ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! Tweemaal Traxx op de Watergraafsmeer.
Mijn beste vriend gaat als alles goed gaat vóór de zomer een maand naar Berlijn op stage. Of ik de laatste drie weken ook meewil. Ja tuurlijk, we waren sowieso al van plan daar samen eens heen te gaan Wordt dan wel tantoe skeer QdL'en. Dat moet in een dag toch wel te doen zijn he? Want volgens mij heb je wel vreselijk lange overstappen onderweg. Eens uitzoeken.. (nee, ik kan me op zo'n korte termijn de IC niet veroorloven, maar met Fernbussen gaan is wel de laatste optie tenzij dat écht spotgoedkoop is en zonde-geld als ik dat niet doe.)
Op zaterdag 2 april 2016 00:44 schreef Prins_Pils het volgende: Mijn beste vriend gaat als alles goed gaat vóór de zomer een maand naar Berlijn op stage. Of ik de laatste drie weken ook meewil. Ja tuurlijk, we waren sowieso al van plan daar samen eens heen te gaan Wordt dan wel tantoe skeer QdL'en. Dat moet in een dag toch wel te doen zijn he? Want volgens mij heb je wel vreselijk lange overstappen onderweg. Eens uitzoeken..
Het is te doen, maar wel met de nodige overstappen.
quote:
(nee, ik kan me op zo'n korte termijn de IC niet veroorloven, maar met Fernbussen gaan is wel de laatste optie tenzij dat écht spotgoedkoop is en zonde-geld als ik dat niet doe.)
Als je in je eentje reist is een QdL-ticket duurder dan een op tijd geboekt IC-ticket. QdL kost ¤ 44, IC Berlijn heb je vanaf ¤ 39.
Mjeh, ik kan niet boeken en ik weet de data nog niet. Ik weet zelfs niet eens of het überhaupt doorgaat, maar zo ja, dan is het in mei ofzo. Best korte termijn.. De vorige keer was half september en dat boekte ik in de derde week van augustus, 128 euro retour bij de balie van NS Int.
En euh, anders boek je toch gewoon alvast een ticket voor de heenreis? In het ergste geval gaat het niet door, maar dan heb je al wel een reden om naar Berlijn te gaan.
Zelfs voor komende woensdag is het ¤19-tarief nog beschikbaar, en zelfs op normale tijden: 9.28u en 11.28u uit Bentheim. Komt wel ¤17 bij voor Deventer-Bentheim met 40% korting, maar anders moet je ook naar Enschede. Met de IC dus ¤36, terwijl QdL je (44+6,70=) ¤50,70 zou kosten
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 2 april 2016 01:20 schreef Salatrel het volgende: Mensen met oordopjes en spoorwijzigingen. Het blijft toch een mooie combinatie... zeker zo tegen einde dienstregeling
Lekker laten lopen. Moet je je maar niet afsluiten van de buitenwereld met je oordoppen
Op zaterdag 2 april 2016 00:54 schreef dennistd het volgende: Zelfs voor komende woensdag is het ¤19-tarief nog beschikbaar, en zelfs op normale tijden: 9.28u en 11.28u uit Bentheim. Komt wel ¤17 bij voor Deventer-Bentheim met 40% korting, maar anders moet je ook naar Enschede. Met de IC dus ¤36, terwijl QdL je (44+6,70=) ¤50,70 zou kosten
En de bus lijkt in dit geval niet goedkoper te zijn. Als ik bij Flixbus zoek naar Deventer - Berlijn vind ik niks, zoek ik op Hengelo - Berlijn dan krijg ik overdag een paar reizen met overstap in Groningen voor... ¤ 39. Er gaat wel een rechtstreekse nachtbus, maar dat moet je ook maar net willen
Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende: Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
Heel veel, noem er twee Bilbao en London.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende: Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
Kassel/Karlsruhe. Stadstedelijke tram die de periferie in rijdt. Geweldige integratie aldaar tussen het regionale verkeer dat ze naar het centrum wilde krijgen.
Hebben ze Kassel en Karlsruhe tegenwoordig naar buiten Duitsland verplaatst?
Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende: Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
Zürich, Luzern, Salzburg, Rome.
Braak zo'n beetje elke stad met >200k inwoners uit.
Braak zo'n beetje elke stad met >200k inwoners uit.
Rome is sowieso wel prettig met die El cheapo 24 uurs kaartjes. Bereide in 2008 iets van ¤3,50 voor zo'n kaartje voor alle tram metro en bussen (misschien ook trein, geen idee). Zal nu wel iets duurder zijn.
Ook voor de aanschaf van nieuwe Intercity’s loopt een aanbesteding bij NS (Intercity Nieuwe Generatie; ICNG). Deze treinen worden een belangrijke drager van de uitvoering van bijvoorbeeld het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) en de integratie van de HSL met het Hoofdrailnet.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Zoiets zal wel kunnen worden aangepast aan onze eisen. Eer dit apparaat op topsnelheid rijdt kan het alweer stoppen idd
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ] Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ] Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
Is een dubbeldekker, zou een normale trein worden dacht ik
Die veiligheidscontrole stelt ook weinig voor op Paris Nord voor je het perron voor de Thalys op mag. Tassen op de band, en dan kan je doorlopen. Wel veel politie en beveiliging aanwezig.
Op zaterdag 2 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende: National Express gaat de 185'er die nu nog de loc van hun Ersatzgarnitur op de RB48 (Wuppertal-Bonn) is vervangen door deze 110: [ afbeelding ]
Rondje Wuppertal Oberbarmen - Wuppertal Oberbarmen kan op een zondag makkelijk met: Schwebebahn naar eindstation Vohwinkel daar de Trolley naar Solingen Mitte en daar kan je met Abellio (S7) over Müngstener Brücke weer naar Oberbarmen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ] Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
Is dat geen overkill?
Wat de DB bij Skoda heeft besteld is ook wel interessant:
Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende: Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ] Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
Ik zeg ook Flirts. Niet dat ik in tenderteam zit. Handig voor onderhoud. PKP heeft mooie IC-Flirts.
Op zaterdag 2 april 2016 20:47 schreef greavy het volgende: Die veiligheidscontrole stelt ook weinig voor op Paris Nord voor je het perron voor de Thalys op mag. Tassen op de band, en dan kan je doorlopen. Wel veel politie en beveiliging aanwezig.
Overtrokken veiligheidspaniek, maar wel begrijpelijk als je je bedenkt wat er zoal is gebeurd de afgelopen maanden.
Rondje Wuppertal Oberbarmen - Wuppertal Oberbarmen kan op een zondag makkelijk met: Schwebebahn naar eindstation Vohwinkel daar de Trolley naar Solingen Mitte en daar kan je met Abellio (S7) over Müngstener Brücke weer naar Oberbarmen.
Klopt, maar op zondag rijdt dit spul juist niet. Alleen maandag t/m vrijdag in één omloop.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Overtrokken veiligheidspaniek, maar wel begrijpelijk als je je bedenkt wat er zoal is gebeurd de afgelopen maanden.
Man of 40 beveiliging bij het Thalys-perro, op bijna elke 5 meter over het hele perron een beveiliger, en een man of 10 politie incl. 2 honden. Tunnels voor het "binnendoortje" naar de metro waren afgesloten van- en naar de 2 Thalys-perrons. In de trein ook op elk balkon een Franse politieagent (in ieder geval tussen Brussel-Parijs en Parijs-Brussel gezien). Daarnaast liep zoals het al heel lang zo was, 3 militairen met één of ander automatisch wapen ook rond door het station.
Daarentegen doet Brussel weer amper iets aan de extra controles. Vanochtend zonder controle op het perron gekomen (en men meldt "beperkte toegang sporen 3 t/m 6" maar er staan niet eens hekken of andere versmallingen). Wel loopt er 6 man Securail rond, en heb in het anderhalf uur dat ik er vanochtend was maar 4 Belgische agenten gezien, en die kwamen 20 minuten voor vertrek van de Thalys ook eens het station binnen gewandeld... Vanavond bij terugkomst eveneens alles geopend, geen enkele beperking aan de perrons te zien. Het enige wat mij daar vanochtend opviel was dat er enkele in/uitgangen afgesloten zijn, waarbij wel de in- en uitgangen versmald zijn, en niet alle deuren open zijn bij een bepaalde in/uitgang.
Hetzelfde in Antwerpen. In de app staat "let op, perron 23/24 beperkt toegankelijk", op het perron zelf staat een bordje dat de Thalys aan het einde van het perron stopt. Er zijn geen hekken, scanners of extra beveiligers. Het enige wat ik heb gezien is dat er 2 militairen naar de trein liepen toen hij was aangekomen
Toont maar weer eens aan wat voor schijnvertoning het is. Het enige doel is om mensen gerust te stellen en daadkracht te tonen, maar een beetje terrorist zal zich er niet door af laten schrikken...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Precies dit. Die gekke scanners op Paris-Nord tonen dat ook maar goed aan.
Het jammere aan zulke 'maatregelen' is dat ze heel snel zijn ingevoerd, maar dat ze maar moeilijk afgeschaft kunnen worden omdat niemand wil "tornen aan de veiligheid".
Op zondag 3 april 2016 02:11 schreef James1988 het volgende: Op de dag van de aanslagen in Brussel zag ik te Den Haag HS wel meer politie, met geweren in de aanslag.
Utrecht idem. En de dag erna ook.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vrijdagavond en gisteren weer buiten wezen spelen:
Tussen Seelze Rbf (bij Hannover) en de Kijfhoek rijdt sinds enkele maanden weer een unit cargo. Vandaag was ik, na een ochtend werken in Heerenveen, in de gelegenheid af te reizen naar Loenersloot om in een lekker namiddagzonnetje deze trein vast te leggen. DB Cargo-lok 189 067 trekt de relatief korte trein 45752 hier langs het Amsterdam Rijnkanaal om over enkele kilometers rechts richting het Rotterdamse af te slaan.
Vandaag reed de onlangs in frisse look gepresenteerde 1215 van Railpromo voor het eerst de Panorama Rail Restaurant dinertrein, tevens de eerste van 2016. In een ernstig gesluierd zonnetje passeert het geheel als trein 33201 ter hoogte van Loenersloot op weg van Amsterdam naar Den Haag HS. Op de achtergrond is het Amsterdam Rijnkanaal te zien.
Op zaterdag 2 april 2016 reed Strukton in opdracht van Railpro een lege ballasttrein bestaande uit 53 Railpro Fccpps'n van Amersfoort naar Bad Bentheim. Ondanks een aanrijding bij Hengelo deze ochtend werd toch keurig op tijd vertrokken uit Amersfoort en zodoende kon de trein hier op het station van Apeldoorn worden vastgelegd.
Bijna dagelijks verzorgd Captrain de tractie voor de treinen met fabrieksnieuwe auto's van Kolin/Trnava naar enerzijds Oosterhout Weststad en anderzijds het Belgische Zeebrugge. Op zaterdag 2 april 2016 trok de CT 1621 de trein rond het middaguur van de Kijfhoek naar Roosendaal en passeert het hier het station van Dordrecht.
Door werkzaamheden aan het spoor bij Breda werden er op zaterdag 2 april 2016 enkele goederentreinen omgeleid via Utrecht-Rotterdam, waaronder de Tilburg-shuttle van DB Cargo, de Combinant van B-Cargo en Blerick-shuttle van de Rurtalbahn. Een van de leukste was de containertrein uit het Limburgse Blerick naar de Maasvlakte West die volgens mij op zaterdag meestal altijd geheel leeg is/was. Vandaag was dat gelukkig niet het geval en kon de goed beladen trein met aan kop de voor mij nog niet eerder gefotografeerde 189 285 met European Gateway Services bestickering op de foto worden gezet door het station van Gouda.
Ook op zaterdag 2 april 2016 reed de Railpromo Panorama Rail Restaurant weer een rondje door de Randstad. In tegenstelling tot gisteren moest er vandaag in verband met een buitendienststelling tussen Amsterdam Muiderpoort en Duivendrecht via Hoofddorp worden gereden. Om daarna snel de reguliere route te kunnen bereiken werd de hulp van de 1252 ingeroepen, die vorig seizoen nog de tractie leverde voor deze dinertrein. Enkele minuten later dan gepland kwam de lok hier met drie dinerrijtuigen en de 1215 achterop hier als trein 33201 (Asd-Hfdm) door het station van Amsterdam Sloterdijk.
Wat al heel lang op mijn lijstje stond maar er steeds maar niet van kwam is een goederentrein combineren met het zeer fraaie gemeentehuis van Zaanstad, dat onderdeel is van het herontwikkelingsproject Inverdan. Inverdan is een oud Zaans woord met de volgende betekenis: Afwijkend geplaatst van de bebouwing: meer naar achteren. In de Zaanstreek wordt dit woord soms nog gebruikt. Het project valt op doordat de traditionele Zaanse bouwstijl op een uitvergrote manier is toegepast voor de gevels van verschillende bouwwerken. Op zaterdagavond 2 april 2016 werd de beladen kalktrein uit Rohdenhaus door werkzaamheden aan het spoor omgeleid via Uitgeest waardoor dit beeld ontstond van de passage van station Zaandam met de 189 070 aan kop met 9 Falns en 10 Talns als trein 47746 naar Beverwijk.
Op zondag 3 april 2016 10:20 schreef Zug-Chef het volgende: [..] [ link | afbeelding ]Ook op zaterdag 2 april 2016 reed de Railpromo Panorama Rail Restaurant weer een rondje door de Randstad. In tegenstelling tot gisteren moest er vandaag in verband met een buitendienststelling tussen Amsterdam Muiderpoort en Duivendrecht via Hoofddorp worden gereden. Om daarna snel de reguliere route te kunnen bereiken werd de hulp van de 1252 ingeroepen, die vorig seizoen nog de tractie leverde voor deze dinertrein. Enkele minuten later dan gepland kwam de lok hier met drie dinerrijtuigen en de 1215 achterop hier als trein 33201 (Asd-Hfdm) door het station van Amsterdam Sloterdijk.
[..]
Ah, dus jij was het die gisteren op Sloterdijk stond met die enorme lens Zal ik de volgende keer wel ff toeteren als ik met de IC Direct van de andere kant aan kom rijden terwijl je ingespannen de kant van Amsterdam Centraal op kijkt (en ff zwaaien als ik weer de andere kant op ga )
[ Bericht 31% gewijzigd door MTL op 03-04-2016 11:15:09 ]
In Luik staan wat dranghekken op het perron zodat je alleen maar via de (rol)trappen op het midden van het perron bij spoor 2 en 3 kunt komen. Verder staat er niks, in de stationshal lopen wel militairen rond.
Haha, nouja ligt er maar net wat je fotografie-doel is. Met zo'n teletoeter als hierboven kan ik vermoedelijk de planeet Jupiter helder fotograferen (indien nacht) maar wordt het wat lastiger om een 30mm plaat te maken van een passerende trein op Ass.
Klopt, maar op zondag rijdt dit spul juist niet. Alleen maandag t/m vrijdag in één omloop.
O? De trolley rijdt dan niet?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ah , ik had het gewoon over een rondje dat kon, niet per se over de trekduw-stam van National Express. Maar goed om te weten .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wilde er eerst voor naar Twente, maar ben alleen maar rond de Rotterdamse havens geweest. Even wat bedieningen van bedrijven geklikt. De foto's nu maar eens op de laptop en internet zetten.
Ik krijg een mailtje doorgestuurd die op een online forum staat:
quote:
All passenger service in Albania has been suspended. It is not clear if this is permanent. It is claimed it is due to shortage of fuel but the whole system seems to be in very poor condition and a passenger train derailed (no injuries) last week. As far as I can tell via google translate last passenger trains ran March 17
Ben benieuwd of er in mei alweer iets rijdt, wilde daar wederom heen...
Op zondag 3 april 2016 20:53 schreef b2py het volgende: Bonuspunten. Iemand met een aantal verhuisdozen in een VIRM vierzitter.
heb eens van Eindhoven naar Alkmaar in een VIRM gezeten, met een compleet uitlaatsysteem van een Ford. 2,5 meter uitlaatpijp. andere passagiers vonden 't buitengewoon grappig. De conducteur ook, die begon spontaan over zijn simca oldtimer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Lijkt me ook ja. Hoe is het met die brug afgelopen? En wat vindt de SP daarvan? Die houden niet zo van bruggen bouwen he? Nee, die polariseren liever. Nou ja, ieder zo zijn hobby dus
Sinds vandaag is het materieel van de de sprinter Den Haag - Breda vastgeknoopt aan dat van Breda - Utrecht, die al sinds enige tijd verknoopt is met de sprinter Utrecht - Woerden. Ik denk dat we hiermee wel een Nederlands record te pakken hebben qua hoeveelheid stations die wordt aangedaan
Op maandag 4 april 2016 15:52 schreef James1988 het volgende: Sinds vandaag is het materieel van de de sprinter Den Haag - Breda vastgeknoopt aan dat van Breda - Utrecht, die al sinds enige tijd verknoopt is met de sprinter Utrecht - Woerden. Ik denk dat we hiermee wel een Nederlands record te pakken hebben qua hoeveelheid stations die wordt aangedaan
Vaker dan 'Volgend station is Vlissingen Souburg, Middelburg ... Haren, Groningen Europpark en Groningen HS' etc?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 4 april 2016 16:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Driek roept in een recente column om DNA-registratie van iedereen die geboren wordt. Fucking aap.
Moeten treinkaartjes tegenwoordig ook met vingerafdrukverificatie gekocht worden?
Ik kwam vandaag nog een declaratieformulier tegen waarbij de originele kaartjes aan het formulier geniet moesten worden, en opgestuurd naar een postbus
Ik kwam vandaag nog een declaratieformulier tegen waarbij de originele kaartjes aan het formulier geniet moesten worden, en opgestuurd naar een postbus
Dus jij hebt natuurlijk meteen een nietmachine gepakt en je hebt je OV-chipkaart aan dat formulier vastgeniet. Met erbij een rekening voor de aanschaf van één (1) nieuwe OV-chipkaart a ¤ 7,50 en een regel voor het resterende saldo.
Op maandag 4 april 2016 15:52 schreef James1988 het volgende: Sinds vandaag is het materieel van de de sprinter Den Haag - Breda vastgeknoopt aan dat van Breda - Utrecht, die al sinds enige tijd verknoopt is met de sprinter Utrecht - Woerden. Ik denk dat we hiermee wel een Nederlands record te pakken hebben qua hoeveelheid stations die wordt aangedaan
Gelukkig is dit geen engeland, anders zouden alle tussenstations omgeroepen worden
Gaaf land wel, onvoorstelbaar ook hoe daar nog gewerkt wordt. Is dat rijtuig on de werkplaats een oude van DB?
Die slijptol ook, met twee aders gewoon in die haspel
Klopt, een oud rijtuig van de DB. Locomotieven die ze gebruiken zijn zware zesassige Tsjechische loks die men in Tsjechië voor zware goederentreinen inzet. In Albanië rijdt men met 2 rijtuigjes rond per trein.
Een foto van vorig jaar toen ik daar een week op vakantie was.
Ze hebben daar echter vorig jaar een investering gedaan in rijtuigen + loks. 4 rijtuigen zijn geheel opgelapt en 2 loks. De rijtuigen waren ergens aan de kant gezet, en één lok reed, de tweede was stuk. Ook was er een deel van de spoorlijn richting Tirana (de hoofdstad) heropend, hoewel je ergens in een hoek kwam waar je niet wilde zijn. Het oorspronkelijke station is jaren geleden gesloopt vanwege bouw van oa een winkelcentrum en snelweg.
Vaker dan 'Volgend station is Vlissingen Souburg, Middelburg ... Haren, Groningen Europpark en Groningen HS' etc?
Vlissingen - Groningen met het Zwolle-Groningen ook als stopper zijn 31 tussenstops volgens mij. Den Haag-Breda-Utrecht-Woerden zijn volgens mij ook 31 tussenstops als ik ze zo tel.
Oh: Ik lees net op Seat61.com dat er sinds 29 maart weer beperkt treinen door Albanië rijden. - Er rijden geen 7 treinen per dag meer tussen Dürres en Kashar (voorstadje bij Tirana en 7,6km naar het centrum, vanaf daar met de bus door naar de hoofdstad, als je al de trein nam). Er rijden nu 2 treinen per dag... - Nog steeds 1 trein/dag tussen Shkodër en Dürres - Geen trein Dürres - Elbasan meer als tussenslag, enkel nog de Dürres - Librazhd.
Op maandag 4 april 2016 18:31 schreef greavy het volgende: Oh: Ik lees net op Seat61.com dat er sinds 29 maart weer beperkt treinen door Albanië rijden. - Er rijden geen 7 treinen per dag meer tussen Dürres en Kashar (voorstadje bij Tirana en 7,6km naar het centrum, vanaf daar met de bus door naar de hoofdstad, als je al de trein nam). Er rijden nu 2 treinen per dag... - Nog steeds 1 trein/dag tussen Shkodër en Dürres - Geen trein Dürres - Elbasan meer als tussenslag, enkel nog de Dürres - Librazhd.
Waarin reden er geen treinen? 'Beperkte materieel inzet'?
In Albanië? Jazeker. Ik zat voor een euro of 25 in een prachtig hotel. Volgens mij het duurste hotel wat je daar vinden kan. Eind mei zit ik weer in dit hotel voor 4 dagen, en weer de duurste kamer geboekt. Uitzicht op de zee, goed Engels sprekend personeel.
Uitzicht in de avond vanaf het balkon:
Ontbijt was inbegrepen (all you can eat), en het diner had je daar voor maximaal 5 euro omgerekend.
Duitsche Baan heeft een nieuwe programma opgezet, RESET. Het doel is om alle storingen te verhelpen (?), de zittingen te vervangen en een intensieve reiniging uit te voeren.
In Albanië? Jazeker. Ik zat voor een euro of 25 in een prachtig hotel. Volgens mij het duurste hotel wat je daar vinden kan. Eind mei zit ik weer in dit hotel voor 4 dagen, en weer de duurste kamer geboekt. Uitzicht op de zee, goed Engels sprekend personeel.
Uitzicht in de avond vanaf het balkon: [ afbeelding ]
Hoe was jou ervaring met de bevolking daar? Ik ben niet heel snel bevooroordeeld vind ik (ken best veel Bulgaren, een groep Macedoniërs en een paar Roemenen, stuk voor stuk prima mensen) maar Albanezen hebben toch wel een beetje een naam. In Emmen woonden altijd een aantal, dat waren op zijn zachts gezegd geen lieverdjes. Aan de andere kant ken ik vier Albanezen die in Italië wonen waar dan weer helemaal niets mis mee is.
Dus ik weet het niet wat ik moet denken. Wat is jouw ervaring?
Op maandag 4 april 2016 19:08 schreef b2py het volgende: Duitsche Baan heeft een nieuwe programma opgezet, RESET. Het doel is om alle storingen te verhelpen (?), de zittingen te vervangen en een intensieve reiniging uit te voeren.
Hoezo storingen verhelpen? Dat doe je toch sowieso? Of zijn er 'deze storing kan nog wel even' storingen die ze blijven uitstellen?
Deutsche Bahn staat nogal bekend om het niet uitvoeren van achterstallig onderhoud en er dan gewoon een plakkaat met 'is altijd al stuk geweest' op te plakken.
Deutsche Bahn staat nogal bekend om het niet uitvoeren van achterstallig onderhoud en er dan gewoon een plakkaat met 'is altijd al stuk geweest' op te plakken.
Hoe was jou ervaring met de bevolking daar? Ik ben niet heel snel bevooroordeeld vind ik (ken best veel Bulgaren, een groep Macedoniërs en een paar Roemenen, stuk voor stuk prima mensen) maar Albanezen hebben toch wel een beetje een naam. In Emmen woonden altijd een aantal, dat waren op zijn zachts gezegd geen lieverdjes. Aan de andere kant ken ik vier Albanezen die in Italië wonen waar dan weer helemaal niets mis mee is.
Dus ik weet het niet wat ik moet denken. Wat is jouw ervaring?
Ik heb geen problemen gehad met de bevolking. Ik zoek de problemen dan ook niet op.. Maar ik liep wel met mijn dure camera om de nek en/of rond de Macedonische huurauto in de armste buurten, ergens in niemandsland of kleine dorpjes. Plekken waar de woningen nog net iets proberen voor te stellen, maar er geen kozijnen, deuren of andere meuk in zit, omdat men dit niet kan betalen. Het vervoer nog met ezel en kar gaat. Men is heel behulpzaam en vriendelijk.
Ik moet mijn sOV voor de 7e deze maand van mijn kaart afgooien, maar volgens de site mag ik al vanaf de 1e niet meer ermee reizen.
Wat ik toch wel frappant vind, zij hebben toch helemaal niet het recht om mijn reisgegevens in te zien, en hebben hier dus ook geen toegang tot?
Redelijk relevante vraag namelijk, ik moet donderdag namelijk nog naar Rotterdam en het scheelt een redelijke duit als ik plots het volledige, of 40% tarief moet betalen
Wat ik toch wel frappant vind, zij hebben toch helemaal niet het recht om mijn reisgegevens in te zien, en hebben hier dus ook geen toegang tot?
DUO, als opdrachtgever, kan misschien niet zien welke reizen jij maakt maar wel dat jij je abonnement nog gebruikt. Dat je nog 7 dagen krijgt om het abonnement van je kaart te halen is een geste, omdat je nou eenmaal naar een ophaalpunt moet.
quote:
Redelijk relevante vraag namelijk, ik moet donderdag namelijk nog naar Rotterdam en het scheelt een redelijke duit als ik plots het volledige, of 40% tarief moet betalen
DUO, als opdrachtgever, kan misschien niet zien welke reizen jij maakt maar wel dat jij je abonnement nog gebruikt. Dat je nog 7 dagen krijgt om het abonnement van je kaart te halen is een geste, omdat je nou eenmaal naar een ophaalpunt moet.
Dankje voor de uitleg. Van het afgestudeerde aanbod ben ik inderdaad al op de hoogte, morgen even bestellen en op m'n kaart plempen, hopelijk voor donderdag.
Ik heb geen problemen gehad met de bevolking. Ik zoek de problemen dan ook niet op.. Maar ik liep wel met mijn dure camera om de nek en/of rond de Macedonische huurauto in de armste buurten, ergens in niemandsland of kleine dorpjes. Plekken waar de woningen nog net iets proberen voor te stellen, maar er geen kozijnen, deuren of andere meuk in zit, omdat men dit niet kan betalen. Het vervoer nog met ezel en kar gaat. Men is heel behulpzaam en vriendelijk.
Oh net als de buurlanden dan nog een stukje armer. In Bulgarije was ik ook wel op mijn hoede.
Maar idd, je moet het ook niet opzoeken. Een kameraad van me heeft een vriendin die in Rome is opgegroeid. Ben daar ook wel es door wijken gekomen waar je 's avonds beter niet over straat kunt lopen.
Oh net als de buurlanden dan nog een stukje armer. In Bulgarije was ik ook wel op mijn hoede.
Maar idd, je moet het ook niet opzoeken. Een kameraad van me heeft een vriendin die in Rome is opgegroeid. Ben daar ook wel es door wijken gekomen waar je 's avonds beter niet over straat kunt lopen.
Je moet wel lef hebben om je daar in het verkeer te begeven met een auto, want degenen die een auto hebben, die rijden als maniakken en rijden je gewoon van de weg. En ze hebben er een soort van voetgangersoversteekplaatsen (zebrapaden), maar als voetganger kan je vaak beter wachten dan doorlopen ...
Maar om weer ontopic te gaan: Ben toen ook met de trein een keer mee gegaan heen/terug, maar dat is echt armoede. Kost geen drol, maar het schiet niet op, rijtuigen zijn oud en versleten, maar de zittingen zijn nog steeds goed. Treinpersoneel gaat tijdens de rit de trein even schoonmaken.
Hoe was jou ervaring met de bevolking daar? Ik ben niet heel snel bevooroordeeld vind ik (ken best veel Bulgaren, een groep Macedoniërs en een paar Roemenen, stuk voor stuk prima mensen) maar Albanezen hebben toch wel een beetje een naam. In Emmen woonden altijd een aantal, dat waren op zijn zachts gezegd geen lieverdjes. Aan de andere kant ken ik vier Albanezen die in Italië wonen waar dan weer helemaal niets mis mee is.
Dus ik weet het niet wat ik moet denken. Wat is jouw ervaring?
Niks mis met Albanië en diens bevolking Prachtig land wat nog vrij ongerept is, vooral de kust ten zuiden van Vlorë is schitterend.
Niks mis met Albanië en diens bevolking Prachtig land wat nog vrij ongerept is, vooral de kust ten zuiden van Vlorë is schitterend.
Het stukje langs de kust daar is leuk, maar als je nog verder naar het zuiden gaat, nog onder Orikum, wordt het echt prachtig (vind ik). Met een goed restaurant boven op de berg Cika, met prachtig uitzicht over de bergen en het water. Rond Sarandë is het ook prachtig, daar heb ik dat rondje om het water gemaakt, en toen via de 'snelle' routes retour hotel, want de mooiste routes kan je niet snel rijden en de zon begon al aardig te zakken, en wilde eigenlijk voordat de zon verdwenen was terug zijn.
Het stukje langs de kust daar is leuk, maar als je nog verder naar het zuiden gaat, nog onder Orikum, wordt het echt prachtig (vind ik). Met een goed restaurant boven op de berg Cika, met prachtig uitzicht over de bergen en het water. Rond Sarandë is het ook prachtig, daar heb ik dat rondje om het water gemaakt, en toen via de 'snelle' routes retour hotel, want de mooiste routes kan je niet snel rijden en de zon begon al aardig te zakken, en wilde eigenlijk voordat de zon verdwenen was terug zijn.
Ik bedoelde ook eigenlijk de volledige kust ten zuiden van Vlorë, dus ook ter hoogte van Sarandë. In de buurt van Sarandë vond ik Gijirokaster overigens ook nog wel een aardig stadje. Rijden is wel tamelijk link ja, met name in het donker.
Deutsche Bahn staat nogal bekend om het niet uitvoeren van achterstallig onderhoud en er dan gewoon een plakkaat met 'is altijd al stuk geweest' op te plakken.
Als ik geen geld uitgeef aan nieuwe dingen en de oude dingen niet repareer, dan heeft het hooguit impact op de klanttevredenheid maar geen financiële consequenties. Als het daarna weer vervangen wordt worden de kosten niet anders dan tijdens een normale onderhoudscyclus.
Op maandag 4 april 2016 20:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als ik geen geld uitgeef aan nieuwe dingen en de oude dingen niet repareer, dan heeft het hooguit impact op de klanttevredenheid maar geen financiële consequenties. Als het daarna weer vervangen wordt worden de kosten niet anders dan tijdens een normale onderhoudscyclus.
Als de oude dingen niet stuk gaan en daardoor geen hinder veroorzaken heb je gelijk. Helaas werkt dat voor assets anders.
Op maandag 4 april 2016 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: En met onzingrafiek bedoel ik niet de grafiek zelf maar de manier waarop je hem erbij haalt want DB doet dus rechtsonder niets.
Nee, dat is incorrect. Als jouw oude schoenen kapotgaan en je laat ze in de kast liggen kosten ze kastruimte en geen onderhoud. Dát is wat er aan de hand is.
Nee, dat is incorrect. Als jouw oude schoenen kapotgaan en je laat ze in de kast liggen kosten ze kastruimte en geen onderhoud. Dát is wat er aan de hand is.
Als ik vervolgens geen schoenen heb om op te lopen heb ik een best uitdagend probleem gecreëerd.
Ja, dat vraag ik me ook af bij jouw opmerking. Ik kan ook wel zeggen; Flikker op lame-o, of err, je bent vast beginnend bestuurder en dus een overmoedige poes (wist je dat 40% van alle verkeersdoden die in het weekend vallen veroorzaakt worden door meestal nuchtere beginnend bestuurders?) ofzo, maar dan wordt Anne misschien boos en dat willen we niet.
Ja, dat vraag ik me ook af bij jouw opmerking. Ik kan ook wel zeggen; Flikker op lame-o, of err, je bent vast beginnend bestuurder en dus een overmoedige poes (wist je dat 40% van alle verkeersdoden die in het weekend vallen veroorzaakt worden door meestal nuchtere beginnend bestuurders?) ofzo, maar dan wordt Anne misschien boos en dat willen we niet.
ik ben geen beginnend bestuurder. ik heb al 2 jaar me rijbewijs.
Ik bedoel meer dat je even in gewoon Nederlands uitlegt wat assets zijn. Ik volg het niet helemaal namelijk als simpele buschauffeur...
De Nederlandse vertaling van asset is globaal 'bezitting', in principe is ieder voorwerp dat jij in je bezit hebt een bezitting en dus een asset. Een trein is een asset maar ook een deur bijvoorbeeld.
Ik bedoel meer dat je even in gewoon Nederlands uitlegt wat assets zijn. Ik volg het niet helemaal namelijk als simpele buschauffeur...
Iedere scheet die je kan bedenken kan een asset zijn. Tot en met de schroefjes aan toe, maar meestal worden subcomponenten gepakt als een soort boomstructuur. Een trein is een asset, maar de deuren daarin ook en de knoppen van het deurmechanisme ook. Gewoon alles.
Testrun of the new double deck Intercity train RABe 502 # 203 of Bombardier for the SBB, on the Thurtal line from Frauenfeld to Romanshorn, running along the pond at Riet near Erlen.
Op dinsdag 5 april 2016 12:47 schreef _JdM_ het volgende: Oh, Stoptrein Enschede-Apeldoorn gaat al vanaf juni niet meer rijden op zaterdag tussen Enschede en Almelo.
Op dinsdag 5 april 2016 12:47 schreef _JdM_ het volgende: Oh, Stoptrein Enschede-Apeldoorn gaat al vanaf juni niet meer rijden op zaterdag tussen Enschede en Almelo.
Is dan de electrificatie van Zwolle - Wierden klaar?
Ik verbaas me er regelmatig over hoe goed de bezetting in die treinen is in vergelijking met Zwolle-Harderwijk, dat laatste traject is volgens mij niet verantwoord om ieder half uur te laten rijden vanuit direct economisch oogpunt buiten de brede spits om dan, indirect is het misschien wel verantwoord omdat er helemaal geen zak stront meer is die die trein neemt als er maar één keer per uur gereden wordt.
Op dinsdag 5 april 2016 12:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik verbaas me er regelmatig over hoe goed de bezetting in die treinen is in vergelijking met Zwolle-Harderwijk, dat laatste traject is volgens mij niet verantwoord om ieder half uur te laten rijden vanuit direct economisch oogpunt buiten de brede spits om dan, indirect is het misschien wel verantwoord omdat er helemaal geen zak stront meer is die die trein neemt als er maar één keer per uur gereden wordt.
Paar keer in die trein gezeten maar ik vind hem best druk. Misschien lijkt ie relatief rustig omdat met dubbeldekkers wordt gereden?
Voor Utrecht-Amersfoort is wellicht wel voldoende vraag? En is het niet praktisch de trein daar te stoppen/splitsen?
Paar keer in die trein gezeten maar ik vind hem best druk. Misschien lijkt ie relatief rustig omdat met dubbeldekkers wordt gereden?
Er zijn best wel wat volle treinen bij, 's ochtends richting Zwolle en 's middags terug richting Harderwijk, maar over het algemeen heb ik zelfs als ik om 17:21/17:51/18:21 de trein naar m'n pa pak een vierzitter voor mezelf.
quote:
Voor Utrecht-Amersfoort is wellicht wel voldoende vraag? En is het niet praktisch de trein daar te stoppen/splitsen?
Utrecht-Amersfoort is inderdaad druk zat. Maar je ziet het ook op de IC-assen, Amersfoort-Zwolle is beduidend minder druk dan Amersfoort-Apeldoorn, alhoewel de Hanzelijn daar ook wat mee te maken zal hebben (en dus alleen maar mijn idee bevestigt dat de Hanzelijn weggegooid geld is en er beter ingezet had kunnen worden op een kwartierdienst van Zwolle naar het westen, waarbij de IC-knoop in Zwolle gedeeltelijk gesloopt zou zijn. Goedkoper en meer winst.
Er zijn best wel wat volle treinen bij, 's ochtends richting Zwolle en 's middags terug richting Harderwijk, maar over het algemeen heb ik zelfs als ik om 17:21/17:51/18:21 de trein naar m'n pa pak een vierzitter voor mezelf.
De spitsrichting is volgens mij ook Utrecht -> Zwolle en niet zozeer Zwolle -> Utrecht in de avond
quote:
[..]
Utrecht-Amersfoort is inderdaad druk zat. Maar je ziet het ook op de IC-assen, Amersfoort-Zwolle is beduidend minder druk dan Amersfoort-Apeldoorn, alhoewel de Hanzelijn daar ook wat mee te maken zal hebben (en dus alleen maar mijn idee bevestigt dat de Hanzelijn weggegooid geld is en er beter ingezet had kunnen worden op een kwartierdienst van Zwolle naar het westen, waarbij de IC-knoop in Zwolle gedeeltelijk gesloopt zou zijn. Goedkoper en meer winst.
Het niet aanleggen van de Hanzelijn en dus niet ontlasten van de Gooilijn had tot gevolg gehad dat er bizar veel infrastructuur aangelegd had moeten worden tussen Amsterdam & Amersfoort, inhaalmogelijkheden Amersfoort - Zwolle en dat de Hanzelijn een schijntje kost van die maatregelen. Verder verbindt je Almere/Lelystad beter met Zwolle en was het vele malen eenvoudiger om een lijn waar 160/200 gereden kan worden aan te leggen.
Op dinsdag 5 april 2016 12:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik verbaas me er regelmatig over hoe goed de bezetting in die treinen is in vergelijking met Zwolle-Harderwijk, dat laatste traject is volgens mij niet verantwoord om ieder half uur te laten rijden vanuit direct economisch oogpunt buiten de brede spits om dan, indirect is het misschien wel verantwoord omdat er helemaal geen zak stront meer is die die trein neemt als er maar één keer per uur gereden wordt.
Gewoon Harderwijk IC-stop maken en al die andere ongein gewoon opheffen.
De spitsrichting is volgens mij ook Utrecht -> Zwolle en niet zozeer Zwolle -> Utrecht in de avond
Raar want 's ochtends is het ook Harderwijk->Zwolle en niet Zwolle->Harderwijk.
quote:
Het niet aanleggen van de Hanzelijn en dus niet ontlasten van de Gooilijn had tot gevolg gehad dat er bizar veel infrastructuur aangelegd had moeten worden tussen Amsterdam & Amersfoort, inhaalmogelijkheden Amersfoort - Zwolle en dat de Hanzelijn een schijntje kost van die maatregelen. Verder verbindt je Almere/Lelystad beter met Zwolle en was het vele malen eenvoudiger om een lijn waar 160/200 gereden kan worden aan te leggen.
Infrauitbreidingen die er nu alsnog moeten komen of waarvan er afgeslankte versies neergelegd worden waardoor het niet veel minder kost. Ik denk dat het om het even was geweest qua kosten, helemaal nu de IJsselbrug slechts tweesporig is uitgevoerd.
De Groene Harttunnel heeft ongeveer een half miljard gekost. Dat is met allemaal spectaculaire dingen voor HSL-treinen, het ding is 8KM lang. Je had volgens mij van de 1 miljard die de Hanzelijn heeft gekost makkelijk een viersporige tunnel vanaf de aansluiting van de flevolijn tot voorbij Hilversum kunnen maken waarmee de knelpunten opgelost waren geweest.
Op dinsdag 5 april 2016 14:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: De Groene Harttunnel heeft ongeveer een half miljard gekost. Dat is met allemaal spectaculaire dingen voor HSL-treinen, het ding is 8KM lang. Je had volgens mij van de 1 miljard die de Hanzelijn heeft gekost makkelijk een viersporige tunnel vanaf de aansluiting van de flevolijn tot voorbij Hilversum kunnen maken waarmee de knelpunten opgelost waren geweest.
Groene Harttunnel heeft nauwelijks last van bebouwing, minder kabels & leidingen en geen stations.
De spoortunnel in Delft kostten 550 miljoen euro voor twee sporen met een station. Een lang viersporig stuk met meerdere stations zal dus vast wel een paar miljard kosten. En dan had je zonder Hanzelijn weinig reistijdverbetering gehad en ook de bereikbaarheid van Almere en Lelystad niet verbeterd.
Op dinsdag 5 april 2016 14:17 schreef Igen het volgende: De spoortunnel in Delft kostten 550 miljoen euro voor twee sporen met een station. Een lang viersporig stuk met meerdere stations zal dus vast wel een paar miljard kosten. En dan had je zonder Hanzelijn weinig reistijdverbetering gehad en ook de bereikbaarheid van Almere en Lelystad niet verbeterd.
Het interessante van die casus was dat het casco bouwen van die 2e bak slechts 40 miljoen duurder was dan 1 bak bouwen.
Het interessante van die casus was dat het casco bouwen van die 2e bak slechts 40 miljoen duurder was dan 1 bak bouwen.
Dat is een logisch gevolg, zie ook de oneindige discussie over de A27-spoorlijn tussen Utrecht en Bredanus die voor slechts stuivers gebouwd kon worden als het tegelijkertijd met de verbreding van de A27 was gedaan.En als ik op Google Maps kijk dan zie ik mogelijkheden zat om het tracé maar iets te verleggen zonder al te hoge kosten en daarbij ook nog eens een natuurgebied te ontzien.
De bereikbaarheid van Almere en Lelystad, tja. Ik vraag me af of het nu zoveel oplevert. Als eerste zit je met een gigantisch onrendabel station (Kampen Zuid) omdat ze Zwolle-Kampen weigeren te sluiten, iets dat gelijk geregeld had moeten worden, waardoor er nu ook weer peperdure kunstgrepen in de binnenstad van Zwolle uitgehaald moet worden met vreemde bruggen en opritten langs historische panden om een stel stadsbussen achter het station te kunnen laten landen, iets dat met het opheffen van de Kamperlijn veel goedkoper en minder invasief had gekund, ik bedoel, dacht en denkt iemand hier serieus dat die tramlijn er ooit zal komen? Is de trein wel daadwerkelijk zoveel sneller dan een bus door de polder? De reizigersaantallen zijn niet gigantisch hoog, tegen welke prijs moet je iets bereikbaar houden? Tunnel onder Hilversum door, Harderwijk misschien ontlasten door een extra boog (waarmee je gelijk capaciteit creëert voor een IC naar Harderwijk of extra stoptreinen in de spits) en een verhoging van de maximumsnelheid op de Veluwelijn zelf naar 160 of 180 had denk ik ongeveer hetzelfde gekost en meer mensen hadden er van geprofiteerd.
Nou ja, Weesp-Hilversum is sowieso veel langer en heeft 5 stations. Dan zit je vast maar zo op 2 miljard euro.
Bovendien zit je met de Naardermeer. Ivm. natuurbescherming kun je daar geen tunnel bouwen en ook geen vier sporen aanleggen.
Ik vraag me ten eerste af of dat wel klopt, door het groene hart is het tenslotte ook gelukt, daarnaast zou een tunnel daar ook beter zijn voor het milieu, ten derde denk ik dat een alternatief tracé ten zuiden van de huidige lijn langs de err hoe heet dat ding, de N265? een sneller alternatief zal zijn, met het verleggen van station Naarden-Bussum was er ook geen noodzaak geweest voor de huidige uitbuiging en verbouwing aldaar.
Ik vraag me ten eerste af of dat wel klopt, door het groene hart is het tenslotte ook gelukt, daarnaast zou een tunnel daar ook beter zijn voor het milieu, ten derde denk ik dat een alternatief tracé ten zuiden van de huidige lijn langs de err hoe heet dat ding, de N265? een sneller alternatief zal zijn, met het verleggen van station Naarden-Bussum was er ook geen noodzaak geweest voor de huidige uitbuiging en verbouwing aldaar.
Bij de Naardermeer gaat het om de waterhuishouding. De A6-A9 wouden ze ook in een tunnel vlak langs de Naardermeer bouwen, maar dat ging niet door omdat het effect op de ondergrondse waterstromen een te groot risico was.
Ik vraag me ten eerste af of dat wel klopt, door het groene hart is het tenslotte ook gelukt, daarnaast zou een tunnel daar ook beter zijn voor het milieu, ten derde denk ik dat een alternatief tracé ten zuiden van de huidige lijn langs de err hoe heet dat ding, de N265? een sneller alternatief zal zijn, met het verleggen van station Naarden-Bussum was er ook geen noodzaak geweest voor de huidige uitbuiging en verbouwing aldaar.
Groene hart is een nationaal landschap terwijl het Naardermeer een beschermd natuurgebied is. Dat heeft juridisch hele andere voeten in de aarde.
Bij de Naardermeer gaat het om de waterhuishouding. De A6-A9 wouden ze ook in een tunnel vlak langs de Naardermeer bouwen, maar dat ging niet door omdat het effect op de ondergrondse waterstromen een te groot risico was.
Dat ging toch niet door omdat het op veel weerstand van linkse partijen stuitte?
Ja het had inderdaad ook wat te maken met 'aantasten van het waardevolle landschap', hoe waardevol leeg polderland dan ook mag zijn. Bij de Ausbau van Amsterdam-Utrecht is er wel rekening gehouden met de snelweg, er ligt een belachelijk lange spoorbrug over niks tussen Holendrecht en Abcoude.
Op dinsdag 5 april 2016 15:38 schreef Prins_Pils het volgende: Ja het had inderdaad ook wat te maken met 'aantasten van het waardevolle landschap', hoe waardevol leeg polderland dan ook mag zijn. Bij de Ausbau van Amsterdam-Utrecht is er wel rekening gehouden met de snelweg, er ligt een belachelijk lange spoorbrug over niks tussen Holendrecht en Abcoude.
Ben daar vaak genoeg langs gefietst maar het is me nooit opgevallen dat die spoorbruggen extra lang zijn zodat er een hele snelweg onder zou passen.
Gelukkig trouwens dat die er niet gekomen is. Het zou echt zonde geweest zijn van het landschap. Dat gebiedje tussen Abcoude, Driemond, Nigtevecht en Baambrugge is een erg mooi stukje van het Groene Hart. Heerlijk rustig, niet te vergelijken met de Amstelscheg rondom Ouderkerk.
Vandaag een gelukje: net toen ik op de stalling kwam om naar huis te gaan zag ik een sleep zelflossers geduwd over de overweg in de Aalderinksingel komen. Dat kan maar één ding betekenen: bediening van Almelo Dollegoor. Door de afsluiting van de gelijknamige brug moest er even omgereden worden, maar het was de moeite waard.
DB Cargo-loc 6416 mag elke 5-10 minuten de sleep van vijftien wagens een paar meter vooruit zetten om zo de volgende wagen te kunnen lossen. Via een lopende band wordt het grind op het terrein gestort, waar een shovel voor het verdere transport zorgt.
Nadat alle wagens gelost zijn worden ze op een recht stuk spoor gezet, waar de koppelingen weer strak gedraaid worden. Vanwege de scherpe boog naar het spoor langs het kanaal moeten de koppelingen hier namelijk vrij los zitten.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 05-04-2016 19:41:46 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Fijn om te zien dat dat soort plekken toch nog af en toe wat verkeer zien. Sowieso wel gaaf, iedere dag is er in Almelo als ik er voorbij kom wel wat anders te zien.
Ik wist niet eens dat dat überhaupt nog in gebruik was, aan de zuidzijde van de hoofdbaan lag heel lang nog een overwoekerd spoor langs een losperron maar die is volgens mij inmiddels echt weg.
Op dinsdag 5 april 2016 18:15 schreef Prins_Pils het volgende: Ik wist niet eens dat dat überhaupt nog in gebruik was, aan de zuidzijde van de hoofdbaan lag heel lang nog een overwoekerd spoor langs een losperron maar die is volgens mij inmiddels echt weg.
Er is nu een hoop opgebroken, maar de sporen die naar beneden lopen vanaf het station zijn recentelijk nog vernieuwd, er liggen nu zelfs betonnen deadlocks, nieuwe wissels, de hele rambam. Alleen verder richting het noorden kan niet meer, dat is opgebroken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Ja maar de aanname dat dat als voorbereiding op een snelweg is, slaat als een lul op een drumstel.
Na het spoor is niks meer van een talud of wat dan ook te zien...
sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen
sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen
De gemeente heeft bewust die golfbaan daar laten liggen zodat er makkelijk doorheen gebouwd kon worden.
sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen
Kijk effe waar de Utrechtboog dwars doorheen loopt
De gemeente heeft bewust die golfbaan daar laten liggen zodat er makkelijk doorheen gebouwd kon worden.
Vedomd, wikipedia zegt het, dan moet het waar zijn!
quote:
A6-A9
Vanwege het sterk groeiende verkeer van Almere richting Schiphol werden in de jaren 2000 voorstellen gedaan om de A6 door te trekken tot knooppunt Holendrecht en zodoende een directe verbinding te creëren tussen Almere en Schiphol. Deze variant had als voordeel dat de robuustheid van het netwerk toenam en de A9 en A1 niet grootschalig verbreed hoefden te worden. In 2005 werd deze verbinding opgenomen in de Nota Mobiliteit. De mogelijke aanleg veroorzaakte veel beroering onder natuur- en milieu-organisaties, daar deze verbinding een paar honderd meter ten noorden van het Naardermeer, een natuurgebied, zou lopen. Er werden plannen ontwikkeld om de snelweg hier in een tunnel te laten lopen; een variant die in 2006 positief beoordeeld werd door de MER-comissie.
De verbinding zou een aantal kunstwerken inhouden, zoals een brug over of tunnel onder de Vecht, het Amsterdam-Rijnkanaal en de Gein. Tevens zouden de spoorlijnen Amsterdam - Utrecht en Amsterdam - Amersfoort gekruist moeten worden. Tussen Abcoude en Amsterdam-Zuidoost is voor een dergelijke verbinding ruimte vrijgehouden in de vorm van een golfbaan en stadspark. In 2006 koos het kabinet echter voor het verbreden van de bestaande wegen. In 2008 is voor Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA) het stroomlijnalternatief gekozen, om zodoende de meeste snelwegen rond Amsterdam te verbreden. Hiermee is definitief van de geplande verbinding afgezien.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op Het laatst zou die A6-A9 doormiddel van een tunnel gebouwd gaan worden en dan nog steeds goedkoper zijn dan de huidige verbredingen. Toen kwam inderdaad het grondwaterargument wat prima oplosbaar is. Het afzien van die shortcut heeft overigens wel een voordeel... er is geen reistijdwinst door de auto ten opzichte van de trein gemaakt.
Op woensdag 6 april 2016 08:54 schreef Mr_Klaasje het volgende: Op Het laatst zou die A6-A9 doormiddel van een tunnel gebouwd gaan worden en dan nog steeds goedkoper zijn dan de huidige verbredingen. Toen kwam inderdaad het grondwaterargument wat prima oplosbaar is. Het afzien van die shortcut heeft overigens wel een voordeel... er is geen reistijdwinst door de auto ten opzichte van de trein gemaakt.
De ironie dat ze 5 km verderop een enorm aquaduct neerleggen
We zijn altijd bezig met verbeteringen, maar doordat het aantal reizigers nu zo hard groeit, is de noodzaak om wat aan kapotte treinen te doen veel groter geworden
Dat staat er wel, de noodzaak om iets te doen is gegroeid.
nee, er staat in het artikel van het AD dat de noodzaak is gekomen door reizigersgroei, niet doordat er door de uitstroom van materieel sowieso al minder materieel beschikbaar is
Een deel van de 1ste klas wordt omgebouwd naar 2de klas, er rijden spitsbussen tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk waar volgens de NS op werkdagen 40 mensen gebruik van maken, dubbeldekkers worden extra snel vernieuwd en 58 sprinters zijn met spoed besteld.
Er zijn plannen om een trein te laten rijden op IJsland. De 47 kilometer lange lijn, bedoeld voor een snelheid van 175 km/h, moet lopen tussen de busterminal in Reykjavik naar het vliegveld Keflavik.
Nu doe je er met de bus nog ongeveer 45 minuten over, zo weet ik uit eigen ervaring. Dat wordt straks 18 minuten.
Op woensdag 6 april 2016 12:24 schreef Peterselieman het volgende: Er zijn plannen om een trein te laten rijden op IJsland. De 47 kilometer lange lijn, bedoeld voor een snelheid van 175 km/h, moet lopen tussen de busterminal in Reykjavik naar het vliegveld Keflavik.
Nu doe je er met de bus nog ongeveer 45 minuten over, zo weet ik uit eigen ervaring. Dat wordt straks 18 minuten.
ik weet nog wel wat materieel wat ze ervoor kunnen gebruiken. prima geschikt voor 175km/h en zelfs nog ietsies sneller. bijna gratis af te halen in Italië
ik weet nog wel wat materieel wat ze ervoor kunnen gebruiken. prima geschikt voor 175km/h en zelfs nog ietsies sneller. bijna gratis af te halen in Italië
heb je het dan over het materieel waarvan het accupakket spontaan in brand vloog toen het geparkeerd stond op de watergraafsmeer?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 6 april 2016 13:39 schreef FredvZ het volgende: Ik kom net in Zutphen een Sprinter NG van CAF tegen. Klopt mijn beeld dat daar meer deuren in de kopbakken zitten dan in een SLT?
Dat zal waarschijnlijk de FLIRT-3 van Stadler zijn geweest, die zijn testritjes aan het maken door het land voor de toelating en het testen van de systemen. Daarnaast klopt het dat de SLT maar één deur in de kopbak heeft en de FLIRT3 er twee heeft.
ik weet nog wel wat materieel wat ze ervoor kunnen gebruiken. prima geschikt voor 175km/h en zelfs nog ietsies sneller. bijna gratis af te halen in Italië
Doet het ook fantastisch in de sneeuw.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 6 april 2016 12:24 schreef Peterselieman het volgende: Er zijn plannen om een trein te laten rijden op IJsland. De 47 kilometer lange lijn, bedoeld voor een snelheid van 175 km/h, moet lopen tussen de busterminal in Reykjavik naar het vliegveld Keflavik.
Nu doe je er met de bus nog ongeveer 45 minuten over, zo weet ik uit eigen ervaring. Dat wordt straks 18 minuten.
Ik ben een paar weken geleden in Onnen geweest, en die pitstopstraat is inderdaad behoorlijk efficiënt ingericht. Daar hebben ze hun limiet trouwens op 16 uur gezet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Leer eerst maar eens wat een Yank is voordat je dat soort dingen zegt. Tevens is het een van de meest prachtige landen waar ik ooit geweest ben en ik ben nergens vriendelijker mensen tegengekomen. Of meet jij de hele bevolking van Nederland af aan hoe Hanna Tokkie is en de kabinetten Balkenende hebben gepresteerd?
quote:
Lekker lang in IJsland blijven en met een land Cruiser het hele eiland over.
Ook een aanrader, diverse vrienden hebben dit gedaan en een collega gaat ieder jaar naar IJsland op vakante.
Op woensdag 6 april 2016 14:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik ben een paar weken geleden in Onnen geweest, en die pitstopstraat is inderdaad behoorlijk efficiënt ingericht. Daar hebben ze hun limiet trouwens op 16 uur gezet.
Is dat trouwens inclusief het ophalen van de trein? Als een trein strand in Vlissingen of Maastricht scheelt dat best wat uurtjes.
En als een trein om 16:45 een trein wordt binnen gebracht, gaan dan die zestien uur in, of pas de volgende ochtend om 7:30? Geen idee wat de werktijden daar zijn, noem willekeurig wat tijden.
Is dat trouwens inclusief het ophalen van de trein? Als een trein strand in Vlissingen of Maastricht scheelt dat best wat uurtjes.
En als een trein om 16:45 een trein wordt binnen gebracht, gaan dan die zestien uur in, of pas de volgende ochtend om 7:30? Geen idee wat de werktijden daar zijn, noem willekeurig wat tijden.
Is dat trouwens inclusief het ophalen van de trein? Als een trein strand in Vlissingen of Maastricht scheelt dat best wat uurtjes.
En als een trein om 16:45 een trein wordt binnen gebracht, gaan dan die zestien uur in, of pas de volgende ochtend om 7:30? Geen idee wat de werktijden daar zijn, noem willekeurig wat tijden.
Die 16 uur gaat in zodra de trein de loods in rijdt. Als hij bij Onnen aankomt, gaat hij standaard eerst op de kuilwielenbank en dan zo snel mogelijk naar de werkplaats.
En inderdaad: ze draaien daar volledige ploegendienst, dus ook 's nachts.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Eén keer een treinreis in de VS mogen maken. Start op Penn Station in New York (soort uit de hand gelopen metrohalte, verstopt onder Madison Square Garden, "stationshal" ging wel maar de perrons waren voor zover ik me herinner een duister hol, soort Brussel Noord maar dan erger.
Eindpunt Union Station in Washington D.C., marmeren paleis . Wel weer met een kneiter van een autoverhuur op het dak, het blijft toch de VS.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 6 april 2016 15:16 schreef JDude het volgende: Eén keer een treinreis in de VS mogen maken. Start op Penn Station in New York (soort uit de hand gelopen metrohalte, verstopt onder Madison Square Garden, "stationshal" ging wel maar de perrons waren voor zover ik me herinner een duister hol, soort Brussel Noord maar dan erger.
Eindpunt Union Station in Washington D.C., marmeren paleis . Wel weer met een kneiter van een autoverhuur op het dak, het blijft toch de VS.
Union Station in Toronto zit vol in een verbouwing. Als je dacht dat ze in NL onduidelijk konden zijn qua bordjes.
Best oké treinen trouwens die Amtrak dingen. Daar kun je wel langer in zitten.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Mooie toekomstplannen, 100.000 containers in 2020 ben benieuwd en wanneer moet die nieuwe Zijde-route af zijn?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...