidub het volgende:
Ik les in een Honda civic met 1400cc, aantal pk's weet ik niet
Wilde ik ook doen, ben het vergetenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:27 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Kenteken onthouden en dan opzoeken via rdw
Beta blocker.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:45 schreef Twisted_Logic het volgende:
Jammer, ben gezakt.
Maakte een foutje bij het afslaan bij de rotonde werd toen zenuwachtig, liet ik de motor afslaan op een kruising toen nog zenuwachtiger en werd alles rommelig.
Helaas volgende keer beter.
Instucteur zei dat ook ja. Zal er is over denken, ben zelf niet echt van die dingetjes, maar goed als het helpt is het altijd goedquote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:47 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Beta blocker.
Dag van te voren even uitproberen hoe het voelt, dag van hete examen een half uurtje van te voren innemen.
Iemand?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:23 schreef Dragoljub het volgende:
Ik ben van plan om mijn laatste 10 lessen bij de ANWB te gaan doen ivm. examendrukte bij mijn huidige rijschool. Denken jullie dat de ANWB dit accepteert of hebben ze een bepaald minimum aan aantal lessen?
Een of andere Opel 1.4 diesel, ben ff de naam van het ding kwijt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:53 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
welke auto lesde je nou in?ik was nieuwsgierig
Je gaat er niet dood aan. Vraag gewoon aan je huisarts, die maakt er vaak geen probleem van.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:13 schreef Twisted_Logic het volgende:
Instucteur zei dat ook ja. Zal er is over denken, ben zelf niet echt van die dingetjes, maar goed als het helpt is het altijd goed.
Nope als je al bij een andere rijschool gelest hebt kun je niet meer bij de anwb lessenquote:
Geniet van de eerste paar rijlessen, wat het wordt wat minder leuk als je zelf op dat verkeer moet gaan letten.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:57 schreef Steephh het volgende:
Over afgelopen vrijdag.
Ok, het was heel raar. Ik was net klaar met eten, staat er in een keer een auto voor ons huis.. Te wachten op mij. De jongen die voor mij moest stapte uit en ik twijfelde even. Moet ik nu aan de chauffeurs kant instappen? Jeej.. Wat raar.. Dat doe ik normaal nooit.. Ik stapte in en ik gaf de rijinstructeur een hand en ik stelde me voor. (ik had hem van te voren nog niet in real life gezien). Hij vroeg of ik al veel veel vaker had gereden. Dat heb ik al een paar keer eerder gedaan.
Nouja.. Ik mocht de auto starten en hem in zijn 1 zetten. Ik reed onze veel te lange inrit uit en ik ging de weg op.. Echt raar.. Het ging best goed.. Nouja, eerst hebben we de jongen thuis afgezet en daarna mocht ik al meer doen. (zowieso mocht ik vanaf het begin al richting aanzetten enzo). Maar goed.. Ik mocht ook remmen en nog wat meer.
Op een gegeven moment stopten we op een lange rechte weg. Hij gaf wat uitleg over het schakelen en hoe dat in zijn werk ging. Daarna mocht ik ook verder rijden over de weg en ook zelf schakelen. Het is best moeilijk want op dat moment ben je al met zoveel dingen tegelijk bezig en je moet overal op blijven letten. Op verkeersborden lette ik niet echt en ook niet op auto's die achter me reden. Nouja.. Daarna toen we weer bijna terug waren leerde ik ook hoe je terug moest schakelen als je bijvoorbeeld moet stoppen.
Al met al dus een erg drukke rijles geweest.. Maar goed, maandag is mijn tweede en ik heb er echt heel veel zin in. Yeah, nog meer autorijden. Autorijden is cool. En ik wil straks ook een keer mijn motorrijbewijs gaan halen, maar dat doe ik pas als ik mijn autorijbewijs al heb, denk ik.
Een BMW vind ik maar niets. Daarom (lol) heeft mijn rijinstructeur een Audi:
http://www.rijtesten.nl/test.php?id=73
Enja.. Nu ga ik slapen want ik moet morgenvroeg weer vroeg op.
Hmm.. Dat lijkt me nóg leuker.quote:Op zondag 3 juni 2007 09:33 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Geniet van de eerste paar rijlessen, wat het wordt wat minder leuk als je zelf op dat verkeer moet gaan letten.
Ik spreek je over een paar weken nog wel...quote:Op zondag 3 juni 2007 13:12 schreef Steephh het volgende:
[..]
Hmm.. Dat lijkt me nóg leuker.Nu is het maar saai.. Eigenlijk...
![]()
Je moet het gewoon leuk maken. Zelf experimenteren met de koppeling, tussengas, koppeling laten schieten enzo. Gegarandeerd dat je een boze instructeur krjigt.quote:Op zondag 3 juni 2007 20:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik spreek je over een paar weken nog wel...
Ik word daar niet boos om.quote:Op zondag 3 juni 2007 21:10 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Je moet het gewoon leuk maken. Zelf experimenteren met de koppeling, tussengas, koppeling laten schieten enzo. Gegarandeerd dat je een boze instructeur krjigt.
Priceless.
Zelfde auto, maar dan de nieuwste.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik reed in 2005 les in een Golf 1.9 TDI 130pk![]()
Het ergste qua lesrijden vond ik voorbij het academiegebouw. Met die kutstudenten die denken altijd voorrang te krijgen.
En soms leidde mn rijlesvent me door de hoerenbuurt, zei ie zo: Ah mooi uitzicht
Jup, ik had een Golf IV, de V was toen net leverbaar dacht ik.quote:
Hmmm, er rijden heeeel veeeel van die golfjes als rijles. Dus je kan overal gelest hebbenquote:Op zondag 3 juni 2007 23:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Jup, ik had een Golf IV, de V was toen net leverbaar dacht ik.
Ik had dus ook les in groningen
quote:Op zondag 3 juni 2007 21:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik word daar niet boos om.
Als je aanwijzingen expres niet opvolgt duurt het langer voor je rijdt zoals het CBR het wil zien.
Je weet wel, de mensen die bepalen of jij je rbw krijgt of niet...........
Vooral niet luisteren en lekker klooien, kun je doen maar het kost je zelf geld.
Je blijft immers extra lessen omdat het niet goed gaat?
Dit is echt het meest waardeloze advies ever.
Ah. Ik kan nu gissen gaanquote:Op zondag 3 juni 2007 23:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik reed bij één van de kleinere uit een van de dorpen om Groningen heen. Eerste 3 lessen hier in de buurt.
Daarna Vinkhuizen en de Wijert enkele lessen. En daarna alleen maar centrum e.d.
Kloptquote:Op maandag 4 juni 2007 00:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Paddepoel kwam ik nauwelijks langs, paddepoel ligt wel dicht tegen Vinkhuizen aan, maar Paddepoel is inderdaad wat drukker. Paddepoel zit ten oosten van de Friesestraatweg, en Vinkehuizen ten westen ervan.
En ik mocht ook 160rijden met riijleseenmalig, dat wel
gewoonlijk 130 op de snelweg.
Anders ga je er even een serieuze discussie van maken zeg.quote:Op maandag 4 juni 2007 06:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Leuk, alleen smilies.
Je hebt geen tegenargumenten dus.
Ik mocht vandaag in de Audi A4 2.0 TDI Avant eens een keer flink optrekken. Lekker tot de 4000 toeren doorgassen en dan pas verder schakelen. Yeahhie, die dingen trekken echt. Vanaf morgen mag ik in een andere auto, dat is er een met leren bekleding en 190 pk in plaats van 130.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Paddepoel kwam ik nauwelijks langs, paddepoel ligt wel dicht tegen Vinkhuizen aan, maar Paddepoel is inderdaad wat drukker. Paddepoel zit ten oosten van de Friesestraatweg, en Vinkehuizen ten westen ervan.
En ik mocht ook 160rijden met riijleseenmalig, dat wel
gewoonlijk 130 op de snelweg.
Doh.quote:Op maandag 4 juni 2007 11:43 schreef imago het volgende:
Ik heb zo'n pakket met rijlessen, die vooraf zijn ingepland. En als je een keer tóch niet kunt, kunnen ze de les ook niet voor je verplaatsen, dat valt ie gewoon uit, is dat niet vreemd?Iedereen kan een keer ziek worden o.i.d., toch? Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek met een bedrijf dat alleen op vrijdagen nieuwe mensen ontvangt, maar die dag ook rijles. En nou weet ik niet welke van de twee ik moet afzeggen, want beide kunnen niet verplaatst worden.
Zekerquote:
Tegen mij zegt de instructeur dat ik de ene keer te onzeker rij (voorrang niet nemen als ik het heb/krijg). En de andere keer weer te roekeloosquote:Op maandag 4 juni 2007 12:13 schreef Ridocar het volgende:
Ik moet wat meer in mezelf geloven ( Tjakka), dan gaat het wel.
En door trekken tot 5 á 6000 toerenquote:Op maandag 4 juni 2007 00:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
KloptMaar Paddepoel is meer voor de smallere straten wegens dubbel geparkeerde auto's en het manoeuvreren ertussen. Vinkhuizen is de laatste tijd zo veranderd dat alles is verhuist. De bekende U-turn kan niet meer op de Diamantlaan (bij het CBR) etcetera.
Ik kom dagelijks in vinkhuizen, dus ik weet wat je bedoeld!
Maar goed, genoeg slowchat![]()
Herkenbaar.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:23 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Tegen mij zegt de instructeur dat ik de ene keer te onzeker rij (voorrang niet nemen als ik het heb/krijg). En de andere keer weer te roekeloos![]()
![]()
Normaal gesproken rij ik blokken van 4 uur, dus 2 uurtjes is best te overzien.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:44 schreef LegerNeger het volgende:
2uur les van te voren zou ik niet doen.
je bent dan al een beetje moe van die 2uren les, en dan kijk je sowieso al minder.
Ik zou zelf gewoon kwartiertje van te voren evenrijden, verder niets.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 4 juni 2007 17:18 schreef Billige het volgende:
Ik ben geslaagd!!Whoehoe feestje
We gaan daar achteraf zo zitten in dat kantoortje, zegt ie meteen: proficiat je bent geslaagd. Geen opmerkingen of niks, het was gewoon goed.
![]()
Gefeliciteerdquote:Op maandag 4 juni 2007 17:18 schreef Billige het volgende:
Ik ben geslaagd!!Whoehoe feestje
We gaan daar achteraf zo zitten in dat kantoortje, zegt ie meteen: proficiat je bent geslaagd. Geen opmerkingen of niks, het was gewoon goed.
![]()
Wat voor iets heb je daarvoor genomen? Of heb je wat bij de huisarts gehaald?quote:Op zondag 3 juni 2007 21:05 schreef Barcaconia het volgende:... Neem gewoon die pilletjes als je niet 100% zeker van jezelf bent, het helpt echt heel erg!
Ik heb het ook niet zo op zakken.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:36 schreef Twisted_Logic het volgende:
En toch, ik heb het niet zo met pilletjes. Ik neem bijna nooit een pilletje.
Ja daarom ga ik het ook gewoon proberen, ik ga hem wel eerst uitproberen, straks werkt het niet ofzoquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zo op zakken.
Ik weet niet meer welk pilletje het was, gewoon bij de apotheek gehaald.
Ik ook niet, ik ben dan ook wel 2 keer gezakt doordat ik nerveus was/werd gemaakt door de examinator.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:36 schreef Twisted_Logic het volgende:
En toch, ik heb het niet zo met pilletjes. Ik neem bijna nooit een pilletje.
Vorige week vrijdag nog een college gehad over dat soort medicatie. Gewoon 1x een dag van te voren nemen en kijken hoe je er zelf op reageerd (dat je ff er aan went dat je hart wel heel wat minder snel gaat kloppen, maar dat is niet gevaarlijk). Daarna gewoon een half uur voor je examen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:18 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ja daarom ga ik het ook gewoon proberen, ik ga hem wel eerst uitproberen, straks werkt het niet ofzo
En dat is dus deze:quote:Op maandag 4 juni 2007 11:19 schreef Steephh het volgende:
[..]
