De twee kleine stations op de Noord-Zuidlijn worden ook niet in het weekend bediend.quote:Op maandag 1 april 2019 21:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
En dat gebeurt op best veel plaatsen. Zo worden bijvoorbeeld zelfs in Brussel in het weekend een aantal stations op spoorlijn 26 (Merode en Delta) nieteens bediend, terwijl het een spoorlijn door dicht stedelijk gebied betreft. Tot de komst van de S-treinen een paar jaar geleden was dat op nog een heel aantal andere stations binnen het Brusselse gewest het geval (o.a. Brussel-West en Boondaal).
Dat bedoel ik nou juist, opdoeken die hele bende en maak de wel bediende haltes meer aantrekkelijk ofzo. Allemaal betonnen gaten zijn het daar.quote:Op maandag 1 april 2019 21:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn stations die in het weekend niet bediend worden.
In Zeebrugge is het omgekeerde: doordeweeks wordt Z-Dorp bediend, 's weekends Z-Strand.
Ja, of andersom: zorgen dat de hele reut regelmatig bediend wordt, waardoor het aantrekkelijker wordt om met de trein te reizen en de reizigersaantallen (weer) stijgen.quote:Op maandag 1 april 2019 21:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou juist, opdoeken die hele bende en maak de wel bediende haltes meer aantrekkelijk ofzo. Allemaal betonnen gaten zijn het daar.
Naar Belgisch moraal gaan er natuurlijk ook drie spoorlijnen door het dorp.quote:Op maandag 1 april 2019 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, of andersom: zorgen dat de hele reut regelmatig bediend wordt, waardoor het aantrekkelijker wordt om met de trein te reizen en de reizigersaantallen (weer) stijgen.
Dat in tegenstelling tot Engeland, want daar zijn het er zes.quote:Op maandag 1 april 2019 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Naar Belgisch moraal gaan er natuurlijk ook drie spoorlijnen door het dorp.
Als er eentje dicht moet gaan de Belgen 3 jaar lang staken...quote:Op maandag 1 april 2019 21:54 schreef James1988 het volgende:
Mortsel en Mortsel-Deurnsesteenweg liggen hemelsbreed 120 meter uit elkaar. Mortsel Oude God en Mortsel Liersesteenweg liggen ongeveer 800 meter uit elkaar.
En de Walen 6 jaar, want dan moet er bij hun ook een dicht.quote:Op maandag 1 april 2019 22:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als er eentje dicht moet gaan de Belgen 3 jaar lang staken...
Doet me denken aan Thalys Oostende-Parijs.quote:Op maandag 1 april 2019 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de Walen 6 jaar, want dan moet er bij hun ook een dicht.
Liersesteenweg is juist heropend in 2008quote:Op maandag 1 april 2019 22:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als er eentje dicht moet gaan de Belgen 3 jaar lang staken...
Wat weet je dat toch allemaal goedquote:Op dinsdag 2 april 2019 10:55 schreef ReisT het volgende:
En dat was nodig omdat de stoptrein doordeweeks wordt omgeleid via de goederenlijn - dan komt die niet langs Oude God en is stoppen bij de Liersesteenweg het alternatief.
Waar dan? Ik zie nergens een storing daarvan voorbijkomen namelijkquote:Op dinsdag 2 april 2019 12:40 schreef b2py het volgende:
Zo, klapt even een vrachtwagen tegen een viaduct aan
14:00 donderdag ben ik op Alexander, tegenover het station moet ik zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2019 13:22 schreef b2py het volgende:
Rdam Alexander, was met mijn pauzerondje bezig en plots een klap.
Hier heb je de actuele storingen en werkzaamheden in het Verenigd Koninkrijk (excl. Noord-Ierland):quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:42 schreef ZetaOS het volgende:
Super handige link waar alle storingen zijn: https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor. Deze is ook goed: https://www.rijdendetreinen.nl/storingen
Een alternatief is deze: https://portalpasazera.pl/Utrudnienia maar dan wel in Polen.
Kijk die gaan gelijk onder de favorieten. Het is zo goed zelfs dat ik aanraad deze in de OP te zetten.quote:Op dinsdag 2 april 2019 19:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hier heb je de actuele storingen en werkzaamheden in het Verenigd Koninkrijk (excl. Noord-Ierland):
http://www.nationalrail.co.uk/service_disruptions/today.aspx
Duitsland:
https://www.bahn.de/aktuell
België:
www.belgianrail.be/jp/snc(...)annelFilter=custom1&
En Frankrijk:
https://www.sncf.com/en/booking-itinerary/traffic-info/gl
twitter:calandamountain twitterde op woensdag 03-04-2019 om 12:26:17Cavadürli (Mai, 2018)#Switzerland #Railway https://t.co/JLmDV6q4U7 reageer retweet
quote:Op woensdag 3 april 2019 12:38 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:calandamountain twitterde op woensdag 03-04-2019 om 12:26:17Cavadürli (Mai, 2018)#Switzerland #Railway https://t.co/JLmDV6q4U7 reageer retweet
quote:Op woensdag 3 april 2019 13:07 schreef ZetaOS het volgende:
Welke video is jullie favoriet? En waarom?
<knip>
Dit is de mijne omdat de schattige kat gecombineerd zijn met een klassieke stomer.
Nu jullie
En al die bewoners die gaan klagen over de treinen die de hele dag voorbij rijdenquote:Op woensdag 3 april 2019 17:55 schreef b2py het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)trecht-centraal.html
Als ze dit er toch doorheen krijgen, wat een hinder zal je als reiziger hier van krijgen..
(Het speelt landelijk maar kon even geen landelijk artikel vinden, betreft dus niet alleen Utrecht maar ook Amsterdam etc).
Die van mij is deze:quote:Op woensdag 3 april 2019 13:07 schreef ZetaOS het volgende:
Welke video is jullie favoriet? En waarom?
Dit is de mijne omdat de schattige kat gecombineerd zijn met een klassieke stomer.
Nu jullie
Ja, daar zijn ze nu een beetje laat mee inderdaad.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:55 schreef b2py het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)trecht-centraal.html
Als ze dit er toch doorheen krijgen, wat een hinder zal je als reiziger hier van krijgen..
(Het speelt landelijk maar kon even geen landelijk artikel vinden, betreft dus niet alleen Utrecht maar ook Amsterdam etc).
Hier in Breda hoor ik daar echt helemaal niemand over hoor. Ik merk zelf niets van de treinen.quote:Op woensdag 3 april 2019 18:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
En al die bewoners die gaan klagen over de treinen die de hele dag voorbij rijden
Hoezo?quote:Op woensdag 3 april 2019 17:55 schreef b2py het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)trecht-centraal.html
Als ze dit er toch doorheen krijgen, wat een hinder zal je als reiziger hier van krijgen..
Maar in Breda kun/kon je alle perrons vanuit alle richtingen bereiken, dat is in Utrecht absoluut niet meer het geval...quote:Op woensdag 3 april 2019 22:36 schreef James1988 het volgende:
Hier in Breda was er tijdens de verbouwing steeds een perroneiland afgesloten, en dat duurde meerdere maanden. In Breda hebben we het over 3 eilanden, Utrecht heeft er wat meer
In Leiden ook niet. Dat heeft ProRail en NS ook niet tegen gehouden.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En het is niet alsof er perroncapaciteit over is in Utrecht. Laat staan in 2030.
In de meest recente RM staan ook weer een paar mooie staaltjes van badslippers die echt megavreemde routes moeten rijden om ergens te komen. Echt honderden kilometers om, omdat er ergens een wissel met één draaistel bezet wordt. En ProRail heeft geen FUCK care.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
In Leiden ook niet. Dat heeft ProRail en NS ook niet tegen gehouden.
en ik heb zondag nog wel getütürt toen ik snachts om 2:30 met een leeg matje naar eindhoven langskwam....quote:Op woensdag 3 april 2019 21:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, daar zijn ze nu een beetje laat mee inderdaad.
[..]
Hier in Breda hoor ik daar echt helemaal niemand over hoor. Ik merk zelf niets van de treinen.
Als ik hier m'n ramen dicht heb hoor ik daar echt niks vanquote:Op donderdag 4 april 2019 13:59 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en ik heb zondag nog wel getütürt toen ik snachts om 2:30 met een leeg matje naar eindhoven langskwam....
Niet so raar toch? Makkelijk te hergebruiken en het is nog graties ook.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:41 schreef dennistd het volgende:
Dat DB een website heeft waarop overtollig materiaal aangeboden wordt is wel bekend denk ik. Maar wat ze nu weer aanbieden![]()
https://www.dbresale.com/verkauf/suche--xkat15174--xid132370.htm
Wat cool!quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!
https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1
Geen dank!
Leuk, zijn dat dezelfde kaarten als van die Über Master PDF van ooit? Of is dit recenter?quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!
https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1
Geen dank!
Toch dank.quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF Resau heeft een atlas uitgebracht van het Franse net. Gratis, wel zelf afdrukken!
https://flipbook.sncf-reseau.fr/atlas-rfn#p=1
Geen dank!
Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de orenquote:Op zaterdag 6 april 2019 07:46 schreef b2py het volgende:
Wellicht was het doel wel om die reacties van rijdend personeel los te maken ten behoeve van de bewustwording wat een zelfdoding met zo iemand doet. Zal nooit zijn opgeschreven maar de aandacht ervoor is enorm.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Die kleding aan sich is geen trauma. Maar een herinnering aan.quote:Op zaterdag 6 april 2019 07:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zit een beetje te lezen over die controversiële campagne van ProRail en euh, tot nu toe vind ik de campagne fucking goed in elkaar gezet, de reacties van de jongeren zijn volgens mij eindelijk wat het moet zijn, en ik kan me wel voorstellen dat rijdend personeel het confronterend vindt, maar is dat niet juist de bedoeling? Kinderen en jongeren die snappen niet waarom iets niet mag omdat ze geen oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen koppelen op dezelfde manier als volwassenen. Daar zijn het kinderen voor. En op 18jarige leeftijd zijn ze gewoon nog kind ook al vinden ze van niet. Daarom is Max Verstappen ook zo'n goede coureur, risico's zijn grappig of minder relevant en daarom verleg je de grenzen.
Met het risico op over te komen als een botte kankerlijer; ik heb meerdere (ex-)machinisten horen zeggen dat er door die kleding weer allemaal troep loskomt uit het verleden wat ze al een plekje hebben gegeven. Is het niet zo dat, als een beetje gerafelde kleding dit met je doet, je het misschien helemaal niet op een goede manier verwerkt hebt en dat je er nog daadwerkelijk de schouders onder moet zetten om de boel te verwerken?
Ik zal wat ik vind van de toon van de ex-machinist die bij Hart van Nederland was achterwege laten
Ik denk dat de campagne spot on is in ieder geval en aan de reacties van de kinderen in de zaal te zien is precies het doel bereikt en uiteindelijk betekent dat minder traumatische ervaringen voor het personeel.
Maargoed, ik kan misschien wat makkelijker knopjes omzetten dan een ander.
Dusseldorf lag er in ieder geval uit. Zie https://www.wz.de/nrw/due(...)akuiert_aid-37908611 .quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er precies plat lag in Duitsland gisteren waardoor m'n maten hier allemaal met uren vertraging en veel vaker overstappen zijn aangekomen? Iets met telefonie meen ik er uit op te maken.
Ik vind het vooral uiterst merkwaardig dat er kennelijk van tevoren geen afstemming geweest is tussen Prorail en NS hierover. Ze hebben toch duidelijk hetzelfde belang in dit verhaal.quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Van een campagne van ProRail? Dat klinkt me op z'n minst wat samenzweringstheorie-achtig in de orenIk zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me dat ProRail daar geen kak mee te maken heeft en NS is sinds gisteren ook aan het steigeren hierover.
Rechtstreekse nachttrein, HOT332 van renfe.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:40 schreef Adrie072 het volgende:
Van Madrid naar Lissabon met de trein, lastig te vinden, zie ik iets over het hoofd?
Top, vond deze https://rail.cc/nl/nachttreinen/madrid-lissabon-th-332/71, maar waar kan ik een kaartje kopen?quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rechtstreekse nachttrein, HOT332 van renfe.
Idd, ik had ook via de DB Navigator gezochtquote:Op zaterdag 6 april 2019 16:56 schreef James1988 het volgende:
Dat staat erbij: ACPRail, Omio, of bij de vervoerders (Renfe en CP). Als je op de site van Renfe nog geen kaartje kunt kopen is de boekingstermijn waarschijnlijk nog niet begonnen.
Je kunt er ook met dagtreinen komen, maar dan moet je 3 keer overstappen. Renfe geeft die reisadviezen niet, DB doet wel.
Zijn er eigenlijk ook punctualiteitcijfers van die rit?quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:10 schreef James1988 het volgende:
Met dagtreinen komt DB hierop uit:
[...]
Lekker krappe aansluiting in Merida voor de enige reismogelijkheid overdag
Euh.....quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die kleding aan sich is geen trauma. Maar een herinnering aan.
Ah thanks!quote:Op zaterdag 6 april 2019 12:56 schreef Eix het volgende:
[..]
Dusseldorf lag er in ieder geval uit. Zie https://www.wz.de/nrw/due(...)akuiert_aid-37908611 .
Ik had op Duisburg een overstap op de EC9 naar Zurich maar die reed maar tot Basel Bad Bf en met +60. Mocht ik nog twee keer overstappen ook.![]()
Oh, en de Zwitsers zijn streng. Heb ook voor vandaag een ticket met zugbindung maar kwam een melding dat er problemen waren op mijn route. Maar ook dat de trein van een halfuur eerder wel op tijd zou rijden. Ik was op tijd en vraag voor vertrek aan de conducteur of ik mee mag. No problem. Om vervolgens bij de kaartcontrole zijn collega te treffen die er wel een probleem mee heeft. Maar goed, behalve een preek geen boete. Wil niet weten wat dat bij de SBB kost.
Dat is wel echt barslecht inderdaad, dat zijn vertragingen die me aan de Italiaanse IC/EC-treinen doen denken tot 2011.quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:35 schreef Eix het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk ook punctualiteitcijfers van die rit?
Gisteren zat ik in de EC9 waarvan slechts 19% op tijd rijdt en het ding is gemiddeld zo'n 30 minuten vertraagd.https://www.zugfinder.de/zuginfo.php?zugnr=EC_9
Hoewel me ook opviel dat zowel de Duitsers als de Zwitsers amper speling hebben in de dienstregeling. Als in, waar je in Nederland bij ieder knooppunt minuten stilstaat en zo best wat vertraging kan inlopen door fanatiek te sleutelen viel dat gisteren toch tegen.
Als die Spanjaarden ook zo strak plannen dan kun je beter alvast halverwege die route een hotel reserveren.
twitter:lokfuehrer_tim twitterde op maandag 08-04-2019 om 16:29:11Gerade im RE9 nach Siegen:"Liebe Reisende, wir haben derzeit eine Verspätung von 38 Minuten. Zudem sind drei Türen im Zug defekt, gekennzeichnet durch die gelben Zettel. Gibt es gute Nachrichten? Ja! Alle Toiletten funktionieren!"
reageer retweet
twitter:OvDRail_Jan twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 06:56:58In verband met een defecte bovenleiding tussen #Weesp en #Gaasperdam is er vertraging in de treinenloop. @ProRail #incidentenbestrijding is aanwezig om een gestrande trein te evacueren. https://t.co/YCsmeA1yle reageer retweet
quote:Op dinsdag 9 april 2019 00:37 schreef dennistd het volgende:
twitter:lokfuehrer_tim twitterde op maandag 08-04-2019 om 16:29:11Gerade im RE9 nach Siegen:"Liebe Reisende, wir haben derzeit eine Verspätung von 38 Minuten. Zudem sind drei Türen im Zug defekt, gekennzeichnet durch die gelben Zettel. Gibt es gute Nachrichten? Ja! Alle Toiletten funktionieren!"
reageer retweet
Apart dat deze intercity Duivendrecht voorbij gereden is dan met een kapotte bungelende pantograaf:quote:Op dinsdag 9 april 2019 08:51 schreef Maegrim het volgende:
Kilometers bovenleiding gestript bij Weesp[ afbeelding ]twitter:OvDRail_Jan twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 06:56:58In verband met een defecte bovenleiding tussen #Weesp en #Gaasperdam is er vertraging in de treinenloop. @:ProRail #incidentenbestrijding is aanwezig om een gestrande trein te evacueren. https://t.co/YCsmeA1yle reageer retweet
Aan de andere kant zijn alle afbeeldingen van die trein wel vandaag voor het eerst op het internet verschenen.twitter:OvDRail_Jan twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 11:27:55@ProRail Stroomafnemer wordt van het dak gehaald https://t.co/mIPqQtg8Ve reageer retweet
Ja maar inmiddels wel in een ander jasjequote:Op vrijdag 5 april 2019 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk, zijn dat dezelfde kaarten als van die Über Master PDF van ooit? Of is dit recenter?
twitter:LadyLanser twitterde op maandag 08-04-2019 om 14:51:17Beste @ProRail @NS_online, dit informatiebord bij Station #Krommenie #Assendelft is ‘n paar weken geleden omgewaaid. Kinderen spelen vlakbij buiten en de stroomdraad ligt open en bloot... Wanneer gaan jullie dit herstellen? #onveilig https://t.co/b6ayHkCtsr reageer retweet
quote:Op dinsdag 9 april 2019 16:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
een tijd geleden is er een digitaal informatiebord in een grasveld terecht gekomen, bij station Krommenie-Assendelft. sindsdien ligt het daar. NS, Prorail, gemeente, provincie, niemand weet wie er nu aan zet istwitter:LadyLanser twitterde op maandag 08-04-2019 om 14:51:17Beste @:ProRail @:NS_online, dit informatiebord bij Station #Krommenie #Assendelft is ‘n paar weken geleden omgewaaid. Kinderen spelen vlakbij buiten en de stroomdraad ligt open en bloot... Wanneer gaan jullie dit herstellen? #onveilig https://t.co/b6ayHkCtsr reageer retweet
En verwacht je van de oplettende voorbijganger dat die zijn leven in de waagschaal stelt omdat allerlei faaldiensten falen?quote:Op dinsdag 9 april 2019 18:22 schreef Eix het volgende:
En die stroomdraad even volgen is blijkbaar ook teveel gevraagd. Dan zie je toch vanzelf op wiens verdeelkast dat ding is aangesloten? of het bord is van de netbeheerder.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |