derLudolf | woensdag 27 maart 2019 @ 18:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
b2py | woensdag 27 maart 2019 @ 18:41 |
Vandaan* | |
derLudolf | woensdag 27 maart 2019 @ 18:44 |
Echt niet ![]() | |
WcPot | woensdag 27 maart 2019 @ 19:57 |
Op het bestaande terrein komt er in ieder geval één spoor bij. En daar is ruimte genoeg moeten ze wel wat asfalt weghalen en een gebouwtje verplaatsen/slopen. Vroegah waren er nog veel meer sporen. | |
James1988 | woensdag 27 maart 2019 @ 21:35 |
DB gaat Arriva afstoten: https://www.railwaygazett(...)spose-of-arriva.html | |
b2py | woensdag 27 maart 2019 @ 21:41 |
Interessant, ben benieuwd of de Chinezen komen | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 maart 2019 @ 22:15 |
Dat zal dan wel zoiets worden: ![]() | |
dennistd | donderdag 28 maart 2019 @ 02:17 |
Eisenbahn-Romantik bij de SHM (45 minuten - 2,2GB) | |
dennistd | donderdag 28 maart 2019 @ 03:13 |
Tja, zo kan het ook.... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2019 @ 07:01 |
Nee, een dak komt later ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 maart 2019 @ 12:04 |
Hey liefjes, weet iemand of op spoor 5/6 die dynamische bakinformatie ook hangt? Of is dat alleen op 1/2? | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 maart 2019 @ 12:46 |
Alleen 1/2 | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 maart 2019 @ 12:53 |
Dankje! | |
Yreal | donderdag 28 maart 2019 @ 16:48 |
Ik eens kijken hoe het ervoor staat met die ICE verbinding die ze per boot naar de overkant varen. Blijkt die vervangende tunnel nog gewoon een jaartje of 10 te gaan duren ![]() | |
b2py | donderdag 28 maart 2019 @ 17:00 |
Treinreiziger sprak met hoofd ontwerp capaciteitsontwikkeling en daar hoort een leuk kaartje 2030 bij. Den haag - Roosendaal via Schiphol en Den Bosch of Groningen - Eindhoven via Schiphol - Rotterdam. https://www.treinreiziger(...)stregeling-van-2030/ | |
Pinnenmutske | donderdag 28 maart 2019 @ 17:51 |
Zaterdag zet de nieuwe polyvalente werkplaats in Melle de deuren open. Ik ga kijken want treinen zijn een grote passie. | |
James1988 | donderdag 28 maart 2019 @ 17:59 |
Die IC wordt eind dit jaar de nek omgedraaid though, vanaf dienstregeling 2020 zal de IC Hamburg - Kopenhagen via Flensburg rijden. Ook dit jaar rijdt hij al een paar maanden niet verder dan Rødby i.v.m. werkzaamheden aan Deense zijde. https://www.nahverkehrham(...)hmarnbelt-ein-10933/ | |
Yreal | donderdag 28 maart 2019 @ 18:11 |
Ow. Dan heb ik des de meer redenen om van de zomer die kant op te gaan (niet dat ik nooit in copenhagen kom... ![]() | |
James1988 | donderdag 28 maart 2019 @ 18:14 |
Kan, maar op Deens grondgebied zit je dan wel in een bus:
Bron: DSB | |
Yreal | donderdag 28 maart 2019 @ 18:15 |
Zijn het de kutdenen of de kutduitsers waar ik boos op moet zijn? | |
James1988 | donderdag 28 maart 2019 @ 18:16 |
Waarom zou je boos moeten zijn op Duitsers als de Denen aan het werk zijn? ![]() Meer informatie (i Dansk): https://www.dsb.dk/trafikinformation/sydbanen/ | |
Yreal | donderdag 28 maart 2019 @ 18:17 |
Weet ik veel aan welke kant het probleem zit | |
James1988 | donderdag 28 maart 2019 @ 18:19 |
![]() | |
Yreal | donderdag 28 maart 2019 @ 18:20 |
Waarom zwaai je nooit terug als ik langs je huis rij? | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2019 @ 18:27 |
Bedoel je op Centraal of op Zuid? ![]() | |
James1988 | donderdag 28 maart 2019 @ 18:29 |
Sorry, de ramen zijn een beetje vies ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2019 @ 18:31 |
Waarom zwaai je nooit als je langs mijn huis rijdt? | |
Janneke141 | donderdag 28 maart 2019 @ 18:43 |
En de Thalys/Eurostar van en naar A'dam Zuid. Want hé, wie wil er nu naar Centraal. | |
b2py | donderdag 28 maart 2019 @ 19:07 |
NZL hè | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 maart 2019 @ 19:21 |
Wie wil er nou niet rechtstreeks van Groningen naar Eindhoven via Amsterdam en Rotterdam. | |
#ANONIEM | donderdag 28 maart 2019 @ 19:31 |
Ik zou gewoon de auto pakken, is sneller en goedkoper. | |
James1988 | donderdag 28 maart 2019 @ 19:35 |
Maar als je van Tilburg naar Delft wil, mag je overstappen in Rotterdam. En Oss - Breda wordt ook met overstap. Je kan daarentegen wel van Roosendaal naar Den Haag Centraal via Den Bosch en Amsterdam Zuid ![]() | |
funnywell | donderdag 28 maart 2019 @ 19:44 |
Zondag gratis treinen. Kocht 2 boeken, uiteindelijk de ander mn vriendin laten afrekenen. Want blijkbaar is t de boekenweek. Dagje Maastricht ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2019 @ 19:46 |
Vroegah deed ik dat ook wel eens ja ![]() ![]() | |
Fred | donderdag 28 maart 2019 @ 20:00 |
Via Zuid zit je overal in Amsterdam centrum sneller dan via Centraal. | |
Fred | donderdag 28 maart 2019 @ 20:03 |
Als die dienstregeling is gebaseerd op reizigersaantallen, dan zijn er blijkbaar in verhouding weinig reizigers tussen die steden die hun directe verbinding verliezen. Niets te klagen dus. | |
b2py | donderdag 28 maart 2019 @ 20:08 |
Ik vermoed dat dit een optimalisatie is naar spoorcapaciteit. Dan komen straks de wensen van de vervoerders, overheden en rover nog. | |
Hi_flyer | donderdag 28 maart 2019 @ 20:13 |
En de dikke middelvinger naar Dordrecht en omgeving blijft fier opgestoken... | |
James1988 | donderdag 28 maart 2019 @ 20:21 |
Het is het lijstje van ProRail, zij kijken primair naar wat er op de infrastructuur past. Niet wat de ideale dienstregeling voor reizigers zou vereisen. Als de reizigersaantallen op de relatie Brabant-Den Haag gering zouden zijn, zouden die stammen van 9 bakken allang zijn omgewisseld met de 7-baks stammen de IC direct. | |
Janneke141 | donderdag 28 maart 2019 @ 20:24 |
Op basis van eigen ervaringen durf ik te beweren dat er toch vrij veel reizigers op de verbinding Nijmegen-Tilburg zijn. En die wordt eveneens onderbroken. | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2019 @ 20:26 |
Het is een echte knooppuntentrein waarbij je ziet dat er op de knooppunten veel reizigers in- en uitstappen die op of voor het volgende knooppunt al weer uitgestapt zijn | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2019 @ 20:28 |
Precies. De nuttigste verbinding van het land dus ![]() | |
Fred | donderdag 28 maart 2019 @ 20:50 |
Daarom ook "in verhouding"... Blijkbaar zijn er andere verbindingen die meer reizigers bedienen dan de "vrij veel" tussen Nijmegen en Tilburg. | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2019 @ 20:55 |
Wat een kutargument | |
b2py | donderdag 28 maart 2019 @ 21:07 |
Je leest niet wat het uitgangspunt van het ontwerp is | |
BLS | donderdag 28 maart 2019 @ 21:19 |
Het netwerk komt vrijwel overeen met hetgeen gepresenteerd is dit rapport, om precies te zijn de netwerkvariant "Basis". https://www.rijksoverheid(...)n-netwerk-uitwerking En het dan "Het aanbod van ProRail" noemen alsof het hun eigen idee is. Nouja, beter goed gejat dan slecht bedacht... | |
Eix | donderdag 28 maart 2019 @ 21:29 |
Sinds wanneer ontwerpt Prorail op dit abstractie-niveau de dienstregelingen? ![]() Ik dacht altijd dat vervoerders hun behoefte aangeven en Prorail dan mag puzzelen aan de hand van de beschikbare infra. | |
ReisT | donderdag 28 maart 2019 @ 21:38 |
Dit is nog geen ontwerp voor een dienstregeling. ProRail schetst alleen maar hoe het er eventueel misschien uit zou kunnen gaan zien.
| |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2019 @ 21:39 |
2030 ![]() Dan bestaat Prorail vast allang niet meer. Luchtfietsen mag gewoon ![]() | |
James1988 | donderdag 28 maart 2019 @ 21:40 |
Ik zie een samenvoeging met Rijkswaterstaat er nog wel van komen, naar Zweeds voorbeeld. De eerste stap is al gezet met de omvorming naar ZBO. | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 maart 2019 @ 21:53 |
Prachtige taal toch ook <3 Kameloso. | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2019 @ 21:55 |
Weet niet of zoiets gunstig is voor het Nederlandse spoor, tenzij het zo ingestoken wordt dat er in ambtelijk Den Haag het besef komt dat lappen teer niet alles oplossen, maar dat er meer nodig is. | |
Eix | donderdag 28 maart 2019 @ 22:31 |
Lijkt me meer een taak voor het ministerie om zoiets uit te werken. Maar klaarblijkelijk zie ik het speelveld en de rol van de spelers daarin dan anders dan hoe zij het zelf zien. Ofzo. ![]() | |
Maegrim | donderdag 28 maart 2019 @ 23:09 |
https://www.prorail.nl/reizigers/nieuws/overwegbewakers-gezocht | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2019 @ 23:11 |
1847 belde ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 maart 2019 @ 23:26 |
Blijkbaar is het echt toeval dat er treinen op Google Maps staan op dat laatste stukje spoor in Emmen ![]() Hier staat in de beschrijving dat het enkel in uitzonderlijke gevallen wordt gebruikt. | |
b2py | vrijdag 29 maart 2019 @ 06:19 |
Waar zou het plaatje van de overheid nou vandaan komen? 🤔 | |
Mr_Klaasje | vrijdag 29 maart 2019 @ 07:59 |
Volgens mij zitten er nog de nodige verschillen tussen. | |
BLS | vrijdag 29 maart 2019 @ 08:47 |
Nou, vertel het me maar. | |
Kentekenplaat | vrijdag 29 maart 2019 @ 22:49 |
Met dank aan die trage Duitsers | |
WcPot | zaterdag 30 maart 2019 @ 00:26 |
Vorig jaar in de zomer toen er een grote buitendienststelling was tussen Ommen en Zwolle. Stonden op het verlaten kopspoortje in Emmen Arriva treinen opgesteld. Helaas heb ik er geen foto's van gemaakt ![]() | |
Duvel | zaterdag 30 maart 2019 @ 22:05 |
Dit is ProRail-beleid. | |
Claude_Viole | zaterdag 30 maart 2019 @ 23:12 |
Zijn er nog mensen naar de Open-Deur-dag in het Belgische Melle geweest ![]() | |
James1988 | zaterdag 30 maart 2019 @ 23:29 |
Ik was het helemaal vergeten, tot ik vandaag rond 14:30 wat foto's zag en dacht "ohja...". ![]() | |
dennistd | zondag 31 maart 2019 @ 04:06 |
Vandaag organiseerde de IG Schienenverkehr Ostfriesland een dagtocht vanuit Nienburg naar Amsterdam. In Duitsland ging het achter de 57 jaar oude E10 1239 van de Lokomotiv-Club 103 via Bremen, Leer en Salzbergen (omlopen) naar Bad Bentheim. Vanaf daar nam de nog tien jaar oudere 1251 van Railexperts het stokje over voor de resterende reis naar de hoofdstad. | |
Pinnenmutske | zondag 31 maart 2019 @ 06:38 |
Ja. Supertof. | |
TjjWester | zondag 31 maart 2019 @ 16:45 |
Ik zit geamuseerd een discussie te volgen van een stel pinokkio groningers over de plannen emmen-musselkanaal, of eigenlijk het gebrek daaraan. Nu vroeg ik me af in hoeverre is het in nederland nog mogelijk om als privaat bedrijf(lees: grotendeels provincie) een spoorlijn in eigendom te hebben en uit te baten? De provincie zal straks het nieuwe gedeelte tussen stadskanaal en veendam in eigendom hebben. Als concurrent van prorail en hoe past het concessiestelsel voor vervoerders daarin?? Vroeger had je natuurlijk tientallen infrastructuurbeheerders die hun lijnen zelf uitbate of in concessie gaven. In het buiteland kennen we natuurlijk de heatrow lijn en de eurotunnel. dan bedoel ik vooral wettelijk gezien. Dat de provincie nooit 250 miljoen gaat aftikken staat in de sterren geschreven [ Bericht 8% gewijzigd door TjjWester op 31-03-2019 16:57:49 ] | |
James1988 | zondag 31 maart 2019 @ 16:57 |
Het kan wel, er zijn in Europa meerdere privaat gefinancierde en geëxploiteerde spoorlijnen. Het zijn er alleen niet veel, want met infrastructuur valt niet snel geld te verdienen. Enkele voorbeelden: de Heathrowlijn (Airport Junction - Heathrow Airport) is gefinancierd door Heathrow zelf, en is ook hun juridisch eigendom. De Kanaaltunnel is privaat gefinancierd en is tegenwoordig beursgenoteerd. De spoorlijn Bad Bentheim - Coevorden wordt onderhouden door de Bentheimer Eisenbahn zelf, en BE is dan weer volledig eigendom van het Kreis Bentheim. Dat het niet altijd goed gaat is te zien tussen Frankrijk en Spanje: de hogesnelheidslijn door de Pyreneeën is gebouwd en gefinancierd door TP Ferro, een privaat consortium dat de lijn zou financieren, bouwen en gedurende 50 jaar onderhouden. TP Ferro is echter failliet gegaan omdat de inkomsten achterbleven bij de verwachtingen. Een provincie zal niet snel geld uittrekken voor de bouw van een spoorlijn: de investeringskosten zijn hoog en het risico is groot. | |
TjjWester | zondag 31 maart 2019 @ 17:06 |
mooi voorbeeld: wat ik me dan afvraag gezien BE het eigendom en beheer heeft mogen ze neem ik aan ook zelf bepalen wie er over deze lijn rijdt?? Ik lees namelijk dat het Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen een opdracht heeft verstrekt aan BE om reizgersvervoer te gaan verzorgen. Hebben ze daar echt iets over te zeggen? Of gaat dat in overleg/via aandelen. Zelfde geld voor eurotunnel en heathrowlijn in hoeverre kunnen die naar eigen inzicht hun lijn vermarkten? Ik zie dat het beide open acces lijnen zijn. Nee 250 miljoen zie ik niet gebeuren maar vond het wel een intressante discussie. [ Bericht 2% gewijzigd door TjjWester op 31-03-2019 17:34:03 ] | |
James1988 | zondag 31 maart 2019 @ 17:37 |
Er is wet- en regelgeving om ervoor te zorgen dat toegang tot infrastructuur op een eerlijke wijze wordt verdeeld. Het is mogelijk dat er wettelijke beperkingen zijn opgelegd, zo is het bijvoorbeeld in Nederland verboden om openbaar vervoer te verrichten zonder concessie. | |
TjjWester | zondag 31 maart 2019 @ 17:40 |
Waarbij ik aanneem dat een concessie alleen verleent kan worden door de overheid?? | |
James1988 | zondag 31 maart 2019 @ 17:41 |
De Rijksoverheid in het geval van het hoofdrailnet, of een decentrale overheid in het geval van regionale lijnen. | |
TjjWester | zondag 31 maart 2019 @ 17:46 |
Conclusie een spoorlijn in privaat eigendom kost bakken met geld, je mag het niet naar inzicht uitbaten en andere bepalen wat ermee gebeurt. Duidelijke heldere uitleg. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 31 maart 2019 @ 18:05 |
Als je een spoorlijntje wil aanleggen op je fabrieksterrein moet je dat vooral doen, niemand die je tegenhoudt en niemand die eist dat je concurrenten toelaat om op jouw terreintje goederen te gaan vervoeren. Voor geïsoleerde personenvervoernetwerken op bijvoorbeeld een luchthaven geldt dat ook, er is echt niemand die verwacht dat je daar een open access-vervoerder moet toelaten. Maar als je toegang wilt tot het hoofdspoor gelden er andere regels ![]() | |
TjjWester | zondag 31 maart 2019 @ 18:24 |
Zover ik lees in de spoorwegwet kan het hoofdspoor nooit privaat eigendom zijn, de staat moet de begunstige zijn. ![]() | |
James1988 | zondag 31 maart 2019 @ 19:37 |
Dat hoeft niet overal zo te zijn natuurlijk ![]() | |
TjjWester | zondag 31 maart 2019 @ 19:38 |
Nee klopt ik doelde op nederland. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 31 maart 2019 @ 23:00 |
Wat heb ik me geërgerd in de trein vanmiddag. En dat terwijl het zulk mooi weer was. Je kon over de koppen lopen en hele opstelterreinen staan vol met materieel. OP GRATIS BOEKENWEEKGESCHENKDAG. En dan dat antwoord op Twitter erover ook weer. | |
Dr_Flash | zondag 31 maart 2019 @ 23:12 |
ja levert niks op dus waarom zouden we letterlijk ANYTHING inzetten? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 31 maart 2019 @ 23:17 |
