Vandaag scheen de zon eindelijk weer eens uitbundig en reed er ook weer eens een tweetal leuke treinen in Noord-Nederland...
![26345476776_6241825d59_c.jpg]()
Met het stralend mooie weer van maandag 11 april 2016 en de wetenschap dat de Dolime ivm onderhoud niet rijdt besloot ik uit te slapen en 's ochtends gewoon te gaan werken. Bijna aangekomen op kantoor zag ik dat de a-compositie van de stoptrein uit Groningen bestond uit Wiederline-stel 303. Nadat het voorste tweetje afgetrapt werd vertrok de 303 met Duitse vlag voorop als trein 37423 weer naar Groningen en kon zo onder ultieme weers- en lichtomstandigheden ter hoogte van de karakteristieke wijk Achter de Hoven in Leeuwarden worden vastgelegd.
![26371660285_ae7e87d42c_c.jpg]()
Ongeveer drie keer per week bediend DB Cargo anno 2016 nog Roodeschool voor het vervoer van aardgascondensaat. Op de zonnige en bijna lenteachtige maandag 11 april 2016 werden vier wagens gebracht en vijf mee teruggenomen naar Onnen. Terwijl de Arriva-trein bijna het beeld in reed was het treinpersoneel van DB Cargo de twee fotografen goed gezind en 'radiolokte' de vertrektrein nét op tijd op het gewenste punt met het huisje links in beeld. Gedurende 2x21 minuten in een uur keert Arriva hier namelijk en dat gebeurt in tegenstelling tot in het nabije verleden meestal bij het bakbordje 3 of soms zelfs aan het juk.
![26372638055_69f853fa0e_c.jpg]()
Na vertrek en aankomst van Arriva in Roodeschool kon de aardgascondensaat keurig op tijd vertrekken naar Onnen. Nadat in Usquert gekruist is met Arriva heeft de trein vrije vaart tot Winsum. Even voor de inrijder van Baflo kon de 6411 met vijf VTG-ketelwagens als trein 62333 nogmaals op de foto gezet worden, waarna tevreden huiswaarts gekeerd werd.