abonnement Unibet Coolblue
pi_186048994
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:41 schreef dennistd het volgende:
Dat DB een website heeft waarop overtollig materiaal aangeboden wordt is wel bekend denk ik. Maar wat ze nu weer aanbieden :D

https://www.dbresale.com/verkauf/suche--xkat15174--xid132370.htm
Niet so raar toch? Makkelijk te hergebruiken en het is nog graties ook.
  Redactie Sport vrijdag 5 april 2019 @ 14:54:58 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186049679
De Länderbahn start een samenwerking met de Technische Spoorwegschool in Belgrado om machinisten op te leiden: https://beg.bahnland-baye(...)achkr%C3%A4ftemangel

En in München is geprobeerd om een Golf GTI van een trein te stelen: https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/64017/4237690
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:44:30 #153
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_186052958
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!

https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1

Geen dank!
pi_186057096
Dit moet het weekend toch goedmaken

pi_186058047
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!

https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1

Geen dank!
Wat cool!
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 23:31:03 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186059443
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!

https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1

Geen dank!
Leuk, zijn dat dezelfde kaarten als van die Über Master PDF van ooit? Of is dit recenter?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 april 2019 @ 00:15:48 #157
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186060343
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!

https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1

Geen dank!
Toch dank.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186062692
Ik zit een beetje te lezen over die controversiële campagne van ProRail en euh, tot nu toe vind ik de campagne fucking goed in elkaar gezet, de reacties van de jongeren zijn volgens mij eindelijk wat het moet zijn, en ik kan me wel voorstellen dat rijdend personeel het confronterend vindt, maar is dat niet juist de bedoeling? Kinderen en jongeren die snappen niet waarom iets niet mag omdat ze geen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen op dezelfde manier als volwassenen. Daar zijn het kinderen voor. En op 18jarige leeftijd zijn ze gewoon nog kind ook al vinden ze van niet. Daarom is Max Verstappen ook zo'n goede coureur, risico's zijn grappig of minder relevant en daarom verleg je de grenzen.

Met het risico op over te komen als een botte kankerlijer; ik heb meerdere (ex-)machinisten horen zeggen dat er door die kleding weer allemaal troep loskomt uit het verleden wat ze al een plekje hebben gegeven. Is het niet zo dat, als een beetje gerafelde kleding dit met je doet, je het misschien helemaal niet op een goede manier verwerkt hebt en dat je er nog daadwerkelijk de schouders onder moet zetten om de boel te verwerken?

Ik zal wat ik vind van de toon van de ex-machinist die bij Hart van Nederland was achterwege laten :)

Ik denk dat de campagne spot on is in ieder geval en aan de reacties van de kinderen in de zaal te zien is precies het doel bereikt en uiteindelijk betekent dat minder traumatische ervaringen voor het personeel.

Maargoed, ik kan misschien wat makkelijker knopjes omzetten dan een ander.
Bier.
pi_186062740
Wellicht was het doel wel om die reacties van rijdend personeel los te maken ten behoeve van de bewustwording wat een zelfdoding met zo iemand doet. Zal nooit zijn opgeschreven maar de aandacht ervoor is enorm.
pi_186063394
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:46 schreef b2py het volgende:
Wellicht was het doel wel om die reacties van rijdend personeel los te maken ten behoeve van de bewustwording wat een zelfdoding met zo iemand doet. Zal nooit zijn opgeschreven maar de aandacht ervoor is enorm.
Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de oren :P Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me dat ProRail daar geen kak mee te maken heeft en NS is sinds gisteren ook aan het steigeren hierover.
Bier.
pi_186063713
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Bier.
pi_186063725
Ja. Het is ons gezamenlijk probleem dat we zelfdodingen hebben, mogelijk meest effectief is spelen op de gevoelens van de mens, stukje bewustwording van de gevolgen. De reacties van de machinisten qua afgunst zou zomaar de bedoeling geweest kunnen zijn. Weet niet of het zo is maar zou geen andere verklaring weten.
pi_186063733
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 09:55:13 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186063749
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zit een beetje te lezen over die controversiële campagne van ProRail en euh, tot nu toe vind ik de campagne fucking goed in elkaar gezet, de reacties van de jongeren zijn volgens mij eindelijk wat het moet zijn, en ik kan me wel voorstellen dat rijdend personeel het confronterend vindt, maar is dat niet juist de bedoeling? Kinderen en jongeren die snappen niet waarom iets niet mag omdat ze geen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen op dezelfde manier als volwassenen. Daar zijn het kinderen voor. En op 18jarige leeftijd zijn ze gewoon nog kind ook al vinden ze van niet. Daarom is Max Verstappen ook zo'n goede coureur, risico's zijn grappig of minder relevant en daarom verleg je de grenzen.

Met het risico op over te komen als een botte kankerlijer; ik heb meerdere (ex-)machinisten horen zeggen dat er door die kleding weer allemaal troep loskomt uit het verleden wat ze al een plekje hebben gegeven. Is het niet zo dat, als een beetje gerafelde kleding dit met je doet, je het misschien helemaal niet op een goede manier verwerkt hebt en dat je er nog daadwerkelijk de schouders onder moet zetten om de boel te verwerken?

Ik zal wat ik vind van de toon van de ex-machinist die bij Hart van Nederland was achterwege laten :)

Ik denk dat de campagne spot on is in ieder geval en aan de reacties van de kinderen in de zaal te zien is precies het doel bereikt en uiteindelijk betekent dat minder traumatische ervaringen voor het personeel.

Maargoed, ik kan misschien wat makkelijker knopjes omzetten dan een ander.
Die kleding aan sich is geen trauma. Maar een herinnering aan.
Maar je kunt op zoveel manieren worden herinnert. Ben het met je eens dat de verwerking dan niet helemaal geslaagd is.

Ik vind het een bijzonder sterke campagne.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:56:36 #165
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_186066115
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Dusseldorf lag er in ieder geval uit. Zie https://www.wz.de/nrw/due(...)akuiert_aid-37908611 .

Ik had op Duisburg een overstap op de EC9 naar Zurich maar die reed maar tot Basel Bad Bf en met +60. Mocht ik nog twee keer overstappen ook. ;(

Oh, en de Zwitsers zijn streng. Heb ook voor vandaag een ticket met zugbindung maar kwam een melding dat er problemen waren op mijn route. Maar ook dat de trein van een halfuur eerder wel op tijd zou rijden. Ik was op tijd en vraag voor vertrek aan de conducteur of ik mee mag. No problem. Om vervolgens bij de kaartcontrole zijn collega te treffen die er wel een probleem mee heeft. Maar goed, behalve een preek geen boete. Wil niet weten wat dat bij de SBB kost. O-)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 13:16:52 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186066368
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de oren :P Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me dat ProRail daar geen kak mee te maken heeft en NS is sinds gisteren ook aan het steigeren hierover.
Ik vind het vooral uiterst merkwaardig dat er kennelijk van tevoren geen afstemming geweest is tussen Prorail en NS hierover. Ze hebben toch duidelijk hetzelfde belang in dit verhaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186068665
Van Madrid naar Lissabon met de trein, lastig te vinden, zie ik iets over het hoofd?
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:43:58 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068699
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:40 schreef Adrie072 het volgende:
Van Madrid naar Lissabon met de trein, lastig te vinden, zie ik iets over het hoofd?
Rechtstreekse nachttrein, HOT332 van renfe.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186068806
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rechtstreekse nachttrein, HOT332 van renfe.

Top, vond deze https://rail.cc/nl/nachttreinen/madrid-lissabon-th-332/71, maar waar kan ik een kaartje kopen?
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:56:11 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186068837
Dat staat erbij: ACPRail, Omio, of bij de vervoerders (Renfe en CP). Als je op de site van Renfe nog geen kaartje kunt kopen is de boekingstermijn waarschijnlijk nog niet begonnen.

Je kunt er ook met dagtreinen komen, maar dan moet je 3 keer overstappen. Renfe geeft die reisadviezen niet, DB doet wel.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 18:55:07 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186070458
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:56 schreef James1988 het volgende:
Dat staat erbij: ACPRail, Omio, of bij de vervoerders (Renfe en CP). Als je op de site van Renfe nog geen kaartje kunt kopen is de boekingstermijn waarschijnlijk nog niet begonnen.

Je kunt er ook met dagtreinen komen, maar dan moet je 3 keer overstappen. Renfe geeft die reisadviezen niet, DB doet wel.
Idd, ik had ook via de DB Navigator gezocht :Y

Gebeurt wel vaker dat die reisadviezen geeft die eigenlijk niet bestaan.

Toen ik in Litouwen van Vilnius naar Plungė moest was ik verbaasd dat ik mijn reisadvies niet kon kopen aan het loket.

D'r gingen twee treinen per dag, die er stopten, op kloten tijden. Toen ik mijn optie via Kretinga voorstelde keken ze me raar aan. Eerst met een IC veel verder en dan met een boemeltje een uur weer terug. _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:10:18 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186070752
Met dagtreinen komt DB hierop uit:



Lekker krappe aansluiting in Merida voor de enige reismogelijkheid overdag _O-
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:35:05 #173
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_186073441
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:10 schreef James1988 het volgende:
Met dagtreinen komt DB hierop uit:

[...]

Lekker krappe aansluiting in Merida voor de enige reismogelijkheid overdag _O-
Zijn er eigenlijk ook punctualiteitcijfers van die rit?

Gisteren zat ik in de EC9 waarvan slechts 19% op tijd rijdt en het ding is gemiddeld zo'n 30 minuten vertraagd. :') https://www.zugfinder.de/zuginfo.php?zugnr=EC_9

Hoewel me ook opviel dat zowel de Duitsers als de Zwitsers amper speling hebben in de dienstregeling. Als in, waar je in Nederland bij ieder knooppunt minuten stilstaat en zo best wat vertraging kan inlopen door fanatiek te sleutelen viel dat gisteren toch tegen.

Als die Spanjaarden ook zo strak plannen dan kun je beter alvast halverwege die route een hotel reserveren. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_186074504
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die kleding aan sich is geen trauma. Maar een herinnering aan.
Euh.....
Bier.
pi_186074582
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:56 schreef Eix het volgende:

[..]

Dusseldorf lag er in ieder geval uit. Zie https://www.wz.de/nrw/due(...)akuiert_aid-37908611 .

Ik had op Duisburg een overstap op de EC9 naar Zurich maar die reed maar tot Basel Bad Bf en met +60. Mocht ik nog twee keer overstappen ook. ;(

Oh, en de Zwitsers zijn streng. Heb ook voor vandaag een ticket met zugbindung maar kwam een melding dat er problemen waren op mijn route. Maar ook dat de trein van een halfuur eerder wel op tijd zou rijden. Ik was op tijd en vraag voor vertrek aan de conducteur of ik mee mag. No problem. Om vervolgens bij de kaartcontrole zijn collega te treffen die er wel een probleem mee heeft. Maar goed, behalve een preek geen boete. Wil niet weten wat dat bij de SBB kost. O-)
Ah thanks!

¤70 euro vanwege grijsrijden. ¤90 bij echt zwartreizen. Eerste vergrijp. 2e+¤40, 3e+¤30,-
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')