Salatrel | zondag 10 april 2016 @ 15:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 april 2016 @ 15:29 |
MIJN mast ja ![]() ![]() ![]() | |
bork | zondag 10 april 2016 @ 15:30 |
Dat is wel het idee ja, Genua is goed te doen zag ik met de trein. | |
Darkwing_Duck | zondag 10 april 2016 @ 16:06 |
Heb je er niet aan gedacht om de Ligne de Tende te nemen? Driehoeken tussen Nice-Breil sur Roya - Ventimille- Nice Of Nice-Tende-Nice.Deze rit staat bij mij nog op t wensenlijstje, Treintraject neemt een paar keer een lus om hoogte te winnen. ![]() Train de Merveille heet t lijntje ook wel | |
bork | zondag 10 april 2016 @ 16:09 |
Dat lijkt me een mooi lijntje, misschien een andere keer, ik ben dan met gezin op pad dan staat Bork's idee van een leuk uitje heel vaak niet op no. 1. thx voor de tip ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 10 april 2016 @ 16:16 |
Tsssssk, stelletje barbaren ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 10 april 2016 @ 16:24 |
Nutteloos weetje van de dag...Het departement Ardeche in Frankrijk is het enige Departement van Frankrijk zonder enig station ![]() (En vriendin Duck moet daar uitgerekend nu een job hebben ![]() | |
Ireyon | zondag 10 april 2016 @ 16:38 |
Ik heb ooit eens in Lamastre een stom toeristendieseltreinbusje gedaan ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 10 april 2016 @ 16:44 |
Goeie tip ,maar een beetje ver uit de richting ![]() | |
James1988 | zondag 10 april 2016 @ 17:04 |
Dat is nog een eind uit de richting zeg ![]() | |
derLudolf | zondag 10 april 2016 @ 17:08 |
De Ardèche, er zijn beroerdere plekken om te werken. | |
Peterselieman | zondag 10 april 2016 @ 17:10 |
Precies. Het is een prachtig gebied ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 10 april 2016 @ 17:17 |
Oh, dat heb je me ook niet horen zeggen, ik heb me ogen uitgekeken in de bus... ![]() | |
Bitlord | zondag 10 april 2016 @ 17:21 |
Of ze gaat hiermee forensen:![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 april 2016 @ 17:34 |
Jullie zijn wel druk met Anne he? Stelletje seinpaalwerkers. | |
greavy | zondag 10 april 2016 @ 19:59 |
Vandaag weer even in de regio de bedieningen rondom de havens klikken. Ongetwijfeld zal ik iets gemist hebben, maar zal niet veel zijn. 10 April 2016 - Te Vlaardingen vertrekt de LOCON 1572 met een fraai keteltreintje, die zojuist uitgehaald is bij de Vopak. 10 April 2016 - Te Vlaardingen vertrekt de LTE 6406 met een fraaie keteltrein vanuit Vlaardingen Centrum richting de VOPAK in Vlaardingen. 10 April 2016 - Bij de P&O-terminal in de Rotterdamse Europoort vertrekt de volbeladen Melzo-shuttle richting het emplacement Europoort. 10 April 2016 - RRF 17 passeert hier de toegesnelde fotografen met een fraaie containertrein, en zal spoedig het emplacement Botlek bereiken. 10 April 2016 - RRF 18 kwam wat vroeger als gebruikelijk de Rotterdamse Botlek aan de Theemsweg binnenrijden om een tankcontainertrein voor Bertschi bij Bertschi Rotterdam te plaatsen. Hier moet de locomotief nog omlopen, om het laatste stuk geduwd naar de Bertschi te rijden. 10 April 2016 - Na de vorige klik werd de trein nog een paar keer geklikt bij de terminal, waar wat zaagwerkzaamheden gedaan moesten worden. Hier duwt de RRF 18 een sleepje wagens naar het rechtse spoor. De 2 linkse sporen stonden ook al wagens, maar werden ook nog wat wagens bijgeplaatst. | |
b2py | zondag 10 april 2016 @ 20:30 |
Fraai ![]() | |
dennistd | zondag 10 april 2016 @ 23:57 |
Leuke plaatjes! Vandaag zelf ook op pad geweest: Vandaag op de bonnefooi een rondje gaan treinen, gewoon afwachten wat ik tegen zou komen. In Amersfoort was het raak: er stond een locloze militaire trein op spoor 8. In de verte was een 1600-loc van DB Cargo aan het rangeren. Even later kwam deze 1615 voorbij de trein en koppelde aan de oostzijde aan. Een klein halfuurtje later werd er vertrokken naar Bad Bentheim. Op zondag rijdt de beladen Gefco-autotrein van Captrain mooi in het licht. De rit naar Bad Bentheim werd uitgevoerd met de van RRF gehuurde 4401, die dus ook de terugrit voor zijn rekening zou nemen. Blijkbaar ging het in Oldenzaal en Bad Bentheim vandaag allemaal heel vlug, want de rit naar de Kijfhoek komt hier maar liefst 155 minuten (ruim 2,5 uur) te vroeg door Gouda. Ter gelegenheid van de start van de Giro d'Italia in Apeldoorn dit jaar is GTW 262 bestickerd. De Dames Jolink staan hier in Zutphen klaar om samen met de 255 'Harm Edens' als stoptrein 30865 naar Winterswijk te vertrekken. Rechts ervan staat een Lint van Syntus, die tien minuten eerder binnengekomen is vanuit Oldenzaal en een halfuur na deze trein zal vertrekken. | |
derLudolf | maandag 11 april 2016 @ 00:06 |
Er rijden stiekem best nog wel wat van die militaire treinen rond zeg | |
Prins_Pils | maandag 11 april 2016 @ 01:23 |
Ja dat valt mij ook op. Ik heb die militaire trein ook gezien ![]() | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 08:16 |
Ondanks het niet uitbreiden van ICD treinen had ik deze constructie via Zwijndrecht niet aan zien komen: http://www.ns.nl/reisinfo(...)-vanaf-woensdag.html | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 08:35 |
Mooi Dennis! Weet je of die militairetrein dan over de fly-over gaat en pas daarna doorwisselt naar 'rechts' of vlak na het station alle sporen gelijkvloerse oversteekt? | |
DeaDLocK2K | maandag 11 april 2016 @ 08:37 |
De treinen zijn niet buitengewoon zwaar en mogen via de fly-over. | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 08:39 |
Ging me meer omdat hij helemaal 'links' staat en helemaal naar 'rechts' moet | |
Fixers | maandag 11 april 2016 @ 08:53 |
Wat is er met die brug aan de hand, dar ze 'm 3 werkdagen sluiten voor reparatie. | |
ReisT | maandag 11 april 2016 @ 09:02 |
Haarscheurtjes | |
James1988 | maandag 11 april 2016 @ 09:50 |
Dat heeft denk ik te maken met de beschikbare capaciteit in Breda. Alle beschikbare sporen zijn nodig voor reizigerstreinen en op die twee spoortjes ten oosten van Breda gaat het moeilijk worden om 4 ICd's per uur te keren. Misschien lukt het als de AmRo-stammen en dubbele locs naar Breda zouden gaan, maar ik denk niet dat er dan genoeg locs zijn. De 900 knippen in Rotterdam en een eilandbedrijfje rijden met een paar sandwichstammen is logistiek vast wel haalbaar, maar ik betwijfel of dat op deze termijn nog in te plannen is. Het is wel slim. Vanaf station Zwijndrecht zit je zo op de A16, terwijl je vanaf Dordrecht door de stad heen moet. | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 10:09 |
Ik had niet verwacht dat ze zoveel capaciteit nodig zouden hebben omdat ik ervan uit ging dat ze meer zouden opheffen. Al met al had het imo slechter gekund denk ik Ik bedacht me ook toen ik het las, ohja, dat hebben ze in het verleden vele malen gedaan al. | |
James1988 | maandag 11 april 2016 @ 10:15 |
Het is kiezen tussen twee kwaden, denk ik. Er is in Breda vanwege de verbouwing op dit moment geen capaciteit voor nóg een kerende treinserie, dus treinen moeten doorrijden of al eerder worden opgeheven. In Tilburg is daar ook niet echt plek voor, dus dat zou betekenen dat je al in Eindhoven of 's-Hertogenbosch moet gaan knippen. Ook niet echt handig voor reizigers ![]() Ander radicaal idee: de 900 (Amsterdam - Breda) knippen in Rotterdam, en dan Breda - Rotterdam v.v. pendelen met dubbele sandwichstammen? ![]() | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 10:17 |
Je zou ook de Amro kunnen offeren om de sandwiches langer te maken tussen Damsko & Breda. Kort keren onder de kap in Mokum en je bespaar zo 20-25 rijtuigen. | |
Duvel | maandag 11 april 2016 @ 10:17 |
Ha, die zag ik over de Gouwebrug gaan! | |
James1988 | maandag 11 april 2016 @ 10:19 |
Dat zou inderdaad ook kunnen ![]() | |
MTL | maandag 11 april 2016 @ 10:36 |
Of gewoon de ICD stammen in de Amsterdam - Breda pendel weer terugzetten in hun oorspronkelijke samenstelling van 9 rijtuigen (het zijn momenteel allemaal Den Haag - Eindhoven-stammen die rondrijden). Die rijtuigen zouden er gewoon moeten zijn. | |
ReisT | maandag 11 april 2016 @ 10:43 |
Die rijtuigen zijn niet al uitgeleend aan andere stammen (om rijtuigen vrij te spelen voor revisie)? Los daarvan is het voor NS vast gewoon te veel moeite voor die paar dagen. | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 10:51 |
Mieters, er komen nog 18 TRAXX'en voor NS en ik vond altijd al dat het er zoveel waren op de Meer..![]() 'Railadventure 139 558-9 + NS 186 112-6 + NS 196 111-8 + SNCB 186 347-1 (2902), Bad Bentheim' door Rene Klink Via | |
GlennQuagmire | maandag 11 april 2016 @ 11:01 |
Interessant artikel in de Volkskrant over Pier Eringa: http://www.volkskrant.nl/(...)fdf156404ab1ced6da9f | |
dennistd | maandag 11 april 2016 @ 11:50 |
Als je vanaf Amersfoort over de fly-over gaat kun je pas bij Barneveld aansluiting weer naar het rechterspoor, lijkt me dus niet echt handig ![]() | |
MTL | maandag 11 april 2016 @ 12:12 |
Alles wordt sandwich, plus de Den Haag - Eindhovenpendel die er eind dit jaar bij komt. Dus daarvoor zijn die locs hard nodig. | |
Merode32 | maandag 11 april 2016 @ 12:59 |
Heeft iemand ervaring met het rotterdamse metronetwerk? En in het bijzonder de layout van station .beurs | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 13:02 |
Ja, wat dan? | |
Merode32 | maandag 11 april 2016 @ 13:08 |
Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein. Begrijp ik goed dat het perron van lijn d/e op hetzelfde niveau ligt als de zuidelijke stationshal? Ik ben er wel eens doorheen gelopen maar kan het me slecht herrineren. Noordelijke hal>> perron d/e >>> zuidelijke hal met daarboven perrons voor a/b/c? | |
James1988 | maandag 11 april 2016 @ 13:25 |
![]() | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 13:31 |
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik vond wel deze 3D plattegrond, word je hier wijzer uit? ![]() | |
Salatrel | maandag 11 april 2016 @ 13:36 |
ABC lijnen liggen op zelfde niveau als die winkeltjes en DE lijnen 1 niveau lager | |
Merode32 | maandag 11 april 2016 @ 13:46 |
Aha dan klopt de zin:" Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein." Dus niet, tnnx ik zal de zin gaan aanpassen, ik zie alleen de t vorm niet het is meer een kruis(logisch). Tnnx | |
_JdM_ | maandag 11 april 2016 @ 14:39 |
Vanochtend reden twee van de zes omlopen in de sprinter Apeldoorn-Enschede met ICM. Beide treintjes zijn in Deventer vervangen door een SGM-II en respectievelijk SGM-III. Deze treinstellen stonden eerder in Twente en vervingen op hun beurt weer een treinstel ICM in de Intercity Enschede-Schiphol. In Deventer zijn de SGM-metjes vervangen door ander ICM. Treinnummertjesreontconstructie:
| |
derLudolf | maandag 11 april 2016 @ 15:37 |
Leuker kunnen we het niet maken ![]() | |
bork | maandag 11 april 2016 @ 15:43 |
![]() ET 490 voor de S-Bahn in Hamburg, twee exemplaren zijn nu af en worden uitgebreid getest. https://dt5online.de/s-bahn/et-490/ | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 15:45 |
Het is net een artist impression, fraai! | |
bork | maandag 11 april 2016 @ 15:49 |
Ik denk dat het dat ook is ![]() | |
bork | maandag 11 april 2016 @ 15:51 |
ooit gezien achtervolging met twee trams mm, werkt niet begint bij 1 uur en 20 minuten. | |
derLudolf | maandag 11 april 2016 @ 15:53 |
Nee joh, bomen staan daar al vol in blad ![]() | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 16:09 |
![]() | |
Prins_Pils | maandag 11 april 2016 @ 16:19 |
Ik ben niet zo gecharmeerd van koppen waarin de cabinedeur heel ver naar achteren zit maar het grijsvlak maakt hem wel weer fraaier ![]() | |
bork | maandag 11 april 2016 @ 16:54 |
Ben zelf ook meer een blondine man, rood of zwart mag ook. | |
DeaDLocK2K | maandag 11 april 2016 @ 17:10 |
En het liefst een even aantal borsten erop. | |
derLudolf | maandag 11 april 2016 @ 17:51 |
Wie gaat even Photoshoppen? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 11 april 2016 @ 18:11 |
Echt Serieus ![]() Doe ik na lange tijd eens een pretrondje, valt precies dat lijntje wat ik wil doen in duigen ![]() Sta je dan ![]() | |
_JdM_ | maandag 11 april 2016 @ 18:59 |
Leer-Nieuweschans is al heel lang stuk hoor ![]() | |
boriq | maandag 11 april 2016 @ 19:13 |
Het bericht waarvan je wist het zou komen; "Gelders verzet tegen Zwols plan trein Berlijn"via de stentor | |
greavy | maandag 11 april 2016 @ 19:39 |
James of een ander. Deze lok staat al enige tijd tegen het juk bij de P&O-terminal Europoort. Een Britse lok. Wat doet dat ding hier??? ![]() Ik weet het, boutplaat, maar veel meer kon ik niet doen tijdens het werk, en ff uitstappen zal ruzie met de beveiliging opgeleverd hebben. | |
greavy | maandag 11 april 2016 @ 19:44 |
Nog een boutplaat![]() | |
James1988 | maandag 11 april 2016 @ 19:54 |
Geen idee wat hij daar doet, maar dat hij Brits is is wel te zien ja ![]() | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 19:56 |
Is dat die power loc die vorig jaar wat testen heeft gedaan? PowerHaul ofzo? | |
James1988 | maandag 11 april 2016 @ 19:57 |
Nee, absoluut niet. Dit ding is een schoonheid vergeleken met een Powerhaul ![]() Greavy, heb je toevallig een nummer of tenminste de eerste twee nummers (het TOPS-klassenummer)? Dan kan ik eens wat rondkijken, ik herken het model zo niet. ![]() | |
ReisT | maandag 11 april 2016 @ 19:58 |
Dit lijkt mij een Class 57 | |
derLudolf | maandag 11 april 2016 @ 20:00 |
Hehehe die class 70 / powerhaul, ze zijn eindelijk van de 2 takts af ![]() | |
greavy | maandag 11 april 2016 @ 20:04 |
nummer heb ik niet, maar staat op de zijkant iets van Continental Railway Solution. Het enige wat ik kon vinden is dat die Hobgaarse firma 5 Class47's ' voor export voor een luxe trein in Hongarije gekocht had. Berichten komen uit oktober 2015 | |
James1988 | maandag 11 april 2016 @ 20:10 |
Dat lijkt 'm dan inderdaad te zijn! Een Class 47 in de huisstijl van het Hongaarse CRS. Wat dat ding in Rotterdam doet... misschien wachten op transport naar Hongarije? | |
greavy | maandag 11 april 2016 @ 20:12 |
Ding staat er al zeker 7 weken. Is na lossing uit de ferry wel gelijk op het spoortje tegen het juk gezet, zodat de overige treinen daar nog containers en trailers kunnen laden/lossen. | |
Zug-Chef | maandag 11 april 2016 @ 20:52 |
Vandaag scheen de zon eindelijk weer eens uitbundig en reed er ook weer eens een tweetal leuke treinen in Noord-Nederland...![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | maandag 11 april 2016 @ 21:05 |
Leuk ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 april 2016 @ 21:22 |
Zijn die huilmensjes dood? | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 21:26 |
Is vanwege de krappe overstap op de buurtbus! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 april 2016 @ 21:28 |
Uitermate belangrijk voor de gigantische vervoersstroom Sauwerd - Spijk ![]() | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 21:51 |
Misschien wat vroeg om te stellen maar weet iemand of de punctualiteit van de treinen op de relaties Amsterdam - Den Bosch en Schiphol - Arnhem is verbeterd sinds de indienststelling van de eerste dive-under? Iemand ervaringen? | |
bork | maandag 11 april 2016 @ 21:52 |
laten we het even iets langer aankijken, ding is net in gebruik. | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 21:59 |
Nouja, wat ervaring van een dagelijks forens is altijd welkom denk ik | |
Peterselieman | maandag 11 april 2016 @ 22:09 |
geen ervaring, maar ik denk wel dat het zal helpen om vertragingen te beperken en/of zelfs iets in te lopen dat nu vanaf Houten Castellum richting noorden de sprinter en IC-sporen gescheiden zijn. Hoef je iig niet meer te lang achter de sprinter aan te hobbelen. | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 22:16 |
Wat dacht je van het einde van gelijkvloers kruisen Utrecht -> Arnhem.. | |
bork | maandag 11 april 2016 @ 22:17 |
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, de DB heeft hun planner verneukt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Weet iemand een url naar de oude? | |
Peterselieman | maandag 11 april 2016 @ 22:18 |
ook altijd handig natuurlijk. Nu de stromen naar het oosten en zuiden nog scheiden, zodat er geen sporen meer hoeven worden overgestoken. | |
b2py | maandag 11 april 2016 @ 22:27 |
Alles is gescheiden alleen moeten de sprinters & IC's nog sporen delen.. | |
bork | maandag 11 april 2016 @ 22:40 |
Twee treinwagons keren terug bij De Houtloods: horecapunt & 'te huur' (Tilburg) http://www.bd.nl/opinie/b(...)nt-te-huur-1.5912279 past net ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 11 april 2016 @ 22:51 |
Deze foto van Chris Westerduin is beter: Op het P&O terrein staat al maanden deze Britse Class 47, 47375, te wachten op een nieuwe loopbaan op het Europese vasteland. Kennelijk is er ergens iets mis gegaan en staat de machine te wachten op de dingen die komen gaan.... | |
James1988 | maandag 11 april 2016 @ 23:14 |
Interessant voertuignummer trouwens... UK-CRSHU. Van de e320's is GB-EIL de houder, opvallend dat hier een andere landcode op staat ![]() | |
jpajs | dinsdag 12 april 2016 @ 03:48 |
??????? Herstel Moerdijkbrug stelt NS voor problemen
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 april 2016 @ 09:06 |
t zijn beide ISO 3166-2 codes... Edit: Alleen GB is 3166-1 [ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 12-04-2016 09:33:40 ] | |
Peterselieman | dinsdag 12 april 2016 @ 10:33 |
Mja, met die spoorstaven zelf schijnt weinig mis te zijn, maar met de lassen wel, zoals ik begrepen heb. | |
b2py | dinsdag 12 april 2016 @ 10:52 |
Voor wat lasjes heb je echt geen 3 dagen nodig.. | |
Peterselieman | dinsdag 12 april 2016 @ 11:31 |
mja, de boel is ingegoten daar. Dat vergt sowieso extra tijd. | |
b2py | dinsdag 12 april 2016 @ 11:39 |
Het zit in de rails, dat verklaart.. | |
dennistd | dinsdag 12 april 2016 @ 12:34 |
Op vrijdag 29 april wordt er 's avonds afscheid genomen van het mooiste station van Nederland: https://www.facebook.com/events/724535767688934/ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 april 2016 @ 13:18 |
Gaan ze Amsterdam Centraal slopen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 april 2016 @ 13:18 |
Oooh Geerdijk. | |
derLudolf | dinsdag 12 april 2016 @ 16:24 |
![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 april 2016 @ 16:25 |
Misschien mag je het bord hebben Fles. Heb je ook een fysieke verzameling. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 april 2016 @ 16:33 |
Hij heeft al een paar bordjes... | |
dennistd | dinsdag 12 april 2016 @ 17:28 |
Kwam net trouwens nog een serie foto's tegen van de Class 47 op Europoort, even opklikken en dan naar rechts. | |
James1988 | dinsdag 12 april 2016 @ 18:14 |
Bron: nu.nl | |
derLudolf | dinsdag 12 april 2016 @ 18:55 |
Oh oh | |
dennistd | dinsdag 12 april 2016 @ 19:36 |
Docu over het werk in Maschen (zeg maar de Kijfhoek maar dan veel groter): http://www.ndr.de/fernseh(...)s,sendung348048.html | |
b2py | dinsdag 12 april 2016 @ 21:04 |
De Euroduplex komt naar Bordeaux met de opening van de nieuwe HSL Tours - Bordaux waardoor de reistijd van Parijs naar Bordeaux met 1 uur en 10 minuten wordt verkort naar 2:04. Meer: http://www.railwaygazette(...)-serve-bordeaux.html En op dezelfde dag de aankondiging voor de dienstregeling aanpassing voor de opening HSL Le Mans - Rennes: http://www.railjournal.co(...)led.html?channel=523 | |
greavy | dinsdag 12 april 2016 @ 21:08 |
Ah, dan heb ik zijn trein zien staan op de terminal. Maar de lok staat er nog steeds. | |
James1988 | dinsdag 12 april 2016 @ 21:11 |
"They will be the first TGVs equipped with seats that rotate to face the direction of travel." Grappig ![]() | |
b2py | dinsdag 12 april 2016 @ 21:12 |
Yup ![]() | |
greavy | dinsdag 12 april 2016 @ 21:48 |
In Silvolde, in de Achterhoek, is recent een onbewaakte overweg afgesloten, die gebruikt werd door fietsers en voetgangers. Het is volgens mij wat haastig gebeurd.![]() | |
James1988 | dinsdag 12 april 2016 @ 21:50 |
Op z'n Frans ![]() De rest van de hekken komt vast nog wel een keer ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 12 april 2016 @ 23:29 |
Oh tussen Ruurlo en Lievelde zie je ook zoveel van dit soort overwegen. Weg loopt tot de spoorbaan en dan een hek, is een paar jaar geleden gedaan want 'te onveilig', de beste overweg is géén overweg. Minder minder minder! moeten ze hebben gedacht ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 12 april 2016 @ 23:37 |
Rijden er nou nog treinen door schiphol? Volgens de NS app is er nog steeds niets aan de hand. | |
Prins_Pils | dinsdag 12 april 2016 @ 23:58 |
Het nieuws zei net dat er nog gewoon treinen rijden. | |
Prins_Pils | woensdag 13 april 2016 @ 00:07 |
Dat was het RTL nieuws trouwens, op AT5 is nu een live-uitzending en daar lijkt het of de perrontoegangen zijn afgesloten. Het busstation en de taxiplaatsen, en een parkeergarage zijn wel geheel afgesloten. Drie personen aangehouden. | |
greavy | woensdag 13 april 2016 @ 07:47 |
Treinen reden wel, maar mochten niet stoppen. Ofzoiets. | |
Dr_Flash | woensdag 13 april 2016 @ 07:54 |
Tamelijk debiel. Over hekken gesproken trouwens, over een groot deel van de lengte van het peron tussen spoor 6 en 7 in Amersfoort staan tegenwoordig ook hekken. Maar openkele plaatsen kun je er door. Dat is een perron dat al jaren gebruikt wordt in een grote overstapknoop, er is daar heel veel cross-platform verkeer. Dus ik ben heel, heel benieuwd waarom men daar een hek geplaatst heeft. | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 08:01 |
Helemaal aan de Amsterdamse zijde toch? Achter de trappen.. | |
JDude | woensdag 13 april 2016 @ 08:19 |
Zijn er al foto's van uitpuilende IC's-Direct en vechtpartijen in Lage Zwaluwe? | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 08:53 |
Nee, wel deze:![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 april 2016 @ 09:18 |
Waren de borden gratis ofzo... ![]() | |
MTL | woensdag 13 april 2016 @ 09:26 |
Je wilt niet weten hoeveel reizigers nu nog vragen: 'Gaat deze bus nu naar Zwijndrecht of Dordrecht?' | |
boriq | woensdag 13 april 2016 @ 09:30 |
pdfje van het onderzoek naar de verdubbeling van de IJssellijn (o.a. tussen Deventer en Zwolle) klik hier | |
ReisT | woensdag 13 april 2016 @ 09:42 |
Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld) | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 09:43 |
Nooit zo bij stilgestaan, maar in een leuk diagrammetje bij de vervoerskundige analyse staat de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden als vierde snelste trein van het land ![]() | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 10:15 |
Die dingen kosten niks en worden wel vaker gebruikt dus simpelweg uit de opslag getrokken.. | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 10:16 |
Ik neem aan dat ze in een andere buitendienststelling de andere helft ook verlagen? | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 10:24 |
Die knoopwaardes, interessante materie. Zwolle scoort lager dan Nijmegen op deze factor. Die dikke streep Nijmegen - Den Bosch is ook indrukwekkend, verklaart de noodzaak wel tot extra spitssprinters.. Interessante studie wel. Verdubbeling van Olst - Deventer leidt tot nauwelijks meer reizigers in 2040 en dan gaan ze er nog van uit dat IC Olst & Wijhe gaat overslaan, dat zie ik niet gauw gebeuren. Verder komt het er op neer dat echt benodigde maatregelen ver buiten de provincie Overijssel liggen en dat meer een aangelegenheid wordt voor Noord-Brabant of Gelderland ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 13-04-2016 10:38:54 ] | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 10:45 |
De vierde FLIRT voor Gouda-Alphen is inmiddels al in Nederland. | |
_JdM_ | woensdag 13 april 2016 @ 10:48 |
Het hart gaat toch wel wat sneller kloppen van de omnitrans-plaatjes, netwerkanalyses en staafdiagrammetjes ![]() | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 10:52 |
![]() | |
R-K | woensdag 13 april 2016 @ 10:58 |
Een rit van 50 kilometer met maar 1 stop onderweg. In de Randstad haal je dat niet, zeker niet met de boemelstukjes als Amsterdam Sloterdijk-Centraal-Amstel erbij wat je in Noord-Nederland niet hebt. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 april 2016 @ 11:03 |
Sowieso staat Groningen bij drie van de vier snelste ritten. En daarna nog een paar keer Leeuwarden. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 april 2016 @ 11:12 |
Darkwing_Duck | woensdag 13 april 2016 @ 11:16 |
Edit: Woordvoerder van NS kan station Lage Zwaluwe niet uitspreken ![]() | |
JDude | woensdag 13 april 2016 @ 11:27 |
Gratis stroopwafels ![]() Ook gratis vervoer trouwens, waarschijnlijk. De kaartcontrole schittert meestal door afwezigheid bij dit soort situaties. | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 april 2016 @ 11:28 |
Dus jij gaat morgen vrijaf nemen en de hele dag heen en weer karren ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 13 april 2016 @ 11:32 |
'Dakpanvervoer'. Weer een nieuw woordje geleerd ![]() | |
dennistd | woensdag 13 april 2016 @ 11:38 |
Die zag ik vanmorgen om 6.10u staan toen ik het busstation in Oldenzaal op kwam. Moest toch even twee keer kijken, maar toen ik de bus uitstapte voor een foto reed ie weg ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 april 2016 @ 11:42 |
Dus heb je maar een filmpje gemaakt hoop ik? ![]() Ja toch? ![]() Ja toch????? ![]() | |
dennistd | woensdag 13 april 2016 @ 11:46 |
Nee, toen ik de bus uitstapte ging ie er vandoor... Ik heb wel andere foto's, van de eerste twee stellen (shop er een ander nummertje op en je ziet geen verschil): | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 11:58 |
Leuk meisje ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 12:23 |
mja, vind je het gek. Het is dan ook Lage Lucifer ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 april 2016 @ 12:58 |
Dr_Flash | woensdag 13 april 2016 @ 13:38 |
![]() | |
derLudolf | woensdag 13 april 2016 @ 14:00 |
Flikker je een halve meter naar beneden dan als je dan een stap verder doet? Of is 37mm ook al hoogteverschil? | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 14:02 |
Cm of 10-20, er bestaan ook wegen tussen uitersten | |
Yreal | woensdag 13 april 2016 @ 15:33 |
Alsof Gouda - alphen super belangrijk is. Die lui mogen blij zijn dat ze niet meer met die pleuristrams hoeven. Verder, gewoon bakkes houden. | |
Ajaxfan | woensdag 13 april 2016 @ 15:37 |
Gaat lekker rond Utrecht vandaag. | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 15:38 |
Nee tussen Dordrecht & Roosendaal gaat het lekker ![]() ![]()
| |
ReisT | woensdag 13 april 2016 @ 15:40 |
84-76 = 8 cm verschil. Zeg maar een laag stoeprandje... | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 15:44 |
Het lijkt meer vanuit de trein | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 15:46 |
8 centimeter is genoeg om een flinke smak te maken, maar dat kun je nog wel compenseren door het perron een beetje schuin af te laten lopen... | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 16:27 |
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)? | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 16:29 |
Daar zijn absoluut geen plannen voor. | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 april 2016 @ 16:30 |
Ja ik zag laatst iets voorbijkomen ergens. Tijdens de bouw in de jaren 60 heeft men er al rekening mee gehouden... | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 16:31 |
Jammer Vraag me dan af waarom niet.. | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 16:33 |
Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is. En ten tweede omdat je dan oorlog krijgt met de vakbonden. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 april 2016 @ 16:34 |
In Frankrijk Parijs is lijn 1 toch nu ook automagisch, das pas een vaksbondlandstad... | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 16:35 |
Dat is waar, maar in Parijs is het wel een stukje drukker dan in Rotterdam ![]() | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 16:37 |
Wie bepaalt of het wel of niet nodig is? De overheid wilt graag nachtmetro's en dat kan je realiseren met ATO (Geen bestuurderskosten) en je kosten overdag dalen.. Lange termijnvisie ontbreekt dus eigenlijk.. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 april 2016 @ 16:38 |
In Kopenhagen, vergelijkbaar met Amsterdam/Rotterdam Rijnmond, rijden de automatische metro's de hele nacht iedere 5-15 minuten. Vliegende controle- en beveiligingsbrigades erbij. Prima geregeld. | |
Dr_Flash | woensdag 13 april 2016 @ 16:39 |
Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk. | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 april 2016 @ 16:40 |
Bij de automatische metro hoor je het afstapje wel omgeroepen worden bij de perrons die in een curve liggen... | |
Prins_Pils | woensdag 13 april 2016 @ 16:45 |
'Let op, dit perron loopt schuin' | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 16:46 |
Je bent al gefocussed op het feit dat de trein hoger is dan het perron, het is meer uitzondering dat de trein gelijkvloers is met het perron.. | |
Dr_Flash | woensdag 13 april 2016 @ 16:48 |
Dus waarom wordt dat perron niet gewoon rechtgetrokken? | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 16:48 |
ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt. De kosten van een bestuurder zijn maar een fractie van de exploitatiekosten. Zolang je geen perrondeuren plaatst zal er toch iemand moeten zijn die het vertrekproces in de gaten houdt, want als er iemand tussen trein en perron valt zal een volledig automatische metro namelijk níet stoppen. Op de DLR zit ook gewoon iemand die dat doet (de 'passenger service agent'). En daarnaast krijg je nog hogere kosten voor onderhoud van materieel en infrastructuur, meer mensen die toezicht houden vanuit de verkeersleiding, de inzet van controleploegen, enzovoorts. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 april 2016 @ 16:48 |
Zijn ze mee bezig! | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 16:50 |
Een weekend de ene kant en een weekend de andere kant, geduld is een schone zaak. | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 16:51 |
De reden dat het zo goed gaat met Air France-KLM | |
Dr_Flash | woensdag 13 april 2016 @ 16:57 |
oh die mooie groene prorailhekken staan er maar voor een week ja? ![]() | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 17:04 |
Groene hekken? Er stonden tijdelijke hekken laatste keer dat ik daar was.. Groene hekken klinkt meer permanent achtig.. | |
bork | woensdag 13 april 2016 @ 17:06 |
Al die keren dat ik een koffer onbeheerd heb zien staan in de ICE dan had er nooit een ICE gereden. Was gisteren in Vlaanderen met HEMA-kaartje zo gepland dat ik niet langs Zaventem moest, was gisteren die hele halte opgeheven ![]() ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 13 april 2016 @ 17:10 |
Dat laatste word toch ook al consequent omgeroepen? | |
Prins_Pils | woensdag 13 april 2016 @ 17:18 |
Dat is al maandenlang zo.. Nou nou zo zo ![]() | |
bork | woensdag 13 april 2016 @ 17:18 |
Zeker maar toen ik dat maandagavond plande wist ik dat niet. In drie talen werd het zelfs omgeroepen op Antwerpen Centraal of waren het er vier? | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 17:22 |
Ik zeg toch nergens dat de weekend achtereenvolgend zijn of wel?
| |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 17:54 |
![]() Een gouden hondenkop op het Museumplein in Utrecht ter ere van de Museumweek | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 17:56 |
De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET. | |
bork | woensdag 13 april 2016 @ 18:03 |
Domplein, oelewapper! | |
bork | woensdag 13 april 2016 @ 18:05 |
NS Flirt wordt vandaag aan het grote publiek gepresenteerd, iemand iets gezien? http://www.rtvutrecht.nl/(...)getest-in-regio.html | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 18:05 |
Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen. Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt. In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd. Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden. ![]() | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 18:08 |
Ik las het en toch Museumplein opgeschreven ![]() | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 18:11 |
Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen. Automatische metro's remmen gelijkmatiger waardoor je onderhoud naar beneden kan. In de VK & FR rijden ze ook op weekendnachten en onderhouden ze het spoor, dat mag geen belemmering zijn voor het invoeren. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 april 2016 @ 18:23 |
Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein. | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 18:26 |
Beveiliging eromheen etc.. | |
Dr_Flash | woensdag 13 april 2016 @ 18:29 |
Goed zo. Met van die grote spandoeken < SPOOR 7 > die naar de doorgangetjes verwijzen. | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 18:40 |
Yuck ![]() Of zouden ze een regel hebben ">10 weken tijdelijke hekken -> moeten permanent. Mogen verwijderd worden na afronding werkzaamheden." | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 18:47 |
Absoluut, maar je moet investeringen wel om de juiste redenen doen. ATO voer je niet in omdat je dan in het weekend 's nachts een paar metro's kunt laten rijden (met een frequentie die toch al lager ligt dan overdag), je voert het in omdat er significante voordelen te behalen zijn. Bijvoorbeeld omdat je dan meer treinen per uur over dezelfde hoeveelheid staal kan knallen, of omdat de apparatuur die je nu hebt staan aan het einde van z'n economische/technische levensduur is en je tóch al fors moet gaan investeren in modernisering. Als er op dit moment geen noodzaak is om ATO in te voeren en er niet de verwachting is dat dit in de komende jaren gaat veranderen, dan is ATO een leuk speeltje maar is het economisch niet verantwoord. | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 18:53 |
Het inzetgebied van de nieuwe FLIRTs:![]() Bron: NOS - Nieuwe sprinters met usb, wifi, stopcontacten én een wc | |
bork | woensdag 13 april 2016 @ 18:54 |
http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspx usb en stopcontacten beter ![]() Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd? | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 19:01 |
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250 | |
dennistd | woensdag 13 april 2016 @ 19:11 |
1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ? | |
dennistd | woensdag 13 april 2016 @ 19:11 |
Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was. | |
bork | woensdag 13 april 2016 @ 19:13 |
Niet in mijn rijtuig gisteren. | |
_serial_ | woensdag 13 april 2016 @ 19:16 |
Helaas, er staan gewoon mobiele ov-chippalen bij de bushaltes. | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 19:29 |
Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch? ![]() | |
greavy | woensdag 13 april 2016 @ 19:29 |
Ja. Die kwam ik dus vandaag tegen tijdens een bezoekje aan de Antwerpse havens. Komen aan op de Linkeroever, staat Crossrail met dat monster voor een rood sein te wachten richting de grote bundel aldaar. Eer ik de auto geparkeerd had, reed dat ding weer (ik kon niet eerder stoppen vanwege betonnen vangrail). Toen maar bij vertrek vanaf de bundel geklikt, toen daar de hoofdlijn op vertrok. | |
Dr_Flash | woensdag 13 april 2016 @ 19:31 |
"Ja ik was in Nederland op vakantie, en ik heb daar mooie treinen gezien! Motorpost noemden ze het daar. Heb je een potloodje? Kijk zo zag ie eruit ![]() Ja in mijn herinnering hoor, is wel een tijdje geleden ![]() | |
Duvel | woensdag 13 april 2016 @ 19:31 |
Welke GoA? | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 19:39 |
Woerden en Den Bosch ![]() Het klopt dat ze de sprinters hier en daar wat opknippen. Zie ook bijvoorbeeld Dordrecht waar eveneens een knip gepland is. | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 19:40 |
Die mag je uitleggen | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 19:41 |
Jammer Dennis. Nu moet je het voorlopig met DD-AR of SGMm doen, terwijl misschien materieel als de SLT wel gewenst is ![]() | |
greavy | woensdag 13 april 2016 @ 19:44 |
Die Engelse lok Class 47 voor die Hongaarse luxe trein die ik bij P&O Europoort had zien staan, is vanochtend het land uitgegaan met een lege autotrein van RRF, via de Betuweroute. | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 19:52 |
Grade of Automation. GoA 0 = volledig met het handje, GoA 4 = volautomatisch. | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 19:57 |
Level 4 denk ik dan maar | |
GlenSpey | woensdag 13 april 2016 @ 19:57 |
Zeg, als die FLIRTS er straks bijkomen, welk materieel gaat er dan opgeofferd worden? Of is het puur en alleen om mat 64 te vervangen (zoja, waarom zijn die dan nu al verdwenen) ? | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 20:01 |
SNG en FLIRT zijn ter vervanging van Mat '64, SGMm, DD-AR en DDM-1, en om de inzet van DDZ in sprinters te beëindigen. | |
GlenSpey | woensdag 13 april 2016 @ 20:03 |
Ah, wist niet dat SGM ook al aan zijn eind zat... jammer! | |
derLudolf | woensdag 13 april 2016 @ 20:04 |
Oudste SGMm's zijn ouder dan de jongste MAT64's | |
Peter | woensdag 13 april 2016 @ 20:08 |
Pagina 16 is wel verduidelijkend. In Olst komen maar 70% van de treinen richting Zwolle op tijd aan, in Wijhe 73% en in Deventer zo'n 84%. Pagina 22 geeft aan dat met de spoorverdubbeling van Deventer-Olst het punctualiteitsprobleem kan oplossen en de mogelijkheid biedt om Zwolle-Zuid te openen. Toch wil GS van Overijssel wachten op de langzaam draaiende molen van de verbeterplannen/voorstellen voor de hele IJssellijn. | |
Salatrel | woensdag 13 april 2016 @ 20:11 |
oudste sgm is alweer 40 jaar oud ![]() | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 20:15 |
Dat laatste is best jammer omdat het knelpunt tussen Zutphen & Zwolle misschien wel dat zwaarste is.. | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 20:20 |
En uitbreiding van het aantal sprinterdiensten | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 20:21 |
Enkelsporig door Zutphen is ook niet bevorderlijk voor de punctualiteit als de trein richting zuiden ietsje vertraging heeft. | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 20:23 |
De knoop Zwolle is maatgevend voor dienstregelingopbouw, Zupthen staat een treedje lager. Iets meer ruimte, al is het een minuut in beide richtingen kan al heel veel lucht bieden. | |
ReisT | woensdag 13 april 2016 @ 20:29 |
Flirt is niet bestemd voor uitbreiding. SNG wel, op termijn. Het aantal sprinterdiensten wordt de komende jaren juist minder. | |
zeefje | woensdag 13 april 2016 @ 20:30 |
Ik reed vanmorgen langs Zwijndrecht. Een en al onduidelijkheid, chaos, banen afgesloten voor bussen etc. Gelukkig hoefde ik er niet te wezen. | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 20:31 |
Er is vandaag geen ICD uitgevallen naar Breda tot nu toe ![]() ![]() | |
GlenSpey | woensdag 13 april 2016 @ 20:32 |
Ik ben té lang uit de spoorwereld geweest merk ik al, dacht dat SNG en FLIRT hetzelfde was ![]() | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 20:34 |
Je wordt gemist in het topic! | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 20:41 |
Limburg, Gouda-Alphen en de Hoekse Lijn vallen weg, maar er komt links en rechts toch wel weer wat bij. | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 20:41 |
niet te hard roepen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 april 2016 @ 20:43 |
uiteraard is Zwolle maatgevend, maar als je die trein sneller door al die knopen kunt fietsen is dat alleen maar goed | |
TemulMelvin | woensdag 13 april 2016 @ 21:13 |
Over de hekken op Amersfoort. Werkzaamheden voor het op hoogte brengen van het perron liepen uit. In alle wijsheid is toen besloten om in een later nachtgat een hek te plaatsen. Het verlagen van het perron vereist "volgens de regels" namelijk een buitendienststelling van het spoor. Dat kan niet zo maar en dus is er gekozen voor een semi permanente oplossing. | |
GlenSpey | woensdag 13 april 2016 @ 21:30 |
Dat is leuk om te horen ![]() | |
Duvel | woensdag 13 april 2016 @ 21:36 |
Grade of Automation. Ik heb wiki even voor je aangepast: https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_train_operation | |
Dr_Flash | woensdag 13 april 2016 @ 22:04 |
Als ik het niet dacht. Wereldvreemde neukfouten. Hee atjoo, ik ga slapen ![]() | |
dennistd | woensdag 13 april 2016 @ 22:57 |
Die arme SSN-reizigers morgen: die mogen bijna twee uur op het emplacement van Venlo blijven zitten in de trein... Rotterdam 7.11 Utrecht 8.21 Venlo 10.25 Venlo --> ab 12:15 M'gladbach Hbf --> an 12:45 --> ab 13:16 Schwelm --> an 14:17 --> ab 14:25 Stadthagen--> an 16:54 --> ab 17:01 Niederndodeleben --> an 18:57 --> ab 19:08 Halle (S) Gbf O --> 20:08 Leipzig Hbf --> an 20:31 --> ab 20:52 Coswig (bei Dre) --> an 22:08 --> ab 22:17 Dresden Hbf --> an 22:40 | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 23:00 |
Ik denk dat die 01-1075 helemaal naar de teffes gaat midden in de ochtendspits.. | |
derLudolf | woensdag 13 april 2016 @ 23:03 |
Waarom? En ter gelegenheid waarvan rijden ze helemaal naar Dresden? | |
dennistd | woensdag 13 april 2016 @ 23:04 |
Ter gelegenheid van het 8. Dresdner Dampfloktreffen 2016. De stoomloc van de SSN (01 1075) rijdt trouwens maar tot Mönchengladbach en gaat vanaf daar naar Bochum-Dahlhausen, waar dit weekend de Museumstage zijn. | |
b2py | woensdag 13 april 2016 @ 23:05 |
Omdat de laatste 100 keer dat ding in de ochtendspits alles naar de klote hielp.. Paar jaar geleden stond het halve baanvak Gouda - Woerden in de fik van de stoom die aan de zijkant er uit komt.. Ding ging laatste keer volgens mij ook kansloos defect. In Dresden is een stoomevenement. | |
derLudolf | woensdag 13 april 2016 @ 23:12 |
Aha, is dat ding in slechte staat dan? Is het niet makkelijker om de loc in Venlo te wisselen? Zit je ook niet met weg bekendheid en Indusi van de stoomtreinmachinisten | |
dennistd | woensdag 13 april 2016 @ 23:20 |
De vorige rit (naar Maastricht) ging niet helemaal volgens planning nee... Maar dat zou allemaal opgelost moeten zijn. Ik ga het vrijdag zien, dan ga ik naar Bochum-Dahlhausen toe. Waarschijnlijk mag die e-loc weer niet in Venlo komen, daar is al vaker gedoe mee geweest. En Indusi zit sowieso al op de stoomloc, dus dat is geen probleem. En ten slotte kent men in Duitsland geen wegbekendheid volgens mij: alles staat beschreven in dikke boekwerken die bij controle op de juiste pagina opengeslagen moeten zijn. | |
James1988 | woensdag 13 april 2016 @ 23:50 |
Waarom staat dat ding twee uur in Venlo? Was er geen beter pad te vinden? | |
dennistd | woensdag 13 april 2016 @ 23:52 |
Ik denk dat ze niet het risico willen lopen het pad in Duitsland te missen. Best kans dat je dan zo drie tot vier uur mag gaan wachten op een nieuw pad... | |
derLudolf | woensdag 13 april 2016 @ 23:52 |
Inbouwen van Indusi en water bijvullen las ik op hun site ![]() | |
dennistd | woensdag 13 april 2016 @ 23:57 |
Waternemen kost niet meer dan een halfuur volgens mij en Indusi is volgens http://www.nicospilt.com/index_duitsland_012075.htm (bijna onderaan) niet veel meer dan een knop omzetten. | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 08:03 |
![]() Zo te zien heeft hij Rotterdam gehaald ![]() Gouda ook! ![]() ![]() ![]() Goverwelle | |
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 08:24 |
Elke meter die dat kutding rijdt is een achievement op zich? ![]() | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 08:29 |
Ja ![]() | |
Salatrel | donderdag 14 april 2016 @ 09:08 |
gewoon net als die boer bij Oudewater 112 bellen dat er een trein in de brand staat toen dat ding aan de kant genomen werd ![]() | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 09:12 |
![]() | |
_serial_ | donderdag 14 april 2016 @ 09:20 |
Oke, wie is was er met zijn stoomtrein op pad ? Reizigerstrein op 2 trajecten vertraagd (Rotterdam - Utrecht, Utrecht - Eindhoven) | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 09:22 |
Greavy! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 10:09 |
Laat die waterkoker nou bijna de enige trein zijn die deze spits redelijk op tijd reed ![]() | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 10:39 |
Rechtszaak Veolia ingetrokken, vanmiddag persco Provincie, Arriva & Veolia: http://www.1limburg.nl/op(...)cht?context=topstory | |
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 10:47 |
Goed nieuws dus dat het gebakkelei stopt. Nu nog een oplossing voor de busconcessie Haarlem-IJmond met in de hoofdrol de provincie Noord-Holland, Cxx en Syntus. | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 10:51 |
Dat is nog maar afwachten, zal ongetwijfeld een prijskaartje aan hangen | |
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 10:53 |
Dat laatste zal waarschijnlijk wel zo zijn. Er is een oplossing bereikt, maar welke? Dat horen we vanmiddag pas. | |
_serial_ | donderdag 14 april 2016 @ 11:22 |
In goed overleg zijn we er uitgekomen (AKA : zakje geld onder de tafel door ) | |
ReisT | donderdag 14 april 2016 @ 11:30 |
Een beter pad liep vermoedelijk over de Moerdijkbrug... | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 11:30 |
Ding is nooit ingelegd via de Moerdijkbrug, altijd via Utrecht | |
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 11:56 |
Er lijkt een oplossing te zijn in het conflict over de nieuwe concessie voor het openbaar vervoer in Limburg. Een zaak van vervoerder Veolia, die later deze maand zou dienen bij het College van Beroep voor het Bedrijfsleven is ingetrokken, meldt een woordvoerder aan L1. Persconferentie De provincie heeft voor donderdagmiddag een persconferentie aangekondigd over de zaak. Daar komen de provincie en de vervoersbedrijven Arriva en Veolia met een bekendmaking over het openbaar vervoer in Limburg, zo staat in de uitnodiging. De drie partijen willen er vooraf niets over kwijt. Om 17.00 uur is de persconferentie in het Provinciehuis. L1 zendt deze live uit op televisie. Lees ook: Veolia stapt naar rechter vanwege ov-concessie Juridisch Er is al maanden een juridische strijd aan de gang waar de provincie en Veolia direct bij betrokken zijn, en Arriva zijdelings. Het gaat daarbij om de gunning van het Limburgse trein- en busvervoer. De provincie verleende die concessie vorig jaar aan Arriva, nadat de aanvankelijke winnaar Abellio geen eerlijk spel had gespeeld. Arriva was de tweede kandidaat. Veolia, de nummer drie, vond dat niet eerlijk en stapte naar de rechter. Eens geworden Het lijkt er nu op dat de partijen het de afgelopen tijd onderling eens zijn geworden over het conflict, waardoor een beslissing van de rechter niet meer nodig is. | |
ReisT | donderdag 14 april 2016 @ 12:00 |
Van Rotterdam naar Venlo? Vreemd. | |
Duvel | donderdag 14 april 2016 @ 12:20 |
Gast. ![]() | |
Duvel | donderdag 14 april 2016 @ 12:21 |
Willemspoortunnel? Kap Barendrecht? Moerdijkbrug! | |
ReisT | donderdag 14 april 2016 @ 12:34 |
Best! En waarom zou een Stoomtrein niet over die brug mogen?! | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 april 2016 @ 12:35 |
Is het ook ergens op een radiozender te volgen? ![]() | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 12:36 |
Best kom je ook door vanuit Utrecht ![]() | |
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 12:45 |
Wat? | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 12:47 |
Mijn collega's hebben het over "De Pimpel pakken" als ze met de trein vanuit het westen terug naar Hengelo gaan ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 april 2016 @ 12:51 |
De Veolia/Arriva Persconferentie... | |
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 12:54 |
Waarschijnlijk via l1 radio, livestream staat op website. | |
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 12:56 |
Probeer dit http://www.l1.nl/televisie eens, weet niet of er een geoblock opzit. | |
dennistd | donderdag 14 april 2016 @ 13:27 |
Door via Utrecht te gaan maak je de rit voor mensen uit het hele land aantrekkelijk, niet alleen uit het zuidwesten. | |
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 13:27 |
Ze leren het nog weleens ![]() | |
ReisT | donderdag 14 april 2016 @ 13:41 |
Ehm ja, dat is precies mijn punt! | |
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 13:42 |
Het bericht die je wist dat zou komen is eindelijk hierr....Bron: Gazet van Antwerpen ![]() | |
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 14:18 |
James dat stond toch ook al in de uitgelekte kabinetsvisie eerder vorige week. Alleen dat noorderkempen wrdt toegevoegd is nieuw | |
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 14:28 |
Niet echt, al in 2013 was bekend dat de Benelux ook zou stoppen in Noorderkempen. De pendeltrein die er nu rijdt kan dan komen te vervallen. | |
zeefje | donderdag 14 april 2016 @ 14:42 |
Morgen wil ik van Dordrecht -rotterdam De routeplanner van ns geeft aan dat ik 'last 'heb van de herstelwerkzaamheden aan de moerdijk. Hoe dan? Dat ligt toch de andere kant op? | |
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 14:43 |
Wanneer gaat de l6/l10 rijden in de benelux? | |
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 14:43 |
Veel treinen zullen opgeheven zijn, dat traject moet idd geen probleem zijn. | |
zeefje | donderdag 14 april 2016 @ 14:46 |
De app van 9292 geeft zelfs aan bijna alle ritten die kant op (ri rotterdam ) zijn gecanceld. Dus de trein kan mogelijk later komen? | |
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 14:50 |
Als je het traject opzoekt dan zie precies welk reisadvies vervalt en welke niet. De melding dat er werkzaamheden zijn is waarschijnlijk omdat je niet je vaste trein of patroon kan pakken. | |
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 14:50 |
er rijdt nog genoeg tussen Dordrecht en Rotterdam. Zou me er niet te druk over maken | |
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 14:52 |
Waarschijnlijk niet in het vaste patroon. | |
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 14:57 |
Ze moeten met het handje de reisinformatie aanpassen, dat gaat niet altijd goed. Zeker niet als het een verstoring is met een grote impact (zoals bij de Moerdijkbrug), want dan moeten er veel treinen worden aangepast. Een paar weken terug verveelde ik me een keer, ik heb toen een appje gemaakt dat de actuele vertrektijden van station Breda toont, en die iedere minuut ververst. Ik heb dat ding nu openstaan, elke minuut verandert de status van de intercities naar Venlo tussen 'rijdt' en 'rijdt niet'. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 14:59 |
wel zoveel mogelijk, want de treinpaden boven Rotterdam liggen vast. | |
zeefje | donderdag 14 april 2016 @ 15:06 |
Oké dit stelt mij gerust. Bedankt ![]() | |
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 15:10 |
En anders kun je altijd nog de boot pakken. ![]() | |
Merode32 | donderdag 14 april 2016 @ 15:15 |
Dat is wel vet om te doen en goedkoper | |
zeefje | donderdag 14 april 2016 @ 15:15 |
Nee . Kutboot | |
zeefje | donderdag 14 april 2016 @ 15:15 |
Maar duurt langer (15min-57min)en dan moet ik nog lopen van station-boot en vv. Nee | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 april 2016 @ 15:17 |
Wat zou daar de reden van zijn? | |
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 15:19 |
Twee automatische systemen die het niet met elkaar eens zijn? Als ik de achterliggende API erbijpak zie ik het treinnummer ook steeds afwisselen tussen het 'gewone' nummer en een vervangend nummer (30xxxx). | |
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 15:29 |
Deutsche Bahn doet een proef met sfeerverlichting en achtergrondmuziek, in de RE1 tussen Hannover en Bremen-Norddeich. Met het project "LichtKlang" wil DB een ontspannende atmosfeer bieden aan reizigers, omdat hier vraag naar lijkt te bestaan. https://inside.bahn.de/klang-licht-zug-labor/ | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 april 2016 @ 15:52 |
zou ik dat hier op deze app ook kunnen zien https://play.google.com/s(...)skywave.ovinfo&hl=nl ? | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 15:57 |
Rijdendetreinen heeft ze meestal wel beiden. | |
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 16:02 |
Mijn app, die de NS-API gebruikt: ![]() OVinfo: ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 16:06 |
Nu weeti k weer waaorm ik de NS app alleen gebruik voor beschikbaarheid van OV-Fietsen ![]() | |
zeefje | donderdag 14 april 2016 @ 16:07 |
Hahaha ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 april 2016 @ 16:08 |
![]() Wat is dit joh ![]() | |
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 16:08 |
En terecht. De informatie klopt gewoon niet. Hij klopte gisteren niet, en vandaag klopt hij nog steeds niet. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 april 2016 @ 16:11 |
OVinfo gebruikt toch diezelfde API? | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 16:11 |
De grap is dus dat de info die ze via NDOV loket verspreiden juist is en de informatie die ze zelf via NS-API verspreiden niet juist is. | |
James1988 | donderdag 14 april 2016 @ 16:13 |
OVinfo prikt in op de data van het NDOV-loket, dat is de feed die ook InfoPlus aanstuurt. De NS-API gebruikt nog altijd een ander systeem (AR-NU). | |
Peterselieman | donderdag 14 april 2016 @ 16:22 |
het staat er precies goed. Wordt in Vage Zwalu opgeheven. | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 16:25 |
Herstel op drie locaties van zettingen hsl-zuid Naar verwachting moeten er op drie plaatsen in de hsl-zuid herstel of constructiewijzigingen plaatsvinden als gevolg van zettingen. Dit blijkt uit de 38ste voortgangsrapportage. Herstel is nodig om te voorkomen dat snelheidsbeperkende maatregelen moeten worden getroffen om de veilige berijdbaarheid te kunnen borgen. Het gaat om Rijpwetering, Schuilingervliet en Breda Westrik. Voor de laatste is inmiddels een concreet herstelplan in voorbereiding. Op de andere twee locaties worden aanvullende metingen gedaan. De resultaten leiden nog niet tot verhoging van de risicoreservering. Bron | |
Dr_Flash | donderdag 14 april 2016 @ 16:25 |
Merk bovendien op dat lang niet iedereen op die positie goed op de hoogte is van de spoorkaart. | |
b2py | donderdag 14 april 2016 @ 16:26 |
Vol. |