abonnement Unibet Coolblue
pi_185905969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:16 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou je boos moeten zijn op Duitsers als de Denen aan het werk zijn? :P

Meer informatie (i Dansk): https://www.dsb.dk/trafikinformation/sydbanen/
Prachtige taal toch ook <3 Kameloso.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2019 @ 21:55:30 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185906045
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zie een samenvoeging met Rijkswaterstaat er nog wel van komen, naar Zweeds voorbeeld. De eerste stap is al gezet met de omvorming naar ZBO.
Weet niet of zoiets gunstig is voor het Nederlandse spoor, tenzij het zo ingestoken wordt dat er in ambtelijk Den Haag het besef komt dat lappen teer niet alles oplossen, maar dat er meer nodig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 maart 2019 @ 22:31:51 #53
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_185906985
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:38 schreef ReisT het volgende:
Dit is nog geen ontwerp voor een dienstregeling. ProRail schetst alleen maar hoe het er eventueel misschien uit zou kunnen gaan zien.
[..]

Lijkt me meer een taak voor het ministerie om zoiets uit te werken. Maar klaarblijkelijk zie ik het speelveld en de rol van de spelers daarin dan anders dan hoe zij het zelf zien. Ofzo. :P
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_185907859
quote:
ProRail en de Fietsersbond slaan de handen ineen om de veiligheid rondom onbewaakte overwegen in Nederland te verbeteren. Met een nieuwe vacature voor overwegbewakers moeten de Niet Actief Beveiligde Overwegen (NABO’s) al vanaf volgende maand een stuk veiliger worden.
https://www.prorail.nl/reizigers/nieuws/overwegbewakers-gezocht
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 maart 2019 @ 23:11:06 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185907898
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 23:26:46 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185908175
quote:
Blijkbaar is het echt toeval dat er treinen op Google Maps staan op dat laatste stukje spoor in Emmen :+


Hier staat in de beschrijving dat het enkel in uitzonderlijke gevallen wordt gebruikt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_185910106
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:19 schreef BLS het volgende:
Het netwerk komt vrijwel overeen met hetgeen gepresenteerd is dit rapport, om precies te zijn de netwerkvariant "Basis".

https://www.rijksoverheid(...)n-netwerk-uitwerking

En het dan "Het aanbod van ProRail" noemen alsof het hun eigen idee is. Nouja, beter goed gejat dan slecht bedacht...
Waar zou het plaatje van de overheid nou vandaan komen? 🤔
  vrijdag 29 maart 2019 @ 07:59:21 #58
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185910524
Volgens mij zitten er nog de nodige verschillen tussen.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 08:47:07 #59
472645 BLS
verbindt.
pi_185910938
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 06:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar zou het plaatje van de overheid nou vandaan komen? 🤔
Nou, vertel het me maar.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:49:38 #60
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_185925495
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:48 schreef Yreal het volgende:
Ik eens kijken hoe het ervoor staat met die ICE verbinding die ze per boot naar de overkant varen. Blijkt die vervangende tunnel nog gewoon een jaartje of 10 te gaan duren :D
Met dank aan die trage Duitsers
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_185927840
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Blijkbaar is het echt toeval dat er treinen op Google Maps staan op dat laatste stukje spoor in Emmen :+


Hier staat in de beschrijving dat het enkel in uitzonderlijke gevallen wordt gebruikt.
Vorig jaar in de zomer toen er een grote buitendienststelling was tussen Ommen en Zwolle. Stonden op het verlaten kopspoortje in Emmen Arriva treinen opgesteld. Helaas heb ik er geen foto's van gemaakt :{
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zaterdag 30 maart 2019 @ 22:05:02 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_185940856
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:19 schreef BLS het volgende:

En het dan "Het aanbod van ProRail" noemen alsof het hun eigen idee is. Nouja, beter goed gejat dan slecht bedacht...
Dit is ProRail-beleid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 30 maart 2019 @ 23:12:43 #63
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_185942017
Zijn er nog mensen naar de Open-Deur-dag in het Belgische Melle geweest :)?
  zaterdag 30 maart 2019 @ 23:29:02 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185942231
Ik was het helemaal vergeten, tot ik vandaag rond 14:30 wat foto's zag en dacht "ohja...". :')
  Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 04:06:26 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185943893
Vandaag organiseerde de IG Schienenverkehr Ostfriesland een dagtocht vanuit Nienburg naar Amsterdam. In Duitsland ging het achter de 57 jaar oude E10 1239 van de Lokomotiv-Club 103 via Bremen, Leer en Salzbergen (omlopen) naar Bad Bentheim. Vanaf daar nam de nog tien jaar oudere 1251 van Railexperts het stokje over voor de resterende reis naar de hoofdstad.



PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 31 maart 2019 @ 06:38:45 #66
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_185944030
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 23:12 schreef Claude_Viole het volgende:
Zijn er nog mensen naar de Open-Deur-dag in het Belgische Melle geweest :)?
Ja. Supertof.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_185951530
Ik zit geamuseerd een discussie te volgen van een stel pinokkio groningers over de plannen emmen-musselkanaal, of eigenlijk het gebrek daaraan.

Nu vroeg ik me af in hoeverre is het in nederland nog mogelijk om als privaat bedrijf(lees: grotendeels provincie) een spoorlijn in eigendom te hebben en uit te baten? De provincie zal straks het nieuwe gedeelte tussen stadskanaal en veendam in eigendom hebben.


Als concurrent van prorail en hoe past het concessiestelsel voor vervoerders daarin??

Vroeger had je natuurlijk tientallen infrastructuurbeheerders die hun lijnen zelf uitbate of in concessie gaven.


In het buiteland kennen we natuurlijk de heatrow lijn en de eurotunnel.


dan bedoel ik vooral wettelijk gezien. Dat de provincie nooit 250 miljoen gaat aftikken staat in de sterren geschreven

[ Bericht 8% gewijzigd door TjjWester op 31-03-2019 16:57:49 ]
speak only if it improves the silence.
  zondag 31 maart 2019 @ 16:57:35 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185951854
Het kan wel, er zijn in Europa meerdere privaat gefinancierde en geëxploiteerde spoorlijnen. Het zijn er alleen niet veel, want met infrastructuur valt niet snel geld te verdienen.

Enkele voorbeelden: de Heathrowlijn (Airport Junction - Heathrow Airport) is gefinancierd door Heathrow zelf, en is ook hun juridisch eigendom. De Kanaaltunnel is privaat gefinancierd en is tegenwoordig beursgenoteerd. De spoorlijn Bad Bentheim - Coevorden wordt onderhouden door de Bentheimer Eisenbahn zelf, en BE is dan weer volledig eigendom van het Kreis Bentheim.

Dat het niet altijd goed gaat is te zien tussen Frankrijk en Spanje: de hogesnelheidslijn door de Pyreneeën is gebouwd en gefinancierd door TP Ferro, een privaat consortium dat de lijn zou financieren, bouwen en gedurende 50 jaar onderhouden. TP Ferro is echter failliet gegaan omdat de inkomsten achterbleven bij de verwachtingen.

Een provincie zal niet snel geld uittrekken voor de bouw van een spoorlijn: de investeringskosten zijn hoog en het risico is groot.
pi_185952046
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 16:57 schreef James1988 het volgende:
Het kan wel, er zijn in Europa meerdere privaat gefinancierde en geëxploiteerde spoorlijnen. Het zijn er alleen niet veel, want met infrastructuur valt niet snel geld te verdienen.

De spoorlijn Bad Bentheim - Coevorden wordt onderhouden door de Bentheimer Eisenbahn zelf, en BE is dan weer volledig eigendom van het Kreis Bentheim.
mooi voorbeeld: wat ik me dan afvraag gezien BE het eigendom en beheer heeft mogen ze neem ik aan ook zelf bepalen wie er over deze lijn rijdt??

Ik lees namelijk dat het Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen een opdracht heeft verstrekt aan BE om reizgersvervoer te gaan verzorgen. Hebben ze daar echt iets over te zeggen? Of gaat dat in overleg/via aandelen.


Zelfde geld voor eurotunnel en heathrowlijn in hoeverre kunnen die naar eigen inzicht hun lijn vermarkten? Ik zie dat het beide open acces lijnen zijn.


quote:
Een provincie zal niet snel geld uittrekken voor de bouw van een spoorlijn: de investeringskosten zijn hoog en het risico is groot.
Nee 250 miljoen zie ik niet gebeuren maar vond het wel een intressante discussie.

[ Bericht 2% gewijzigd door TjjWester op 31-03-2019 17:34:03 ]
speak only if it improves the silence.
  zondag 31 maart 2019 @ 17:37:30 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185952881
Er is wet- en regelgeving om ervoor te zorgen dat toegang tot infrastructuur op een eerlijke wijze wordt verdeeld. Het is mogelijk dat er wettelijke beperkingen zijn opgelegd, zo is het bijvoorbeeld in Nederland verboden om openbaar vervoer te verrichten zonder concessie.
pi_185952952
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:37 schreef James1988 het volgende:
Er is wet- en regelgeving om ervoor te zorgen dat toegang tot infrastructuur op een eerlijke wijze wordt verdeeld. Het is mogelijk dat er wettelijke beperkingen zijn opgelegd, zo is het bijvoorbeeld in Nederland verboden om openbaar vervoer te verrichten zonder concessie.
Waarbij ik aanneem dat een concessie alleen verleent kan worden door de overheid??
speak only if it improves the silence.
  zondag 31 maart 2019 @ 17:41:44 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185952966
De Rijksoverheid in het geval van het hoofdrailnet, of een decentrale overheid in het geval van regionale lijnen.
pi_185953041
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 17:41 schreef James1988 het volgende:
De Rijksoverheid in het geval van het hoofdrailnet, of een decentrale overheid in het geval van regionale lijnen.
Conclusie een spoorlijn in privaat eigendom kost bakken met geld, je mag het niet naar inzicht uitbaten en andere bepalen wat ermee gebeurt.

Duidelijke heldere uitleg. ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
speak only if it improves the silence.
  zondag 31 maart 2019 @ 18:05:01 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185953623
Als je een spoorlijntje wil aanleggen op je fabrieksterrein moet je dat vooral doen, niemand die je tegenhoudt en niemand die eist dat je concurrenten toelaat om op jouw terreintje goederen te gaan vervoeren. Voor geīsoleerde personenvervoernetwerken op bijvoorbeeld een luchthaven geldt dat ook, er is echt niemand die verwacht dat je daar een open access-vervoerder moet toelaten.

Maar als je toegang wilt tot het hoofdspoor gelden er andere regels :)
pi_185954186
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 18:05 schreef James1988 het volgende:
Als je een spoorlijntje wil aanleggen op je fabrieksterrein moet je dat vooral doen, niemand die je tegenhoudt en niemand die eist dat je concurrenten toelaat om op jouw terreintje goederen te gaan vervoeren. Voor geīsoleerde personenvervoernetwerken op bijvoorbeeld een luchthaven geldt dat ook, er is echt niemand die verwacht dat je daar een open access-vervoerder moet toelaten.

Maar als je toegang wilt tot het hoofdspoor gelden er andere regels :)
Zover ik lees in de spoorwegwet kan het hoofdspoor nooit privaat eigendom zijn, de staat moet de begunstige zijn. ;)
speak only if it improves the silence.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')