Jammer Dennis. Nu moet je het voorlopig met DD-AR of SGMm doen, terwijl misschien materieel als de SLT wel gewenst isquote:Op woensdag 13 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Geen Apeldoorn-Enschede dus, terwijl dat wel de eerdere planning was.
SNG en FLIRT zijn ter vervanging van Mat '64, SGMm, DD-AR en DDM-1, en om de inzet van DDZ in sprinters te beëindigen.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:57 schreef GlenSpey het volgende:
Zeg, als die FLIRTS er straks bijkomen, welk materieel gaat er dan opgeofferd worden? Of is het puur en alleen om mat 64 te vervangen (zoja, waarom zijn die dan nu al verdwenen) ?
Ah, wist niet dat SGM ook al aan zijn eind zat... jammer!quote:Op woensdag 13 april 2016 20:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNG en FLIRT zijn ter vervanging van Mat '64, SGMm, DD-AR en DDM-1, en om de inzet van DDZ in sprinters te beëindigen.
Oudste SGMm's zijn ouder dan de jongste MAT64'squote:Op woensdag 13 april 2016 20:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah, wist niet dat SGM ook al aan zijn eind zat...
Pagina 16 is wel verduidelijkend. In Olst komen maar 70% van de treinen richting Zwolle op tijd aan, in Wijhe 73% en in Deventer zo'n 84%.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:30 schreef boriq het volgende:
pdfje van het onderzoek naar de verdubbeling van de IJssellijn (o.a. tussen Deventer en Zwolle)
klik hier
oudste sgm is alweer 40 jaar oudquote:Op woensdag 13 april 2016 20:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah, wist niet dat SGM ook al aan zijn eind zat... jammer!
Dat laatste is best jammer omdat het knelpunt tussen Zutphen & Zwolle misschien wel dat zwaarste is..quote:Op woensdag 13 april 2016 20:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Pagina 16 is wel verduidelijkend. In Olst komen maar 70% van de treinen richting Zwolle op tijd aan, in Wijhe 73% en in Deventer zo'n 84%.
Pagina 22 geeft aan dat met de spoorverdubbeling van Deventer-Olst het punctualiteitsprobleem kan oplossen en de mogelijkheid biedt om Zwolle-Zuid te openen.
Toch wil GS van Overijssel wachten op de langzaam draaiende molen van de verbeterplannen/voorstellen voor de hele IJssellijn.
En uitbreiding van het aantal sprinterdienstenquote:Op woensdag 13 april 2016 20:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNG en FLIRT zijn ter vervanging van Mat '64, SGMm, DD-AR en DDM-1, en om de inzet van DDZ in sprinters te beëindigen.
Enkelsporig door Zutphen is ook niet bevorderlijk voor de punctualiteit als de trein richting zuiden ietsje vertraging heeft.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat laatste is best jammer omdat het knelpunt tussen Zutphen & Zwolle misschien wel dat zwaarste is..
De knoop Zwolle is maatgevend voor dienstregelingopbouw, Zupthen staat een treedje lager. Iets meer ruimte, al is het een minuut in beide richtingen kan al heel veel lucht bieden.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Enkelsporig door Zutphen is ook niet bevorderlijk voor de punctualiteit als de trein richting zuiden ietsje vertraging heeft.
Flirt is niet bestemd voor uitbreiding. SNG wel, op termijn. Het aantal sprinterdiensten wordt de komende jaren juist minder.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En uitbreiding van het aantal sprinterdiensten
Er is vandaag geen ICD uitgevallen naar Breda tot nu toequote:Op woensdag 13 april 2016 20:30 schreef zeefje het volgende:
Ik reed vanmorgen langs Zwijndrecht. Een en al onduidelijkheid, chaos, banen afgesloten voor bussen etc.
Gelukkig hoefde ik er niet te wezen.
Ik ben té lang uit de spoorwereld geweest merk ik al, dacht dat SNG en FLIRT hetzelfde wasquote:Op woensdag 13 april 2016 20:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Flirt is niet bestemd voor uitbreiding. SNG wel, op termijn. Het aantal sprinterdiensten wordt de komende jaren juist minder.
Je wordt gemist in het topic!quote:Op woensdag 13 april 2016 20:32 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik ben té lang uit de spoorwereld geweest merk ik al, dacht dat SNG en FLIRT hetzelfde was
Limburg, Gouda-Alphen en de Hoekse Lijn vallen weg, maar er komt links en rechts toch wel weer wat bij.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Flirt is niet bestemd voor uitbreiding. SNG wel, op termijn. Het aantal sprinterdiensten wordt de komende jaren juist minder.
niet te hard roepenquote:Op woensdag 13 april 2016 20:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is vandaag geen ICD uitgevallen naar Breda tot nu toe![]()
uiteraard is Zwolle maatgevend, maar als je die trein sneller door al die knopen kunt fietsen is dat alleen maar goedquote:Op woensdag 13 april 2016 20:23 schreef b2py het volgende:
[..]
De knoop Zwolle is maatgevend voor dienstregelingopbouw, Zupthen staat een treedje lager. Iets meer ruimte, al is het een minuut in beide richtingen kan al heel veel lucht bieden.
Dat is leuk om te horenquote:
Grade of Automation.quote:
Als ik het niet dacht. Wereldvreemde neukfouten.quote:
Waarom? En ter gelegenheid waarvan rijden ze helemaal naar Dresden?quote:Op woensdag 13 april 2016 23:00 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat die 01-1075 helemaal naar de teffes gaat midden in de ochtendspits..
Omdat de laatste 100 keer dat ding in de ochtendspits alles naar de klote hielp..quote:Op woensdag 13 april 2016 23:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom? En ter gelegenheid waarvan rijden ze helemaal naar Dresden?
Aha, is dat ding in slechte staat dan?quote:Op woensdag 13 april 2016 23:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat de laatste 100 keer dat ding in de ochtendspits alles naar de klote hielp..
Paar jaar geleden stond het halve baanvak Gouda - Woerden in de fik van de stoom die aan de zijkant er uit komt..
Ding ging laatste keer volgens mij ook kansloos defect.
In Dresden is een stoomevenement.
De vorige rit (naar Maastricht) ging niet helemaal volgens planning nee... Maar dat zou allemaal opgelost moeten zijn. Ik ga het vrijdag zien, dan ga ik naar Bochum-Dahlhausen toe.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, is dat ding in slechte staat dan?
Waarschijnlijk mag die e-loc weer niet in Venlo komen, daar is al vaker gedoe mee geweest. En Indusi zit sowieso al op de stoomloc, dus dat is geen probleem. En ten slotte kent men in Duitsland geen wegbekendheid volgens mij: alles staat beschreven in dikke boekwerken die bij controle op de juiste pagina opengeslagen moeten zijn.quote:Is het niet makkelijker om de loc in Venlo te wisselen? Zit je ook niet met weg bekendheid en Indusi van de stoomtreinmachinisten
Inbouwen van Indusi en water bijvullen las ik op hun sitequote:Op woensdag 13 april 2016 23:50 schreef James1988 het volgende:
Waarom staat dat ding twee uur in Venlo? Was er geen beter pad te vinden?
Waternemen kost niet meer dan een halfuur volgens mij en Indusi is volgens http://www.nicospilt.com/index_duitsland_012075.htm (bijna onderaan) niet veel meer dan een knop omzetten.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inbouwen van Indusi en water bijvullen las ik op hun site
Laat die waterkoker nou bijna de enige trein zijn die deze spits redelijk op tijd reedquote:Op donderdag 14 april 2016 09:20 schreef _serial_ het volgende:
Oke, wie is was er met zijn stoomtrein op pad ? Reizigerstrein op 2 trajecten vertraagd (Rotterdam - Utrecht, Utrecht - Eindhoven)
Goed nieuws dus dat het gebakkelei stopt.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:39 schreef b2py het volgende:
Rechtszaak Veolia ingetrokken, vanmiddag persco Provincie, Arriva & Veolia: http://www.1limburg.nl/op(...)cht?context=topstory
Dat is nog maar afwachten, zal ongetwijfeld een prijskaartje aan hangenquote:Op donderdag 14 april 2016 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed nieuws dus dat het gebakkelei stopt.
Dat laatste zal waarschijnlijk wel zo zijn. Er is een oplossing bereikt, maar welke? Dat horen we vanmiddag pas.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is nog maar afwachten, zal ongetwijfeld een prijskaartje aan hangen
In goed overleg zijn we er uitgekomen (AKA : zakje geld onder de tafel door )quote:Op donderdag 14 april 2016 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste zal waarschijnlijk wel zo zijn. Er is een oplossing bereikt, maar welke? Dat horen we vanmiddag pas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |