abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2016 @ 09:02:11 #26
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161344580
Haarscheurtjes
  maandag 11 april 2016 @ 09:50:20 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161345082
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 08:16 schreef b2py het volgende:
Ondanks het niet uitbreiden van ICD treinen
Dat heeft denk ik te maken met de beschikbare capaciteit in Breda. Alle beschikbare sporen zijn nodig voor reizigerstreinen en op die twee spoortjes ten oosten van Breda gaat het moeilijk worden om 4 ICd's per uur te keren.

Misschien lukt het als de AmRo-stammen en dubbele locs naar Breda zouden gaan, maar ik denk niet dat er dan genoeg locs zijn. De 900 knippen in Rotterdam en een eilandbedrijfje rijden met een paar sandwichstammen is logistiek vast wel haalbaar, maar ik betwijfel of dat op deze termijn nog in te plannen is.
quote:
had ik deze constructie via Zwijndrecht niet aan zien komen:
Het is wel slim. Vanaf station Zwijndrecht zit je zo op de A16, terwijl je vanaf Dordrecht door de stad heen moet.
pi_161345361
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 09:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat heeft denk ik te maken met de beschikbare capaciteit in Breda. Alle beschikbare sporen zijn nodig voor reizigerstreinen en op die twee spoortjes ten oosten van Breda gaat het moeilijk worden om 4 ICd's per uur te keren.

Misschien lukt het als de AmRo-stammen en dubbele locs naar Breda zouden gaan, maar ik denk niet dat er dan genoeg locs zijn. De 900 knippen in Rotterdam en een eilandbedrijfje rijden met een paar sandwichstammen is logistiek vast wel haalbaar, maar ik betwijfel of dat op deze termijn nog in te plannen is.

[..]

Het is wel slim. Vanaf station Zwijndrecht zit je zo op de A16, terwijl je vanaf Dordrecht door de stad heen moet.
Ik had niet verwacht dat ze zoveel capaciteit nodig zouden hebben omdat ik ervan uit ging dat ze meer zouden opheffen. Al met al had het imo slechter gekund denk ik

Ik bedacht me ook toen ik het las, ohja, dat hebben ze in het verleden vele malen gedaan al.
  maandag 11 april 2016 @ 10:15:00 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161345448
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dat ze zoveel capaciteit nodig zouden hebben omdat ik ervan uit ging dat ze meer zouden opheffen. Al met al had het imo slechter gekund denk ik
Het is kiezen tussen twee kwaden, denk ik.

Er is in Breda vanwege de verbouwing op dit moment geen capaciteit voor nóg een kerende treinserie, dus treinen moeten doorrijden of al eerder worden opgeheven. In Tilburg is daar ook niet echt plek voor, dus dat zou betekenen dat je al in Eindhoven of 's-Hertogenbosch moet gaan knippen. Ook niet echt handig voor reizigers :N

Ander radicaal idee: de 900 (Amsterdam - Breda) knippen in Rotterdam, en dan Breda - Rotterdam v.v. pendelen met dubbele sandwichstammen? :D
pi_161345484
Je zou ook de Amro kunnen offeren om de sandwiches langer te maken tussen Damsko & Breda. Kort keren onder de kap in Mokum en je bespaar zo 20-25 rijtuigen.
  maandag 11 april 2016 @ 10:17:33 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161345490
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:57 schreef dennistd het volgende:
Leuke plaatjes! Vandaag zelf ook op pad geweest:


[ afbeelding ]
Op zondag rijdt de beladen Gefco-autotrein van Captrain mooi in het licht. De rit naar Bad Bentheim werd uitgevoerd met de van RRF gehuurde 4401, die dus ook de terugrit voor zijn rekening zou nemen. Blijkbaar ging het in Oldenzaal en Bad Bentheim vandaag allemaal heel vlug, want de rit naar de Kijfhoek komt hier maar liefst 155 minuten (ruim 2,5 uur) te vroeg door Gouda.

Ha, die zag ik over de Gouwebrug gaan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 11 april 2016 @ 10:19:48 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161345529
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:17 schreef b2py het volgende:
Je zou ook de Amro kunnen offeren om de sandwiches langer te maken tussen Damsko & Breda. Kort keren onder de kap in Mokum en je bespaar zo 20-25 rijtuigen.
Dat zou inderdaad ook kunnen :Y
pi_161345780
Of gewoon de ICD stammen in de Amsterdam - Breda pendel weer terugzetten in hun oorspronkelijke samenstelling van 9 rijtuigen (het zijn momenteel allemaal Den Haag - Eindhoven-stammen die rondrijden). Die rijtuigen zouden er gewoon moeten zijn.
  maandag 11 april 2016 @ 10:43:44 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161345916
Die rijtuigen zijn niet al uitgeleend aan andere stammen (om rijtuigen vrij te spelen voor revisie)?
Los daarvan is het voor NS vast gewoon te veel moeite voor die paar dagen.
pi_161346031
Mieters, er komen nog 18 TRAXX'en voor NS en ik vond altijd al dat het er zoveel waren op de Meer..

De laatste 'Rood-Witten' van Alpha Trains komen terug uit Dessau en zijn nu ook geel blauw.

Via
  maandag 11 april 2016 @ 11:01:09 #36
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_161346166
Interessant artikel in de Volkskrant over Pier Eringa:
http://www.volkskrant.nl/(...)fdf156404ab1ced6da9f
  Redactie Sport maandag 11 april 2016 @ 11:50:11 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161347129
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 08:35 schreef b2py het volgende:
Mooi Dennis!

Weet je of die militairetrein dan over de fly-over gaat en pas daarna doorwisselt naar 'rechts' of vlak na het station alle sporen gelijkvloerse oversteekt?
Als je vanaf Amersfoort over de fly-over gaat kun je pas bij Barneveld aansluiting weer naar het rechterspoor, lijkt me dus niet echt handig ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161347515
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:51 schreef b2py het volgende:
Mieters, er komen nog 18 TRAXX'en voor NS en ik vond altijd al dat het er zoveel waren op de Meer..

[ afbeelding ]
De laatste 'Rood-Witten' van Alpha Trains komen terug uit Dessau en zijn nu ook geel blauw.

Via
Alles wordt sandwich, plus de Den Haag - Eindhovenpendel die er eind dit jaar bij komt. Dus daarvoor zijn die locs hard nodig.
pi_161348251
Heeft iemand ervaring met het rotterdamse metronetwerk? En in het bijzonder de layout van station .beurs
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161348312
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:59 schreef Merode32 het volgende:
Heeft iemand ervaring met het rotterdamse metronetwerk? En in het bijzonder de layout van station .beurs
Ja, wat dan?
pi_161348413
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 13:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja, wat dan?
Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein.

Begrijp ik goed dat het perron van lijn d/e op hetzelfde niveau ligt als de zuidelijke stationshal? Ik ben er wel eens doorheen gelopen maar kan het me slecht herrineren.

Noordelijke hal>> perron d/e >>> zuidelijke hal met daarboven perrons voor a/b/c?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  maandag 11 april 2016 @ 13:25:19 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161348680
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:51 schreef b2py het volgende:
Mieters, er komen nog 18 TRAXX'en voor NS en ik vond altijd al dat het er zoveel waren op de Meer..
pi_161348781
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 13:08 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein.

Begrijp ik goed dat het perron van lijn d/e op hetzelfde niveau ligt als de zuidelijke stationshal? Ik ben er wel eens doorheen gelopen maar kan het me slecht herrineren.

Noordelijke hal>> perron d/e >>> zuidelijke hal met daarboven perrons voor a/b/c?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik vond wel deze 3D plattegrond, word je hier wijzer uit?

pi_161348836
ABC lijnen liggen op zelfde niveau als die winkeltjes en DE lijnen 1 niveau lager
pi_161348957
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 13:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik vond wel deze 3D plattegrond, word je hier wijzer uit?

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 13:36 schreef Salatrel het volgende:
ABC lijnen liggen op zelfde niveau als die winkeltjes en DE lijnen 1 niveau lager
Aha dan klopt de zin:" Aan de zuidzijde van het station, tussen metrolijn D, E en de één niveau hoger gelegen sporen van de lijnen A, B en C, bevindt zich een winkelpassage met uitgangen richting het Churchillplein en het Binnenwegplein."
Dus niet, tnnx ik zal de zin gaan aanpassen, ik zie alleen de t vorm niet het is meer een kruis(logisch).

Tnnx
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161349920
Vanochtend reden twee van de zes omlopen in de sprinter Apeldoorn-Enschede met ICM. Beide treintjes zijn in Deventer vervangen door een SGM-II en respectievelijk SGM-III. Deze treinstellen stonden eerder in Twente en vervingen op hun beurt weer een treinstel ICM in de Intercity Enschede-Schiphol. In Deventer zijn de SGM-metjes vervangen door ander ICM.
Treinnummertjesreontconstructie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator maandag 11 april 2016 @ 15:37:37 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161351144
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:39 schreef _JdM_ het volgende:
Vanochtend reden twee van de zes omlopen in de sprinter Apeldoorn-Enschede met ICM. Beide treintjes zijn in Deventer vervangen door een SGM-II en respectievelijk SGM-III. Deze treinstellen stonden eerder in Twente en vervingen op hun beurt weer een treinstel ICM in de Intercity Enschede-Schiphol. In Deventer zijn de SGM-metjes vervangen door ander ICM.
Treinnummertjesreontconstructie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuker kunnen we het niet maken :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 11 april 2016 @ 15:43:17 #48
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161351256


ET 490 voor de S-Bahn in Hamburg, twee exemplaren zijn nu af en worden uitgebreid getest.

https://dt5online.de/s-bahn/et-490/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161351290
Het is net een artist impression, fraai!
  maandag 11 april 2016 @ 15:49:34 #50
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161351372
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:45 schreef b2py het volgende:
Het is net een artist impression, fraai!
Ik denk dat het dat ook is ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')