De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt.
De kosten van een bestuurder zijn maar een fractie van de exploitatiekosten. Zolang je geen perrondeuren plaatst zal er toch iemand moeten zijn die het vertrekproces in de gaten houdt, want als er iemand tussen trein en perron valt zal een volledig automatische metro namelijk níet stoppen. Op de DLR zit ook gewoon iemand die dat doet (de 'passenger service agent').
En daarnaast krijg je nog hogere kosten voor onderhoud van materieel en infrastructuur, meer mensen die toezicht houden vanuit de verkeersleiding, de inzet van controleploegen, enzovoorts.
Domplein, oelewapper!quote:Op woensdag 13 april 2016 17:54 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een gouden hondenkop op het Museumplein in Utrecht ter ere van de Museumweek
Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.
Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen. Automatische metro's remmen gelijkmatiger waardoor je onderhoud naar beneden kan. In de VK & FR rijden ze ook op weekendnachten en onderhouden ze het spoor, dat mag geen belemmering zijn voor het invoeren.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.
Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt.
In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd.
Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden.
Beveiliging eromheen etc..quote:Op woensdag 13 april 2016 18:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein.
Goed zo.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Groene hekken? Er stonden tijdelijke hekken laatste keer dat ik daar was..
Groene hekken klinkt meer permanent achtig..
Yuckquote:Op woensdag 13 april 2016 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo.
Met van die grote spandoeken < SPOOR 7 > die naar de doorgangetjes verwijzen.
Absoluut, maar je moet investeringen wel om de juiste redenen doen. ATO voer je niet in omdat je dan in het weekend 's nachts een paar metro's kunt laten rijden (met een frequentie die toch al lager ligt dan overdag), je voert het in omdat er significante voordelen te behalen zijn.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen.
http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspxquote:Op het station in Maastricht is vandaag de nieuwe Sprinter gepresenteerd. De NS heeft met spoed 58 extra Sprinters besteld. Wat volgt is een uitgebreid test- en toelatingsprogramma dat hoort bij de introductie van een nieuwe trein.
1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?quote:Op woensdag 13 april 2016 18:54 schreef bork het volgende:
[..]
http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspx
usb en stopcontacten beter![]()
Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd?
Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:53 schreef James1988 het volgende:
Het inzetgebied van de nieuwe FLIRTs:
[ afbeelding ]
Bron: NOS - Nieuwe sprinters met usb, wifi, stopcontacten én een wc
Niet in mijn rijtuig gisteren.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?
Helaas, er staan gewoon mobiele ov-chippalen bij de bushaltes.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:27 schreef JDude het volgende:
Gratis stroopwafels. Ik zou de auto bijna thuis laten morgen.
Ook gratis vervoer trouwens, waarschijnlijk. De kaartcontrole schittert meestal door afwezigheid bij dit soort situaties.
Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch?quote:Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.
Ja. Die kwam ik dus vandaag tegen tijdens een bezoekje aan de Antwerpse havens. Komen aan op de Linkeroever, staat Crossrail met dat monster voor een rood sein te wachten richting de grote bundel aldaar. Eer ik de auto geparkeerd had, reed dat ding weer (ik kon niet eerder stoppen vanwege betonnen vangrail). Toen maar bij vertrek vanaf de bundel geklikt, toen daar de hoofdlijn op vertrok.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:01 schreef b2py het volgende:
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250
[ afbeelding ]
"Ja ik was in Nederland op vakantie, en ik heb daar mooie treinen gezien! Motorpost noemden ze het daar. Heb je een potloodje? Kijk zo zag ie eruitquote:Op woensdag 13 april 2016 19:01 schreef b2py het volgende:
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250
[ afbeelding ]
Welke GoA?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:27 schreef b2py het volgende:
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
Woerden en Den Boschquote:Op woensdag 13 april 2016 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |