Dat hoeft niet overal zo te zijn natuurlijkquote:Op zondag 31 maart 2019 18:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zover ik lees in de spoorwegwet kan het hoofdspoor nooit privaat eigendom zijn, de staat moet de begunstige zijn.
Nee klopt ik doelde op nederland.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet overal zo te zijn natuurlijk
ja levert niks op dus waarom zouden we letterlijk ANYTHING inzetten?quote:Op zondag 31 maart 2019 23:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat heb ik me geërgerd in de trein vanmiddag. En dat terwijl het zulk mooi weer was. Je kon over de koppen lopen en hele opstelterreinen staan vol met materieel. OP GRATIS BOEKENWEEKGESCHENKDAG.
En dan dat antwoord op Twitter erover ook weer.
Ook leuk trouwens, die schijtintercity naar Enschede kan net zo goed niet meer rijden, vanwege het nieuwe busstation krijg ik een half uur extra reistijd aan m'n broek per dag en ik ben op dit moment fysiek niet in staat om die afstand op een normale manier te fietsen. De bus die ik pakte op de terugweg gaat nu 5 minuten eerder en dus precies op tijd van binnenkomst weg en andersom komt het ding aan als de IC wegrijdt.quote:Op zondag 31 maart 2019 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja levert niks op dus waarom zouden we letterlijk ANYTHING inzetten?
Ik vroeg me dat al af, hoe verhoudt zich dat tot NL?quote:
In 5 jaar 4000 erbij op je drukste station terwijl in NL er 10k in 1 jaar bij doet..quote:Op maandag 1 april 2019 18:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
En een PDF, dus een gruwel om mee te werken. Maar het is me gelukt om er data uit te trekken en het in een Excelsheet te gieten!
Hier zijn de cijfers van 2018 in Excel: linkje
En in m'n archieven kwam ik ook nog een Excelsheet tegen met de cijfers van 2013: linkje
quote:Op maandag 1 april 2019 18:26 schreef b2py het volgende:
[..]
In 5 jaar 4000 erbij op je drukste station terwijl in NL er 10k in 1 jaar bij doet..
Van belang om te vermelden: NS telt in- en uitstappers, NMBS telt alleen instappers.quote:Op maandag 1 april 2019 18:28 schreef Janneke141 het volgende:
Heel erg veel stations ook met minder dan 200 bezoekers.
Maar het verschil tussen 62.000 voor het drukste station in België tegen 186.000 is ook wel enorm.
Ja, dat had ik gezien. Maar om iets zinnigs te zeggen over de rustigste stations in België en in Nederland heb je dus ook (juist) cijfers nodig van de nevenlijnen, dus vandaar mijn vraag. Arriva zal toch ook wel eens reizigers tellen?quote:Op maandag 1 april 2019 18:34 schreef b2py het volgende:
Alleen als NS het bedient, Soest heeft er bijvoorbeeld slechts 218 :-)
De kapelaan van Mortsel-Liersesteenweg lacht zich rot Hij is de enige op zondagquote:Op maandag 1 april 2019 18:24 schreef James1988 het volgende:
Hier zijn de cijfers van 2018 in Excel:
quote:Op maandag 1 april 2019 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De kapelaan van Mortsel-Liersesteenweg lacht zich rot Hij is de enige op zondag
Hier lijkt me sprake van een telfout. Te Mortsel-Liersesteenweg stoppen geen treinen op zondag* dus waarschijnlijk heeft de Belg die daar op zondag zat te tellen toch per ongeluk een keer op zijn knopje gedrukt.quote:Op maandag 1 april 2019 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De kapelaan van Mortsel-Liersesteenweg lacht zich rot Hij is de enige op zondag
Er zijn stations die in het weekend niet bediend worden.quote:
En dat gebeurt op best veel plaatsen. Zo worden bijvoorbeeld zelfs in Brussel in het weekend een aantal stations op spoorlijn 26 (Merode en Delta) nieteens bediend, terwijl het een spoorlijn door dicht stedelijk gebied betreft. Tot de komst van de S-treinen een paar jaar geleden was dat op nog een heel aantal andere stations binnen het Brusselse gewest het geval (o.a. Brussel-West en Boondaal).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |