Jammer Dennis. Nu moet je het voorlopig met DD-AR of SGMm doen, terwijl misschien materieel als de SLT wel gewenst isquote:Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.
SNG en FLIRT zijn ter vervanging van Mat '64, SGMm, DD-AR en DDM-1, en om de inzet van DDZ in sprinters te beëindigen.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:57 schreef GlenSpey het volgende:
Zeg, als die FLIRTS er straks bijkomen, welk materieel gaat er dan opgeofferd worden? Of is het puur en alleen om mat 64 te vervangen (zoja, waarom zijn die dan nu al verdwenen) ?
Ah, wist niet dat SGM ook al aan zijn eind zat... jammer!quote:Op woensdag 13 april 2016 20:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNG en FLIRT zijn ter vervanging van Mat '64, SGMm, DD-AR en DDM-1, en om de inzet van DDZ in sprinters te beëindigen.
Oudste SGMm's zijn ouder dan de jongste MAT64'squote:Op woensdag 13 april 2016 20:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah, wist niet dat SGM ook al aan zijn eind zat...
Pagina 16 is wel verduidelijkend. In Olst komen maar 70% van de treinen richting Zwolle op tijd aan, in Wijhe 73% en in Deventer zo'n 84%.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:30 schreef boriq het volgende:
pdfje van het onderzoek naar de verdubbeling van de IJssellijn (o.a. tussen Deventer en Zwolle)
klik hier
oudste sgm is alweer 40 jaar oudquote:Op woensdag 13 april 2016 20:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah, wist niet dat SGM ook al aan zijn eind zat... jammer!
Dat laatste is best jammer omdat het knelpunt tussen Zutphen & Zwolle misschien wel dat zwaarste is..quote:Op woensdag 13 april 2016 20:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Pagina 16 is wel verduidelijkend. In Olst komen maar 70% van de treinen richting Zwolle op tijd aan, in Wijhe 73% en in Deventer zo'n 84%.
Pagina 22 geeft aan dat met de spoorverdubbeling van Deventer-Olst het punctualiteitsprobleem kan oplossen en de mogelijkheid biedt om Zwolle-Zuid te openen.
Toch wil GS van Overijssel wachten op de langzaam draaiende molen van de verbeterplannen/voorstellen voor de hele IJssellijn.
En uitbreiding van het aantal sprinterdienstenquote:Op woensdag 13 april 2016 20:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNG en FLIRT zijn ter vervanging van Mat '64, SGMm, DD-AR en DDM-1, en om de inzet van DDZ in sprinters te beëindigen.
Enkelsporig door Zutphen is ook niet bevorderlijk voor de punctualiteit als de trein richting zuiden ietsje vertraging heeft.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat laatste is best jammer omdat het knelpunt tussen Zutphen & Zwolle misschien wel dat zwaarste is..
De knoop Zwolle is maatgevend voor dienstregelingopbouw, Zupthen staat een treedje lager. Iets meer ruimte, al is het een minuut in beide richtingen kan al heel veel lucht bieden.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Enkelsporig door Zutphen is ook niet bevorderlijk voor de punctualiteit als de trein richting zuiden ietsje vertraging heeft.
Flirt is niet bestemd voor uitbreiding. SNG wel, op termijn. Het aantal sprinterdiensten wordt de komende jaren juist minder.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En uitbreiding van het aantal sprinterdiensten
Er is vandaag geen ICD uitgevallen naar Breda tot nu toequote:Op woensdag 13 april 2016 20:30 schreef zeefje het volgende:
Ik reed vanmorgen langs Zwijndrecht. Een en al onduidelijkheid, chaos, banen afgesloten voor bussen etc.
Gelukkig hoefde ik er niet te wezen.
Ik ben té lang uit de spoorwereld geweest merk ik al, dacht dat SNG en FLIRT hetzelfde wasquote:Op woensdag 13 april 2016 20:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Flirt is niet bestemd voor uitbreiding. SNG wel, op termijn. Het aantal sprinterdiensten wordt de komende jaren juist minder.
Je wordt gemist in het topic!quote:Op woensdag 13 april 2016 20:32 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik ben té lang uit de spoorwereld geweest merk ik al, dacht dat SNG en FLIRT hetzelfde was
Limburg, Gouda-Alphen en de Hoekse Lijn vallen weg, maar er komt links en rechts toch wel weer wat bij.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Flirt is niet bestemd voor uitbreiding. SNG wel, op termijn. Het aantal sprinterdiensten wordt de komende jaren juist minder.
niet te hard roepenquote:Op woensdag 13 april 2016 20:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is vandaag geen ICD uitgevallen naar Breda tot nu toe![]()
uiteraard is Zwolle maatgevend, maar als je die trein sneller door al die knopen kunt fietsen is dat alleen maar goedquote:Op woensdag 13 april 2016 20:23 schreef b2py het volgende:
[..]
De knoop Zwolle is maatgevend voor dienstregelingopbouw, Zupthen staat een treedje lager. Iets meer ruimte, al is het een minuut in beide richtingen kan al heel veel lucht bieden.
Dat is leuk om te horenquote:
Grade of Automation.quote:
Als ik het niet dacht. Wereldvreemde neukfouten.quote:
Waarom? En ter gelegenheid waarvan rijden ze helemaal naar Dresden?quote:Op woensdag 13 april 2016 23:00 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat die 01-1075 helemaal naar de teffes gaat midden in de ochtendspits..
Omdat de laatste 100 keer dat ding in de ochtendspits alles naar de klote hielp..quote:Op woensdag 13 april 2016 23:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom? En ter gelegenheid waarvan rijden ze helemaal naar Dresden?
Aha, is dat ding in slechte staat dan?quote:Op woensdag 13 april 2016 23:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat de laatste 100 keer dat ding in de ochtendspits alles naar de klote hielp..
Paar jaar geleden stond het halve baanvak Gouda - Woerden in de fik van de stoom die aan de zijkant er uit komt..
Ding ging laatste keer volgens mij ook kansloos defect.
In Dresden is een stoomevenement.
De vorige rit (naar Maastricht) ging niet helemaal volgens planning nee... Maar dat zou allemaal opgelost moeten zijn. Ik ga het vrijdag zien, dan ga ik naar Bochum-Dahlhausen toe.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, is dat ding in slechte staat dan?
Waarschijnlijk mag die e-loc weer niet in Venlo komen, daar is al vaker gedoe mee geweest. En Indusi zit sowieso al op de stoomloc, dus dat is geen probleem. En ten slotte kent men in Duitsland geen wegbekendheid volgens mij: alles staat beschreven in dikke boekwerken die bij controle op de juiste pagina opengeslagen moeten zijn.quote:Is het niet makkelijker om de loc in Venlo te wisselen? Zit je ook niet met weg bekendheid en Indusi van de stoomtreinmachinisten
Inbouwen van Indusi en water bijvullen las ik op hun sitequote:Op woensdag 13 april 2016 23:50 schreef James1988 het volgende:
Waarom staat dat ding twee uur in Venlo? Was er geen beter pad te vinden?
Waternemen kost niet meer dan een halfuur volgens mij en Indusi is volgens http://www.nicospilt.com/index_duitsland_012075.htm (bijna onderaan) niet veel meer dan een knop omzetten.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inbouwen van Indusi en water bijvullen las ik op hun site
Laat die waterkoker nou bijna de enige trein zijn die deze spits redelijk op tijd reedquote:Op donderdag 14 april 2016 09:20 schreef _serial_ het volgende:
Oke, wie is was er met zijn stoomtrein op pad ? Reizigerstrein op 2 trajecten vertraagd (Rotterdam - Utrecht, Utrecht - Eindhoven)
Goed nieuws dus dat het gebakkelei stopt.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:39 schreef b2py het volgende:
Rechtszaak Veolia ingetrokken, vanmiddag persco Provincie, Arriva & Veolia: http://www.1limburg.nl/op(...)cht?context=topstory
Dat is nog maar afwachten, zal ongetwijfeld een prijskaartje aan hangenquote:Op donderdag 14 april 2016 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed nieuws dus dat het gebakkelei stopt.
Dat laatste zal waarschijnlijk wel zo zijn. Er is een oplossing bereikt, maar welke? Dat horen we vanmiddag pas.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is nog maar afwachten, zal ongetwijfeld een prijskaartje aan hangen
In goed overleg zijn we er uitgekomen (AKA : zakje geld onder de tafel door )quote:Op donderdag 14 april 2016 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste zal waarschijnlijk wel zo zijn. Er is een oplossing bereikt, maar welke? Dat horen we vanmiddag pas.
Een beter pad liep vermoedelijk over de Moerdijkbrug...quote:Op woensdag 13 april 2016 23:50 schreef James1988 het volgende:
Waarom staat dat ding twee uur in Venlo? Was er geen beter pad te vinden?
Van Rotterdam naar Venlo? Vreemd.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:30 schreef b2py het volgende:
Ding is nooit ingelegd via de Moerdijkbrug, altijd via Utrecht
Gast.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Paar jaar geleden stond het halve baanvak Gouda - Woerden in de fik van de stoom die aan de zijkant er uit komt..
Willemspoortunnel? Kap Barendrecht? Moerdijkbrug!quote:
Best kom je ook door vanuit Utrechtquote:Op donderdag 14 april 2016 12:34 schreef ReisT het volgende:
Best!
En waarom zou een Stoomtrein niet over die brug mogen?!
Wat?quote:Op donderdag 14 april 2016 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is het ook ergens op een radiozender te volgen?
Waarschijnlijk via l1 radio, livestream staat op website.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De Veolia/Arriva Persconferentie...
Probeer dit http://www.l1.nl/televisie eens, weet niet of er een geoblock opzit.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De Veolia/Arriva Persconferentie...
Door via Utrecht te gaan maak je de rit voor mensen uit het hele land aantrekkelijk, niet alleen uit het zuidwesten.quote:
Ze leren het nog weleensquote:Op donderdag 14 april 2016 12:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn collega's hebben het over "De Pimpel pakken" als ze met de trein vanuit het westen terug naar Hengelo gaan
Bron: Gazet van Antwerpenquote:Beneluxtrein alweer uitgesteld naar april 2017
BRECHT - De Beneluxtrein zal niet vanaf december 2016, maar pas in april 2017 over de hogesnelheidslijn via station Noorderkempen rijden. Dat heeft minister Galant woensdag geantwoord op een vraag van CD&V- Kamerlid Jef Van den Bergh. Die pleit nu voor extra pendeltreinen vanaf december. Ook de Liga ter Ontsluiting van de Noorderkempen vraagt dit.
Van den Bergh stelde de vraag naar aanleiding van een bericht in de Nederlandse pers afgelopen weekend dat dat reizigers nog zeker twee jaar zullen moeten wachten op een alternatief voor de afgevoerde Fyra-verbinding tussen Brussel en Amsterdam.
"De reizigers van Noorderkempen blijven opnieuw in de kou staan. Die wachten al ruim tien jaar op een betere dienstverlening. Veel vertragingen en 750 miljoen euro later, was in 2008 deze lijn volledig klaar voor gebruik. Maar vandaag de dag rijden enkel de Thalys en de stoptrein tussen Noorderkempen en Antwerpen over deze lijn", stelt het Kamerlid.
"In juni vorig jaar bevestigde minister Galant dat die Amsterdammer vanaf december 2016 via Noorderkempen en Breda naar Amsterdam zou rijden; Nu blijkt dat ook die deadline weer niet gehaald zal worden. .Als de Beneluxtrein niet vanaf december kan rijden, moeten er extra pendeltreinen worden ingezet, mét een gegarandeerde en vlotte aansluiting van en naar Brussel!”, benadrukt Van den Bergh.
Ook de Liga ter Ontsluiting van de Noorderkempen vindt dat de NMBS het na al dat wachten niet meer kan maken om in december niets te ondernemen.. “Vooral omdat ik nu wel zeer ernstig begin te twijfelen of die trein er wel effectief zal komen", stelt Joris Van der Schoot.
Burgemeester Luc Aerts (CD&V) is verrast door het nieuwe uitstel, en betreurt het ook: “Brecht is klaar voor de komst van de Beneluxtrein, want de parking is meer dan verdubbeld en we breiden ook de camerabewaking op de parking uit."
Niet echt, al in 2013 was bekend dat de Benelux ook zou stoppen in Noorderkempen. De pendeltrein die er nu rijdt kan dan komen te vervallen.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:18 schreef Merode32 het volgende:
Alleen dat noorderkempen wrdt toegevoegd is nieuw
Veel treinen zullen opgeheven zijn, dat traject moet idd geen probleem zijn.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:42 schreef zeefje het volgende:
Morgen wil ik van Dordrecht -rotterdam
De routeplanner van ns geeft aan dat ik 'last 'heb van de herstelwerkzaamheden aan de moerdijk. Hoe dan? Dat ligt toch de andere kant op?
De app van 9292 geeft zelfs aan bijna alle ritten die kant op (ri rotterdam ) zijn gecanceld.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:43 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Veel treinen zullen opgeheven zijn, dat traject moet idd geen probleem zijn.
Als je het traject opzoekt dan zie precies welk reisadvies vervalt en welke niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:46 schreef zeefje het volgende:
[..]
De app van 9292 geeft zelfs aan bijna alle ritten die kant op (ri rotterdam ) zijn gecanceld.
Dus de trein kan mogelijk later komen?
er rijdt nog genoeg tussen Dordrecht en Rotterdam. Zou me er niet te druk over makenquote:Op donderdag 14 april 2016 14:46 schreef zeefje het volgende:
[..]
De app van 9292 geeft zelfs aan bijna alle ritten die kant op (ri rotterdam ) zijn gecanceld.
Dus de trein kan mogelijk later komen?
Waarschijnlijk niet in het vaste patroon.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er rijdt nog genoeg tussen Dordrecht en Rotterdam. Zou me er niet te druk over maken
wel zoveel mogelijk, want de treinpaden boven Rotterdam liggen vast.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:52 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet in het vaste patroon.
Oké dit stelt mij gerust. Bedanktquote:Op donderdag 14 april 2016 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er rijdt nog genoeg tussen Dordrecht en Rotterdam. Zou me er niet te druk over maken
Dat is wel vet om te doen en goedkoperquote:Op donderdag 14 april 2016 15:10 schreef James1988 het volgende:
En anders kun je altijd nog de boot pakken.
Nee . Kutbootquote:Op donderdag 14 april 2016 15:10 schreef James1988 het volgende:
En anders kun je altijd nog de boot pakken.
Maar duurt langer (15min-57min)en dan moet ik nog lopen van station-boot en vv. Neequote:Op donderdag 14 april 2016 15:15 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat is wel vet om te doen en goedkoper
Wat zou daar de reden van zijn?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:57 schreef James1988 het volgende:
Ik heb dat ding nu openstaan, elke minuut verandert de status van de intercities naar Venlo tussen 'rijdt' en 'rijdt niet'.
Twee automatische systemen die het niet met elkaar eens zijn? Als ik de achterliggende API erbijpak zie ik het treinnummer ook steeds afwisselen tussen het 'gewone' nummer en een vervangend nummer (30xxxx).quote:Op donderdag 14 april 2016 15:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat zou daar de reden van zijn?
zou ik dat hier op deze app ook kunnen zien https://play.google.com/s(...)skywave.ovinfo&hl=nl ?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Twee automatische systemen die het niet met elkaar eens zijn? Als ik de achterliggende API erbijpak zie ik het treinnummer ook steeds afwisselen tussen het 'gewone' nummer en een vervangend nummer (30xxxx).
Mijn app, die de NS-API gebruikt:quote:Op donderdag 14 april 2016 15:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
zou ik dat hier op deze app ook kunnen zien https://play.google.com/s(...)skywave.ovinfo&hl=nl ?
Hahahaquote:Op donderdag 14 april 2016 16:06 schreef b2py het volgende:
Nu weeti k weer waaorm ik de NS app alleen gebruik voor beschikbaarheid van OV-Fietsen
En terecht. De informatie klopt gewoon niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:06 schreef b2py het volgende:
Nu weeti k weer waaorm ik de NS app alleen gebruik voor beschikbaarheid van OV-Fietsen
De grap is dus dat de info die ze via NDOV loket verspreiden juist is en de informatie die ze zelf via NS-API verspreiden niet juist is.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
En terecht. De informatie klopt gewoon niet.
Hij klopte gisteren niet, en vandaag klopt hij nog steeds niet.
OVinfo prikt in op de data van het NDOV-loket, dat is de feed die ook InfoPlus aanstuurt. De NS-API gebruikt nog altijd een ander systeem (AR-NU).quote:Op donderdag 14 april 2016 16:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
OVinfo gebruikt toch diezelfde API?
Merk bovendien op dat lang niet iedereen op die positie goed op de hoogte is van de spoorkaart.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:57 schreef James1988 het volgende:
Ze moeten met het handje de reisinformatie aanpassen, dat gaat niet altijd goed. Zeker niet als het een verstoring is met een grote impact (zoals bij de Moerdijkbrug), want dan moeten er veel treinen worden aangepast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |