en de rest lees je daar maarquote:Op woensdag 18 april 2007 12:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en je hebt internet en Slank de zomer in.
We worden nog een serieuze bedreiging voor diëtisten. Blah, m'n opdracht pakt niet zo uit als ik had gewild en nu zie ik door de bomen het bos niet meer
. Straks eerst even weg en dan probeer ik het vanmiddag nog wel weer een keer
.
das handigquote:Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ook even de (taal)foutjes uit de OP gehaald en ik zie net dat Sylvana en Saskia dezelfde weblog bijhouden![]()
.
goed bezig meisquote:Op woensdag 18 april 2007 12:38 schreef Viking84 het volgende:
Ja, adoreer mij.
Zo, even Sylvana's weblog toegevoegd.
ik houd niet van groentesoepquote:Op woensdag 18 april 2007 12:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
goed bezig meis
mag jij een extra kommetje soep van mij
tja, ik doe dat zelf niet om te zeuren, ervaar het ook niet zo, maar zie het gewoon als feedback van dingen die ik nog moet aanpassen en als dat gebeurt is , dan is het goed en denk ik er verder ook niet meer over naquote:Op woensdag 18 april 2007 12:39 schreef Viking84 het volgende:
Eigenlijk heb ik er een stinkhekel aan om zelf een nieuw topic te moeten openen, want het gaat nooit in één keer goed en als er een foutje in zit, gaat iedereen meteen zeuren:
"dieetclub is al een topic verder"
"ik zie geen plaatje"
etc.
Je gaat eerst spieren kweken en aankomen daardoor!!!quote:Op woensdag 18 april 2007 12:28 schreef Archiee het volgende:
even een tvp hier!
en mijn eet schematje misschien dat iemand suggesties heeft?
sochtends: 1 bammetje (ontbijt koek)
tussendoor: 4 manderijnen
lunch: 2 boterhammen met rookvlees of kalkoen filet en 4 cracottes
tussendoor : 1 appel
avond eten: wat de pot schaft (wel gezond)
en ik fitness 3/4 keer per week nu!
ik ben 96 Kilo en er moet nu wel wat van af
hoe bedoel je? met spieren kweken? ik doe vooral cardio'en en spieren heb ik al..quote:Op woensdag 18 april 2007 12:48 schreef kless het volgende:
[..]
Je gaat eerst spieren kweken en aankomen daardoor!!!
quote:Op woensdag 18 april 2007 12:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, ik doe dat zelf niet om te zeuren, ervaar het ook niet zo, maar zie het gewoon als feedback van dingen die ik nog moet aanpassen en als dat gebeurt is , dan is het goed en denk ik er verder ook niet meer over navat het niet zo serieus op meid, zo is het helemaal niet bedoeld
oh nee. was om teleurstellig te voorkomen.. 1 maand finesen en dan +3 kg zijn door groeiende spieren(zonder 't te weten) zal de motivatie geen goed doen.)quote:Op woensdag 18 april 2007 12:50 schreef Archiee het volgende:
[..]
hoe bedoel je? met spieren kweken? ik doe vooral cardio'en en spieren heb ik al..![]()
wij moeten er ook gewoon geld voor gaan vragenquote:Op woensdag 18 april 2007 12:29 schreef Viking84 het volgende:
Laatste post uit deel 64:
[..]
en de rest lees je daar maar.
goed van je hoorquote:Op woensdag 18 april 2007 13:02 schreef p-etr-a het volgende:
Ik mag bijna over naar dit lijstje. (Zit nu nog bij de dieetclub en ik dacht ooit dat het nooit zou lukken om hier te komen, maar nu ben ik echt heel dichtbij met bmi 25,6.)
je mag nu ookal in dit lijstjequote:Op woensdag 18 april 2007 13:02 schreef p-etr-a het volgende:
Ik mag bijna over naar dit lijstje. (Zit nu nog bij de dieetclub en ik dacht ooit dat het nooit zou lukken om hier te komen, maar nu ben ik echt heel dichtbij met bmi 25,6.)
Dankjewel.quote:
Ja dat is zo, maar ik vind het toch wel leuk om officieel over te gaan als mijn bmi onder de 25 is en ik echt niet meer bij de Dieetclub hoor.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je mag nu ookal in dit lijstje
ik heb een hoger bmi dan jij
Oh okequote:Op woensdag 18 april 2007 12:53 schreef kless het volgende:
[..]
oh nee. was om teleurstellig te voorkomen.. 1 maand finesen en dan +3 kg zijn door groeiende spieren(zonder 't te weten) zal de motivatie geen goed doen.)
Ik heb wel suggesties:quote:Op woensdag 18 april 2007 12:28 schreef Archiee het volgende:
en mijn eet schematje misschien dat iemand suggesties heeft?
sochtends: 1 bammetje (ontbijt koek)
tussendoor: 4 manderijnen
lunch: 2 boterhammen met rookvlees of kalkoen filet en 4 cracottes
tussendoor : 1 appel
avond eten: wat de pot schaft (wel gezond)
en ik fitness 3/4 keer per week nu!
ik ben 96 Kilo en er moet nu wel wat van af
Ah thanks! ja ik heb als probleem dat ik sochtends eigenlijk vrij weinig naar binnen krijg! volgens mij zit er juist heel weinig vet/calorieen in cracottes maar iigeval bedanktquote:Op woensdag 18 april 2007 14:21 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik heb wel suggesties:
Je eet veel te weinig voor een man van 96 kilo zo regelmatig sport. Vooral je ontbijt is veel te weinig! Je kunt beter een paar (2-3) boterhammen eten of een kom met muesli en magere yoghurt. Op ontbijtkoek kun je niet leven en komt je stofwisseling niet op gang.
Ook je lunch is wat karig, en 4 cracottes is wel wat veel, ik dacht dat er nog wel wat vet in die dingen zit? Je kunt misschien beter een boterham meer eten of van die wasa light dingen.
Verder ziet het er eigenlijk erg goed uit, gezonde dingen en geen ongezonde dingen. Alleen een beetje meer eten dus!
Ah, lekker, een lepel olie, je brengt me op een idee.........NOT!!!quote:Op woensdag 18 april 2007 14:30 schreef Alcarin het volgende:
Vet heb je ook nodig hoor... dat menu ziet er wel heel mager uit..
* Alcarin neemt nog een lepel olieVet is mijn Vriend!
![]()
Lekker is anders, maar gezond is het welquote:Op woensdag 18 april 2007 16:08 schreef conleche het volgende:
Ah, lekker, een lepel olie, je brengt me op een idee.........NOT!!!![]()
Lijnzaadolie is gezonderquote:Op woensdag 18 april 2007 16:51 schreef Zeeltje het volgende:
nee olie neem ik bij avondeten.. olijfolie
Ja hequote:Op woensdag 18 april 2007 16:52 schreef Tangarine het volgende:
aaaaahhhh studieperikelen....
ja, 165 gramquote:Op woensdag 18 april 2007 19:47 schreef Miss_S het volgende:
heb je er dan ook iets van op sylvana
ik heb vandaag weer te weinig gegeten maar kan er niet echt mee zitten
Slechte instelling Miss_S!quote:Op woensdag 18 april 2007 19:47 schreef Miss_S het volgende:
ik heb vandaag weer te weinig gegeten maar kan er niet echt mee zitten
Jij eet nooit een dag teveel, en je zegt nu dat je WEER te weinig gegeten hebt. Als je te weinig eet, val je niet af want je metabolisme gaat in de Afrika-stand. En daarom vind ik het een slechte instelling, want je wilt toch, net zoals iedereen hier in dit topic, afvallen?quote:Op woensdag 18 april 2007 20:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom
de ene dag eet je teveel de andere te weinig
heft elkaar altijd weer op
Er zit meer in eten dan alleen calorieen, dat mis je dus ook op een dag dat je te weinig eet, en ik neem aan dat je op die dag dat je teveel eet niet ineens teveel spinazie of tomaten gaat eten, om maar iets te noemenquote:Op woensdag 18 april 2007 20:07 schreef Miss_S het volgende:
waarom
de ene dag eet je teveel de andere te weinig
heft elkaar altijd weer op
ja en ik val goed af op deze manierquote:Op woensdag 18 april 2007 20:19 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Jij eet nooit een dag teveel, en je zegt nu dat je WEER te weinig gegeten hebt. Als je te weinig eet, val je niet af want je metabolisme gaat in de Afrika-stand. En daarom vind ik het een slechte instelling, want je wilt toch, net zoals iedereen hier in dit topic, afvallen?
Krijg je niet!quote:
Nou ja, we komen er toch niet uit, iedereen heeft zo zijn eigen afvalmethodequote:Op woensdag 18 april 2007 20:22 schreef Miss_S het volgende:
als ik teveel eet zijn dat ook of juist zeker groente en fruit eigenlijk
Tja, dat is jouw keuze he, je merkt vanzelf wel aan de weegschaal wat het met je doetquote:
nah, 1 zak in de week is wel genoeg hequote:Op woensdag 18 april 2007 20:30 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Tja, dat is jouw keuze he, je merkt vanzelf wel aan de weegschaal wat het met je doet![]()
Ik denk niet dat je er billenkoek voor nodig hebt eigenlijk![]()
Ik denk inderdaad de we er toch niet uitkomen. Ieder zijn eigen manier van afvallen, of die nou goed is of niet, daarover zullen de meningen wel blijven verschillen.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:29 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nou ja, we komen er toch niet uit, iedereen heeft zo zijn eigen afvalmethode![]()
Probleem is alleen dat je pas jaren later de rekening krijgt voor je eetgedrag nu. Dus je kunt wel zeggen dat je goed afvalt, maar blijft het er ook af, en nog belangrijker: ben je over 50 jaar ook nog gezond?
Maar goed, ik ben ook meer op de gezondheidstoer en niet op dieet, eigenlijk moet er een 'gezond de zomer in' topic zijn, maar dat loopt vast niet zo goed![]()
Nee, natuurlijk niet, maar ik weet wel dat als mijn gezondheid dan niet goed is, het niet aan mijn voeding heeft gelegen.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:31 schreef Miss_S het volgende:
maar ik ben ook gezond bezig
en hoe het over 50 jaar is dat weet ik niet, weet jij hoe jou gezondheid over 50 jaar is?
ja maar zoals ik zei ik eet ook afentoe teveelquote:Op woensdag 18 april 2007 20:34 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik zeg trouwens niet dat je ongezond bezig bent hoor, alleen dat je af en toe een beetje weinig eetMaar again, dat is jouw keuze.
*pets*quote:
Hou je het droog?quote:Op woensdag 18 april 2007 21:36 schreef Sylvana het volgende:
GWS en Thrilled
Thrilled, in het vorige topic stond op pagina 6 geloof ik een linkje naar het bodybuildingstopic in Sport, misschin dat men er daar meer vanaf weet
Juist, dat soort termen zocht ikquote:Op woensdag 18 april 2007 21:37 schreef Plukie86 het volgende:
Ik zou eens op wat bodybuild-/ fitnessfora gaan kijken. Of google eens op eiwit shake of whey shake.
Ten eerste een huishoudster nemen... hihi!! Maar inderdaad naast 40 uur werken is het lastig je te motiveren om te gaan sporten, vandaar dat ik een teamsport (volleybal) doe, dan moet ik wel! Alleen het seizoen is bijna afgelopen......en dan?! Hoop ik mijzelf te kunnen motiveren om inderdaad op die crosstrainer te gaan staan enzo.....quote:Op woensdag 18 april 2007 19:33 schreef Plukie86 het volgende:
ik vraag me eigenlijk af hoe mensen die 40 uur per week werken het doen, huishouden, ontspanning en tijd om te sporten. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen... Het weekend? Ik blijf denk ik maar eeuwig student, een lekker relaxed leventje (behalve de komende 6 weken dan he).
Waar zal ik beginnen..quote:Op woensdag 18 april 2007 22:20 schreef Ashlee het volgende:
Hallo allemaal,
Ik lees al 2 jaar mee ofzo en ook hier en dat heeft me heel goed geholpen met afvallen
Nu ben ik ook lid en het wordt weer zomer dus ik ga alweer afvallen![]()
18 jaar, 1.65 en 61 kiloin februari woog ik nog 55.5
![]()
dus ik voel me echt een kneus
en ik ga er keihard aan werken, maar nou komt het; ik heb een MADEcoach aangesteld die me gaat helpen me aan mn dieet te houden
( juohh MTV enzo
) Want ik ben echt mn discipline helemaal kwijt. Misschien breng ik iemand wel op een goed idee ofzo hiermee, ik ga het 4 weken proberen, ik doe nog wel een verslag een keer
Dag 1 ging al goed, en ja ik weet dat t te weinig kcal is, maar ik wil gewoon hardcore gewicht verliezen..
![]()
vitaminepil en 1 gr vit. C
1 komkommer
1 tomaat
200 gr sperziebonen
300 gr wortels
200 gr kip
Welkom!quote:Op woensdag 18 april 2007 22:20 schreef Ashlee het volgende:
vitaminepil en 1 gr vit. C
1 komkommer
1 tomaat
200 gr sperziebonen
300 gr wortels
200 gr kip
dat bedacht ik me ook net....quote:Op woensdag 18 april 2007 22:26 schreef Plukie86 het volgende:
Ik hoop niet dat ik je nu direct weggejaagd heb, dat was niet de bedoeling.
zelfs voor mij zou het te weinig zijnquote:Op woensdag 18 april 2007 22:26 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Welkom!
Nou, ik denk niet dat je hiermee gewicht gaat verliezen, eerder je stofwisseling om zeep helpt.
Tips:
Eet brood
Eet meer vet
Eet zuivel
Eet op de juiste tijstippen
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Dit is echt niet goed! En dat zou je moeten weten ook als je hier al twee jaar meeleest!![]()
![]()
![]()
Ik hoop niet dat ik je nu direct weggejaagd heb, dat was niet de bedoeling.
HAHAHAHA!!!!quote:Op woensdag 18 april 2007 22:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zelfs voor mij zou het te weinig zijn
het is 3-1 voor Ajax, dus dat komt wel goed met nog 5 minuten te spelenquote:Op woensdag 18 april 2007 22:26 schreef Susie het volgende:
Voetbal niet interessant Sylvana??
Ik zou dood gaan met zo weinig eten Ashlee (ok, iets overdreven, maar zou mij niet prettig voelen)
Wat Sylvana zegt, 3 keer per dag eten en 2 gezonde tussendoortjes....
quote:Op woensdag 18 april 2007 22:20 schreef Ashlee het volgende:
ik heb een MADEcoach aangesteld die me gaat helpen me aan mn dieet te houden( juohh MTV enzo
![]()
maar dan moet je dat wel heel je leven volhouden anders kom je net zo hard of nog harder weer aanquote:Op woensdag 18 april 2007 22:33 schreef Ashlee het volgende:
Er zijn heel veel dieeten die zonder koolhydraten werken, en bij mij werken die gewoon goed, en ze zijn voor mij makkelijk vol te houden. Ik denk dat een halfjaar je lichaam tegenwerken erger is dan een maand. Maar te weinig kcal leidt alleen tot verbranding en daar heb ik opzich niks op tegen. Verder zorg ik dat ik genoeg eiwit neem tegen de spierafbreking, en groente voor vitamientjes en ik ga ook fruit erbij eten. Nogmaals, als je koolhydraten gaat nemen gaat alles 100 x zo langzaam, en je kan echt leven zonder koolhydraten (of iig weinig, zie Atkins)
Lees dan goedquote:Op woensdag 18 april 2007 22:25 schreef Alcarin het volgende:
En nee, je brengt echt niemand hier op een goed idee met dit plan![]()
iemand anders had het al gepost, te weinig vezels, te weinig vet, te weinig zuivel, enzovoort en een tijdje minder cal kan wel, maar als je dan weer normaal gaat eten na zo'n crashdieet, komt het er 2 keer zo snel allemaal weer aanquote:Op woensdag 18 april 2007 22:43 schreef Ashlee het volgende:
Sylvana: onderbouw het dan waarom ik mn lichaam sloop, je enige argument is dat ik te weinig kcal inneem, dat is juist het doel van een dieet
en je eet ook al heel lang rond de 500 kcal per dag?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:43 schreef Ashlee het volgende:
Miss_S : ik eet al heel lang geen brood/aardappels/rijst, geen problemen mee, er is echt leven na de aardappel
ze spelen het gewoon na met vriendenquote:Op woensdag 18 april 2007 22:46 schreef Viking84 het volgende:
Oh, dus je komt niet op tv? Ik wist niet dat je buiten MTV om ook een coach kon krijgen.
Sperziebonen zijn juist een bron van vezels...........quote:Op woensdag 18 april 2007 22:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
iemand anders had het al gepost, te weinig vezels, te weinig vet, te weinig zuivel, enzovoort en een tijdje minder cal kan wel, maar als je dan weer normaal gaat eten na zo'n crashdieet, komt het er 2 keer zo snel allemaal weer aan
Nee man, hoe denk je dat ik zoveel ben aangekomenquote:Op woensdag 18 april 2007 22:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en je eet ook al heel lang rond de 500 kcal per dag?
dat ga je echt niet vol houden
maar dat gaat dan zo toch niet lukken?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:52 schreef Ashlee het volgende:
[..]
Nee man, hoe denk je dat ik zoveel ben aangekomenijs chips koekjes Omg, en nee ik vond alleen dat MADEprincipe zo geweldig, en ik bedacht me dat ik het eigenlijk ook nodig heb.
blijvend afvallenquote:Op woensdag 18 april 2007 22:54 schreef Ashlee het volgende:
wat niet?
Simpel. Bijvoorbeeld: je lichaam heeft vet nodig voor de verwerking van bepaalde vitamines, zoals vitamine A, D en E. En dat is nog maar één van de vele punten.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:43 schreef Ashlee het volgende:
Sylvana: onderbouw het dan waarom ik mn lichaam sloop, je enige argument is dat ik te weinig kcal inneem, dat is juist het doel van een dieet
ja, en dan kom je weer 2 keer zoveel aanquote:Op woensdag 18 april 2007 22:58 schreef Ashlee het volgende:
ik wil ook niet blijvend afvallen, als ik op mn streef zit dan stop ik hiermee.
En zien we haar over een aantal jaar in het dieettopic terug, met een BMI boven de 27.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar ze heeft gelijk waarschijnlijk gaat ze dan niet terug naar 61 maar naar 71
maar je moet inzien dat zo ook niet de manier is om het te doenquote:Op woensdag 18 april 2007 23:07 schreef Ashlee het volgende:
weltrusten discussiepartnerIk weet het wel allemaal enzo
maar ik heb ook geen zin om een halfjaar erover te doen of jaren in dit topic rond te moeten hangen omdat het allemaal maar niet lukt
![]()
oe wat een smoesjesquote:Op donderdag 19 april 2007 06:32 schreef Alcarin het volgende:
Juist. Nieuwe dag, nieuwe kansen!
Ik kon vanochtend niet goed zien hoeveel ik nou precies weeg, want ik heb mijn 'zwemlenzen' in![]()
Morgen nog maar eens checken![]()
Nou, smoesjes zijn het niet, want ik weet zeker dat ie op een lager gewicht staat dan bv een week geledenquote:Op donderdag 19 april 2007 06:38 schreef Tangarine het volgende:
[..]
oe wat een smoesjes
Bah ik heb zo dat tentamen, en ben weer ongelooflijk zenuwachtig om niks... zou je door spanning ook energie verbranden?
hahahahahahaquote:
quote:Op donderdag 19 april 2007 06:59 schreef Tangarine het volgende:
hm, hardlopen dan maar na die tijd
jij succes met studeren vandaag!
Ik weet dat totaal niet! Ik heb gister op valtaf.nl mijn eetdagboek bijgehouden.quote:Op donderdag 19 april 2007 09:07 schreef Miss_S het volgende:
ik weet ongeveer wel hoeveel kcal ik nodig heb om op gewicht te blijven en hoeveel om af te vallen
dan is zo'n dagboek inderdaad wel handigquote:Op donderdag 19 april 2007 09:11 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik weet dat totaal niet! Ik heb gister op valtaf.nl mijn eetdagboek bijgehouden.
Nou, ik kwam op veel meer kcal dan ik dacht.
1 bammetje (=plak ontbijtkoek),1 tosti ham/kaas, 1 boterham met pindakaas, een appel, en 2 wraps met 25 gram feta, veel spinazie, ui, tomaat en pijnboompitten leveren dus al 1450 kcal.
En dat terwijl ik normaal gesproken nog een wrap had genomen en meer feta.
Maandag had ik lasagna uit een pakje, zelfgemaakt, nou dat was bijna 1000 kcal!
Ik blijf voorlopig het eetdagboek maar invullen
Mja, die yoghurt gooi ik altijd over stukjes appel en walnoot heen, en hoe groter de appel, hoe minder yoghurt erbij gaat, anders past het niet meer in het bakje. En de ene keer gooi ik er 5 walnoten in, de volgende keer misschien wel 7! En misschien zijn ze de ene keer ook wel groter dan de andere keer!quote:Op donderdag 19 april 2007 09:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Een hoop dingen worden wel laag ingeschat inderdaad. De eetmeter vind bv. dat een snee brood 70 kcal is, 85 lijkt me waarschijnlijker, zeker omdat ik hou van brood met pitjes en zaadjes. Yoghurt en dergelijke voer ik ook altijd in gram in (gebruik altijd hetzelfde bakje). 8 gram boter per boterham en 15 gram van smeerbare beleg vind ik dan weer wat veel (zeker bij jam en appelstroop).
de weegschaal geeft een halve kilo minder aanquote:Op woensdag 18 april 2007 20:30 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Tja, dat is jouw keuze he, je merkt vanzelf wel aan de weegschaal wat het met je doet![]()
Ik denk niet dat je er billenkoek voor nodig hebt eigenlijk![]()
Goedemorgen!quote:
Vandaag nog een zak?quote:de weegschaal geeft een halve kilo minder aan![]()
nee, vandaag niet nog een zak, 1 zak is lekker, mag best een keertje vind ik, maar moet ook weer niet gaan overdrijvenquote:Op donderdag 19 april 2007 10:40 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Goedemorgen!![]()
[..]
Vandaag nog een zak?![]()
Nee, zo snel gaat het meestal niet, maar ik denk ook niet dat 1 zak chips je ineens kilo's zwaarder maakt![]()
Kijk, daarom ging ik je niet spanken. Je hebt 'm gewoon helemaal door, je hebt geen spankjes nodigquote:Op donderdag 19 april 2007 10:44 schreef Sylvana het volgende:
nee, vandaag niet nog een zak, 1 zak is lekker, mag best een keertje vind ik, maar moet ook weer niet gaan overdrijvenals ik elke dag zo'n zak ga eten komen die kilo's er wel weer aan denk ik
quote:Op donderdag 19 april 2007 10:44 schreef Tangarine het volgende:
Zo, tentamen is vast wel een 5 geworden minstens... (= voldoende om een 'herstelopdracht' te krijgen, die moet je dan maken en dan heb je alsnog een 5.5)
Nou, dat heb ik wel nodig ookquote:Succes @ alle mensen die nog iets moeten doen
Wtf moet ik in godsnaam de hele dag doen dan? Kan wel nog meer achter de pc zitten, maar dat heeft ook weinig zinquote:Op donderdag 19 april 2007 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Mensen die om 10:30 een keer goedemorgen gaan roepen. Kom eens overeind met die luie reet van je
.
Al? Kom eens wat eerder je bed uit met die luie reet van je!quote:Op donderdag 19 april 2007 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Mensen die om 10:30 een keer goedemorgen gaan roepen. Kom eens overeind met die luie reet van je
. Deze mevrouw hier was om 7:30 al in actie en zit al sinds 9 uur op stage.
Jij wintquote:
Goedemorgen.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:54 schreef Viking84 het volgende:
. Deze mevrouw hier was om 7:30 al in actie en zit al sinds 9 uur op stage. Nog 7 minuten, dan ga ik weer weg
. Even naar de andere kant vd stad fietsen om te kijken of de milieudienst m'n fiets heeft meegenomen, daarna ga ik naar huis om brood met aardbeitjes te eten, daarna heb ik college en om 15 uur ga ik nog even naar de stad. Morgen ben ik de hele dag bij papa en mama. Misschien dat ik daar vanavond al heen ga, want ik weet niet of ik wel op tijd wakker ben morgen om de bus te halen
(moet 10 uur ter plekke zijn om auto te rijden).
Nog steedsquote:Op donderdag 19 april 2007 11:47 schreef mordradead het volgende:
Goedemorgen.
quote:Op donderdag 19 april 2007 12:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Goedenmiddag!
preciesquote:Op donderdag 19 april 2007 11:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Tot 12:00 is het nog steeds ochtend en is het nog steeds 'goedemorgen'...![]()
Idd erg vervelend ja, maar goed, eigen schuld, dikke bultquote:Op donderdag 19 april 2007 13:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat heb ik nou al een paar keer gehad met mn telefoon sylvana, vervelend he![]()
Ook ik hoor bij de tentamenmisere: volgende week neurologie, dat wordt flink stampen!
Normaal gesproken 3 keer in de week naar de sportschool, maar vanwege mn gescheurde hamstirng mag ik nou tot juni niet sporten, en daarna ga ik maar rustig opbouwen en eerst 2 keer in de week en als dat dan goed gaat 3 keer in de week. Ik vind 3 keer in de week echt het maximum, spieren moeten ook wel rust krijgen tussendoor en heb ook nog andere dingen te doen dan naar de sportschool gaan.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:49 schreef STING het volgende:
Hallow!
Even weinig voortgang te melden op het moment.
M'n korte termijn doel is iig om binnen 2 maanden 2 kg af te vallen.
Hoevaak per week sporten jullie eigenlijk?
Ik op dit moment 3 a 4 keer, 2x hardlopen en 2x spinnen en af en toe doe ik wat krachttraining thuis (moet de discipline om het te doen nog een beetje opbouwen)
ik probeer toch wel 5 dagen zeker een half uur tot een uur te sportenquote:Op donderdag 19 april 2007 14:49 schreef STING het volgende:
Hallow!
Even weinig voortgang te melden op het moment.
M'n korte termijn doel is iig om binnen 2 maanden 2 kg af te vallen.
Hoevaak per week sporten jullie eigenlijk?
Ik op dit moment 3 a 4 keer, 2x hardlopen en 2x spinnen en af en toe doe ik wat krachttraining thuis (moet de discipline om het te doen nog een beetje opbouwen)
hoelang heb je niks mogen doen? *in sommige steden wordt er wel sticker geplakt "als hij hier straks(paarweek later) nog staat/ligt dan ruimen wij em op"quote:Op donderdag 19 april 2007 15:22 schreef Sylvana het volgende:
mag ik over 2 weken eindelijk weer fietsen, kom ik er net achter dat mn fiets weer es gejat is
en de dag was al zo leuk
Ik heb hem hier gewoon bij de supermarkt staan, daar haalt de gemeente ze niet op, dat is alleen bij het station en op de Brink zoquote:Op donderdag 19 april 2007 15:35 schreef kless het volgende:
[..]
hoelang heb je niks mogen doen? *in sommige steden wordt er wel sticker geplakt "als hij hier straks(paarweek later) nog staat/ligt dan ruimen wij em op"
doe je goedquote:Op donderdag 19 april 2007 16:32 schreef Tangarine het volgende:
*hug* Sylvana
Ik heb net 20 min achter elkaar hardgelopen!wilde even kijken of ik mn schema ook kon skippen, omdat ik gewoon zin had in actief doen na de studieëllende... en het is dus gelukt, woei!
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 19 april 2007 18:37 schreef conleche het volgende:
Ben dus jarig![]()
Heb een I-pod gehad en een tosti-ijzer. en heb appelkruimvlaai gegeten......
gefeliciteerdquote:Op donderdag 19 april 2007 18:37 schreef conleche het volgende:
Ben dus jarig![]()
gefeliciteerdquote:Op donderdag 19 april 2007 18:37 schreef conleche het volgende:
Ben dus jarig![]()
feliquote:Op donderdag 19 april 2007 18:37 schreef conleche het volgende:
Ben dus jarig![]()
dat is inderdaad veel in zo´n korte tijdquote:Op vrijdag 20 april 2007 08:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit net m'n voortgang even te bekijken. Ik vind dat het vrij langzaam gaat, maar ik zie dat ik pas sinds 12 maart in het lijstje sta en sinds die tijd toch alweer ongeveer 3,5 kg kwijt ben. Dus ik moet maar heel gauw ophouden met klagen.
succes met je tentamenquote:Op vrijdag 20 april 2007 08:28 schreef Alcarin het volgende:
Mogguh![]()
Ik ben vannacht aangekomen, want ik woog ineens weer 79![]()
Nou ja, maakt ook allemaal niet uit.
Ik ga maar eens naar de (koude!) tentamenzaal![]()
maar je hebt nu een bmi van 26quote:Op vrijdag 20 april 2007 07:57 schreef Viking84 het volgende:, heel goed, Sylvana!
.
Ik ben ook wakker en ik ben boos op mijn weegschaal, want hij schommelt steeds. Ik denk dat ik maar een nieuwe ga kopen die niet schommelt
![]()
.
.
Nou en? Kijk in de spiegel of je tevreden bent en niet op de weegschaal. Ik snap die obsessie met een getalletje niet zo.quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:25 schreef Zeeltje het volgende:
En ik heb een probleem. Gister ging ik op mijn weegschaal die gaf aan dat ik 70 kg weeg!
Dus ik ga snel op die van mijn moeder. Die zegt dat ik 69 woog en toen wist ik het niet meer dus ik naar mijn vriend en die gaf aan dat ik 67,9 woog.. mmm weet niet welke ik moet geloven!
Ja ik wilde me wegen na een paar weken.. iedereen weegt elke ochtend en nu heb ik een obsessie met getallen omdat ik me wil wegen om te kijken hoe het zit?quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nou en? Kijk in de spiegel of je tevreden bent en niet op de weegschaal. Ik snap die obsessie met een getalletje niet zo.![]()
uhm kijk een paar pagina's terug dan ze je wat ik normaal eet.. ga niet elke keer mijn lijst opzeggen....quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:31 schreef Miss_S het volgende:
2 x 2 liga of 2 x 1 liga?
en wat eet je normaal als je dit niet veel vind?
ik zie nergens een lijstje maar goed ik vond het niet echt weinigquote:Op vrijdag 20 april 2007 09:52 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
uhm kijk een paar pagina's terug dan ze je wat ik normaal eet.. ga niet elke keer mijn lijst opzeggen....1 x 2 liga
quote:Op woensdag 18 april 2007 11:36 schreef Zeeltje het volgende:
ik eet als ontbijt: 2 boterham met meestal smeerkaas 48+, jus d'orange, thee
ik eet als tussendoortje: appel, af en toe een sultana
ik eet als lunch: 2 boterham meestal met kalkoenfilet
dan eet ik als tussendoortje: appel
en avond eten is gezond omdat mijn moeder daar heel goed oplet.
we hebben het al een keer over gehad. Misschien kweek ik nu meer spieren enz.. maar dit is al 5 weken zo.. maar ja ben toch 3 kilo afgevallen sinds ik hier ben maar het is wel erg langzaam
Waarschijnlijk wijken ze allemaal een beetje af en ligt de waarheid in het midden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:25 schreef Zeeltje het volgende:
En ik heb een probleem. Gister ging ik op mijn weegschaal die gaf aan dat ik 70 kg weeg!
Dus ik ga snel op die van mijn moeder. Die zegt dat ik 69 woog en toen wist ik het niet meer dus ik naar mijn vriend en die gaf aan dat ik 67,9 woog.. mmm weet niet welke ik moet geloven!
maar dan heb je toch bijna net zoveel gegeten als normaal?quote:
diegene die ontbijt overslaan zijn vaak ook diegene die veel tussendoor snackenquote:Op vrijdag 20 april 2007 09:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik vind het ook best weinig eigenlijk, maar het ligt er wel aan wat je gewend bent en hoe actief je bezig bent.
Zelf moet ik bv. in elk geval goed ontbijten, anders val ik echt om. Als ik wakker word heb ik vaak al trek, dus ik snap ook echt niet hoe anderen ontbijt over kunnen slaan, maar dat verschilt erg per persoon.
ja dat kanquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:01 schreef Zeeltje het volgende:
ja oke als je het zo bekijkt.. maar voor mijn gevoel was dat weining.. buik maakte s'avonds nogal herrie en had ook wel een beetje honger..
dat honger voelen doet me dan weer denken aan roosjeroosjequote:Op vrijdag 20 april 2007 10:04 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als je honger hebt of je flauw voelt moet je gewoon eten hoor, je goed voelen is belangrijker dan snel afvallen!
ja dat is ook zoquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het ligt er dan ook aan wat je dan eet; vaak is een mandarijntje ofzo al genoeg (om de tijd tot je echte maaltijd te overbruggen)....
Zo zie je maar, je kunt wel voor hetzelfde aantal calorieën iets ongezonds eten in plaats van meerdere gezonde dingen, maar dan ga je met honger naar bed.quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:01 schreef Zeeltje het volgende:
ja oke als je het zo bekijkt.. maar voor mijn gevoel was dat weining.. buik maakte s'avonds nogal herrie en had ook wel een beetje honger..
Elke dag wegen is helemaal niet gewoon, wordt juist afgeraden. Met 1 x per week jezelf wegen kan je de boel ook in prima de gaten houden. Belangrijker is of je tevreden bent met wat je zien in de spiegel. Dan maakt het niet uit of de weegschaal 60 of 60,3 aangeeft bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:51 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
Ja ik wilde me wegen na een paar weken.. iedereen weegt elke ochtend en nu heb ik een obsessie met getallen omdat ik me wil wegen om te kijken hoe het zit?
Nou nou.. ik eet ook een keer een ander patroon en meteen word het me afgeraden en gezegt dat ik dat niet moet doen enz..quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zo zie je maar, je kunt wel voor hetzelfde aantal calorieën iets ongezonds eten in plaats van meerdere gezonde dingen, maar dan ga je met honger naar bed.
Dan wordt het trouwens ook veel zwaarder om nog discipline op te brengen, omdat je lichaam gewend raakt en behoefte krijgt aan snelle energie (weinig volume voor veel calorieën, dat zijn zeer belonende voedingsmiddelen: dankzij onze evolutie hebben dingen met veel vet en suiker een hogere belonende waarde dan ander eten, zodat je die op ging zoeken, en net als bij drugs is beloning verslavend en wil je steeds meer). Daarnaast hou je honger omdat je maag niet vol is (hoewel die wel weer krimpt als je altijd maar kleine porties eet). Al met al niet handig dus.
ja inderdaad dat vond ik ookquote:Op vrijdag 20 april 2007 11:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik weet wel dat je normaal geen ongezonde dingen eet ipv gezonde, ik vond het gewoon een mooi voorbeeld van waarom we dat ook alweer niet doen.
hihi dan is het goedquote:Op vrijdag 20 april 2007 11:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik weet wel dat je normaal geen ongezonde dingen eet ipv gezonde, ik vond het gewoon een mooi voorbeeld van waarom we dat ook alweer niet doen.
Waarom niet gelijk?quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:25 schreef Miss_S het volgende:
net mijn roeitrainer uitgepakt
vanavond maar eens uitproberen
omdat ik nog moest werken en stage lopenquote:
jaaaaajaaa, jij bent zeker ook zo'n iemand die een heel menu bestelt bij de Mac en daar een CocaCoca Light besteldquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:35 schreef Miss_S het volgende:
wat voor mij gezond betekent want dan eet ik een kleine salade en een broodje hamburger van de grill
ja en dan nog een milkshake erbijquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:59 schreef STING het volgende:
[..]
jaaaaajaaa, jij bent zeker ook zo'n iemand die een heel menu bestelt bij de Mac en daar een CocaCoca Light besteld
Pardon? Ik denk dat je me vergist met iemand andersquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je hebt altijd commentaar op iets wat ik zeg
weet niet of je dat gemerkt hebt
nee hoorquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:18 schreef STING het volgende:
[..]
Pardon? Ik denk dat je me vergist met iemand anders
Ik heb zelfs nog ff teruggekeken in de vorige delen, ik ben niets anders dan poeslief geweestquote:
heb je daar een specifieke reden voor?quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:31 schreef Miss_S het volgende:
ik wacht meestal een half uur na het eten met sporten
en als ik gesport heb wacht ik ook weer een half uur tot dat ik ga eten
en ik dacht ooit gelezen te hebben dat het beter is om te wachtenquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:33 schreef STING het volgende:
[..]
heb je daar een specifieke reden voor?
ik dacht nl. gelezen te hebben dat je zo snel mogelijk je reserves weer moet aanvullen.
heb je er 2 keer plezier vanquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:40 schreef Viking84 het volgende:
Nou, ik weet wel waarom je niet heftig moet sporten na het eten. Vroeger at ik tijdens het sporten wel eens een banaan en dan kwam die banaan tijdens de buikspieroefeningen meteen weer naar boven.
Ach, banaan is 1 van de minst erge dingen om er weer 'uit te gooien', weet ik uit ervaringquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:46 schreef Miss_S het volgende:
ja moet er ook niet aan denken eigenlijk
ik heb gelukkig er niets meer uitgegooit sinds ik een klein kind was dus heb geen ideequote:Op vrijdag 20 april 2007 18:58 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ach, banaan is 1 van de minst erge dingen om er weer 'uit te gooien', weet ik uit ervaring![]()
Ik heb vorig jaar genoeg gekotst voor heel mijn leven, dus nu hoeft het nooit meer!quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:59 schreef Miss_S het volgende:
ik heb gelukkig er niets meer uitgegooit sinds ik een klein kind was dus heb geen idee
Krachttraining is ook goed voor je!quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:27 schreef Miss_S het volgende:
zo net ff mijn nieuwe roeitrainer uitgeprobeert
wel een lekkere workout alleen krijg ik het idee dat het meer kracht dan cardio is maar kan ook aan mij liggen...
ja dat zekerquote:
Ik geloof dat het afhangt van hoe je 'm instelt, zwaar is meer krachttraining. En hoe sneller je gaat, hoe 'lichter' het wordt, dan gaat het meer richting cardio.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:31 schreef Miss_S het volgende:
ja dat zeker
maar vraag me af of roeien dat ook is of ik dat gewoon helemaal verkeerd aanvoel
nee maar je hebt gelijk het is beide goed dus doet er ook niet toequote:Op vrijdag 20 april 2007 19:41 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik geloof dat het afhangt van hoe je 'm instelt, zwaar is meer krachttraining. En hoe sneller je gaat, hoe 'lichter' het wordt, dan gaat het meer richting cardio.
Dat hebben ze mijn tenminste in de sportschool verteld..
Maar goed, dat hele onderscheid tussen cardio en krachttraining is helemaal niet zo duidelijk.
oh dearquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat vond ik ook. Straks moet ik nog gaan sporten.![]()
Zou skaten helpen?
Ik begin er anders goed aan te twijfelen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:
alle beetjes helpen
dat kan ik me voorstellenquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik begin er anders goed aan te twijfelen.![]()
Oeh! Dat schiet wel op.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh dear.
Sporten is niet zo erg als het lijkt, hoor. Ik ga zelf komende 5 weken ook serieus sporten bij een sportschool (een cursus die 5 weken duurt). Tot nu toe heb ik vooral gefietst (maar daar kwam nog niet veel van terecht met dit wisselvallige weer steeds) en gelopen. Ik merkte wel: zodra ik ging sporten (wandelen), viel ik meteen 2 kg in 1 week af
!
We'll see. Gewoon mezelf streng aanpakken en dat bewegen moet ik meer. Met alleen gezonder eten kom ik er niet denk ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat kan ik me voorstellen
maar gewoon door blijven gaan, komt goed
Pak jezelf in ieder geval niet te streng aan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
We'll see. Gewoon mezelf streng aanpakken en dat bewegen moet ik meer. Met alleen gezonder eten kom ik er niet denk ik.![]()
Je zou juist door flinke inspanning lekkerder moeten slapen, omdat je lichaam uitgeput is.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:56 schreef Tangarine het volgende:
Yay weer thuis van werk! Omg ik heb echt overal spierpijn... Ik moet denk ik proberen wat rustiger te slapen ofzo, ik slaap vrij onrustig op het moment.... en misschien van het lange hardlopen gister, al voel ik nu spieren die ik normaal nooit voel
Ik vind 't leuke foto's.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goeiemorgen
nou ze zijn er hoor, foto's met en zonder bril...
Nu moet ik zeggen, ben ik er al meer aan gewend, maar zeker in het begin deed het me zo denken aan de scheikunde practica... (oh en let niet op de foto's ik ben totaal afotogeniek)
Het is gewoon een onopvallende bril (precies wat ik zou kopen als ik weer een bril moest), ik denk dat niemand het ziet.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dankjewel.
Maar de bril dan, daar ging het om.![]()
O, dat had ik even gemist. Die's zeker nieuw dan?quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dankjewel.
Maar de bril dan, daar ging het om.![]()
Dat valt juist heel erg mee en daarom is het een goede bril voor jouquote:Op zaterdag 21 april 2007 10:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
OOH, het zal wel wennen zijn, en het feit dat dat ding de ganse tijd op m'n neus staat, maar voor m'n gevoel is ie wel heel erg aanwezig!
dat valt inderdaad wel meequote:Op zaterdag 21 april 2007 10:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
OOH, het zal wel wennen zijn, en het feit dat dat ding de ganse tijd op m'n neus staat, maar voor m'n gevoel is ie wel heel erg aanwezig!
Bij ons ook...quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:24 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat filmpje hebben ze op college laten zien bij ons, was erg grappig!!
Moah, psychologie. Maar de biologische hoek, dus dan zit je daar ook wel eensquote:
De anatoom ja. Arrogante seksist? Geen last van gehad eigenlijk. Hij is nogal melig af en toe, en hij roept volgens mij een hoop dingen die hij niet meent. Maar goed, die paar keren dat ik college/practicum van hem had zijn misschien niet representatief.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
De anatoom neem ik aan? Hij is een arrogante seksist, maar soms moet ik wel lachen...
En ontopic: Heb ook al drie broeken aan het leger des heils kunnen doneren, en nog maar 1 nieuwe gekocht (want tja, ga ik nog verder afvallen...?). Wat vaker wassen he!
Oh, dat kan ookquote:Op zaterdag 21 april 2007 12:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik bedoelde, je hebt minder passende kleding, dus je moet vaker wassen![]()
Nu ga ik maar weer eens naar huis leren, want hier schiet het toch ook niet echt op....
Als je het sneller doet raak je er wel buiten adem van...En dan voel je je spieren ook minder. Als je de weerstand eenmaal overwint wordt het lichterquote:Op zaterdag 21 april 2007 12:55 schreef Miss_S het volgende:
net weer ff 10 minuten op mijn roeitrainer gezeten
het is wel lekker, je raakt er niet buiten adem van maar het is wel zwaar voor je spieren
ja maar zo langzaam doe ik het nietquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:08 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Als je het sneller doet raak je er wel buiten adem van...En dan voel je je spieren ook minder. Als je de weerstand eenmaal overwint wordt het lichter![]()
Kun je hem niet lichter zetten? Dan red je het eerder om sneller te gaan en raak je wel buiten adem. Als de weerstand te hoog is lukt dat niet zo goed. Als je er behoefte aan hebt natuurlijk, van mij hoef je niet buiten adem te rakenquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:24 schreef Miss_S het volgende:
ja maar zo langzaam doe ik het niet
hij staat nu nog op het laagste weerstand puntquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:34 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Kun je hem niet lichter zetten? Dan red je het eerder om sneller te gaan en raak je wel buiten adem. Als de weerstand te hoog is lukt dat niet zo goed. Als je er behoefte aan hebt natuurlijk, van mij hoef je niet buiten adem te raken![]()
Als ie goed zwaar staat heb je morgen spierpijn![]()
9 kilo eraf en nog dezelfde maat is ook uitzonderlijk! Meestal zit er zo'n 5 kilo tussen de maten. 34 voor 50 kilo. 36 voor 55, 38 voor 60, 40 voor 65, 42 voor 70 en zo verder. Dit bij een gemiddelde lengte en er zit ook wel per persoon verschil tussen omdat de een lichter is gebouwd dan de ander, maar dit zal gemiddeld zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:02 schreef Viking84 het volgende:
Idd, ik vind het ook wel erg snel dat je na 3 kg al een maat gekrompen bent. Ik ben al ruim 9 kg kwijt en ik heb nog steeds dezelfde maat, hoewel het niet veel meer scheelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |