Kenteken onthouden en dan opzoeken via rdwquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:10 schreef dubidub het volgende:
Ik les in een Honda civic met 1400cc, aantal pk's weet ik niet
Wilde ik ook doen, ben het vergetenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:27 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Kenteken onthouden en dan opzoeken via rdw
Beta blocker.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:45 schreef Twisted_Logic het volgende:
Jammer, ben gezakt.
Maakte een foutje bij het afslaan bij de rotonde werd toen zenuwachtig, liet ik de motor afslaan op een kruising toen nog zenuwachtiger en werd alles rommelig.
Helaas volgende keer beter.
Instucteur zei dat ook ja. Zal er is over denken, ben zelf niet echt van die dingetjes, maar goed als het helpt is het altijd goedquote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:47 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Beta blocker.
Dag van te voren even uitproberen hoe het voelt, dag van hete examen een half uurtje van te voren innemen.
Iemand?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:23 schreef Dragoljub het volgende:
Ik ben van plan om mijn laatste 10 lessen bij de ANWB te gaan doen ivm. examendrukte bij mijn huidige rijschool. Denken jullie dat de ANWB dit accepteert of hebben ze een bepaald minimum aan aantal lessen?
Een of andere Opel 1.4 diesel, ben ff de naam van het ding kwijt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:53 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
welke auto lesde je nou in?ik was nieuwsgierig
Je gaat er niet dood aan. Vraag gewoon aan je huisarts, die maakt er vaak geen probleem van.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:13 schreef Twisted_Logic het volgende:
Instucteur zei dat ook ja. Zal er is over denken, ben zelf niet echt van die dingetjes, maar goed als het helpt is het altijd goed.
Nope als je al bij een andere rijschool gelest hebt kun je niet meer bij de anwb lessenquote:
Geniet van de eerste paar rijlessen, wat het wordt wat minder leuk als je zelf op dat verkeer moet gaan letten.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:57 schreef Steephh het volgende:
Over afgelopen vrijdag.
Ok, het was heel raar. Ik was net klaar met eten, staat er in een keer een auto voor ons huis.. Te wachten op mij. De jongen die voor mij moest stapte uit en ik twijfelde even. Moet ik nu aan de chauffeurs kant instappen? Jeej.. Wat raar.. Dat doe ik normaal nooit.. Ik stapte in en ik gaf de rijinstructeur een hand en ik stelde me voor. (ik had hem van te voren nog niet in real life gezien). Hij vroeg of ik al veel veel vaker had gereden. Dat heb ik al een paar keer eerder gedaan.
Nouja.. Ik mocht de auto starten en hem in zijn 1 zetten. Ik reed onze veel te lange inrit uit en ik ging de weg op.. Echt raar.. Het ging best goed.. Nouja, eerst hebben we de jongen thuis afgezet en daarna mocht ik al meer doen. (zowieso mocht ik vanaf het begin al richting aanzetten enzo). Maar goed.. Ik mocht ook remmen en nog wat meer.
Op een gegeven moment stopten we op een lange rechte weg. Hij gaf wat uitleg over het schakelen en hoe dat in zijn werk ging. Daarna mocht ik ook verder rijden over de weg en ook zelf schakelen. Het is best moeilijk want op dat moment ben je al met zoveel dingen tegelijk bezig en je moet overal op blijven letten. Op verkeersborden lette ik niet echt en ook niet op auto's die achter me reden. Nouja.. Daarna toen we weer bijna terug waren leerde ik ook hoe je terug moest schakelen als je bijvoorbeeld moet stoppen.
Al met al dus een erg drukke rijles geweest.. Maar goed, maandag is mijn tweede en ik heb er echt heel veel zin in. Yeah, nog meer autorijden. Autorijden is cool. En ik wil straks ook een keer mijn motorrijbewijs gaan halen, maar dat doe ik pas als ik mijn autorijbewijs al heb, denk ik.
Een BMW vind ik maar niets. Daarom (lol) heeft mijn rijinstructeur een Audi:
http://www.rijtesten.nl/test.php?id=73
Enja.. Nu ga ik slapen want ik moet morgenvroeg weer vroeg op.
Hmm.. Dat lijkt me nóg leuker.quote:Op zondag 3 juni 2007 09:33 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Geniet van de eerste paar rijlessen, wat het wordt wat minder leuk als je zelf op dat verkeer moet gaan letten.
Ik spreek je over een paar weken nog wel...quote:Op zondag 3 juni 2007 13:12 schreef Steephh het volgende:
[..]
Hmm.. Dat lijkt me nóg leuker.Nu is het maar saai.. Eigenlijk...
![]()
Je moet het gewoon leuk maken. Zelf experimenteren met de koppeling, tussengas, koppeling laten schieten enzo. Gegarandeerd dat je een boze instructeur krjigt.quote:Op zondag 3 juni 2007 20:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik spreek je over een paar weken nog wel...
Ik word daar niet boos om.quote:Op zondag 3 juni 2007 21:10 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Je moet het gewoon leuk maken. Zelf experimenteren met de koppeling, tussengas, koppeling laten schieten enzo. Gegarandeerd dat je een boze instructeur krjigt.
Priceless.
Zelfde auto, maar dan de nieuwste.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik reed in 2005 les in een Golf 1.9 TDI 130pk![]()
Het ergste qua lesrijden vond ik voorbij het academiegebouw. Met die kutstudenten die denken altijd voorrang te krijgen.
En soms leidde mn rijlesvent me door de hoerenbuurt, zei ie zo: Ah mooi uitzicht
Jup, ik had een Golf IV, de V was toen net leverbaar dacht ik.quote:
Hmmm, er rijden heeeel veeeel van die golfjes als rijles. Dus je kan overal gelest hebbenquote:Op zondag 3 juni 2007 23:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Jup, ik had een Golf IV, de V was toen net leverbaar dacht ik.
Ik had dus ook les in groningen
quote:Op zondag 3 juni 2007 21:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik word daar niet boos om.
Als je aanwijzingen expres niet opvolgt duurt het langer voor je rijdt zoals het CBR het wil zien.
Je weet wel, de mensen die bepalen of jij je rbw krijgt of niet...........
Vooral niet luisteren en lekker klooien, kun je doen maar het kost je zelf geld.
Je blijft immers extra lessen omdat het niet goed gaat?
Dit is echt het meest waardeloze advies ever.
Ah. Ik kan nu gissen gaanquote:Op zondag 3 juni 2007 23:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik reed bij één van de kleinere uit een van de dorpen om Groningen heen. Eerste 3 lessen hier in de buurt.
Daarna Vinkhuizen en de Wijert enkele lessen. En daarna alleen maar centrum e.d.
Kloptquote:Op maandag 4 juni 2007 00:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Paddepoel kwam ik nauwelijks langs, paddepoel ligt wel dicht tegen Vinkhuizen aan, maar Paddepoel is inderdaad wat drukker. Paddepoel zit ten oosten van de Friesestraatweg, en Vinkehuizen ten westen ervan.
En ik mocht ook 160rijden met riijleseenmalig, dat wel
gewoonlijk 130 op de snelweg.
Anders ga je er even een serieuze discussie van maken zeg.quote:Op maandag 4 juni 2007 06:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Leuk, alleen smilies.
Je hebt geen tegenargumenten dus.
Ik mocht vandaag in de Audi A4 2.0 TDI Avant eens een keer flink optrekken. Lekker tot de 4000 toeren doorgassen en dan pas verder schakelen. Yeahhie, die dingen trekken echt. Vanaf morgen mag ik in een andere auto, dat is er een met leren bekleding en 190 pk in plaats van 130.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Paddepoel kwam ik nauwelijks langs, paddepoel ligt wel dicht tegen Vinkhuizen aan, maar Paddepoel is inderdaad wat drukker. Paddepoel zit ten oosten van de Friesestraatweg, en Vinkehuizen ten westen ervan.
En ik mocht ook 160rijden met riijleseenmalig, dat wel
gewoonlijk 130 op de snelweg.
Doh.quote:Op maandag 4 juni 2007 11:43 schreef imago het volgende:
Ik heb zo'n pakket met rijlessen, die vooraf zijn ingepland. En als je een keer tóch niet kunt, kunnen ze de les ook niet voor je verplaatsen, dat valt ie gewoon uit, is dat niet vreemd?Iedereen kan een keer ziek worden o.i.d., toch? Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek met een bedrijf dat alleen op vrijdagen nieuwe mensen ontvangt, maar die dag ook rijles. En nou weet ik niet welke van de twee ik moet afzeggen, want beide kunnen niet verplaatst worden.
Zekerquote:
Tegen mij zegt de instructeur dat ik de ene keer te onzeker rij (voorrang niet nemen als ik het heb/krijg). En de andere keer weer te roekeloosquote:Op maandag 4 juni 2007 12:13 schreef Ridocar het volgende:
Ik moet wat meer in mezelf geloven ( Tjakka), dan gaat het wel.
En door trekken tot 5 á 6000 toerenquote:Op maandag 4 juni 2007 00:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
KloptMaar Paddepoel is meer voor de smallere straten wegens dubbel geparkeerde auto's en het manoeuvreren ertussen. Vinkhuizen is de laatste tijd zo veranderd dat alles is verhuist. De bekende U-turn kan niet meer op de Diamantlaan (bij het CBR) etcetera.
Ik kom dagelijks in vinkhuizen, dus ik weet wat je bedoeld!
Maar goed, genoeg slowchat![]()
Herkenbaar.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:23 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Tegen mij zegt de instructeur dat ik de ene keer te onzeker rij (voorrang niet nemen als ik het heb/krijg). En de andere keer weer te roekeloos![]()
![]()
Normaal gesproken rij ik blokken van 4 uur, dus 2 uurtjes is best te overzien.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:44 schreef LegerNeger het volgende:
2uur les van te voren zou ik niet doen.
je bent dan al een beetje moe van die 2uren les, en dan kijk je sowieso al minder.
Ik zou zelf gewoon kwartiertje van te voren evenrijden, verder niets.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 4 juni 2007 17:18 schreef Billige het volgende:
Ik ben geslaagd!!Whoehoe feestje
We gaan daar achteraf zo zitten in dat kantoortje, zegt ie meteen: proficiat je bent geslaagd. Geen opmerkingen of niks, het was gewoon goed.
![]()
Gefeliciteerdquote:Op maandag 4 juni 2007 17:18 schreef Billige het volgende:
Ik ben geslaagd!!Whoehoe feestje
We gaan daar achteraf zo zitten in dat kantoortje, zegt ie meteen: proficiat je bent geslaagd. Geen opmerkingen of niks, het was gewoon goed.
![]()
Wat voor iets heb je daarvoor genomen? Of heb je wat bij de huisarts gehaald?quote:Op zondag 3 juni 2007 21:05 schreef Barcaconia het volgende:... Neem gewoon die pilletjes als je niet 100% zeker van jezelf bent, het helpt echt heel erg!
Ik heb het ook niet zo op zakken.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:36 schreef Twisted_Logic het volgende:
En toch, ik heb het niet zo met pilletjes. Ik neem bijna nooit een pilletje.
Ja daarom ga ik het ook gewoon proberen, ik ga hem wel eerst uitproberen, straks werkt het niet ofzoquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zo op zakken.
Ik weet niet meer welk pilletje het was, gewoon bij de apotheek gehaald.
Ik ook niet, ik ben dan ook wel 2 keer gezakt doordat ik nerveus was/werd gemaakt door de examinator.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:36 schreef Twisted_Logic het volgende:
En toch, ik heb het niet zo met pilletjes. Ik neem bijna nooit een pilletje.
Vorige week vrijdag nog een college gehad over dat soort medicatie. Gewoon 1x een dag van te voren nemen en kijken hoe je er zelf op reageerd (dat je ff er aan went dat je hart wel heel wat minder snel gaat kloppen, maar dat is niet gevaarlijk). Daarna gewoon een half uur voor je examen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:18 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ja daarom ga ik het ook gewoon proberen, ik ga hem wel eerst uitproberen, straks werkt het niet ofzo
En dat is dus deze:quote:Op maandag 4 juni 2007 11:19 schreef Steephh het volgende:
[..]
Ik mocht vandaag in de Audi A4 2.0 TDI Avant eens een keer flink optrekken. Lekker tot de 4000 toeren doorgassen en dan pas verder schakelen. Yeahhie, die dingen trekken echt. Vanaf morgen mag ik in een andere auto, dat is er een met leren bekleding en 190 pk in plaats van 130.
Ik een weg van rechts. Ik wachtte altijd op de kans om mijn reactievermogen te testen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:26 schreef Dragoljub het volgende:
Heb ik ook altijd, op het laatst word ik altijd iets slordiger. Zo zagen ik (en de instructeur) laatst een drempel over het hoofd.
Lekker met 50 eroverheen.
De snelweg is een voorrangsweg, invoegend verkeer heeft nooit voorrang. Alleen als je er niemand anders mee laat schrikken of als je er niemand mee in gevaar brengt mag je iemand voor laten gaan of bijvoorbeeld zelf een rijstrook naar links opschuiven.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:51 schreef woutabest het volgende:
totdat er een autogastje ons ging vertellen dat ik het wel goed moest leren en invoegend verkeer voor moest laten.
Ik zat nog niet eens op de snelweg, gewoon een wegversmalling binnen de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:20 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
De snelweg is een voorrangsweg, invoegend verkeer heeft nooit voorrang. Alleen als je er niemand anders mee laat schrikken of als je er niemand mee in gevaar brengt mag je iemand voor laten gaan of bijvoorbeeld zelf een rijstrook naar links opschuiven.
Invoegen in de bebouwde kom..?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:39 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ik zat nog niet eens op de snelweg, gewoon een wegversmalling binnen de bebouwde kom.
Den Haag, Randstad, heb je een heleboel banen die samen gaan, en ja, dan moet 1 baan invoegen op de anderequote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:47 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Invoegen in de bebouwde kom..?![]()
Alles is ook zo simpel hier in het Noorden.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:51 schreef woutabest het volgende:
[..]
Den Haag, Randstad, heb je een heleboel banen die samen gaan, en ja, dan moet 1 baan invoegen op de andere
Groningen valt wel meequote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:54 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Alles is ook zo simpel hier in het Noorden.![]()
Ik bedoel... qua simpelheid!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:01 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Daar heb ik al mijn rijlessen gehad![]()
Er gaat NIETS boven Groningen!![]()
Je kan toch vanalles verkloten op die rotonde hoor.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik bedoel... qua simpelheid!
De straatjes zijn vrij klein in het centrum. Verkeersplein (okay, easy peasy, but hey...) veel rotondes, een richtingsweggetjes.
Maar verder niet veel drukte![]()
(He tof! Je komt uit Roden!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |