abonnement Unibet Coolblue
pi_72233328


De lessers:


Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost �30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117


De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)
- Doagere (13 mei)
- sheonlydreams86 (13 mei)
- Liebe (29 mei)
- Breaker.Faker (29 mei)
- timp0e (29 mei)
- godigita (6 juni)
- -Trinity- (11 juni)
- Flowerbomb (19 juni)
- qu63 (BE) (20 juni)
- TommyGun (14 juli)
- Ireth (10 september)
- Naamah (begin november)
- rene90 (14 oktober)
- MaxC (10 december)
- Switchboy (15 december)
- Cappp (16 december)

Geslaagden 2009:
- Morellow (26 februari)
- PiRANiA (16 maart)
- Vjenne12345 (26 maart)
- aaipod (2 april)
- Broekpaling (7 april)
- Nepthys (14 april)
- Frankii (16 april)
- Sjibble (26 mei)
- Keesos (28 mei)
- GummyGadGet (10 Juni)
- Waffle (12 juni)
- Juicyhil (16 juni)
- R2k2 (26 juni)
- Littlecreep (29 juni)
- Axia (29 juni)
- Blocko (30 juni)
- Daankes (13 Juli)
- ShizzleMyDizzle (15 juli)
- Schobbejak. (22 Juli)
- Pizzabodem (21 aug)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:


Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!


Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.




Laatste post:
quote:
Ik heb ook die vier extra examens van volkswagenrijbewijs.nl, mijn rijschool is lid. Ze doen 't bij mij wel, maar 't kost een tijdje om te laden! Probeer eens firefox als het in IE niet werkt, of juist in IE als FF niet werkt.
pi_72233926
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:20 schreef singlemetkids het volgende:
hoi

nou ben terecht gezakt vandaag...
jesses. En die tabletten die neem ik NOOIT meer..
Ik was roekeloos, er niet bij met mijn hoofd, had zweet aanvallen (druppelde me echt van mijn hoofd heb ik zelfs niet met mega heftige sex) enz..
Maar goed, die man heeft me heel lang willen laten slagen, tot ik stilstond bij een spoorwegovergang, de boom amper omhoog ging en ik alweer gas gaf...
Heb het niet eens doorgehad, ging allemaal in een waas...
BAH>..

Hoef geen lessen meer van mijn instructeur, gewoon zsm nieuwe boeken...hooguit een blokuurtje ervoor af als ik dat wil.
Hee, want ontzettend jammer....
Wel fijn om te horen dat de examinator welwillend was!
Sterkte ermee!
pi_72235435
Tvp, 15 september 1e les dus
pi_72235476
examinator was tof ! Kwam een weekje vanuit arnhem in groningen werken.
Kan niet anders zeggen , hij had gelijk..
Was zo ontzettend nerveus , nog nooit zo extreem gehad, zweet drupte van mijn hoofd enz. En gewoon black outs steeds.

Ga het weekend nadenken of ik een gewoon examen ga doen of een faalangstexamen. Na mijn ervaring vandaag denk ik meer het laatste..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72235935
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:59 schreef singlemetkids het volgende:
examinator was tof ! Kwam een weekje vanuit arnhem in groningen werken.
Dan hoop ik dat ik hem volgende week krijg!!!
Ik moet 5 september in Arnhem afrijden. Mijn instructeur denkt nog steeds dat ik het meteen haal. Ik zelf ben minder overtuigd. Maar ik zie het wel. Zou het heel jammer vinden als het niet lukt, maar het is niet het einde van de wereld.

Ik denk, na wat je geschreven hebt, dat een faalangstexamen inderdaad heel goed voor je zal zijn. Moet je daar meer voor betalen?
pi_72239759
Balen singlemetkids; hopelijk gaat het de volgende keer wel goed. Gewoon moed houden en positief denken

Ik heb morgen les; maar mijn hoofd staat er nu nog even niet naar. Beetje gedoe op 't werk, en dat spookt nu al een dag door m'n hoofd. Hoop niet dat ik morgen tijdens rijles last van heb...
pi_72240277
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:14 schreef Zira het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat ik hem volgende week krijg!!!
Ik moet 5 september in Arnhem afrijden. Mijn instructeur denkt nog steeds dat ik het meteen haal. Ik zelf ben minder overtuigd. Maar ik zie het wel. Zou het heel jammer vinden als het niet lukt, maar het is niet het einde van de wereld.

Ik denk, na wat je geschreven hebt, dat een faalangstexamen inderdaad heel goed voor je zal zijn. Moet je daar meer voor betalen?
het gewone examen kost 228 euro, faalangtexamen 300 via mijn rijschool. Dus tja..scheelt 70. Maar meer kans om te slagen misschien...

weet trouwens niet eens meer hoe hij heet...akkinga ofzo. Nog jonge vent, 1974 geboren...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72241254
Kan iemand mij vertellen welk boek ik het beste kan halen om theorie te leren?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006502041/index.html
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006191060/index.html

En wat houd het faalangstexamen precies in?
Ik snap dat het voor mensen met faalangst is maar wat is er precies anders.
pi_72241615
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:30 schreef Kadooosh het volgende:
Kan iemand mij vertellen welk boek ik het beste kan halen om theorie te leren?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006502041/index.html
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006191060/index.html

En wat houd het faalangstexamen precies in?
Ik snap dat het voor mensen met faalangst is maar wat is er precies anders.
hoi

een faalangst examen duurt langer, nl 90 minuten. Een week voor het examen krijgen de leerling en instructeur formulieren die ze moeten invullen met vragen over stress enz.. voor de leerling en voor de instructeur hoe hij zijn leerling ziet tijdens de lessen enz.
Die moet je gesloten meenemen tezamen met de eigen verklaring naar het examen.

Het begin van het examen is een gesprek met een speciaal opgeleide faalangst examinator. Dan praat je over wat je faalangst problemen zijn enz. En probeert hij door dat gesprek je een beetje op je gemak te brengen. Het examen is gewoon een examen met het grote verschil dat als de leerling erg in de stress schiet die een time out kan aanvragen of kan krijgen van de examinator. Je kan dan even weer tot rust komen en dan rustig weer verder daarna met je examen.

Na het examen moet je weer een formulier invullen en de instructeur ook. Die wordt weer ingeleverd (dicht) bij examinator. Daarna heb je een gesprek over hoe het gegaan is met examinator en instructeur en daarna krijg je te horen of je geslaagd bent of niet.
Ook krijg je weer een formulier mee die je moet insturen.

Het schijnt voor een boel mensen te werken. Het is relaxter en begrip voor zenuwen is gewoon erg belangrijk. Bij een gewoon examen is daar minder begrip voor zeg maar Moet alles sneller en kan je het doen met geslaagd of gezakt..

Mijn rijschool heeft 5 leerlingen gehad die dat examen gedaan hebben. Van die 5 zijn er 3 geslaagd en 2 gezakt. Maar zijn nog weinig leerlingen om echt een referentie aan te hebben. Volgens cbr zijn de resultaten veel belovend. Dus ik denk dat het de moeite waard is...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72252667
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

hoi

een faalangst examen duurt langer, nl 90 minuten. Een week voor het examen krijgen de leerling en instructeur formulieren die ze moeten invullen met vragen over stress enz.. voor de leerling en voor de instructeur hoe hij zijn leerling ziet tijdens de lessen enz.
Die moet je gesloten meenemen tezamen met de eigen verklaring naar het examen.

Het begin van het examen is een gesprek met een speciaal opgeleide faalangst examinator. Dan praat je over wat je faalangst problemen zijn enz. En probeert hij door dat gesprek je een beetje op je gemak te brengen. Het examen is gewoon een examen met het grote verschil dat als de leerling erg in de stress schiet die een time out kan aanvragen of kan krijgen van de examinator. Je kan dan even weer tot rust komen en dan rustig weer verder daarna met je examen.

Na het examen moet je weer een formulier invullen en de instructeur ook. Die wordt weer ingeleverd (dicht) bij examinator. Daarna heb je een gesprek over hoe het gegaan is met examinator en instructeur en daarna krijg je te horen of je geslaagd bent of niet.
Ook krijg je weer een formulier mee die je moet insturen.

Het schijnt voor een boel mensen te werken. Het is relaxter en begrip voor zenuwen is gewoon erg belangrijk. Bij een gewoon examen is daar minder begrip voor zeg maar Moet alles sneller en kan je het doen met geslaagd of gezakt..

Mijn rijschool heeft 5 leerlingen gehad die dat examen gedaan hebben. Van die 5 zijn er 3 geslaagd en 2 gezakt. Maar zijn nog weinig leerlingen om echt een referentie aan te hebben. Volgens cbr zijn de resultaten veel belovend. Dus ik denk dat het de moeite waard is...
Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het misschien ook gaan doen maar goed ik had gisteren pas mijn 2de rijles(die ongelofelijk slecht ging ).

Weet iemand nog welk boek ik moet bestellen?
pi_72252908
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand nog welk boek ik moet bestellen?
Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)
pi_72253309
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het misschien ook gaan doen maar goed ik had gisteren pas mijn 2de rijles(die ongelofelijk slecht ging ).

Weet iemand nog welk boek ik moet bestellen?
ik had het boek en cd rom van anwb, daarnaast een download van vekabest cd rom (ook hint hint )
en heb de laatste twee dagen geofend op www.gratisrijbewijsonline.nl , betaalde dacht ik 3 euro voor een telefoontje daarheen en dan kon je 48 uur onbeperkt oefenen.
Ik vond het ideaal, veel kennissen hebben mij gevolgt op die site en zijn daarna ook geslaagd, maar kan toeval zijn. Kwestie van leren.


Enne 2e rijles ontzettend slecht is vaak zo hoor, eerste les doet de instructeur heel veel voor jou, vaak zelfs zonder dat je het merkt. Nu moet je steeds meer zelf doen. En neem van mij aan, op den duur komt het automatisme echt !
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72253487
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:39 schreef Zira het volgende:

[..]

Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)
Heeft dat boek niet alleen proefexamens?
De cdrom heb ik idd al gedownload maar daar zitten dus alleen proefexamens op.. en aangezien ik nog niets weet moet ik eerst het leren .

Woensdag weer rijles ik had gisteren vooral moeite met het ontkoppelen en dan 2sec vast houden en gelijk gas geven meestal gaf ik te laat gas.
Maar goed ik was gisteren ook doodop(8 uur gewerkt en slecht geslapen ) wel zonde van die ¤82.
Ik neem nu voortaan alleen les op woensdag, hoef dan niet te werken.

Hij dacht dat ik maar 35 uur nodig zou hebben dus dat valt wel mee vond ik(=¤1800 incl examen).
pi_72256463
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Heeft dat boek niet alleen proefexamens?
De cdrom heb ik idd al gedownload maar daar zitten dus alleen proefexamens op.. en aangezien ik nog niets weet moet ik eerst het leren .
Nee, het boek wat ik heb heeft alleen de theorie, dus geen proefexamens. Het boek wat ik heb is wel iets ouder, heeft een andere voorkant dan dat op bol.com.
Het ISBN-nummer van mijn boek is: 90-6799-087-6
Ik heb mijn theorie vooral van de Crom geleerd: gewoon ieder examen net zo lang maken tot je alle vragen goed hebt. Je kunt ook zien welke je fout had en waarom, leer je dus ook heel veel van! Succes!
pi_72258932
Nog even een vraagje:

Klopt het dat ik geen uittreksel van de gemeente mee hoef te nemen naar het praktijkexamen? Ik dacht eigenlijk dat dat moest, maar in de brief die ik van het CBR ontvangen heb staat daar niks over, dus zal het wel niet?
pi_72261409
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:28 schreef Zira het volgende:
Nog even een vraagje:

Klopt het dat ik geen uittreksel van de gemeente mee hoef te nemen naar het praktijkexamen? Ik dacht eigenlijk dat dat moest, maar in de brief die ik van het CBR ontvangen heb staat daar niks over, dus zal het wel niet?
Volgens mij klopt dat ja. Ik heb de 3 keren dat ik moest afrijden geen uitreksel mee hoeven nemen.
Enkel:
Zelfreflectie
Theoriecertificaat
Geldig ID/Paspoort
Zelfreflectie
Uitnodigingsmailtje CBR

Vandaag voor het eerst gereden zonder rijinstructeur naast me Ging wel lekker, wel ff wennen aan de auto. Moet nu schakelen met veel kortere slagen.
.
pi_72268669
maandag eerste les.
had graag nog even in de auto van mijn ouders willen kijken om alles alvast een beetje te verkennen. gas, koppeling rem, hoe ik moet starten e.d. maar heb helaas geen tijd meer
pi_72268718
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:29 schreef fespo het volgende:
maandag eerste les.
had graag nog even in de auto van mijn ouders willen kijken om alles alvast een beetje te verkennen. gas, koppeling rem, hoe ik moet starten e.d. maar heb helaas geen tijd meer
Dat komt vanzelf wel, maak je daar maar geen zorgen over. Geniet ervan maandag!
Ik heb na vandaag 14 uur les gehad en vreemd...er begint heel langzaam wat automatisme in te sluipen. Nog veel kleine foutjes, maar het viel me (en de instructeur) op. We gaan de goede kant op
pi_72268914
wat voor foutjes maak je dan zoal?
pi_72269241
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:42 schreef fespo het volgende:
wat voor foutjes maak je dan zoal?
Mwah, de bekende denk ik. Iets te laat kijken, af en toe nog beetje verkeerd schakelen (maar dat gaat steeds beter) en nog wat 'wiebelend' wegrijden (aangrijpingspunt koppeling). En vandaag heel voorzichtig lastig kruispunt, leek veilig kwam er toch net auto om de hoek. Ik vol in de remmen (prima) maar vergat de koppeling (minder goed) waardoor ie afsloeg. Maar we bleven in feite staan waar we stonden; dus kon de auto's ons netjes voorbij. Ach, met vallen en opstaan kom je er wel; maak je geen zorgen
pi_72269670
inderdaad je kan ze beter nu maken en er iets van leren.
pi_72274998
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:19 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dat ja. Ik heb de 3 keren dat ik moest afrijden geen uitreksel mee hoeven nemen.
Enkel:
Zelfreflectie
Theoriecertificaat
Geldig ID/Paspoort
Zelfreflectie
Uitnodigingsmailtje CBR

Vandaag voor het eerst gereden zonder rijinstructeur naast me Ging wel lekker, wel ff wennen aan de auto. Moet nu schakelen met veel kortere slagen.
OK, thanks! Scheelt weer wat geld
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:05:41 #23
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_72296458
tvp
pi_72297036
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:39 schreef Zira het volgende:

[..]

Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)
Thanks, heb de cdrom van 2008 kunnen vinden 10 oefenexamens!

Net even 1tje gedaan. 10 fout (maar heb nog niet geleerd, wou even kijken wat ik nu al scoorde)
pi_72298738
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:19 schreef Pizzabodem het volgende:
Vandaag voor het eerst gereden zonder rijinstructeur naast me Ging wel lekker, wel ff wennen aan de auto. Moet nu schakelen met veel kortere slagen.
Apart idee he, zo zonder instructeur? . Weet het nog wel toen ik voor het eerst ging rijden met onze auto. Het stuurde zwaarder, remde zwaarder en schakelde zwaarder. Maar wel in positieve zin, lijkt of ik meer gevoel heb met deze auto als toen met de lesauto. Oh en de koppeling van deze is stukken fijner , is een benzine, rijd als een diesel
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')