abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161404261


Een gouden hondenkop op het Museumplein in Utrecht ter ere van de Museumweek
pi_161404312
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt.

De kosten van een bestuurder zijn maar een fractie van de exploitatiekosten. Zolang je geen perrondeuren plaatst zal er toch iemand moeten zijn die het vertrekproces in de gaten houdt, want als er iemand tussen trein en perron valt zal een volledig automatische metro namelijk níet stoppen. Op de DLR zit ook gewoon iemand die dat doet (de 'passenger service agent').

En daarnaast krijg je nog hogere kosten voor onderhoud van materieel en infrastructuur, meer mensen die toezicht houden vanuit de verkeersleiding, de inzet van controleploegen, enzovoorts.
De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.
  woensdag 13 april 2016 @ 18:03:24 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161404428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:54 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Een gouden hondenkop op het Museumplein in Utrecht ter ere van de Museumweek
Domplein, oelewapper!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 13 april 2016 @ 18:05:16 #179
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161404458
NS Flirt wordt vandaag aan het grote publiek gepresenteerd, iemand iets gezien?

http://www.rtvutrecht.nl/(...)getest-in-regio.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 13 april 2016 @ 18:05:28 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161404464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:56 schreef b2py het volgende:

[..]

De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.
Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.

Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt.

In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd.

Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden. :)
pi_161404509
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:03 schreef bork het volgende:

[..]

Domplein, oelewapper!
Ik las het en toch Museumplein opgeschreven :')
pi_161404550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.

Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt.

In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd.

Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden. :)
Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen. Automatische metro's remmen gelijkmatiger waardoor je onderhoud naar beneden kan. In de VK & FR rijden ze ook op weekendnachten en onderhouden ze het spoor, dat mag geen belemmering zijn voor het invoeren.
pi_161404716
Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161404757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein.
Beveiliging eromheen etc..
  woensdag 13 april 2016 @ 18:29:06 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161404800
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Groene hekken? Er stonden tijdelijke hekken laatste keer dat ik daar was..

Groene hekken klinkt meer permanent achtig..
Goed zo.

Met van die grote spandoeken < SPOOR 7 > die naar de doorgangetjes verwijzen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161404983
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed zo.

Met van die grote spandoeken < SPOOR 7 > die naar de doorgangetjes verwijzen.
Yuck :X

Of zouden ze een regel hebben ">10 weken tijdelijke hekken -> moeten permanent. Mogen verwijderd worden na afronding werkzaamheden."
  woensdag 13 april 2016 @ 18:47:10 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161405112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen.
Absoluut, maar je moet investeringen wel om de juiste redenen doen. ATO voer je niet in omdat je dan in het weekend 's nachts een paar metro's kunt laten rijden (met een frequentie die toch al lager ligt dan overdag), je voert het in omdat er significante voordelen te behalen zijn.

Bijvoorbeeld omdat je dan meer treinen per uur over dezelfde hoeveelheid staal kan knallen, of omdat de apparatuur die je nu hebt staan aan het einde van z'n economische/technische levensduur is en je tóch al fors moet gaan investeren in modernisering.

Als er op dit moment geen noodzaak is om ATO in te voeren en er niet de verwachting is dat dit in de komende jaren gaat veranderen, dan is ATO een leuk speeltje maar is het economisch niet verantwoord.
  woensdag 13 april 2016 @ 18:53:51 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161405267
Het inzetgebied van de nieuwe FLIRTs:



Bron: NOS - Nieuwe sprinters met usb, wifi, stopcontacten én een wc
  woensdag 13 april 2016 @ 18:54:34 #189
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161405275
quote:
Op het station in Maastricht is vandaag de nieuwe Sprinter gepresenteerd. De NS heeft met spoed 58 extra Sprinters besteld. Wat volgt is een uitgebreid test- en toelatingsprogramma dat hoort bij de introductie van een nieuwe trein.
http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspx

usb en stopcontacten beter :)
Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161405418
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250

  Redactie Sport woensdag 13 april 2016 @ 19:11:20 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161405580
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:54 schreef bork het volgende:

[..]

http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspx

usb en stopcontacten beter :)
Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd?
1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 13 april 2016 @ 19:11:42 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161405590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:53 schreef James1988 het volgende:
Het inzetgebied van de nieuwe FLIRTs:

[ afbeelding ]

Bron: NOS - Nieuwe sprinters met usb, wifi, stopcontacten én een wc
Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 april 2016 @ 19:13:29 #193
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161405625
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?
Niet in mijn rijtuig gisteren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161405690
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:27 schreef JDude het volgende:
Gratis stroopwafels *O*. Ik zou de auto bijna thuis laten morgen.

Ook gratis vervoer trouwens, waarschijnlijk. De kaartcontrole schittert meestal door afwezigheid bij dit soort situaties.
Helaas, er staan gewoon mobiele ov-chippalen bij de bushaltes.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 13 april 2016 @ 19:29:05 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161405963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.
Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch? :s)
  woensdag 13 april 2016 @ 19:29:06 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161405967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:01 schreef b2py het volgende:
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250

[ afbeelding ]
Ja. Die kwam ik dus vandaag tegen tijdens een bezoekje aan de Antwerpse havens. Komen aan op de Linkeroever, staat Crossrail met dat monster voor een rood sein te wachten richting de grote bundel aldaar. Eer ik de auto geparkeerd had, reed dat ding weer (ik kon niet eerder stoppen vanwege betonnen vangrail). Toen maar bij vertrek vanaf de bundel geklikt, toen daar de hoofdlijn op vertrok.

  woensdag 13 april 2016 @ 19:31:26 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161406024
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:01 schreef b2py het volgende:
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250

[ afbeelding ]
"Ja ik was in Nederland op vakantie, en ik heb daar mooie treinen gezien! Motorpost noemden ze het daar. Heb je een potloodje? Kijk zo zag ie eruit :Y

Ja in mijn herinnering hoor, is wel een tijdje geleden O-) "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 april 2016 @ 19:31:28 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161406025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:27 schreef b2py het volgende:
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
Welke GoA?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 april 2016 @ 19:39:41 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161406247
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch? :s)
Woerden en Den Bosch ;)

Het klopt dat ze de sprinters hier en daar wat opknippen. Zie ook bijvoorbeeld Dordrecht waar eveneens een knip gepland is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161406284
quote:
5s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Welke GoA?
Die mag je uitleggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')