Ook leuk trouwens, die schijtintercity naar Enschede kan net zo goed niet meer rijden, vanwege het nieuwe busstation krijg ik een half uur extra reistijd aan m'n broek per dag en ik ben op dit moment fysiek niet in staat om die afstand op een normale manier te fietsen. De bus die ik pakte op de terugweg gaat nu 5 minuten eerder en dus precies op tijd van binnenkomst weg en andersom komt het ding aan als de IC wegrijdt. | |
James1988 | maandag 1 april 2019 @ 17:39 |
Voor de liefhebbers: NMBS heeft de reizigersaantallen over 2018 online gezet. | |
b2py | maandag 1 april 2019 @ 17:50 |
Het zijn er zo weinig | |
DeaDLocK2K | maandag 1 april 2019 @ 18:16 |
Ik vroeg me dat al af, hoe verhoudt zich dat tot NL? | |
b2py | maandag 1 april 2019 @ 18:19 |
Dit is NS: https://www.treinreiziger(...)stappersns2017-3.pdf | |
James1988 | maandag 1 april 2019 @ 18:24 |
En een PDF, dus een gruwel om mee te werken. Maar het is me gelukt om er data uit te trekken en het in een Excelsheet te gieten! ![]() Hier zijn de cijfers van 2018 in Excel: linkje En in m'n archieven kwam ik ook nog een Excelsheet tegen met de cijfers van 2013: linkje | |
b2py | maandag 1 april 2019 @ 18:26 |
In 5 jaar 4000 erbij op je drukste station terwijl in NL er 10k in 1 jaar bij doet.. | |
Janneke141 | maandag 1 april 2019 @ 18:28 |
Heel erg veel stations ook met minder dan 200 bezoekers. Maar het verschil tussen 62.000 voor het drukste station in België tegen 186.000 is ook wel enorm. | |
James1988 | maandag 1 april 2019 @ 18:30 |
Van belang om te vermelden: NS telt in- en uitstappers, NMBS telt alleen instappers. | |
b2py | maandag 1 april 2019 @ 18:32 |
Ik had het gelezen, ze tellen ook overstappers trouwens | |
Janneke141 | maandag 1 april 2019 @ 18:32 |
Zijn er ook cijfers bekend van de rustigste stations in de Nederlandse landerijen? Uithuizen, Hindeloopen, Voerendaal, Gaanderen - dat soort metropolen. | |
b2py | maandag 1 april 2019 @ 18:34 |
Alleen als NS het bedient, Soest heeft er bijvoorbeeld slechts 218 :-) | |
Janneke141 | maandag 1 april 2019 @ 18:35 |
Ja, dat had ik gezien. Maar om iets zinnigs te zeggen over de rustigste stations in België en in Nederland heb je dus ook (juist) cijfers nodig van de nevenlijnen, dus vandaar mijn vraag. Arriva zal toch ook wel eens reizigers tellen? | |
b2py | maandag 1 april 2019 @ 18:37 |
Ja ze tellen wel maar geven ze niet vrij in het kader van 'bedrijfsgevoelige informatie' | |
Janneke141 | maandag 1 april 2019 @ 18:41 |
[url=https://web.archive.org/web/20131014180826/http://www.treinreiziger.(...)_in-_en_uitstappers_(2006)_-_alfabetische_volgorde]Hier[/url] een gearchiveerde, zeer bejaarde pagina met reizigersaantallen. Slechts een handjevol stations heeft reizigersaantallen rond de honderd, en van de 2 haltes rond de 50 passagiers is er inmiddels een dicht. België lijkt dus over de hele linie wel echt rustiger dan Nederland. | |
Dr_Flash | maandag 1 april 2019 @ 20:12 |
De kapelaan van Mortsel-Liersesteenweg lacht zich rot ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 1 april 2019 @ 20:14 |
![]() | |
Janneke141 | maandag 1 april 2019 @ 20:24 |
Hier lijkt me sprake van een telfout. Te Mortsel-Liersesteenweg stoppen geen treinen op zondag* dus waarschijnlijk heeft de Belg die daar op zondag zat te tellen toch per ongeluk een keer op zijn knopje gedrukt. * De stad Mortsel, met zo'n 26000 inwoners, heeft 4 stations waarvan er slechts op 1 alle dagen van de week treinen stoppen: Mortsel-Oude-God (dus de kapelaan zal daar wel opstappen). Op Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel stoppen alleen treinen op maandag t/m zaterdag. Het station Mortsel-Deurnesteenweg, gelegen op minder dan 200 meter afstand van station Mortsel, wordt alleen op zondag bediend. | |
b2py | maandag 1 april 2019 @ 21:09 |
Is toch kansloos, niet op zondag stoppen.. | |
James1988 | maandag 1 april 2019 @ 21:27 |
Er zijn stations die in het weekend niet bediend worden. In Zeebrugge is het omgekeerde: doordeweeks wordt Z-Dorp bediend, 's weekends Z-Strand. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 21:38 |
En dat gebeurt op best veel plaatsen. Zo worden bijvoorbeeld zelfs in Brussel in het weekend een aantal stations op spoorlijn 26 (Merode en Delta) nieteens bediend, terwijl het een spoorlijn door dicht stedelijk gebied betreft. Tot de komst van de S-treinen een paar jaar geleden was dat op nog een heel aantal andere stations binnen het Brusselse gewest het geval (o.a. Brussel-West en Boondaal). | |
Janneke141 | maandag 1 april 2019 @ 21:40 |
De twee kleine stations op de Noord-Zuidlijn worden ook niet in het weekend bediend. | |
b2py | maandag 1 april 2019 @ 21:41 |
Dat bedoel ik nou juist, opdoeken die hele bende en maak de wel bediende haltes meer aantrekkelijk ofzo. Allemaal betonnen gaten zijn het daar. | |
derLudolf | maandag 1 april 2019 @ 21:41 |
Sommige buslijnen rijden ook niet op zondag. Van Hilversum naar Zeist. Tenminste enkele jaren geleden niet... Kom je als provinciaal mooi richting de randstad. Verwacht je toch niet. ![]() | |
Janneke141 | maandag 1 april 2019 @ 21:42 |
Ja, of andersom: zorgen dat de hele reut regelmatig bediend wordt, waardoor het aantrekkelijker wordt om met de trein te reizen en de reizigersaantallen (weer) stijgen. | |
b2py | maandag 1 april 2019 @ 21:44 |
Naar Belgisch moraal gaan er natuurlijk ook drie spoorlijnen door het dorp. | |
Janneke141 | maandag 1 april 2019 @ 21:44 |
Dat in tegenstelling tot Engeland, want daar zijn het er zes. | |
James1988 | maandag 1 april 2019 @ 21:54 |
Mortsel en Mortsel-Deurnsesteenweg liggen hemelsbreed 120 meter uit elkaar. Mortsel Oude God en Mortsel Liersesteenweg liggen ongeveer 800 meter uit elkaar. ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 1 april 2019 @ 22:07 |
Als er eentje dicht moet gaan de Belgen 3 jaar lang staken... | |
Janneke141 | maandag 1 april 2019 @ 22:08 |
En de Walen 6 jaar, want dan moet er bij hun ook een dicht. | |
Frozen-assassin | maandag 1 april 2019 @ 22:09 |
Doet me denken aan Thalys Oostende-Parijs. Ja maar hunnie dan wuhwuh... | |
James1988 | maandag 1 april 2019 @ 22:19 |
Liersesteenweg is juist heropend in 2008 ![]() | |
ReisT | dinsdag 2 april 2019 @ 10:55 |
En dat was nodig omdat de stoptrein doordeweeks wordt omgeleid via de goederenlijn - dan komt die niet langs Oude God en is stoppen bij de Liersesteenweg het alternatief. | |
#ANONIEM | dinsdag 2 april 2019 @ 11:24 |
Wat weet je dat toch allemaal goed ![]() Trouwens wat is jullie lievelings trein filmpje? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 11:27:15 ] | |
Pinnenmutske | dinsdag 2 april 2019 @ 11:54 |
![]() 30 maart in PW Melle. Ik heb een witte vest aan. | |
b2py | dinsdag 2 april 2019 @ 12:40 |
Zo, klapt even een vrachtwagen tegen een viaduct aan | |
dennistd | dinsdag 2 april 2019 @ 13:11 |
Waar dan? Ik zie nergens een storing daarvan voorbijkomen namelijk | |
b2py | dinsdag 2 april 2019 @ 13:22 |
Rdam Alexander, was met mijn pauzerondje bezig en plots een klap. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 april 2019 @ 13:42 |
14:00 donderdag ben ik op Alexander, tegenover het station moet ik zijn. | |
b2py | dinsdag 2 april 2019 @ 14:22 |
Ben ik gevlogen helaas | |
b2py | dinsdag 2 april 2019 @ 18:05 |
Extra geld voor Maaslijn, elektrificatie gaat door: https://www.1limburg.nl/a(...)or?context=section-1 | |
#ANONIEM | dinsdag 2 april 2019 @ 18:42 |
Super handige link waar alle storingen zijn: https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor. Deze is ook goed: https://www.rijdendetreinen.nl/storingen Een alternatief is deze: https://portalpasazera.pl/Utrudnienia maar dan wel in Polen. | |
James1988 | dinsdag 2 april 2019 @ 19:10 |
Hier heb je de actuele storingen en werkzaamheden in het Verenigd Koninkrijk (excl. Noord-Ierland): http://www.nationalrail.co.uk/service_disruptions/today.aspx Duitsland: https://www.bahn.de/aktuell België: www.belgianrail.be/jp/snc(...)annelFilter=custom1& En Frankrijk: https://www.sncf.com/en/booking-itinerary/traffic-info/gl | |
#ANONIEM | dinsdag 2 april 2019 @ 19:13 |
Kijk die gaan gelijk onder de favorieten. Het is zo goed zelfs dat ik aanraad deze in de OP te zetten. | |
Adrie072 | woensdag 3 april 2019 @ 12:38 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 3 april 2019 @ 13:07 |
Welke video is jullie favoriet? En waarom? Dit is de mijne omdat de schattige kat gecombineerd zijn met een klassieke stomer. Nu jullie ![]() | |
James1988 | woensdag 3 april 2019 @ 13:20 |
Ik vind deze wel vermakelijk: | |
louter_genieten | woensdag 3 april 2019 @ 14:02 |
| |
toblorone | woensdag 3 april 2019 @ 17:49 |
Omdat ie zo lekker klinkt. | |
b2py | woensdag 3 april 2019 @ 17:55 |
https://www.rtvutrecht.nl(...)trecht-centraal.html Als ze dit er toch doorheen krijgen, wat een hinder zal je als reiziger hier van krijgen.. (Het speelt landelijk maar kon even geen landelijk artikel vinden, betreft dus niet alleen Utrecht maar ook Amsterdam etc). | |
Salatrel | woensdag 3 april 2019 @ 18:12 |
En al die bewoners die gaan klagen over de treinen die de hele dag voorbij rijden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 april 2019 @ 18:21 |
Die van mij is deze: De tekst op de loc maakt het namelijk helemaal af | |
James1988 | woensdag 3 april 2019 @ 21:16 |
Ja, daar zijn ze nu een beetje laat mee inderdaad. ![]() Hier in Breda hoor ik daar echt helemaal niemand over hoor. Ik merk zelf niets van de treinen. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 april 2019 @ 21:47 |
Hoezo? ![]() | |
b2py | woensdag 3 april 2019 @ 21:49 |
Wat denk je dat er gebeurt als je moet gaan bouwen boven het spoor? Je mag niet hijsen boven het spoor hoor :-) | |
Dr_Flash | woensdag 3 april 2019 @ 22:04 |
Om en om een week het station dicht en dan weer open? ![]() | |
James1988 | woensdag 3 april 2019 @ 22:36 |
Hier in Breda was er tijdens de verbouwing steeds een perroneiland afgesloten, en dat duurde meerdere maanden. In Breda hebben we het over 3 eilanden, Utrecht heeft er wat meer ![]() | |
dennistd | woensdag 3 april 2019 @ 22:40 |
Maar in Breda kun/kon je alle perrons vanuit alle richtingen bereiken, dat is in Utrecht absoluut niet meer het geval... | |
Fred | woensdag 3 april 2019 @ 22:42 |
Misschien moeten ze het wiel niet opnieuw uitvinden en afkijken hoe ze over de Utrechtse Baan (A12) in Den Haag hebben gebouwd. | |
James1988 | woensdag 3 april 2019 @ 22:44 |
Klopt! Tijdens de verbouwing van Breda hadden ze op een gegeven moment een onttrekking van 3 sporen, en daarmee konden ze de treindienst niet meer uitvoeren. Daar hadden ze toen wel een creatieve oplossing voor bedacht: spoor 6 werd gesplitst in 6a/6b, zodat de twee treinseries die destijds in Breda keerden (de sprinter Breda - Utrecht en de sprinter Breda - Den Haag) dat op hetzelfde spoor konden doen. Ze hadden zelfs een noodperron gebouwd een stukje buiten de overkapping, en een permanent geaarde sectie aangelegd tussen 6a en 6b. Ik denk niet dat dat goedkoop was ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 april 2019 @ 22:47 |
En het is niet alsof er perroncapaciteit over is in Utrecht. Laat staan in 2030. | |
Fred | woensdag 3 april 2019 @ 22:52 |
In Leiden ook niet. Dat heeft ProRail en NS ook niet tegen gehouden. | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 april 2019 @ 23:19 |
In de meest recente RM staan ook weer een paar mooie staaltjes van badslippers die echt megavreemde routes moeten rijden om ergens te komen. Echt honderden kilometers om, omdat er ergens een wissel met één draaistel bezet wordt. En ProRail heeft geen FUCK care. Als die meuk opgelost zou worden, en dat kan echt spotgoedkoop, dan kan de capaciteit van het net gewoon fors omhoog. | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 april 2019 @ 08:14 |
Dat is makkelijk gezegd natuurlijk maar dan vergeten we even dat voor goederen minder strenge plannormen gebruiken, het net retevol is en vervoerders paden gebruiken met een enkele loc die bij een bepaald tonnage eigenlijk twee locs nodig hebben. Er is tactisch besloten om goede goederenroutes voor de drukste assen te maken en om op rustiger assen om te rijden of het alleen mogelijk te maken als er minder treinen rijden. Als een vervoerder dan toch graag tussen 7:00 en 20:00 wil rijden zit er weinig anders op dan omrijden. Capaciteit groeit niet aan een boom. | |
Dr_Flash | donderdag 4 april 2019 @ 08:42 |
Gewoon minder goederen over het spoor. Er is de afgelopen jaren meer dan honderd miljard euro in asfalt gaan zitten. Ga dat maar eens gebruiken ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 april 2019 @ 12:40 |
A wild Flash appears!![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 april 2019 @ 12:45 |
![]() | |
James1988 | donderdag 4 april 2019 @ 13:06 |
Zweden gaat subsidie verstrekken voor internationale nachttreinen (al zijn ze nog aan het onderzoeken welke dat zouden moeten zijn): https://www.railwaygazett(...)al-night-trains.html | |
Salatrel | donderdag 4 april 2019 @ 13:59 |
en ik heb zondag nog wel getütürt toen ik snachts om 2:30 met een leeg matje naar eindhoven langskwam.... | |
James1988 | donderdag 4 april 2019 @ 14:00 |
Als ik hier m'n ramen dicht heb hoor ik daar echt niks van ![]() | |
dennistd | vrijdag 5 april 2019 @ 13:41 |
Dat DB een website heeft waarop overtollig materiaal aangeboden wordt is wel bekend denk ik. Maar wat ze nu weer aanbieden ![]() https://www.dbresale.com/verkauf/suche--xkat15174--xid132370.htm | |
Salatrel | vrijdag 5 april 2019 @ 14:00 |
Niet so raar toch? Makkelijk te hergebruiken en het is nog graties ook. | |
dennistd | vrijdag 5 april 2019 @ 14:54 |
De Länderbahn start een samenwerking met de Technische Spoorwegschool in Belgrado om machinisten op te leiden: https://beg.bahnland-baye(...)achkr%C3%A4ftemangel En in München is geprobeerd om een Golf GTI van een trein te stelen: https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/64017/4237690 | |
Darkwing_Duck | vrijdag 5 april 2019 @ 18:44 |
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken! https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1 Geen dank! | |
#ANONIEM | vrijdag 5 april 2019 @ 21:52 |
Dit moet het weekend toch goedmaken | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 april 2019 @ 22:29 |
Wat cool! | |
Dr_Flash | vrijdag 5 april 2019 @ 23:31 |
Leuk, zijn dat dezelfde kaarten als van die Über Master PDF van ooit? Of is dit recenter? | |
Janneke141 | zaterdag 6 april 2019 @ 00:15 |
Toch dank. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 april 2019 @ 07:30 |
Ik zit een beetje te lezen over die controversiële campagne van ProRail en euh, tot nu toe vind ik de campagne fucking goed in elkaar gezet, de reacties van de jongeren zijn volgens mij eindelijk wat het moet zijn, en ik kan me wel voorstellen dat rijdend personeel het confronterend vindt, maar is dat niet juist de bedoeling? Kinderen en jongeren die snappen niet waarom iets niet mag omdat ze geen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen op dezelfde manier als volwassenen. Daar zijn het kinderen voor. En op 18jarige leeftijd zijn ze gewoon nog kind ook al vinden ze van niet. Daarom is Max Verstappen ook zo'n goede coureur, risico's zijn grappig of minder relevant en daarom verleg je de grenzen. Met het risico op over te komen als een botte kankerlijer; ik heb meerdere (ex-)machinisten horen zeggen dat er door die kleding weer allemaal troep loskomt uit het verleden wat ze al een plekje hebben gegeven. Is het niet zo dat, als een beetje gerafelde kleding dit met je doet, je het misschien helemaal niet op een goede manier verwerkt hebt en dat je er nog daadwerkelijk de schouders onder moet zetten om de boel te verwerken? Ik zal wat ik vind van de toon van de ex-machinist die bij Hart van Nederland was achterwege laten ![]() Ik denk dat de campagne spot on is in ieder geval en aan de reacties van de kinderen in de zaal te zien is precies het doel bereikt en uiteindelijk betekent dat minder traumatische ervaringen voor het personeel. Maargoed, ik kan misschien wat makkelijker knopjes omzetten dan een ander. | |
b2py | zaterdag 6 april 2019 @ 07:46 |
Wellicht was het doel wel om die reacties van rijdend personeel los te maken ten behoeve van de bewustwording wat een zelfdoding met zo iemand doet. Zal nooit zijn opgeschreven maar de aandacht ervoor is enorm. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 april 2019 @ 09:20 |
Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de oren ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 april 2019 @ 09:52 |
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken. | |
b2py | zaterdag 6 april 2019 @ 09:53 |
Ja. Het is ons gezamenlijk probleem dat we zelfdodingen hebben, mogelijk meest effectief is spelen op de gevoelens van de mens, stukje bewustwording van de gevolgen. De reacties van de machinisten qua afgunst zou zomaar de bedoeling geweest kunnen zijn. Weet niet of het zo is maar zou geen andere verklaring weten. | |
b2py | zaterdag 6 april 2019 @ 09:53 |
| |
derLudolf | zaterdag 6 april 2019 @ 09:55 |
Die kleding aan sich is geen trauma. Maar een herinnering aan. Maar je kunt op zoveel manieren worden herinnert. Ben het met je eens dat de verwerking dan niet helemaal geslaagd is. Ik vind het een bijzonder sterke campagne. | |
Eix | zaterdag 6 april 2019 @ 12:56 |
Dusseldorf lag er in ieder geval uit. Zie https://www.wz.de/nrw/due(...)akuiert_aid-37908611 . Ik had op Duisburg een overstap op de EC9 naar Zurich maar die reed maar tot Basel Bad Bf en met +60. Mocht ik nog twee keer overstappen ook. ![]() Oh, en de Zwitsers zijn streng. Heb ook voor vandaag een ticket met zugbindung maar kwam een melding dat er problemen waren op mijn route. Maar ook dat de trein van een halfuur eerder wel op tijd zou rijden. Ik was op tijd en vraag voor vertrek aan de conducteur of ik mee mag. No problem. Om vervolgens bij de kaartcontrole zijn collega te treffen die er wel een probleem mee heeft. Maar goed, behalve een preek geen boete. Wil niet weten wat dat bij de SBB kost. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 april 2019 @ 13:16 |
Ik vind het vooral uiterst merkwaardig dat er kennelijk van tevoren geen afstemming geweest is tussen Prorail en NS hierover. Ze hebben toch duidelijk hetzelfde belang in dit verhaal. | |
Adrie072 | zaterdag 6 april 2019 @ 16:40 |
Van Madrid naar Lissabon met de trein, lastig te vinden, zie ik iets over het hoofd? | |
derLudolf | zaterdag 6 april 2019 @ 16:43 |
Rechtstreekse nachttrein, HOT332 van renfe. | |
Adrie072 | zaterdag 6 april 2019 @ 16:54 |
Top, vond deze https://rail.cc/nl/nachttreinen/madrid-lissabon-th-332/71, maar waar kan ik een kaartje kopen? | |
James1988 | zaterdag 6 april 2019 @ 16:56 |
Dat staat erbij: ACPRail, Omio, of bij de vervoerders (Renfe en CP). Als je op de site van Renfe nog geen kaartje kunt kopen is de boekingstermijn waarschijnlijk nog niet begonnen. Je kunt er ook met dagtreinen komen, maar dan moet je 3 keer overstappen. Renfe geeft die reisadviezen niet, DB doet wel. | |
derLudolf | zaterdag 6 april 2019 @ 18:55 |
Idd, ik had ook via de DB Navigator gezocht ![]() Gebeurt wel vaker dat die reisadviezen geeft die eigenlijk niet bestaan. Toen ik in Litouwen van Vilnius naar Plungė moest was ik verbaasd dat ik mijn reisadvies niet kon kopen aan het loket. D'r gingen twee treinen per dag, die er stopten, op kloten tijden. Toen ik mijn optie via Kretinga voorstelde keken ze me raar aan. Eerst met een IC veel verder en dan met een boemeltje een uur weer terug. ![]() | |
James1988 | zaterdag 6 april 2019 @ 19:10 |
Met dagtreinen komt DB hierop uit:![]() Lekker krappe aansluiting in Merida voor de enige reismogelijkheid overdag ![]() | |
Eix | zaterdag 6 april 2019 @ 21:35 |
Zijn er eigenlijk ook punctualiteitcijfers van die rit? Gisteren zat ik in de EC9 waarvan slechts 19% op tijd rijdt en het ding is gemiddeld zo'n 30 minuten vertraagd. ![]() Hoewel me ook opviel dat zowel de Duitsers als de Zwitsers amper speling hebben in de dienstregeling. Als in, waar je in Nederland bij ieder knooppunt minuten stilstaat en zo best wat vertraging kan inlopen door fanatiek te sleutelen viel dat gisteren toch tegen. Als die Spanjaarden ook zo strak plannen dan kun je beter alvast halverwege die route een hotel reserveren. ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 april 2019 @ 22:21 |
Euh..... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 april 2019 @ 22:24 |
Ah thanks! €70 euro vanwege grijsrijden. €90 bij echt zwartreizen. Eerste vergrijp. 2e+€40, 3e+€30,- | |
Sandrvich | zondag 7 april 2019 @ 14:08 |
Dat is wel echt barslecht inderdaad, dat zijn vertragingen die me aan de Italiaanse IC/EC-treinen doen denken tot 2011. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2019 @ 16:42 |
Retour Frankfurt-Erfurt gisteren en vandaag en tot twee keer toe ontbreekt een treinstel aan de ICE waardoor m'n zitplaatsreservering ongeldig is en ik twee uur kan staan ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2019 16:54:03 ] | |
Dr_Flash | zondag 7 april 2019 @ 16:45 |
WTF hoe kan dat dan? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2019 @ 17:02 |
Gisteren was het ICE 594 waar een treinstel van 5 wagons ontbrak (ICE-T) en die vervolgens werd opgeheven en vervangen door een kortere ICE waar alle reserveringen ongeldig waren. Vandaag is het ICE 1156 (eveneens ICE-T) waar een treinstel van 7 wagons (met mijn zitplaats) gewoon ontbreekt. In beide gevallen wegens een technische storing. Inmiddels heb ik in Eisenach gelukkig een zitplaats weten te bemachtigen door me tactisch op te stellen, maar het hele gangpad staat nog steeds vol. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2019 17:03:02 ] | |
Anne | maandag 8 april 2019 @ 07:43 |
Ik heb even gepoetst, duh. Wel wil ik even één ding duidelijk maken; Soms doen we wel iets met een TR, en soms inderdaad niet. Jullie weten wel hoe dat werkt. Wat ik nu namelijk zie is dat élke post van een bepaalde user wordt gerapporteerd, ongeacht de inhoud van die post. Dan heb je kans dat de TR wordt afgevinkt zonder verdere actie. Meestal informeer ik de TR'er daar wel over, maar soms doen mijn medemods en ik dat ook niet. Shit happens. PS. Deadlock, gedraag je ![]() | |
Anne | maandag 8 april 2019 @ 10:26 |
Jullie mogen wel weer verder posten hè ![]() | |
Dr_Flash | maandag 8 april 2019 @ 10:36 |
Okee ![]() | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2019 @ 12:20 |
Maandag rijden de treinen weer van en naar Leiden Centraal Dit las ik op leidschdagblad. Wel zo fijn voor de gene die daar gebruik van willen maken. Al is fietsen in dit mooie weer ook niet verkeerd. | |
dennistd | maandag 8 april 2019 @ 22:08 |
Zaterdagavond waren er een paar kleine bermbrandjes tussen München en Regensburg. Om de brandweer zijn werk te laten doen werd het treinverkeer stilgelegd. De schrik bij de brandweerlieden was dan ook groot toen een halfuur later ineens een RegionalExpress met 120km/h aan kwam rijden: ze konden zichzelf nog net in veiligheid brengen door weg te springen. De trein raakte alleen de brandslangen: https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/64017/4239090 | |
dennistd | dinsdag 9 april 2019 @ 00:37 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 9 april 2019 @ 06:54 |
Boh, stiltecoupé verwarming op standje crematorium, en in de andere helft van de bak de airco op max. Het kan echt ![]() | |
b2py | dinsdag 9 april 2019 @ 07:36 |
Het zijn de equivalenten van de echte hollandsche temperaturen buiten | |
Dr_Flash | dinsdag 9 april 2019 @ 07:37 |
Als ik dat gewild had was ik wel gaan fietsen. | |
Maegrim | dinsdag 9 april 2019 @ 08:51 |
Kilometers bovenleiding gestript bij Weesp
![]() | |
derLudolf | dinsdag 9 april 2019 @ 09:34 |
![]() | |
Ener-G | dinsdag 9 april 2019 @ 11:51 |
Apart dat deze intercity Duivendrecht voorbij gereden is dan met een kapotte bungelende pantograaf: https://www.nu.nl/268461/(...)-amsterdam-zuid.html | |
MTL | dinsdag 9 april 2019 @ 12:36 |
Ik kan het mij bijna niet voorstellen, vooral omdat er een gestrande SLT stond direct na het punt waar de bovenleiding naar beneden was gehaald, met, jawel, een defecte stroomafnemer:Aan de andere kant zijn alle afbeeldingen van die trein wel vandaag voor het eerst op het internet verschenen. Wellicht dat die ICM eerst een stuk van de bovenleiding heeft meegetrokken, daarna de stroomafnemer op het dak terecht is gekomen, en vervolgens die SLT er achteraan is gereden (waardoor die dus tegen de ravage op is gelopen en daarmee zijn stroomafnemer heeft verspeeld). [ Bericht 13% gewijzigd door MTL op 09-04-2019 12:42:58 ] | |
Mr_Klaasje | dinsdag 9 april 2019 @ 13:44 |
Nou.. Je redt Amsterdam Zuid wel als het niet de stroomafnemer van het eerste treinstel is. Er is denk ik niets waar je aan merkt dat het mis gaat als het maar ver genoeg achter je is. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 april 2019 @ 14:53 |
Ja maar inmiddels wel in een ander jasje De gewone kaart is ook nog te downloaden | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 16:25 |
een tijd geleden is er een digitaal informatiebord in een grasveld terecht gekomen, bij station Krommenie-Assendelft. sindsdien ligt het daar. NS, Prorail, gemeente, provincie, niemand weet wie er nu aan zet is ![]()
| |
Dr_Flash | dinsdag 9 april 2019 @ 16:34 |
Jezus wat een onzin ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 9 april 2019 @ 17:19 |
Die reacties er onder ook, prachtig. Allemaal wijzen naar elkaar | |
Peterselieman | dinsdag 9 april 2019 @ 18:08 |
![]() | |
Eix | dinsdag 9 april 2019 @ 18:22 |
En die stroomdraad even volgen is blijkbaar ook teveel gevraagd. Dan zie je toch vanzelf op wiens verdeelkast dat ding is aangesloten? of het bord is van de netbeheerder. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 april 2019 @ 19:00 |
En verwacht je van de oplettende voorbijganger dat die zijn leven in de waagschaal stelt omdat allerlei faaldiensten falen? ![]() | |
derLudolf | dinsdag 9 april 2019 @ 19:14 |
Dan haal ik hem wel op. Naar de ijzerboer d'r mee | |
Piles | dinsdag 9 april 2019 @ 19:15 |
Dat dacht ik ook ja, als toch niemand m mist. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 april 2019 @ 19:45 |
Reageer ff op Twitter dan ![]() | |
b2py | woensdag 10 april 2019 @ 07:17 |
Ze beginnen nu al ook al met: Brexit, hoe lang nog? Stelletje na-apers | |
b2py | woensdag 10 april 2019 @ 09:57 |
Abellio heeft east-midlands gewonnen in UK, omvang circa 50% van NL HRN. | |
Dr_Flash | woensdag 10 april 2019 @ 10:10 |
Die hele brexit is sowieso één grote schertsvertoning man. Chanant gewoon. | |
WebHawk | woensdag 10 april 2019 @ 12:19 |
Onderweg van Eindhoven naar Heidelberg, en nu op advies van @James1988 in de EC9 in het panoramarijtuig. Zo kan ik wel vaker reizen wat mij betreft. | |
b2py | woensdag 10 april 2019 @ 17:16 |
Belgistan en treinen, blijft een komisch duo: https://www.treinreiziger(...)de-treinen-oplappen/ | |
Peter | woensdag 10 april 2019 @ 17:32 |
Wilde NS niet meer focus op NL en minder op het buitenland? | |
b2py | woensdag 10 april 2019 @ 17:44 |
| |
Peter | woensdag 10 april 2019 @ 18:18 |
ah, dan was het vast politiek die dat riep en niet NS zelf. | |
Peterselieman | woensdag 10 april 2019 @ 18:31 |
Mwah, die oude Belgische troep wordt min of meer gedoogd omdat ze in Nederland niet onder beveiliging rijden. Kunnen we daar niet wat van vinden? | |
Dr_Flash | woensdag 10 april 2019 @ 19:14 |
Belgen die wel ERTMS eisen maar het zelf nog niet overal hebben liggen, maar wel met hun kamikazedoodskisten Nederland in willen rijden ![]() | |
James1988 | woensdag 10 april 2019 @ 21:21 |
Deze zomer in het Verenigd Koninkrijk: Plandampf. Er gaat 3x per dag een stoomtrein rijden van London Waterloo naar Windsor. | |
Dr_Flash | woensdag 10 april 2019 @ 21:35 |
HAHA LOL ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 10 april 2019 @ 21:37 |
Nog wel. ![]() | |
dennistd | woensdag 10 april 2019 @ 22:24 |
Typisch gevalletje klantvriendelijkheid van NS weer: op spoor 1 staat een lege VIRM, op spoor 2 de IC naar het westen. Geen 'normaal spoor' voor de aankomende IC dus. Die wordt voor de inrijder gezet tot de vertrekkende IC weg is. Maar ipv naar het nu vrij zijnde spoor 2 gaat ie alsnog naar het bezette spoor 1... Gelukkig wachtten de meeste bussen wel op de overstappers. ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door dennistd op 10-04-2019 22:44:26 ] | |
#ANONIEM | woensdag 10 april 2019 @ 22:30 |
- weg, klaar nu met die onzin - [ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 12-04-2019 08:30:19 ] | |
Eix | woensdag 10 april 2019 @ 23:23 |
Rijdt dat ding ook wel eens op tijd dan? Ik heb er nog spijt van dat ik van de week niet gewoon de rechtstreekse ice naar Basel heb genomen voor mijn trip ri Zwitserland. ![]() hoewel het ook niet hielp dat er in het panorama-rijtuig een groep Duitse huishoud-beurs-type vrouwen tot Koblenz zaten. Zelfs mijn noise-cancelling doppen konden daar niet tegenop. Echt zelden zo'n matige treinrit gehad. Terwijl het op papier perfect was. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 10-04-2019 23:34:41 ] | |
boriq | donderdag 11 april 2019 @ 11:44 |
Als de treinen van Blauwnet geen vertraging hebben is het de omroep wel. Ter hoogte van Borne (richting Zwolle) wordt in de IC station Hengelo omgeroepen 🙃 | |
#ANONIEM | donderdag 11 april 2019 @ 23:19 |
Sommige mensen nemen het allemaal te serieus en bedreigen meteen mensen met een andere visie dan zij zelf hebben. | |
trein2000 | donderdag 11 april 2019 @ 23:21 |
In de LINTjes vaak genoeg hetzelfde meegemaakt. Of dat ie blijft hangen. Moet wel zeggen dat dat altijd op Goor-Hengelo vv was. Nu ik een ruim halfjaar Goor-Zutphen vv doe nooit gemerkt. | |
James1988 | donderdag 11 april 2019 @ 23:46 |
Ik weet er helaas alles van. Zelf wel eens meegemaakt dat ik op een perron stond en nadat ik een fotootje had gemaakt met m'n telefoon, kwam er één of andere macho naar me toegelopen die dacht dat ik een foto van zijn "wijf" (zijn woord) aan het maken was. Hij geloofde niet dat ik een foto van het geheel (perron + trein + omgeving) aan het maken was en eiste dat ik die foto meteen zou wissen. ![]() | |
dennistd | donderdag 11 april 2019 @ 23:46 |
In de Lintjes heeft het te maken met de grootte van de audiobestanden. Als deze te lang zijn of een te hoge bitrate hebben beginnen ze te stotteren. Dat gebeurt ook als er een ander proces op die computer teveel cpu-capaciteit vraagt. Datzelfde komt ook in de bussen voor trouwens: dan roept ie zes haltes niks om een ineens braakt ie ze alle zes achter elkaar uit ![]() | |
James1988 | donderdag 11 april 2019 @ 23:48 |
In 2006 had ik een smartphone die gewoon zonder moeite TomTom kon draaien, zonder hakkelen of stotteren. Op wat voor hardware draaien die dingen, een geluidsbestand door een omroepinstallatie sturen kan toch niet zo zwaar zijn? | |
dennistd | donderdag 11 april 2019 @ 23:48 |
Was met de NVBS-rit naar de Eemshaven en Delfzijl ook nog: die dacht dat er een foto van hem gemaakt werd, helemaal boos en zo, terwijl ie er helemaal niet op stond. Een fotostop later stond ie zelf een foto van de hele groep fotografen te maken... | |
James1988 | donderdag 11 april 2019 @ 23:52 |
Dit verhaal ben ik ook altijd nog niet vergeten. Daar waren @BLS en @Belastinginspecteur bij. | |
#ANONIEM | donderdag 11 april 2019 @ 23:57 |
Dat is inderdaad een nare situatie. Hoe heb je het opgelost? | |
James1988 | donderdag 11 april 2019 @ 23:59 |
In eerste instantie enigszins verbaasd zijn, en uiteindelijk gedaan alsof ik die foto gedelete had (wat dus niet zo is). Vond meneer prima. Zijn "wijf" was overigens niet bepaald mijn type. Beeld je zo'n dame in die bij "hotter than my daughter" komt, ook in die leeftijdscategorie. Met een sigaret in de mond uiteraard. Brr. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 april 2019 @ 00:35 |
Ik had dat waarschijnlijk ook gedaan ;-) | |
James1988 | vrijdag 12 april 2019 @ 01:04 |
Soms is het beter om het gewoon maar over je heen te laten komen ![]() | |
dennistd | vrijdag 12 april 2019 @ 01:18 |
De hardware weet ik zo niet, het is in elk geval een Init CopilotPC: ![]() | |
b2py | vrijdag 12 april 2019 @ 07:38 |
That’s What she said | |
BLS | vrijdag 12 april 2019 @ 08:20 |
Er komt gelijk een naam bij me op die dat zouden kunnen zijn geweest. Nee, niet Nico Spilt. Die ziet zichzelf te graag op foto's. | |
BLS | vrijdag 12 april 2019 @ 08:25 |
https://www.rhb.ch/de/interaktiv/rhb-livestream Rhätische Bahn heeft 20 van hun webcams openbaar gemaakt zodat we kunnen meegenieten ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 12 april 2019 @ 12:56 |
19 inch denk ik zo? | |
James1988 | vrijdag 12 april 2019 @ 12:58 |
Lijkt er wel op ja ![]() Ik heb eens gezocht naar 'init copilotpc', ik kan niet heel veel vinden maar wat ik vind heeft het over Windows XP Embedded en gaat terug tot het jaar 2002. ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 12 april 2019 @ 13:08 |
Waarmee iedereen die dat ding gebruikt niet serieus kan worden genomen, laat staan mensen die het ding nog durven te verkopen. | |
dennistd | vrijdag 12 april 2019 @ 16:26 |
Hij draait inderdaad nog op XP Embedded ![]() De opvolger is er al wel nu, maar dat kost geld natuurlijk. Nieuwe bussen (en ik vermoed ook de FLIRTs van Keolis) hebben al wel het nieuwe systeem. In de bussen makkelijk te herkennen aan de grote kast op de betaaltafel met daarin beeldscherm en printer. O.a. te vinden in Utrecht en Almere. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2019 @ 17:36 |
Jezus. Ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Maar neen, er rijden nog Klassiekskes tussen Maastricht en Hasselt. Morgen zure melk ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 april 2019 @ 18:12 |
Als het aan de Belgen ligt rijden die dingen over 80 jaar nog rond ![]() | |
ReisT | vrijdag 12 april 2019 @ 18:40 |
Als het aan de Belgen lag reden er nu gemoderniseerde Breaks naar Maastricht maar die mogen de grens (nog) niet over. Als het aan Arriva lag reden er nu FLIRT's naar Luik maar die mogen ook de grens niet over... | |
BLS | vrijdag 12 april 2019 @ 20:00 |
Dat zou een goede grap zijn als het niet de trieste waarheid was ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 12 april 2019 @ 20:01 |
In ander nieuws; Als je NS Flex hebt kan je schijnbaar niet meer voor één dag of rit upgraden naar 1e klas. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2019 @ 20:20 |
Flex noemen ze dat ![]() | |
b2py | vrijdag 12 april 2019 @ 20:29 |
je kan ook geen 40% meereiskorting activeren.. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 12 april 2019 @ 20:31 |
Oh dan heeft er iemand met me zwartgereisd deze week. Stuk of 3 keer..... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 12 april 2019 @ 20:31 |
Ik heb altijd Korting met NS Flex trouwens. Krijg je daar echt geen meereiskorting bij? Dat zet je toch op de kaarten van de anderen? | |
b2py | vrijdag 12 april 2019 @ 20:36 |
Mijn wederhelft met NS Flex kon geen 40% meereiskorting selecteren bij de automaat om met mij met korting mee te reizen | |
DeaDLocK2K | vrijdag 12 april 2019 @ 20:46 |
Ah meereiskorting met anderen. Nee dat klopt. De hele automaat heeft nog maar 3 knoppen! Transactiehistorie Producten Ophalen bestelling En er komt nog wat leuks bij; De OV Chipkaarthouders-automaten zijn nu anders ingericht; alleen daar kan je nog meereiskorting opladen, waar je de kaart er voor moet houden. De automaten die generiek zijn waar de OVC-lezer meer horizontaal gemonteerd zit, daar is het niet meer mogelijk om meereiskorting op te laden. Ze vernietigen echt ALLES. | |
Goverman | vrijdag 12 april 2019 @ 21:00 |
Voor de liefhebbers... Rail Away boxen bij de Aldi vanaf donderdag a.s. | |
MTL | vrijdag 12 april 2019 @ 22:13 |
Kan prima. Even in de NS app selecteren dat je 1e klas wilt reizen, dan wordt ie voor die rit of dag aangezet. Dat kan tot een kwartier na vertrek. Bij de kaartautomaat kan het idd niet meer. Alles doe je bij Flex online omdat het allemaal achteraf berekend wordt. | |
James1988 | vrijdag 12 april 2019 @ 22:24 |
Samenreiskorting i.c.m. Flex is inderdaad (nog) niet mogelijk, "wordt aan gewerkt". Als workaround kun je e-tickets kopen in de NS-webshop: https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen Bron: https://community.ns.nl/n(...)menreiskorting-53363 | |
#ANONIEM | zaterdag 13 april 2019 @ 02:14 |
Hoe ver wonen jullie van het station af eigenlijk? Ik moet nog best een reis maken voor ik er ben, wat dan weer lastig is met al mijn spullen, kortom "travel light" is mijn moto. Hoe doen jullie dat? | |
dennistd | zaterdag 13 april 2019 @ 08:07 |
In Joachimsthal (tussen Berlijn en Stettin) werden de voor- en achterkant van een RS1 het niet eens over welk spoor ze zouden nemen na het wissel ![]() https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70238/4244650 ![]() | |
boriq | zaterdag 13 april 2019 @ 10:17 |
Wel netjes voor het haltebordje neergezet ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 11:09 |
Ik heb een appartement in het stationscomplex gekocht. Van mijn voordeur naar de poortjes is het 2 minuten lopen. ![]() | |
Fred | zaterdag 13 april 2019 @ 12:12 |
Station zit hier een paar 100 meter verderop in de straat. Mijn flat is dermate groot dat het meer tijd kost om bij de voordeur te komen vanuit mijn appartement dan van de voordeur naar het station ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 april 2019 @ 12:33 |
Minuut of 5 fietsen en een groter station op minder dan 8 minuten fietsen. Is dichtbij zat | |
BLS | zaterdag 13 april 2019 @ 12:55 |
Weet niet of dit hier al gemeld is: https://www.t-online.de/n(...)ale-ice-strecke.html Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 13:05 |
Niet eens dat, ze eisen meer bescherming tegen geluidshinder. Bijvoorbeeld in de vorm van een overkluizing. ![]() Overigens denk ik niet dat een rechter zou besluiten dat die spoorweg moet worden afgebroken, dat ding ligt er al zo lang en het maatschappelijk belang is dermate groot dat dat zwaarder zal wegen dan het onvindbaar zijn van een bouwvergunning. | |
derLudolf | zaterdag 13 april 2019 @ 13:37 |
Kunnen we geen eiland voor zulke zeikerds maken midden in de stille Oceaan? Kunnen de omwonenden van Schiphol daar ook lekker heen ![]() | |
Maegrim | zaterdag 13 april 2019 @ 15:35 |
Ik wil ook met treinen driften ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 13 april 2019 @ 18:07 |
Sorry maar dat is een nonsensding. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 13 april 2019 @ 18:08 |
Het lijkt me dat het hopelijk gegrandfathered wordt. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 13 april 2019 @ 18:10 |
Ik vind dat toch ietwat ongeïnformeerd. Rondom Schiphol worden heel veel woningen neergezet met beloftes over geluidshinder en normen die vervolgens keihard overschreden of genegeerd worden en waar iedereen behalve de rechter jarenlang van roept dat het allemaal wel meevalt, terwijl uit de cijfers blijkt dat de mensen rondom Schiphol medisch gezien een aantoonbaar lagere kwaliteit van leven hebben met veel meer chronische gezondheidsproblemen. Ik snap wel dat ze klagen, helemaal omdat minstens 30% van dat vliegverkeer niet nodig is. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 19:15 |
Wat is dat? ![]() | |
BLS | zaterdag 13 april 2019 @ 19:24 |
Een soort van verjaring. Dat schijnt alleen wel voor illegaal gebouwde gebouwen te gelden, maar niet voor infrastructuur (?) | |
DeaDLocK2K | zaterdag 13 april 2019 @ 19:33 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Grandfather_clause | |
derLudolf | zaterdag 13 april 2019 @ 19:33 |
Geen discussie voor hier, maar je bent redelijk naïef als je daar een huis koopt een denkt dat het aantal vliegbewegingen daalt. Elk bedrijf wil groeien en de tijd van hubs-spoke netwerken is sowieso wat voorbij, oftewel veel meer directe vluchten. En ja, vliegen is allicht te goedkoop. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 13 april 2019 @ 19:38 |
Het is wel een discussie voor hier want met treinen en geluidsoverlast gebeurt hetzelfde. En nee, dat is niet naïef want er worden beloftes gedaan en de overheid is diverse keren teruggevlogen tot en met het hoogste rechtscollege van Nederland, de Raad van State, toe. Het is veel te simpel om te stellen dat het simpelweg Nimby's zijn, kijk er eens een paar docu's over zou ik zeggen. En dan moet je je ook realiseren dat 73dB twee keer zo luid is als 70dB. Het wordt zwaar gesubsidieerd. | |
derLudolf | zaterdag 13 april 2019 @ 19:57 |
Wellicht ben ik dan wat te pessimistisch, maar ondanks alle beloften zou ik nog steeds geen huis onder de rook van Schiphol kopen. Wat dit soort dingen betreft met grote economische belangen is de overheid ook niet direct de meest betrouwbare partner. Zou het moeten zijn, maar dat is het niet. De kachel moet ook blijven roken. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 20:50 |
We schrijven het Jaar Onzes Heeren 2019 met eenen ganzenveer op perkament. Professchor Barabas en zijnen Teeletijdmaschiene is noch immer springleevend.![]() | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 20:53 |
Het nieuwste materieel van Arriva mag niet in België komen "want geen ETCS, die onveilig" terwijl het oudste materieel van NMBS zonder enige vorm van beveiliging naar Maastricht rijdt. Als dat klassiekje ergens op botst is het ding waarschijnlijk total-loss, een FLIRT 3 boort er waarschijnlijk dwars doorheen. Wat een wereld. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 20:55 |
Uiterlijk vrijwel ongewijzigd sinds 1935 he. De Citroën 2cv (de Eend) is ook rond die tijd begonnen. Maar dat is toch inmiddels wel een tijdje geschiedenis. | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 20:55 |
De Breaks (MS80) die er tot voor kort reden kunnen niet meer naar Nederland: ze hebben bij de modernisering* nieuwe omvormers in die dingen gestopt, die niet werken onder 1500V. * Die al sinds 2009 loopt | |
dennistd | zaterdag 13 april 2019 @ 20:58 |
Was het niet zo dat door de modernisering een nieuwe toelating nodig was die geweigerd is op basis van het ontbreken van een derde frontsein? Of was dat alleen bij de Varkensneuzen het geval? | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 21:00 |
Dat was zo bij de Varkensneuzen. Bij de Break hoef je het niet eens te proberen omdat de nieuwe omvormer er geen zin in heeft. Ik vind het ergens wel bijzonder dat ze die dingen nog moderniseren. NS is volop bezig om materieel dat even oud is (SGM en de Koplopers) te vervangen. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 21:01 |
Maar waarom wordt dit toegestaan? Was er in Venlo destijds niet een enorme hoop gedonder over een paar honderd meter in NL "NEE DAT KAN NIET ONVEILIG MOORD BRAND PANIEK AUTISME" ![]() Dit is gewoon 13 kilometer ghostriden. ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 21:03 |
| |
Eix | zaterdag 13 april 2019 @ 21:05 |
In Italië rijdt ook nog wat ex-nmbs spul rond. Of allicht inmiddels wel niet meer. Een paar jaar geleden kwam ik zo'n klassiek-motorstel in ieder geval op vakantie tegen in Turijn. ![]() | |
dennistd | zaterdag 13 april 2019 @ 21:06 |
Iets met materieel dat in het verleden er mocht komen en waaraan blijkbaar geen nieuwe eisen gesteld mogen worden. In Venlo was het destijds nieuw materieel dat niet aan de nieuwste botseisen voldeed. Dat was nog niet toegelaten in het verleden, al was de kop natuurlijk in principe gelijk aan de al wel toegelaten GTW... | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 21:09 |
Is dit een antwoord op mij? Ik denk het ![]() Sowieso bizar. Wie krijgt dit soort dingen bedacht dan? Er zitten daar toch mensen om over dit soort dingen NA te denken? Okee waarschijnlijk wel Limburgers, maar dan nog. Die kunnen toch ook gewoon zelf poepen en things? ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 21:10 |
Dat alles achteraf betekend en gefactureerd wordt hoeft niet te betekenen dat je niks meer via de kaartautomaat kan aanpassen. Als NS zou willen zouden ze die kaartautomaten best zo kunnen aanpassen dat een klassewissel i.c.m. Flex ook via de automaat geregeld kan worden. Dat hebben ze echter niet gedaan, in plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen om het in de NS-app te stoppen. Wat ik ook wel kan begrijpen, aangezien 93% van de Nederlanders een smartphone heeft (en dus toegang tot de NS-app). Het gebrek aan Samenreiskorting is één ding, maar daar "wordt aan gewerkt" en als workaround kun je nu tijdelijk weer e-tickets met 40% korting aanschaffen. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 21:11 |
DAN MOET JE HET GEEN FLEX NOEMEN ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 21:15 |
Ja het is volledig flexibel, maar dit kan niet en zus kan niet en hier en daar en links en rechts en up en down en strange en charm kan allemaal niet. ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 21:23 |
Dat je maandelijks de boel kunt aanpassen is wel fijn ![]() Een tijdje terug ging ik een keer een dagje rondreizen in het weekend en toen had ik berekend dat Weekend Vrij goedkoper zou zijn dan losse reizen met 40% korting. En als ik er geen zin meer in heb, zeg ik het weer op ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 21:24 |
how about minutelijks de boel kunnen aanpassen? ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 21:26 |
How about maandelijks achteraf berekenen wat het beste zou zijn geweest qua kosten? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 21:28 |
Ja, maar dat is "met de reiziger mee denken". En dat kan natuurlijk niet ![]() inb4 alle Salatrels en Maegrims die deze "grap" niet meer leuk vinden ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 april 2019 @ 21:44 |
En dat alles omdat de Belgen ter plekke een regel verzonnen hebben ... | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 21:47 |
Dat niet, het staat echt al jaren in de Belgische wet. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 21:49 |
Wat precies eigenlijk? "De Nederlanders moeten alles toelaten wat wij de baan op sturen"? ![]() | |
Peter | zaterdag 13 april 2019 @ 21:54 |
Wanneer gaat NL treinen zonder ETRMS, ATB(NG, oud, stokoud) weigeren? | |
WcPot | zaterdag 13 april 2019 @ 22:01 |
540 meter lopen naar het station. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 april 2019 @ 22:02 |
En waarom was bijvoorbeeld Arriva daar niet van op de hoogte? | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 22:04 |
Wat willen ze doen? Die lijn laten opbreken? ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 22:05 |
"Alle treinen gebouwd na 31-12-2011 of voor het eerst toegelaten na 31-12-2014 moeten ERTMS hebben." Verkeerd gelezen, verkeerd geïnterpreteerd, of te optimistisch gedacht dat ze daar wel een ontheffing voor zouden kunnen krijgen. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2019 @ 22:06 |
Oh naar de poortjes doe ik het wel in minder. | |
James1988 | zaterdag 13 april 2019 @ 22:07 |
Ik moet de galerij over, drie trappen af, het plein over, en nog een stukje door de stationshal lopen. ![]() | |
trein2000 | zaterdag 13 april 2019 @ 22:07 |
Het Londense OV kan dat ook. Dus zou de Ns het ook moeten kunne zou je zeggen. |