diegene die ontbijt overslaan zijn vaak ook diegene die veel tussendoor snackenquote:Op vrijdag 20 april 2007 09:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik vind het ook best weinig eigenlijk, maar het ligt er wel aan wat je gewend bent en hoe actief je bezig bent.
Zelf moet ik bv. in elk geval goed ontbijten, anders val ik echt om. Als ik wakker word heb ik vaak al trek, dus ik snap ook echt niet hoe anderen ontbijt over kunnen slaan, maar dat verschilt erg per persoon.
ja dat kanquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:01 schreef Zeeltje het volgende:
ja oke als je het zo bekijkt.. maar voor mijn gevoel was dat weining.. buik maakte s'avonds nogal herrie en had ook wel een beetje honger..
dat honger voelen doet me dan weer denken aan roosjeroosjequote:Op vrijdag 20 april 2007 10:04 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als je honger hebt of je flauw voelt moet je gewoon eten hoor, je goed voelen is belangrijker dan snel afvallen!
ja dat is ook zoquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het ligt er dan ook aan wat je dan eet; vaak is een mandarijntje ofzo al genoeg (om de tijd tot je echte maaltijd te overbruggen)....
Zo zie je maar, je kunt wel voor hetzelfde aantal calorieën iets ongezonds eten in plaats van meerdere gezonde dingen, maar dan ga je met honger naar bed.quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:01 schreef Zeeltje het volgende:
ja oke als je het zo bekijkt.. maar voor mijn gevoel was dat weining.. buik maakte s'avonds nogal herrie en had ook wel een beetje honger..
Elke dag wegen is helemaal niet gewoon, wordt juist afgeraden. Met 1 x per week jezelf wegen kan je de boel ook in prima de gaten houden. Belangrijker is of je tevreden bent met wat je zien in de spiegel. Dan maakt het niet uit of de weegschaal 60 of 60,3 aangeeft bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:51 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
Ja ik wilde me wegen na een paar weken.. iedereen weegt elke ochtend en nu heb ik een obsessie met getallen omdat ik me wil wegen om te kijken hoe het zit?
Nou nou.. ik eet ook een keer een ander patroon en meteen word het me afgeraden en gezegt dat ik dat niet moet doen enz..quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zo zie je maar, je kunt wel voor hetzelfde aantal calorieën iets ongezonds eten in plaats van meerdere gezonde dingen, maar dan ga je met honger naar bed.
Dan wordt het trouwens ook veel zwaarder om nog discipline op te brengen, omdat je lichaam gewend raakt en behoefte krijgt aan snelle energie (weinig volume voor veel calorieën, dat zijn zeer belonende voedingsmiddelen: dankzij onze evolutie hebben dingen met veel vet en suiker een hogere belonende waarde dan ander eten, zodat je die op ging zoeken, en net als bij drugs is beloning verslavend en wil je steeds meer). Daarnaast hou je honger omdat je maag niet vol is (hoewel die wel weer krimpt als je altijd maar kleine porties eet). Al met al niet handig dus.
ja inderdaad dat vond ik ookquote:Op vrijdag 20 april 2007 11:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik weet wel dat je normaal geen ongezonde dingen eet ipv gezonde, ik vond het gewoon een mooi voorbeeld van waarom we dat ook alweer niet doen.
hihi dan is het goedquote:Op vrijdag 20 april 2007 11:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik weet wel dat je normaal geen ongezonde dingen eet ipv gezonde, ik vond het gewoon een mooi voorbeeld van waarom we dat ook alweer niet doen.
Waarom niet gelijk?quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:25 schreef Miss_S het volgende:
net mijn roeitrainer uitgepakt
vanavond maar eens uitproberen
omdat ik nog moest werken en stage lopenquote:
jaaaaajaaa, jij bent zeker ook zo'n iemand die een heel menu bestelt bij de Mac en daar een CocaCoca Light besteldquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:35 schreef Miss_S het volgende:
wat voor mij gezond betekent want dan eet ik een kleine salade en een broodje hamburger van de grill
ja en dan nog een milkshake erbijquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:59 schreef STING het volgende:
[..]
jaaaaajaaa, jij bent zeker ook zo'n iemand die een heel menu bestelt bij de Mac en daar een CocaCoca Light besteld
Pardon? Ik denk dat je me vergist met iemand andersquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je hebt altijd commentaar op iets wat ik zeg
weet niet of je dat gemerkt hebt
nee hoorquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:18 schreef STING het volgende:
[..]
Pardon? Ik denk dat je me vergist met iemand anders
Ik heb zelfs nog ff teruggekeken in de vorige delen, ik ben niets anders dan poeslief geweestquote:
heb je daar een specifieke reden voor?quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:31 schreef Miss_S het volgende:
ik wacht meestal een half uur na het eten met sporten
en als ik gesport heb wacht ik ook weer een half uur tot dat ik ga eten
en ik dacht ooit gelezen te hebben dat het beter is om te wachtenquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:33 schreef STING het volgende:
[..]
heb je daar een specifieke reden voor?
ik dacht nl. gelezen te hebben dat je zo snel mogelijk je reserves weer moet aanvullen.
heb je er 2 keer plezier vanquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:40 schreef Viking84 het volgende:
Nou, ik weet wel waarom je niet heftig moet sporten na het eten. Vroeger at ik tijdens het sporten wel eens een banaan en dan kwam die banaan tijdens de buikspieroefeningen meteen weer naar boven.
Ach, banaan is 1 van de minst erge dingen om er weer 'uit te gooien', weet ik uit ervaringquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:46 schreef Miss_S het volgende:
ja moet er ook niet aan denken eigenlijk
ik heb gelukkig er niets meer uitgegooit sinds ik een klein kind was dus heb geen ideequote:Op vrijdag 20 april 2007 18:58 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ach, banaan is 1 van de minst erge dingen om er weer 'uit te gooien', weet ik uit ervaring![]()
Ik heb vorig jaar genoeg gekotst voor heel mijn leven, dus nu hoeft het nooit meer!quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:59 schreef Miss_S het volgende:
ik heb gelukkig er niets meer uitgegooit sinds ik een klein kind was dus heb geen idee
Krachttraining is ook goed voor je!quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:27 schreef Miss_S het volgende:
zo net ff mijn nieuwe roeitrainer uitgeprobeert
wel een lekkere workout alleen krijg ik het idee dat het meer kracht dan cardio is maar kan ook aan mij liggen...
ja dat zekerquote:
Ik geloof dat het afhangt van hoe je 'm instelt, zwaar is meer krachttraining. En hoe sneller je gaat, hoe 'lichter' het wordt, dan gaat het meer richting cardio.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:31 schreef Miss_S het volgende:
ja dat zeker
maar vraag me af of roeien dat ook is of ik dat gewoon helemaal verkeerd aanvoel
nee maar je hebt gelijk het is beide goed dus doet er ook niet toequote:Op vrijdag 20 april 2007 19:41 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik geloof dat het afhangt van hoe je 'm instelt, zwaar is meer krachttraining. En hoe sneller je gaat, hoe 'lichter' het wordt, dan gaat het meer richting cardio.
Dat hebben ze mijn tenminste in de sportschool verteld..
Maar goed, dat hele onderscheid tussen cardio en krachttraining is helemaal niet zo duidelijk.
oh dearquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat vond ik ook. Straks moet ik nog gaan sporten.![]()
Zou skaten helpen?
Ik begin er anders goed aan te twijfelen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:
alle beetjes helpen
dat kan ik me voorstellenquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik begin er anders goed aan te twijfelen.![]()
Oeh! Dat schiet wel op.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh dear.
Sporten is niet zo erg als het lijkt, hoor. Ik ga zelf komende 5 weken ook serieus sporten bij een sportschool (een cursus die 5 weken duurt). Tot nu toe heb ik vooral gefietst (maar daar kwam nog niet veel van terecht met dit wisselvallige weer steeds) en gelopen. Ik merkte wel: zodra ik ging sporten (wandelen), viel ik meteen 2 kg in 1 week af
!
We'll see. Gewoon mezelf streng aanpakken en dat bewegen moet ik meer. Met alleen gezonder eten kom ik er niet denk ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat kan ik me voorstellen
maar gewoon door blijven gaan, komt goed
Pak jezelf in ieder geval niet te streng aan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
We'll see. Gewoon mezelf streng aanpakken en dat bewegen moet ik meer. Met alleen gezonder eten kom ik er niet denk ik.![]()
Je zou juist door flinke inspanning lekkerder moeten slapen, omdat je lichaam uitgeput is.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:56 schreef Tangarine het volgende:
Yay weer thuis van werk! Omg ik heb echt overal spierpijn... Ik moet denk ik proberen wat rustiger te slapen ofzo, ik slaap vrij onrustig op het moment.... en misschien van het lange hardlopen gister, al voel ik nu spieren die ik normaal nooit voel
Ik vind 't leuke foto's.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goeiemorgen
nou ze zijn er hoor, foto's met en zonder bril...
Nu moet ik zeggen, ben ik er al meer aan gewend, maar zeker in het begin deed het me zo denken aan de scheikunde practica... (oh en let niet op de foto's ik ben totaal afotogeniek)
Het is gewoon een onopvallende bril (precies wat ik zou kopen als ik weer een bril moest), ik denk dat niemand het ziet.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dankjewel.
Maar de bril dan, daar ging het om.![]()
O, dat had ik even gemist. Die's zeker nieuw dan?quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dankjewel.
Maar de bril dan, daar ging het om.![]()
Dat valt juist heel erg mee en daarom is het een goede bril voor jouquote:Op zaterdag 21 april 2007 10:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
OOH, het zal wel wennen zijn, en het feit dat dat ding de ganse tijd op m'n neus staat, maar voor m'n gevoel is ie wel heel erg aanwezig!
dat valt inderdaad wel meequote:Op zaterdag 21 april 2007 10:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
OOH, het zal wel wennen zijn, en het feit dat dat ding de ganse tijd op m'n neus staat, maar voor m'n gevoel is ie wel heel erg aanwezig!
Bij ons ook...quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:24 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat filmpje hebben ze op college laten zien bij ons, was erg grappig!!
Moah, psychologie. Maar de biologische hoek, dus dan zit je daar ook wel eensquote:
De anatoom ja. Arrogante seksist? Geen last van gehad eigenlijk. Hij is nogal melig af en toe, en hij roept volgens mij een hoop dingen die hij niet meent. Maar goed, die paar keren dat ik college/practicum van hem had zijn misschien niet representatief.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
De anatoom neem ik aan? Hij is een arrogante seksist, maar soms moet ik wel lachen...
En ontopic: Heb ook al drie broeken aan het leger des heils kunnen doneren, en nog maar 1 nieuwe gekocht (want tja, ga ik nog verder afvallen...?). Wat vaker wassen he!
Oh, dat kan ookquote:Op zaterdag 21 april 2007 12:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik bedoelde, je hebt minder passende kleding, dus je moet vaker wassen![]()
Nu ga ik maar weer eens naar huis leren, want hier schiet het toch ook niet echt op....
Als je het sneller doet raak je er wel buiten adem van...En dan voel je je spieren ook minder. Als je de weerstand eenmaal overwint wordt het lichterquote:Op zaterdag 21 april 2007 12:55 schreef Miss_S het volgende:
net weer ff 10 minuten op mijn roeitrainer gezeten
het is wel lekker, je raakt er niet buiten adem van maar het is wel zwaar voor je spieren
ja maar zo langzaam doe ik het nietquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:08 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Als je het sneller doet raak je er wel buiten adem van...En dan voel je je spieren ook minder. Als je de weerstand eenmaal overwint wordt het lichter![]()
Kun je hem niet lichter zetten? Dan red je het eerder om sneller te gaan en raak je wel buiten adem. Als de weerstand te hoog is lukt dat niet zo goed. Als je er behoefte aan hebt natuurlijk, van mij hoef je niet buiten adem te rakenquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:24 schreef Miss_S het volgende:
ja maar zo langzaam doe ik het niet
hij staat nu nog op het laagste weerstand puntquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:34 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Kun je hem niet lichter zetten? Dan red je het eerder om sneller te gaan en raak je wel buiten adem. Als de weerstand te hoog is lukt dat niet zo goed. Als je er behoefte aan hebt natuurlijk, van mij hoef je niet buiten adem te raken![]()
Als ie goed zwaar staat heb je morgen spierpijn![]()
9 kilo eraf en nog dezelfde maat is ook uitzonderlijk! Meestal zit er zo'n 5 kilo tussen de maten. 34 voor 50 kilo. 36 voor 55, 38 voor 60, 40 voor 65, 42 voor 70 en zo verder. Dit bij een gemiddelde lengte en er zit ook wel per persoon verschil tussen omdat de een lichter is gebouwd dan de ander, maar dit zal gemiddeld zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:02 schreef Viking84 het volgende:
Idd, ik vind het ook wel erg snel dat je na 3 kg al een maat gekrompen bent. Ik ben al ruim 9 kg kwijt en ik heb nog steeds dezelfde maat, hoewel het niet veel meer scheelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |