abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161402080
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
  woensdag 13 april 2016 @ 16:29:49 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161402132
Daar zijn absoluut geen plannen voor.
  woensdag 13 april 2016 @ 16:30:21 #153
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161402144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:27 schreef b2py het volgende:
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
Ja ik zag laatst iets voorbijkomen ergens.

Tijdens de bouw in de jaren 60 heeft men er al rekening mee gehouden...
pi_161402178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:29 schreef James1988 het volgende:
Daar zijn absoluut geen plannen voor.
Jammer

Vraag me dan af waarom niet..
  woensdag 13 april 2016 @ 16:33:08 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161402203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Jammer

Vraag me dan af waarom niet..
Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is.

En ten tweede omdat je dan oorlog krijgt met de vakbonden. :s)
  woensdag 13 april 2016 @ 16:34:11 #156
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161402221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is.

En ten tweede omdat je dan oorlog krijgt met de vakbonden. :s)
In Frankrijk Parijs is lijn 1 toch nu ook automagisch, das pas een vaksbondlandstad...
  woensdag 13 april 2016 @ 16:35:07 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161402242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

In Frankrijk Parijs is lijn 1 toch nu ook automagisch, das pas een vaksbondlandstad...
Dat is waar, maar in Parijs is het wel een stukje drukker dan in Rotterdam :P
pi_161402291
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is.

En ten tweede omdat je dan oorlog krijgt met de vakbonden. :s)
Wie bepaalt of het wel of niet nodig is? De overheid wilt graag nachtmetro's en dat kan je realiseren met ATO (Geen bestuurderskosten) en je kosten overdag dalen.. Lange termijnvisie ontbreekt dus eigenlijk..
pi_161402311
In Kopenhagen, vergelijkbaar met Amsterdam/Rotterdam Rijnmond, rijden de automatische metro's de hele nacht iedere 5-15 minuten. Vliegende controle- en beveiligingsbrigades erbij. Prima geregeld.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 13 april 2016 @ 16:39:44 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161402339
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef James1988 het volgende:
8 centimeter is genoeg om een flinke smak te maken, maar dat kun je nog wel compenseren door het perron een beetje schuin af te laten lopen...
Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 april 2016 @ 16:40:50 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161402367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Bij de automatische metro hoor je het afstapje wel omgeroepen worden bij de perrons die in een curve liggen...
  woensdag 13 april 2016 @ 16:45:23 #162
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161402469
'Let op, dit perron loopt schuin'
doei
pi_161402502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Je bent al gefocussed op het feit dat de trein hoger is dan het perron, het is meer uitzondering dat de trein gelijkvloers is met het perron..
  woensdag 13 april 2016 @ 16:48:00 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161402532
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bent al gefocussed op het feit dat de trein hoger is dan het perron, het is meer uitzondering dat de trein gelijkvloers is met het perron..
Dus waarom wordt dat perron niet gewoon rechtgetrokken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 april 2016 @ 16:48:08 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161402535
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Wie bepaalt of het wel of niet nodig is? De overheid wilt graag nachtmetro's en dat kan je realiseren met ATO (Geen bestuurderskosten) en je kosten overdag dalen.. Lange termijnvisie ontbreekt dus eigenlijk..
ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt.

De kosten van een bestuurder zijn maar een fractie van de exploitatiekosten. Zolang je geen perrondeuren plaatst zal er toch iemand moeten zijn die het vertrekproces in de gaten houdt, want als er iemand tussen trein en perron valt zal een volledig automatische metro namelijk níet stoppen. Op de DLR zit ook gewoon iemand die dat doet (de 'passenger service agent').

En daarnaast krijg je nog hogere kosten voor onderhoud van materieel en infrastructuur, meer mensen die toezicht houden vanuit de verkeersleiding, de inzet van controleploegen, enzovoorts.
pi_161402550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus waarom wordt dat perron niet gewoon rechtgetrokken?
Zijn ze mee bezig!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161402589
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus waarom wordt dat perron niet gewoon rechtgetrokken?
Een weekend de ene kant en een weekend de andere kant, geduld is een schone zaak.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 april 2016 @ 16:51:26 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161402616
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

In Frankrijk Parijs is lijn 1 toch nu ook automagisch, das pas een vaksbondlandstad...
De reden dat het zo goed gaat met Air France-KLM
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 april 2016 @ 16:57:45 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161402758
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Een weekend de ene kant en een weekend de andere kant, geduld is een schone zaak.
oh die mooie groene prorailhekken staan er maar voor een week ja? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161402931
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

oh die mooie groene prorailhekken staan er maar voor een week ja? :D
Groene hekken? Er stonden tijdelijke hekken laatste keer dat ik daar was..

Groene hekken klinkt meer permanent achtig..
  woensdag 13 april 2016 @ 17:06:40 #171
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161403005
quote:
15s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:37 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Gaat lekker rond Utrecht vandaag.
Al die keren dat ik een koffer onbeheerd heb zien staan in de ICE dan had er nooit een ICE gereden.
Was gisteren in Vlaanderen met HEMA-kaartje zo gepland dat ik niet langs Zaventem moest, was gisteren die hele halte opgeheven :{ :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 13 april 2016 @ 17:10:17 #172
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_161403110
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:06 schreef bork het volgende:

[..]

Al die keren dat ik een koffer onbeheerd heb zien staan in de ICE dan had er nooit een ICE gereden.
Was gisteren in Vlaanderen met HEMA-kaartje zo gepland dat ik niet langs Zaventem moest, was gisteren die hele halte opgeheven :{ :o
Dat laatste word toch ook al consequent omgeroepen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 13 april 2016 @ 17:18:16 #173
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161403327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Een weekend de ene kant en een weekend de andere kant,
Dat is al maandenlang zo..
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

geduld is een schone zaak.
Nou nou zo zo :')
doei
  woensdag 13 april 2016 @ 17:18:42 #174
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161403339
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:10 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Dat laatste word toch ook al consequent omgeroepen?
Zeker maar toen ik dat maandagavond plande wist ik dat niet. In drie talen werd het zelfs omgeroepen op Antwerpen Centraal of waren het er vier?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161403438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:18 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Dat is al maandenlang zo..
Ik zeg toch nergens dat de weekend achtereenvolgend zijn of wel?
quote:
[..]

Nou nou zo zo :')
pi_161404261


Een gouden hondenkop op het Museumplein in Utrecht ter ere van de Museumweek
pi_161404312
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt.

De kosten van een bestuurder zijn maar een fractie van de exploitatiekosten. Zolang je geen perrondeuren plaatst zal er toch iemand moeten zijn die het vertrekproces in de gaten houdt, want als er iemand tussen trein en perron valt zal een volledig automatische metro namelijk níet stoppen. Op de DLR zit ook gewoon iemand die dat doet (de 'passenger service agent').

En daarnaast krijg je nog hogere kosten voor onderhoud van materieel en infrastructuur, meer mensen die toezicht houden vanuit de verkeersleiding, de inzet van controleploegen, enzovoorts.
De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.
  woensdag 13 april 2016 @ 18:03:24 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161404428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:54 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Een gouden hondenkop op het Museumplein in Utrecht ter ere van de Museumweek
Domplein, oelewapper!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 13 april 2016 @ 18:05:16 #179
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161404458
NS Flirt wordt vandaag aan het grote publiek gepresenteerd, iemand iets gezien?

http://www.rtvutrecht.nl/(...)getest-in-regio.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 13 april 2016 @ 18:05:28 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161404464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:56 schreef b2py het volgende:

[..]

De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.
Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.

Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt.

In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd.

Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden. :)
pi_161404509
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:03 schreef bork het volgende:

[..]

Domplein, oelewapper!
Ik las het en toch Museumplein opgeschreven :')
pi_161404550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.

Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt.

In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd.

Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden. :)
Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen. Automatische metro's remmen gelijkmatiger waardoor je onderhoud naar beneden kan. In de VK & FR rijden ze ook op weekendnachten en onderhouden ze het spoor, dat mag geen belemmering zijn voor het invoeren.
pi_161404716
Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161404757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein.
Beveiliging eromheen etc..
  woensdag 13 april 2016 @ 18:29:06 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161404800
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Groene hekken? Er stonden tijdelijke hekken laatste keer dat ik daar was..

Groene hekken klinkt meer permanent achtig..
Goed zo.

Met van die grote spandoeken < SPOOR 7 > die naar de doorgangetjes verwijzen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161404983
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed zo.

Met van die grote spandoeken < SPOOR 7 > die naar de doorgangetjes verwijzen.
Yuck :X

Of zouden ze een regel hebben ">10 weken tijdelijke hekken -> moeten permanent. Mogen verwijderd worden na afronding werkzaamheden."
  woensdag 13 april 2016 @ 18:47:10 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161405112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen.
Absoluut, maar je moet investeringen wel om de juiste redenen doen. ATO voer je niet in omdat je dan in het weekend 's nachts een paar metro's kunt laten rijden (met een frequentie die toch al lager ligt dan overdag), je voert het in omdat er significante voordelen te behalen zijn.

Bijvoorbeeld omdat je dan meer treinen per uur over dezelfde hoeveelheid staal kan knallen, of omdat de apparatuur die je nu hebt staan aan het einde van z'n economische/technische levensduur is en je tóch al fors moet gaan investeren in modernisering.

Als er op dit moment geen noodzaak is om ATO in te voeren en er niet de verwachting is dat dit in de komende jaren gaat veranderen, dan is ATO een leuk speeltje maar is het economisch niet verantwoord.
  woensdag 13 april 2016 @ 18:53:51 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161405267
Het inzetgebied van de nieuwe FLIRTs:



Bron: NOS - Nieuwe sprinters met usb, wifi, stopcontacten én een wc
  woensdag 13 april 2016 @ 18:54:34 #189
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161405275
quote:
Op het station in Maastricht is vandaag de nieuwe Sprinter gepresenteerd. De NS heeft met spoed 58 extra Sprinters besteld. Wat volgt is een uitgebreid test- en toelatingsprogramma dat hoort bij de introductie van een nieuwe trein.
http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspx

usb en stopcontacten beter :)
Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161405418
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250

  Redactie Sport woensdag 13 april 2016 @ 19:11:20 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161405580
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:54 schreef bork het volgende:

[..]

http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspx

usb en stopcontacten beter :)
Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd?
1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 13 april 2016 @ 19:11:42 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161405590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:53 schreef James1988 het volgende:
Het inzetgebied van de nieuwe FLIRTs:

[ afbeelding ]

Bron: NOS - Nieuwe sprinters met usb, wifi, stopcontacten én een wc
Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 april 2016 @ 19:13:29 #193
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161405625
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?
Niet in mijn rijtuig gisteren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161405690
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:27 schreef JDude het volgende:
Gratis stroopwafels *O*. Ik zou de auto bijna thuis laten morgen.

Ook gratis vervoer trouwens, waarschijnlijk. De kaartcontrole schittert meestal door afwezigheid bij dit soort situaties.
Helaas, er staan gewoon mobiele ov-chippalen bij de bushaltes.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 13 april 2016 @ 19:29:05 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161405963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.
Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch? :s)
  woensdag 13 april 2016 @ 19:29:06 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161405967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:01 schreef b2py het volgende:
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250

[ afbeelding ]
Ja. Die kwam ik dus vandaag tegen tijdens een bezoekje aan de Antwerpse havens. Komen aan op de Linkeroever, staat Crossrail met dat monster voor een rood sein te wachten richting de grote bundel aldaar. Eer ik de auto geparkeerd had, reed dat ding weer (ik kon niet eerder stoppen vanwege betonnen vangrail). Toen maar bij vertrek vanaf de bundel geklikt, toen daar de hoofdlijn op vertrok.

  woensdag 13 april 2016 @ 19:31:26 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161406024
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:01 schreef b2py het volgende:
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250

[ afbeelding ]
"Ja ik was in Nederland op vakantie, en ik heb daar mooie treinen gezien! Motorpost noemden ze het daar. Heb je een potloodje? Kijk zo zag ie eruit :Y

Ja in mijn herinnering hoor, is wel een tijdje geleden O-) "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 april 2016 @ 19:31:28 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161406025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:27 schreef b2py het volgende:
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
Welke GoA?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 april 2016 @ 19:39:41 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161406247
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch? :s)
Woerden en Den Bosch ;)

Het klopt dat ze de sprinters hier en daar wat opknippen. Zie ook bijvoorbeeld Dordrecht waar eveneens een knip gepland is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161406284
quote:
5s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Welke GoA?
Die mag je uitleggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')