ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Dat is wel het idee ja, Genua is goed te doen zag ik met de trein.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat lijkt me een mooi lijntje, misschien een andere keer, ik ben dan met gezin op pad dan staat Bork's idee van een leuk uitje heel vaak niet op no. 1.
thx voor de tip
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 10 april 2016 16:24 schreef Darkwing_Duck het volgende: Nutteloos weetje van de dag...Het departement Ardeche in Frankrijk is het enige Departement van Frankrijk zonder enig station
(En vriendin Duck moet daar uitgerekend nu een job hebben )
Ik heb ooit eens in Lamastre een stom toeristendieseltreinbusje gedaan
Op zondag 10 april 2016 16:24 schreef Darkwing_Duck het volgende: Nutteloos weetje van de dag...Het departement Ardeche in Frankrijk is het enige Departement van Frankrijk zonder enig station
(En vriendin Duck moet daar uitgerekend nu een job hebben )
De Ardèche, er zijn beroerdere plekken om te werken.
10 April 2016 - RRF 18 kwam wat vroeger als gebruikelijk de Rotterdamse Botlek aan de Theemsweg binnenrijden om een tankcontainertrein voor Bertschi bij Bertschi Rotterdam te plaatsen. Hier moet de locomotief nog omlopen, om het laatste stuk geduwd naar de Bertschi te rijden.
10 April 2016 - Na de vorige klik werd de trein nog een paar keer geklikt bij de terminal, waar wat zaagwerkzaamheden gedaan moesten worden. Hier duwt de RRF 18 een sleepje wagens naar het rechtse spoor. De 2 linkse sporen stonden ook al wagens, maar werden ook nog wat wagens bijgeplaatst.
Vandaag op de bonnefooi een rondje gaan treinen, gewoon afwachten wat ik tegen zou komen. In Amersfoort was het raak: er stond een locloze militaire trein op spoor 8. In de verte was een 1600-loc van DB Cargo aan het rangeren. Even later kwam deze 1615 voorbij de trein en koppelde aan de oostzijde aan. Een klein halfuurtje later werd er vertrokken naar Bad Bentheim.
Op zondag rijdt de beladen Gefco-autotrein van Captrain mooi in het licht. De rit naar Bad Bentheim werd uitgevoerd met de van RRF gehuurde 4401, die dus ook de terugrit voor zijn rekening zou nemen. Blijkbaar ging het in Oldenzaal en Bad Bentheim vandaag allemaal heel vlug, want de rit naar de Kijfhoek komt hier maar liefst 155 minuten (ruim 2,5 uur) te vroeg door Gouda.
Ter gelegenheid van de start van de Giro d'Italia in Apeldoorn dit jaar is GTW 262 bestickerd. De Dames Jolink staan hier in Zutphen klaar om samen met de 255 'Harm Edens' als stoptrein 30865 naar Winterswijk te vertrekken. Rechts ervan staat een Lint van Syntus, die tien minuten eerder binnengekomen is vanuit Oldenzaal en een halfuur na deze trein zal vertrekken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weet je of die militairetrein dan over de fly-over gaat en pas daarna doorwisselt naar 'rechts' of vlak na het station alle sporen gelijkvloerse oversteekt?
Weet je of die militairetrein dan over de fly-over gaat en pas daarna doorwisselt naar 'rechts' of vlak na het station alle sporen gelijkvloerse oversteekt?
De treinen zijn niet buitengewoon zwaar en mogen via de fly-over.
Dat heeft denk ik te maken met de beschikbare capaciteit in Breda. Alle beschikbare sporen zijn nodig voor reizigerstreinen en op die twee spoortjes ten oosten van Breda gaat het moeilijk worden om 4 ICd's per uur te keren.
Misschien lukt het als de AmRo-stammen en dubbele locs naar Breda zouden gaan, maar ik denk niet dat er dan genoeg locs zijn. De 900 knippen in Rotterdam en een eilandbedrijfje rijden met een paar sandwichstammen is logistiek vast wel haalbaar, maar ik betwijfel of dat op deze termijn nog in te plannen is.
quote:
had ik deze constructie via Zwijndrecht niet aan zien komen:
Het is wel slim. Vanaf station Zwijndrecht zit je zo op de A16, terwijl je vanaf Dordrecht door de stad heen moet.
Dat heeft denk ik te maken met de beschikbare capaciteit in Breda. Alle beschikbare sporen zijn nodig voor reizigerstreinen en op die twee spoortjes ten oosten van Breda gaat het moeilijk worden om 4 ICd's per uur te keren.
Misschien lukt het als de AmRo-stammen en dubbele locs naar Breda zouden gaan, maar ik denk niet dat er dan genoeg locs zijn. De 900 knippen in Rotterdam en een eilandbedrijfje rijden met een paar sandwichstammen is logistiek vast wel haalbaar, maar ik betwijfel of dat op deze termijn nog in te plannen is.
[..]
Het is wel slim. Vanaf station Zwijndrecht zit je zo op de A16, terwijl je vanaf Dordrecht door de stad heen moet.
Ik had niet verwacht dat ze zoveel capaciteit nodig zouden hebben omdat ik ervan uit ging dat ze meer zouden opheffen. Al met al had het imo slechter gekund denk ik
Ik bedacht me ook toen ik het las, ohja, dat hebben ze in het verleden vele malen gedaan al.
Ik had niet verwacht dat ze zoveel capaciteit nodig zouden hebben omdat ik ervan uit ging dat ze meer zouden opheffen. Al met al had het imo slechter gekund denk ik
Het is kiezen tussen twee kwaden, denk ik.
Er is in Breda vanwege de verbouwing op dit moment geen capaciteit voor nóg een kerende treinserie, dus treinen moeten doorrijden of al eerder worden opgeheven. In Tilburg is daar ook niet echt plek voor, dus dat zou betekenen dat je al in Eindhoven of 's-Hertogenbosch moet gaan knippen. Ook niet echt handig voor reizigers
Ander radicaal idee: de 900 (Amsterdam - Breda) knippen in Rotterdam, en dan Breda - Rotterdam v.v. pendelen met dubbele sandwichstammen?
Je zou ook de Amro kunnen offeren om de sandwiches langer te maken tussen Damsko & Breda. Kort keren onder de kap in Mokum en je bespaar zo 20-25 rijtuigen.
[ afbeelding ] Op zondag rijdt de beladen Gefco-autotrein van Captrain mooi in het licht. De rit naar Bad Bentheim werd uitgevoerd met de van RRF gehuurde 4401, die dus ook de terugrit voor zijn rekening zou nemen. Blijkbaar ging het in Oldenzaal en Bad Bentheim vandaag allemaal heel vlug, want de rit naar de Kijfhoek komt hier maar liefst 155 minuten (ruim 2,5 uur) te vroeg door Gouda.
Ha, die zag ik over de Gouwebrug gaan!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 11 april 2016 10:17 schreef b2py het volgende: Je zou ook de Amro kunnen offeren om de sandwiches langer te maken tussen Damsko & Breda. Kort keren onder de kap in Mokum en je bespaar zo 20-25 rijtuigen.
Of gewoon de ICD stammen in de Amsterdam - Breda pendel weer terugzetten in hun oorspronkelijke samenstelling van 9 rijtuigen (het zijn momenteel allemaal Den Haag - Eindhoven-stammen die rondrijden). Die rijtuigen zouden er gewoon moeten zijn.
Die rijtuigen zijn niet al uitgeleend aan andere stammen (om rijtuigen vrij te spelen voor revisie)? Los daarvan is het voor NS vast gewoon te veel moeite voor die paar dagen.
Weet je of die militairetrein dan over de fly-over gaat en pas daarna doorwisselt naar 'rechts' of vlak na het station alle sporen gelijkvloerse oversteekt?
Als je vanaf Amersfoort over de fly-over gaat kun je pas bij Barneveld aansluiting weer naar het rechterspoor, lijkt me dus niet echt handig
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 11 april 2016 10:51 schreef b2py het volgende: Mieters, er komen nog 18 TRAXX'en voor NS en ik vond altijd al dat het er zoveel waren op de Meer..
[ afbeelding ] De laatste 'Rood-Witten' van Alpha Trains komen terug uit Dessau en zijn nu ook geel blauw.
Op maandag 11 april 2016 12:59 schreef Merode32 het volgende: Heeft iemand ervaring met het rotterdamse metronetwerk? En in het bijzonder de layout van station .beurs
Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein.
Begrijp ik goed dat het perron van lijn d/e op hetzelfde niveau ligt als de zuidelijke stationshal? Ik ben er wel eens doorheen gelopen maar kan het me slecht herrineren.
Noordelijke hal>> perron d/e >>> zuidelijke hal met daarboven perrons voor a/b/c?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op maandag 11 april 2016 10:51 schreef b2py het volgende: Mieters, er komen nog 18 TRAXX'en voor NS en ik vond altijd al dat het er zoveel waren op de Meer..
Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein.
Begrijp ik goed dat het perron van lijn d/e op hetzelfde niveau ligt als de zuidelijke stationshal? Ik ben er wel eens doorheen gelopen maar kan het me slecht herrineren.
Noordelijke hal>> perron d/e >>> zuidelijke hal met daarboven perrons voor a/b/c?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik vond wel deze 3D plattegrond, word je hier wijzer uit?
Op maandag 11 april 2016 13:36 schreef Salatrel het volgende: ABC lijnen liggen op zelfde niveau als die winkeltjes en DE lijnen 1 niveau lager
Aha dan klopt de zin:" Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein." Dus niet, tnnx ik zal de zin gaan aanpassen, ik zie alleen de t vorm niet het is meer een kruis(logisch).
Tnnx
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Vanochtend reden twee van de zes omlopen in de sprinter Apeldoorn-Enschede met ICM. Beide treintjes zijn in Deventer vervangen door een SGM-II en respectievelijk SGM-III. Deze treinstellen stonden eerder in Twente en vervingen op hun beurt weer een treinstel ICM in de Intercity Enschede-Schiphol. In Deventer zijn de SGM-metjes vervangen door ander ICM. Treinnummertjesreontconstructie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 11 april 2016 14:39 schreef _JdM_ het volgende: Vanochtend reden twee van de zes omlopen in de sprinter Apeldoorn-Enschede met ICM. Beide treintjes zijn in Deventer vervangen door een SGM-II en respectievelijk SGM-III. Deze treinstellen stonden eerder in Twente en vervingen op hun beurt weer een treinstel ICM in de Intercity Enschede-Schiphol. In Deventer zijn de SGM-metjes vervangen door ander ICM. Treinnummertjesreontconstructie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 11 april 2016 16:19 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben niet zo gecharmeerd van koppen waarin de cabinedeur heel ver naar achteren zit maar het grijsvlak maakt hem wel weer fraaier
Ben zelf ook meer een blondine man, rood of zwart mag ook.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het bericht waarvan je wist het zou komen; "Gelders verzet tegen Zwols plan trein Berlijn"
quote:
De PvdA-fracties in Apeldoorn en Gelderland willen een stokje steken voor het plan om de trein van Amsterdam naar Berlijn voortaan niet meer via Apeldoorn te laten rijden maar via Zwolle. Ze willen van het Apeldoornse gemeentebestuur en Gedeputeerde Staten van Gelderland opheldering over dat plan. Zoals de Stentor eind maart meldde heeft Zwolle de NS gevraagd om op de route naar Berlijn vanaf Amsterdam niet meer via Amersfoort en Apeldoorn te rijden.
Op maandag 11 april 2016 19:56 schreef b2py het volgende: Is dat die power loc die vorig jaar wat testen heeft gedaan? PowerHaul ofzo?
Nee, absoluut niet. Dit ding is een schoonheid vergeleken met een Powerhaul
Greavy, heb je toevallig een nummer of tenminste de eerste twee nummers (het TOPS-klassenummer)? Dan kan ik eens wat rondkijken, ik herken het model zo niet.
Nee, absoluut niet. Dit ding is een schoonheid vergeleken met een Powerhaul
Greavy, heb je toevallig een nummer of tenminste de eerste twee nummers (het TOPS-klassenummer)? Dan kan ik eens wat rondkijken, ik herken het model zo niet.
Hehehe die class 70 / powerhaul, ze zijn eindelijk van de 2 takts af
Nee, absoluut niet. Dit ding is een schoonheid vergeleken met een Powerhaul
Greavy, heb je toevallig een nummer of tenminste de eerste twee nummers (het TOPS-klassenummer)? Dan kan ik eens wat rondkijken, ik herken het model zo niet.
nummer heb ik niet, maar staat op de zijkant iets van Continental Railway Solution. Het enige wat ik kon vinden is dat die Hobgaarse firma 5 Class47's ' voor export voor een luxe trein in Hongarije gekocht had. Berichten komen uit oktober 2015
Ding staat er al zeker 7 weken. Is na lossing uit de ferry wel gelijk op het spoortje tegen het juk gezet, zodat de overige treinen daar nog containers en trailers kunnen laden/lossen.
Vandaag scheen de zon eindelijk weer eens uitbundig en reed er ook weer eens een tweetal leuke treinen in Noord-Nederland...
Met het stralend mooie weer van maandag 11 april 2016 en de wetenschap dat de Dolime ivm onderhoud niet rijdt besloot ik uit te slapen en 's ochtends gewoon te gaan werken. Bijna aangekomen op kantoor zag ik dat de a-compositie van de stoptrein uit Groningen bestond uit Wiederline-stel 303. Nadat het voorste tweetje afgetrapt werd vertrok de 303 met Duitse vlag voorop als trein 37423 weer naar Groningen en kon zo onder ultieme weers- en lichtomstandigheden ter hoogte van de karakteristieke wijk Achter de Hoven in Leeuwarden worden vastgelegd.
Ongeveer drie keer per week bediend DB Cargo anno 2016 nog Roodeschool voor het vervoer van aardgascondensaat. Op de zonnige en bijna lenteachtige maandag 11 april 2016 werden vier wagens gebracht en vijf mee teruggenomen naar Onnen. Terwijl de Arriva-trein bijna het beeld in reed was het treinpersoneel van DB Cargo de twee fotografen goed gezind en 'radiolokte' de vertrektrein nét op tijd op het gewenste punt met het huisje links in beeld. Gedurende 2x21 minuten in een uur keert Arriva hier namelijk en dat gebeurt in tegenstelling tot in het nabije verleden meestal bij het bakbordje 3 of soms zelfs aan het juk.
Na vertrek en aankomst van Arriva in Roodeschool kon de aardgascondensaat keurig op tijd vertrekken naar Onnen. Nadat in Usquert gekruist is met Arriva heeft de trein vrije vaart tot Winsum. Even voor de inrijder van Baflo kon de 6411 met vijf VTG-ketelwagens als trein 62333 nogmaals op de foto gezet worden, waarna tevreden huiswaarts gekeerd werd.
Op maandag 11 april 2016 20:52 schreef Zug-Chef het volgende: Gedurende 2x21 minuten in een uur keert Arriva hier namelijk en dat gebeurt in tegenstelling tot in het nabije verleden meestal bij het bakbordje 3 of soms zelfs aan het juk.
Misschien wat vroeg om te stellen maar weet iemand of de punctualiteit van de treinen op de relaties Amsterdam - Den Bosch en Schiphol - Arnhem is verbeterd sinds de indienststelling van de eerste dive-under? Iemand ervaringen?
Op maandag 11 april 2016 21:51 schreef b2py het volgende: Misschien wat vroeg om te stellen maar weet iemand of de punctualiteit van de treinen op de relaties Amsterdam - Den Bosch en Schiphol - Arnhem is verbeterd sinds de indienststelling van de eerste dive-under? Iemand ervaringen?
laten we het even iets langer aankijken, ding is net in gebruik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 11 april 2016 21:51 schreef b2py het volgende: Misschien wat vroeg om te stellen maar weet iemand of de punctualiteit van de treinen op de relaties Amsterdam - Den Bosch en Schiphol - Arnhem is verbeterd sinds de indienststelling van de eerste dive-under? Iemand ervaringen?
geen ervaring, maar ik denk wel dat het zal helpen om vertragingen te beperken en/of zelfs iets in te lopen dat nu vanaf Houten Castellum richting noorden de sprinter en IC-sporen gescheiden zijn. Hoef je iig niet meer te lang achter de sprinter aan te hobbelen.
geen ervaring, maar ik denk wel dat het zal helpen om vertragingen te beperken en/of zelfs iets in te lopen dat nu vanaf Houten Castellum richting noorden de sprinter en IC-sporen gescheiden zijn. Hoef je iig niet meer te lang achter de sprinter aan te hobbelen.
Wat dacht je van het einde van gelijkvloers kruisen Utrecht -> Arnhem..
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, de DB heeft hun planner verneukt Weet iemand een url naar de oude?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 11 april 2016 19:39 schreef greavy het volgende: James of een ander. Deze lok staat al enige tijd tegen het juk bij de P&O-terminal Europoort. Een Britse lok. Wat doet dat ding hier??? [ afbeelding ]
Ik weet het, boutplaat, maar veel meer kon ik niet doen tijdens het werk, en ff uitstappen zal ruzie met de beveiliging opgeleverd hebben.
Op het P&O terrein staat al maanden deze Britse Class 47, 47375, te wachten op een nieuwe loopbaan op het Europese vasteland. Kennelijk is er ergens iets mis gegaan en staat de machine te wachten op de dingen die komen gaan....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ondanks het niet uitbreiden van ICD treinen had ik deze constructie via Zwijndrecht niet aan zien komen: http://www.ns.nl/reisinfo(...)-vanaf-woensdag.html
Wat is er met die brug aan de hand, dar ze 'm 3 werkdagen sluiten voor reparatie.
Op maandag 11 april 2016 23:14 schreef James1988 het volgende: Interessant voertuignummer trouwens... UK-CRSHU. Van de e320's is GB-EIL de houder, opvallend dat hier een andere landcode op staat
t zijn beide ISO 3166-2 codes...
Edit: Alleen GB is 3166-1
[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 12-04-2016 09:33:40 ]
Treindienstleider opgepakt in onderzoek naar treinongeluk Duitsland
Twee maanden na het treinongeluk in het Duitse Bad Aibling met elf doden is de dienstleider in voorlopige hechtenis genomen. Hij zou op het moment van het ongeval op zijn smartphone een computerspelletje hebben gespeeld. Dat zei de openbaar aanklager dinsdag.
De rechtbank in Rosenheim heeft de hechtenis bevolen op verzoek van de officier van justitie. Die verdenkt de dienstleider nu van doodslag, mishandeling en gevaarlijke nalatigheid.
Volgens de laatste stand van het onderzoek was de verdachte op de ochtend van de fatale dag tijdens zijn dienst een online computerspel begonnen op zijn smartphone. Hij zou hebben gespeeld tot vlak voor de botsing van twee regionale treinen op de route van Holzkirchen naar Rosenheim.
Daardoor kwamen op 9 februari elf personen om het leven en raakten 85 passagiers gewond.
De Euroduplex komt naar Bordeaux met de opening van de nieuwe HSL Tours - Bordaux waardoor de reistijd van Parijs naar Bordeaux met 1 uur en 10 minuten wordt verkort naar 2:04.
Op dinsdag 12 april 2016 17:28 schreef dennistd het volgende: Kwam net trouwens nog een serie foto's tegen van de Class 47 op Europoort, even opklikken en dan naar rechts. [ afbeelding ]
Ah, dan heb ik zijn trein zien staan op de terminal. Maar de lok staat er nog steeds.
Op dinsdag 12 april 2016 21:11 schreef James1988 het volgende: "They will be the first TGVs equipped with seats that rotate to face the direction of travel."
In Silvolde, in de Achterhoek, is recent een onbewaakte overweg afgesloten, die gebruikt werd door fietsers en voetgangers. Het is volgens mij wat haastig gebeurd.
Oh tussen Ruurlo en Lievelde zie je ook zoveel van dit soort overwegen. Weg loopt tot de spoorbaan en dan een hek, is een paar jaar geleden gedaan want 'te onveilig', de beste overweg is géén overweg. Minder minder minder! moeten ze hebben gedacht
Op dinsdag 12 april 2016 23:29 schreef Prins_Pils het volgende: Oh tussen Ruurlo en Lievelde zie je ook zoveel van dit soort overwegen. Weg loopt tot de spoorbaan en dan een hek, is een paar jaar geleden gedaan want 'te onveilig', de beste overweg is géén overweg. Minder minder minder! moeten ze hebben gedacht
Tamelijk debiel.
Over hekken gesproken trouwens, over een groot deel van de lengte van het peron tussen spoor 6 en 7 in Amersfoort staan tegenwoordig ook hekken. Maar openkele plaatsen kun je er door. Dat is een perron dat al jaren gebruikt wordt in een grote overstapknoop, er is daar heel veel cross-platform verkeer.
Dus ik ben heel, heel benieuwd waarom men daar een hek geplaatst heeft.
Zijn er al foto's van uitpuilende IC's-Direct en vechtpartijen in Lage Zwaluwe?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Over hekken gesproken trouwens, over een groot deel van de lengte van het peron tussen spoor 6 en 7 in Amersfoort staan tegenwoordig ook hekken. Maar openkele plaatsen kun je er door. Dat is een perron dat al jaren gebruikt wordt in een grote overstapknoop, er is daar heel veel cross-platform verkeer.
Dus ik ben heel, heel benieuwd waarom men daar een hek geplaatst heeft.
Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
Nooit zo bij stilgestaan, maar in een leuk diagrammetje bij de vervoerskundige analyse staat de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden als vierde snelste trein van het land
Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
Ik neem aan dat ze in een andere buitendienststelling de andere helft ook verlagen?
Die knoopwaardes, interessante materie. Zwolle scoort lager dan Nijmegen op deze factor.
Die dikke streep Nijmegen - Den Bosch is ook indrukwekkend, verklaart de noodzaak wel tot extra spitssprinters..
Interessante studie wel.
Verdubbeling van Olst - Deventer leidt tot nauwelijks meer reizigers in 2040 en dan gaan ze er nog van uit dat IC Olst & Wijhe gaat overslaan, dat zie ik niet gauw gebeuren. Verder komt het er op neer dat echt benodigde maatregelen ver buiten de provincie Overijssel liggen en dat meer een aangelegenheid wordt voor Noord-Brabant of Gelderland
[ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 13-04-2016 10:38:54 ]
Nooit zo bij stilgestaan, maar in een leuk diagrammetje bij de vervoerskundige analyse staat de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden als vierde snelste trein van het land
Een rit van 50 kilometer met maar 1 stop onderweg. In de Randstad haal je dat niet, zeker niet met de boemelstukjes als Amsterdam Sloterdijk-Centraal-Amstel erbij wat je in Noord-Nederland niet hebt.
Nooit zo bij stilgestaan, maar in een leuk diagrammetje bij de vervoerskundige analyse staat de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden als vierde snelste trein van het land
Sowieso staat Groningen bij drie van de vier snelste ritten. En daarna nog een paar keer Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Gratis stroopwafels . Ik zou de auto bijna thuis laten morgen.
Ook gratis vervoer trouwens, waarschijnlijk. De kaartcontrole schittert meestal door afwezigheid bij dit soort situaties.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Die zag ik vanmorgen om 6.10u staan toen ik het busstation in Oldenzaal op kwam. Moest toch even twee keer kijken, maar toen ik de bus uitstapte voor een foto reed ie weg
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die zag ik vanmorgen om 6.10u staan toen ik het busstation in Oldenzaal op kwam. Moest toch even twee keer kijken, maar toen ik de bus uitstapte voor een foto reed ie weg
Nee, toen ik de bus uitstapte ging ie er vandoor... Ik heb wel andere foto's, van de eerste twee stellen (shop er een ander nummertje op en je ziet geen verschil):
Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
Flikker je een halve meter naar beneden dan als je dan een stap verder doet? Of is 37mm ook al hoogteverschil?
AMSTERDAM De politie doet op dit moment onderzoek naar een onbeheerde koffer in de internationale trein van Amsterdam naar Frankfurt. Passagiers hebben de trein uit voorzorg moeten verlaten.
De trein staat bij Breukelen. Het treinverkeer tussen station Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht Centraal is op last van de politie stilgelegd.
Gaat lekker rond Utrecht vandaag.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 13 april 2016 16:27 schreef b2py het volgende: Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
Ja ik zag laatst iets voorbijkomen ergens.
Tijdens de bouw in de jaren 60 heeft men er al rekening mee gehouden...
Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is.
En ten tweede omdat je dan oorlog krijgt met de vakbonden.
Wie bepaalt of het wel of niet nodig is? De overheid wilt graag nachtmetro's en dat kan je realiseren met ATO (Geen bestuurderskosten) en je kosten overdag dalen.. Lange termijnvisie ontbreekt dus eigenlijk..
In Kopenhagen, vergelijkbaar met Amsterdam/Rotterdam Rijnmond, rijden de automatische metro's de hele nacht iedere 5-15 minuten. Vliegende controle- en beveiligingsbrigades erbij. Prima geregeld.
Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef James1988 het volgende: 8 centimeter is genoeg om een flinke smak te maken, maar dat kun je nog wel compenseren door het perron een beetje schuin af te laten lopen...
Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Bij de automatische metro hoor je het afstapje wel omgeroepen worden bij de perrons die in een curve liggen...
Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Je bent al gefocussed op het feit dat de trein hoger is dan het perron, het is meer uitzondering dat de trein gelijkvloers is met het perron..
Wie bepaalt of het wel of niet nodig is? De overheid wilt graag nachtmetro's en dat kan je realiseren met ATO (Geen bestuurderskosten) en je kosten overdag dalen.. Lange termijnvisie ontbreekt dus eigenlijk..
ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt.
De kosten van een bestuurder zijn maar een fractie van de exploitatiekosten. Zolang je geen perrondeuren plaatst zal er toch iemand moeten zijn die het vertrekproces in de gaten houdt, want als er iemand tussen trein en perron valt zal een volledig automatische metro namelijk níet stoppen. Op de DLR zit ook gewoon iemand die dat doet (de 'passenger service agent').
En daarnaast krijg je nog hogere kosten voor onderhoud van materieel en infrastructuur, meer mensen die toezicht houden vanuit de verkeersleiding, de inzet van controleploegen, enzovoorts.
Al die keren dat ik een koffer onbeheerd heb zien staan in de ICE dan had er nooit een ICE gereden. Was gisteren in Vlaanderen met HEMA-kaartje zo gepland dat ik niet langs Zaventem moest, was gisteren die hele halte opgeheven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Al die keren dat ik een koffer onbeheerd heb zien staan in de ICE dan had er nooit een ICE gereden. Was gisteren in Vlaanderen met HEMA-kaartje zo gepland dat ik niet langs Zaventem moest, was gisteren die hele halte opgeheven
Dat laatste word toch ook al consequent omgeroepen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Dat laatste word toch ook al consequent omgeroepen?
Zeker maar toen ik dat maandagavond plande wist ik dat niet. In drie talen werd het zelfs omgeroepen op Antwerpen Centraal of waren het er vier?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt.
De kosten van een bestuurder zijn maar een fractie van de exploitatiekosten. Zolang je geen perrondeuren plaatst zal er toch iemand moeten zijn die het vertrekproces in de gaten houdt, want als er iemand tussen trein en perron valt zal een volledig automatische metro namelijk níet stoppen. Op de DLR zit ook gewoon iemand die dat doet (de 'passenger service agent').
En daarnaast krijg je nog hogere kosten voor onderhoud van materieel en infrastructuur, meer mensen die toezicht houden vanuit de verkeersleiding, de inzet van controleploegen, enzovoorts.
De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.
Een gouden hondenkop op het Museumplein in Utrecht ter ere van de Museumweek
Domplein, oelewapper!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.
Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.
Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt.
In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd.
Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden.
Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.
Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt.
In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd.
Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden.
Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen. Automatische metro's remmen gelijkmatiger waardoor je onderhoud naar beneden kan. In de VK & FR rijden ze ook op weekendnachten en onderhouden ze het spoor, dat mag geen belemmering zijn voor het invoeren.
Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein.
Op woensdag 13 april 2016 18:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein.
Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen.
Absoluut, maar je moet investeringen wel om de juiste redenen doen. ATO voer je niet in omdat je dan in het weekend 's nachts een paar metro's kunt laten rijden (met een frequentie die toch al lager ligt dan overdag), je voert het in omdat er significante voordelen te behalen zijn.
Bijvoorbeeld omdat je dan meer treinen per uur over dezelfde hoeveelheid staal kan knallen, of omdat de apparatuur die je nu hebt staan aan het einde van z'n economische/technische levensduur is en je tóch al fors moet gaan investeren in modernisering.
Als er op dit moment geen noodzaak is om ATO in te voeren en er niet de verwachting is dat dit in de komende jaren gaat veranderen, dan is ATO een leuk speeltje maar is het economisch niet verantwoord.
Op het station in Maastricht is vandaag de nieuwe Sprinter gepresenteerd. De NS heeft met spoed 58 extra Sprinters besteld. Wat volgt is een uitgebreid test- en toelatingsprogramma dat hoort bij de introductie van een nieuwe trein.
usb en stopcontacten beter Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
usb en stopcontacten beter Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd?
1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja. Die kwam ik dus vandaag tegen tijdens een bezoekje aan de Antwerpse havens. Komen aan op de Linkeroever, staat Crossrail met dat monster voor een rood sein te wachten richting de grote bundel aldaar. Eer ik de auto geparkeerd had, reed dat ding weer (ik kon niet eerder stoppen vanwege betonnen vangrail). Toen maar bij vertrek vanaf de bundel geklikt, toen daar de hoofdlijn op vertrok.
Op woensdag 13 april 2016 16:27 schreef b2py het volgende: Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
Welke GoA?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Die Engelse lok Class 47 voor die Hongaarse luxe trein die ik bij P&O Europoort had zien staan, is vanochtend het land uitgegaan met een lege autotrein van RRF, via de Betuweroute.
Zeg, als die FLIRTS er straks bijkomen, welk materieel gaat er dan opgeofferd worden? Of is het puur en alleen om mat 64 te vervangen (zoja, waarom zijn die dan nu al verdwenen) ?
Op woensdag 13 april 2016 19:57 schreef GlenSpey het volgende: Zeg, als die FLIRTS er straks bijkomen, welk materieel gaat er dan opgeofferd worden? Of is het puur en alleen om mat 64 te vervangen (zoja, waarom zijn die dan nu al verdwenen) ?
SNG en FLIRT zijn ter vervanging van Mat '64, SGMm, DD-AR en DDM-1, en om de inzet van DDZ in sprinters te beëindigen.
Pagina 16 is wel verduidelijkend. In Olst komen maar 70% van de treinen richting Zwolle op tijd aan, in Wijhe 73% en in Deventer zo'n 84%. Pagina 22 geeft aan dat met de spoorverdubbeling van Deventer-Olst het punctualiteitsprobleem kan oplossen en de mogelijkheid biedt om Zwolle-Zuid te openen. Toch wil GS van Overijssel wachten op de langzaam draaiende molen van de verbeterplannen/voorstellen voor de hele IJssellijn.
Pagina 16 is wel verduidelijkend. In Olst komen maar 70% van de treinen richting Zwolle op tijd aan, in Wijhe 73% en in Deventer zo'n 84%. Pagina 22 geeft aan dat met de spoorverdubbeling van Deventer-Olst het punctualiteitsprobleem kan oplossen en de mogelijkheid biedt om Zwolle-Zuid te openen. Toch wil GS van Overijssel wachten op de langzaam draaiende molen van de verbeterplannen/voorstellen voor de hele IJssellijn.
Dat laatste is best jammer omdat het knelpunt tussen Zutphen & Zwolle misschien wel dat zwaarste is..
Enkelsporig door Zutphen is ook niet bevorderlijk voor de punctualiteit als de trein richting zuiden ietsje vertraging heeft.
De knoop Zwolle is maatgevend voor dienstregelingopbouw, Zupthen staat een treedje lager. Iets meer ruimte, al is het een minuut in beide richtingen kan al heel veel lucht bieden.
Op woensdag 13 april 2016 20:30 schreef zeefje het volgende: Ik reed vanmorgen langs Zwijndrecht. Een en al onduidelijkheid, chaos, banen afgesloten voor bussen etc.
Gelukkig hoefde ik er niet te wezen.
Er is vandaag geen ICD uitgevallen naar Breda tot nu toe
De knoop Zwolle is maatgevend voor dienstregelingopbouw, Zupthen staat een treedje lager. Iets meer ruimte, al is het een minuut in beide richtingen kan al heel veel lucht bieden.
uiteraard is Zwolle maatgevend, maar als je die trein sneller door al die knopen kunt fietsen is dat alleen maar goed
Over de hekken op Amersfoort. Werkzaamheden voor het op hoogte brengen van het perron liepen uit. In alle wijsheid is toen besloten om in een later nachtgat een hek te plaatsen. Het verlagen van het perron vereist "volgens de regels" namelijk een buitendienststelling van het spoor. Dat kan niet zo maar en dus is er gekozen voor een semi permanente oplossing.
Die arme SSN-reizigers morgen: die mogen bijna twee uur op het emplacement van Venlo blijven zitten in de trein...
Rotterdam 7.11 Utrecht 8.21 Venlo 10.25
Venlo --> ab 12:15 M'gladbach Hbf --> an 12:45 --> ab 13:16 Schwelm --> an 14:17 --> ab 14:25 Stadthagen--> an 16:54 --> ab 17:01 Niederndodeleben --> an 18:57 --> ab 19:08 Halle (S) Gbf O --> 20:08 Leipzig Hbf --> an 20:31 --> ab 20:52 Coswig (bei Dre) --> an 22:08 --> ab 22:17 Dresden Hbf --> an 22:40
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ter gelegenheid van het 8. Dresdner Dampfloktreffen 2016. De stoomloc van de SSN (01 1075) rijdt trouwens maar tot Mönchengladbach en gaat vanaf daar naar Bochum-Dahlhausen, waar dit weekend de Museumstage zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarom? En ter gelegenheid waarvan rijden ze helemaal naar Dresden?
Omdat de laatste 100 keer dat ding in de ochtendspits alles naar de klote hielp..
Paar jaar geleden stond het halve baanvak Gouda - Woerden in de fik van de stoom die aan de zijkant er uit komt.. Ding ging laatste keer volgens mij ook kansloos defect.
Omdat de laatste 100 keer dat ding in de ochtendspits alles naar de klote hielp..
Paar jaar geleden stond het halve baanvak Gouda - Woerden in de fik van de stoom die aan de zijkant er uit komt.. Ding ging laatste keer volgens mij ook kansloos defect.
In Dresden is een stoomevenement.
Aha, is dat ding in slechte staat dan?
Is het niet makkelijker om de loc in Venlo te wisselen? Zit je ook niet met weg bekendheid en Indusi van de stoomtreinmachinisten
De vorige rit (naar Maastricht) ging niet helemaal volgens planning nee... Maar dat zou allemaal opgelost moeten zijn. Ik ga het vrijdag zien, dan ga ik naar Bochum-Dahlhausen toe.
quote:
Is het niet makkelijker om de loc in Venlo te wisselen? Zit je ook niet met weg bekendheid en Indusi van de stoomtreinmachinisten
Waarschijnlijk mag die e-loc weer niet in Venlo komen, daar is al vaker gedoe mee geweest. En Indusi zit sowieso al op de stoomloc, dus dat is geen probleem. En ten slotte kent men in Duitsland geen wegbekendheid volgens mij: alles staat beschreven in dikke boekwerken die bij controle op de juiste pagina opengeslagen moeten zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik denk dat ze niet het risico willen lopen het pad in Duitsland te missen. Best kans dat je dan zo drie tot vier uur mag gaan wachten op een nieuw pad...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 14 april 2016 09:20 schreef _serial_ het volgende: Oke, wie is was er met zijn stoomtrein op pad ? Reizigerstrein op 2 trajecten vertraagd (Rotterdam - Utrecht, Utrecht - Eindhoven)
Laat die waterkoker nou bijna de enige trein zijn die deze spits redelijk op tijd reed
Er lijkt een oplossing te zijn in het conflict over de nieuwe concessie voor het openbaar vervoer in Limburg. Een zaak van vervoerder Veolia, die later deze maand zou dienen bij het College van Beroep voor het Bedrijfsleven is ingetrokken, meldt een woordvoerder aan L1. Persconferentie De provincie heeft voor donderdagmiddag een persconferentie aangekondigd over de zaak. Daar komen de provincie en de vervoersbedrijven Arriva en Veolia met een bekendmaking over het openbaar vervoer in Limburg, zo staat in de uitnodiging. De drie partijen willen er vooraf niets over kwijt. Om 17.00 uur is de persconferentie in het Provinciehuis. L1 zendt deze live uit op televisie. Lees ook: Veolia stapt naar rechter vanwege ov-concessie Juridisch Er is al maanden een juridische strijd aan de gang waar de provincie en Veolia direct bij betrokken zijn, en Arriva zijdelings. Het gaat daarbij om de gunning van het Limburgse trein- en busvervoer. De provincie verleende die concessie vorig jaar aan Arriva, nadat de aanvankelijke winnaar Abellio geen eerlijk spel had gespeeld. Arriva was de tweede kandidaat. Veolia, de nummer drie, vond dat niet eerlijk en stapte naar de rechter. Eens geworden Het lijkt er nu op dat de partijen het de afgelopen tijd onderling eens zijn geworden over het conflict, waardoor een beslissing van de rechter niet meer nodig is.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 14 april 2016 12:47 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mijn collega's hebben het over "De Pimpel pakken" als ze met de trein vanuit het westen terug naar Hengelo gaan
Het bericht die je wist dat zou komen is eindelijk hierr....
quote:
Beneluxtrein alweer uitgesteld naar april 2017
BRECHT - De Beneluxtrein zal niet vanaf december 2016, maar pas in april 2017 over de hogesnelheidslijn via station Noorderkempen rijden. Dat heeft minister Galant woensdag geantwoord op een vraag van CD&V- Kamerlid Jef Van den Bergh. Die pleit nu voor extra pendeltreinen vanaf december. Ook de Liga ter Ontsluiting van de Noorderkempen vraagt dit. Van den Bergh stelde de vraag naar aanleiding van een bericht in de Nederlandse pers afgelopen weekend dat dat reizigers nog zeker twee jaar zullen moeten wachten op een alternatief voor de afgevoerde Fyra-verbinding tussen Brussel en Amsterdam.
"De reizigers van Noorderkempen blijven opnieuw in de kou staan. Die wachten al ruim tien jaar op een betere dienstverlening. Veel vertragingen en 750 miljoen euro later, was in 2008 deze lijn volledig klaar voor gebruik. Maar vandaag de dag rijden enkel de Thalys en de stoptrein tussen Noorderkempen en Antwerpen over deze lijn", stelt het Kamerlid.
"In juni vorig jaar bevestigde minister Galant dat die Amsterdammer vanaf december 2016 via Noorderkempen en Breda naar Amsterdam zou rijden; Nu blijkt dat ook die deadline weer niet gehaald zal worden. .Als de Beneluxtrein niet vanaf december kan rijden, moeten er extra pendeltreinen worden ingezet, mét een gegarandeerde en vlotte aansluiting van en naar Brussel!”, benadrukt Van den Bergh.
Ook de Liga ter Ontsluiting van de Noorderkempen vindt dat de NMBS het na al dat wachten niet meer kan maken om in december niets te ondernemen.. “Vooral omdat ik nu wel zeer ernstig begin te twijfelen of die trein er wel effectief zal komen", stelt Joris Van der Schoot.
Burgemeester Luc Aerts (CD&V) is verrast door het nieuwe uitstel, en betreurt het ook: “Brecht is klaar voor de komst van de Beneluxtrein, want de parking is meer dan verdubbeld en we breiden ook de camerabewaking op de parking uit."
Ze moeten met het handje de reisinformatie aanpassen, dat gaat niet altijd goed. Zeker niet als het een verstoring is met een grote impact (zoals bij de Moerdijkbrug), want dan moeten er veel treinen worden aangepast.
Een paar weken terug verveelde ik me een keer, ik heb toen een appje gemaakt dat de actuele vertrektijden van station Breda toont, en die iedere minuut ververst. Ik heb dat ding nu openstaan, elke minuut verandert de status van de intercities naar Venlo tussen 'rijdt' en 'rijdt niet'.
Op donderdag 14 april 2016 14:57 schreef James1988 het volgende: Ik heb dat ding nu openstaan, elke minuut verandert de status van de intercities naar Venlo tussen 'rijdt' en 'rijdt niet'.
Twee automatische systemen die het niet met elkaar eens zijn? Als ik de achterliggende API erbijpak zie ik het treinnummer ook steeds afwisselen tussen het 'gewone' nummer en een vervangend nummer (30xxxx).
Deutsche Bahn doet een proef met sfeerverlichting en achtergrondmuziek, in de RE1 tussen Hannover en Bremen-Norddeich. Met het project "LichtKlang" wil DB een ontspannende atmosfeer bieden aan reizigers, omdat hier vraag naar lijkt te bestaan.
Twee automatische systemen die het niet met elkaar eens zijn? Als ik de achterliggende API erbijpak zie ik het treinnummer ook steeds afwisselen tussen het 'gewone' nummer en een vervangend nummer (30xxxx).
Naar verwachting moeten er op drie plaatsen in de hsl-zuid herstel of constructiewijzigingen plaatsvinden als gevolg van zettingen. Dit blijkt uit de 38ste voortgangsrapportage.
Herstel is nodig om te voorkomen dat snelheidsbeperkende maatregelen moeten worden getroffen om de veilige berijdbaarheid te kunnen borgen. Het gaat om Rijpwetering, Schuilingervliet en Breda Westrik. Voor de laatste is inmiddels een concreet herstelplan in voorbereiding. Op de andere twee locaties worden aanvullende metingen gedaan. De resultaten leiden nog niet tot verhoging van de risicoreservering.
Op donderdag 14 april 2016 14:57 schreef James1988 het volgende: Ze moeten met het handje de reisinformatie aanpassen, dat gaat niet altijd goed. Zeker niet als het een verstoring is met een grote impact (zoals bij de Moerdijkbrug), want dan moeten er veel treinen worden aangepast.
Merk bovendien op dat lang niet iedereen op die positie goed op de hoogte is van de spoorkaart.