Ah, dan heb ik zijn trein zien staan op de terminal. Maar de lok staat er nog steeds.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:28 schreef dennistd het volgende:
Kwam net trouwens nog een serie foto's tegen van de Class 47 op Europoort, even opklikken en dan naar rechts.
[ afbeelding ]
Yupquote:Op dinsdag 12 april 2016 21:11 schreef James1988 het volgende:
"They will be the first TGVs equipped with seats that rotate to face the direction of travel."
Grappig
Tamelijk debiel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:29 schreef Prins_Pils het volgende:
Oh tussen Ruurlo en Lievelde zie je ook zoveel van dit soort overwegen. Weg loopt tot de spoorbaan en dan een hek, is een paar jaar geleden gedaan want 'te onveilig', de beste overweg is géén overweg. Minder minder minder! moeten ze hebben gedacht
Je wilt niet weten hoeveel reizigers nu nog vragen:quote:Op woensdag 13 april 2016 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waren de borden gratis ofzo...
Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)quote:Op woensdag 13 april 2016 07:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tamelijk debiel.
Over hekken gesproken trouwens, over een groot deel van de lengte van het peron tussen spoor 6 en 7 in Amersfoort staan tegenwoordig ook hekken. Maar openkele plaatsen kun je er door. Dat is een perron dat al jaren gebruikt wordt in een grote overstapknoop, er is daar heel veel cross-platform verkeer.
Dus ik ben heel, heel benieuwd waarom men daar een hek geplaatst heeft.
Nooit zo bij stilgestaan, maar in een leuk diagrammetje bij de vervoerskundige analyse staat de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden als vierde snelste trein van het landquote:Op woensdag 13 april 2016 09:30 schreef boriq het volgende:
pdfje van het onderzoek naar de verdubbeling van de IJssellijn (o.a. tussen Deventer en Zwolle)
klik hier
Die dingen kosten niks en worden wel vaker gebruikt dus simpelweg uit de opslag getrokken..quote:Op woensdag 13 april 2016 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waren de borden gratis ofzo...
Ik neem aan dat ze in een andere buitendienststelling de andere helft ook verlagen?quote:Op woensdag 13 april 2016 09:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
Die knoopwaardes, interessante materie. Zwolle scoort lager dan Nijmegen op deze factor.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:30 schreef boriq het volgende:
pdfje van het onderzoek naar de verdubbeling van de IJssellijn (o.a. tussen Deventer en Zwolle)
klik hier
Het hart gaat toch wel wat sneller kloppen van de omnitrans-plaatjes, netwerkanalyses en staafdiagrammetjesquote:
quote:Op woensdag 13 april 2016 10:48 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Het hart gaat toch wel wat sneller kloppen van de omnitrans-plaatjes, netwerkanalyses en staafdiagrammetjes
Een rit van 50 kilometer met maar 1 stop onderweg. In de Randstad haal je dat niet, zeker niet met de boemelstukjes als Amsterdam Sloterdijk-Centraal-Amstel erbij wat je in Noord-Nederland niet hebt.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nooit zo bij stilgestaan, maar in een leuk diagrammetje bij de vervoerskundige analyse staat de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden als vierde snelste trein van het land
Sowieso staat Groningen bij drie van de vier snelste ritten. En daarna nog een paar keer Leeuwarden.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nooit zo bij stilgestaan, maar in een leuk diagrammetje bij de vervoerskundige analyse staat de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden als vierde snelste trein van het land
Dus jij gaat morgen vrijaf nemen en de hele dag heen en weer karrenquote:Op woensdag 13 april 2016 11:27 schreef JDude het volgende:
Gratis stroopwafels. Ik zou de auto bijna thuis laten morgen.
Ook gratis vervoer trouwens, waarschijnlijk. De kaartcontrole schittert meestal door afwezigheid bij dit soort situaties.
'Dakpanvervoer'.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:30 schreef boriq het volgende:
pdfje van het onderzoek naar de verdubbeling van de IJssellijn (o.a. tussen Deventer en Zwolle)
klik hier
Die zag ik vanmorgen om 6.10u staan toen ik het busstation in Oldenzaal op kwam. Moest toch even twee keer kijken, maar toen ik de bus uitstapte voor een foto reed ie wegquote:Op woensdag 13 april 2016 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
De vierde FLIRT voor Gouda-Alphen is inmiddels al in Nederland.
Dus heb je maar een filmpje gemaakt hoop ik?quote:Op woensdag 13 april 2016 11:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zag ik vanmorgen om 6.10u staan toen ik het busstation in Oldenzaal op kwam. Moest toch even twee keer kijken, maar toen ik de bus uitstapte voor een foto reed ie weg
mja, vind je het gek. Het is dan ook Lage Luciferquote:Op woensdag 13 april 2016 11:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit: Woordvoerder van NS kan station Lage Zwaluwe niet uitspreken![]()
quote:Op woensdag 13 april 2016 09:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
Flikker je een halve meter naar beneden dan als je dan een stap verder doet? Of is 37mm ook al hoogteverschil?quote:Op woensdag 13 april 2016 09:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
Cm of 10-20, er bestaan ook wegen tussen uiterstenquote:Op woensdag 13 april 2016 14:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Flikker je een halve meter naar beneden dan als je dan een stap verder doet? Of is 37mm ook al hoogteverschil?
Gaat lekker rond Utrecht vandaag.quote:AMSTERDAM
De politie doet op dit moment onderzoek naar een onbeheerde koffer in de internationale trein van Amsterdam naar Frankfurt. Passagiers hebben de trein uit voorzorg moeten verlaten.
De trein staat bij Breukelen. Het treinverkeer tussen station Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht Centraal is op last van de politie stilgelegd.
Nee tussen Dordrecht & Roosendaal gaat het lekkerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
84-76 = 8 cm verschil. Zeg maar een laag stoeprandje...quote:Op woensdag 13 april 2016 14:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Cm of 10-20, er bestaan ook wegen tussen uitersten
Het lijkt meer vanuit de treinquote:Op woensdag 13 april 2016 15:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
84-76 = 8 cm verschil. Zeg maar een laag stoeprandje...
Ja ik zag laatst iets voorbijkomen ergens.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:27 schreef b2py het volgende:
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
Jammerquote:Op woensdag 13 april 2016 16:29 schreef James1988 het volgende:
Daar zijn absoluut geen plannen voor.
Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is.quote:
In Frankrijk Parijs is lijn 1 toch nu ook automagisch, das pas een vaksbondlandstad...quote:Op woensdag 13 april 2016 16:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is.
En ten tweede omdat je dan oorlog krijgt met de vakbonden.
Dat is waar, maar in Parijs is het wel een stukje drukker dan in Rotterdamquote:Op woensdag 13 april 2016 16:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In Frankrijk Parijs is lijn 1 toch nu ook automagisch, das pas een vaksbondlandstad...
Wie bepaalt of het wel of niet nodig is? De overheid wilt graag nachtmetro's en dat kan je realiseren met ATO (Geen bestuurderskosten) en je kosten overdag dalen.. Lange termijnvisie ontbreekt dus eigenlijk..quote:Op woensdag 13 april 2016 16:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is.
En ten tweede omdat je dan oorlog krijgt met de vakbonden.
Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef James1988 het volgende:
8 centimeter is genoeg om een flinke smak te maken, maar dat kun je nog wel compenseren door het perron een beetje schuin af te laten lopen...
Bij de automatische metro hoor je het afstapje wel omgeroepen worden bij de perrons die in een curve liggen...quote:Op woensdag 13 april 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Je bent al gefocussed op het feit dat de trein hoger is dan het perron, het is meer uitzondering dat de trein gelijkvloers is met het perron..quote:Op woensdag 13 april 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Dus waarom wordt dat perron niet gewoon rechtgetrokken?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bent al gefocussed op het feit dat de trein hoger is dan het perron, het is meer uitzondering dat de trein gelijkvloers is met het perron..
ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wie bepaalt of het wel of niet nodig is? De overheid wilt graag nachtmetro's en dat kan je realiseren met ATO (Geen bestuurderskosten) en je kosten overdag dalen.. Lange termijnvisie ontbreekt dus eigenlijk..
Zijn ze mee bezig!quote:Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus waarom wordt dat perron niet gewoon rechtgetrokken?
Een weekend de ene kant en een weekend de andere kant, geduld is een schone zaak.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus waarom wordt dat perron niet gewoon rechtgetrokken?
De reden dat het zo goed gaat met Air France-KLMquote:Op woensdag 13 april 2016 16:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In Frankrijk Parijs is lijn 1 toch nu ook automagisch, das pas een vaksbondlandstad...
oh die mooie groene prorailhekken staan er maar voor een week ja?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Een weekend de ene kant en een weekend de andere kant, geduld is een schone zaak.
Groene hekken? Er stonden tijdelijke hekken laatste keer dat ik daar was..quote:Op woensdag 13 april 2016 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh die mooie groene prorailhekken staan er maar voor een week ja?
Al die keren dat ik een koffer onbeheerd heb zien staan in de ICE dan had er nooit een ICE gereden.quote:
Dat laatste word toch ook al consequent omgeroepen?quote:Op woensdag 13 april 2016 17:06 schreef bork het volgende:
[..]
Al die keren dat ik een koffer onbeheerd heb zien staan in de ICE dan had er nooit een ICE gereden.
Was gisteren in Vlaanderen met HEMA-kaartje zo gepland dat ik niet langs Zaventem moest, was gisteren die hele halte opgeheven![]()
Dat is al maandenlang zo..quote:Op woensdag 13 april 2016 16:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Een weekend de ene kant en een weekend de andere kant,
Nou nou zo zoquote:
Zeker maar toen ik dat maandagavond plande wist ik dat niet. In drie talen werd het zelfs omgeroepen op Antwerpen Centraal of waren het er vier?quote:Op woensdag 13 april 2016 17:10 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat laatste word toch ook al consequent omgeroepen?
De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt.
De kosten van een bestuurder zijn maar een fractie van de exploitatiekosten. Zolang je geen perrondeuren plaatst zal er toch iemand moeten zijn die het vertrekproces in de gaten houdt, want als er iemand tussen trein en perron valt zal een volledig automatische metro namelijk níet stoppen. Op de DLR zit ook gewoon iemand die dat doet (de 'passenger service agent').
En daarnaast krijg je nog hogere kosten voor onderhoud van materieel en infrastructuur, meer mensen die toezicht houden vanuit de verkeersleiding, de inzet van controleploegen, enzovoorts.
Domplein, oelewapper!quote:Op woensdag 13 april 2016 17:54 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een gouden hondenkop op het Museumplein in Utrecht ter ere van de Museumweek
Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.
Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen. Automatische metro's remmen gelijkmatiger waardoor je onderhoud naar beneden kan. In de VK & FR rijden ze ook op weekendnachten en onderhouden ze het spoor, dat mag geen belemmering zijn voor het invoeren.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.
Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt.
In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd.
Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden.
Beveiliging eromheen etc..quote:Op woensdag 13 april 2016 18:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein.
Goed zo.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Groene hekken? Er stonden tijdelijke hekken laatste keer dat ik daar was..
Groene hekken klinkt meer permanent achtig..
Yuckquote:Op woensdag 13 april 2016 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo.
Met van die grote spandoeken < SPOOR 7 > die naar de doorgangetjes verwijzen.
Absoluut, maar je moet investeringen wel om de juiste redenen doen. ATO voer je niet in omdat je dan in het weekend 's nachts een paar metro's kunt laten rijden (met een frequentie die toch al lager ligt dan overdag), je voert het in omdat er significante voordelen te behalen zijn.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen.
http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspxquote:Op het station in Maastricht is vandaag de nieuwe Sprinter gepresenteerd. De NS heeft met spoed 58 extra Sprinters besteld. Wat volgt is een uitgebreid test- en toelatingsprogramma dat hoort bij de introductie van een nieuwe trein.
1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?quote:Op woensdag 13 april 2016 18:54 schreef bork het volgende:
[..]
http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspx
usb en stopcontacten beter![]()
Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd?
Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:53 schreef James1988 het volgende:
Het inzetgebied van de nieuwe FLIRTs:
[ afbeelding ]
Bron: NOS - Nieuwe sprinters met usb, wifi, stopcontacten én een wc
Niet in mijn rijtuig gisteren.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?
Helaas, er staan gewoon mobiele ov-chippalen bij de bushaltes.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:27 schreef JDude het volgende:
Gratis stroopwafels. Ik zou de auto bijna thuis laten morgen.
Ook gratis vervoer trouwens, waarschijnlijk. De kaartcontrole schittert meestal door afwezigheid bij dit soort situaties.
Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch?quote:Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.
Ja. Die kwam ik dus vandaag tegen tijdens een bezoekje aan de Antwerpse havens. Komen aan op de Linkeroever, staat Crossrail met dat monster voor een rood sein te wachten richting de grote bundel aldaar. Eer ik de auto geparkeerd had, reed dat ding weer (ik kon niet eerder stoppen vanwege betonnen vangrail). Toen maar bij vertrek vanaf de bundel geklikt, toen daar de hoofdlijn op vertrok.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:01 schreef b2py het volgende:
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250
[ afbeelding ]
"Ja ik was in Nederland op vakantie, en ik heb daar mooie treinen gezien! Motorpost noemden ze het daar. Heb je een potloodje? Kijk zo zag ie eruitquote:Op woensdag 13 april 2016 19:01 schreef b2py het volgende:
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250
[ afbeelding ]
Welke GoA?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:27 schreef b2py het volgende:
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
Woerden en Den Boschquote:Op woensdag 13 april 2016 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |