ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Dat is wel het idee ja, Genua is goed te doen zag ik met de trein.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat lijkt me een mooi lijntje, misschien een andere keer, ik ben dan met gezin op pad dan staat Bork's idee van een leuk uitje heel vaak niet op no. 1.
thx voor de tip
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 10 april 2016 16:24 schreef Darkwing_Duck het volgende: Nutteloos weetje van de dag...Het departement Ardeche in Frankrijk is het enige Departement van Frankrijk zonder enig station
(En vriendin Duck moet daar uitgerekend nu een job hebben )
Ik heb ooit eens in Lamastre een stom toeristendieseltreinbusje gedaan
Op zondag 10 april 2016 16:24 schreef Darkwing_Duck het volgende: Nutteloos weetje van de dag...Het departement Ardeche in Frankrijk is het enige Departement van Frankrijk zonder enig station
(En vriendin Duck moet daar uitgerekend nu een job hebben )
De Ardèche, er zijn beroerdere plekken om te werken.
10 April 2016 - RRF 18 kwam wat vroeger als gebruikelijk de Rotterdamse Botlek aan de Theemsweg binnenrijden om een tankcontainertrein voor Bertschi bij Bertschi Rotterdam te plaatsen. Hier moet de locomotief nog omlopen, om het laatste stuk geduwd naar de Bertschi te rijden.
10 April 2016 - Na de vorige klik werd de trein nog een paar keer geklikt bij de terminal, waar wat zaagwerkzaamheden gedaan moesten worden. Hier duwt de RRF 18 een sleepje wagens naar het rechtse spoor. De 2 linkse sporen stonden ook al wagens, maar werden ook nog wat wagens bijgeplaatst.
Vandaag op de bonnefooi een rondje gaan treinen, gewoon afwachten wat ik tegen zou komen. In Amersfoort was het raak: er stond een locloze militaire trein op spoor 8. In de verte was een 1600-loc van DB Cargo aan het rangeren. Even later kwam deze 1615 voorbij de trein en koppelde aan de oostzijde aan. Een klein halfuurtje later werd er vertrokken naar Bad Bentheim.
Op zondag rijdt de beladen Gefco-autotrein van Captrain mooi in het licht. De rit naar Bad Bentheim werd uitgevoerd met de van RRF gehuurde 4401, die dus ook de terugrit voor zijn rekening zou nemen. Blijkbaar ging het in Oldenzaal en Bad Bentheim vandaag allemaal heel vlug, want de rit naar de Kijfhoek komt hier maar liefst 155 minuten (ruim 2,5 uur) te vroeg door Gouda.
Ter gelegenheid van de start van de Giro d'Italia in Apeldoorn dit jaar is GTW 262 bestickerd. De Dames Jolink staan hier in Zutphen klaar om samen met de 255 'Harm Edens' als stoptrein 30865 naar Winterswijk te vertrekken. Rechts ervan staat een Lint van Syntus, die tien minuten eerder binnengekomen is vanuit Oldenzaal en een halfuur na deze trein zal vertrekken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weet je of die militairetrein dan over de fly-over gaat en pas daarna doorwisselt naar 'rechts' of vlak na het station alle sporen gelijkvloerse oversteekt?
Weet je of die militairetrein dan over de fly-over gaat en pas daarna doorwisselt naar 'rechts' of vlak na het station alle sporen gelijkvloerse oversteekt?
De treinen zijn niet buitengewoon zwaar en mogen via de fly-over.
Dat heeft denk ik te maken met de beschikbare capaciteit in Breda. Alle beschikbare sporen zijn nodig voor reizigerstreinen en op die twee spoortjes ten oosten van Breda gaat het moeilijk worden om 4 ICd's per uur te keren.
Misschien lukt het als de AmRo-stammen en dubbele locs naar Breda zouden gaan, maar ik denk niet dat er dan genoeg locs zijn. De 900 knippen in Rotterdam en een eilandbedrijfje rijden met een paar sandwichstammen is logistiek vast wel haalbaar, maar ik betwijfel of dat op deze termijn nog in te plannen is.
quote:
had ik deze constructie via Zwijndrecht niet aan zien komen:
Het is wel slim. Vanaf station Zwijndrecht zit je zo op de A16, terwijl je vanaf Dordrecht door de stad heen moet.
Dat heeft denk ik te maken met de beschikbare capaciteit in Breda. Alle beschikbare sporen zijn nodig voor reizigerstreinen en op die twee spoortjes ten oosten van Breda gaat het moeilijk worden om 4 ICd's per uur te keren.
Misschien lukt het als de AmRo-stammen en dubbele locs naar Breda zouden gaan, maar ik denk niet dat er dan genoeg locs zijn. De 900 knippen in Rotterdam en een eilandbedrijfje rijden met een paar sandwichstammen is logistiek vast wel haalbaar, maar ik betwijfel of dat op deze termijn nog in te plannen is.
[..]
Het is wel slim. Vanaf station Zwijndrecht zit je zo op de A16, terwijl je vanaf Dordrecht door de stad heen moet.
Ik had niet verwacht dat ze zoveel capaciteit nodig zouden hebben omdat ik ervan uit ging dat ze meer zouden opheffen. Al met al had het imo slechter gekund denk ik
Ik bedacht me ook toen ik het las, ohja, dat hebben ze in het verleden vele malen gedaan al.
Ik had niet verwacht dat ze zoveel capaciteit nodig zouden hebben omdat ik ervan uit ging dat ze meer zouden opheffen. Al met al had het imo slechter gekund denk ik
Het is kiezen tussen twee kwaden, denk ik.
Er is in Breda vanwege de verbouwing op dit moment geen capaciteit voor nóg een kerende treinserie, dus treinen moeten doorrijden of al eerder worden opgeheven. In Tilburg is daar ook niet echt plek voor, dus dat zou betekenen dat je al in Eindhoven of 's-Hertogenbosch moet gaan knippen. Ook niet echt handig voor reizigers
Ander radicaal idee: de 900 (Amsterdam - Breda) knippen in Rotterdam, en dan Breda - Rotterdam v.v. pendelen met dubbele sandwichstammen?
Je zou ook de Amro kunnen offeren om de sandwiches langer te maken tussen Damsko & Breda. Kort keren onder de kap in Mokum en je bespaar zo 20-25 rijtuigen.
[ afbeelding ] Op zondag rijdt de beladen Gefco-autotrein van Captrain mooi in het licht. De rit naar Bad Bentheim werd uitgevoerd met de van RRF gehuurde 4401, die dus ook de terugrit voor zijn rekening zou nemen. Blijkbaar ging het in Oldenzaal en Bad Bentheim vandaag allemaal heel vlug, want de rit naar de Kijfhoek komt hier maar liefst 155 minuten (ruim 2,5 uur) te vroeg door Gouda.
Ha, die zag ik over de Gouwebrug gaan!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 11 april 2016 10:17 schreef b2py het volgende: Je zou ook de Amro kunnen offeren om de sandwiches langer te maken tussen Damsko & Breda. Kort keren onder de kap in Mokum en je bespaar zo 20-25 rijtuigen.
Of gewoon de ICD stammen in de Amsterdam - Breda pendel weer terugzetten in hun oorspronkelijke samenstelling van 9 rijtuigen (het zijn momenteel allemaal Den Haag - Eindhoven-stammen die rondrijden). Die rijtuigen zouden er gewoon moeten zijn.
Die rijtuigen zijn niet al uitgeleend aan andere stammen (om rijtuigen vrij te spelen voor revisie)? Los daarvan is het voor NS vast gewoon te veel moeite voor die paar dagen.
Weet je of die militairetrein dan over de fly-over gaat en pas daarna doorwisselt naar 'rechts' of vlak na het station alle sporen gelijkvloerse oversteekt?
Als je vanaf Amersfoort over de fly-over gaat kun je pas bij Barneveld aansluiting weer naar het rechterspoor, lijkt me dus niet echt handig
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 11 april 2016 10:51 schreef b2py het volgende: Mieters, er komen nog 18 TRAXX'en voor NS en ik vond altijd al dat het er zoveel waren op de Meer..
[ afbeelding ] De laatste 'Rood-Witten' van Alpha Trains komen terug uit Dessau en zijn nu ook geel blauw.
Op maandag 11 april 2016 12:59 schreef Merode32 het volgende: Heeft iemand ervaring met het rotterdamse metronetwerk? En in het bijzonder de layout van station .beurs
Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein.
Begrijp ik goed dat het perron van lijn d/e op hetzelfde niveau ligt als de zuidelijke stationshal? Ik ben er wel eens doorheen gelopen maar kan het me slecht herrineren.
Noordelijke hal>> perron d/e >>> zuidelijke hal met daarboven perrons voor a/b/c?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op maandag 11 april 2016 10:51 schreef b2py het volgende: Mieters, er komen nog 18 TRAXX'en voor NS en ik vond altijd al dat het er zoveel waren op de Meer..
Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein.
Begrijp ik goed dat het perron van lijn d/e op hetzelfde niveau ligt als de zuidelijke stationshal? Ik ben er wel eens doorheen gelopen maar kan het me slecht herrineren.
Noordelijke hal>> perron d/e >>> zuidelijke hal met daarboven perrons voor a/b/c?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik vond wel deze 3D plattegrond, word je hier wijzer uit?
Op maandag 11 april 2016 13:36 schreef Salatrel het volgende: ABC lijnen liggen op zelfde niveau als die winkeltjes en DE lijnen 1 niveau lager
Aha dan klopt de zin:" Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein." Dus niet, tnnx ik zal de zin gaan aanpassen, ik zie alleen de t vorm niet het is meer een kruis(logisch).
Tnnx
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Vanochtend reden twee van de zes omlopen in de sprinter Apeldoorn-Enschede met ICM. Beide treintjes zijn in Deventer vervangen door een SGM-II en respectievelijk SGM-III. Deze treinstellen stonden eerder in Twente en vervingen op hun beurt weer een treinstel ICM in de Intercity Enschede-Schiphol. In Deventer zijn de SGM-metjes vervangen door ander ICM. Treinnummertjesreontconstructie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 11 april 2016 14:39 schreef _JdM_ het volgende: Vanochtend reden twee van de zes omlopen in de sprinter Apeldoorn-Enschede met ICM. Beide treintjes zijn in Deventer vervangen door een SGM-II en respectievelijk SGM-III. Deze treinstellen stonden eerder in Twente en vervingen op hun beurt weer een treinstel ICM in de Intercity Enschede-Schiphol. In Deventer zijn de SGM-metjes vervangen door ander ICM. Treinnummertjesreontconstructie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 11 april 2016 16:19 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben niet zo gecharmeerd van koppen waarin de cabinedeur heel ver naar achteren zit maar het grijsvlak maakt hem wel weer fraaier
Ben zelf ook meer een blondine man, rood of zwart mag ook.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het bericht waarvan je wist het zou komen; "Gelders verzet tegen Zwols plan trein Berlijn"
quote:
De PvdA-fracties in Apeldoorn en Gelderland willen een stokje steken voor het plan om de trein van Amsterdam naar Berlijn voortaan niet meer via Apeldoorn te laten rijden maar via Zwolle. Ze willen van het Apeldoornse gemeentebestuur en Gedeputeerde Staten van Gelderland opheldering over dat plan. Zoals de Stentor eind maart meldde heeft Zwolle de NS gevraagd om op de route naar Berlijn vanaf Amsterdam niet meer via Amersfoort en Apeldoorn te rijden.
Op maandag 11 april 2016 19:56 schreef b2py het volgende: Is dat die power loc die vorig jaar wat testen heeft gedaan? PowerHaul ofzo?
Nee, absoluut niet. Dit ding is een schoonheid vergeleken met een Powerhaul
Greavy, heb je toevallig een nummer of tenminste de eerste twee nummers (het TOPS-klassenummer)? Dan kan ik eens wat rondkijken, ik herken het model zo niet.
Nee, absoluut niet. Dit ding is een schoonheid vergeleken met een Powerhaul
Greavy, heb je toevallig een nummer of tenminste de eerste twee nummers (het TOPS-klassenummer)? Dan kan ik eens wat rondkijken, ik herken het model zo niet.
Hehehe die class 70 / powerhaul, ze zijn eindelijk van de 2 takts af
Nee, absoluut niet. Dit ding is een schoonheid vergeleken met een Powerhaul
Greavy, heb je toevallig een nummer of tenminste de eerste twee nummers (het TOPS-klassenummer)? Dan kan ik eens wat rondkijken, ik herken het model zo niet.
nummer heb ik niet, maar staat op de zijkant iets van Continental Railway Solution. Het enige wat ik kon vinden is dat die Hobgaarse firma 5 Class47's ' voor export voor een luxe trein in Hongarije gekocht had. Berichten komen uit oktober 2015
Ding staat er al zeker 7 weken. Is na lossing uit de ferry wel gelijk op het spoortje tegen het juk gezet, zodat de overige treinen daar nog containers en trailers kunnen laden/lossen.
Vandaag scheen de zon eindelijk weer eens uitbundig en reed er ook weer eens een tweetal leuke treinen in Noord-Nederland...
Met het stralend mooie weer van maandag 11 april 2016 en de wetenschap dat de Dolime ivm onderhoud niet rijdt besloot ik uit te slapen en 's ochtends gewoon te gaan werken. Bijna aangekomen op kantoor zag ik dat de a-compositie van de stoptrein uit Groningen bestond uit Wiederline-stel 303. Nadat het voorste tweetje afgetrapt werd vertrok de 303 met Duitse vlag voorop als trein 37423 weer naar Groningen en kon zo onder ultieme weers- en lichtomstandigheden ter hoogte van de karakteristieke wijk Achter de Hoven in Leeuwarden worden vastgelegd.
Ongeveer drie keer per week bediend DB Cargo anno 2016 nog Roodeschool voor het vervoer van aardgascondensaat. Op de zonnige en bijna lenteachtige maandag 11 april 2016 werden vier wagens gebracht en vijf mee teruggenomen naar Onnen. Terwijl de Arriva-trein bijna het beeld in reed was het treinpersoneel van DB Cargo de twee fotografen goed gezind en 'radiolokte' de vertrektrein nét op tijd op het gewenste punt met het huisje links in beeld. Gedurende 2x21 minuten in een uur keert Arriva hier namelijk en dat gebeurt in tegenstelling tot in het nabije verleden meestal bij het bakbordje 3 of soms zelfs aan het juk.
Na vertrek en aankomst van Arriva in Roodeschool kon de aardgascondensaat keurig op tijd vertrekken naar Onnen. Nadat in Usquert gekruist is met Arriva heeft de trein vrije vaart tot Winsum. Even voor de inrijder van Baflo kon de 6411 met vijf VTG-ketelwagens als trein 62333 nogmaals op de foto gezet worden, waarna tevreden huiswaarts gekeerd werd.
Op maandag 11 april 2016 20:52 schreef Zug-Chef het volgende: Gedurende 2x21 minuten in een uur keert Arriva hier namelijk en dat gebeurt in tegenstelling tot in het nabije verleden meestal bij het bakbordje 3 of soms zelfs aan het juk.
Misschien wat vroeg om te stellen maar weet iemand of de punctualiteit van de treinen op de relaties Amsterdam - Den Bosch en Schiphol - Arnhem is verbeterd sinds de indienststelling van de eerste dive-under? Iemand ervaringen?
Op maandag 11 april 2016 21:51 schreef b2py het volgende: Misschien wat vroeg om te stellen maar weet iemand of de punctualiteit van de treinen op de relaties Amsterdam - Den Bosch en Schiphol - Arnhem is verbeterd sinds de indienststelling van de eerste dive-under? Iemand ervaringen?
laten we het even iets langer aankijken, ding is net in gebruik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 11 april 2016 21:51 schreef b2py het volgende: Misschien wat vroeg om te stellen maar weet iemand of de punctualiteit van de treinen op de relaties Amsterdam - Den Bosch en Schiphol - Arnhem is verbeterd sinds de indienststelling van de eerste dive-under? Iemand ervaringen?
geen ervaring, maar ik denk wel dat het zal helpen om vertragingen te beperken en/of zelfs iets in te lopen dat nu vanaf Houten Castellum richting noorden de sprinter en IC-sporen gescheiden zijn. Hoef je iig niet meer te lang achter de sprinter aan te hobbelen.
geen ervaring, maar ik denk wel dat het zal helpen om vertragingen te beperken en/of zelfs iets in te lopen dat nu vanaf Houten Castellum richting noorden de sprinter en IC-sporen gescheiden zijn. Hoef je iig niet meer te lang achter de sprinter aan te hobbelen.
Wat dacht je van het einde van gelijkvloers kruisen Utrecht -> Arnhem..
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, de DB heeft hun planner verneukt Weet iemand een url naar de oude?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 11 april 2016 19:39 schreef greavy het volgende: James of een ander. Deze lok staat al enige tijd tegen het juk bij de P&O-terminal Europoort. Een Britse lok. Wat doet dat ding hier??? [ afbeelding ]
Ik weet het, boutplaat, maar veel meer kon ik niet doen tijdens het werk, en ff uitstappen zal ruzie met de beveiliging opgeleverd hebben.
Op het P&O terrein staat al maanden deze Britse Class 47, 47375, te wachten op een nieuwe loopbaan op het Europese vasteland. Kennelijk is er ergens iets mis gegaan en staat de machine te wachten op de dingen die komen gaan....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ondanks het niet uitbreiden van ICD treinen had ik deze constructie via Zwijndrecht niet aan zien komen: http://www.ns.nl/reisinfo(...)-vanaf-woensdag.html
Wat is er met die brug aan de hand, dar ze 'm 3 werkdagen sluiten voor reparatie.
Op maandag 11 april 2016 23:14 schreef James1988 het volgende: Interessant voertuignummer trouwens... UK-CRSHU. Van de e320's is GB-EIL de houder, opvallend dat hier een andere landcode op staat
t zijn beide ISO 3166-2 codes...
Edit: Alleen GB is 3166-1
[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 12-04-2016 09:33:40 ]
Treindienstleider opgepakt in onderzoek naar treinongeluk Duitsland
Twee maanden na het treinongeluk in het Duitse Bad Aibling met elf doden is de dienstleider in voorlopige hechtenis genomen. Hij zou op het moment van het ongeval op zijn smartphone een computerspelletje hebben gespeeld. Dat zei de openbaar aanklager dinsdag.
De rechtbank in Rosenheim heeft de hechtenis bevolen op verzoek van de officier van justitie. Die verdenkt de dienstleider nu van doodslag, mishandeling en gevaarlijke nalatigheid.
Volgens de laatste stand van het onderzoek was de verdachte op de ochtend van de fatale dag tijdens zijn dienst een online computerspel begonnen op zijn smartphone. Hij zou hebben gespeeld tot vlak voor de botsing van twee regionale treinen op de route van Holzkirchen naar Rosenheim.
Daardoor kwamen op 9 februari elf personen om het leven en raakten 85 passagiers gewond.