Niet so raar toch? Makkelijk te hergebruiken en het is nog graties ook.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:41 schreef dennistd het volgende:
Dat DB een website heeft waarop overtollig materiaal aangeboden wordt is wel bekend denk ik. Maar wat ze nu weer aanbieden
https://www.dbresale.com/verkauf/suche--xkat15174--xid132370.htm
Wat cool!quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!
https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1
Geen dank!
Leuk, zijn dat dezelfde kaarten als van die Über Master PDF van ooit? Of is dit recenter?quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!
https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1
Geen dank!
Toch dank.quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!
https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1
Geen dank!
Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de oren Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me dat ProRail daar geen kak mee te maken heeft en NS is sinds gisteren ook aan het steigeren hierover.quote:Op zaterdag 6 april 2019 07:46 schreef b2py het volgende:
Wellicht was het doel wel om die reacties van rijdend personeel los te maken ten behoeve van de bewustwording wat een zelfdoding met zo iemand doet. Zal nooit zijn opgeschreven maar de aandacht ervoor is enorm.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Die kleding aan sich is geen trauma. Maar een herinnering aan.quote:Op zaterdag 6 april 2019 07:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zit een beetje te lezen over die controversiële campagne van ProRail en euh, tot nu toe vind ik de campagne fucking goed in elkaar gezet, de reacties van de jongeren zijn volgens mij eindelijk wat het moet zijn, en ik kan me wel voorstellen dat rijdend personeel het confronterend vindt, maar is dat niet juist de bedoeling? Kinderen en jongeren die snappen niet waarom iets niet mag omdat ze geen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen op dezelfde manier als volwassenen. Daar zijn het kinderen voor. En op 18jarige leeftijd zijn ze gewoon nog kind ook al vinden ze van niet. Daarom is Max Verstappen ook zo'n goede coureur, risico's zijn grappig of minder relevant en daarom verleg je de grenzen.
Met het risico op over te komen als een botte kankerlijer; ik heb meerdere (ex-)machinisten horen zeggen dat er door die kleding weer allemaal troep loskomt uit het verleden wat ze al een plekje hebben gegeven. Is het niet zo dat, als een beetje gerafelde kleding dit met je doet, je het misschien helemaal niet op een goede manier verwerkt hebt en dat je er nog daadwerkelijk de schouders onder moet zetten om de boel te verwerken?
Ik zal wat ik vind van de toon van de ex-machinist die bij Hart van Nederland was achterwege laten
Ik denk dat de campagne spot on is in ieder geval en aan de reacties van de kinderen in de zaal te zien is precies het doel bereikt en uiteindelijk betekent dat minder traumatische ervaringen voor het personeel.
Maargoed, ik kan misschien wat makkelijker knopjes omzetten dan een ander.
Dusseldorf lag er in ieder geval uit. Zie https://www.wz.de/nrw/due(...)akuiert_aid-37908611 .quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Ik vind het vooral uiterst merkwaardig dat er kennelijk van tevoren geen afstemming geweest is tussen Prorail en NS hierover. Ze hebben toch duidelijk hetzelfde belang in dit verhaal.quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de oren Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me dat ProRail daar geen kak mee te maken heeft en NS is sinds gisteren ook aan het steigeren hierover.
Rechtstreekse nachttrein, HOT332 van renfe.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:40 schreef Adrie072 het volgende:
Van Madrid naar Lissabon met de trein, lastig te vinden, zie ik iets over het hoofd?
Top, vond deze https://rail.cc/nl/nachttreinen/madrid-lissabon-th-332/71, maar waar kan ik een kaartje kopen?quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rechtstreekse nachttrein, HOT332 van renfe.
Idd, ik had ook via de DB Navigator gezochtquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:56 schreef James1988 het volgende:
Dat staat erbij: ACPRail, Omio, of bij de vervoerders (Renfe en CP). Als je op de site van Renfe nog geen kaartje kunt kopen is de boekingstermijn waarschijnlijk nog niet begonnen.
Je kunt er ook met dagtreinen komen, maar dan moet je 3 keer overstappen. Renfe geeft die reisadviezen niet, DB doet wel.
Zijn er eigenlijk ook punctualiteitcijfers van die rit?quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:10 schreef James1988 het volgende:
Met dagtreinen komt DB hierop uit:
[...]
Lekker krappe aansluiting in Merida voor de enige reismogelijkheid overdag
Euh.....quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die kleding aan sich is geen trauma. Maar een herinnering aan.
Ah thanks!quote:Op zaterdag 6 april 2019 12:56 schreef Eix het volgende:
[..]
Dusseldorf lag er in ieder geval uit. Zie https://www.wz.de/nrw/due(...)akuiert_aid-37908611 .
Ik had op Duisburg een overstap op de EC9 naar Zurich maar die reed maar tot Basel Bad Bf en met +60. Mocht ik nog twee keer overstappen ook.
Oh, en de Zwitsers zijn streng. Heb ook voor vandaag een ticket met zugbindung maar kwam een melding dat er problemen waren op mijn route. Maar ook dat de trein van een halfuur eerder wel op tijd zou rijden. Ik was op tijd en vraag voor vertrek aan de conducteur of ik mee mag. No problem. Om vervolgens bij de kaartcontrole zijn collega te treffen die er wel een probleem mee heeft. Maar goed, behalve een preek geen boete. Wil niet weten wat dat bij de SBB kost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |