abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:29:48 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185901241
quote:
9s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom zwaai je nooit terug als ik langs je huis rij?
Sorry, de ramen zijn een beetje vies :s)
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 maart 2019 @ 18:31:14 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185901263
quote:
9s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom zwaai je nooit terug als ik langs je huis rij?
Waarom zwaai je nooit als je langs mijn huis rijdt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:43:24 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185901431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:00 schreef b2py het volgende:
Treinreiziger sprak met hoofd ontwerp capaciteitsontwikkeling en daar hoort een leuk kaartje 2030 bij. Den haag - Roosendaal via Schiphol en Den Bosch of Groningen - Eindhoven via Schiphol - Rotterdam. https://www.treinreiziger(...)stregeling-van-2030/
En de Thalys/Eurostar van en naar A'dam Zuid. Want hé, wie wil er nu naar Centraal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185901800
NZL hč
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:21:13 #30
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185902017
Wie wil er nou niet rechtstreeks van Groningen naar Eindhoven via Amsterdam en Rotterdam.
pi_185902233
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wie wil er nou niet rechtstreeks van Groningen naar Eindhoven via Amsterdam en Rotterdam.
Ik zou gewoon de auto pakken, is sneller en goedkoper.
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:35:15 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185902317
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wie wil er nou niet rechtstreeks van Groningen naar Eindhoven via Amsterdam en Rotterdam.
Maar als je van Tilburg naar Delft wil, mag je overstappen in Rotterdam. En Oss - Breda wordt ook met overstap.

Je kan daarentegen wel van Roosendaal naar Den Haag Centraal via Den Bosch en Amsterdam Zuid 8)7
pi_185902535
Zondag gratis treinen. Kocht 2 boeken, uiteindelijk de ander mn vriendin laten afrekenen. Want blijkbaar is t de boekenweek. Dagje Maastricht *O* en eerste keer voor de kleine dat die met de trein gaat
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 maart 2019 @ 19:46:49 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185902590
Vroegah deed ik dat ook wel eens ja :D Treinen stampvol en geen conducteur te zien want iedereen heb zo'n boekie :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:00:28 #35
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185902963
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En de Thalys/Eurostar van en naar A'dam Zuid. Want hé, wie wil er nu naar Centraal.
Via Zuid zit je overal in Amsterdam centrum sneller dan via Centraal.
So we just called him Fred
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:03:07 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185903038
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:35 schreef James1988 het volgende:
Maar als je van Tilburg naar Delft wil, mag je overstappen in Rotterdam. En Oss - Breda wordt ook met overstap.
Als die dienstregeling is gebaseerd op reizigersaantallen, dan zijn er blijkbaar in verhouding weinig reizigers tussen die steden die hun directe verbinding verliezen. Niets te klagen dus.
So we just called him Fred
pi_185903193
Ik vermoed dat dit een optimalisatie is naar spoorcapaciteit. Dan komen straks de wensen van de vervoerders, overheden en rover nog.
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:13:19 #38
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_185903301
En de dikke middelvinger naar Dordrecht en omgeving blijft fier opgestoken...
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:21:11 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185903508
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als die dienstregeling is gebaseerd op reizigersaantallen, dan zijn er blijkbaar in verhouding weinig reizigers tussen die steden die hun directe verbinding verliezen. Niets te klagen dus.
Het is het lijstje van ProRail, zij kijken primair naar wat er op de infrastructuur past. Niet wat de ideale dienstregeling voor reizigers zou vereisen.

Als de reizigersaantallen op de relatie Brabant-Den Haag gering zouden zijn, zouden die stammen van 9 bakken allang zijn omgewisseld met de 7-baks stammen de IC direct.
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:24:49 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185903601
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als die dienstregeling is gebaseerd op reizigersaantallen, dan zijn er blijkbaar in verhouding weinig reizigers tussen die steden die hun directe verbinding verliezen. Niets te klagen dus.
Op basis van eigen ervaringen durf ik te beweren dat er toch vrij veel reizigers op de verbinding Nijmegen-Tilburg zijn. En die wordt eveneens onderbroken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2019 @ 20:26:50 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185903673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op basis van eigen ervaringen durf ik te beweren dat er toch vrij veel reizigers op de verbinding Nijmegen-Tilburg zijn. En die wordt eveneens onderbroken.
Het is een echte knooppuntentrein waarbij je ziet dat er op de knooppunten veel reizigers in- en uitstappen die op of voor het volgende knooppunt al weer uitgestapt zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 maart 2019 @ 20:28:51 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185903718
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is een echte knooppuntentrein waarbij je ziet dat er op de knooppunten veel reizigers in- en uitstappen die op of voor het volgende knooppunt al weer uitgestapt zijn
Precies. De nuttigste verbinding van het land dus :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:50:59 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185904234
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op basis van eigen ervaringen durf ik te beweren dat er toch vrij veel reizigers op de verbinding Nijmegen-Tilburg zijn. En die wordt eveneens onderbroken.
Daarom ook "in verhouding"...
Blijkbaar zijn er andere verbindingen die meer reizigers bedienen dan de "vrij veel" tussen Nijmegen en Tilburg.
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 maart 2019 @ 20:55:19 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185904350
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daarom ook "in verhouding"...
Blijkbaar zijn er andere verbindingen die meer reizigers bedienen dan de "vrij veel" tussen Nijmegen en Tilburg.
Wat een kutargument
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185904682
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op basis van eigen ervaringen durf ik te beweren dat er toch vrij veel reizigers op de verbinding Nijmegen-Tilburg zijn. En die wordt eveneens onderbroken.
Je leest niet wat het uitgangspunt van het ontwerp is
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:19:18 #46
472645 BLS
verbindt.
pi_185904987
Het netwerk komt vrijwel overeen met hetgeen gepresenteerd is dit rapport, om precies te zijn de netwerkvariant "Basis".

https://www.rijksoverheid(...)n-netwerk-uitwerking

En het dan "Het aanbod van ProRail" noemen alsof het hun eigen idee is. Nouja, beter goed gejat dan slecht bedacht...
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:29:39 #47
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_185905279
Sinds wanneer ontwerpt Prorail op dit abstractie-niveau de dienstregelingen? :?

Ik dacht altijd dat vervoerders hun behoefte aangeven en Prorail dan mag puzzelen aan de hand van de beschikbare infra.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:38:27 #48
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_185905497
Dit is nog geen ontwerp voor een dienstregeling. ProRail schetst alleen maar hoe het er eventueel misschien uit zou kunnen gaan zien.
quote:
Indicatieve weergave van de treindiensten die in 2030 nodig zijn om
de geprognotiseerde reizigersgroei te kunnen faciliteren.

Deze kaart is niet het wensbeeld, noch de belofte van ProRail, maar
dient als basis voor gesprekken met onze partners in de sector.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 maart 2019 @ 21:39:06 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185905515
2030 :D

Dan bestaat Prorail vast allang niet meer. Luchtfietsen mag gewoon *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:40:33 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185905556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
2030 :D

Dan bestaat Prorail vast allang niet meer.
Ik zie een samenvoeging met Rijkswaterstaat er nog wel van komen, naar Zweeds voorbeeld. De eerste stap is al gezet met de omvorming naar ZBO.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')