Ik mocht vandaag in de Audi A4 2.0 TDI Avant eens een keer flink optrekken. Lekker tot de 4000 toeren doorgassen en dan pas verder schakelen. Yeahhie, die dingen trekken echt. Vanaf morgen mag ik in een andere auto, dat is er een met leren bekleding en 190 pk in plaats van 130.
Ik een weg van rechts. Ik wachtte altijd op de kans om mijn reactievermogen te testen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:26 schreef Dragoljub het volgende:
Heb ik ook altijd, op het laatst word ik altijd iets slordiger. Zo zagen ik (en de instructeur) laatst een drempel over het hoofd.
Lekker met 50 eroverheen.
De snelweg is een voorrangsweg, invoegend verkeer heeft nooit voorrang. Alleen als je er niemand anders mee laat schrikken of als je er niemand mee in gevaar brengt mag je iemand voor laten gaan of bijvoorbeeld zelf een rijstrook naar links opschuiven.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:51 schreef woutabest het volgende:
totdat er een autogastje ons ging vertellen dat ik het wel goed moest leren en invoegend verkeer voor moest laten.
Ik zat nog niet eens op de snelweg, gewoon een wegversmalling binnen de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:20 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
De snelweg is een voorrangsweg, invoegend verkeer heeft nooit voorrang. Alleen als je er niemand anders mee laat schrikken of als je er niemand mee in gevaar brengt mag je iemand voor laten gaan of bijvoorbeeld zelf een rijstrook naar links opschuiven.
Invoegen in de bebouwde kom..?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:39 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ik zat nog niet eens op de snelweg, gewoon een wegversmalling binnen de bebouwde kom.
Den Haag, Randstad, heb je een heleboel banen die samen gaan, en ja, dan moet 1 baan invoegen op de anderequote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:47 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Invoegen in de bebouwde kom..?![]()
Alles is ook zo simpel hier in het Noorden.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:51 schreef woutabest het volgende:
[..]
Den Haag, Randstad, heb je een heleboel banen die samen gaan, en ja, dan moet 1 baan invoegen op de andere
Groningen valt wel meequote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:54 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Alles is ook zo simpel hier in het Noorden.![]()
Ik bedoel... qua simpelheid!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:01 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Daar heb ik al mijn rijlessen gehad![]()
Er gaat NIETS boven Groningen!![]()
Je kan toch vanalles verkloten op die rotonde hoor.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik bedoel... qua simpelheid!
De straatjes zijn vrij klein in het centrum. Verkeersplein (okay, easy peasy, but hey...) veel rotondes, een richtingsweggetjes.
Maar verder niet veel drukte![]()
(He tof! Je komt uit Roden!)
Roden is tofquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:08 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Je kan toch vanalles verkloten op die rotonde hoor.
(Ik woon idd nu in Roden)
Nee ik zei het verkeerd, herexamen + 5 lessen (waarvan ik er inmiddels 2 gehad heb)quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:31 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
500 euro voor 3 lessen? Of is dat inclusief het volgende examen?
Leuke auto, alleen te duur voor mijquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:59 schreef Renesite het volgende:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=54408938&p_type_lijst=RL&o_id=4265090
DIE MOET IK HEBBEN!!!!
Nu nog een rijbewijs kopen!
quote:
Heb jij ook van die achterlijk wachttijden?quote:
Volgens de examinatrice, keek ik te onrunstig. Voor haar keek ik te snel, maar ik kan gewoon alles zien. Ik vroeg haar nog hoe weet je wat ik zie, majah daar kon ze niet echt op antwoorden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:50 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Zondewaarop/waarom ben je gezakt?
Yup, en omdat ik 's avonds wil/moet lessen ivm werk is het sowieso langer wachten omdat heel veel mensen werkenquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:57 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Heb jij ook van die achterlijk wachttijden?
Een vriend van mij gaat binnenkort beginnen met lessen, hij heeft 1 rijschool kunnen vinden waar hij in feite gelijk kon beginnen met lessen en de andere hier om de omgeving hadden allemaal wachttijden van ongeveer 4 weken![]()
Volgens mij hetzelfde als je nu zakt, dat je dan echt lang kan wachten op je herexamen. Ik kon in januari laat maar zeggen gelijk weer als ik was gezakt. Dan is het in 5 maanden tijd echt bizar druk geworden bij het CBR.
Ik heb 1 les per week, omdat me het in feite niet veel boeit, wil het wel hebben, maar zit geen haast achter. Heb toch OV kaart.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:13 schreef Steephh het volgende:
Yeah.. Heb nu net 5 lessen gehad. Ik mag maandag al op de snelweg.Ik heb er echt zin in.. Lekker gassen met die auto.
![]()
Ben ik trouwens een van de weinige die zoveel rijlessen achter elkaar heeft in een korte periode? En er is hier bij mijn rijschool volgens mij niet echt een probleem qua rijexamens. En toch terwijl dat we hier in de Regio met het grootste tekort allertijden zitten.
Hoeveel lessen heb jij al gehad?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:17 schreef swarmahoer het volgende:
vandaag weer een blokuur gehad... rotondes zijn echt klotevooral in nijmegen..
veel dingen tegelijk dus redleijk moeilijk om alles in de gaten te houden, maar t is wel gelukt ..redelijk
5 juli examen en theoie in 1x gehaald vorige week
Dat vond ik in het begin ook klote, maar na een tijdje gaat het gewoon vanzelf.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:17 schreef swarmahoer het volgende:
vandaag weer een blokuur gehad... rotondes zijn echt klotevooral in nijmegen..
veel dingen tegelijk dus redleijk moeilijk om alles in de gaten te houden, maar t is wel gelukt ..redelijk
5 juli examen en theoie in 1x gehaald vorige week
Nopequote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:55 schreef Marurk het volgende:
Tegenwoordig heb je toch geen uittreksel meer nodig van 't bevolkingsregister bij theorie-examen, of wel?
rotondes in nijmegen zijn nogal apartquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:21 schreef Steephh het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb jij al gehad?Ik vind rotondes opzich best makkelijk, ik kom er alleen altijd te hard op af scheuren.. Vind de instructeur niet zo grappig.
![]()
Tsja, dat is de ervaring he.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
rotondes in nijmegen zijn nogal apart
met rijles vond ik ze ook altijd moeilijk maar nu eigenlijk niet meer
ik heb afg vrijdag mijn theorie gehaald, bij mij zaten er 2 open vragen in, een zwik multiple choice maar t meerendeel ja/nee vragen...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:05 schreef Marurk het volgende:
Nog ff een paar vraagjes over het theorie-examen bij 't CBR. Ik heb dus dat theorieboek doorgenomen van VERJO bv en heb daar ook zo'n CD-ROM van. Echter, de CD-ROM is van een wat oudere versie. Ik vind die vragen eigenlijk best wel easy die daarop staan.![]()
Is het nou echt even gemakkelijk op theorie-examen?
Ik bedoel: Is echt 40 van de 50 vragen Ja/Nee?
Krijg je veel open vragen? Had dus zo'n examen van die CD-ROM gemaakt, en ik kreeg maar één open vraag?
Kortom: Is de moeilijkheidsgraad van de vragen op die CD-ROM een beetje te vergelijken met de moeilijkheid van het theorie-examen? Moet ik die zooi van milieu, rijen onder invloed, gedrag, lading, enz. nou zo goed kennen?
In principe kan alles wat in je theorieboek staat gevraagd worden. Je moet alleen even kijken in hoeverre er aandacht aan besteed wordt. Misschien krijg je één of twee vraagjes over milieu, maar geheid dat je een heleboel verkeerssituaties krijgt (juiste volgorde van voor laten gaan enzo).quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:05 schreef Marurk het volgende:
Nog ff een paar vraagjes over het theorie-examen bij 't CBR. Ik heb dus dat theorieboek doorgenomen van VERJO bv en heb daar ook zo'n CD-ROM van. Echter, de CD-ROM is van een wat oudere versie. Ik vind die vragen eigenlijk best wel easy die daarop staan.![]()
Is het nou echt even gemakkelijk op theorie-examen?
Ik bedoel: Is echt 40 van de 50 vragen Ja/Nee?
Krijg je veel open vragen? Had dus zo'n examen van die CD-ROM gemaakt, en ik kreeg maar één open vraag?
Kortom: Is de moeilijkheidsgraad van de vragen op die CD-ROM een beetje te vergelijken met de moeilijkheid van het theorie-examen? Moet ik die zooi van milieu, rijen onder invloed, gedrag, lading, enz. nou zo goed kennen?
veel examens oefenenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:56 schreef Marurk het volgende:
OK, bedankt. En jullie hebben die dingen gewoon gelezen of echt 'geknald'?
Je mocht toch 6 fouten hebben, hè?
je mag 6 fouten hebben ja...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:56 schreef Marurk het volgende:
OK, bedankt. En jullie hebben die dingen gewoon gelezen of echt 'geknald'?
Je mocht toch 6 fouten hebben, hè?
En hoeveel fouten had je op theorie?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:12 schreef Remco_h het volgende:
[..]
ik heb dat theorie boek 2x door gelezen, daarna wat van die examens door gekeken of ik de antwoorden wist als ik t niet wist ff gekeken wat t antwoord was en de uitleg erbij...
denk alles bij elkaar 1 uurtje in dat oefen boek....
WTF, waarom niet?quote:Op zondag 10 juni 2007 22:57 schreef Mathijz het volgende:
Nou je mag er dus NIET naartoe rijden....
Volgens mij bedoelt hij dat ze niet naar het gemeentehuis mag rijden om haar rijbewijs aan te vragen.quote:
Volgens mij ook.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:15 schreef nattermann het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij dat ze niet naar het gemeentehuis mag rijden om haar rijbewijs aan te vragen.
Je rijbewijs gaat pas in als je hem daadwerkelijk in je bezit hebt. Ook als je wel je rijbewijs hebt, maar je hebt hem niet bij je mag je niet rijden.quote:Op maandag 11 juni 2007 07:25 schreef Renesite het volgende:
Wanneer gaat je rijbewijs in? Bij het aanvragen? Of watJa, ik ga heus niet rijden ofzo - maar ik rijd het einde van de ene week af, en het begin van de week erop gaan wij naar Antwerpen met de auto. Mijn broer rijd wel hoor
Maar ik mag dan dus geen stukje rijden he
![]()
Balen
Als je een spoedrijbewijs aanvraagt, heb je hem volgens mij de dag na aanvragen.quote:Op maandag 11 juni 2007 07:25 schreef Renesite het volgende:
Wanneer gaat je rijbewijs in? Bij het aanvragen? Of watJa, ik ga heus niet rijden ofzo - maar ik rijd het einde van de ene week af, en het begin van de week erop gaan wij naar Antwerpen met de auto. Mijn broer rijd wel hoor
![]()
Balen
Dus als ik hem vrijdag aanvraagquote:Op maandag 11 juni 2007 09:30 schreef Marurk het volgende:
[..]
Als je een spoedrijbewijs aanvraagt, heb je hem volgens mij de dag na aanvragen.Alleen betaal je dan wel ongeveer 30 à 40 euro'tjes meer voor de spoedaanvraag...
Weet niet of dit overigens in elke gemeente mogelijk is...
Ik kan altijd nog zeggen dat ik hem vergeten ben. maar mijn naam enzo staat dan al wel in de databasequote:Op maandag 11 juni 2007 08:38 schreef CasB het volgende:
[..]
Je rijbewijs gaat pas in als je hem daadwerkelijk in je bezit hebt. Ook als je wel je rijbewijs hebt, maar je hebt hem niet bij je mag je niet rijden.
Als je normaal rijd is de kans dat ze je pakken heel klein. En de boete is 90 euro mocht je gepakt worden.quote:Op maandag 11 juni 2007 07:25 schreef Renesite het volgende:
![]()
Balen
Mits ik dan wel ingeschreven sta enzo, snap je het punt? Op welk moment is mijn rijbewijs zo geldig dat ik niet aan joyriding doe. Moment van inschrijven, of moment van ophalen - aangezien het zo schijnt dat ze bij het ophalen geen handeling meer doen.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:55 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Als je normaal rijd is de kans dat ze je pakken heel klein. En de boete is 90 euro mocht je gepakt worden.
Risico kan je nemen toch?
Ja ik weet het eigenlijk niet. Zelf zou ik toch wel wachten tot ik hem echt heb.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mits ik dan wel ingeschreven sta enzo, snap je het punt? Op welk moment is mijn rijbewijs zo geldig dat ik niet aan joyriding doe. Moment van inschrijven, of moment van ophalen - aangezien het zo schijnt dat ze bij het ophalen geen handeling meer doen.
Ik verval soms ook in de automatische piloot, totdat ik wakker schrik van een ongewone situatie of mijn instructeur die over iets begint. ("De grootste ergernis in het verkeer in onnodig linksrijden", toen had ik pas door dat ik al lang weer naar rechts kon en er een opdringerige Volkswagen Golf, zwart uiteraard, achter mij zatquote:Op maandag 11 juni 2007 10:16 schreef Steephh het volgende:
Bleeggh.. Vandaag ging het maar slecht.. Ik denk te weinig na en zo.. En ik reed ook een beetje teveel op de automatische piloot vandaag, volgens mij.. Misschien 'iets' te laat naar bed gegaan. Wat doen jullie als je ergens aan komt rijden? Ik weet de volgorde wel, maar als ik die vervolgens ga toepassen dan vergeet ik in een keer dingen.
Ja, ik wil ook zeker niet gesnapt worden ofzo. Maar ik dacht puur theoretisch gezien. Want in feite heb je je rijbewijs dan al wel gehaald. Maar in de praktijk heb je hem nog niet. Maar als je zegt ik heb wel een rijbewijs maar die ligt thuis en vervolgens gaan ze het natrekken: Heb je hem dan wél of niet.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:58 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Ja ik weet het eigenlijk niet. Zelf zou ik toch wel wachten tot ik hem echt heb.
Alhoewel ik laatst de dag nadat ik gezakt was toch nog even een rondje heb gereden (op een relatief rustige weg).
Dat ligt aan het moment dat 'ie gemaakt wordt. Dat ligt dus ergens tussen aanvraag en ophalen, maar ik weet niet wanneer dat is.quote:Op maandag 11 juni 2007 11:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook zeker niet gesnapt worden ofzo. Maar ik dacht puur theoretisch gezien. Want in feite heb je je rijbewijs dan al wel gehaald. Maar in de praktijk heb je hem nog niet. Maar als je zegt ik heb wel een rijbewijs maar die ligt thuis en vervolgens gaan ze het natrekken: Heb je hem dan wél of niet.
Ik zou goed kijken en pas beginnen wanneer je zeker weet dat de CBR weer genoeg plek heeft. Het is nu behoorlijk kut als je 2 maanden moet wachten op een herexamen.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:36 schreef Borkydude het volgende:
Ik zit ff te zeiken met m'n ouders, ik wil me vast opgeven voor rijlessen in oktober, zodat ik ze zo kan inplannen zoals ik zelf wil, zonder afhankelijk te zijn van beschikbaarheid enzo, m'n ouders zeggen dat het nog veel te vroeg is en dat ik beter nog ff kan wachten.
Een vriend van mij was woensdag in de namiddag geslaagd. Donderdagochtend ging ie naar het gemeentehuis om z'n rijbewijs met spoed aan te vragen en vrijdagmiddag kon hij 't ophalen...quote:Op maandag 11 juni 2007 10:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dus als ik hem vrijdag aanvraagdan kan ik hem maandag hebben?
![]()
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |