abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 18:55:31 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161379346
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: nu.nl
Oh oh
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 12 april 2016 @ 19:36:21 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161380351
Docu over het werk in Maschen (zeg maar de Kijfhoek maar dan veel groter): http://www.ndr.de/fernseh(...)s,sendung348048.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161383138
De Euroduplex komt naar Bordeaux met de opening van de nieuwe HSL Tours - Bordaux waardoor de reistijd van Parijs naar Bordeaux met 1 uur en 10 minuten wordt verkort naar 2:04.

Meer: http://www.railwaygazette(...)-serve-bordeaux.html

En op dezelfde dag de aankondiging voor de dienstregeling aanpassing voor de opening HSL Le Mans - Rennes: http://www.railjournal.co(...)led.html?channel=523
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:08:06 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161383270
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:28 schreef dennistd het volgende:
Kwam net trouwens nog een serie foto's tegen van de Class 47 op Europoort, even opklikken en dan naar rechts.
[ afbeelding ]
Ah, dan heb ik zijn trein zien staan op de terminal. Maar de lok staat er nog steeds.
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:11:12 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161383369
"They will be the first TGVs equipped with seats that rotate to face the direction of travel."

Grappig :)
pi_161383409
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:11 schreef James1988 het volgende:
"They will be the first TGVs equipped with seats that rotate to face the direction of travel."

Grappig :)
Yup :Y
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:48:57 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161384910
In Silvolde, in de Achterhoek, is recent een onbewaakte overweg afgesloten, die gebruikt werd door fietsers en voetgangers. Het is volgens mij wat haastig gebeurd.
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:50:58 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161385012
Op z'n Frans _O-

De rest van de hekken komt vast nog wel een keer :')
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:29:45 #109
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161389551
Oh tussen Ruurlo en Lievelde zie je ook zoveel van dit soort overwegen. Weg loopt tot de spoorbaan en dan een hek, is een paar jaar geleden gedaan want 'te onveilig', de beste overweg is géén overweg. Minder minder minder! moeten ze hebben gedacht :P
doei
pi_161389953
Rijden er nou nog treinen door schiphol?
Volgens de NS app is er nog steeds niets aan de hand.
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:58:51 #111
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161390838
Het nieuws zei net dat er nog gewoon treinen rijden.
doei
  woensdag 13 april 2016 @ 00:07:45 #112
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161391051
Dat was het RTL nieuws trouwens, op AT5 is nu een live-uitzending en daar lijkt het of de perrontoegangen zijn afgesloten.

Het busstation en de taxiplaatsen, en een parkeergarage zijn wel geheel afgesloten.

Drie personen aangehouden.
doei
  woensdag 13 april 2016 @ 07:47:56 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161393353
Treinen reden wel, maar mochten niet stoppen. Ofzoiets.
  woensdag 13 april 2016 @ 07:54:10 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161393387
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:29 schreef Prins_Pils het volgende:
Oh tussen Ruurlo en Lievelde zie je ook zoveel van dit soort overwegen. Weg loopt tot de spoorbaan en dan een hek, is een paar jaar geleden gedaan want 'te onveilig', de beste overweg is géén overweg. Minder minder minder! moeten ze hebben gedacht :P
Tamelijk debiel.

Over hekken gesproken trouwens, over een groot deel van de lengte van het peron tussen spoor 6 en 7 in Amersfoort staan tegenwoordig ook hekken. Maar openkele plaatsen kun je er door. Dat is een perron dat al jaren gebruikt wordt in een grote overstapknoop, er is daar heel veel cross-platform verkeer.

Dus ik ben heel, heel benieuwd waarom men daar een hek geplaatst heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161393424
Helemaal aan de Amsterdamse zijde toch? Achter de trappen..
  woensdag 13 april 2016 @ 08:19:46 #116
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_161393545
Zijn er al foto's van uitpuilende IC's-Direct en vechtpartijen in Lage Zwaluwe?
pi_161393801
Nee, wel deze:
  woensdag 13 april 2016 @ 09:18:17 #118
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161394115
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:53 schreef b2py het volgende:
Nee, wel deze:
[ afbeelding ]
Waren de borden gratis ofzo... :')
pi_161394241
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Waren de borden gratis ofzo... :')
Je wilt niet weten hoeveel reizigers nu nog vragen:
'Gaat deze bus nu naar Zwijndrecht of Dordrecht?'
  woensdag 13 april 2016 @ 09:30:27 #120
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_161394302
pdfje van het onderzoek naar de verdubbeling van de IJssellijn (o.a. tussen Deventer en Zwolle)
klik hier
  woensdag 13 april 2016 @ 09:42:34 #121
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161394480
quote:
15s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tamelijk debiel.

Over hekken gesproken trouwens, over een groot deel van de lengte van het peron tussen spoor 6 en 7 in Amersfoort staan tegenwoordig ook hekken. Maar openkele plaatsen kun je er door. Dat is een perron dat al jaren gebruikt wordt in een grote overstapknoop, er is daar heel veel cross-platform verkeer.

Dus ik ben heel, heel benieuwd waarom men daar een hek geplaatst heeft.
Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 april 2016 @ 09:43:32 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161394493
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:30 schreef boriq het volgende:
pdfje van het onderzoek naar de verdubbeling van de IJssellijn (o.a. tussen Deventer en Zwolle)
klik hier
Nooit zo bij stilgestaan, maar in een leuk diagrammetje bij de vervoerskundige analyse staat de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden als vierde snelste trein van het land _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161394924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Waren de borden gratis ofzo... :')
Die dingen kosten niks en worden wel vaker gebruikt dus simpelweg uit de opslag getrokken..
pi_161394933
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
Ik neem aan dat ze in een andere buitendienststelling de andere helft ook verlagen?
pi_161395039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:30 schreef boriq het volgende:
pdfje van het onderzoek naar de verdubbeling van de IJssellijn (o.a. tussen Deventer en Zwolle)
klik hier
Die knoopwaardes, interessante materie. Zwolle scoort lager dan Nijmegen op deze factor.

Die dikke streep Nijmegen - Den Bosch is ook indrukwekkend, verklaart de noodzaak wel tot extra spitssprinters..

Interessante studie wel.

Verdubbeling van Olst - Deventer leidt tot nauwelijks meer reizigers in 2040 en dan gaan ze er nog van uit dat IC Olst & Wijhe gaat overslaan, dat zie ik niet gauw gebeuren. Verder komt het er op neer dat echt benodigde maatregelen ver buiten de provincie Overijssel liggen en dat meer een aangelegenheid wordt voor Noord-Brabant of Gelderland :Y

[ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 13-04-2016 10:38:54 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 april 2016 @ 10:45:08 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161395290
De vierde FLIRT voor Gouda-Alphen is inmiddels al in Nederland.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161395332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:24 schreef b2py het volgende:
Interessante studie wel.
Het hart gaat toch wel wat sneller kloppen van de omnitrans-plaatjes, netwerkanalyses en staafdiagrammetjes :D
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_161395415
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:48 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Het hart gaat toch wel wat sneller kloppen van de omnitrans-plaatjes, netwerkanalyses en staafdiagrammetjes :D
:r
  woensdag 13 april 2016 @ 10:58:05 #129
374442 R-K
Jawohl!
pi_161395531
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nooit zo bij stilgestaan, maar in een leuk diagrammetje bij de vervoerskundige analyse staat de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden als vierde snelste trein van het land _O-
Een rit van 50 kilometer met maar 1 stop onderweg. In de Randstad haal je dat niet, zeker niet met de boemelstukjes als Amsterdam Sloterdijk-Centraal-Amstel erbij wat je in Noord-Nederland niet hebt.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:03:03 #130
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_161395632
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nooit zo bij stilgestaan, maar in een leuk diagrammetje bij de vervoerskundige analyse staat de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden als vierde snelste trein van het land _O-
Sowieso staat Groningen bij drie van de vier snelste ritten. En daarna nog een paar keer Leeuwarden. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:12:33 #131
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  woensdag 13 april 2016 @ 11:16:09 #132
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161395910

Edit: Woordvoerder van NS kan station Lage Zwaluwe niet uitspreken :{
  woensdag 13 april 2016 @ 11:27:38 #133
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_161396117
Gratis stroopwafels *O*. Ik zou de auto bijna thuis laten morgen.

Ook gratis vervoer trouwens, waarschijnlijk. De kaartcontrole schittert meestal door afwezigheid bij dit soort situaties.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:28:23 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161396129
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:27 schreef JDude het volgende:
Gratis stroopwafels *O*. Ik zou de auto bijna thuis laten morgen.

Ook gratis vervoer trouwens, waarschijnlijk. De kaartcontrole schittert meestal door afwezigheid bij dit soort situaties.
Dus jij gaat morgen vrijaf nemen en de hele dag heen en weer karren :Y
  woensdag 13 april 2016 @ 11:32:20 #135
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161396192
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:30 schreef boriq het volgende:
pdfje van het onderzoek naar de verdubbeling van de IJssellijn (o.a. tussen Deventer en Zwolle)
klik hier
'Dakpanvervoer'.
Weer een nieuw woordje geleerd :P
doei
  Redactie Sport woensdag 13 april 2016 @ 11:38:34 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161396297
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
De vierde FLIRT voor Gouda-Alphen is inmiddels al in Nederland.
Die zag ik vanmorgen om 6.10u staan toen ik het busstation in Oldenzaal op kwam. Moest toch even twee keer kijken, maar toen ik de bus uitstapte voor een foto reed ie weg -O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 april 2016 @ 11:42:33 #137
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161396372
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die zag ik vanmorgen om 6.10u staan toen ik het busstation in Oldenzaal op kwam. Moest toch even twee keer kijken, maar toen ik de bus uitstapte voor een foto reed ie weg -O-
Dus heb je maar een filmpje gemaakt hoop ik? :)

Ja toch? :{

Ja toch????? :(
  Redactie Sport woensdag 13 april 2016 @ 11:46:21 #138
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161396436
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161396677
quote:
Leuk meisje O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 april 2016 @ 12:23:01 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161397178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Edit: Woordvoerder van NS kan station Lage Zwaluwe niet uitspreken :{
mja, vind je het gek. Het is dan ook Lage Lucifer ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 april 2016 @ 12:58:06 #141
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  woensdag 13 april 2016 @ 13:38:42 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161398599
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 13 april 2016 @ 14:00:45 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161399104
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vanwege het hoogteverschil. De helft van het perron is verlaagd . In plaats van het werk af te maken zetten ze er een hek neer. (Komt vaker voor, ook in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld)
Flikker je een halve meter naar beneden dan als je dan een stap verder doet? Of is 37mm ook al hoogteverschil?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161399136
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Flikker je een halve meter naar beneden dan als je dan een stap verder doet? Of is 37mm ook al hoogteverschil?
Cm of 10-20, er bestaan ook wegen tussen uitersten
pi_161400896
Alsof Gouda - alphen super belangrijk is. Die lui mogen blij zijn dat ze niet meer met die pleuristrams hoeven. Verder, gewoon bakkes houden.
  woensdag 13 april 2016 @ 15:37:34 #146
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_161400976
quote:
AMSTERDAM
De politie doet op dit moment onderzoek naar een onbeheerde koffer in de internationale trein van Amsterdam naar Frankfurt. Passagiers hebben de trein uit voorzorg moeten verlaten.

De trein staat bij Breukelen. Het treinverkeer tussen station Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht Centraal is op last van de politie stilgelegd.
Gaat lekker rond Utrecht vandaag.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_161400991
quote:
15s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:37 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Gaat lekker rond Utrecht vandaag.
Nee tussen Dordrecht & Roosendaal gaat het lekker :6 :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 april 2016 @ 15:40:56 #148
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161401023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Cm of 10-20, er bestaan ook wegen tussen uitersten
84-76 = 8 cm verschil. Zeg maar een laag stoeprandje...
pi_161401077
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:40 schreef ReisT het volgende:

[..]

84-76 = 8 cm verschil. Zeg maar een laag stoeprandje...
Het lijkt meer vanuit de trein
  woensdag 13 april 2016 @ 15:46:10 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161401114
8 centimeter is genoeg om een flinke smak te maken, maar dat kun je nog wel compenseren door het perron een beetje schuin af te laten lopen...
pi_161402080
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
  woensdag 13 april 2016 @ 16:29:49 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161402132
Daar zijn absoluut geen plannen voor.
  woensdag 13 april 2016 @ 16:30:21 #153
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161402144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:27 schreef b2py het volgende:
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
Ja ik zag laatst iets voorbijkomen ergens.

Tijdens de bouw in de jaren 60 heeft men er al rekening mee gehouden...
pi_161402178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:29 schreef James1988 het volgende:
Daar zijn absoluut geen plannen voor.
Jammer

Vraag me dan af waarom niet..
  woensdag 13 april 2016 @ 16:33:08 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161402203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Jammer

Vraag me dan af waarom niet..
Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is.

En ten tweede omdat je dan oorlog krijgt met de vakbonden. :s)
  woensdag 13 april 2016 @ 16:34:11 #156
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161402221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is.

En ten tweede omdat je dan oorlog krijgt met de vakbonden. :s)
In Frankrijk Parijs is lijn 1 toch nu ook automagisch, das pas een vaksbondlandstad...
  woensdag 13 april 2016 @ 16:35:07 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161402242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

In Frankrijk Parijs is lijn 1 toch nu ook automagisch, das pas een vaksbondlandstad...
Dat is waar, maar in Parijs is het wel een stukje drukker dan in Rotterdam :P
pi_161402291
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ten eerste waarschijnlijk omdat het niet nodig is.

En ten tweede omdat je dan oorlog krijgt met de vakbonden. :s)
Wie bepaalt of het wel of niet nodig is? De overheid wilt graag nachtmetro's en dat kan je realiseren met ATO (Geen bestuurderskosten) en je kosten overdag dalen.. Lange termijnvisie ontbreekt dus eigenlijk..
pi_161402311
In Kopenhagen, vergelijkbaar met Amsterdam/Rotterdam Rijnmond, rijden de automatische metro's de hele nacht iedere 5-15 minuten. Vliegende controle- en beveiligingsbrigades erbij. Prima geregeld.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 13 april 2016 @ 16:39:44 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161402339
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef James1988 het volgende:
8 centimeter is genoeg om een flinke smak te maken, maar dat kun je nog wel compenseren door het perron een beetje schuin af te laten lopen...
Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 april 2016 @ 16:40:50 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161402367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Bij de automatische metro hoor je het afstapje wel omgeroepen worden bij de perrons die in een curve liggen...
  woensdag 13 april 2016 @ 16:45:23 #162
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161402469
'Let op, dit perron loopt schuin'
doei
pi_161402502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als het überhaupt zou boeien zou NS ook wel eens af en toe kunnen omroepen bij een haltering dat je om het afstapje moet denken. Maar ik hoor alleen maar dat je aan je eigendommen moet denken EN dat je die ook mee moet nemen hihi haha walollig. Dat afstapje boeit gewoon niemand ene ruk.
Je bent al gefocussed op het feit dat de trein hoger is dan het perron, het is meer uitzondering dat de trein gelijkvloers is met het perron..
  woensdag 13 april 2016 @ 16:48:00 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161402532
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bent al gefocussed op het feit dat de trein hoger is dan het perron, het is meer uitzondering dat de trein gelijkvloers is met het perron..
Dus waarom wordt dat perron niet gewoon rechtgetrokken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 april 2016 @ 16:48:08 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161402535
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Wie bepaalt of het wel of niet nodig is? De overheid wilt graag nachtmetro's en dat kan je realiseren met ATO (Geen bestuurderskosten) en je kosten overdag dalen.. Lange termijnvisie ontbreekt dus eigenlijk..
ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt.

De kosten van een bestuurder zijn maar een fractie van de exploitatiekosten. Zolang je geen perrondeuren plaatst zal er toch iemand moeten zijn die het vertrekproces in de gaten houdt, want als er iemand tussen trein en perron valt zal een volledig automatische metro namelijk níet stoppen. Op de DLR zit ook gewoon iemand die dat doet (de 'passenger service agent').

En daarnaast krijg je nog hogere kosten voor onderhoud van materieel en infrastructuur, meer mensen die toezicht houden vanuit de verkeersleiding, de inzet van controleploegen, enzovoorts.
pi_161402550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus waarom wordt dat perron niet gewoon rechtgetrokken?
Zijn ze mee bezig!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161402589
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus waarom wordt dat perron niet gewoon rechtgetrokken?
Een weekend de ene kant en een weekend de andere kant, geduld is een schone zaak.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 april 2016 @ 16:51:26 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161402616
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

In Frankrijk Parijs is lijn 1 toch nu ook automagisch, das pas een vaksbondlandstad...
De reden dat het zo goed gaat met Air France-KLM
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 april 2016 @ 16:57:45 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161402758
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Een weekend de ene kant en een weekend de andere kant, geduld is een schone zaak.
oh die mooie groene prorailhekken staan er maar voor een week ja? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161402931
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

oh die mooie groene prorailhekken staan er maar voor een week ja? :D
Groene hekken? Er stonden tijdelijke hekken laatste keer dat ik daar was..

Groene hekken klinkt meer permanent achtig..
  woensdag 13 april 2016 @ 17:06:40 #171
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161403005
quote:
15s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:37 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Gaat lekker rond Utrecht vandaag.
Al die keren dat ik een koffer onbeheerd heb zien staan in de ICE dan had er nooit een ICE gereden.
Was gisteren in Vlaanderen met HEMA-kaartje zo gepland dat ik niet langs Zaventem moest, was gisteren die hele halte opgeheven :{ :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 13 april 2016 @ 17:10:17 #172
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_161403110
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:06 schreef bork het volgende:

[..]

Al die keren dat ik een koffer onbeheerd heb zien staan in de ICE dan had er nooit een ICE gereden.
Was gisteren in Vlaanderen met HEMA-kaartje zo gepland dat ik niet langs Zaventem moest, was gisteren die hele halte opgeheven :{ :o
Dat laatste word toch ook al consequent omgeroepen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 13 april 2016 @ 17:18:16 #173
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161403327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Een weekend de ene kant en een weekend de andere kant,
Dat is al maandenlang zo..
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

geduld is een schone zaak.
Nou nou zo zo :')
doei
  woensdag 13 april 2016 @ 17:18:42 #174
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161403339
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:10 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Dat laatste word toch ook al consequent omgeroepen?
Zeker maar toen ik dat maandagavond plande wist ik dat niet. In drie talen werd het zelfs omgeroepen op Antwerpen Centraal of waren het er vier?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161403438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:18 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Dat is al maandenlang zo..
Ik zeg toch nergens dat de weekend achtereenvolgend zijn of wel?
quote:
[..]

Nou nou zo zo :')
pi_161404261


Een gouden hondenkop op het Museumplein in Utrecht ter ere van de Museumweek
pi_161404312
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

ATO heb je pas écht nodig als je een capaciteitsgebrek hebt, je de treinen niet meer kunt verlengen en je ook niet meer treinen kunt laten rijden zonder dat één EZR'ende bestuurder de capaciteit van je lijn omlaag haalt.

De kosten van een bestuurder zijn maar een fractie van de exploitatiekosten. Zolang je geen perrondeuren plaatst zal er toch iemand moeten zijn die het vertrekproces in de gaten houdt, want als er iemand tussen trein en perron valt zal een volledig automatische metro namelijk níet stoppen. Op de DLR zit ook gewoon iemand die dat doet (de 'passenger service agent').

En daarnaast krijg je nog hogere kosten voor onderhoud van materieel en infrastructuur, meer mensen die toezicht houden vanuit de verkeersleiding, de inzet van controleploegen, enzovoorts.
De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.
  woensdag 13 april 2016 @ 18:03:24 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161404428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:54 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Een gouden hondenkop op het Museumplein in Utrecht ter ere van de Museumweek
Domplein, oelewapper!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 13 april 2016 @ 18:05:16 #179
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161404458
NS Flirt wordt vandaag aan het grote publiek gepresenteerd, iemand iets gezien?

http://www.rtvutrecht.nl/(...)getest-in-regio.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 13 april 2016 @ 18:05:28 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161404464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:56 schreef b2py het volgende:

[..]

De reden dat NS geen nachttreinen laat rijden zijn de kosten van het personeel, datzelfde zal gelden voor de RET.
Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.

Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt.

In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd.

Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden. :)
pi_161404509
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:03 schreef bork het volgende:

[..]

Domplein, oelewapper!
Ik las het en toch Museumplein opgeschreven :')
pi_161404550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kosten van personeel, paden, en (on)beschikbaarheid van de infra i.v.m. onderhoud. Dat zal bij RET ook allemaal meespelen.

Die kosten vallen niet allemaal op magische wijze weg wanneer je volautomatisch gaat rijden. Onderhoud aan het metrospoor moet nog steeds gebeuren. Treinen moeten nog steeds worden onderhouden. En je moet nog steeds iemand hebben die een oogje in het zeil houdt.

In Kopenhagen hebben ze een volautomatische metro, maar daar is ook ieder perron voorzien van deuren. De bovengrondse stations hadden dit oorspronkelijk niet omdat er werd gewerkt met sensors. Deze bleken echter te gevoelig te zijn (weggewaaide kranten triggerden de sensors) uiteindelijk zijn ook op deze perrons deuren geïnstalleerd.

Wil je volledig ATO rijden in Rotterdam, dan zul je ook alle perrons op de lijn moeten voorzien van deuren. Dat kost miljoenen, daar kun je heel wat bestuurders van in dienst houden. :)
Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen. Automatische metro's remmen gelijkmatiger waardoor je onderhoud naar beneden kan. In de VK & FR rijden ze ook op weekendnachten en onderhouden ze het spoor, dat mag geen belemmering zijn voor het invoeren.
pi_161404716
Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161404757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mag niet nee maar kan wel. NS heeft om een andere personele reden problemen met het rijden van treinen in het nachtgat en dat is de bemensing van de stations, niet zozeer die drie man op de trein.
Beveiliging eromheen etc..
  woensdag 13 april 2016 @ 18:29:06 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161404800
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Groene hekken? Er stonden tijdelijke hekken laatste keer dat ik daar was..

Groene hekken klinkt meer permanent achtig..
Goed zo.

Met van die grote spandoeken < SPOOR 7 > die naar de doorgangetjes verwijzen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161404983
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed zo.

Met van die grote spandoeken < SPOOR 7 > die naar de doorgangetjes verwijzen.
Yuck :X

Of zouden ze een regel hebben ">10 weken tijdelijke hekken -> moeten permanent. Mogen verwijderd worden na afronding werkzaamheden."
  woensdag 13 april 2016 @ 18:47:10 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161405112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is korte termijnvisie om de lange termijnwinst te baggetaliseren om wat bestuurders op de rails te houden en geen investeringen te doen.
Absoluut, maar je moet investeringen wel om de juiste redenen doen. ATO voer je niet in omdat je dan in het weekend 's nachts een paar metro's kunt laten rijden (met een frequentie die toch al lager ligt dan overdag), je voert het in omdat er significante voordelen te behalen zijn.

Bijvoorbeeld omdat je dan meer treinen per uur over dezelfde hoeveelheid staal kan knallen, of omdat de apparatuur die je nu hebt staan aan het einde van z'n economische/technische levensduur is en je tóch al fors moet gaan investeren in modernisering.

Als er op dit moment geen noodzaak is om ATO in te voeren en er niet de verwachting is dat dit in de komende jaren gaat veranderen, dan is ATO een leuk speeltje maar is het economisch niet verantwoord.
  woensdag 13 april 2016 @ 18:53:51 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161405267
Het inzetgebied van de nieuwe FLIRTs:



Bron: NOS - Nieuwe sprinters met usb, wifi, stopcontacten én een wc
  woensdag 13 april 2016 @ 18:54:34 #189
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161405275
quote:
Op het station in Maastricht is vandaag de nieuwe Sprinter gepresenteerd. De NS heeft met spoed 58 extra Sprinters besteld. Wat volgt is een uitgebreid test- en toelatingsprogramma dat hoort bij de introductie van een nieuwe trein.
http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspx

usb en stopcontacten beter :)
Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161405418
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250

  Redactie Sport woensdag 13 april 2016 @ 19:11:20 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161405580
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:54 schreef bork het volgende:

[..]

http://www.dichtbij.nl/ma(...)d-in-maastricht.aspx

usb en stopcontacten beter :)
Tot mijn stomme verbazing zittten er maar 2! stopcontacten in de eersteklas van NID en niks in de tweede klasse! Waarom? Die dingen zijn toch pas gereviseerd?
1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 13 april 2016 @ 19:11:42 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161405590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:53 schreef James1988 het volgende:
Het inzetgebied van de nieuwe FLIRTs:

[ afbeelding ]

Bron: NOS - Nieuwe sprinters met usb, wifi, stopcontacten én een wc
Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 april 2016 @ 19:13:29 #193
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161405625
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

1e klas zitten ze toch onder elke stoel bij DDZ?
Niet in mijn rijtuig gisteren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_161405690
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:27 schreef JDude het volgende:
Gratis stroopwafels *O*. Ik zou de auto bijna thuis laten morgen.

Ook gratis vervoer trouwens, waarschijnlijk. De kaartcontrole schittert meestal door afwezigheid bij dit soort situaties.
Helaas, er staan gewoon mobiele ov-chippalen bij de bushaltes.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 13 april 2016 @ 19:29:05 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161405963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.
Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch? :s)
  woensdag 13 april 2016 @ 19:29:06 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_161405967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:01 schreef b2py het volgende:
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250

[ afbeelding ]
Ja. Die kwam ik dus vandaag tegen tijdens een bezoekje aan de Antwerpse havens. Komen aan op de Linkeroever, staat Crossrail met dat monster voor een rood sein te wachten richting de grote bundel aldaar. Eer ik de auto geparkeerd had, reed dat ding weer (ik kon niet eerder stoppen vanwege betonnen vangrail). Toen maar bij vertrek vanaf de bundel geklikt, toen daar de hoofdlijn op vertrok.

  woensdag 13 april 2016 @ 19:31:26 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161406024
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:01 schreef b2py het volgende:
Dit vogelbekdier is mogelijk nog lelijker dan de V250

[ afbeelding ]
"Ja ik was in Nederland op vakantie, en ik heb daar mooie treinen gezien! Motorpost noemden ze het daar. Heb je een potloodje? Kijk zo zag ie eruit :Y

Ja in mijn herinnering hoor, is wel een tijdje geleden O-) "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 april 2016 @ 19:31:28 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161406025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:27 schreef b2py het volgende:
Weet iemand of er plannen zijn om de metro in Rotterdam uit te rusten met Automated Train Operation (ATO)?
Welke GoA?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 april 2016 @ 19:39:41 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161406247
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat Utrecht - Den Bosch er niet bij staat verbaast me eigenlijk ook. Gaan ze nou echt een stoptrein laten pendelen tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch? :s)
Woerden en Den Bosch ;)

Het klopt dat ze de sprinters hier en daar wat opknippen. Zie ook bijvoorbeeld Dordrecht waar eveneens een knip gepland is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161406284
quote:
5s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Welke GoA?
Die mag je uitleggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')