abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 5 april 2019 @ 14:54:58 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186049679
De Länderbahn start een samenwerking met de Technische Spoorwegschool in Belgrado om machinisten op te leiden: https://beg.bahnland-baye(...)achkr%C3%A4ftemangel

En in München is geprobeerd om een Golf GTI van een trein te stelen: https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/64017/4237690
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 april 2019 @ 18:44:30 #153
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_186052958
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!

https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1

Geen dank!
pi_186057096
Dit moet het weekend toch goedmaken

pi_186058047
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!

https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1

Geen dank!
Wat cool!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 5 april 2019 @ 23:31:03 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186059443
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!

https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1

Geen dank!
Leuk, zijn dat dezelfde kaarten als van die Über Master PDF van ooit? Of is dit recenter?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 april 2019 @ 00:15:48 #157
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186060343
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!

https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1

Geen dank!
Toch dank.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186062692
Ik zit een beetje te lezen over die controversiële campagne van ProRail en euh, tot nu toe vind ik de campagne fucking goed in elkaar gezet, de reacties van de jongeren zijn volgens mij eindelijk wat het moet zijn, en ik kan me wel voorstellen dat rijdend personeel het confronterend vindt, maar is dat niet juist de bedoeling? Kinderen en jongeren die snappen niet waarom iets niet mag omdat ze geen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen op dezelfde manier als volwassenen. Daar zijn het kinderen voor. En op 18jarige leeftijd zijn ze gewoon nog kind ook al vinden ze van niet. Daarom is Max Verstappen ook zo'n goede coureur, risico's zijn grappig of minder relevant en daarom verleg je de grenzen.

Met het risico op over te komen als een botte kankerlijer; ik heb meerdere (ex-)machinisten horen zeggen dat er door die kleding weer allemaal troep loskomt uit het verleden wat ze al een plekje hebben gegeven. Is het niet zo dat, als een beetje gerafelde kleding dit met je doet, je het misschien helemaal niet op een goede manier verwerkt hebt en dat je er nog daadwerkelijk de schouders onder moet zetten om de boel te verwerken?

Ik zal wat ik vind van de toon van de ex-machinist die bij Hart van Nederland was achterwege laten :)

Ik denk dat de campagne spot on is in ieder geval en aan de reacties van de kinderen in de zaal te zien is precies het doel bereikt en uiteindelijk betekent dat minder traumatische ervaringen voor het personeel.

Maargoed, ik kan misschien wat makkelijker knopjes omzetten dan een ander.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_186062740
Wellicht was het doel wel om die reacties van rijdend personeel los te maken ten behoeve van de bewustwording wat een zelfdoding met zo iemand doet. Zal nooit zijn opgeschreven maar de aandacht ervoor is enorm.
pi_186063394
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:46 schreef b2py het volgende:
Wellicht was het doel wel om die reacties van rijdend personeel los te maken ten behoeve van de bewustwording wat een zelfdoding met zo iemand doet. Zal nooit zijn opgeschreven maar de aandacht ervoor is enorm.
Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de oren :P Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me dat ProRail daar geen kak mee te maken heeft en NS is sinds gisteren ook aan het steigeren hierover.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_186063713
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_186063725
Ja. Het is ons gezamenlijk probleem dat we zelfdodingen hebben, mogelijk meest effectief is spelen op de gevoelens van de mens, stukje bewustwording van de gevolgen. De reacties van de machinisten qua afgunst zou zomaar de bedoeling geweest kunnen zijn. Weet niet of het zo is maar zou geen andere verklaring weten.
pi_186063733
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 09:55:13 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186063749
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zit een beetje te lezen over die controversiële campagne van ProRail en euh, tot nu toe vind ik de campagne fucking goed in elkaar gezet, de reacties van de jongeren zijn volgens mij eindelijk wat het moet zijn, en ik kan me wel voorstellen dat rijdend personeel het confronterend vindt, maar is dat niet juist de bedoeling? Kinderen en jongeren die snappen niet waarom iets niet mag omdat ze geen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen op dezelfde manier als volwassenen. Daar zijn het kinderen voor. En op 18jarige leeftijd zijn ze gewoon nog kind ook al vinden ze van niet. Daarom is Max Verstappen ook zo'n goede coureur, risico's zijn grappig of minder relevant en daarom verleg je de grenzen.

Met het risico op over te komen als een botte kankerlijer; ik heb meerdere (ex-)machinisten horen zeggen dat er door die kleding weer allemaal troep loskomt uit het verleden wat ze al een plekje hebben gegeven. Is het niet zo dat, als een beetje gerafelde kleding dit met je doet, je het misschien helemaal niet op een goede manier verwerkt hebt en dat je er nog daadwerkelijk de schouders onder moet zetten om de boel te verwerken?

Ik zal wat ik vind van de toon van de ex-machinist die bij Hart van Nederland was achterwege laten :)

Ik denk dat de campagne spot on is in ieder geval en aan de reacties van de kinderen in de zaal te zien is precies het doel bereikt en uiteindelijk betekent dat minder traumatische ervaringen voor het personeel.

Maargoed, ik kan misschien wat makkelijker knopjes omzetten dan een ander.
Die kleding aan sich is geen trauma. Maar een herinnering aan.
Maar je kunt op zoveel manieren worden herinnert. Ben het met je eens dat de verwerking dan niet helemaal geslaagd is.

Ik vind het een bijzonder sterke campagne.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:56:36 #165
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_186066115
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Dusseldorf lag er in ieder geval uit. Zie https://www.wz.de/nrw/due(...)akuiert_aid-37908611 .

Ik had op Duisburg een overstap op de EC9 naar Zurich maar die reed maar tot Basel Bad Bf en met +60. Mocht ik nog twee keer overstappen ook. ;(

Oh, en de Zwitsers zijn streng. Heb ook voor vandaag een ticket met zugbindung maar kwam een melding dat er problemen waren op mijn route. Maar ook dat de trein van een halfuur eerder wel op tijd zou rijden. Ik was op tijd en vraag voor vertrek aan de conducteur of ik mee mag. No problem. Om vervolgens bij de kaartcontrole zijn collega te treffen die er wel een probleem mee heeft. Maar goed, behalve een preek geen boete. Wil niet weten wat dat bij de SBB kost. O-)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:16:52 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186066368
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de oren :P Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me dat ProRail daar geen kak mee te maken heeft en NS is sinds gisteren ook aan het steigeren hierover.
Ik vind het vooral uiterst merkwaardig dat er kennelijk van tevoren geen afstemming geweest is tussen Prorail en NS hierover. Ze hebben toch duidelijk hetzelfde belang in dit verhaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186068665
Van Madrid naar Lissabon met de trein, lastig te vinden, zie ik iets over het hoofd?
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 16:43:58 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186068699
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:40 schreef Adrie072 het volgende:
Van Madrid naar Lissabon met de trein, lastig te vinden, zie ik iets over het hoofd?
Rechtstreekse nachttrein, HOT332 van renfe.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186068806
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rechtstreekse nachttrein, HOT332 van renfe.

Top, vond deze https://rail.cc/nl/nachttreinen/madrid-lissabon-th-332/71, maar waar kan ik een kaartje kopen?
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:56:11 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186068837
Dat staat erbij: ACPRail, Omio, of bij de vervoerders (Renfe en CP). Als je op de site van Renfe nog geen kaartje kunt kopen is de boekingstermijn waarschijnlijk nog niet begonnen.

Je kunt er ook met dagtreinen komen, maar dan moet je 3 keer overstappen. Renfe geeft die reisadviezen niet, DB doet wel.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 18:55:07 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186070458
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:56 schreef James1988 het volgende:
Dat staat erbij: ACPRail, Omio, of bij de vervoerders (Renfe en CP). Als je op de site van Renfe nog geen kaartje kunt kopen is de boekingstermijn waarschijnlijk nog niet begonnen.

Je kunt er ook met dagtreinen komen, maar dan moet je 3 keer overstappen. Renfe geeft die reisadviezen niet, DB doet wel.
Idd, ik had ook via de DB Navigator gezocht :Y

Gebeurt wel vaker dat die reisadviezen geeft die eigenlijk niet bestaan.

Toen ik in Litouwen van Vilnius naar Plungė moest was ik verbaasd dat ik mijn reisadvies niet kon kopen aan het loket.

D'r gingen twee treinen per dag, die er stopten, op kloten tijden. Toen ik mijn optie via Kretinga voorstelde keken ze me raar aan. Eerst met een IC veel verder en dan met een boemeltje een uur weer terug. _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:10:18 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186070752
Met dagtreinen komt DB hierop uit:



Lekker krappe aansluiting in Merida voor de enige reismogelijkheid overdag _O-
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:35:05 #173
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_186073441
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:10 schreef James1988 het volgende:
Met dagtreinen komt DB hierop uit:

[...]

Lekker krappe aansluiting in Merida voor de enige reismogelijkheid overdag _O-
Zijn er eigenlijk ook punctualiteitcijfers van die rit?

Gisteren zat ik in de EC9 waarvan slechts 19% op tijd rijdt en het ding is gemiddeld zo'n 30 minuten vertraagd. :') https://www.zugfinder.de/zuginfo.php?zugnr=EC_9

Hoewel me ook opviel dat zowel de Duitsers als de Zwitsers amper speling hebben in de dienstregeling. Als in, waar je in Nederland bij ieder knooppunt minuten stilstaat en zo best wat vertraging kan inlopen door fanatiek te sleutelen viel dat gisteren toch tegen.

Als die Spanjaarden ook zo strak plannen dan kun je beter alvast halverwege die route een hotel reserveren. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_186074504
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die kleding aan sich is geen trauma. Maar een herinnering aan.
Euh.....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_186074582
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:56 schreef Eix het volgende:

[..]

Dusseldorf lag er in ieder geval uit. Zie https://www.wz.de/nrw/due(...)akuiert_aid-37908611 .

Ik had op Duisburg een overstap op de EC9 naar Zurich maar die reed maar tot Basel Bad Bf en met +60. Mocht ik nog twee keer overstappen ook. ;(

Oh, en de Zwitsers zijn streng. Heb ook voor vandaag een ticket met zugbindung maar kwam een melding dat er problemen waren op mijn route. Maar ook dat de trein van een halfuur eerder wel op tijd zou rijden. Ik was op tijd en vraag voor vertrek aan de conducteur of ik mee mag. No problem. Om vervolgens bij de kaartcontrole zijn collega te treffen die er wel een probleem mee heeft. Maar goed, behalve een preek geen boete. Wil niet weten wat dat bij de SBB kost. O-)
Ah thanks!

¤70 euro vanwege grijsrijden. ¤90 bij echt zwartreizen. Eerste vergrijp. 2e+¤40, 3e+¤30,-
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_186082372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk ook punctualiteitcijfers van die rit?

Gisteren zat ik in de EC9 waarvan slechts 19% op tijd rijdt en het ding is gemiddeld zo'n 30 minuten vertraagd. :') https://www.zugfinder.de/zuginfo.php?zugnr=EC_9

Hoewel me ook opviel dat zowel de Duitsers als de Zwitsers amper speling hebben in de dienstregeling. Als in, waar je in Nederland bij ieder knooppunt minuten stilstaat en zo best wat vertraging kan inlopen door fanatiek te sleutelen viel dat gisteren toch tegen.

Als die Spanjaarden ook zo strak plannen dan kun je beter alvast halverwege die route een hotel reserveren. :')
Dat is wel echt barslecht inderdaad, dat zijn vertragingen die me aan de Italiaanse IC/EC-treinen doen denken tot 2011. -O-
pi_186084901
Retour Frankfurt-Erfurt gisteren en vandaag en tot twee keer toe ontbreekt een treinstel aan de ICE waardoor m'n zitplaatsreservering ongeldig is en ik twee uur kan staan :r Wat een gekut is het toch ook iedere keer weer met Deutsche Bahn |:(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2019 16:54:03 ]
  zondag 7 april 2019 @ 16:45:41 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186084986
WTF hoe kan dat dan? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186085434
Gisteren was het ICE 594 waar een treinstel van 5 wagons ontbrak (ICE-T) en die vervolgens werd opgeheven en vervangen door een kortere ICE waar alle reserveringen ongeldig waren. Vandaag is het ICE 1156 (eveneens ICE-T) waar een treinstel van 7 wagons (met mijn zitplaats) gewoon ontbreekt. In beide gevallen wegens een technische storing. Inmiddels heb ik in Eisenach gelukkig een zitplaats weten te bemachtigen door me tactisch op te stellen, maar het hele gangpad staat nog steeds vol. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2019 17:03:02 ]
pi_186096594
Ik heb even gepoetst, duh.

Wel wil ik even één ding duidelijk maken;
Soms doen we wel iets met een TR, en soms inderdaad niet. Jullie weten wel hoe dat werkt.

Wat ik nu namelijk zie is dat élke post van een bepaalde user wordt gerapporteerd, ongeacht de inhoud van die post. Dan heb je kans dat de TR wordt afgevinkt zonder verdere actie. Meestal informeer ik de TR'er daar wel over, maar soms doen mijn medemods en ik dat ook niet. Shit happens.

PS. Deadlock, gedraag je }:| flappie.
pi_186098170
Jullie mogen wel weer verder posten hè :o.
  maandag 8 april 2019 @ 10:36:30 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186098326
quote:
3s.gif Op maandag 8 april 2019 10:26 schreef Anne het volgende:
Jullie mogen wel weer verder posten hè :o.
Okee :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186099925
Maandag rijden de treinen weer van en naar Leiden Centraal
Dit las ik op leidschdagblad.
Wel zo fijn voor de gene die daar gebruik van willen maken. Al is fietsen in dit mooie weer ook niet verkeerd.
  Redactie Sport maandag 8 april 2019 @ 22:08:07 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186109918
Zaterdagavond waren er een paar kleine bermbrandjes tussen München en Regensburg. Om de brandweer zijn werk te laten doen werd het treinverkeer stilgelegd. De schrik bij de brandweerlieden was dan ook groot toen een halfuur later ineens een RegionalExpress met 120km/h aan kwam rijden: ze konden zichzelf nog net in veiligheid brengen door weg te springen. De trein raakte alleen de brandslangen: https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/64017/4239090
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 9 april 2019 @ 00:37:31 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186112689
lokfuehrer_tim twitterde op maandag 08-04-2019 om 16:29:11 Gerade im RE9 nach Siegen:"Liebe Reisende, wir haben derzeit eine Verspätung von 38 Minuten. Zudem sind drei Türen im Zug defekt, gekennzeichnet durch die gelben Zettel. Gibt es gute Nachrichten? Ja! Alle Toiletten funktionieren!" ^O^ reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 9 april 2019 @ 06:54:20 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186113892
Boh, stiltecoupé verwarming op standje crematorium, en in de andere helft van de bak de airco op max. Het kan echt 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186114105
Het zijn de equivalenten van de echte hollandsche temperaturen buiten
  dinsdag 9 april 2019 @ 07:37:33 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186114115
Als ik dat gewild had was ik wel gaan fietsen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186114730
Kilometers bovenleiding gestript bij Weesp

OvDRail_Jan twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 06:56:58 In verband met een defecte bovenleiding tussen #Weesp en #Gaasperdam is er vertraging in de treinenloop. @ProRail #incidentenbestrijding is aanwezig om een gestrande trein te evacueren. https://t.co/YCsmeA1yle reageer retweet
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 09:34:09 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186115146
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2019 00:37 schreef dennistd het volgende:
lokfuehrer_tim twitterde op maandag 08-04-2019 om 16:29:11 Gerade im RE9 nach Siegen:"Liebe Reisende, wir haben derzeit eine Verspätung von 38 Minuten. Zudem sind drei Türen im Zug defekt, gekennzeichnet durch die gelben Zettel. Gibt es gute Nachrichten? Ja! Alle Toiletten funktionieren!" ^O^ reageer retweet
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186116990
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:51 schreef Maegrim het volgende:
Kilometers bovenleiding gestript bij Weesp

OvDRail_Jan twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 06:56:58 In verband met een defecte bovenleiding tussen #Weesp en #Gaasperdam is er vertraging in de treinenloop. @:ProRail #incidentenbestrijding is aanwezig om een gestrande trein te evacueren. https://t.co/YCsmeA1yle reageer retweet
[ afbeelding ]
Apart dat deze intercity Duivendrecht voorbij gereden is dan met een kapotte bungelende pantograaf:

https://www.nu.nl/268461/(...)-amsterdam-zuid.html
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_186117535
Ik kan het mij bijna niet voorstellen, vooral omdat er een gestrande SLT stond direct na het punt waar de bovenleiding naar beneden was gehaald, met, jawel, een defecte stroomafnemer:

OvDRail_Jan twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 11:27:55 @ProRail Stroomafnemer wordt van het dak gehaald https://t.co/mIPqQtg8Ve reageer retweet
Aan de andere kant zijn alle afbeeldingen van die trein wel vandaag voor het eerst op het internet verschenen.
Wellicht dat die ICM eerst een stuk van de bovenleiding heeft meegetrokken, daarna de stroomafnemer op het dak terecht is gekomen, en vervolgens die SLT er achteraan is gereden (waardoor die dus tegen de ravage op is gelopen en daarmee zijn stroomafnemer heeft verspeeld).

[ Bericht 13% gewijzigd door MTL op 09-04-2019 12:42:58 ]
  dinsdag 9 april 2019 @ 13:44:59 #193
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_186118897
Nou.. Je redt Amsterdam Zuid wel als het niet de stroomafnemer van het eerste treinstel is. Er is denk ik niets waar je aan merkt dat het mis gaat als het maar ver genoeg achter je is.
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:53:32 #194
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_186119945
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2019 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk, zijn dat dezelfde kaarten als van die Über Master PDF van ooit? Of is dit recenter?
Ja maar inmiddels wel in een ander jasje

De gewone kaart is ook nog te downloaden
pi_186121421
een tijd geleden is er een digitaal informatiebord in een grasveld terecht gekomen, bij station Krommenie-Assendelft. sindsdien ligt het daar. NS, Prorail, gemeente, provincie, niemand weet wie er nu aan zet is ;)
LadyLanser twitterde op maandag 08-04-2019 om 14:51:17 Beste @ProRail @NS_online, dit informatiebord bij Station #Krommenie #Assendelft is ‘n paar weken geleden omgewaaid. Kinderen spelen vlakbij buiten en de stroomdraad ligt open en bloot... Wanneer gaan jullie dit herstellen? #onveilig https://t.co/b6ayHkCtsr reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:34:49 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186121557
Jezus wat een onzin :') is dat bord ooit uit de lucht komen vallen dan? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186122209
Die reacties er onder ook, prachtig. Allemaal wijzen naar elkaar
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 april 2019 @ 18:08:21 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186122882
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
een tijd geleden is er een digitaal informatiebord in een grasveld terecht gekomen, bij station Krommenie-Assendelft. sindsdien ligt het daar. NS, Prorail, gemeente, provincie, niemand weet wie er nu aan zet is ;)
LadyLanser twitterde op maandag 08-04-2019 om 14:51:17 Beste @:ProRail @:NS_online, dit informatiebord bij Station #Krommenie #Assendelft is ‘n paar weken geleden omgewaaid. Kinderen spelen vlakbij buiten en de stroomdraad ligt open en bloot... Wanneer gaan jullie dit herstellen? #onveilig https://t.co/b6ayHkCtsr reageer retweet
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 april 2019 @ 18:22:48 #199
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_186123046
En die stroomdraad even volgen is blijkbaar ook teveel gevraagd. Dan zie je toch vanzelf op wiens verdeelkast dat ding is aangesloten? of het bord is van de netbeheerder. :+
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 9 april 2019 @ 19:00:53 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186123715
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 18:22 schreef Eix het volgende:
En die stroomdraad even volgen is blijkbaar ook teveel gevraagd. Dan zie je toch vanzelf op wiens verdeelkast dat ding is aangesloten? of het bord is van de netbeheerder. :+
En verwacht je van de oplettende voorbijganger dat die zijn leven in de waagschaal stelt omdat allerlei faaldiensten falen? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 19:14:28 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186124081
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
een tijd geleden is er een digitaal informatiebord in een grasveld terecht gekomen, bij station Krommenie-Assendelft. sindsdien ligt het daar. NS, Prorail, gemeente, provincie, niemand weet wie er nu aan zet is ;)
LadyLanser twitterde op maandag 08-04-2019 om 14:51:17 Beste @:ProRail @:NS_online, dit informatiebord bij Station #Krommenie #Assendelft is ‘n paar weken geleden omgewaaid. Kinderen spelen vlakbij buiten en de stroomdraad ligt open en bloot... Wanneer gaan jullie dit herstellen? #onveilig https://t.co/b6ayHkCtsr reageer retweet
Dan haal ik hem wel op. Naar de ijzerboer d'r mee
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186124104
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan haal ik hem wel op. Naar de ijzerboer d'r mee
Dat dacht ik ook ja, als toch niemand m mist.
  dinsdag 9 april 2019 @ 19:45:14 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186124758
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan haal ik hem wel op. Naar de ijzerboer d'r mee
Reageer ff op Twitter dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186131817
Ze beginnen nu al ook al met: Brexit, hoe lang nog? Stelletje na-apers
pi_186133274
Abellio heeft east-midlands gewonnen in UK, omvang circa 50% van NL HRN.
  woensdag 10 april 2019 @ 10:10:40 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186133461
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 07:17 schreef b2py het volgende:
Ze beginnen nu al ook al met: Brexit, hoe lang nog? Stelletje na-apers
Die hele brexit is sowieso één grote schertsvertoning man. Chanant gewoon.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186135461
Onderweg van Eindhoven naar Heidelberg, en nu op advies van @James1988 in de EC9 in het panoramarijtuig. Zo kan ik wel vaker reizen wat mij betreft.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_186140298
Belgistan en treinen, blijft een komisch duo: https://www.treinreiziger(...)de-treinen-oplappen/
pi_186140579
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:57 schreef b2py het volgende:
Abellio heeft east-midlands gewonnen in UK, omvang circa 50% van NL HRN.
Wilde NS niet meer focus op NL en minder op het buitenland?
dag
pi_186140816
quote:
Abellio
Onze buitenlandse activiteiten, via onze dochtermaatschappij Abellio, gaan we gericht uitbreiden in een beperkt aantal geliberaliseerde Europese markten zoals Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Zo blijven we onszelf voorbereiden op toekomstige ontwikkelingen op het spoor. We gaan meer dan nu de lessen uit het buitenland doorvertalen naar de reiziger in Nederland. Goed openbaar vervoer is niet alleen een exportproduct, maar biedt ons ook de kans om kennis en ervaring te importeren. Daar wordt iedereen beter van, waarbij we zorgen dat we eventuele risico’s goed beheersen.
pi_186141405
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:44 schreef b2py het volgende:

[..]

ah, dan was het vast politiek die dat riep en niet NS zelf.
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 april 2019 @ 18:31:07 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186141608
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:16 schreef b2py het volgende:
Belgistan en treinen, blijft een komisch duo: https://www.treinreiziger(...)de-treinen-oplappen/
Mwah, die oude Belgische troep wordt min of meer gedoogd omdat ze in Nederland niet onder beveiliging rijden. Kunnen we daar niet wat van vinden?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 april 2019 @ 19:14:53 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186142361
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mwah, die oude Belgische troep wordt min of meer gedoogd omdat ze in Nederland niet onder beveiliging rijden. Kunnen we daar niet wat van vinden?
Belgen die wel ERTMS eisen maar het zelf nog niet overal hebben liggen, maar wel met hun kamikazedoodskisten Nederland in willen rijden :') Hek eromheen, opzouten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 10 april 2019 @ 21:21:09 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186145222
Deze zomer in het Verenigd Koninkrijk: Plandampf. Er gaat 3x per dag een stoomtrein rijden van London Waterloo naar Windsor.
  woensdag 10 april 2019 @ 21:35:12 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186145655
HAHA LOL _O- "Verenigd" noemen ze dat :') #Brexitklucht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 10 april 2019 @ 21:37:24 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186145708
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2019 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
HAHA LOL _O- "Verenigd" noemen ze dat :') #Brexitklucht
Nog wel. :P
  Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 22:24:11 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186147123
Typisch gevalletje klantvriendelijkheid van NS weer: op spoor 1 staat een lege VIRM, op spoor 2 de IC naar het westen. Geen 'normaal spoor' voor de aankomende IC dus. Die wordt voor de inrijder gezet tot de vertrekkende IC weg is. Maar ipv naar het nu vrij zijnde spoor 2 gaat ie alsnog naar het bezette spoor 1... Gelukkig wachtten de meeste bussen wel op de overstappers. O-)

[ Bericht 20% gewijzigd door dennistd op 10-04-2019 22:44:26 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_186147277
- weg, klaar nu met die onzin -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 12-04-2019 08:30:19 ]
  woensdag 10 april 2019 @ 23:23:01 #219
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_186148687
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:19 schreef WebHawk het volgende:
Onderweg van Eindhoven naar Heidelberg, en nu op advies van @:james1988 in de EC9 in het panoramarijtuig. Zo kan ik wel vaker reizen wat mij betreft.
Rijdt dat ding ook wel eens op tijd dan?

Ik heb er nog spijt van dat ik van de week niet gewoon de rechtstreekse ice naar Basel heb genomen voor mijn trip ri Zwitserland. :{

hoewel het ook niet hielp dat er in het panorama-rijtuig een groep Duitse huishoud-beurs-type vrouwen tot Koblenz zaten. Zelfs mijn noise-cancelling doppen konden daar niet tegenop. Echt zelden zo'n matige treinrit gehad. Terwijl het op papier perfect was. -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 10-04-2019 23:34:41 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 11 april 2019 @ 11:44:40 #220
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_186153872
Als de treinen van Blauwnet geen vertraging hebben is het de omroep wel. Ter hoogte van Borne (richting Zwolle) wordt in de IC station Hengelo omgeroepen 🙃
pi_186165746
Sommige mensen nemen het allemaal te serieus en bedreigen meteen mensen met een andere visie dan zij zelf hebben.
pi_186165789
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:44 schreef boriq het volgende:
Als de treinen van Blauwnet geen vertraging hebben is het de omroep wel. Ter hoogte van Borne (richting Zwolle) wordt in de IC station Hengelo omgeroepen 🙃
In de LINTjes vaak genoeg hetzelfde meegemaakt. Of dat ie blijft hangen.
Moet wel zeggen dat dat altijd op Goor-Hengelo vv was. Nu ik een ruim halfjaar Goor-Zutphen vv doe nooit gemerkt.
zie email 27 oktober
  donderdag 11 april 2019 @ 23:46:05 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186166227
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 23:19 schreef ZetaOS het volgende:
Sommige mensen nemen het allemaal te serieus en bedreigen meteen mensen met een andere visie dan zij zelf hebben.
Ik weet er helaas alles van.

Zelf wel eens meegemaakt dat ik op een perron stond en nadat ik een fotootje had gemaakt met m'n telefoon, kwam er één of andere macho naar me toegelopen die dacht dat ik een foto van zijn "wijf" (zijn woord) aan het maken was.

Hij geloofde niet dat ik een foto van het geheel (perron + trein + omgeving) aan het maken was en eiste dat ik die foto meteen zou wissen. :')
  Redactie Sport donderdag 11 april 2019 @ 23:46:44 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186166236
In de Lintjes heeft het te maken met de grootte van de audiobestanden. Als deze te lang zijn of een te hoge bitrate hebben beginnen ze te stotteren. Dat gebeurt ook als er een ander proces op die computer teveel cpu-capaciteit vraagt. Datzelfde komt ook in de bussen voor trouwens: dan roept ie zes haltes niks om een ineens braakt ie ze alle zes achter elkaar uit :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 11 april 2019 @ 23:48:28 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186166264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 23:46 schreef dennistd het volgende:
In de Lintjes heeft het te maken met de grootte van de audiobestanden. Als deze te lang zijn of een te hoge bitrate hebben beginnen ze te stotteren.
In 2006 had ik een smartphone die gewoon zonder moeite TomTom kon draaien, zonder hakkelen of stotteren.

Op wat voor hardware draaien die dingen, een geluidsbestand door een omroepinstallatie sturen kan toch niet zo zwaar zijn?
  Redactie Sport donderdag 11 april 2019 @ 23:48:30 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186166265
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 23:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik weet er helaas alles van.

Zelf wel eens meegemaakt dat ik op een perron stond en nadat ik een fotootje had gemaakt met m'n telefoon, kwam er één of andere macho naar me toegelopen die dacht dat ik een foto van zijn "wijf" (zijn woord) aan het maken was.

Hij geloofde niet dat ik een foto van het geheel (perron + trein + omgeving) aan het maken was en eiste dat ik die foto meteen zou wissen. :')
Was met de NVBS-rit naar de Eemshaven en Delfzijl ook nog: die dacht dat er een foto van hem gemaakt werd, helemaal boos en zo, terwijl ie er helemaal niet op stond. Een fotostop later stond ie zelf een foto van de hele groep fotografen te maken...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 11 april 2019 @ 23:52:47 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186166343
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 23:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Was met de NVBS-rit naar de Eemshaven en Delfzijl ook nog: die dacht dat er een foto van hem gemaakt werd, helemaal boos en zo, terwijl ie er helemaal niet op stond. Een fotostop later stond ie zelf een foto van de hele groep fotografen te maken...
Dit verhaal ben ik ook altijd nog niet vergeten. Daar waren @BLS en @Belastinginspecteur bij.
pi_186166419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 23:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik weet er helaas alles van.

Zelf wel eens meegemaakt dat ik op een perron stond en nadat ik een fotootje had gemaakt met m'n telefoon, kwam er één of andere macho naar me toegelopen die dacht dat ik een foto van zijn "wijf" (zijn woord) aan het maken was.

Hij geloofde niet dat ik een foto van het geheel (perron + trein + omgeving) aan het maken was en eiste dat ik die foto meteen zou wissen. :')
Dat is inderdaad een nare situatie. Hoe heb je het opgelost?
  donderdag 11 april 2019 @ 23:59:04 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186166456
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 23:57 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een nare situatie. Hoe heb je het opgelost?
In eerste instantie enigszins verbaasd zijn, en uiteindelijk gedaan alsof ik die foto gedelete had (wat dus niet zo is). Vond meneer prima.

Zijn "wijf" was overigens niet bepaald mijn type. Beeld je zo'n dame in die bij "hotter than my daughter" komt, ook in die leeftijdscategorie. Met een sigaret in de mond uiteraard. Brr.
pi_186166870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 23:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

In eerste instantie enigszins verbaasd zijn, en uiteindelijk gedaan alsof ik die foto gedelete had (wat dus niet zo is). Vond meneer prima.

Zijn "wijf" was overigens niet bepaald mijn type. Beeld je zo'n dame in die bij "hotter than my daughter" komt, ook in die leeftijdscategorie. Met een sigaret in de mond uiteraard. Brr.
Ik had dat waarschijnlijk ook gedaan ;-)
  vrijdag 12 april 2019 @ 01:04:00 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186167146
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 00:35 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik had dat waarschijnlijk ook gedaan ;-)
Soms is het beter om het gewoon maar over je heen te laten komen :Y
  Redactie Sport vrijdag 12 april 2019 @ 01:18:47 #232
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186167280
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 23:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

In 2006 had ik een smartphone die gewoon zonder moeite TomTom kon draaien, zonder hakkelen of stotteren.

Op wat voor hardware draaien die dingen, een geluidsbestand door een omroepinstallatie sturen kan toch niet zo zwaar zijn?
De hardware weet ik zo niet, het is in elk geval een Init CopilotPC:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_186168606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 01:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Soms is het beter om het gewoon maar over je heen te laten komen :Y
That’s What she said
  vrijdag 12 april 2019 @ 08:20:18 #234
472645 BLS
verbindt.
pi_186168954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 23:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Was met de NVBS-rit naar de Eemshaven en Delfzijl ook nog: die dacht dat er een foto van hem gemaakt werd, helemaal boos en zo, terwijl ie er helemaal niet op stond. Een fotostop later stond ie zelf een foto van de hele groep fotografen te maken...
Er komt gelijk een naam bij me op die dat zouden kunnen zijn geweest. Nee, niet Nico Spilt. Die ziet zichzelf te graag op foto's.
  vrijdag 12 april 2019 @ 08:25:16 #235
472645 BLS
verbindt.
pi_186168997
https://www.rhb.ch/de/interaktiv/rhb-livestream

Rhätische Bahn heeft 20 van hun webcams openbaar gemaakt zodat we kunnen meegenieten :)
pi_186172693
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 01:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

De hardware weet ik zo niet, het is in elk geval een Init CopilotPC:

[ afbeelding ]
19 inch denk ik zo?
  vrijdag 12 april 2019 @ 12:58:58 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186172725
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:56 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

19 inch denk ik zo?
Lijkt er wel op ja :Y

Ik heb eens gezocht naar 'init copilotpc', ik kan niet heel veel vinden maar wat ik vind heeft het over Windows XP Embedded en gaat terug tot het jaar 2002. :D
pi_186172856
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lijkt er wel op ja :Y

Ik heb eens gezocht naar 'init copilotpc', ik kan niet heel veel vinden maar wat ik vind heeft het over Windows XP Embedded en gaat terug tot het jaar 2002. :D
Waarmee iedereen die dat ding gebruikt niet serieus kan worden genomen, laat staan mensen die het ding nog durven te verkopen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport vrijdag 12 april 2019 @ 16:26:51 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186175858
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lijkt er wel op ja :Y

Ik heb eens gezocht naar 'init copilotpc', ik kan niet heel veel vinden maar wat ik vind heeft het over Windows XP Embedded en gaat terug tot het jaar 2002. :D
Hij draait inderdaad nog op XP Embedded :P

De opvolger is er al wel nu, maar dat kost geld natuurlijk. Nieuwe bussen (en ik vermoed ook de FLIRTs van Keolis) hebben al wel het nieuwe systeem. In de bussen makkelijk te herkennen aan de grote kast op de betaaltafel met daarin beeldscherm en printer. O.a. te vinden in Utrecht en Almere.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 12 april 2019 @ 17:36:36 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186176913
Jezus. Ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Maar neen, er rijden nog Klassiekskes tussen Maastricht en Hasselt. Morgen zure melk :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 april 2019 @ 18:12:00 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186177630
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus. Ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Maar neen, er rijden nog Klassiekskes tussen Maastricht en Hasselt. Morgen zure melk :'(
Als het aan de Belgen ligt rijden die dingen over 80 jaar nog rond _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 april 2019 @ 18:40:51 #242
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_186178253
Als het aan de Belgen lag reden er nu gemoderniseerde Breaks naar Maastricht maar die mogen de grens (nog) niet over.
Als het aan Arriva lag reden er nu FLIRT's naar Luik maar die mogen ook de grens niet over...
  vrijdag 12 april 2019 @ 20:00:18 #243
472645 BLS
verbindt.
pi_186179700
Dat zou een goede grap zijn als het niet de trieste waarheid was ;(
pi_186179730
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus. Ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Maar neen, er rijden nog Klassiekskes tussen Maastricht en Hasselt. Morgen zure melk :'(
In ander nieuws; Als je NS Flex hebt kan je schijnbaar niet meer voor één dag of rit upgraden naar 1e klas.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 12 april 2019 @ 20:20:13 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186180104
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In ander nieuws; Als je NS Flex hebt kan je schijnbaar niet meer voor één dag of rit upgraden naar 1e klas.
Flex noemen ze dat :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186180264
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In ander nieuws; Als je NS Flex hebt kan je schijnbaar niet meer voor één dag of rit upgraden naar 1e klas.
je kan ook geen 40% meereiskorting activeren..
pi_186180327
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 20:29 schreef b2py het volgende:

[..]

je kan ook geen 40% meereiskorting activeren..
Oh dan heeft er iemand met me zwartgereisd deze week. Stuk of 3 keer.....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_186180342
Ik heb altijd Korting met NS Flex trouwens. Krijg je daar echt geen meereiskorting bij? Dat zet je toch op de kaarten van de anderen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_186180442
Mijn wederhelft met NS Flex kon geen 40% meereiskorting selecteren bij de automaat om met mij met korting mee te reizen
pi_186180695
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 20:36 schreef b2py het volgende:
Mijn wederhelft met NS Flex kon geen 40% meereiskorting selecteren bij de automaat om met mij met korting mee te reizen
Ah meereiskorting met anderen. Nee dat klopt. De hele automaat heeft nog maar 3 knoppen!
Transactiehistorie
Producten
Ophalen bestelling

En er komt nog wat leuks bij; De OV Chipkaarthouders-automaten zijn nu anders ingericht; alleen daar kan je nog meereiskorting opladen, waar je de kaart er voor moet houden. De automaten die generiek zijn waar de OVC-lezer meer horizontaal gemonteerd zit, daar is het niet meer mogelijk om meereiskorting op te laden.

Ze vernietigen echt ALLES.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 12 april 2019 @ 21:00:51 #251
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_186180987
Voor de liefhebbers... Rail Away boxen bij de Aldi vanaf donderdag a.s.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_186182482
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In ander nieuws; Als je NS Flex hebt kan je schijnbaar niet meer voor één dag of rit upgraden naar 1e klas.
Kan prima. Even in de NS app selecteren dat je 1e klas wilt reizen, dan wordt ie voor die rit of dag aangezet.
Dat kan tot een kwartier na vertrek.

Bij de kaartautomaat kan het idd niet meer. Alles doe je bij Flex online omdat het allemaal achteraf berekend wordt.
  vrijdag 12 april 2019 @ 22:24:55 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186182655
Samenreiskorting i.c.m. Flex is inderdaad (nog) niet mogelijk, "wordt aan gewerkt". Als workaround kun je e-tickets kopen in de NS-webshop: https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen

Bron: https://community.ns.nl/n(...)menreiskorting-53363
pi_186185835
Hoe ver wonen jullie van het station af eigenlijk?

Ik moet nog best een reis maken voor ik er ben, wat dan weer lastig is met al mijn spullen, kortom "travel light" is mijn moto.

Hoe doen jullie dat?
  Redactie Sport zaterdag 13 april 2019 @ 08:07:10 #255
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186186611
In Joachimsthal (tussen Berlijn en Stettin) werden de voor- en achterkant van een RS1 het niet eens over welk spoor ze zouden nemen na het wissel :')
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70238/4244650

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 april 2019 @ 10:17:08 #256
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_186188204
Wel netjes voor het haltebordje neergezet :s)
  zaterdag 13 april 2019 @ 11:09:10 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186188858
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Hoe ver wonen jullie van het station af eigenlijk?

Ik heb een appartement in het stationscomplex gekocht. Van mijn voordeur naar de poortjes is het 2 minuten lopen. :P
  zaterdag 13 april 2019 @ 12:12:53 #258
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186189715
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Hoe ver wonen jullie van het station af eigenlijk?
Station zit hier een paar 100 meter verderop in de straat.
Mijn flat is dermate groot dat het meer tijd kost om bij de voordeur te komen vanuit mijn appartement dan van de voordeur naar het station :')
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 april 2019 @ 12:33:29 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186190077
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Hoe ver wonen jullie van het station af eigenlijk?
Minuut of 5 fietsen en een groter station op minder dan 8 minuten fietsen.

Is dichtbij zat
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 april 2019 @ 12:55:14 #260
472645 BLS
verbindt.
pi_186190387
Weet niet of dit hier al gemeld is:
https://www.t-online.de/n(...)ale-ice-strecke.html

Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen :D
  zaterdag 13 april 2019 @ 13:05:59 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186190500
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:55 schreef BLS het volgende:
ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen :D
Niet eens dat, ze eisen meer bescherming tegen geluidshinder. Bijvoorbeeld in de vorm van een overkluizing. :)

Overigens denk ik niet dat een rechter zou besluiten dat die spoorweg moet worden afgebroken, dat ding ligt er al zo lang en het maatschappelijk belang is dermate groot dat dat zwaarder zal wegen dan het onvindbaar zijn van een bouwvergunning.
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 13:37:50 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186190917
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:55 schreef BLS het volgende:
Weet niet of dit hier al gemeld is:
https://www.t-online.de/n(...)ale-ice-strecke.html

Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen :D
Kunnen we geen eiland voor zulke zeikerds maken midden in de stille Oceaan? Kunnen de omwonenden van Schiphol daar ook lekker heen ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186192461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:07 schreef dennistd het volgende:
In Joachimsthal (tussen Berlijn en Stettin) werden de voor- en achterkant van een RS1 het niet eens over welk spoor ze zouden nemen na het wissel :')
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70238/4244650

[ afbeelding ]
Ik wil ook met treinen driften :{
pi_186194601
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 22:13 schreef MTL het volgende:

[..]

Alles doe je bij Flex online omdat het allemaal achteraf berekend wordt.
Sorry maar dat is een nonsensding.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_186194620
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:55 schreef BLS het volgende:
Weet niet of dit hier al gemeld is:
https://www.t-online.de/n(...)ale-ice-strecke.html

Omwonenden menen dat de spoorlijn Duisburg - Düsseldorf 170 jaar geleden zonder vergunning is aangelegd. DB kan inderdaad de vergunning voor de bouw niet meer boven water krijgen. Eigenlijk had de spoorlijn er dus niet mogen liggen, vinden de omwonenden, maar gelukkig stellen ze zich coulant op: ze eisen alleen dat er op dit baanvak - een van de drukste van Duitsland - minder hard en niet 's nachts wordt gereden en dat de geplande uitbreiding van 4 naar 6 sporen wordt afgeblazen :D
Het lijkt me dat het hopelijk gegrandfathered wordt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_186194656
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 13:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kunnen we geen eiland voor zulke zeikerds maken midden in de stille Oceaan? Kunnen de omwonenden van Schiphol daar ook lekker heen ^O^
Ik vind dat toch ietwat ongeïnformeerd. Rondom Schiphol worden heel veel woningen neergezet met beloftes over geluidshinder en normen die vervolgens keihard overschreden of genegeerd worden en waar iedereen behalve de rechter jarenlang van roept dat het allemaal wel meevalt, terwijl uit de cijfers blijkt dat de mensen rondom Schiphol medisch gezien een aantoonbaar lagere kwaliteit van leven hebben met veel meer chronische gezondheidsproblemen.

Ik snap wel dat ze klagen, helemaal omdat minstens 30% van dat vliegverkeer niet nodig is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 13 april 2019 @ 19:15:48 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186195760
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 18:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het lijkt me dat het hopelijk gegrandfathered wordt.
Wat is dat? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 april 2019 @ 19:24:21 #268
472645 BLS
verbindt.
pi_186195972
Een soort van verjaring. Dat schijnt alleen wel voor illegaal gebouwde gebouwen te gelden, maar niet voor infrastructuur (?)
pi_186196121
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 19:33:34 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186196122
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik vind dat toch ietwat ongeïnformeerd. Rondom Schiphol worden heel veel woningen neergezet met beloftes over geluidshinder en normen die vervolgens keihard overschreden of genegeerd worden en waar iedereen behalve de rechter jarenlang van roept dat het allemaal wel meevalt, terwijl uit de cijfers blijkt dat de mensen rondom Schiphol medisch gezien een aantoonbaar lagere kwaliteit van leven hebben met veel meer chronische gezondheidsproblemen.

Ik snap wel dat ze klagen, helemaal omdat minstens 30% van dat vliegverkeer niet nodig is.
Geen discussie voor hier, maar je bent redelijk naïef als je daar een huis koopt een denkt dat het aantal vliegbewegingen daalt. Elk bedrijf wil groeien en de tijd van hubs-spoke netwerken is sowieso wat voorbij, oftewel veel meer directe vluchten.

En ja, vliegen is allicht te goedkoop.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186196209
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 19:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen discussie voor hier, maar je bent redelijk naïef als je daar een huis koopt een denkt dat het aantal vliegbewegingen daalt. Elk bedrijf wil groeien en de tijd van hubs-spoke netwerken is sowieso wat voorbij, oftewel veel meer directe vluchten.
Het is wel een discussie voor hier want met treinen en geluidsoverlast gebeurt hetzelfde. En nee, dat is niet naïef want er worden beloftes gedaan en de overheid is diverse keren teruggevlogen tot en met het hoogste rechtscollege van Nederland, de Raad van State, toe. Het is veel te simpel om te stellen dat het simpelweg Nimby's zijn, kijk er eens een paar docu's over zou ik zeggen. En dan moet je je ook realiseren dat 73dB twee keer zo luid is als 70dB.

quote:
En ja, vliegen is allicht te goedkoop.
Het wordt zwaar gesubsidieerd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 19:57:56 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186196568
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 19:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is wel een discussie voor hier want met treinen en geluidsoverlast gebeurt hetzelfde. En nee, dat is niet naïef want er worden beloftes gedaan en de overheid is diverse keren teruggevlogen tot en met het hoogste rechtscollege van Nederland, de Raad van State, toe. Het is veel te simpel om te stellen dat het simpelweg Nimby's zijn, kijk er eens een paar docu's over zou ik zeggen. En dan moet je je ook realiseren dat 73dB twee keer zo luid is als 70dB.
[..]

Het wordt zwaar gesubsidieerd.
Wellicht ben ik dan wat te pessimistisch, maar ondanks alle beloften zou ik nog steeds geen huis onder de rook van Schiphol kopen.

Wat dit soort dingen betreft met grote economische belangen is de overheid ook niet direct de meest betrouwbare partner. Zou het moeten zijn, maar dat is het niet. De kachel moet ook blijven roken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 13 april 2019 @ 20:50:31 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186197577
We schrijven het Jaar Onzes Heeren 2019 met eenen ganzenveer op perkament. Professchor Barabas en zijnen Teeletijdmaschiene is noch immer springleevend.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 april 2019 @ 20:53:21 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186197652
Het nieuwste materieel van Arriva mag niet in België komen "want geen ETCS, die onveilig" terwijl het oudste materieel van NMBS zonder enige vorm van beveiliging naar Maastricht rijdt.

Als dat klassiekje ergens op botst is het ding waarschijnlijk total-loss, een FLIRT 3 boort er waarschijnlijk dwars doorheen.

Wat een wereld.
  zaterdag 13 april 2019 @ 20:55:15 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186197690
Uiterlijk vrijwel ongewijzigd sinds 1935 he. De Citroën 2cv (de Eend) is ook rond die tijd begonnen. Maar dat is toch inmiddels wel een tijdje geschiedenis.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 april 2019 @ 20:55:49 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186197698
De Breaks (MS80) die er tot voor kort reden kunnen niet meer naar Nederland: ze hebben bij de modernisering* nieuwe omvormers in die dingen gestopt, die niet werken onder 1500V.

* Die al sinds 2009 loopt
  Redactie Sport zaterdag 13 april 2019 @ 20:58:21 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186197738
Was het niet zo dat door de modernisering een nieuwe toelating nodig was die geweigerd is op basis van het ontbreken van een derde frontsein? Of was dat alleen bij de Varkensneuzen het geval?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:00:58 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186197774
Dat was zo bij de Varkensneuzen. Bij de Break hoef je het niet eens te proberen omdat de nieuwe omvormer er geen zin in heeft.

Ik vind het ergens wel bijzonder dat ze die dingen nog moderniseren. NS is volop bezig om materieel dat even oud is (SGM en de Koplopers) te vervangen.
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:01:28 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186197784
Maar waarom wordt dit toegestaan? Was er in Venlo destijds niet een enorme hoop gedonder over een paar honderd meter in NL "NEE DAT KAN NIET ONVEILIG MOORD BRAND PANIEK AUTISME" :?

Dit is gewoon 13 kilometer ghostriden. 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:03:52 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:05:06 #281
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_186197851
In Italië rijdt ook nog wat ex-nmbs spul rond. Of allicht inmiddels wel niet meer.

Een paar jaar geleden kwam ik zo'n klassiek-motorstel in ieder geval op vakantie tegen in Turijn. :D
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport zaterdag 13 april 2019 @ 21:06:11 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186197879
Iets met materieel dat in het verleden er mocht komen en waaraan blijkbaar geen nieuwe eisen gesteld mogen worden. In Venlo was het destijds nieuw materieel dat niet aan de nieuwste botseisen voldeed. Dat was nog niet toegelaten in het verleden, al was de kop natuurlijk in principe gelijk aan de al wel toegelaten GTW...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:09:14 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186197925
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:06 schreef dennistd het volgende:
Iets met materieel dat in het verleden er mocht komen en waaraan blijkbaar geen nieuwe eisen gesteld mogen worden. In Venlo was het destijds nieuw materieel dat niet aan de nieuwste botseisen voldeed. Dat was nog niet toegelaten in het verleden, al was de kop natuurlijk in principe gelijk aan de al wel toegelaten GTW...
Is dit een antwoord op mij? Ik denk het :)

Sowieso bizar. Wie krijgt dit soort dingen bedacht dan? Er zitten daar toch mensen om over dit soort dingen NA te denken? Okee waarschijnlijk wel Limburgers, maar dan nog. Die kunnen toch ook gewoon zelf poepen en things? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:10:47 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186197954
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 18:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Sorry maar dat is een nonsensding.
Dat alles achteraf betekend en gefactureerd wordt hoeft niet te betekenen dat je niks meer via de kaartautomaat kan aanpassen. Als NS zou willen zouden ze die kaartautomaten best zo kunnen aanpassen dat een klassewissel i.c.m. Flex ook via de automaat geregeld kan worden.

Dat hebben ze echter niet gedaan, in plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen om het in de NS-app te stoppen. Wat ik ook wel kan begrijpen, aangezien 93% van de Nederlanders een smartphone heeft (en dus toegang tot de NS-app).

Het gebrek aan Samenreiskorting is één ding, maar daar "wordt aan gewerkt" en als workaround kun je nu tijdelijk weer e-tickets met 40% korting aanschaffen.
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:11:52 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186197970
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

yaddayadda
DAN MOET JE HET GEEN FLEX NOEMEN :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:15:35 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186198029
Ja het is volledig flexibel, maar dit kan niet en zus kan niet en hier en daar en links en rechts en up en down en strange en charm kan allemaal niet. :W Donderopman.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:23:14 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186198145
Dat je maandelijks de boel kunt aanpassen is wel fijn :)

Een tijdje terug ging ik een keer een dagje rondreizen in het weekend en toen had ik berekend dat Weekend Vrij goedkoper zou zijn dan losse reizen met 40% korting.

En als ik er geen zin meer in heb, zeg ik het weer op :D
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:24:07 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186198158
how about minutelijks de boel kunnen aanpassen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:26:06 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186198188
How about maandelijks achteraf berekenen wat het beste zou zijn geweest qua kosten? :P
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:28:00 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186198216
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:26 schreef James1988 het volgende:
How about maandelijks achteraf berekenen wat het beste zou zijn geweest qua kosten? :P
Ja, maar dat is "met de reiziger mee denken". En dat kan natuurlijk niet *O*

inb4 alle Salatrels en Maegrims die deze "grap" niet meer leuk vinden :P :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 april 2019 @ 21:44:49 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186198490
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 20:53 schreef James1988 het volgende:
Het nieuwste materieel van Arriva mag niet in België komen "want geen ETCS, die onveilig" terwijl het oudste materieel van NMBS zonder enige vorm van beveiliging naar Maastricht rijdt.

Als dat klassiekje ergens op botst is het ding waarschijnlijk total-loss, een FLIRT 3 boort er waarschijnlijk dwars doorheen.

Wat een wereld.
En dat alles omdat de Belgen ter plekke een regel verzonnen hebben ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:47:43 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186198554
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En dat alles omdat de Belgen ter plekke een regel verzonnen hebben ...
Dat niet, het staat echt al jaren in de Belgische wet.
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:49:48 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186198596
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat niet, het staat echt al jaren in de Belgische wet.
Wat precies eigenlijk? "De Nederlanders moeten alles toelaten wat wij de baan op sturen"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186198691
Wanneer gaat NL treinen zonder ETRMS, ATB(NG, oud, stokoud) weigeren?
dag
pi_186198846
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 02:14 schreef ZetaOS het volgende:
Hoe ver wonen jullie van het station af eigenlijk?

Ik moet nog best een reis maken voor ik er ben, wat dan weer lastig is met al mijn spullen, kortom "travel light" is mijn moto.

Hoe doen jullie dat?
540 meter lopen naar het station. :)
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 april 2019 @ 22:02:45 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186198890
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat niet, het staat echt al jaren in de Belgische wet.
En waarom was bijvoorbeeld Arriva daar niet van op de hoogte?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 april 2019 @ 22:04:07 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186198927
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 19:24 schreef BLS het volgende:
Een soort van verjaring. Dat schijnt alleen wel voor illegaal gebouwde gebouwen te gelden, maar niet voor infrastructuur (?)
Wat willen ze doen? Die lijn laten opbreken? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 april 2019 @ 22:05:13 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186198951
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat precies eigenlijk? "De Nederlanders moeten alles toelaten wat wij de baan op sturen"? :?
"Alle treinen gebouwd na 31-12-2011 of voor het eerst toegelaten na 31-12-2014 moeten ERTMS hebben."

quote:
11s.gif Op zaterdag 13 april 2019 22:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En waarom was bijvoorbeeld Arriva daar niet van op de hoogte?
Verkeerd gelezen, verkeerd geïnterpreteerd, of te optimistisch gedacht dat ze daar wel een ontheffing voor zouden kunnen krijgen.
  zaterdag 13 april 2019 @ 22:06:07 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186198971
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 11:09 schreef James1988 het volgende:
Van mijn voordeur naar de poortjes is het 2 minuten lopen. :P
Oh naar de poortjes doe ik het wel in minder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 april 2019 @ 22:07:28 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186199007
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 april 2019 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh naar de poortjes doe ik het wel in minder.
Ik moet de galerij over, drie trappen af, het plein over, en nog een stukje door de stationshal lopen. :P
pi_186199012
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat is "met de reiziger mee denken". En dat kan natuurlijk niet *O*

inb4 alle Salatrels en Maegrims die deze "grap" niet meer leuk vinden :P :W
Het Londense OV kan dat ook. Dus zou de Ns het ook moeten kunne zou je zeggen.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')