Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan wordt de AmRo-shuttle toch ook wel doorgetrokken naar Breda mag ik hopen?
Ongetwijfeldquote:Op vrijdag 8 april 2016 12:44 schreef JDude het volgende:
En allemaal extra bussen op de A16 zeker?.
Oh niet weerquote:
Gewoon rijstrookje afzetten voor de bussen. Geen enkel probleemquote:Op vrijdag 8 april 2016 12:44 schreef JDude het volgende:
En allemaal extra bussen op de A16 zeker?.
Hierrrrr, met bewegend beeldmateriaalquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pilsie zegt dat ja. Kan er zo snel niks over vinden.
Leuk. En het huidige station Zaventem dan?quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:14 schreef James1988 het volgende:
Op HGBTF valt te lezen dat station 'Brussel-Nationaal-Luchthaven' wordt omgedoopt in 'Brussels Airport - Zaventem'.
Coolquote:Op vrijdag 8 april 2016 15:14 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Hierrrrr, met bewegend beeldmateriaal
quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk. En het huidige station Zaventem dan?
Veel beter dunkt mequote:Op vrijdag 8 april 2016 15:14 schreef James1988 het volgende:
Op HGBTF valt te lezen dat station 'Brussel-Nationaal-Luchthaven' wordt omgedoopt in 'Brussels Airport - Zaventem'.
waarom?quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva laat vanaf morgen in de Achterhoek een GTW in de kleuren van de Giro d'Italia rondrijden
De Giro finisht 7 mei, en vertrekt weer op 8 mei in/uit de stad Nijmegen.quote:
Ik heb die uitzending al een tijd terug gezien op de WDR, was de moeite waard!quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:24 schreef Prins_Pils het volgende:
20:15-21:00 op WDR: 'Geheimnis Köln Hbf'. Docu'tje over het station lijkt me, eens kijken of het interessant is
Nee, dat is de VW-trein naar Zeebrugge.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Die autotrein die elke dag stipt om 20 uur westbound door Deventer gaat, is dat nou de PON-trein?
SGM (2x3) trouwens in de stoppert Apeldoorn-Enschede, dat heb ik lang niet meer gezien hier.
Is so far wel interessant inderdaadquote:Op vrijdag 8 april 2016 19:45 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Ik heb die uitzending al een tijd terug gezien op de WDR, was de moeite waard!
Ik zag vandaag twee stammetjes staan op de watergraafsmeer, gewoon ICD stammen met wat belgenlogo'squote:Op vrijdag 8 april 2016 12:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zal vast wel iets kunnen regelen met die enorme sloot aan locs beschikbaar en de Benelux die ongetwijfeld alleen van/naar Roosendaal gaat rijden waardoor je wellicht wat rijtuigen kan lenen. Ik begreep dat ze alle rijtuigen voor HSL & Benelux uniform willen maken en onderling uitwisselbaar maar ik weet niet hoe ver ze daar mee zijn. Flink aantal rijtuigen staat in Haarlem voor de aanpassingen daarvoor..
Ehm, kleuren? Die Giro heeft maar één kleur dus dat wordt een spuuglelijke trein...quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva laat vanaf morgen in de Achterhoek een GTW in de kleuren van de Giro d'Italia rondrijden
quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ehm, kleuren? Die Giro heeft maar één kleur dus dat wordt een spuuglelijke trein...
de koppen blijven Arriva-wit natuurlijkquote:Op vrijdag 8 april 2016 21:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ehm, kleuren? Die Giro heeft maar één kleur dus dat wordt een spuuglelijke trein...
Jewel, want Arriva zal niet met locs rijden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:29 schreef ReisT het volgende:
Ach, erger dan dit kan het vast niet worden
[ afbeelding ]
Is dat dezelfde trein die ik dagelijks rond 23:15 door Breda zie rijden?quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, dat is de VW-trein naar Zeebrugge.
Volgens Rolandrail welquote:Op vrijdag 8 april 2016 21:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is dat dezelfde trein die ik dagelijks rond 23:15 door Breda zie rijden?
Niets tegen PKP ICquote:Op vrijdag 8 april 2016 21:29 schreef ReisT het volgende:
Ach, erger dan dit kan het vast niet worden
[ afbeelding ]
Polen is ook zo'n echt ras-katholiek dus extreem homovriendelijk landquote:
quote:De eventuele reisproducten dient u zelf via uw vervoerder over te zetten naar uw nieuwe persoonlijke OV-chipkaart.
Vous haben nog nothing gesehen parbleu!quote:Op zaterdag 9 april 2016 00:12 schreef Prins_Pils het volgende:
What can you good two languages through another writen say!
De FLIRT is ook gevlaflipt, maar heeft aan de zijkant veel meer blauw dan bijvoorbeeld de SLTquote:
een ov chipkaart is een ov chipkaart. je moet bij de partij zijn waar je het abonnement hebt dat je over wil zetten niet bij de partij die jou die chipkaart verstrekt heeftquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:01 schreef Xetran het volgende:
Ik heb een speciaal Arriva (soort van) abonnement op mijn OVC. Nu is die binnenkort verlopen en ga ik volgende week alvast over op een NS OVC die ik toevallig gratis kreeg bij een abonnement, scheelt weer 7,50. Maar nu wil ik abonnementen overzetten. Waar kan ik dat doen? Kan dat bij Tickets & Service van NS?
Oja, en saldo overzetten. Dat heb ik toen in Nijmegen moeten doen maar dat is een beetje ver voor nu
En voor saldo overzetten, dat kan wel bij elke vervoerder?quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
een ov chipkaart is een ov chipkaart. je moet bij de partij zijn waar je het abonnement hebt dat je over wil zetten niet bij de partij die jou die chipkaart verstrekt heeft
weet niet of ik daar zo blij mee ben. Net nu Eringa een beetje een stempel op het bedrijf begint te drukken. Nu zaag je aan zijn stoelpoten, terwijl het kabinet niet een partij is die uitblinkt in betrouwbaarheidquote:Op zaterdag 9 april 2016 13:04 schreef tripel7 het volgende:
Ondertussen: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-problemen-aanpakken
quote:⚠ Opgelet: Binnenkort rijden er bussen tussen Rotterdam, Amsterdam en Den Haag ⚠
Heb jij het goede nieuws al gehoord? Vanaf eind april rijden onze bussen 🚌 één keer per dag tussen Rotterdam, Amsterdam en Den Haag! Je boekt jouw ticket al voor ¤ 5! 💲 😄 Alle info vind je hier ➡ bit.ly/nationale-verbindingen
Het goede nieuws is dat ze maar 1 keer per dag rijden.quote:
'De reisinformatie is nog niet bijgewerkt'?quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:14 schreef b2py het volgende:
Iedereen weet al dat aanstaande wo-vr er geen treinen rijden op Dordrecht - Vage Zwaluwe maar waarom staat er dan niks op de NS website ?
Zo schrijft De Telegraafquote:Uitgelekt: NS krijgt laatste kans op HSL
DEN HAAG - NS krijgt van het kabinet nog een keer de kans om de hogesnelheidslijn te exploiteren.
Om de lijn rendabeler te maken mogen de treinen langzamer rijden dan eerst de bedoeling was en hoeven er minder treinen over het snelle spoor. Ook gaan ze minder vaak Den Haag aandoen.
Dat staat in een conceptplan van het kabinet.
Staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur) broedt al maanden op een reactie op de parlementaire commissie die het floppen van de Fyra onderzocht. Deze reactie is bijna af. Het kabinet gaat er binnenkort over discussiëren. Dan pas komt de PvdA-bewindsvrouw met een definitief plan naar buiten voor de hogesnelheidstrein (hsl) en de dienstregeling op deze lijn.
De enquętecommissie Fyra oordeelde dat de reiziger op de hsl nooit het vervoer heeft gekregen dat hem ooit is beloofd. Dat komt doordat zowel NS als overheid financiële belangen belangrijker vonden dan de belangen van de reiziger.
De enquętecommissie adviseerde het kabinet ervoor te zorgen dat er meer snelle en betaalbare treinen komen op de hsl. Uit het uitgelekte concept van het kabinet blijkt echter dat de treinen van het kabinet niet harder hoeven gaan rijden. Wel komt er tijdwinst doordat de Beneluxtrein minder vaak Den Haag hoeft aan te doen.
Uit het concept blijkt verder dat het kabinet van plan is om de complete spoorordening tegen het licht te houden. Ook dat was een van de aanbevelingen van de enquętecommissie. Het plan is om vier scenario’s uit te werken. In het eerste scenario komt het complete spoor in handen van NS. Het tweede scenario is het spoor houden zoals het nu is, waarbij NS het hoofdrail houdt en marktpartijen een paar lijntjes aan de randen daarvan. Een andere mogelijkheid die moet worden onderzocht is om het complete Nederlandse spoor aan te besteden, waar zowel marktpartijen als NS op mogen bieden. Het laatste scenario is er een waarin het spoor wordt opgehakt in grote blokken die dan vervolgens worden aanbesteed.
Verder wil het kabinet dat het ministerie van Infrastructuur de leiding neemt bij ProRail. Het bedrijf blunderde met grote spoorverbouwingen. Die liepen financieel compleet uit de hand. Door de spoorbeheerder onder de vleugels van het ministerie te brengen hoopt staatssecretaris Dijksma orde op zaken te kunnen stellen.
quote:De enquętecommissie adviseerde het kabinet ervoor te zorgen dat er meer snelle en betaalbare treinen komen op de hsl.
Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima".quote:Om de lijn rendabeler te maken mogen de treinen langzamer rijden dan eerst de bedoeling was en hoeven er minder treinen over het snelle spoor.
Dit inderdaad. Die lui daar in Den Haag zijn echt helemaal van het padje af.quote:Op zaterdag 9 april 2016 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima".
HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn![]()
Wtf.quote:Op zaterdag 9 april 2016 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima".
HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn![]()
Bron: nu.nlquote:Alternatief Fyra komt pas over minstens twee jaar
Het alternatief voor de Fyra komt pas over minstens twee jaar. De NS gaat op zijn vroegst in 2018 twaalf keer per dag met een gewone Intercity rijden tussen Amsterdam en Brussel.
Dat blijkt uit een concept-kabinetsreactie op de parlementaire enquęte Fyra, aldus RTL Nieuws.
"Om de rijtijd van de IC Amsterdam-Brussel te verkorten, zal de Hogesnelheidslijn(HSL)-infrastructuur beter worden benut door de intercity Amsterdam-Brussel 12 keer per dag volledig over de HSL-Zuid te rijden", zou volgens de nieuwswebsite in de kabinetsreactie staan. "Hierdoor wordt de rijtijd tussen Amsterdam en Brussel circa een half uur korter."
De NS-treinen doen over hetzelfde traject nu nog drie uur.
De Intercity Direct rijdt op dit moment over het Nederlandse deel van de Hogesnelheidslijn (HSL). Op de brug over het Hollands Diep waait het vaak te hard waardoor veel trein uitvallen. Dit probleem wordt voorlopig niet opgelost, blijkt uit de plannen.
Het kabinet wil dat er eerst geld wordt verdiend met de huidige treinen naar Brussel. Dat geld moet dan geīnvesteerd worden in het verbeteren van de HSL.
Nice!quote:Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende:
Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
Lyon is ook een aanrader. Met 4 metrolijnen (waarvan één tandradmetro en één automatische), twee funiculaires, 5 tramlijnen van TCL, de Rhônexpress (sneltram naar het vliegveld) én twee tramtreinen is er genoeg te zien. En het TCL-net is bijna gratisquote:
Er is nog ergens zo een ander funiculair ding.. Le Havre? Of Reims?quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lyon is ook een aanrader. Met 4 metrolijnen (waarvan één tandradmetro en één automatische) en twee funiculaires is er genoeg te zien
"Volledige HSL"quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Sorry, lees ik hier nu goed dat de IC Brussel tot 2018 de huidige route blijft rijden, en dus niet via Breda zal gaan?
Parijs heeft er ook eentje, in de Montmartrequote:Op zaterdag 9 april 2016 17:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er is nog ergens zo een ander funiculair ding.. Le Havre? Of Reims?
Je komt precies op het juiste moment binnen, de kabinetsreactie op de Fyra-enquęte is uitgelekt. Men wil ProRail hervormen (niet meer als BV) en NS krijgt nog maar eens een kans op de HSLquote:Hier nog iets gebeurd trouwens... Zat een weekje in de Ardeche, met Edge internet als het niet waaide..![]()
Mooiquote:En de TGV rit op de stakingsdag zonder problemen gedaan
Ik geloof dat hier voldoende vaak is aangetoond dat harder dan 200 nauwelijks voordelen oplevert..quote:Op zaterdag 9 april 2016 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
200, 300 of 450, maakt niet uit. Het moet eens een keertje afgelopen zijn met het pappen en nathouden met het "Fyra-alternatief", die spagaat waarin men nu zit is voor niemand goed. Niet voor NS, niet voor de reizigers, niet voor de maatschappij.quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geloof dat hier voldoende vaak is aangetoond dat harder dan 200 nauwelijks voordelen oplevert..
Gast, dat weet ik, daar heb ik een jaarabbonement opquote:Op zaterdag 9 april 2016 17:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Parijs heeft er ook eentje, in de Montmartre
Ja wel geld terugvragen natuurlijkquote:Mooi
De integratie HSL - HRN kan je ook wel op je buik schrijven als die naar een andere vervoerder gaat, met dito gezeik over tarievenquote:Op zaterdag 9 april 2016 17:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
200, 300 of 450, maakt niet uit. Het moet eens een keertje afgelopen zijn met het pappen en nathouden met het "Fyra-alternatief", die spagaat waarin men nu zit is voor niemand goed. Niet voor NS, niet voor de reizigers, niet voor de maatschappij.
Mooi ding he?quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Parijs heeft er ook eentje, in de Montmartre
Ik gebruik hem altijd om die polsbandjes figuren te ontlopenquote:Op zaterdag 9 april 2016 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mooi ding he?
Laatste keer dat ik in Parijs was meerdere malen mee op en neer geweest. Hotel zat er namelijk vlakbij
Integratie HSL-HRN is een wassen neus, en wordt nu alleen maar gebruikt als een slap excuus waarom het bij NS zou moeten blijven. Als je echt zou willen kun je best een samenloopregeling maken waarbij beide treinen dezelfde infrastructuur delen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:30 schreef b2py het volgende:
[..]
De integratie HSL - HRN kan je ook wel op je buik schrijven als die naar een andere vervoerder gaat, met dito gezeik over tarieven
Waarom zou ik dat in godsnaam willen?quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Integratie HSL-HRN is een wassen neus, en wordt nu alleen maar gebruikt als een slap excuus waarom het bij NS zou moeten blijven. Als je echt zou willen kun je best een samenloopregeling maken waarbij beide treinen dezelfde infrastructuur delen.
Tarieven hoeven ook geen probleem zijn, als de opdrachtgever (zijnde de overheid) nou eens echt de leiding neemt en gewoon zegt wat er wordt verwacht van de vervoerders. Zie Arnhem - Doetinchem, waarbij de vervoerders gewoon paaltjes delen omdat dat van ze geëist werd.
Beste voorbeeld: Engeland. Je kunt bij Hull Trains (een open access vervoerder) je maandabonnement kopen voor Brighton - Three Bridges, waar een TOC rijdt die niet eens in de buurt komt van Hull Trains. Dat kán daar gewoon, waarom zou dat hier niet kunnen?
Maar die staan toch altijd bij de uitgang van dat ding beneden?quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik gebruik hem altijd om die polsbandjes figuren te ontlopen
| 1 | Metoespas!!! oe sje appellapolies!!! |
Ik denk niet dat er ook maar iemand is die dat doet hoor.quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat in godsnaam willen?
Geef het nog een kans joh!quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Sorry, lees ik hier nu goed dat de IC Brussel tot 2018 de huidige route blijft rijden, en dus niet via Breda zal gaan?
De trekschuit, waar het OV allemaal mee is begonnen!quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geef het nog een kans joh!![]()
Misschien rijdt er per 2023 wel een trekschuit over het Hollands Diep of zoLekker goedkoop, onthaasten is de trend inmiddels, wat wil een mens nog meer?
quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geef het nog een kans joh!![]()
Misschien rijdt er per 2023 wel een trekschuit over het Hollands Diep of zoLekker goedkoop, onthaasten is de trend inmiddels, wat wil een mens nog meer?
Doe eerst maar een Zeelandsprinter.quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
In mijn ideaalbeeld zou de Zeeland-trein tussen Rotterdam en Schiphol over de HSL moeten rijden. In Rotterdam mooi crossplatform met de IC Den Haag - Eindhoven
Deed de Ns het toch beter.quote:Op zondag 10 april 2016 13:42 schreef dennistd het volgende:
In Karlstad (Zweden) is een trein ontspoord en in een bovenleidingmast een meter voor een gebouw blijven hangen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22599477.ab
Het wordt een soort Rickrollquote:Op zondag 10 april 2016 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit blijft toch wel een vette loc![]()
http://ow.ly/10uDg2
Goed YT kanaal ookquote:Op zondag 10 april 2016 14:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit blijft toch wel een vette loc![]()
http://ow.ly/10uDg2
Genoeg markt om de IC te laten stoppen op stations die niet meer dan 1000 inwoners bedienen.quote:Op zondag 10 april 2016 14:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar genoeg markt voor is
Dat wil niet meteen zeggen dat er markt is voor een sprinter, zie bijvoorbeeld Heerhugowaard - Den Helder waar alleen in de spits nog een extra trein tot Schagen doorrijdt. Alle treinen boven Alkmaar zijn stoptreinen daarquote:Op zondag 10 april 2016 15:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Genoeg markt om de IC te laten stoppen op stations die niet meer dan 1000 inwoners bedienen.
Of een gehucht als Rilland-Bath.
Daartussenin heb je enkel Schagen, wat weer een factor tien groter is dan alle dorpen die in Zeeland een trein hebben.quote:Op zondag 10 april 2016 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wil niet meteen zeggen dat er markt is voor een sprinter, zie bijvoorbeeld Heerhugowaard - Den Helder waar alleen in de spits nog een extra trein tot Schagen doorrijdt. Alle treinen boven Alkmaar zijn stoptreinen daar
een mast of een portaal?quote:Op zondag 10 april 2016 13:42 schreef dennistd het volgende:
In Karlstad (Zweden) is een trein ontspoord en in een bovenleidingmast een meter voor een gebouw blijven hangen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22599477.ab
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |