Kan prima. Even in de NS app selecteren dat je 1e klas wilt reizen, dan wordt ie voor die rit of dag aangezet.quote:Op vrijdag 12 april 2019 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In ander nieuws; Als je NS Flex hebt kan je schijnbaar niet meer voor één dag of rit upgraden naar 1e klas.
Ik heb een appartement in het stationscomplex gekocht. Van mijn voordeur naar de poortjes is het 2 minuten lopen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Hoe ver wonen jullie van het station af eigenlijk?
Station zit hier een paar 100 meter verderop in de straat.quote:Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Hoe ver wonen jullie van het station af eigenlijk?
Minuut of 5 fietsen en een groter station op minder dan 8 minuten fietsen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Hoe ver wonen jullie van het station af eigenlijk?
Niet eens dat, ze eisen meer bescherming tegen geluidshinder. Bijvoorbeeld in de vorm van een overkluizing.quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:55 schreef BLS het volgende:
ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen
Kunnen we geen eiland voor zulke zeikerds maken midden in de stille Oceaan? Kunnen de omwonenden van Schiphol daar ook lekker heenquote:Op zaterdag 13 april 2019 12:55 schreef BLS het volgende:
Weet niet of dit hier al gemeld is:
https://www.t-online.de/n(...)ale-ice-strecke.html
Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen
Ik wil ook met treinen driftenquote:Op zaterdag 13 april 2019 08:07 schreef dennistd het volgende:
In Joachimsthal (tussen Berlijn en Stettin) werden de voor- en achterkant van een RS1 het niet eens over welk spoor ze zouden nemen na het wissel
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70238/4244650
[ afbeelding ]
Sorry maar dat is een nonsensding.quote:Op vrijdag 12 april 2019 22:13 schreef MTL het volgende:
[..]
Alles doe je bij Flex online omdat het allemaal achteraf berekend wordt.
Het lijkt me dat het hopelijk gegrandfathered wordt.quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:55 schreef BLS het volgende:
Weet niet of dit hier al gemeld is:
https://www.t-online.de/n(...)ale-ice-strecke.html
Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen
Ik vind dat toch ietwat ongeïnformeerd. Rondom Schiphol worden heel veel woningen neergezet met beloftes over geluidshinder en normen die vervolgens keihard overschreden of genegeerd worden en waar iedereen behalve de rechter jarenlang van roept dat het allemaal wel meevalt, terwijl uit de cijfers blijkt dat de mensen rondom Schiphol medisch gezien een aantoonbaar lagere kwaliteit van leven hebben met veel meer chronische gezondheidsproblemen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 13:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kunnen we geen eiland voor zulke zeikerds maken midden in de stille Oceaan? Kunnen de omwonenden van Schiphol daar ook lekker heen
Wat is dat?quote:Op zaterdag 13 april 2019 18:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het hopelijk gegrandfathered wordt.
Geen discussie voor hier, maar je bent redelijk naïef als je daar een huis koopt een denkt dat het aantal vliegbewegingen daalt. Elk bedrijf wil groeien en de tijd van hubs-spoke netwerken is sowieso wat voorbij, oftewel veel meer directe vluchten.quote:Op zaterdag 13 april 2019 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind dat toch ietwat ongeïnformeerd. Rondom Schiphol worden heel veel woningen neergezet met beloftes over geluidshinder en normen die vervolgens keihard overschreden of genegeerd worden en waar iedereen behalve de rechter jarenlang van roept dat het allemaal wel meevalt, terwijl uit de cijfers blijkt dat de mensen rondom Schiphol medisch gezien een aantoonbaar lagere kwaliteit van leven hebben met veel meer chronische gezondheidsproblemen.
Ik snap wel dat ze klagen, helemaal omdat minstens 30% van dat vliegverkeer niet nodig is.
Het is wel een discussie voor hier want met treinen en geluidsoverlast gebeurt hetzelfde. En nee, dat is niet naïef want er worden beloftes gedaan en de overheid is diverse keren teruggevlogen tot en met het hoogste rechtscollege van Nederland, de Raad van State, toe. Het is veel te simpel om te stellen dat het simpelweg Nimby's zijn, kijk er eens een paar docu's over zou ik zeggen. En dan moet je je ook realiseren dat 73dB twee keer zo luid is als 70dB.quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen discussie voor hier, maar je bent redelijk naïef als je daar een huis koopt een denkt dat het aantal vliegbewegingen daalt. Elk bedrijf wil groeien en de tijd van hubs-spoke netwerken is sowieso wat voorbij, oftewel veel meer directe vluchten.
Het wordt zwaar gesubsidieerd.quote:En ja, vliegen is allicht te goedkoop.
Wellicht ben ik dan wat te pessimistisch, maar ondanks alle beloften zou ik nog steeds geen huis onder de rook van Schiphol kopen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is wel een discussie voor hier want met treinen en geluidsoverlast gebeurt hetzelfde. En nee, dat is niet naïef want er worden beloftes gedaan en de overheid is diverse keren teruggevlogen tot en met het hoogste rechtscollege van Nederland, de Raad van State, toe. Het is veel te simpel om te stellen dat het simpelweg Nimby's zijn, kijk er eens een paar docu's over zou ik zeggen. En dan moet je je ook realiseren dat 73dB twee keer zo luid is als 70dB.
[..]
Het wordt zwaar gesubsidieerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |