Prachtige taal toch ook <3 Kameloso.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:16 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou je boos moeten zijn op Duitsers als de Denen aan het werk zijn?
Meer informatie (i Dansk): https://www.dsb.dk/trafikinformation/sydbanen/
Weet niet of zoiets gunstig is voor het Nederlandse spoor, tenzij het zo ingestoken wordt dat er in ambtelijk Den Haag het besef komt dat lappen teer niet alles oplossen, maar dat er meer nodig is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie een samenvoeging met Rijkswaterstaat er nog wel van komen, naar Zweeds voorbeeld. De eerste stap is al gezet met de omvorming naar ZBO.
Lijkt me meer een taak voor het ministerie om zoiets uit te werken. Maar klaarblijkelijk zie ik het speelveld en de rol van de spelers daarin dan anders dan hoe zij het zelf zien. Ofzo.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:38 schreef ReisT het volgende:
Dit is nog geen ontwerp voor een dienstregeling. ProRail schetst alleen maar hoe het er eventueel misschien uit zou kunnen gaan zien.
[..]
https://www.prorail.nl/reizigers/nieuws/overwegbewakers-gezochtquote:ProRail en de Fietsersbond slaan de handen ineen om de veiligheid rondom onbewaakte overwegen in Nederland te verbeteren. Met een nieuwe vacature voor overwegbewakers moeten de Niet Actief Beveiligde Overwegen (NABO’s) al vanaf volgende maand een stuk veiliger worden.
1847 beldequote:Op donderdag 28 maart 2019 23:09 schreef Maegrim het volgende:
[..]
https://www.prorail.nl/reizigers/nieuws/overwegbewakers-gezocht
Blijkbaar is het echt toeval dat er treinen op Google Maps staan op dat laatste stukje spoor in Emmenquote:
Waar zou het plaatje van de overheid nou vandaan komen? 🤔quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:19 schreef BLS het volgende:
Het netwerk komt vrijwel overeen met hetgeen gepresenteerd is dit rapport, om precies te zijn de netwerkvariant "Basis".
https://www.rijksoverheid(...)n-netwerk-uitwerking
En het dan "Het aanbod van ProRail" noemen alsof het hun eigen idee is. Nouja, beter goed gejat dan slecht bedacht...
Nou, vertel het me maar.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 06:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar zou het plaatje van de overheid nou vandaan komen? 🤔
Met dank aan die trage Duitsersquote:Op donderdag 28 maart 2019 16:48 schreef Yreal het volgende:
Ik eens kijken hoe het ervoor staat met die ICE verbinding die ze per boot naar de overkant varen. Blijkt die vervangende tunnel nog gewoon een jaartje of 10 te gaan duren
Vorig jaar in de zomer toen er een grote buitendienststelling was tussen Ommen en Zwolle. Stonden op het verlaten kopspoortje in Emmen Arriva treinen opgesteld. Helaas heb ik er geen foto's van gemaaktquote:Op donderdag 28 maart 2019 23:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Blijkbaar is het echt toeval dat er treinen op Google Maps staan op dat laatste stukje spoor in Emmen
Hier staat in de beschrijving dat het enkel in uitzonderlijke gevallen wordt gebruikt.
Dit is ProRail-beleid.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:19 schreef BLS het volgende:
En het dan "Het aanbod van ProRail" noemen alsof het hun eigen idee is. Nouja, beter goed gejat dan slecht bedacht...
Ja. Supertof.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 23:12 schreef Claude_Viole het volgende:
Zijn er nog mensen naar de Open-Deur-dag in het Belgische Melle geweest ?
mooi voorbeeld: wat ik me dan afvraag gezien BE het eigendom en beheer heeft mogen ze neem ik aan ook zelf bepalen wie er over deze lijn rijdt??quote:Op zondag 31 maart 2019 16:57 schreef James1988 het volgende:
Het kan wel, er zijn in Europa meerdere privaat gefinancierde en geëxploiteerde spoorlijnen. Het zijn er alleen niet veel, want met infrastructuur valt niet snel geld te verdienen.
De spoorlijn Bad Bentheim - Coevorden wordt onderhouden door de Bentheimer Eisenbahn zelf, en BE is dan weer volledig eigendom van het Kreis Bentheim.
Nee 250 miljoen zie ik niet gebeuren maar vond het wel een intressante discussie.quote:Een provincie zal niet snel geld uittrekken voor de bouw van een spoorlijn: de investeringskosten zijn hoog en het risico is groot.
Waarbij ik aanneem dat een concessie alleen verleent kan worden door de overheid??quote:Op zondag 31 maart 2019 17:37 schreef James1988 het volgende:
Er is wet- en regelgeving om ervoor te zorgen dat toegang tot infrastructuur op een eerlijke wijze wordt verdeeld. Het is mogelijk dat er wettelijke beperkingen zijn opgelegd, zo is het bijvoorbeeld in Nederland verboden om openbaar vervoer te verrichten zonder concessie.
Conclusie een spoorlijn in privaat eigendom kost bakken met geld, je mag het niet naar inzicht uitbaten en andere bepalen wat ermee gebeurt.quote:Op zondag 31 maart 2019 17:41 schreef James1988 het volgende:
De Rijksoverheid in het geval van het hoofdrailnet, of een decentrale overheid in het geval van regionale lijnen.
Zover ik lees in de spoorwegwet kan het hoofdspoor nooit privaat eigendom zijn, de staat moet de begunstige zijn.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:05 schreef James1988 het volgende:
Als je een spoorlijntje wil aanleggen op je fabrieksterrein moet je dat vooral doen, niemand die je tegenhoudt en niemand die eist dat je concurrenten toelaat om op jouw terreintje goederen te gaan vervoeren. Voor geīsoleerde personenvervoernetwerken op bijvoorbeeld een luchthaven geldt dat ook, er is echt niemand die verwacht dat je daar een open access-vervoerder moet toelaten.
Maar als je toegang wilt tot het hoofdspoor gelden er andere regels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |