Mijn moeder is vroeger 7 keer opgeweest (toen bestond het staatsexamen nog niet)quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:32 schreef xFriendx het volgende:
Mijn vraag kwam eigenlijk naar voren na het lezen van reacties in topics over het Staatsexamen (nu gewoon BNOR meen ik) waarin sommigen reageerden met: na 4x (of al 3x, ook al zit je dan nog niet aan je Staatsexamen) niet slagen, dan moeten ze je gewoon geen rijbewijs geven en pak je maar de fiets.
Ik vraag mij dan af of zulke mensen dan ook echt niet in de auto stappen bij iemand die pas na 3 of meer keer zijn rijbewijs heeft gehaald.
Ik heb wel mensen bij mij in de buurt die in 1x hun rijbewijs hebben gehaald maar waar ik niet bij in de auto stap ook al zou je denken dat je met 1x een talentje bent.
Dat zou me nou echt helemaal niets uitmaken..... Ze zijn alle 2 geslaagd en hebben een geldig rijbwijs.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:27 schreef xFriendx het volgende:
Dus stel je gaat uit met je vrienden, er zijn 2 mensen die de Bob willen spelen. Persoon A is in 1x geslaagd, persoon B in 3 of meer. Zou je dan sneller bij A instappen dan bij B?
Vond het wennen toen ik voor het eerst helemaal alleen in de auto zat.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:39 schreef Simsfan88 het volgende:
Net voor het eerst zelf auto gereden, ofja met mams ernaast, ging best goed maar het is wel even wennen zonder instructeur! Wel 2 x afgeslagen omdat ik moest keren in een stom bospad maarja
Daar heb ik eigenlijk geen last van gehad, een eigen auto heb ik nog niet gekocht.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:16 schreef Simsfan88 het volgende:
Dankje. Ook wennen als je in een diesel lest en daarna in een benzine auto rijdt, moet nu veel meer gasgeven als ik voor een stoplicht sta of ergens weg rijdt. Heb al meteen een eigen auto gekocht, dus dat is helemaal mooi, niemand die de stoel of spiegels verzet!
Wat voor een auto??quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:16 schreef Simsfan88 het volgende:
Dankje. Ook wennen als je in een diesel lest en daarna in een benzine auto rijdt, moet nu veel meer gasgeven als ik voor een stoplicht sta of ergens weg rijdt. Heb al meteen een eigen auto gekocht, dus dat is helemaal mooi, niemand die de stoel of spiegels verzet!
Peugeot 306, leuk autotjequote:
Idd leuke auto! Heb je de 1.8?quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:51 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Peugeot 306, leuk autotje. Net een tijdje gereden, gaat echt goed, was zo aan de auto gewend. Alleen het (file)parkeren vind ik nog steeds lastig, heb ik ook altijd gevonden, die dus nog goed oefenen
![]()
2 liter leuk om te beginnenquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:57 schreef hardcorebass het volgende:
me pa wil een bmw voor erbij kopenniet dit model maar het model daarvoor, hij kan voor een enorm lage prijs (vriendenprijsje) een 320i overnemen... mar 122.000 km gelopen en alle onderhoud gehad.
Hoop dat ie het doet, 2 liter is ook leuk om mee te beginnen, niet te langzaam en niet te snel..
Beetje overdreven eigenlijkquote:
maar da's zo kut als je met een paar man ergens heen wilt, achterin is het erg krap in een polo of lupoquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:11 schreef Renesite het volgende:
Oftewel. Ik begin denk ik met een volkswagen, golf liever niet. Dus 2 opties, polo of lupo.
Lekker klein beginnen!
toch scheelt het wel... Het liefst heb ik natuurlijk een golf 4 of 5... Maar zitten al over de 1050 kilo... Duur hoor die belasting.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:24 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
maar da's zo kut als je met een paar man ergens heen wilt, achterin is het erg krap in een polo of lupo
Ik wil een Corolla zit net over de 1050 (1074 ofzo) Kost ook weer ¤ 388,00 per jaar. Verzekering kost zo'n ¤ 50 á 60 euro in de maand en ik bouw dan zelf no-claim op. En ja benzine kost ook nog wel wat, dus dat is allemaal best duur.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
toch scheelt het wel... Het liefst heb ik natuurlijk een golf 4 of 5... Maar zitten al over de 1050 kilo... Duur hoor die belasting.
Wel balen dat je 2 maand moet wachten tot je weer opnieuw op mag zegquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:04 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb zometeen ook weer een lesje, eerste les sinds me examen van 15 mei..
Jammergenoeg kan ik pas 17 juli examen doen en dan had ik nog de geluk dat me instructeur examens had ingekocht...![]()
Jah en helemaal toen de de examinater het volgende zegde "in sommige punten ben je heel goed voor een beginnende automobilist je kijkt alleen echt te snel in de spiegels dus oefen daar nog een paar keer op en dan mag je weer terug komen"quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:29 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Wel balen dat je 2 maand moet wachten tot je weer opnieuw op mag zeg![]()
dat had ik dus ook de 1ste xquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:34 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Jah en helemaal toen de de examinater het volgende zegde "in sommige punten ben je heel goed voor een beginnende automobilist je kijkt alleen echt te snel in de spiegels dus oefen daar nog een paar keer op en dan mag je weer terug komen"
Te snel in de spiegels kijken doe ik ook nogquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:34 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Jah en helemaal toen de de examinater het volgende zegde "in sommige punten ben je heel goed voor een beginnende automobilist je kijkt alleen echt te snel in de spiegels dus oefen daar nog een paar keer op en dan mag je weer terug komen"
1.4, dat dan weer welquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:55 schreef Twisted_Logic het volgende:
Wat voor een motor wil jij in je Polo of Lupo hebben dan? 1.2 of 1.4?
ik denk dezelfdequote:Op donderdag 31 mei 2007 17:55 schreef nattermann het volgende:
Vraagje: in wat voor n auto hebben jullie les (gehad) ?
Zelf les ik in n Opel Astra 1.7 TDI
heb ik ook in gereden. Was nog een nieuwe ookquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:24 schreef B_BOY het volgende:
ik in een A3 2.0 sportsback.
'n Renault Magnum 400, met middenasaanhanger.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:55 schreef nattermann het volgende:
Vraagje: in wat voor n auto hebben jullie les (gehad) ?
Zelf les ik in n Opel Astra 1.7 TDI
en dat is ?quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die op de foto is een aanhanger met een stuuras, zie ik nu pas.
Dat is lekker snel!quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:02 schreef dennistd het volgende:
19 april eerste les gehad, vandaag les 20 gehad (drie kwartier per les, steeds een blok van 2 lessen)
20 juni tussentijdse toets
30 juni examen
oh ja, de lesauto:
[afbeelding]
2 keer 1,5 uur per week lessen schiet aardig op hequote:Op donderdag 31 mei 2007 22:11 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dat is lekker snel!
Ik ben 13 april begonnen, nu 10 lessen gehad, 25 juni theorie examen, 31 juli tussentijdse toets.
Heb nog geen examendatum![]()
Maar, ben ook pas net begonnen, en ik heb alle tijd![]()
Dat de achterwielen van een oplegger meesturen als er wordt gestuurd, is makkelijker met bochtje achteruit.quote:
Klopt, maar dat bedoelde ik niet. Ik haal wat termen door elkaar. Mijn excuses.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:17 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Dat de achterwielen van een oplegger meesturen als er wordt gestuurd, is makkelijker met bochtje achteruit.
Dan heb je die van mij nog niet gezien.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:16 schreef Ridocar het volgende:
Even over de lesauto's. Dat zijn trouwens niet de minste auto's. Allemaal +120pk, en een aantal zelfs op benzine/gas.
Hoezo? Zit er geen airco op?quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:19 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Dan heb je die van mij nog niet gezien.
Je hebt meer kans dat een steen die je in je hand hebt verdwijnt door wind en water dan dat dat ding op de 100 komt.quote:
Het scheelt niet veel.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:29 schreef Ridocar het volgende:
Je lest in een trabant?
die saab waar ik meestal in rij heeft 160 pk standaard,quote:Op vrijdag 1 juni 2007 01:38 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Audi A6 2.5tdi gechipt tot 180pk. Standaard 150..![]()
Maar mn instructeur gebruikt het ook prive en zakelijk![]()
Echt veel had ik er niet aan omdat ik toch niet boven de 2000 toeren mocht komen..
Snelweg was een ander verhaal...
Mijn lesauto heeft 90PKquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:16 schreef Ridocar het volgende:
Even over de lesauto's. Dat zijn trouwens niet de minste auto's. Allemaal +120pk, en een aantal zelfs op benzine/gas.
bij mij was het : 2 spiegellengte's afstand, indraaien als het plaatje wat in het raam zit van de bestuurderskant/bijrijderskant halverwege het vak is.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:25 schreef Omaha het volgende:
Als ik achteruit in moet parkeren in een vak kom ik nooit goed uit. Wanneer moet ik ongeveer indraaien.
Stel je deze situatie voor:
| 1 | 2 | 3 |
Ik sta ter hoogte van de laatste streep van vak 3 en wil in vak 1.
Het lukt me nooit echt goed![]()
Zo doe ik het ook, eerst maandje of 2/3 ervaring opdoen in de auto van mn ouders, en dan zelf 1 aanschaffenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:44 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Rijbewijs een maandje geleden gehaalt, nu af en toe een beetje cruisen in de auto's van m'n ouders = win.
Dat weet ik dan weer zo net nog niet, mijn OV werkt voorlopig nog wel en ik heb geen tijd/zin in een baantje.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:52 schreef justmattie het volgende:
Zo doe ik het ook, eerst maandje of 2/3 ervaring opdoen in de auto van mn ouders, en dan zelf 1 aanschaffen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |