abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161300638
Iedereen weet al dat aanstaande wo-vr er geen treinen rijden op Dordrecht - Vage Zwaluwe maar waarom staat er dan niks op de NS website ?
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:45:32 #252
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161301114
Wie wil er nou naar Dordrecht of Gare Zwaluwen?
doei
pi_161301521
Pfoeh
pi_161301550
Alsjeblieft een overheidsdienst. Alsjeblieftttttt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 9 april 2016 @ 13:10:55 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161301612
Nou nog geldgraaier Distelbloem vervangen door iemand met oog voor de reiziger, en misschien, heel misschien, dat het dan toch nog ooit wat wordt O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 april 2016 @ 13:11:54 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161301629
quote:
weet niet of ik daar zo blij mee ben. Net nu Eringa een beetje een stempel op het bedrijf begint te drukken. Nu zaag je aan zijn stoelpoten, terwijl het kabinet niet een partij is die uitblinkt in betrouwbaarheid
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 april 2016 @ 13:24:10 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161301873
Flixbus op Smoelenboek
quote:
⚠ Opgelet: Binnenkort rijden er bussen tussen Rotterdam, Amsterdam en Den Haag ⚠
Heb jij het goede nieuws al gehoord? Vanaf eind april rijden onze bussen 🚌 één keer per dag tussen Rotterdam, Amsterdam en Den Haag! Je boekt jouw ticket al voor ¤ 5! 💲 😄 Alle info vind je hier ➡ bit.ly/nationale-verbindingen
  zaterdag 9 april 2016 @ 13:32:05 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161302010
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 13:24 schreef greavy het volgende:
Flixbus op Smoelenboek

[..]

Het goede nieuws is dat ze maar 1 keer per dag rijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:47:51 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161303435
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:14 schreef b2py het volgende:
Iedereen weet al dat aanstaande wo-vr er geen treinen rijden op Dordrecht - Vage Zwaluwe maar waarom staat er dan niks op de NS website ?
'De reisinformatie is nog niet bijgewerkt'?
  zaterdag 9 april 2016 @ 16:15:15 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161305134
quote:
Uitgelekt: NS krijgt laatste kans op HSL

DEN HAAG - NS krijgt van het kabinet nog een keer de kans om de hogesnelheidslijn te exploiteren.

Om de lijn rendabeler te maken mogen de treinen langzamer rijden dan eerst de bedoeling was en hoeven er minder treinen over het snelle spoor. Ook gaan ze minder vaak Den Haag aandoen.

Dat staat in een conceptplan van het kabinet.

Staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur) broedt al maanden op een reactie op de parlementaire commissie die het floppen van de Fyra onderzocht. Deze reactie is bijna af. Het kabinet gaat er binnenkort over discussiëren. Dan pas komt de PvdA-bewindsvrouw met een definitief plan naar buiten voor de hogesnelheidstrein (hsl) en de dienstregeling op deze lijn.

De enquêtecommissie Fyra oordeelde dat de reiziger op de hsl nooit het vervoer heeft gekregen dat hem ooit is beloofd. Dat komt doordat zowel NS als overheid financiële belangen belangrijker vonden dan de belangen van de reiziger.

De enquêtecommissie adviseerde het kabinet ervoor te zorgen dat er meer snelle en betaalbare treinen komen op de hsl. Uit het uitgelekte concept van het kabinet blijkt echter dat de treinen van het kabinet niet harder hoeven gaan rijden. Wel komt er tijdwinst doordat de Beneluxtrein minder vaak Den Haag hoeft aan te doen.

Uit het concept blijkt verder dat het kabinet van plan is om de complete spoorordening tegen het licht te houden. Ook dat was een van de aanbevelingen van de enquêtecommissie. Het plan is om vier scenario’s uit te werken. In het eerste scenario komt het complete spoor in handen van NS. Het tweede scenario is het spoor houden zoals het nu is, waarbij NS het hoofdrail houdt en marktpartijen een paar lijntjes aan de randen daarvan. Een andere mogelijkheid die moet worden onderzocht is om het complete Nederlandse spoor aan te besteden, waar zowel marktpartijen als NS op mogen bieden. Het laatste scenario is er een waarin het spoor wordt opgehakt in grote blokken die dan vervolgens worden aanbesteed.

Verder wil het kabinet dat het ministerie van Infrastructuur de leiding neemt bij ProRail. Het bedrijf blunderde met grote spoorverbouwingen. Die liepen financieel compleet uit de hand. Door de spoorbeheerder onder de vleugels van het ministerie te brengen hoopt staatssecretaris Dijksma orde op zaken te kunnen stellen.
Zo schrijft De Telegraaf

De hoeveelste 'laatste kans' is dit ook alweer voor NS? 8)7
pi_161305138
Uitgelekt: NS krijgt laatste kans op HSL

"Wel komt er tijdwinst doordat de Beneluxtrein minder vaak Den Haag hoeft aan te doen."

Zie hierboven
  zaterdag 9 april 2016 @ 16:22:07 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161305282
quote:
De enquêtecommissie adviseerde het kabinet ervoor te zorgen dat er meer snelle en betaalbare treinen komen op de hsl.
quote:
Om de lijn rendabeler te maken mogen de treinen langzamer rijden dan eerst de bedoeling was en hoeven er minder treinen over het snelle spoor.
Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima". :r

HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 april 2016 @ 16:24:00 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161305307
Fuck dit ik ga bier drinken :{w Beter voor mijn bloeddruk :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 april 2016 @ 16:27:52 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161305390
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2016 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima". :r

HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn 8)7
Dit inderdaad. Die lui daar in Den Haag zijn echt helemaal van het padje af.
  Designer zaterdag 9 april 2016 @ 16:30:26 #267
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_161305436
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2016 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima". :r

HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn 8)7
Wtf. :')
🐙
  zaterdag 9 april 2016 @ 17:01:30 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161306191
quote:
Alternatief Fyra komt pas over minstens twee jaar

Het alternatief voor de Fyra komt pas over minstens twee jaar. De NS gaat op zijn vroegst in 2018 twaalf keer per dag met een gewone Intercity rijden tussen Amsterdam en Brussel.
Dat blijkt uit een concept-kabinetsreactie op de parlementaire enquête Fyra, aldus RTL Nieuws.

"Om de rijtijd van de IC Amsterdam-Brussel te verkorten, zal de Hogesnelheidslijn(HSL)-infrastructuur beter worden benut door de intercity Amsterdam-Brussel 12 keer per dag volledig over de HSL-Zuid te rijden", zou volgens de nieuwswebsite in de kabinetsreactie staan. "Hierdoor wordt de rijtijd tussen Amsterdam en Brussel circa een half uur korter."

De NS-treinen doen over hetzelfde traject nu nog drie uur.

De Intercity Direct rijdt op dit moment over het Nederlandse deel van de Hogesnelheidslijn (HSL). Op de brug over het Hollands Diep waait het vaak te hard waardoor veel trein uitvallen. Dit probleem wordt voorlopig niet opgelost, blijkt uit de plannen.

Het kabinet wil dat er eerst geld wordt verdiend met de huidige treinen naar Brussel. Dat geld moet dan geïnvesteerd worden in het verbeteren van de HSL.
Bron: nu.nl

Sorry, lees ik hier nu goed dat de IC Brussel tot 2018 de huidige route blijft rijden, en dus niet via Breda zal gaan?
  zaterdag 9 april 2016 @ 17:15:05 #269
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161306486
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende:
Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
Nice!

  zaterdag 9 april 2016 @ 17:18:55 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161306603
quote:
Lyon is ook een aanrader. Met 4 metrolijnen (waarvan één tandradmetro en één automatische), twee funiculaires, 5 tramlijnen van TCL, de Rhônexpress (sneltram naar het vliegveld) én twee tramtreinen is er genoeg te zien. En het TCL-net is bijna gratis :)
  zaterdag 9 april 2016 @ 17:21:39 #271
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161306703
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lyon is ook een aanrader. Met 4 metrolijnen (waarvan één tandradmetro en één automatische) en twee funiculaires is er genoeg te zien :)
Er is nog ergens zo een ander funiculair ding.. Le Havre? Of Reims?

Hier nog iets gebeurd trouwens... Zat een weekje in de Ardeche, met Edge internet als het niet waaide.. 8)7

En de TGV rit op de stakingsdag zonder problemen gedaan
pi_161306799
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

Sorry, lees ik hier nu goed dat de IC Brussel tot 2018 de huidige route blijft rijden, en dus niet via Breda zal gaan?
"Volledige HSL"
  zaterdag 9 april 2016 @ 17:24:45 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161306804
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Er is nog ergens zo een ander funiculair ding.. Le Havre? Of Reims?
Parijs heeft er ook eentje, in de Montmartre :s)
quote:
Hier nog iets gebeurd trouwens... Zat een weekje in de Ardeche, met Edge internet als het niet waaide.. 8)7
Je komt precies op het juiste moment binnen, de kabinetsreactie op de Fyra-enquête is uitgelekt. Men wil ProRail hervormen (niet meer als BV) en NS krijgt nog maar eens een kans op de HSL 8)7

quote:
En de TGV rit op de stakingsdag zonder problemen gedaan
Mooi :D
pi_161306810
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2016 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima". :r

HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn 8)7
Ik geloof dat hier voldoende vaak is aangetoond dat harder dan 200 nauwelijks voordelen oplevert..
  zaterdag 9 april 2016 @ 17:28:59 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161306928
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik geloof dat hier voldoende vaak is aangetoond dat harder dan 200 nauwelijks voordelen oplevert..
200, 300 of 450, maakt niet uit. Het moet eens een keertje afgelopen zijn met het pappen en nathouden met het "Fyra-alternatief", die spagaat waarin men nu zit is voor niemand goed. Niet voor NS, niet voor de reizigers, niet voor de maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')