Dan haal ik hem wel op. Naar de ijzerboer d'r meequote:Op dinsdag 9 april 2019 16:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
een tijd geleden is er een digitaal informatiebord in een grasveld terecht gekomen, bij station Krommenie-Assendelft. sindsdien ligt het daar. NS, Prorail, gemeente, provincie, niemand weet wie er nu aan zet istwitter:LadyLanser twitterde op maandag 08-04-2019 om 14:51:17Beste @:ProRail @:NS_online, dit informatiebord bij Station #Krommenie #Assendelft is ‘n paar weken geleden omgewaaid. Kinderen spelen vlakbij buiten en de stroomdraad ligt open en bloot... Wanneer gaan jullie dit herstellen? #onveilig https://t.co/b6ayHkCtsr reageer retweet
Dat dacht ik ook ja, als toch niemand m mist.quote:Op dinsdag 9 april 2019 19:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan haal ik hem wel op. Naar de ijzerboer d'r mee
Reageer ff op Twitter danquote:Op dinsdag 9 april 2019 19:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan haal ik hem wel op. Naar de ijzerboer d'r mee
Die hele brexit is sowieso één grote schertsvertoning man. Chanant gewoon.quote:Op woensdag 10 april 2019 07:17 schreef b2py het volgende:
Ze beginnen nu al ook al met: Brexit, hoe lang nog? Stelletje na-apers
Wilde NS niet meer focus op NL en minder op het buitenland?quote:Op woensdag 10 april 2019 09:57 schreef b2py het volgende:
Abellio heeft east-midlands gewonnen in UK, omvang circa 50% van NL HRN.
quote:Abellio
Onze buitenlandse activiteiten, via onze dochtermaatschappij Abellio, gaan we gericht uitbreiden in een beperkt aantal geliberaliseerde Europese markten zoals Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Zo blijven we onszelf voorbereiden op toekomstige ontwikkelingen op het spoor. We gaan meer dan nu de lessen uit het buitenland doorvertalen naar de reiziger in Nederland. Goed openbaar vervoer is niet alleen een exportproduct, maar biedt ons ook de kans om kennis en ervaring te importeren. Daar wordt iedereen beter van, waarbij we zorgen dat we eventuele risico’s goed beheersen.
Mwah, die oude Belgische troep wordt min of meer gedoogd omdat ze in Nederland niet onder beveiliging rijden. Kunnen we daar niet wat van vinden?quote:Op woensdag 10 april 2019 17:16 schreef b2py het volgende:
Belgistan en treinen, blijft een komisch duo: https://www.treinreiziger(...)de-treinen-oplappen/
Belgen die wel ERTMS eisen maar het zelf nog niet overal hebben liggen, maar wel met hun kamikazedoodskisten Nederland in willen rijdenquote:Op woensdag 10 april 2019 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mwah, die oude Belgische troep wordt min of meer gedoogd omdat ze in Nederland niet onder beveiliging rijden. Kunnen we daar niet wat van vinden?
Nog wel.quote:Op woensdag 10 april 2019 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
HAHA LOL"Verenigd" noemen ze dat
#Brexitklucht
Rijdt dat ding ook wel eens op tijd dan?quote:Op woensdag 10 april 2019 12:19 schreef WebHawk het volgende:
Onderweg van Eindhoven naar Heidelberg, en nu op advies van @:james1988 in de EC9 in het panoramarijtuig. Zo kan ik wel vaker reizen wat mij betreft.
In de LINTjes vaak genoeg hetzelfde meegemaakt. Of dat ie blijft hangen.quote:Op donderdag 11 april 2019 11:44 schreef boriq het volgende:
Als de treinen van Blauwnet geen vertraging hebben is het de omroep wel. Ter hoogte van Borne (richting Zwolle) wordt in de IC station Hengelo omgeroepen 🙃
Ik weet er helaas alles van.quote:Op donderdag 11 april 2019 23:19 schreef ZetaOS het volgende:
Sommige mensen nemen het allemaal te serieus en bedreigen meteen mensen met een andere visie dan zij zelf hebben.
In 2006 had ik een smartphone die gewoon zonder moeite TomTom kon draaien, zonder hakkelen of stotteren.quote:Op donderdag 11 april 2019 23:46 schreef dennistd het volgende:
In de Lintjes heeft het te maken met de grootte van de audiobestanden. Als deze te lang zijn of een te hoge bitrate hebben beginnen ze te stotteren.
Was met de NVBS-rit naar de Eemshaven en Delfzijl ook nog: die dacht dat er een foto van hem gemaakt werd, helemaal boos en zo, terwijl ie er helemaal niet op stond. Een fotostop later stond ie zelf een foto van de hele groep fotografen te maken...quote:Op donderdag 11 april 2019 23:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet er helaas alles van.
Zelf wel eens meegemaakt dat ik op een perron stond en nadat ik een fotootje had gemaakt met m'n telefoon, kwam er één of andere macho naar me toegelopen die dacht dat ik een foto van zijn "wijf" (zijn woord) aan het maken was.
Hij geloofde niet dat ik een foto van het geheel (perron + trein + omgeving) aan het maken was en eiste dat ik die foto meteen zou wissen.
Dit verhaal ben ik ook altijd nog niet vergeten. Daar waren @BLS en @Belastinginspecteur bij.quote:Op donderdag 11 april 2019 23:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Was met de NVBS-rit naar de Eemshaven en Delfzijl ook nog: die dacht dat er een foto van hem gemaakt werd, helemaal boos en zo, terwijl ie er helemaal niet op stond. Een fotostop later stond ie zelf een foto van de hele groep fotografen te maken...
Dat is inderdaad een nare situatie. Hoe heb je het opgelost?quote:Op donderdag 11 april 2019 23:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet er helaas alles van.
Zelf wel eens meegemaakt dat ik op een perron stond en nadat ik een fotootje had gemaakt met m'n telefoon, kwam er één of andere macho naar me toegelopen die dacht dat ik een foto van zijn "wijf" (zijn woord) aan het maken was.
Hij geloofde niet dat ik een foto van het geheel (perron + trein + omgeving) aan het maken was en eiste dat ik die foto meteen zou wissen.
In eerste instantie enigszins verbaasd zijn, en uiteindelijk gedaan alsof ik die foto gedelete had (wat dus niet zo is). Vond meneer prima.quote:Op donderdag 11 april 2019 23:57 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een nare situatie. Hoe heb je het opgelost?
Ik had dat waarschijnlijk ook gedaan ;-)quote:Op donderdag 11 april 2019 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
In eerste instantie enigszins verbaasd zijn, en uiteindelijk gedaan alsof ik die foto gedelete had (wat dus niet zo is). Vond meneer prima.
Zijn "wijf" was overigens niet bepaald mijn type. Beeld je zo'n dame in die bij "hotter than my daughter" komt, ook in die leeftijdscategorie. Met een sigaret in de mond uiteraard. Brr.
Soms is het beter om het gewoon maar over je heen te laten komenquote:Op vrijdag 12 april 2019 00:35 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik had dat waarschijnlijk ook gedaan ;-)
De hardware weet ik zo niet, het is in elk geval een Init CopilotPC:quote:Op donderdag 11 april 2019 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
In 2006 had ik een smartphone die gewoon zonder moeite TomTom kon draaien, zonder hakkelen of stotteren.
Op wat voor hardware draaien die dingen, een geluidsbestand door een omroepinstallatie sturen kan toch niet zo zwaar zijn?
That’s What she saidquote:Op vrijdag 12 april 2019 01:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Soms is het beter om het gewoon maar over je heen te laten komen
Er komt gelijk een naam bij me op die dat zouden kunnen zijn geweest. Nee, niet Nico Spilt. Die ziet zichzelf te graag op foto's.quote:Op donderdag 11 april 2019 23:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Was met de NVBS-rit naar de Eemshaven en Delfzijl ook nog: die dacht dat er een foto van hem gemaakt werd, helemaal boos en zo, terwijl ie er helemaal niet op stond. Een fotostop later stond ie zelf een foto van de hele groep fotografen te maken...
19 inch denk ik zo?quote:Op vrijdag 12 april 2019 01:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
De hardware weet ik zo niet, het is in elk geval een Init CopilotPC:
[ afbeelding ]
Lijkt er wel op jaquote:
Waarmee iedereen die dat ding gebruikt niet serieus kan worden genomen, laat staan mensen die het ding nog durven te verkopen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 12:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lijkt er wel op ja
Ik heb eens gezocht naar 'init copilotpc', ik kan niet heel veel vinden maar wat ik vind heeft het over Windows XP Embedded en gaat terug tot het jaar 2002.
Hij draait inderdaad nog op XP Embeddedquote:Op vrijdag 12 april 2019 12:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lijkt er wel op ja
Ik heb eens gezocht naar 'init copilotpc', ik kan niet heel veel vinden maar wat ik vind heeft het over Windows XP Embedded en gaat terug tot het jaar 2002.
Als het aan de Belgen ligt rijden die dingen over 80 jaar nog rondquote:Op vrijdag 12 april 2019 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus. Ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Maar neen, er rijden nog Klassiekskes tussen Maastricht en Hasselt. Morgen zure melk
In ander nieuws; Als je NS Flex hebt kan je schijnbaar niet meer voor één dag of rit upgraden naar 1e klas.quote:Op vrijdag 12 april 2019 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus. Ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Maar neen, er rijden nog Klassiekskes tussen Maastricht en Hasselt. Morgen zure melk
Flex noemen ze datquote:Op vrijdag 12 april 2019 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In ander nieuws; Als je NS Flex hebt kan je schijnbaar niet meer voor één dag of rit upgraden naar 1e klas.
je kan ook geen 40% meereiskorting activeren..quote:Op vrijdag 12 april 2019 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In ander nieuws; Als je NS Flex hebt kan je schijnbaar niet meer voor één dag of rit upgraden naar 1e klas.
Oh dan heeft er iemand met me zwartgereisd deze week. Stuk of 3 keer.....quote:Op vrijdag 12 april 2019 20:29 schreef b2py het volgende:
[..]
je kan ook geen 40% meereiskorting activeren..
Ah meereiskorting met anderen. Nee dat klopt. De hele automaat heeft nog maar 3 knoppen!quote:Op vrijdag 12 april 2019 20:36 schreef b2py het volgende:
Mijn wederhelft met NS Flex kon geen 40% meereiskorting selecteren bij de automaat om met mij met korting mee te reizen
Kan prima. Even in de NS app selecteren dat je 1e klas wilt reizen, dan wordt ie voor die rit of dag aangezet.quote:Op vrijdag 12 april 2019 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb een appartement in het stationscomplex gekocht. Van mijn voordeur naar de poortjes is het 2 minuten lopen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Hoe ver wonen jullie van het station af eigenlijk?
Station zit hier een paar 100 meter verderop in de straat.quote:Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Minuut of 5 fietsen en een groter station op minder dan 8 minuten fietsen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Niet eens dat, ze eisen meer bescherming tegen geluidshinder. Bijvoorbeeld in de vorm van een overkluizing.quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:55 schreef BLS het volgende:
ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen
Kunnen we geen eiland voor zulke zeikerds maken midden in de stille Oceaan? Kunnen de omwonenden van Schiphol daar ook lekker heenquote:Op zaterdag 13 april 2019 12:55 schreef BLS het volgende:
Weet niet of dit hier al gemeld is:
https://www.t-online.de/n(...)ale-ice-strecke.html
Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen
Ik wil ook met treinen driftenquote:Op zaterdag 13 april 2019 08:07 schreef dennistd het volgende:
In Joachimsthal (tussen Berlijn en Stettin) werden de voor- en achterkant van een RS1 het niet eens over welk spoor ze zouden nemen na het wissel![]()
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70238/4244650
[ afbeelding ]
Sorry maar dat is een nonsensding.quote:Op vrijdag 12 april 2019 22:13 schreef MTL het volgende:
[..]
Alles doe je bij Flex online omdat het allemaal achteraf berekend wordt.
Het lijkt me dat het hopelijk gegrandfathered wordt.quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:55 schreef BLS het volgende:
Weet niet of dit hier al gemeld is:
https://www.t-online.de/n(...)ale-ice-strecke.html
Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen
Ik vind dat toch ietwat ongeīnformeerd. Rondom Schiphol worden heel veel woningen neergezet met beloftes over geluidshinder en normen die vervolgens keihard overschreden of genegeerd worden en waar iedereen behalve de rechter jarenlang van roept dat het allemaal wel meevalt, terwijl uit de cijfers blijkt dat de mensen rondom Schiphol medisch gezien een aantoonbaar lagere kwaliteit van leven hebben met veel meer chronische gezondheidsproblemen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 13:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kunnen we geen eiland voor zulke zeikerds maken midden in de stille Oceaan? Kunnen de omwonenden van Schiphol daar ook lekker heen
Wat is dat?quote:Op zaterdag 13 april 2019 18:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het hopelijk gegrandfathered wordt.
Geen discussie voor hier, maar je bent redelijk naīef als je daar een huis koopt een denkt dat het aantal vliegbewegingen daalt. Elk bedrijf wil groeien en de tijd van hubs-spoke netwerken is sowieso wat voorbij, oftewel veel meer directe vluchten.quote:Op zaterdag 13 april 2019 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind dat toch ietwat ongeīnformeerd. Rondom Schiphol worden heel veel woningen neergezet met beloftes over geluidshinder en normen die vervolgens keihard overschreden of genegeerd worden en waar iedereen behalve de rechter jarenlang van roept dat het allemaal wel meevalt, terwijl uit de cijfers blijkt dat de mensen rondom Schiphol medisch gezien een aantoonbaar lagere kwaliteit van leven hebben met veel meer chronische gezondheidsproblemen.
Ik snap wel dat ze klagen, helemaal omdat minstens 30% van dat vliegverkeer niet nodig is.
Het is wel een discussie voor hier want met treinen en geluidsoverlast gebeurt hetzelfde. En nee, dat is niet naīef want er worden beloftes gedaan en de overheid is diverse keren teruggevlogen tot en met het hoogste rechtscollege van Nederland, de Raad van State, toe. Het is veel te simpel om te stellen dat het simpelweg Nimby's zijn, kijk er eens een paar docu's over zou ik zeggen. En dan moet je je ook realiseren dat 73dB twee keer zo luid is als 70dB.quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen discussie voor hier, maar je bent redelijk naīef als je daar een huis koopt een denkt dat het aantal vliegbewegingen daalt. Elk bedrijf wil groeien en de tijd van hubs-spoke netwerken is sowieso wat voorbij, oftewel veel meer directe vluchten.
Het wordt zwaar gesubsidieerd.quote:En ja, vliegen is allicht te goedkoop.
Wellicht ben ik dan wat te pessimistisch, maar ondanks alle beloften zou ik nog steeds geen huis onder de rook van Schiphol kopen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is wel een discussie voor hier want met treinen en geluidsoverlast gebeurt hetzelfde. En nee, dat is niet naīef want er worden beloftes gedaan en de overheid is diverse keren teruggevlogen tot en met het hoogste rechtscollege van Nederland, de Raad van State, toe. Het is veel te simpel om te stellen dat het simpelweg Nimby's zijn, kijk er eens een paar docu's over zou ik zeggen. En dan moet je je ook realiseren dat 73dB twee keer zo luid is als 70dB.
[..]
Het wordt zwaar gesubsidieerd.
Is dit een antwoord op mij? Ik denk hetquote:Op zaterdag 13 april 2019 21:06 schreef dennistd het volgende:
Iets met materieel dat in het verleden er mocht komen en waaraan blijkbaar geen nieuwe eisen gesteld mogen worden. In Venlo was het destijds nieuw materieel dat niet aan de nieuwste botseisen voldeed. Dat was nog niet toegelaten in het verleden, al was de kop natuurlijk in principe gelijk aan de al wel toegelaten GTW...
Dat alles achteraf betekend en gefactureerd wordt hoeft niet te betekenen dat je niks meer via de kaartautomaat kan aanpassen. Als NS zou willen zouden ze die kaartautomaten best zo kunnen aanpassen dat een klassewissel i.c.m. Flex ook via de automaat geregeld kan worden.quote:Op zaterdag 13 april 2019 18:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sorry maar dat is een nonsensding.
Ja, maar dat is "met de reiziger mee denken". En dat kan natuurlijk nietquote:Op zaterdag 13 april 2019 21:26 schreef James1988 het volgende:
How about maandelijks achteraf berekenen wat het beste zou zijn geweest qua kosten?
En dat alles omdat de Belgen ter plekke een regel verzonnen hebben ...quote:Op zaterdag 13 april 2019 20:53 schreef James1988 het volgende:
Het nieuwste materieel van Arriva mag niet in België komen "want geen ETCS, die onveilig" terwijl het oudste materieel van NMBS zonder enige vorm van beveiliging naar Maastricht rijdt.
Als dat klassiekje ergens op botst is het ding waarschijnlijk total-loss, een FLIRT 3 boort er waarschijnlijk dwars doorheen.
Wat een wereld.
Dat niet, het staat echt al jaren in de Belgische wet.quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat alles omdat de Belgen ter plekke een regel verzonnen hebben ...
Wat precies eigenlijk? "De Nederlanders moeten alles toelaten wat wij de baan op sturen"?quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat niet, het staat echt al jaren in de Belgische wet.
540 meter lopen naar het station.quote:Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Ik moet nog best een reis maken voor ik er ben, wat dan weer lastig is met al mijn spullen, kortom "travel light" is mijn moto.
Hoe doen jullie dat?
En waarom was bijvoorbeeld Arriva daar niet van op de hoogte?quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat niet, het staat echt al jaren in de Belgische wet.
Wat willen ze doen? Die lijn laten opbreken?quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:24 schreef BLS het volgende:
Een soort van verjaring. Dat schijnt alleen wel voor illegaal gebouwde gebouwen te gelden, maar niet voor infrastructuur (?)
"Alle treinen gebouwd na 31-12-2011 of voor het eerst toegelaten na 31-12-2014 moeten ERTMS hebben."quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat precies eigenlijk? "De Nederlanders moeten alles toelaten wat wij de baan op sturen"?
Verkeerd gelezen, verkeerd geīnterpreteerd, of te optimistisch gedacht dat ze daar wel een ontheffing voor zouden kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En waarom was bijvoorbeeld Arriva daar niet van op de hoogte?
Oh naar de poortjes doe ik het wel in minder.quote:Op zaterdag 13 april 2019 11:09 schreef James1988 het volgende:
Van mijn voordeur naar de poortjes is het 2 minuten lopen.
Ik moet de galerij over, drie trappen af, het plein over, en nog een stukje door de stationshal lopen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh naar de poortjes doe ik het wel in minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |