James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 01:07 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
b2py | woensdag 23 juli 2014 @ 01:09 |
Gewoon tijdens de koffiepauze denk? | |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 01:13 |
In de foto in de OP staan 2 dingen die je vandaag de dag niet meer zo zult aantreffen. Wat kunnen dingen ingrijpend veranderen in de 3 jaar sinds die foto is gemaakt. ![]() En ik vind het een crappy kutplaat, maar ik was toen minder bezig met de techniek en 'hoe maak ik er een mooie plaat van' dan tegenwoordig. ![]() | |
b2py | woensdag 23 juli 2014 @ 01:28 |
Fyra staat nog wel in het interrail ticket ![]() | |
greavy | woensdag 23 juli 2014 @ 01:44 |
vvmc meldt:http://www.vvmc.nl/bemensing-ddz/ Iemand de reden waarom er bij DDZ op VIRM6 één HC moet, en DDZ6 juist weer 2? | |
#ANONIEM | woensdag 23 juli 2014 @ 01:55 |
Het vvmc roept wel vaker wat. Dat is niet aan hen maar aan de vervoerder. Ik overwoog nog om lid te worden (áls er wat gebeurt, dan heb je toch iemand achter je staan), maar sinds onze CAO onderhandelingen uitliepen op een fiasco heb ik geen hoge pet van ze op. | |
b2py | woensdag 23 juli 2014 @ 02:09 |
Vakbond, vies woord. | |
#ANONIEM | woensdag 23 juli 2014 @ 02:12 |
Ik ben er ook niet weg van, maar het is wel handig als je een dispuut hebt met je werkgever. | |
JDude | woensdag 23 juli 2014 @ 07:12 |
Lol, sprinter Breda-Utrecht ingekort tot 4 bakken SLeT. Conducteur staat voor Tilburg al te bellen dat er in Den Bosch materieel bij moet. | |
Duvel | woensdag 23 juli 2014 @ 07:47 |
Er is me vanmorgen niets opgevallen bij het binnenrijden van Utrecht. | |
Surveillance-Fiets | woensdag 23 juli 2014 @ 08:23 |
'Rechtsbijstand voor je werk' verzekering heb je meer aan. De vakbond doet op individueel niveau niets. Alleen als er 1000 man op straat komen te staan zonder sociaal plan, doen ze iets. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 juli 2014 @ 08:27 |
Hoe kom je erbij dat de vakbond niets doet op individueel niveau? De AOb doet juist heel veel dingen voor individuen bijvoorbeeld en ik kan me niet voorstellen dat dat bij de VVMC heel anders is. | |
b2py | woensdag 23 juli 2014 @ 08:59 |
Soort studentenvereniging? ![]() | |
Salatrel | woensdag 23 juli 2014 @ 09:00 |
VIRM6 was in het begin ook 2 HC's maar ivm personeelstekorten is er destijds een afspraak op papier gezet tussen directie en OR om dit "tijdelijk" terug te brengen naar 1. de OR had echter zitten slapen want in de papieren stond geen einddatum. omdat de afspraak zo specifiek VIRM benoemd geldt de afspraak dus niet voor DDZ en moeten er dus in principe 2 HC's gesteld worden | |
Duvel | woensdag 23 juli 2014 @ 09:14 |
Ga even dom doen in een hoekje zonder internet alsjeblieft. | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 juli 2014 @ 09:26 |
Hear hear. | |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 09:35 |
Het is 9:35 en de SGMm waar ik in zit is nu al een sauna op wielen ![]() edit: 9:38 niet meer in de SGMm, fuck die sauna. [ Bericht 15% gewijzigd door James1988 op 23-07-2014 09:48:19 ] | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 10:42 |
Die organiseren toch dat wekelijkse staaktoernooi altijd? | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 10:44 |
Powerbank + USB-ventilator = ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 juli 2014 @ 10:46 |
Lees toch wel dat her en der veel materieeltekort is en dat er in diverse treinseries veel vervangend materieel zit. Daarnaast natuurlijk de nodige storingen op het Nederlandse spoor. | |
Peterselieman | woensdag 23 juli 2014 @ 10:47 |
Het kwartetten staat in Frankrijk en België wat vaker op de rol dan in Nederland | |
greavy | woensdag 23 juli 2014 @ 10:49 |
Herstelwerkzaamheden ![]() - Utrecht - Bijlmer - Den Haag HS - Centraal | |
Duvel | woensdag 23 juli 2014 @ 11:01 |
In Nederland valt het best mee. | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 11:04 |
In NL wel ja ![]() Ben je nog over dat wissel geboenderd vanochtend? ![]() | |
Duvel | woensdag 23 juli 2014 @ 11:11 |
![]()
| |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 11:23 |
| |
hhh38 | woensdag 23 juli 2014 @ 11:45 |
Staan ze met dodenherdenking ieder jaar dan 2 minuten stil? Ik vind eigenlijk een beetje overdreven. | |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 11:52 |
Ja, tijdens de dodenherdenking staan de treinen stil. Of internationale treinen dat ook doen weet ik niet, binnenlandse reizigers- en goederentreinen in ieder geval wel. | |
greavy | woensdag 23 juli 2014 @ 12:16 |
Wie heeft vanochtend de HSL gesloopt? ICd ging vanochtend vroeg weer een aantal keer via Dordrecht in beide richtingen ![]() | |
greavy | woensdag 23 juli 2014 @ 12:21 |
Oh. Logica. Defecte trein bij Oisterwijk, waar men gewoon omheen kan, want die trein is op spoor 2 geparkeerd. Maar door die defecte trein stopt de Sprinter Eindhoven > Tilburg Universiteit (in die richting) niet in Oisterwijk "want dat kan niet". Alle sporen hebben daar toch gewoon een perron? ![]() Edit: Omdat de overweg gesloten is door die defecte trein, kan je niet meer van- en naar spoor 3 komen. Dus stopt de sprinter niet. Is er daar niet een overloopmogelijkheid van- en naar spoor 1 vraag ik mij dan af .... Edit2: Kan alleen bij Tilburg en Boxtel ... Dat past natuurlijk niet fatsoenlijk. | |
Dr.Mikey | woensdag 23 juli 2014 @ 12:24 |
Even een vraag ik maak vandaar een retour reisje met de trein. Normaal zou ik daar een retourtje voor kopen want dat was goedkoper dan twee enkele reizen. Nu moet ik verplicht met de ov kaart maar hoe krijg ik mijn retour korting dan? | |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 12:24 |
De mijne (915, 8:57 uit Breda) ging nog over de HSL ![]() De prijs van een retour is jaren terug al aangepast naar de prijs van 2 enkele reizen. | |
greavy | woensdag 23 juli 2014 @ 12:24 |
Niet. Want dat is afgeschaft enzo. Want moeilijk. Je betaalt nu per enkele reis, volgens de tarieven die in de Reisplannert staan. | |
greavy | woensdag 23 juli 2014 @ 12:25 |
Toen reed men alweer over de HSL. Ging om de eerste 3 treinen per richting ofzo. | |
Dr.Mikey | woensdag 23 juli 2014 @ 12:26 |
Bedankt voor de info dan trap ik hier zo een vuilnisbak kapot. | |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 12:27 |
Wat? ![]() | |
greavy | woensdag 23 juli 2014 @ 12:29 |
Vorig jaar en twee jaar geleden zat er ook al geen verschil meer in, in twee enkeltjes of een retourtje. Accepteer het, of ga lopen ![]() | |
dcm360 | woensdag 23 juli 2014 @ 12:32 |
Nog wel langer dan 2 jaar geleden, want dat was toch al voor de introductie van de chipkaart? | |
Dr.Mikey | woensdag 23 juli 2014 @ 12:33 |
Je moet mensen behandelen zo als ze jouw behandelen. Als ik naar Roosendaal wil moet ik nu ook al extra omreizen via Deventer door de verplichte ov omdat je anders via de syntus moet en meer moet betalen. Ben ze wel beu eigenlijk. | |
drakin | woensdag 23 juli 2014 @ 12:34 |
Hebben ze niet in 1 keer verandert dacht ik, sowieso voor de introductie had je nog 40% korting op je retourreis. En in het begin van de ov kaart ook, daarom kocht ik nog altijd papieren retourtjes, vooral weekendretourtjes. | |
Ireyon | woensdag 23 juli 2014 @ 12:37 |
![]() | |
Ireyon | woensdag 23 juli 2014 @ 12:38 |
Pa: "Nou ik heb zo'n chipkaart gehaald hoor." Ik: ".. waarvoor?" Pa: "Jij wou toch morgen met de trein?" Ik: "Ja, naar Antwerpen.." Pa: "Hebben ze daar niet zo'n chipkaart?" .. | |
Salatrel | woensdag 23 juli 2014 @ 12:39 |
koop lekker een auto dan | |
dcm360 | woensdag 23 juli 2014 @ 12:42 |
Klaag bij Syntus over de prijzen dan. Heeft verder ook weer totaal niet van doen met het afschaffen van het retourtje door de NS... | |
hhh38 | woensdag 23 juli 2014 @ 12:42 |
Oh, dan is het in ieder geval consequent. | |
Duvel | woensdag 23 juli 2014 @ 12:55 |
Nee, is best een mooi moment, de trein gaat ook echt plat, dus alles is stil. | |
ReisT | woensdag 23 juli 2014 @ 12:59 |
Reizen op saldo bij NS kan sinds oktober 2009, pas in 2011 was de retourkorting helemaal verdwenen. | |
dennistd | woensdag 23 juli 2014 @ 13:12 |
Zo, wel zeven cent meer als je via Goor reist. Dat is inderdaad wel een bedrag om vernielingen voor aan te richten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 juli 2014 @ 13:21 |
Mooie plaat met een klaas die de met zijn treintje de wissels eens even flink ontroest ![]() | |
Ireyon | woensdag 23 juli 2014 @ 13:36 |
Treinen die een hoop sporen oversteken zijn toch wel een beetje mijn favoriete platen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 13:38 |
Dan heb je zeker een ander rijpad gevolgd ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 23 juli 2014 @ 13:51 |
Ik vind trouwens dat Prorail zichzelf enorm belachelijk heeft gemaakt om met veiligheid te komen als argument om niet te stoppen. Hoe onveilig vind je jezelf dan wel niet? | |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 13:54 |
Dit. | |
icloud | woensdag 23 juli 2014 @ 14:10 |
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom ze luik guillemins op de huidige plek hebben herbouwd? het is een prachtig station in the middle of nowhere, kilometers van het centrum af. Ze hadden toch ook palais volledig kunnen verbouwen en omdopen tot central station? | |
Ireyon | woensdag 23 juli 2014 @ 14:22 |
Palais ligt helemaal niet op het traject Brussel - Luik - Aken? Bovendien komt niemand op dat station omdat ze het centrum van Luik willen bezoeken. Het is meer zoals een Franse TGV Terminal, die liggen ook in de middle of nowhere maar zijn wel goed bereikbaar. | |
#ANONIEM | woensdag 23 juli 2014 @ 14:42 |
Ik kreeg ook al een smsje van werk, of we rekening wilde houden en de trein rond 16.00 uur op een veilig plek tot stilstand konden brengen om een minuut stilte in acht te nemen. Ben blij dat ik pas tussen 18.00 en 19.00 begin. Vind dit allemaal veels te overdreven. | |
icloud | woensdag 23 juli 2014 @ 15:49 |
Klopt gedeeltelijk, palais ligt natuurlijk wel op route luik-guillemins-aken, en als je kijkt dan zie je dat er maar een een mink stukje spoor ontbreekt om palais- ans mogelijk te maken | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 16:27 |
Dat is geen argument, dat is een pavlov-reactie. Op alles wat eindigt met een vraagteken volgt "Nee, Kanniet, Veiligheid." Ohne nach zu denken. | |
Ireyon | woensdag 23 juli 2014 @ 16:27 |
Ja op een kaart ziet het er heel mooi en haalbaar uit, maar ben je überhaupt weleens op Palais geweest? Dat station ligt z.g.a. ondergronds. Als je daar een terminal zoals Guillemins wilt realiseren dan moet men 1) ruimte zien te vinden (eigenlijk houdt het daar al mee op, want die ruimte is er niet) 2) een tunnel graven onder een hoop oude gebouwen in het centrum 3) een verbinding aanleggen met het steilste stuk spoor van België (de Helling van Ans) en 4) alle doorgaande treinen Brussel - Guillemins laten keren. | |
icloud | woensdag 23 juli 2014 @ 16:32 |
Ik ben er vaak genoeg geweest, twee weken geleden voor het laatste nog, de ruimte is der zat zolang je in de lengte denkt en niet in de breedte.( sloop bijvoorbeeld het nmbs pand ) Als je rue de hesbaye volgt, dan heb je relatief weinig weinig oude gebouwen en kun je meteen intakken op het bestaande spoor, voor het hoogteverschil moet inderdaad een oplossing gevonden worden maar dag kan niet moeilijk zijn in deze tijd. Het kopmaken is inderdaad wel een probleem maar dag is luxe. | |
icloud | woensdag 23 juli 2014 @ 16:36 |
Ik ben nooit aan de andere zijde van palais geweest, maar volgens mij zou je in de breedte nog kunnen utibreiden naar rue de anglais | |
dcm360 | woensdag 23 juli 2014 @ 16:37 |
Je snapt hopelijk wel dat 'het kan niet moeilijk zijn tegenwoordig' en 'het is een luxeprobleem' argumenten zijn zonder ook maar enige inhoud? | |
icloud | woensdag 23 juli 2014 @ 16:38 |
Luik guillemins is een prestige project, een typisch wafelijzerproject, bij dat soort projecten kan alles zolang de vlamingen maar nog gekkere dingen doen. | |
dcm360 | woensdag 23 juli 2014 @ 16:45 |
'Bij dat soort projecten kan alles' is nog steeds niet een steekhoudend argument... Overigens, alles kan is ook niet waar, de naam 'Luik-Guillemins' wijzigen is immers niet doorgevoerd. | |
icloud | woensdag 23 juli 2014 @ 16:58 |
Een naamswijziging is niet doorgegaan omdat het een idioot plan was, en geen enkel fatsoenlijk argument was + de enorme tegenstand. Als jij kijkt welke krankzinnig plan ze hebben uitgevoerd in Antwerpen, dan lijkt mij de zin dan kan alles, een understatement, de techniek vormt het plafond. Moet jij je eens voorstellen dat je vanaf nu dagelijks in de bijlmer moet uitstappen om vervolgens de bus naar het centrum te nemen, lijkt je dat prettig of zinvol? [ Bericht 1% gewijzigd door icloud op 23-07-2014 17:10:48 ] | |
dcm360 | woensdag 23 juli 2014 @ 17:11 |
Een betere vraag lijkt me: lijkt het jou prettig om de treinen tussen Rotterdam en Amsterdam in het vervolg maar via Den Haag Centraal te laten gaan? Dat ligt immers dichter op het centrum. De situatie nu is echter ook niet heel erg vervelend. | |
#ANONIEM | woensdag 23 juli 2014 @ 17:12 |
Alle treinen moeten via Usqert. | |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 17:13 |
Incoming rant van Fles over Den Haag Centraal en HS in 3, 2, 1... ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 juli 2014 @ 17:15 |
Straks (eindelijk) weer een rangeerdienst ![]() | |
icloud | woensdag 23 juli 2014 @ 17:16 |
Den haag is een kopstation en levert dus veel meer problemen op. In principe hoeven alleen de internationale treinen kop te maken in luik, de overige treinen kun je oplossen met een crossover overstap. | |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 17:23 |
Want daar maak je reizigers blij mee, bedoel je? | |
Peterselieman | woensdag 23 juli 2014 @ 17:26 |
![]() Dat is zo ongeveer Waddenzee. Kunnen ze net zo goed helemaal de plomp in rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 17:32 |
Ja natuurlijk ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 juli 2014 @ 17:34 |
Heb je er al iets van gezegd? | |
icloud | woensdag 23 juli 2014 @ 17:38 |
ik denk dat het aantal rezigers tussen aachen en brussel ,wat niet per hogesnelheidstrein reist, zeer beperkt is en vanaf de richting vise moest je toch al overstappen. | |
dcm360 | woensdag 23 juli 2014 @ 17:38 |
Of je bouwt buiten het centrum een station met goede verbinding naar het centrum, zonder deze problemen. O wacht... | |
icloud | woensdag 23 juli 2014 @ 17:46 |
Luik moet het juist hebben van zijn centrum. | |
dcm360 | woensdag 23 juli 2014 @ 17:55 |
Als ik de reizigersaantallen zo zie, lijkt dat wel mee te vallen. | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 17:57 |
nee. Kutmensen. En ik ben een schijterd. [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 23-07-2014 19:04:56 ] | |
Peterselieman | woensdag 23 juli 2014 @ 19:03 |
kan ook wel iets minder, Fles ... | |
b2py | woensdag 23 juli 2014 @ 19:04 |
Hoe is je aankomst in Utrecht vandaag? | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 19:06 |
Prima, ben niet verder dan Utrecht geweest, dus ik hoefde niet uit het westen te komen. | |
Zug-Chef | woensdag 23 juli 2014 @ 19:13 |
Gister zelfde gekut tussen Zwolle en Leeuwarden met van die adhd kids. Toen ik binnen kwam lopen al. Gelijk iets van gezegd. Ging daarna nog wat drinken halen bij de Kiosk en bij terugkomst waren ze netjes een coupe opgeschoven. Als je het netjes vraagt snappen ze het meestal wel. | |
Salatrel | woensdag 23 juli 2014 @ 19:18 |
dit dus.... de mensen die specifiek in een stiltecoupe willen zitten weten waar ze moeten zijn... diegene die er niet specifiek willen zitten letten er ook niet op en dan is er nog de groep die niet cared | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 19:19 |
Toen ik instapte zaten ze er al, dus al minimaal vanaf Hilversum tot Amersfoort heeft er niemand wat van gezegd. Ik voel me dan ook niet zo geroepen om het leed van de hele wereld op mijn nek te nemen. | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 19:32 |
Het boeltje werd in Apeldoorn trouwens afgelost door een stel collega's die alleen maar aan het praten waren. Maar dan wel soort van zachtjes. Tsja, waarom ga je dan in de stiltecoupé zitten? ![]() Beter heffen ze die kutstiltecoupés gewoon op want er komt alleen maar irritatie van. | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 19:39 |
En het gekke is, het maakt mij op zich niet uit waar ik terecht kom in de vaart der volkeren. Als ik in een normale-mensencoupé terecht kom en mensen zitten te praten of te bellen, dan stoor ik me er totaal niet aan. Maar in een stiltecoupé heb ik dan een soort van angst voor mogelijke plaatsvervangende schaamte "Oh jee straks zegt er iemand wat van EN DAN?! ![]() Ik ben me er eentje ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 19:41 |
ALS IK HIER TOEVALLIG IN HET STILTETOPIC ZIT MOETEN JULLIE HET MAAR ZEGGEN HOOR ![]() | |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 19:43 |
Sssssssssst ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 19:49 |
Sowwy ![]() | |
Sandrvich | woensdag 23 juli 2014 @ 19:59 |
Schiiiiiiiiiterende locs! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 20:07 |
Vind je dat mooi ja? Gewoon klats boem hoekig. Lampen erop, klaar. Vormgeving? Fukkit, het moet treinen trekken. Ik vind het maar niks die dingen. | |
Yreal | woensdag 23 juli 2014 @ 20:15 |
herkenbaar | |
b2py | woensdag 23 juli 2014 @ 21:34 |
Graag gedaan :-) | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 juli 2014 @ 21:48 |
Het is meestal OF 100 Watt, of 1 Ampere bij 230V | |
Peterselieman | woensdag 23 juli 2014 @ 21:51 |
Biertje? | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 juli 2014 @ 21:53 |
Ik probeer vanaf Vrijdag bij te lezen... heb ik iets gemist? Was even met de trein op en neer naar Breda vanaf MLV ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 21:56 |
Naah | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 juli 2014 @ 21:57 |
Wat is dat voor teringshit joh? Ik pakte afgelopen zaterdah de ICD van Breda naar Rdam, gaat ie over Dordrecht en had in principe gewoon de dienstregeling kunnen halen (Deed ie niet want hij stond 5 minuten stil), waarom rij je dan nog over de HSL? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 juli 2014 @ 22:00 |
![]() ![]() | |
hhh38 | woensdag 23 juli 2014 @ 22:07 |
Jullie hebben zo'n soort vraag al vaker beantwoord, maar ik heb geen zin om het terug te zoeken: Welke kaart voor OV kan ik het beste nemen als ik van donderdagmiddag (31 juli) tot maandagmiddag (4 augustus) in Parijs ben? We zijn van plan veel met de metro te doen en Versaille staat ook op het programma. | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 juli 2014 @ 22:08 |
ARTHUR DROPJES!!!!!!! ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 juli 2014 @ 22:10 |
Hangt er vanaf hoe de handel afgezekerd is. is100 Watt een gemiddelde, dan kan je best een frituurtje aanzetten van 1500 watt als de coupe 36 stoeljtesheeft ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 juli 2014 @ 22:24 |
Via de HSL win je tussen Rotterdam en Breda maar enkele minuten en dat komt met name omdat Dordrecht overgeslagen wordt. Daarnaast zit er een buffer in. Hoogstwaarschijnlijk vanwege het gepruts dat in die regio aan de orde van de dag is ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 juli 2014 @ 22:32 |
Overigens in de trein van Roosendaal naar Antwerpen liep de conducteur tegen iedereen te mopperenn dat ze ondanks dat ze niet uitchecken in A'pen of Brussel, toch voortaan moesten inchecken in NL..echt, waaaaaarom ![]() ![]() | |
mschol | woensdag 23 juli 2014 @ 22:40 |
het doet tenminste wat het moet doen, dat is hier nog wel eens de vraag (V250 anyone?) | |
mschol | woensdag 23 juli 2014 @ 22:41 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 22:44 |
NIET HATEN OP ANSALDO ![]() ![]() | |
_JdM_ | woensdag 23 juli 2014 @ 22:49 |
Gister en vandaag een "weekendje" naar Maastricht/Gulpen gedaan. Gisteren moesten we in Maastricht op de bus terug naar Gulpen wachten, dus gingen we even kijken op het station. En daar kwam zojuist 6 bakjes ICM aan als IC uit Amsterdam ![]() Het nomenswaardige komt nu pas: er zat een groepje waarbij er een een product samenreiskorting op een annonieme kaart had geladen, maar het saldo was te laag en niet ingecheckt en toch ingestapt. (natuurlijk fout..) De jongen in kwestie had al zoiets van "oh, sorry, er is blijkbaar iets niet goedgegaan, ik zal er op letten". Na de opmerking "maar er staat te weinig saldo op, dus logisch dat je niet kon inchecken" was het voor de HC wel goed genoeg (jij maakt een fout, het ligt niet aan NS/chipkaart, dus jij heb geluk dat ik er geen groot probleem van maak, zorg ervoor dat het niet nog een keer gebeurd) en liep door,om de man, die iets verderop, zat te controleren. Een meisje, die in dat groepje zat, bleef er maar op doorgaan dat hij maar liefst 20 euro op zijn kaart moest zetten voor zo'n klein ritje (Maastricht-Sittard, a 2 euro). HC meldde ook netjes dat hij eigenlijk geen zin had om voor die 2 euro een boete van 37 euro uit te schrijven. Toch bleef ze erop doorgaan dat het belachelijk was en dat hij het eens van de menselijke kant moest bekijken. HC meldde inmiddels dat zijn taak o.a. het controleren van kaartjes was, en als hij bij verkeerde kaartjes niks zou doen, hij ook wel niet kon gaan controleren. HC was uiteindelijk bij de deur van de coupe en en ze bleef maar doorgaan: "Bekijk het eens aan de menselijke kant blabla". Dat meisje meldde dus tussen neus en lippen door dat ze, omdat ze het niet eens was met het systeem "omdat de NS zijn zaakjes niet op orde heeft", maar zijn ingestapt. Voor de HC was de maat nu vol en schreef een Uitstel Van Betaling (a 37 euro) uit. Met daarbij de melding dat op het moment dat het meisje zich 2 minuten niet met de zaak had bemoeid en de HC ondertussen naar de volgende coupe was gelopen, de jongen met een waarschuwing er vanaf gekomen was. Meisje was er niet meeeens, dat de jongen een boete kreeg omdat zij voor haar mening uitkwam. En ze ging een klacht indienen ![]() Complimentje voor de HC, stiekem hebben wij genoten iets verderop. ![]() | |
greavy | woensdag 23 juli 2014 @ 23:18 |
Wat is dat voor onzin bij die Fransozen? Ik wil een ticket boeken Lille > Amiens en terug. Via Capitaine-train wordt alleen "print at SNCF desk"-achtige optie geboden. Bij die website van SNCF zelf kan je alleen per post of op het station ophalen, maar kan je weer niet via Paypal ofzo betalen ![]() WAAROM kan je geen homeprint-ticket fixen? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En JA, ik heb GEEN tijd om op het station een ticket op te halen. Heb een overstap van 8 minuten ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 23-07-2014 23:25:24 ] | |
greavy | woensdag 23 juli 2014 @ 23:22 |
Oh. Nu snap ik het. TER-tickets kan je niet als E-ticket bestellen "want dat is voorlopig niet mogelijk" ![]() ![]() ![]() ![]() En eigenlijk snap ik het ook weer niet dus ![]() ![]() HOE kom ik dan op tijd aan een ticket voor dit traject? Online gaat hem niet worden, want die Fransozen bieden dat niet aan ![]() ![]() ![]() Misschien maar wéér een ritje naar Lille maken en aan het loket ff lobbyen? Iemand die weet of ik bijvoorbeeld zondag al zo'n ticket kan kopen voor 23 augustus? | |
Regenjas | woensdag 23 juli 2014 @ 23:29 |
Ja, kan ook gewoon bij de kaartautomaten. De SNCF loopt lichtjaren achter met e-tickets en het afhalen van bestellingen bij automaten gaat ook vaak fout, om die reden verkoopt Capitaine-train tickets voor Thalys alleen maar als je zo'n fancy Thalys TheCard hebt, want dan kan de conducteur de tickets op zijn of haar railpocket opzoeken De Duitsers hebben dan weer heel andere problemen, want ik trof dit soort toestanden aan in een ICE van de week. Toevallig vond ik op het internet er foto's van: ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 23 juli 2014 @ 23:33 |
Zoals ik al zeg, ik heb 8 hele minuten om de overstap te halen. Daar wordt ik niet blij van niet om nog via het loket te rennen. Daarom vraag ik, iemand alternatieven buiten een bezoek aan Lille vooraf? | |
James1988 | woensdag 23 juli 2014 @ 23:35 |
Is die ellende nou nog steeds niet opgelost? ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 23 juli 2014 @ 23:35 |
Vreemd verhaal. Dus omdat een meisje loopt te klagen, krijgt een jongen een boete en jij vindt dat complimenten waard? | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 23:42 |
goed verhaal. Dit is precies waarom ik ergens een bloedhekel aan vrouwen heb. Ze weten gewoon nooit wanneer ze hun snavel moeten houden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 23:45 |
Ja natuurlijk. Hij zat hartstikke fout, maar conducteur is bereid het door de vingers te zien. BEN DAAR DAN BLIJ MEE. En ga niet als een dolle kip lopen zaniken over van alles en nog wat, want dan kom je gewoon alsnog aan de beurt. Volledig terecht gehandeld van die conducteur. | |
Kansenjongere | woensdag 23 juli 2014 @ 23:48 |
Hij zat toch ook niet te klagen? Dat was iemand anders. Ik vind het nogal vreemd dat je blijkbaar iemand anders een boete aan kunt naaien. Verder heeft ze natuurlijk wel een punt dat het van de zotten is dat je om voor 2 euro te kunnen reizen eerst 20 euro op je kaart moet laden en dat je vervolgens 2,50 kunt gaan betalen als je aan het loket de resterende 18 euro terug wil. Met zoveel minachting richting de klant kom je alleen weg als monopolist. | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 23:54 |
Ze hoorden toch bij elkaar? Ik zou als ik die gast was haar hard in d'r kut schoppen voor dat aannaaien van die boete. Ja dat kan wel zijn, maar het heeft totaal geen zin om dan tegen een conducteur oorlog te gaan trappen. Die voert gewoon de regels uit. En die denkt "Joh okee, geen zin in toestanden, ik doe coulant, iedereen blij." Maar als je dan denkt iemand te helpen door hem te behoeden voor een boete, en er komt ZO veel pure ondankbaarheid terug, en ook volstrekt onterecht ("Je moet het van de menselijke kant zien!" Ja hallo die man DOET niet anders dan dat!) dan geloof ik heel goed dat zo'n conducteur zegt "WTF ik probeer jullie te matsen en ik krijg DIT? Krijg de pest, hier, je boete, vangen." ![]() | |
dcm360 | woensdag 23 juli 2014 @ 23:55 |
Tja, waarom ga je in godsnaam zitten verkondigen aan de conducteur dat je betalen voor een reis om wat voor reden dan ook onzin vindt, terwijl één van jouw reisgenoten dat zojuist niet gedaan heeft, en de conducteur dan formeel gezien een boete moet uitschrijven? Blijkbaar vond de conducteur dat het noodzakelijk was om aan te geven dat niet betalen niet getolereerd wordt, ondanks dat hij eerder bedacht had om een uitzondering te maken. | |
Kansenjongere | woensdag 23 juli 2014 @ 23:57 |
Natuurlijk heeft dat geen enkele zin, maar die conducteur is vermoedelijk een van de weinige NS-medewerkers die ze nog te spreken krijgt en waar ze dus haar frustratie kan uiten. Verstandig is het niet, begrijpelijk wel als je ziet hoe de NS met haar klanten om gaat. | |
Dr_Flash | woensdag 23 juli 2014 @ 23:58 |
ja precies. Niks raars aan, dat wijf is gewoon zo lomp als kak. Tsja, en dan heeft dat weleens gevolgen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 00:00 |
Tsja, en zo zijn het altijd de mensen op het veld die de klappen kunnen vangen. Ook dat is heel verklaarbaar inderdaad. Maar jij vond het niet terecht dat die jongen alsnog beboet werd. Dus jij vond dat het die conducteur zijn taak was om zich dan maar onder te laten pissen door een stel zwartrijders. Dus jij vindt eigenlijk dat zwartrijders overal maar mee weg moeten kunnen komen. Dus je bent eigenlijk gewoon zelf een zwartrijder. En een kraker. En hopelijk heb je ook aids. | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 00:01 |
Wacht, je vriend krijgt geen bon, en jij gaat alsnog zeiken? Wat een teef ![]() | |
greavy | donderdag 24 juli 2014 @ 00:01 |
Ik vraag me af, kan bijvoorbeeld het internationale loket van NMBS tickets naar Amiens (Frankrijk) verkopen? Dat zou veel tijd en een ritje naar Lille uitsparen (dan moet ik graven om tijd te vinden die ik eigenlijk niet heb). Heb iig het verzoek aan de klantenservice gesteld omdat de NMBS deze tickets niet via het online boekingssysteem mag/kan verkopen. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 00:01 |
kut geschopt zou hebben, ik zei het al ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 00:02 |
Ben je familie van dat meisje? Je redeneert namelijk net zo onnozel. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 00:02 |
online systeem van de DB al geprobeerd? | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 00:03 |
Nee, ik overdrijf gewoon precies zoals jij ![]() ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 00:03 |
Aha, je hebt dus gewoon niet zo goed leren lezen op de basisschool. | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 00:04 |
Wat lul je nou dom man. Hoeveel schappelijker moet die man omgaan met reizigers? Had hij hem ook nog klaar moeten pijpen ofzo? | |
greavy | donderdag 24 juli 2014 @ 00:04 |
Het probleem is, het kan en mag niet via E-ticket. DB kan het helemaal niet verkopen. Nergens niet. Dus ik moet langs _een_ loket. Lille lukt het sowieso, maar als het bijvoorbeeld al in Antwerpen kan, komt beter uit. Want eigenlijk heb ik gruwelijk veel tijd tekort de komende weken, tot die trip ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 00:04 |
Nou, leg het me dan nog maar eens haarfijn uit, Snuggles. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 00:05 |
Ik ben weer veilig thuis. Geen treinrampen gehad in het Noorden. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 00:06 |
Serieus, Amiens moet toch wel lukken? Grote stad, TGV verkeer, niet ver van België... | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 00:06 |
He jammer zeg. | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 00:07 |
1. Ik begrijp dat mensen hun irritatie over een klantonvriendelijk systeem tegen iemand willen uiten die dat systeem vertegenwoordigt. Dat het niet slim is dat te doen als een van je vrienden een gunst wil van die persoon heb ik nooit ontkend. 2. Ik vind het vreemd dat als persoon A gaat klagen, persoon B een boete krijgt. Alle andere aannames hebben jullie er toch echt zelf bij verzonnen. | |
greavy | donderdag 24 juli 2014 @ 00:08 |
Ik denk dat ik het zaterdag of zondag inderdaad maar even ga proberen inderdaad. | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 00:12 |
Als je gaat klagen over het systeem tegen een lage uitvoerder, ben je een neukmongool Zou een mooie worden. Je bent toch een clubje?
| |
hhh38 | donderdag 24 juli 2014 @ 00:14 |
Sorry, even mijn vraag naar voren schoppen. Kan iemand mij van nuttig advies voorzien? ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 00:14 |
Een van de taken van die lage uitvoerder is dat hij aanspreekpunt in de trein is voor de reizigers. Aanhoren van klachten hoort dus gewoon bij zijn functie. Als ze niet met een gezamenlijk reisproduct reisden zijn het voor de vervoerder individuele klanten. | |
dcm360 | donderdag 24 juli 2014 @ 00:15 |
Maar er werd al eerder vermeld dat het ging om samenreiskorting, dus die vlieger gaat niet op. | |
Surveillance-Fiets | donderdag 24 juli 2014 @ 00:16 |
Punt is dat ze hun zaken gewoon niet op orde hadden. Dat je het er niet mee eens bent is leuk, maar ga niet stoer lopen doen. ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 00:17 |
Nee, niet bepaald. Als je wil klagen, ga je maar lekker klagen waar je hoort te klagen. Als je bij mij als postbode gaat klagen over de prijs van de postzegels kan je voortaan ook door de stront zakken. Daar is de klachtlijn voor. Ik wil je zelfs nog het nummer geven, maar verder opbokken. Oh, maar hij gunt je knul 1 wat, als dan persoon 2 hem gaat lopen afkatten is het heel logisch dat je ineens niet meer zo vergevingsgezind was. | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 00:17 |
Er werd vermeld dat er een van het groepje samenreiskorting had. Of dat meisje onderdeel vormde van die samenreiskorting vertelt het verhaal niet. | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 00:18 |
Jongen, lekker fucking boeiend. Je moet gewoon je bek houden als je niet beboet wordt. ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 00:19 |
Volgens onderstaande pagina (in opdracht van de NS) hoort dat wel degelijk tot zijn taken: http://www.intergo.nl/pro(...)cteur-op-nsr-treinen | |
Surveillance-Fiets | donderdag 24 juli 2014 @ 00:19 |
natuurlijk hoorde zij erbij. Als een of andere kutsnol mij een boete aan zou naaien op deze manier had ik haar toch wel even de grafkanker gescholden. ![]() | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 00:20 |
Wat de neuk is intergo nou weer voor bron | |
dcm360 | donderdag 24 juli 2014 @ 00:20 |
Wat er wel vanaf mag lijkt me een vriendelijke 'Dankuwel meneer/mevrouw*' (*haal door wat niet van toepassing is). Klagen daarentegen, geheel mee eens ![]() | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 00:22 |
Ja, je bent het er toch wel mee eens dat bij een lage loonslaaf klagen fucking zinloos is? | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 00:22 |
Een adviesbureau dat door de NS is ingehuurd om een beeld voor de toekomstige taak van de hoofdconducteur op te stellen. | |
dennistd | donderdag 24 juli 2014 @ 00:23 |
Wij hebben als buschauffeurs van die mooie kaartjes die je een zeurende passagier in de hand kunt drukken. Met daarop het nummer van de klantenservice, laat ze het daar maar uitzoeken/-vechten... | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 00:23 |
Zelfs dan. Waar haal je het idee vandaan dat hc klagende mensen te woord moet staan op basis van dat stukje ADVIES proza? | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 00:24 |
mooi is dat, van die mensen die dan roepen "Ik GA WEL EENS EFFE EEN KLACHT OVER JOU INDIENEN ![]() "doe maar, zal ik mijn baas even bellen of wilt u het nummer van de klachtenlijn? ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 00:25 |
Dit stukje proza was eerder gevonden dan de taakomschrijving van de hc zoals door de NS is opgesteld, maar ik kan me niet voorstellen dat serviceverlening richting de klant daar niet in is opgenomen en daar valt het aanhoren van vragen, maar ook klachten onder. | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 00:26 |
Beetje wereldvreemd ben je wel he, als je verwacht dat een hc een serieus klaag-aanspreekpunt moet zijn ![]() | |
dennistd | donderdag 24 juli 2014 @ 00:27 |
Maar daar staat ook de controle op geldigheid van vervoersbewijzen en het zonodig uitschrijven van boetes in lijkt me. En dat deel had ie dus al genegeerd. Hij wou ook het aanhoren van de klacht negeren, maar bedacht zich op het laatste moment en handelde toch nog naar de regels. Hulde voor deze HC zou ik dan zeggen ![]() | |
_JdM_ | donderdag 24 juli 2014 @ 00:28 |
Maar dat is dus het rare... Je gaat als reiziger tegenover de HC klagen over "het systeem" (dat is niet zo heel raar, als aanspreekpunt voor de reiziger), en dat hij daardoor maar maatschappelijke kant moet bekijken en daarover blijven doorgaan. Vervolgens heeft ie ook nog uitgelegd dat iedereen betaald en daardoor het niet maatschappelijk verantwoord is, dat iemand zwartreist en daar niks aan gedaan wordt. En dat hij als conducteur ook kaartjes moet controleren. En volgens dat meisje moest hij, als hij de kaartjes controleert en het niet goed gaat - maar de hand over het hart strijken en het moeten laten zitten? Dan zou jij ook niet de kaartjes hoeven controleren. Dat meisje was dus haar eigen argument onderuit aan het halen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 00:29 |
Okee jij spoort niet. Kan de beste overkomen ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 24 juli 2014 @ 00:29 |
Ik zou dat wijf de boete laten betalen.. Tering hee | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 00:33 |
| |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 00:40 |
Had ze mooie tieten? Dan had ik het haar vergeven in ruil voor een vuige neuqpartij | |
_JdM_ | donderdag 24 juli 2014 @ 00:43 |
Het was 'n Zuid Limburgster. ![]() ![]() | |
icloud | donderdag 24 juli 2014 @ 00:48 |
Niks mis mee ![]() ![]() | |
Ireyon | donderdag 24 juli 2014 @ 02:12 |
Ik ga *ergens* in de week van 4 - 8 augustus 2 daagjes naar DLRP ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 juli 2014 @ 05:48 |
De Larp? | |
JDude | donderdag 24 juli 2014 @ 07:43 |
Zou juist daar gaan zitten, lekker rustig ![]() | |
Surveillance-Fiets | donderdag 24 juli 2014 @ 07:54 |
Ja, ze gaan uitgebreid staan luisteren naar hele betogen zonder inhoud om dan te zeggen: moet je bij de minister zijn. ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 07:55 |
Volgens jou bepaalt de minister het instaptarief? | |
Surveillance-Fiets | donderdag 24 juli 2014 @ 07:56 |
Nou, de conducteur in ieder geval niet. ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 07:57 |
Die werkt in ieder geval nog voor het bedrijf dat dat heeft bedacht en die moet toezien op het naleven ervan. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 09:02 |
Gotjeezes is dat gezanik nou NOG bezig? ![]() | |
Duvel | donderdag 24 juli 2014 @ 09:04 |
Vanmorgen naar spoor 18 ook geen *bonk*. Wel een afgesloten trap. | |
greavy | donderdag 24 juli 2014 @ 09:05 |
Het lukt inderdaad. Volgens het NMBS Contact Center kost het voor 2 tickets retour ¤101,60 (¤50,80 pp retour). En de NMBS is gelijk weer zo vriendelijk om de rit op te splitsen, zodat ik op beide trajecten het goedkoopste tarief betaal, en geen internationaal tarief Moeskroen - Amiens (nu boek ik gelijk Moeskroen - Lille erbij tegen het weekendretour-tarief). Dat wordt dus een bezoekje aan het loket Antwerpen. | |
Duvel | donderdag 24 juli 2014 @ 09:07 |
Ja, dit werd vanmorgen ook omgeroepen: wagon bla bla is afgesloten, neem plaats in een andere. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 09:25 |
ik zal er vanmiddag wel eens op letten of ik er achter kan komen welk wissel het precies is ![]() | |
ReisT | donderdag 24 juli 2014 @ 09:30 |
Vanmorgen van spoor 7 richting Amsterdam wel een flinke *bonk*. Zou best hetzelfde wissel kunnen zijn waar je van/naar spoor 8 doorheen kan bonken? De trap van 18/19 naar de Noordertunnel komt nooit meer terug. | |
Duvel | donderdag 24 juli 2014 @ 10:00 |
Dat las ik ja. Lekker logisch. | |
spectrumanalyser | donderdag 24 juli 2014 @ 10:10 |
gisteravond zat er een man te fappen in een volle intercity amsterdam-den helder. gele korte broek. liep na zijn daad snel weg, leek wel onder invloed van drugs. mensen in de coupe trokken er niets van aan. | |
Duvel | donderdag 24 juli 2014 @ 11:06 |
Hihi, trokken! | |
Dos37 | donderdag 24 juli 2014 @ 11:06 |
Agh moet kunnen toch | |
Surveillance-Fiets | donderdag 24 juli 2014 @ 11:16 |
heeft ie het wel weer zelf opgeruimd dan ![]() | |
Dr.Mikey | donderdag 24 juli 2014 @ 11:29 |
Ik krijg omreis advies via Zutphen. Moet ik dan ook extra betalen voor de syntus of geldt dat niet bij omreis advies. | |
dennistd | donderdag 24 juli 2014 @ 12:08 |
Ja, je moet gewoon in- en uitchecken bij Syntus en NS, je extra kosten kun je via de NS Klantenservice weer terugvragen | |
James1988 | donderdag 24 juli 2014 @ 12:15 |
"De OV-chipkaart maakt reizen makkelijk" | |
Kansenjongere | donderdag 24 juli 2014 @ 14:35 |
En vergeet die andere klassieker "Invoering van de OV-chipkaart zal het reizen niet duurder maken" niet. | |
spectrumanalyser | donderdag 24 juli 2014 @ 14:42 |
![]() | |
Jhovall | donderdag 24 juli 2014 @ 14:43 |
Heel de SNCF is crappy, (behalve de ingenieurs daar). Communicatie met die lui is zo enorm moeilijk, met hun onderlinge machtstrijd...... ps. Weet iemand toevallig iets van negatieve kilometrering af in Nederland en Duitsland? En waarom ze dit doen? | |
James1988 | donderdag 24 juli 2014 @ 14:52 |
Sinds wanneer is de ICE een SNCF-trein? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 juli 2014 @ 15:04 |
Heel logisch ![]() | |
Jhovall | donderdag 24 juli 2014 @ 15:04 |
Verkeerde quote :S | |
Duvel | donderdag 24 juli 2014 @ 15:37 |
Dafuq? Dit gaat over een ICE... | |
ReisT | donderdag 24 juli 2014 @ 15:45 |
Terwijl je ook gewoon op het perron kan inchecken... Ik zag vanmiddag dat er een mobiele incheckpaal naast die kapotte poortjes stond. | |
spectrumanalyser | donderdag 24 juli 2014 @ 15:47 |
heb je toevallig gezien hoe die mobiele incheckpaal vastgemaakt is? | |
ReisT | donderdag 24 juli 2014 @ 17:23 |
Daar heb ik niet op gelet. | |
bork | donderdag 24 juli 2014 @ 17:47 |
Klima Anlage is niet hun sterkste punt, net 2 dagen in Mercure Hotel (4 sterren) gezeten waar er geen airco was ![]() O, ja gevraagd m.b.t. e-ticket en inchecken bij paaltje zonder die functie, meneer zolang de poortjes open zijn hoeft u zich daar niet druk over te maken. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 18:01 |
Vanavond laatste van 5 diensten.... Nachtdienstje rangeren. Kijken of er nog extra stelletjes ingezet gaan worden in verband met het Europese voetbalavontuur van FC Groningen ![]() De sfeer is in de stad fenominaal, gebroederlijk wordt er gezongen en bier gedronken. | |
Sandrvich | donderdag 24 juli 2014 @ 18:07 |
Blijft fantastisch hoe goed al het personeel is ingelicht en er zoveel duidelijkheid over is. ![]() | |
Salatrel | donderdag 24 juli 2014 @ 18:20 |
mbt etickets heeft diegene wel een punt ![]() | |
Maegrim | donderdag 24 juli 2014 @ 18:25 |
3 nachtjes met de testtrein mee, wordt weer hard werken ![]() | |
b2py | donderdag 24 juli 2014 @ 18:32 |
De tandjes, morgen naar Berlijn, ligt de gehele S-Bahn plat tussen Friedrichsstrasse en Zoo ![]() | |
Sandrvich | donderdag 24 juli 2014 @ 18:34 |
Rijdt dat Belgische meet/test-rijtuig nog rond in Nederland? Zag 'm laatst in Rotterdam staan. ![]() | |
Maegrim | donderdag 24 juli 2014 @ 18:36 |
kweenie, foto? | |
Sandrvich | donderdag 24 juli 2014 @ 18:37 |
Even zoeken! EDIT: ![]() Deze dus. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 18:44 |
Nee ik ook geen bonk vanmiddag naar spoor 11. Moet een ander rijpad geweest zijn. | |
Maegrim | donderdag 24 juli 2014 @ 18:47 |
ben die nog niet tegen gekomen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 18:51 |
Er rijdt ook nog een plan U variant (diesel). Die kom ik 1-2 keer per jaar tegen in het Noorden. | |
b2py | donderdag 24 juli 2014 @ 18:55 |
Of het is gerepareerd ![]() | |
Toekito | donderdag 24 juli 2014 @ 19:00 |
Treinen is saai de laatste dagen. geen leuke dingen meer te beleven! | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 19:02 |
Oh ik al flink vaak de laatste weken. Voornamelijk in Utrecht en Amersfoort ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 19:04 |
Stennis trappen met de HC en opgepakt worden door de Spopo's. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 19:05 |
Spopo's ja, waar zie je die nog ![]() | |
Toekito | donderdag 24 juli 2014 @ 19:05 |
ik mis serieus de kantoordodo's met hun knuppelverhalen. | |
James1988 | donderdag 24 juli 2014 @ 19:05 |
Raad eens wie daar juist langs wilde? ![]() | |
Toekito | donderdag 24 juli 2014 @ 19:06 |
raad eens wie er in trein naar Den Haag zit, vlak voor De Kuip. Hopelijk blijft dat rijden. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 19:08 |
Zwolle lopen ze nog wel eens rond, dat kantoortje zit naast dat perron dat naar Kampen gaat. In Groningen zitten ze naast de busparkeerplaats, maar wanneer je trammelant hebt duurt het een eeuwigheid ![]() Laatst de trdl gebeld dat er een persoon langs het spoor liep die ik naar de overweg had mee genomen. Die was behoorlijk in de war en vroeg of ik de politie wilde bellen, omdat hij problemen had. Dan sta je bij de overweg te wachten op de politie, dat vervolgens pas na een kwartier aan komt zetten. Ik hield alles vast. Daar heb ik ook mijn beklag over gedaan bij de teamleider. Het duurt te lang, en dat komt doordat de spoorwegpolitie een te groot gebied heeft. Dan assisteert de plaatselijke politie wel, maar dat duurt dus lang. | |
Toekito | donderdag 24 juli 2014 @ 19:24 |
Ik kwam btw wel op Rdam CS. Is wel 1 bak chaos daar. | |
boriq | donderdag 24 juli 2014 @ 19:29 |
NS Reizigers en Prorail hebben de adviesaanvraag: "Herfstmaatregelen en wijzigingen dienstregeling najaar 2014" naar het LOCOV opgestuurd. Hierin onder andere wat er vorig jaar in de 'winter' goed ging en wat er minder goed ging. Ook wordt er aandacht besteed aan wat minuten-wijzigingen, onder andere de aansluiting van de sprinter naar Zwolle op de stoptrein naar Zutphen in Hengelo wordt met één minuut verruimd. Het meest interessante is eigenlijk wel de herintroductie van het DDAR. Het DDAR wordt in het document vooral samen genoemd met de serie 5400 (Amsterdam Centraal - Zandvoort aan Zee) klik edit: het document spreekt van 19 stammen DDAR, het getal wat volgens mij ook genoemd was door insiders op Somda. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 19:37 |
Is ook een kutstad natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 juli 2014 @ 19:37 |
Leuk verhaal, maar bij de eerste de beste bries ligt het hele land gewoon weer op zijn gat | |
Toekito | donderdag 24 juli 2014 @ 19:39 |
![]() | |
boriq | donderdag 24 juli 2014 @ 19:39 |
Als alles zou rijden zouden ze ook niets hebben om op te schrijven onder het kopje 'wat kan er beter' en dat willen wij natuurlijk ook niet. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 juli 2014 @ 19:40 |
Gelukkig ben je niet serieus, anders had ik je namelijk laten kielhalen ![]() | |
Duvel | donderdag 24 juli 2014 @ 19:43 |
Volgens mij wordt ie geduwd door een dieselloc. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 19:44 |
Wegens volstrekt onvoorzienbaar apocalyptisch noodweer ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 19:51 |
Dat zou ook kunnen, misschien weet die user (even de naam kwijt) die bij Eurailscout werkt hoe dat zit? | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 20:02 |
De paar keren dat ik hem zag zat er aan beide kanten zo'n Eurailscout meetmonster. | |
Peterselieman | donderdag 24 juli 2014 @ 20:08 |
Dit. Een D-loc sleept of duwt de mP-Jules of mP Jim af en toe over de dieselsporen | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 20:11 |
Hoe lang van tevoren kan ik TGV boeken? | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 20:12 |
Dan ben ik waarschijnlijk in de war met een ander meetvoertuig ![]() | |
_JdM_ | donderdag 24 juli 2014 @ 20:14 |
https://www.flickr.com/photos/enricoschreurs/13450843143 Die?(=UST-96 met standaard aanhang Klmos'je) | |
b2py | donderdag 24 juli 2014 @ 20:21 |
Dag of 90? | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 20:23 |
Hmm. NU dus ![]() | |
Yreal | donderdag 24 juli 2014 @ 20:26 |
nee, de goedkoopste kaartjes zijn het goedkoopste ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 20:29 |
Ja lekker, de stokbroodvretende mensheid zeker ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 juli 2014 @ 20:41 |
zoiets kan dus: http://home.kpn.nl/alfred(...)pril04-1/Jules05.htm Behalve die Wadloper dan ![]() | |
James1988 | donderdag 24 juli 2014 @ 20:42 |
Hoe vroeger je boekt, hoe groter de kans dat je een Prem's (goedkoop, treinbinding, niet omwisselbaar, niet annuleerbaar) kunt bemachtigen. Voor zover ik weet start de verkoop 92 dagen voor vertrek (3 maanden). | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 20:44 |
Ik heb nog HE LE MAAL NOOIT met de TGV gereisd ![]() | |
James1988 | donderdag 24 juli 2014 @ 20:46 |
Same here. Ik heb dus ook nog nooit in een Duplex gezeten. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 20:55 |
Hoerige hoerezooi. Ik kan alleen maar kiezen om tickets in Frankrijk of Luxemburg op te halen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 juli 2014 @ 20:55 |
e-tickets kan toch gewoon op voyage europe? | |
James1988 | donderdag 24 juli 2014 @ 20:57 |
Ook via Capitaine Train? | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 20:58 |
Weet ik veel,. ik probeer TGV.com want ik ben een beginner | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 20:59 |
urls? | |
James1988 | donderdag 24 juli 2014 @ 21:05 |
https://www.capitainetrain.com/ | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 21:06 |
Dat woyage europe is ook leuk. Daar betaal ik ineens 89 euro voor precies dezelfde trein als die op TGV .com 59 was ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 21:10 |
Terminaal gefaal all around. Krijg de pest ik zoek wel een stuntvlieger. Sterf TGV | |
James1988 | donderdag 24 juli 2014 @ 21:15 |
![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 juli 2014 @ 21:20 |
Impulsiviteit olé olé! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 21:21 |
Kun je niet kiezen om het kaartje te reserveren en ter plekke uit de gele automaat te halen? Zo heb ik het vorige keer gedaan toen ik met de TGV ging. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 21:22:00 ] | |
Duvel | donderdag 24 juli 2014 @ 21:35 |
Ah ja, als ie geen ATB meet, kan ie gewoon getrokken worden. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 21:35 |
ik vind het onvoldoende intuďtief allemaal. Als ze zo graag mijn geld willen, maak dan een betere website. De groeten. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 21:39 |
Als ik op tgv.com (linkt door naar voyages-sncf.com) kijk, dan is de site netjes in het Nederlands en kan je gewoon je ticket thuis uitprinten. Dus wat er nou zo moeilijk is? ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 21:41:44 ] | |
b2py | donderdag 24 juli 2014 @ 21:41 |
voyages-sncf al geprobeerd? En zo lastig is ophalen op Gare de Nord toch niet? | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 21:44 |
nee. ik verstop me vanaf Brussel zuid wel in de plee ![]() | |
b2py | donderdag 24 juli 2014 @ 21:51 |
![]() | |
b2py | donderdag 24 juli 2014 @ 21:54 |
En trouwens, als je in Brussel overstapt kan je toch ook b-europe doen? Of bel de klantenservice van de ŘBB en laat ze thuis sturen.. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 21:55 |
ik kijk morgen wel weer. kutfranse | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 22:01 |
Het enige kutte dat ik tot nu toe ben tegengekomen, is dat ik nu dankzij tracking cookies ook op andere sites tegen deze spelfout aan moet kijken:![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 22:01:32 ] | |
James1988 | donderdag 24 juli 2014 @ 22:04 |
"Zoecken" ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:05 |
Wat is het probleem? het kan nooit zo ingewikkeld zijn als het TER probleem waarin ik vandaag tegenaan gelopen ben... ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 juli 2014 @ 22:08 |
Was dat erger dan treinen die niet langs perrons passen of niet passende roltrappen? | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 22:09 |
Ik wou gewoon al die mooie dingen in Nîmes gaan bekijken. Maar als ik zie hoe veel duurder het voor niet-fransen is en hoe onnodig kut en moeilijk het allemaal is, dan ben ik er al snel klaar mee. Zoek je een reisadvies, krijg je alleen maar dingen die op 1 dag kunnen. Als ik Deventer - Nimes plan, met vertrek na 18:00, dan wil ik niet horen dat er de volgende dag om 13:43 EEN verbinding is. Dan wil ik gewoon in Brussel overnachten EN DAAR OOK EEN REISADVIES VOOR KRIJGEN. Maar nee hoor, dat is allemaal weer te veel gevraagd. Nou dan hou ik de poen wel in de zak, ook best. Lijers. | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 juli 2014 @ 22:10 |
Wat nou als je Darkwing lief aankijkt of hij de tickets wil gaan ophalen in Parijs en ze dan naar je opstuurt ofzo? | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 22:10 |
Anders ga je toch met de auto (als je die hebt) richting Frankrijk (hotel/pension) en vanaf daar avontuurlijk op pad met de trein? | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 juli 2014 @ 22:10 |
Niet denken in problemen maar in oplossingen dus. | |
hhh38 | donderdag 24 juli 2014 @ 22:11 |
Even een nieuw schopje, kan iemand mij van advies voorzien? ![]() | |
James1988 | donderdag 24 juli 2014 @ 22:11 |
DARKWING!!!111oneoneoneoneoneeins | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:11 |
Meestal heb je dan ook de bewuste CC nodig die gebruikt is, hangt er vanaf hoe Fles, zn validatie doet... | |
#ANONIEM | donderdag 24 juli 2014 @ 22:12 |
Lokquote ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 juli 2014 @ 22:12 |
Bij het ophalen? Dat zou inderdaad vervelend zijn. | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:12 |
Sorry over het hoofd gezien, ga je ook naar disney? of is Versaille het verst? | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:13 |
Mn gootsteen is verstopt ![]() | |
hhh38 | donderdag 24 juli 2014 @ 22:13 |
Geen Disney | |
hhh38 | donderdag 24 juli 2014 @ 22:14 |
Thanks ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:14 |
even rekenen... | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:15 |
T is mode http://www.geenstijl.nl/m(...)t_heet_in_trein.html | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 22:17 |
ik zeg toch ik kijk morgen wel verder ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:18 |
Hoeveel volwassenen, hoeveel kids? en zoja kids, leeftijd? Edit: Moet je van/naar luchthaven? | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 22:19 |
Kiddan. Je kunt in Frankrijk je eigen GtbV-regeling... .KOPEN ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:21 |
Jij ging morgen verder ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juli 2014 @ 22:21 |
Ja deze had ik nog staan | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:21 |
Smoesjes ![]() | |
hhh38 | donderdag 24 juli 2014 @ 22:22 |
We komen gewoon aan op Gare du Nord. 1 volwassene, een jongere van 20 en een kind van 17. | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:23 |
Zo jees, pretpakket wiskunde ![]() | |
hhh38 | donderdag 24 juli 2014 @ 22:28 |
Sorry ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:42 |
Goed, versaille is zone 4 zie http://clos-jarcy.wifeo.com/images/p/pla/plan-RER.JPG 2 opties: Mobilis (Gewoon een dagkaartje, voor de stokbroodvreter, niet gericht op toeristen) Volwassene: is 5 dagen dus 5 keer 11.20 = 56 euro voor een ticket zone 1tm4 (Maximaal, in de wetenschap dat je dus iedere dag dus naar Versaille zou reizen) (Maar bij een dagje minder ver reizen kan je ook een mobilis zonde 1 tm 2 of 1 tm 3 nemen dus dan word het nog goedkoper, voor tarieven http://www.transilien.com/static/tarifs/mobilis ). Blijf je in parijs, dan is het dus zone 1:2 Dit is dus de goedkoopste oplossing voor de volwassene Ticket Jeune Mobilis (Onder de 26) is 5 dagen dus 5 keer 8.10= 40.50 euro voor een ticket zone 1 tm 5 (zone 1tm4 bestaat niet in jongeren tarief) (Maximaal bedrag, als je iedere dag dus naar versaille zou reizen) Een dagticket mobilis jongeren zonde 1 tm 3 is 3.75. (zone 1/2 bestaat niet) Is dus ook de goedkoopste optie Paris visite Paris visite 5 dagen zone 1 tm 5 59.50 (bron) volwassene (vanaf 12 jaar) is duurder. (zone 1/4 bestaat niet, 1 /3 weer wel maar daar kan je niet mee naar versaille). Let wel: bij dit typekaartje krijg je een bonnenboekje voor wat klortingen op een aantal toeristische attracties, maar diezelde korting vind je op folders en Flyers her en der, meestal. Navigo week maandag vrijdag is 32.00 euro maar niet interessant want je hebt een "gebroken week".. | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:44 |
Lokquote ![]() | |
greavy | donderdag 24 juli 2014 @ 22:49 |
Goh. Ik háát het om TER-tickets vooraf via die Fransozen online te kopen, want die flippers verkopen het niet als "e-ticket", en ALLEEN, maar dan ook ALLEEN, afhalen in een Frans station ![]() Nu maar via het loket in Antwerpen zaterdag of zondag roggelen voor 23 augustus........... | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:51 |
Ja, je zegt het al Train Express REGIONAL | |
hhh38 | donderdag 24 juli 2014 @ 22:53 |
Oké, ik denk dat ik het snap. Van de site van Mobilis wordt ik niet veel wijzer, dus ik vertrouw op jouw woorden. ![]() | |
greavy | donderdag 24 juli 2014 @ 22:54 |
Maar WAAROM kan je wel tickets online aanschaffen, maar het niet gewoon thuis uit de printert laten rollen? WAAROM moet je langs een Frans station, als je een fucking retour boekt Moeskroen BE - Amiens FR? HOE the fuck wil ik dat ticket in Moeskroen BE of what ever ophalen? | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:56 |
Ruime overstap nemen. en ga nou niet zeiken dat het in Frankrijk kut is, want in Nederland loop je tegen dezelfde problematiek aan... Take it or leave it... Je hebt geen keus... | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 22:57 |
Ja, je betaalt 1.60 per metrorit, en heen en terug aar Versailles is al vlug 6 euro enkele reis... | |
greavy | donderdag 24 juli 2014 @ 22:58 |
Oh. Als ik contact heb met die vage klantenservice van die Fransozen, dan krijg ik te horen dat Nederland niet beschikbaar is "want geen personeel beschikbaar", en verbinding wordt verbroken. Via de Engelse klantenservice wordt dan gezegd "dat het niet mogelijk is om het toe te sturen, en ik een alternatief moet zoeken" ![]() Maar een alternatief hebben zij weer niet ![]() Ja, maar een overstap van 2 uur verhelpt mijn probleem niet, want ik kom niet eens met dat ticket van Moeskroen naar Lille. Ze verkopen het ticket, maar ik moet eerst van België naar Frankrijk om het ticket op te halen ![]() Nu fix ik het wel via de Belgen in Antwerpen, want die kunnen gelukkig dat ticket ook aan het loket boeken en uitprinten... En evt via de telefonische B-europe klantenservice wordt het je per post toegestuurd. | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 23:00 |
Hoezo, als je in Belgie ook de tijd neemt in Moeskroen om een ticket naar Lille te kopen, kan toch? | |
hhh38 | donderdag 24 juli 2014 @ 23:04 |
Oké dankjewel, scheelt weer een paar knaken ![]() | |
greavy | donderdag 24 juli 2014 @ 23:06 |
's ochtends om een uur of half op een zaterdag zeker? Mijn trein vertrekt om 05:54 uit Antwerpen Berchem, en dan kan ik echt geen ticket naar Lille krijgen hoor. | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 23:07 |
Ik zeg toch op moeskroen, je wil t niet begrijpen he? | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 juli 2014 @ 23:07 |
Vol![]() |