abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48484485
Ik niet
pi_48484517
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:59 schreef Ashlee het volgende:
Ik niet
droom lekker verder
pi_48484550
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

droom lekker verder
maar ze heeft gelijk waarschijnlijk gaat ze dan niet terug naar 61 maar naar 71
  woensdag 18 april 2007 @ 23:01:57 #104
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_48484585
Behalve als je een evolutionaire stap hebt gemaakt die nog geen enkele mens heeft gemaakt: jij ook...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_48484618
ik ga slapen, volgens mij maakt het toch niet uit wat we zeggen, is het toch niet uit der kop te krijgen dat ze super ongezond bezig is

trusten lieve mensen
  woensdag 18 april 2007 @ 23:02:54 #106
12913 GreatWhiteSilence
pi_48484640
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:01 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar ze heeft gelijk waarschijnlijk gaat ze dan niet terug naar 61 maar naar 71
En zien we haar over een aantal jaar in het dieettopic terug, met een BMI boven de 27.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_48484655
slaap lekker sylvana

ik vind het veelste leuk om er altijd tegen in te gaan, zeker een van mijn slechte eigenschappen
nu ook nog een discussie in dieetclub
  woensdag 18 april 2007 @ 23:03:21 #108
12913 GreatWhiteSilence
pi_48484664
Slaap lekker
pi_48484863
weltrusten discussiepartner Ik weet het wel allemaal enzo maar ik heb ook geen zin om een halfjaar erover te doen of jaren in dit topic rond te moeten hangen omdat het allemaal maar niet lukt
pi_48484902
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:07 schreef Ashlee het volgende:
weltrusten discussiepartner Ik weet het wel allemaal enzo maar ik heb ook geen zin om een halfjaar erover te doen of jaren in dit topic rond te moeten hangen omdat het allemaal maar niet lukt
maar je moet inzien dat zo ook niet de manier is om het te doen
pi_48485036
Zo ver ben ik nog niet, niet gemerkt?

Ik ga ook maar mn bed opzoeken denk ik
pi_48486696
Oh great, hebben we er weer één?

Ashlee, ik zeg maar 1 ding: als jouw 'dieet' (al zou ik het eerder chronische ondervoeding noemen) zo goed werkt, waarom ben je dan meer dan 5 kilo aangekomen?
Het enige wat je hiermee gaat krijgen is een overdosis vitamine C (kan geen kwaad, maar je hebt er ook niets aan). Waarom slik je uitgerekend dat? Je lichaam heeft juist behoefte aan eiwitten, vetten, mineralen, ijzer, calcium en alle vitamines die juist niet in al die groente zitten! Het lijkt me duidelijk dat je hier niet goed over nagedacht hebt. Een vitaminepilletje is bij lange na niet voldoende vervanging voor een gezond eetpatroon.

[ Bericht 27% gewijzigd door Mini_rulez op 19-04-2007 00:00:23 ]
Are you pondering what I'm pondering?
pi_48490710
Juist. Nieuwe dag, nieuwe kansen!
Ik kon vanochtend niet goed zien hoeveel ik nou precies weeg, want ik heb mijn 'zwemlenzen' in
Morgen nog maar eens checken
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_48490720
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:32 schreef Alcarin het volgende:
Juist. Nieuwe dag, nieuwe kansen!
Ik kon vanochtend niet goed zien hoeveel ik nou precies weeg, want ik heb mijn 'zwemlenzen' in
Morgen nog maar eens checken
oe wat een smoesjes

Bah ik heb zo dat tentamen, en ben weer ongelooflijk zenuwachtig om niks... zou je door spanning ook energie verbranden?
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48490754
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:38 schreef Tangarine het volgende:

[..]

oe wat een smoesjes

Bah ik heb zo dat tentamen, en ben weer ongelooflijk zenuwachtig om niks... zou je door spanning ook energie verbranden?
Nou, smoesjes zijn het niet, want ik weet zeker dat ie op een lager gewicht staat dan bv een week geleden

Stress kost heel veel energie, maar je moet wel zorgen dat je iets lichamelijk actiefs gaat doen erna, om je lichaam weer rustig te krijgen. Fight or flight hormoontjes enzo

Succes met je tentamen!!
Ik mag morgen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_48490771
hm, hardlopen dan maar na die tijd

jij succes met studeren vandaag!
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  donderdag 19 april 2007 @ 07:34:42 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48490919
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:59 schreef Ashlee het volgende:
Ik niet
hahahahahaha .

Denk toch eens na, joh: je bent te zwaar geworden, omdat je te veel / te slecht at. Nu wil je afvallen en dan ga je weer precies zo door als je al deed. Denk je dat je dan ineens níet gaat aankomen ofzo?

Grow up . Je komt er zelf wel achter. Dom figuur .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 19 april 2007 @ 07:36:06 #118
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48490927
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:59 schreef Tangarine het volgende:
hm, hardlopen dan maar na die tijd

jij succes met studeren vandaag!
, succes met je tentamen. Ik ben ook altijd zenuwachtig . Heb straks een presentatie en ik heb er niet veel van kunnen maken . Gelukkig wisten de anderen uit m'n groepje ook niet wat ze ermee aan moesten, dus dat scheelt weer .
Niet meer actief op Fok!
pi_48491295
Hiero vanmorgen 64,6, het gaat de goeie kant op!

Voorbeeld voor Ashlee: ik eet:
Ontbijt: Biogarde + muesli + suiker
Lunch: 3 stukken brood met mager beleg
Diner: aardappels/rijst/pasta met groente en vlees.
Tussendoor: fruit, een cracker met beleg, ontbijtkoek of soms een klein koekje.

En ik val af, nu al 4 kilo! Het gaat idd niet supersnel, maar ik weet wel dat ik nooit meer aan ga komen, en dat kun jij niet zeggen! Verder heb ik nooit honger, want daar heb ik een hekel aan. En dat kun jij ook niet zeggen. Tenslotte krijg ik gewoon alle voedingsstoffen binnen die ik nodig heb, nog iets dat jij ook niet kunt zeggen.
Blijf vooral hier posten om ons op de hoogte te houden, je komt vanzelf wel in het dieetclubtopic terecht na een jaartje of wat.

Plukie gaat nu ff haar presentatie voor vanmorgen voorbereiden, iedereen met tentamens en presentaties succes gewenst.
pi_48491684
Zo ik zal ook eens m'n lijstje posten van gister:
ontbijt: 2 bruine boterhammen, een met appelstroop, een met halvajam
Tussendoor: pakje multivrucht, appel
Lunch: 2 bruine boterhammen: 1 met kaas en een beetje sandwichspread en 1 met kipfilet
tussendoor: 1 evergreen koekje, kiwi
avondeten (op werk): kip met sperzieboontjes en gebakken aardappeltjes, bakje yoghurt
avond tussendoor: bakje yoghurt met muesli, rozijntjes en wat zonnebloempitjes.

Als je geen koolhydraten wil eten is dat niet perse zo'n ramp als ashlee er van maakt, maar dan moet je wel dingen als hutenkase, eieren, noten en zaden en meer van dat soort eten.
Zo'n dieet zorgt een tekort aan echt bijna alles: De Bvitamines waarschijnlijk (voel je je slecht door, misschien wel vergeetachtig enzo ...) AD zeker, C heb je niet tekort, maar het is helemaal niet ingewikkeld om die voldoende uit je voeding te halen, ijzertekort met flinke vermoeidheid, calcium magnesium en dergelijke krijg je sowieso ook niet genoeg.
Waarschijnlijk krijg je hier wel flinke obstipatie van in elk geval, haaruitval is ook heel goed mogelijk en je voelt je iig. totaal niet lekker.
Het mooi kotsende meisje.
  donderdag 19 april 2007 @ 08:58:06 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48491821
Als Ashlee twee of drie maanden de chips en patat laat staan en een paar keer per week een uurtje gaat sporten, heeft ze óók die paar kilo's eraf. En dan op een puur gezonde manier.

Ik vermoed dat het ongeduld is dat mensen naar zulke drastische maatregelen drijft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_48491990
Hoe berekenen jullie je caloriebehoefte? Ik gebruik de methode Harris Benedict:
http://users.telenet.be/annette-guy/calc/bmr.htm
Mijn BMR is 1481 kcal, dat is het minimale aantal kcal dat ik per dag nodig heb om te leven, in rusttoestand.
Mijn onderhoudsbehoefte is 1781 kcal, rekening houdend met mijn activiteiten.
Mijn activiteitsniveau is momenteel 1, zittend werk en weinig beweging.

Als je blijvend wilt afvallen moet je tot 500 kcal van de onderhoudsbehoefte aftrekken.
Dus dan kom ik op 1281 kcal per dag.
Tuurlijk wordt dit wel meer als ik zou sporten, maar dan zou ik de formule opnieuw moeten berekenen met een ander activiteitsniveau.
pi_48492027
ik weet ongeveer wel hoeveel kcal ik nodig heb om op gewicht te blijven en hoeveel om af te vallen
pi_48492110
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:07 schreef Miss_S het volgende:
ik weet ongeveer wel hoeveel kcal ik nodig heb om op gewicht te blijven en hoeveel om af te vallen
Ik weet dat totaal niet! Ik heb gister op valtaf.nl mijn eetdagboek bijgehouden.
Nou, ik kwam op veel meer kcal dan ik dacht.
1 bammetje (=plak ontbijtkoek),1 tosti ham/kaas, 1 boterham met pindakaas, een appel, en 2 wraps met 25 gram feta, veel spinazie, ui, tomaat en pijnboompitten leveren dus al 1450 kcal.
En dat terwijl ik normaal gesproken nog een wrap had genomen en meer feta.
Maandag had ik lasagna uit een pakje, zelfgemaakt, nou dat was bijna 1000 kcal!
Ik blijf voorlopig het eetdagboek maar invullen
pi_48492180
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik weet dat totaal niet! Ik heb gister op valtaf.nl mijn eetdagboek bijgehouden.
Nou, ik kwam op veel meer kcal dan ik dacht.
1 bammetje (=plak ontbijtkoek),1 tosti ham/kaas, 1 boterham met pindakaas, een appel, en 2 wraps met 25 gram feta, veel spinazie, ui, tomaat en pijnboompitten leveren dus al 1450 kcal.
En dat terwijl ik normaal gesproken nog een wrap had genomen en meer feta.
Maandag had ik lasagna uit een pakje, zelfgemaakt, nou dat was bijna 1000 kcal!
Ik blijf voorlopig het eetdagboek maar invullen
dan is zo'n dagboek inderdaad wel handig
vaak eet je veel meer dan dat je in de gaten hebt

ik heb dat linkje van jou gebruikt en dan zou ik 1000kcal moeten binnenkrijgen om af te vallen
dat is wel een beetje weining maar meer dan 1200kcal moet het bij mij ook niet worden
om op gewicht te blijven kan ik tot 1600kcal eten en dan gebeurt er ook niets
pi_48492309
Ik moet minimaal 1634. En om op gewicht te blijven 2247.
Ik blijf dus nog maar lekker vreten

Als ik een hele dag invoer op zo'n site kom ik meestal nogal laag uit, 1500 ofzo, maar ik vermoed dat het niet helemaal klopt, want wat is 'een handje noten' of 'een bakje yoghurt'? En het ene brood is het andere niet, de ene appel is groter dan de andere enz. enz. Eigenlijk boeit het dus allemaal niet zoveel, als je maar weet dat je genoeg en gezond eet is het wel goed denk ik
pi_48492355
Ja ik blijf niet eeuwig tellen, maar gewoon totdat ik het ongeveer wel weet...ik heb nu geleerd dat zo'n voorgesneden plak kaas van 30 gram maar liefst 120 kcal levert en bijna 10 gram vet.
Nu ik dat weet eet ik niet meer elke dag kaas. Uiteindelijk zal ik die feeling wel hebben.
En ik weet nu ook dat ik gewoon echt helemaal van tussendoortjes (behalve fruit) af moet blijven, want ik wil wel gewoon kunnen ontbijten, lunchen en avondeten.
pi_48492456
Een hoop dingen worden wel laag ingeschat inderdaad. De eetmeter vind bv. dat een snee brood 70 kcal is, 85 lijkt me waarschijnlijker, zeker omdat ik hou van brood met pitjes en zaadjes . Yoghurt en dergelijke voer ik ook altijd in gram in (gebruik altijd hetzelfde bakje). 8 gram boter per boterham en 15 gram van smeerbare beleg vind ik dan weer wat veel (zeker bij jam en appelstroop).
pi_48492618
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Een hoop dingen worden wel laag ingeschat inderdaad. De eetmeter vind bv. dat een snee brood 70 kcal is, 85 lijkt me waarschijnlijker, zeker omdat ik hou van brood met pitjes en zaadjes . Yoghurt en dergelijke voer ik ook altijd in gram in (gebruik altijd hetzelfde bakje). 8 gram boter per boterham en 15 gram van smeerbare beleg vind ik dan weer wat veel (zeker bij jam en appelstroop).
Mja, die yoghurt gooi ik altijd over stukjes appel en walnoot heen, en hoe groter de appel, hoe minder yoghurt erbij gaat, anders past het niet meer in het bakje. En de ene keer gooi ik er 5 walnoten in, de volgende keer misschien wel 7! En misschien zijn ze de ene keer ook wel groter dan de andere keer! Ik snap trouwens ook niet hoe mensen 15 gram beleg op hun brood kunnen smeren, je hebt van die 1-persoonskuipjes van 10 gram, daarvan vind ik de helft al genoeg
Nou ja, ik kan me er niet echt druk over maken, het is maar een schatting, en op zich is die schatting ook wel precies genoeg.
pi_48494097
Goeiemorgen
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:30 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Tja, dat is jouw keuze he, je merkt vanzelf wel aan de weegschaal wat het met je doet
Ik denk niet dat je er billenkoek voor nodig hebt eigenlijk
de weegschaal geeft een halve kilo minder aan
pi_48494472
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:28 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen
Goedemorgen!
quote:
de weegschaal geeft een halve kilo minder aan
Vandaag nog een zak?
Nee, zo snel gaat het meestal niet, maar ik denk ook niet dat 1 zak chips je ineens kilo's zwaarder maakt
pi_48494579
Zo, tentamen is vast wel een 5 geworden minstens... (= voldoende om een 'herstelopdracht' te krijgen, die moet je dan maken en dan heb je alsnog een 5.5)

lol @ die berekening: 2055 om af te vallen, 3158 normaal... das wel veul! ik zit normaal toch wel een stuk lager (behalve nu tijdens het studeren )
Sylvana: Netjes *spank*
Succes @ alle mensen die nog iets moeten doen
pi_48494592
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:40 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Goedemorgen!
[..]

Vandaag nog een zak?
Nee, zo snel gaat het meestal niet, maar ik denk ook niet dat 1 zak chips je ineens kilo's zwaarder maakt
nee, vandaag niet nog een zak, 1 zak is lekker, mag best een keertje vind ik, maar moet ook weer niet gaan overdrijven als ik elke dag zo'n zak ga eten komen die kilo's er wel weer aan denk ik
pi_48494654
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:44 schreef Sylvana het volgende:
nee, vandaag niet nog een zak, 1 zak is lekker, mag best een keertje vind ik, maar moet ook weer niet gaan overdrijven als ik elke dag zo'n zak ga eten komen die kilo's er wel weer aan denk ik
Kijk, daarom ging ik je niet spanken. Je hebt 'm gewoon helemaal door, je hebt geen spankjes nodig
pi_48494710
Ik las pas een stukje over een man die echt honderden kilo's woog, en die at 29.000 kcal per dag

Das lastig als je die apart gaat tellen dan, ben je echt nergens anders meer mee bezig
pi_48494740
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:44 schreef Tangarine het volgende:
Zo, tentamen is vast wel een 5 geworden minstens... (= voldoende om een 'herstelopdracht' te krijgen, die moet je dan maken en dan heb je alsnog een 5.5)
Goezo!
Ik ga voor de 5,6
quote:
Succes @ alle mensen die nog iets moeten doen
Nou, dat heb ik wel nodig ook
Hoe denken ze dat ik 5 weken literatuur in 2 dagen uit mijn hoofd kan leren?

Ik heb inmiddels alweer een ananas geslacht en opgevroten, dat helpt!
  donderdag 19 april 2007 @ 10:54:46 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48494932
Mensen die om 10:30 een keer goedemorgen gaan roepen . Kom eens overeind met die luie reet van je . Deze mevrouw hier was om 7:30 al in actie en zit al sinds 9 uur op stage. Nog 7 minuten, dan ga ik weer weg . Even naar de andere kant vd stad fietsen om te kijken of de milieudienst m'n fiets heeft meegenomen, daarna ga ik naar huis om brood met aardbeitjes te eten, daarna heb ik college en om 15 uur ga ik nog even naar de stad. Morgen ben ik de hele dag bij papa en mama. Misschien dat ik daar vanavond al heen ga, want ik weet niet of ik wel op tijd wakker ben morgen om de bus te halen (moet 10 uur ter plekke zijn om auto te rijden).
Niet meer actief op Fok!
pi_48495014
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Mensen die om 10:30 een keer goedemorgen gaan roepen . Kom eens overeind met die luie reet van je .
Wtf moet ik in godsnaam de hele dag doen dan? Kan wel nog meer achter de pc zitten, maar dat heeft ook weinig zin

En ik ga ook wel iets later naar bed dan jij Sliep vannacht om 2 uur ofzo
  donderdag 19 april 2007 @ 11:03:02 #139
12913 GreatWhiteSilence
pi_48495198
Tot 12:00 is het nog steeds ochtend en is het nog steeds 'goedemorgen'...
pi_48495255
quote:
Mensen die om 10:30 een keer goedemorgen gaan roepen . Kom eens overeind met die luie reet van je . Deze mevrouw hier was om 7:30 al in actie en zit al sinds 9 uur op stage.
Al? Kom eens wat eerder je bed uit met die luie reet van je!
Ik was om 5.50 mijn bed uit en om 6.50 de deur uit
Verschil moet er wezen he
pi_48495394
hm, ik zat om 6 uur al te leren
pi_48495630
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:09 schreef Tangarine het volgende:
hm, ik zat om 6 uur al te leren
Jij wint
Maar ik zit nu te leren, zielig he!
  donderdag 19 april 2007 @ 11:47:58 #143
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48496743
quote:
Mensen die om 10:30 een keer goedemorgen gaan roepen . Kom eens overeind met die luie reet van je . Deze mevrouw hier was om 7:30 al in actie en zit al sinds 9 uur op stage. Nog 7 minuten, dan ga ik weer weg . Even naar de andere kant vd stad fietsen om te kijken of de milieudienst m'n fiets heeft meegenomen, daarna ga ik naar huis om brood met aardbeitjes te eten, daarna heb ik college en om 15 uur ga ik nog even naar de stad. Morgen ben ik de hele dag bij papa en mama. Misschien dat ik daar vanavond al heen ga, want ik weet niet of ik wel op tijd wakker ben morgen om de bus te halen (moet 10 uur ter plekke zijn om auto te rijden).
Goedemorgen.
Bernie en ik zijn tof.
pi_48497165
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:47 schreef mordradead het volgende:
Goedemorgen.
Nog steeds
  donderdag 19 april 2007 @ 12:00:00 #145
12913 GreatWhiteSilence
pi_48497217
Goedenmiddag!
pi_48497345
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Goedenmiddag!

Ik ga maar eens eten, ik zit hier serieus te typen over hallucinogenen, dat ze hallucinerend werken
Pindakaas here I come!
pi_48497592
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Tot 12:00 is het nog steeds ochtend en is het nog steeds 'goedemorgen'...
precies

ik heb vanmorgen cruesli light met een beetje melk op en een peer
en omdat ik geen zin heb in brood vanmiddag heb ik sushi bij de AH gehaalt eens kijken hoe dat smaakt

[ Bericht 2% gewijzigd door Miss_S op 19-04-2007 12:37:18 ]
  donderdag 19 april 2007 @ 12:33:10 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48498476
Zo, ik heb zomaar weer een flink stuk gefietst. Moest dus naar de milieudienst om te kijken of de fiets daar stond. Eerst van de ene kant naar de andere stad, vervolgens moest ik nog zoeken en dat lukte natuurlijk weer niet en had ik nog flink wat tegenwind.
En dat allemaal voor niks: m'n fiets stond er niet . Zonet even brood met aardbeien naar binnen geschrokt en dan moet ik weer gaan, want heb om 13:15 college met presentatie .
Niet meer actief op Fok!
pi_48498598
succes renske
ik ben nu gelukkig ff een weekje van examens af
pi_48498730
Succes met je presentatie Renske

Ik heb net met mn stomme kop 3 keer de verkeerde pincode ingetoetst met internetbankieren ( er er heilig van overtuigd zijn dat het wel de goeie is ) Dus nou is mn pas geblokkeerd, moet ik week wachten op nieuwe pas en in de tussentijd dus naar de bank toe als ik geld wil hebben. Echt weer een actie voor mi,j is al de 3e keer dat ik daarom nieuwe pas moet hebben

Zo groentensoep maken en dan ga ik es kjiken of ik na 5 maanden ook nog huiswerk kan maken, of dat ik het verleerd ben
pi_48498963
Dat heb ik nou al een paar keer gehad met mn telefoon sylvana, vervelend he
Ook ik hoor bij de tentamenmisere: volgende week neurologie, dat wordt flink stampen!
Maar vanmiddag nog naar de kapper.
Trouwens opvallend weinig reacties gehad op m'n bril. Ik geloof dat dat in het algemeen geen goed teken is (het lijkt me niet zo dat ie niet opvalt ofzo). Nu word ik daar wel een beetje ongelukkig van eigenlijk, maar aan mensen vragen - die duidelijk gezien hebben dat ik er een heb, maar niets gezegd hebben- lijkt me ook weer niet een goed idee eigenlijk...
pi_48499250
post hier een foto
pi_48500521
quote:
Op donderdag 19 april 2007 13:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat heb ik nou al een paar keer gehad met mn telefoon sylvana, vervelend he
Ook ik hoor bij de tentamenmisere: volgende week neurologie, dat wordt flink stampen!
Idd erg vervelend ja, maar goed, eigen schuld, dikke bult

Succes met je tentamens

Ik heb net mn reflectieverslag af, doe dus de keuzemodule Rationeel Emotieve Therapie ( RET) en daarvoor moeten we onder andere 2 boeken lezen. "Je piekert je suf" over piekeren, besluiteloosheid en uitstellen, en "Ik kan denken/voelen wat ik wil" over omgaan met gevoelens en die boeken zijn echt zo herkenbaar en confronterend voor mij, dat het best heftig was om daar een reflectieverslag over te schrijven en met de opdrachten aan de gang te gaan. Maar het is voor een goed doel ( me beter in me vel voelen) dus moet ff door de zure appel heen bijten.

Zo wordt het weer tijd om een grote rode paprika aan te vallen, en daarna ff naar de winkel om nieuw fruit te kopen, denk dat ik ook maar voor de ananas ga na al die verhalen hiero Vanavond roerbakmie en vanaf morgen eet ik tot en met zondag bij mn vriend, dus geen idee wat ik dan ga eten allemaal.

.
pi_48500788
Hallow!
Even weinig voortgang te melden op het moment.
M'n korte termijn doel is iig om binnen 2 maanden 2 kg af te vallen.

Hoevaak per week sporten jullie eigenlijk?
Ik op dit moment 3 a 4 keer, 2x hardlopen en 2x spinnen en af en toe doe ik wat krachttraining thuis (moet de discipline om het te doen nog een beetje opbouwen)
pi_48500939
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:49 schreef STING het volgende:
Hallow!

Ik op dit moment 3 a 4 keer, 2x hardlopen en 2x spinnen en af en toe doe ik wat krachttraining thuis (moet de discipline om het te doen nog een beetje opbouwen)
Normaal gesproken 3 keer in de week naar de sportschool, maar vanwege mn gescheurde hamstirng mag ik nou tot juni niet sporten, en daarna ga ik maar rustig opbouwen en eerst 2 keer in de week en als dat dan goed gaat 3 keer in de week. Ik vind 3 keer in de week echt het maximum, spieren moeten ook wel rust krijgen tussendoor en heb ook nog andere dingen te doen dan naar de sportschool gaan.
  donderdag 19 april 2007 @ 14:58:39 #156
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_48501225
ik euh heb moeite met minder eten als ik :"kopwerk" moet gaan doen. fysieke arbeit is geen probleem. maar met een half knagend gevoel gaan leren wil niet.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_48501770
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:49 schreef STING het volgende:
Hallow!

ik probeer toch wel 5 dagen zeker een half uur tot een uur te sporten
pi_48502163
mag ik over 2 weken eindelijk weer fietsen, kom ik er net achter dat mn fiets weer es gejat is

en de dag was al zo leuk
  donderdag 19 april 2007 @ 15:35:13 #159
41885 kless
pi_48502677
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:22 schreef Sylvana het volgende:
mag ik over 2 weken eindelijk weer fietsen, kom ik er net achter dat mn fiets weer es gejat is

en de dag was al zo leuk
hoelang heb je niks mogen doen? *in sommige steden wordt er wel sticker geplakt "als hij hier straks(paarweek later) nog staat/ligt dan ruimen wij em op"
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_48504112
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:35 schreef kless het volgende:

[..]

hoelang heb je niks mogen doen? *in sommige steden wordt er wel sticker geplakt "als hij hier straks(paarweek later) nog staat/ligt dan ruimen wij em op"
Ik heb hem hier gewoon bij de supermarkt staan, daar haalt de gemeente ze niet op, dat is alleen bij het station en op de Brink zo

Ik heb 19 maart mn hamstring gescheurd en mag 2 maanden niet sporten, dus tot eind mei/juni zeg maar, sinds deze week mag ik wel weer beetje zonder krukken lopen, maar dat hou ik ook nog niet echt lang vol ofzo en zou dus over 2 weken mogen beginnen met fietsen, maar dat wordt dus lastig zonder fiets
pi_48505195
*hug* Sylvana

Ik heb net 20 min achter elkaar hardgelopen! wilde even kijken of ik mn schema ook kon skippen, omdat ik gewoon zin had in actief doen na de studieëllende... en het is dus gelukt, woei!
pi_48505458
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:32 schreef Tangarine het volgende:
*hug* Sylvana

Ik heb net 20 min achter elkaar hardgelopen! wilde even kijken of ik mn schema ook kon skippen, omdat ik gewoon zin had in actief doen na de studieëllende... en het is dus gelukt, woei!
doe je goed
pi_48506105
Ik wil je toch even waarschuwen voor het dieet dat je nu doet Ashlee . Waarom denk jij dat er vele gezondheidsinstellingen aanraden om als vrouw minstens 1200 kcal te eten per dag en als man minstens 1800 kcal?

Niet zomaar hoor, als je namelijk je kcal te hard gaat beperken gaat je lichaam op een soort "spaarstand" terecht komen. Dat betekend dat je lichaam de kcal die het eet extra efficiënt zal behandelen (extra zuinig gaat zijn met kcal).

Je gewichtsvelies komt trouwens van het afbouwen van spieren (ja, zelfs met die kip die je eet). Spieren zijn dan weer de weefsels die veel kcal nodig hebben om onderhouden te worden... en zo gaat het circkeltje rond zie je.

Je wil gewicht verliezen, maar denk nu eens na waarom je dit wil doen? Om gewoon zo snel mogelijk op de weegschaal te zien dat er bv 5 kg af is of om er beter uit te gaan zien? Als je er goed wil gaan uitzien (blijvend of niet) dan behaal je betere resultaten met sporten, of zelfs gewoon een wandelening maken of fietsen, dan je kcal extreem te gaan beperken.

Trouwens als jij je gaat houden aan de 1200kcal (minimum) dan ga je op langere termijn evenveel verliezen dan de 500kcal die je nu eet, EN je kan meer eten. Je hebt ook de bijkomende voordelen dat je minder trek zal hebben, minder honger...

Je kan beter geen jojo worden, en dat doe je dus als je periodes heel weinig, en dan weer veel eet, ik heb het zelf ook meegemaakt, en wens het niemand toe!
  donderdag 19 april 2007 @ 16:54:50 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48506166
Hoi, daar ben ik ook weer . Dan ben je toch echt wel een enorme doos als tot 3 keer toe je pinpas geblokkeerd wordt . Ik heb wel eens Marks pinpas mee en dan toets ik ook altijd m'n eigen code in , maar geen 3 keer .

Mijn 'presentatie' (stelde weinig voor) ging heel goed, maar een ander meisje uit het groepje moest even blijven na afloop, omdat het allemaal te traag gaat en ze zelf zo weinig initiatief neemt. En het derde meisje heeft 2 weken in China gezeten en die moest vandaag werken en misschien volgende week ook, dus dan is ze er ook niet... bijna onmogelijk om het project tot een goed einde te brengen . En iedere keer dat gezeur: ik weet niet hoe ik literatuur moet zoeken, ik wil wel overleggen via MSN, maar ik weet niet hoe MSN werkt, ik ben de grootste digibeet ever...
Meisje, je zit in het laatste jaar van een universitaire opleiding. Dan moet je al die dingen écht wel kunnen.

Zo, dat moest ik even kwijt .
Niet meer actief op Fok!
pi_48506580
*hug Renske*
  donderdag 19 april 2007 @ 17:15:06 #166
41885 kless
pi_48506837
jojo/spaarstand deel klopt met zware ondervoeding.
erger nog; je "vetrange" wordt steeds hoger gelegt (die vorige vet voorraad was niet genoeg dus dan maar meer opslaan voor als het weer krap wordt met de energie)

Ik zou zeggen, aankomen door spieren te kweken (spierballen, gespierde benen,) zodat je je energie verbruik hoger legt (en je wel het zelfde kan blijven eten. je verteringstelsel "telt" elk joultje wat er binnen komt en houdt dat bij. en vertelt dat ook boven in je kopt. Dat is ook de reden waarom minder eten lastiger is.)
iGEM
pi_48509410
Ben dus jarig

Heb een I-pod gehad en een tosti-ijzer. en heb appelkruimvlaai gegeten......
pi_48509543
quote:
Op donderdag 19 april 2007 18:37 schreef conleche het volgende:
Ben dus jarig

Gefeliciteerd!!
pi_48509640
quote:
Ben dus jarig

gefeliciteerd
pi_48510272
quote:
Ben dus jarig

gefeliciteerd
pi_48510611
van het weekend bij Peter wordt het kip siam, macaroni en pizza
  donderdag 19 april 2007 @ 19:23:39 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48511254
quote:
Ben dus jarig

feli .

iPod trouwens .
Niet meer actief op Fok!
pi_48517418
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

feli .

iPod trouwens .
'k vond 't er al zo raar uitzien toen ik 't typte
pi_48518005
Gefeliciteerd conleche!

Nou, ik geef het op qua leren.
Er is altijd nog een herkansing (mijn standaard excuus)

Ik weeg ineens 78,5. 's Avonds! Toch nog iets goeds
pi_48523635
oe, nog net op tijd om te feliciteren!

Ik ben net naar Sunshine geweest (film) - interessant gegeven, maar te veel onlogische dingen... Had beter iets actiefs ofzo kunnen doen... nouja, het was gezellig om hem net lekker af te zeiken
  vrijdag 20 april 2007 @ 07:16:25 #176
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48527742
bah ik wil nu echt een weegschaal
ik ben helemaal gedemotiveerd omdat ik niets weet
Voices tell me I'm the shit.
pi_48527898
Mogguh

Zo beter, kwart voor 8 ipv half 11? Ben al sinds 6 uur wakker door mn huisgenoot, maar nog wel ff in bed blijven liggen in de hoop dat ik verder kon slapen, maar dat lukte dus niet

Nu lekker een kopje thee aan het drinken en verder een drukke dag, moet naar de bank en naar de apotheek lopen, en das allebei niet echt om de hoek, dus ben benieuwd of ik het volhou zonder krukken, maar dat merken we vanzelf wel weer. In huis ook nog genoeg te doen en vanavond lekker het hele weekend naar mn schatje toe, dus dan verbrand ik ook wel weer veel
  vrijdag 20 april 2007 @ 07:57:20 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48527997
, heel goed, Sylvana! .

Ik ben ook wakker en ik ben boos op mijn weegschaal, want hij schommelt steeds . Ik denk dat ik maar een nieuwe ga kopen die niet schommelt .

Ik heb nu een vestje aan dat ik een tijdje niet heb aan gehad en het eerste wat opvalt is dat het nogal ruim zit. Ik herinner me dat het destijds best wel strak zat, maar nu dus echt niet meer . Maw: ik ga het nu ook steeds meer aan de kleren merken en dat is wel motiverend .

Ik ga zo naar Drachten voor m'n rijlessen. Vanmiddag misschien even shoppen of gewoon lekker bankhangen bij m'n ouders .

En Maarten, je hoeft niet elk moment van de dag iets actiefs te doen, hoor Luilakken is geen zonde. Als je zondag na onze 'date' maar niet zegt dat je liever iets actiefs had gedaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_48528016
Een weegschaal die niet schommelt, dat lijkt mij ook wel wat gewoon een weegschaal waarbij je alleen maar afvalt, dat lijkt me helemaal ideaal

Lekker dat je het aan je kleren merkt dat je afvalt, zeker wel een fijn gevoel
  vrijdag 20 april 2007 @ 08:04:28 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48528066
Ik zit net m'n voortgang even te bekijken. Ik vind dat het vrij langzaam gaat, maar ik zie dat ik pas sinds 12 maart in het lijstje sta en sinds die tijd toch alweer ongeveer 3,5 kg kwijt ben. Dus ik moet maar heel gauw ophouden met klagen .
Niet meer actief op Fok!
pi_48528140
400 gram fruit per dag, 2 boterhammen in de middag en ochtend (bruin) en s'avonds normaal voer en een koekje bij de koffie. Dat doe ik af en toe een weekje en dan val ik 5 kilo af. In de winter prop ik me gewoon vol met alles wat ik wil en kom ik 2 kilo aan.
Maargoed, weekje dit schema (nog lekker ook) en ik kan weer in mijn bikini
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_48528337
Mogguh
Ik ben vannacht aangekomen, want ik woog ineens weer 79
Nou ja, maakt ook allemaal niet uit.
Ik ga maar eens naar de (koude!) tentamenzaal
pi_48528398
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 08:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit net m'n voortgang even te bekijken. Ik vind dat het vrij langzaam gaat, maar ik zie dat ik pas sinds 12 maart in het lijstje sta en sinds die tijd toch alweer ongeveer 3,5 kg kwijt ben. Dus ik moet maar heel gauw ophouden met klagen .
dat is inderdaad veel in zo´n korte tijd

en een nieuwe weegschaal kopen is meestal niet zo leuk omdat je er vaak meer op weegt
pi_48528404
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 08:28 schreef Alcarin het volgende:
Mogguh
Ik ben vannacht aangekomen, want ik woog ineens weer 79
Nou ja, maakt ook allemaal niet uit.
Ik ga maar eens naar de (koude!) tentamenzaal
succes met je tentamen
pi_48528583
M'n vorige tentamen neuro gehaald! Hopen dat die van volgende week net zo goed gaat!
Een leuk weekend wordt het helaas niet met al dat geleer.... Succes ook aan alle anderen met tentamendingens.
Foto: ik heb net geprobeerd er eentje in een fobo te zetten, maar het ding is te groot, en hoe moet je zoiets verkleinen? (mag max 200*300 zijn ofzo?). De brilreacties die ik gehad heb zijn wel positief, maar ja, zo weinig he dan ga je wel twijfelen erover...
  vrijdag 20 april 2007 @ 08:47:21 #186
12913 GreatWhiteSilence
pi_48528654
Daar zijn leuke programma's voor. Ik gebruik bijvoorbeeld MS Picture Manager om mijn foto's te verkleinen.
pi_48528746
Jup, maar nu ben ik op de uni, dus dat gaat niet werken denk ik....
  vrijdag 20 april 2007 @ 08:57:38 #188
12913 GreatWhiteSilence
pi_48528848
Heb je jouw PM's geactiveerd?

Ik kan je mijn e-mail adres sturen, dan verklein ik hem voor je en stuur ik hem weer terug.
pi_48528967
Morgen zal ik wel een klein fotootje maken, ga ik nu maar weer eens goed aan de studie, want dat is wel nodig
pi_48528981
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 07:57 schreef Viking84 het volgende:
, heel goed, Sylvana! .

Ik ben ook wakker en ik ben boos op mijn weegschaal, want hij schommelt steeds . Ik denk dat ik maar een nieuwe ga kopen die niet schommelt .
.
maar je hebt nu een bmi van 26
dan schommelt hij toch juist positief op het moment voor je
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:25:51 #191
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_48529495
Goedemorgen!

Gister heb ik niet zoveel gegeten. Maar in de zomer heb ik vaak niet zo'n honger. Of nou ja minder honger.
Gister gegeten ( jaja weet het is niet zo heel veel en gezond!)
2x liga melk ( had ik zo zin in! )
1x italiaanse bol
1x snoepgroente ( wortels )
1x bakje met watermeloenen
s'avonds gebakken aardappelen met sla+komkommer en kip

en s'avonds 30 min gejogd en enkele kracht oefeningen.

En ik heb een probleem. Gister ging ik op mijn weegschaal die gaf aan dat ik 70 kg weeg!
Dus ik ga snel op die van mijn moeder. Die zegt dat ik 69 woog en toen wist ik het niet meer dus ik naar mijn vriend en die gaf aan dat ik 67,9 woog.. mmm weet niet welke ik moet geloven!
The girl that lost her mind
pi_48529611
Ik ben geloof ik bezig met spieren kweken, aangezien ik een kilo ben aangekomen Opzich is m'n BMI ook wel okee, dus zolang ik doorga met afvallen kwa vet (merk het genoeg aan kleding), vind ik het niet zo erg om niet echt ichter te worden... die 80 in het lijstje als streefgewicht is ook maar een random number
pi_48529633
2 x 2 liga of 2 x 1 liga?

en wat eet je normaal als je dit niet veel vind?
pi_48529885
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:25 schreef Zeeltje het volgende:
En ik heb een probleem. Gister ging ik op mijn weegschaal die gaf aan dat ik 70 kg weeg!
Dus ik ga snel op die van mijn moeder. Die zegt dat ik 69 woog en toen wist ik het niet meer dus ik naar mijn vriend en die gaf aan dat ik 67,9 woog.. mmm weet niet welke ik moet geloven!
Nou en? Kijk in de spiegel of je tevreden bent en niet op de weegschaal. Ik snap die obsessie met een getalletje niet zo.
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:51:53 #195
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_48530383
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nou en? Kijk in de spiegel of je tevreden bent en niet op de weegschaal. Ik snap die obsessie met een getalletje niet zo.
Ja ik wilde me wegen na een paar weken.. iedereen weegt elke ochtend en nu heb ik een obsessie met getallen omdat ik me wil wegen om te kijken hoe het zit?
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:52:30 #196
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_48530408
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:31 schreef Miss_S het volgende:
2 x 2 liga of 2 x 1 liga?

en wat eet je normaal als je dit niet veel vind?
uhm kijk een paar pagina's terug dan ze je wat ik normaal eet.. ga niet elke keer mijn lijst opzeggen.... 1 x 2 liga
pi_48530476
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:52 schreef Zeeltje het volgende:

[..]

uhm kijk een paar pagina's terug dan ze je wat ik normaal eet.. ga niet elke keer mijn lijst opzeggen.... 1 x 2 liga
ik zie nergens een lijstje maar goed ik vond het niet echt weinig
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:57:51 #198
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_48530590
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:36 schreef Zeeltje het volgende:
ik eet als ontbijt: 2 boterham met meestal smeerkaas 48+, jus d'orange, thee
ik eet als tussendoortje: appel, af en toe een sultana
ik eet als lunch: 2 boterham meestal met kalkoenfilet
dan eet ik als tussendoortje: appel
en avond eten is gezond omdat mijn moeder daar heel goed oplet.

we hebben het al een keer over gehad. Misschien kweek ik nu meer spieren enz.. maar dit is al 5 weken zo.. maar ja ben toch 3 kilo afgevallen sinds ik hier ben maar het is wel erg langzaam
pi_48530622
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:25 schreef Zeeltje het volgende:
Waarschijnlijk wijken ze allemaal een beetje af en ligt de waarheid in het midden.
Het beste wat je kunt doen is 1 vaste weegschaal nemen waar je je altijd op weegt. Dan is je werkelijke gewicht misschien een kilo meer of minder, maar zo kun je in elk geval betrouwbaar het verloop van je gewicht zien.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_48530643
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:57 schreef Zeeltje het volgende:

[..]
maar dan heb je toch bijna net zoveel gegeten als normaal?

een italiaanse bol is net zoveel als 2 boterhammen
en dan nog 2 liga's is ook zeker 1 boterham
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')