Roden is tofquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:08 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Je kan toch vanalles verkloten op die rotonde hoor.
(Ik woon idd nu in Roden)
Nee ik zei het verkeerd, herexamen + 5 lessen (waarvan ik er inmiddels 2 gehad heb)quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:31 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
500 euro voor 3 lessen? Of is dat inclusief het volgende examen?
Leuke auto, alleen te duur voor mijquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:59 schreef Renesite het volgende:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=54408938&p_type_lijst=RL&o_id=4265090
DIE MOET IK HEBBEN!!!!
Nu nog een rijbewijs kopen!
quote:
Heb jij ook van die achterlijk wachttijden?quote:
Volgens de examinatrice, keek ik te onrunstig. Voor haar keek ik te snel, maar ik kan gewoon alles zien. Ik vroeg haar nog hoe weet je wat ik zie, majah daar kon ze niet echt op antwoorden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:50 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Zondewaarop/waarom ben je gezakt?
Yup, en omdat ik 's avonds wil/moet lessen ivm werk is het sowieso langer wachten omdat heel veel mensen werkenquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:57 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Heb jij ook van die achterlijk wachttijden?
Een vriend van mij gaat binnenkort beginnen met lessen, hij heeft 1 rijschool kunnen vinden waar hij in feite gelijk kon beginnen met lessen en de andere hier om de omgeving hadden allemaal wachttijden van ongeveer 4 weken![]()
Volgens mij hetzelfde als je nu zakt, dat je dan echt lang kan wachten op je herexamen. Ik kon in januari laat maar zeggen gelijk weer als ik was gezakt. Dan is het in 5 maanden tijd echt bizar druk geworden bij het CBR.
Ik heb 1 les per week, omdat me het in feite niet veel boeit, wil het wel hebben, maar zit geen haast achter. Heb toch OV kaart.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:13 schreef Steephh het volgende:
Yeah.. Heb nu net 5 lessen gehad. Ik mag maandag al op de snelweg.Ik heb er echt zin in.. Lekker gassen met die auto.
![]()
Ben ik trouwens een van de weinige die zoveel rijlessen achter elkaar heeft in een korte periode? En er is hier bij mijn rijschool volgens mij niet echt een probleem qua rijexamens. En toch terwijl dat we hier in de Regio met het grootste tekort allertijden zitten.
Hoeveel lessen heb jij al gehad?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:17 schreef swarmahoer het volgende:
vandaag weer een blokuur gehad... rotondes zijn echt klotevooral in nijmegen..
veel dingen tegelijk dus redleijk moeilijk om alles in de gaten te houden, maar t is wel gelukt ..redelijk
5 juli examen en theoie in 1x gehaald vorige week
Dat vond ik in het begin ook klote, maar na een tijdje gaat het gewoon vanzelf.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:17 schreef swarmahoer het volgende:
vandaag weer een blokuur gehad... rotondes zijn echt klotevooral in nijmegen..
veel dingen tegelijk dus redleijk moeilijk om alles in de gaten te houden, maar t is wel gelukt ..redelijk
5 juli examen en theoie in 1x gehaald vorige week
Nopequote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:55 schreef Marurk het volgende:
Tegenwoordig heb je toch geen uittreksel meer nodig van 't bevolkingsregister bij theorie-examen, of wel?
rotondes in nijmegen zijn nogal apartquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:21 schreef Steephh het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb jij al gehad?Ik vind rotondes opzich best makkelijk, ik kom er alleen altijd te hard op af scheuren.. Vind de instructeur niet zo grappig.
![]()
Tsja, dat is de ervaring he.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
rotondes in nijmegen zijn nogal apart
met rijles vond ik ze ook altijd moeilijk maar nu eigenlijk niet meer
ik heb afg vrijdag mijn theorie gehaald, bij mij zaten er 2 open vragen in, een zwik multiple choice maar t meerendeel ja/nee vragen...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:05 schreef Marurk het volgende:
Nog ff een paar vraagjes over het theorie-examen bij 't CBR. Ik heb dus dat theorieboek doorgenomen van VERJO bv en heb daar ook zo'n CD-ROM van. Echter, de CD-ROM is van een wat oudere versie. Ik vind die vragen eigenlijk best wel easy die daarop staan.![]()
Is het nou echt even gemakkelijk op theorie-examen?
Ik bedoel: Is echt 40 van de 50 vragen Ja/Nee?
Krijg je veel open vragen? Had dus zo'n examen van die CD-ROM gemaakt, en ik kreeg maar één open vraag?
Kortom: Is de moeilijkheidsgraad van de vragen op die CD-ROM een beetje te vergelijken met de moeilijkheid van het theorie-examen? Moet ik die zooi van milieu, rijen onder invloed, gedrag, lading, enz. nou zo goed kennen?
In principe kan alles wat in je theorieboek staat gevraagd worden. Je moet alleen even kijken in hoeverre er aandacht aan besteed wordt. Misschien krijg je één of twee vraagjes over milieu, maar geheid dat je een heleboel verkeerssituaties krijgt (juiste volgorde van voor laten gaan enzo).quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:05 schreef Marurk het volgende:
Nog ff een paar vraagjes over het theorie-examen bij 't CBR. Ik heb dus dat theorieboek doorgenomen van VERJO bv en heb daar ook zo'n CD-ROM van. Echter, de CD-ROM is van een wat oudere versie. Ik vind die vragen eigenlijk best wel easy die daarop staan.![]()
Is het nou echt even gemakkelijk op theorie-examen?
Ik bedoel: Is echt 40 van de 50 vragen Ja/Nee?
Krijg je veel open vragen? Had dus zo'n examen van die CD-ROM gemaakt, en ik kreeg maar één open vraag?
Kortom: Is de moeilijkheidsgraad van de vragen op die CD-ROM een beetje te vergelijken met de moeilijkheid van het theorie-examen? Moet ik die zooi van milieu, rijen onder invloed, gedrag, lading, enz. nou zo goed kennen?
veel examens oefenenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:56 schreef Marurk het volgende:
OK, bedankt. En jullie hebben die dingen gewoon gelezen of echt 'geknald'?
Je mocht toch 6 fouten hebben, hè?
je mag 6 fouten hebben ja...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:56 schreef Marurk het volgende:
OK, bedankt. En jullie hebben die dingen gewoon gelezen of echt 'geknald'?
Je mocht toch 6 fouten hebben, hè?
En hoeveel fouten had je op theorie?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:12 schreef Remco_h het volgende:
[..]
ik heb dat theorie boek 2x door gelezen, daarna wat van die examens door gekeken of ik de antwoorden wist als ik t niet wist ff gekeken wat t antwoord was en de uitleg erbij...
denk alles bij elkaar 1 uurtje in dat oefen boek....
WTF, waarom niet?quote:Op zondag 10 juni 2007 22:57 schreef Mathijz het volgende:
Nou je mag er dus NIET naartoe rijden....
Volgens mij bedoelt hij dat ze niet naar het gemeentehuis mag rijden om haar rijbewijs aan te vragen.quote:
Volgens mij ook.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:15 schreef nattermann het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij dat ze niet naar het gemeentehuis mag rijden om haar rijbewijs aan te vragen.
Je rijbewijs gaat pas in als je hem daadwerkelijk in je bezit hebt. Ook als je wel je rijbewijs hebt, maar je hebt hem niet bij je mag je niet rijden.quote:Op maandag 11 juni 2007 07:25 schreef Renesite het volgende:
Wanneer gaat je rijbewijs in? Bij het aanvragen? Of watJa, ik ga heus niet rijden ofzo - maar ik rijd het einde van de ene week af, en het begin van de week erop gaan wij naar Antwerpen met de auto. Mijn broer rijd wel hoor
Maar ik mag dan dus geen stukje rijden he
![]()
Balen
Als je een spoedrijbewijs aanvraagt, heb je hem volgens mij de dag na aanvragen.quote:Op maandag 11 juni 2007 07:25 schreef Renesite het volgende:
Wanneer gaat je rijbewijs in? Bij het aanvragen? Of watJa, ik ga heus niet rijden ofzo - maar ik rijd het einde van de ene week af, en het begin van de week erop gaan wij naar Antwerpen met de auto. Mijn broer rijd wel hoor
![]()
Balen
Dus als ik hem vrijdag aanvraagquote:Op maandag 11 juni 2007 09:30 schreef Marurk het volgende:
[..]
Als je een spoedrijbewijs aanvraagt, heb je hem volgens mij de dag na aanvragen.Alleen betaal je dan wel ongeveer 30 à 40 euro'tjes meer voor de spoedaanvraag...
Weet niet of dit overigens in elke gemeente mogelijk is...
Ik kan altijd nog zeggen dat ik hem vergeten ben. maar mijn naam enzo staat dan al wel in de databasequote:Op maandag 11 juni 2007 08:38 schreef CasB het volgende:
[..]
Je rijbewijs gaat pas in als je hem daadwerkelijk in je bezit hebt. Ook als je wel je rijbewijs hebt, maar je hebt hem niet bij je mag je niet rijden.
Als je normaal rijd is de kans dat ze je pakken heel klein. En de boete is 90 euro mocht je gepakt worden.quote:Op maandag 11 juni 2007 07:25 schreef Renesite het volgende:
![]()
Balen
Mits ik dan wel ingeschreven sta enzo, snap je het punt? Op welk moment is mijn rijbewijs zo geldig dat ik niet aan joyriding doe. Moment van inschrijven, of moment van ophalen - aangezien het zo schijnt dat ze bij het ophalen geen handeling meer doen.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:55 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Als je normaal rijd is de kans dat ze je pakken heel klein. En de boete is 90 euro mocht je gepakt worden.
Risico kan je nemen toch?
Ja ik weet het eigenlijk niet. Zelf zou ik toch wel wachten tot ik hem echt heb.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mits ik dan wel ingeschreven sta enzo, snap je het punt? Op welk moment is mijn rijbewijs zo geldig dat ik niet aan joyriding doe. Moment van inschrijven, of moment van ophalen - aangezien het zo schijnt dat ze bij het ophalen geen handeling meer doen.
Ik verval soms ook in de automatische piloot, totdat ik wakker schrik van een ongewone situatie of mijn instructeur die over iets begint. ("De grootste ergernis in het verkeer in onnodig linksrijden", toen had ik pas door dat ik al lang weer naar rechts kon en er een opdringerige Volkswagen Golf, zwart uiteraard, achter mij zatquote:Op maandag 11 juni 2007 10:16 schreef Steephh het volgende:
Bleeggh.. Vandaag ging het maar slecht.. Ik denk te weinig na en zo.. En ik reed ook een beetje teveel op de automatische piloot vandaag, volgens mij.. Misschien 'iets' te laat naar bed gegaan. Wat doen jullie als je ergens aan komt rijden? Ik weet de volgorde wel, maar als ik die vervolgens ga toepassen dan vergeet ik in een keer dingen.
Ja, ik wil ook zeker niet gesnapt worden ofzo. Maar ik dacht puur theoretisch gezien. Want in feite heb je je rijbewijs dan al wel gehaald. Maar in de praktijk heb je hem nog niet. Maar als je zegt ik heb wel een rijbewijs maar die ligt thuis en vervolgens gaan ze het natrekken: Heb je hem dan wél of niet.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:58 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Ja ik weet het eigenlijk niet. Zelf zou ik toch wel wachten tot ik hem echt heb.
Alhoewel ik laatst de dag nadat ik gezakt was toch nog even een rondje heb gereden (op een relatief rustige weg).
Dat ligt aan het moment dat 'ie gemaakt wordt. Dat ligt dus ergens tussen aanvraag en ophalen, maar ik weet niet wanneer dat is.quote:Op maandag 11 juni 2007 11:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook zeker niet gesnapt worden ofzo. Maar ik dacht puur theoretisch gezien. Want in feite heb je je rijbewijs dan al wel gehaald. Maar in de praktijk heb je hem nog niet. Maar als je zegt ik heb wel een rijbewijs maar die ligt thuis en vervolgens gaan ze het natrekken: Heb je hem dan wél of niet.
Ik zou goed kijken en pas beginnen wanneer je zeker weet dat de CBR weer genoeg plek heeft. Het is nu behoorlijk kut als je 2 maanden moet wachten op een herexamen.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:36 schreef Borkydude het volgende:
Ik zit ff te zeiken met m'n ouders, ik wil me vast opgeven voor rijlessen in oktober, zodat ik ze zo kan inplannen zoals ik zelf wil, zonder afhankelijk te zijn van beschikbaarheid enzo, m'n ouders zeggen dat het nog veel te vroeg is en dat ik beter nog ff kan wachten.
Een vriend van mij was woensdag in de namiddag geslaagd. Donderdagochtend ging ie naar het gemeentehuis om z'n rijbewijs met spoed aan te vragen en vrijdagmiddag kon hij 't ophalen...quote:Op maandag 11 juni 2007 10:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dus als ik hem vrijdag aanvraagdan kan ik hem maandag hebben?
![]()
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |