ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op woensdag 16 juli 2014 20:40 schreef Yreal het volgende: Mijn trein rijdt vanuit amersfoort zo traag dat het nog maar de vraag is of we de overstap naar leeuwarden op Zwolle halen oneindig
haal je wel. De Groninger gaat er eerst uit en dan pas de Leeuwarder. De overstap naar Emmen haal je niet
Op woensdag 16 juli 2014 21:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ruurlo dit keer. Was een vrachtwaggel aan het keren en steken bij een AHOB. Handig=anders, zo blijkt.
En nu ligt er allemaal patat-frites op het spoor.
Toch jammer dat het tussen Sneek en Stavoren niet door is gegaan met die frituurpan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het Lintje dat half maart beschadigd raakte in Almen door een aanrijding met een vrachtwagen is deze week pas teruggekomen, die is hersteld bij Shunter in Rotterdam.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En voor iedereen die nog niet overtuigd was van mijn stelling dat ze inmiddels elke claim langs een vergrootglas leggen:
quote:
Voor de volledigheid wijzen wij u erop dat er bij de controle van een vertraging altijd uitgegaan wordt van de meest optimale reisroute. Daarnaast kan bij uitbetaling van een ingediende claim nog gecontroleerd worden op juistheid van de gegevens. Als blijkt dat een claim onvolkomenheden bevat, is NS gedurende vijf jaar gerechtigd om het uitgekeerde bedrag terug te vorderen.
Met die GTW Spurtjes kan je met 80 een volgeladen dieplader kapot rijden zonder zelf te sterven. Harder kan ook nog wel, zit een ribconstructie in waardoor de krachten worden opgevangen. Desalniettemin heeft de meester een hachelijk moment doorgemaakt, ongetwijfeld.
Met die GTW Spurtjes kan je met 80 een volgeladen dieplader kapot rijden zonder zelf te sterven. Harder kan ook nog wel, zit een ribconstructie in waardoor de krachten worden opgevangen. Desalniettemin heeft de meester een hachelijk moment doorgemaakt, ongetwijfeld.
De botsnormen zijn wel strenger geworden de laatste jaren. Daarom geen nieuwe Lintjes en zie ook VIRM contra SLeT.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 17 juli 2014 00:50 schreef Dr_Flash het volgende: En voor iedereen die nog niet overtuigd was van mijn stelling dat ze inmiddels elke claim langs een vergrootglas leggen:
Op donderdag 17 juli 2014 00:50 schreef Dr_Flash het volgende: En voor iedereen die nog niet overtuigd was van mijn stelling dat ze inmiddels elke claim langs een vergrootglas leggen:
[..]
Aldus stelt NS eenzijdig.
'Hoe wurmen wij ons in alle hoeken om niet te hoeven betalen'.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ajaxfan op 17-07-2014 09:40:13 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ik denk dat een beetje slimme machinist niet vertrouwd op de sterkte van de cabine, maar snelremming inzet en de cabine uitvlucht als een botsing onvermijdelijk is. Uiteraard op voorwaarde dat daarvoor voldoende tijd is.
Het allerlaatste papieren treinkaartje van de NS. Foto: Spoorwegmuseum
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er komt hier zo nu en dan wel eens voorbij dat werkzaamheden eerder gecommuniceerd zouden moeten worden zodat je je reis erop kunt voorbereiden. Was deze lijst van ProRail al eens voorbijgekomen? Ik zie daar werkzaamheden staat tot en met november.
Op donderdag 17 juli 2014 19:02 schreef James1988 het volgende: Er komt hier zo nu en dan wel eens voorbij dat werkzaamheden eerder gecommuniceerd zouden moeten worden zodat je je reis erop kunt voorbereiden. Was deze lijst van ProRail al eens voorbijgekomen? Ik zie daar werkzaamheden staat tot en met november.
Op donderdag 17 juli 2014 19:02 schreef James1988 het volgende: Er komt hier zo nu en dan wel eens voorbij dat werkzaamheden eerder gecommuniceerd zouden moeten worden zodat je je reis erop kunt voorbereiden. Was deze lijst van ProRail al eens voorbijgekomen? Ik zie daar werkzaamheden staat tot en met november.
Gister bij Dordt: DBS 6435 + Moerdijktrein 62008 Bij Dordrecht passeert op 16 Juli 2014 de fraai samengestelde aanvoertrein voor Moerdijk. Vandaag gelukkig geen losselok of ketelwagens, maar 3 gelede schuifwandwagens aan de haak.
NSR 7645 + 7537 by Durk Houtsma., on Flickr Eindelijk is het mij gelukt: 10 bakken DDZ gekoppeld op de plaat. Vooraan mocht DDZ6 7645 zijn positie innemen, terwijl achteraan de 7537 zat.
Niet zo gek, er zijn bijna 300 doden gevallen in Oekraïne. Een aanrijding waarbij alleen wat gewonden zijn gevallen is dan niet zo belangrijk voor de tv-zenders.
Schijnt dat de TER een bezet blok is binnengereden, als ik de tweets een beetje goed lees.
Op donderdag 17 juli 2014 20:48 schreef James1988 het volgende: Niet zo gek, er zijn bijna 300 doden gevallen in Oekraïne. Een aanrijding waarbij alleen wat gewonden zijn gevallen is dan niet zo belangrijk voor de tv-zenders.
Schijnt dat de TER een bezet blok is binnengereden, als ik de tweets een beetje goed lees.
Op donderdag 17 juli 2014 21:17 schreef Peterselieman het volgende: Wij hebben nog wel wat staan om het materieeltekort bij de Fransen op te vangen. Is van een oud vrouwtje geweest
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 17 juli 2014 21:26 schreef Peterselieman het volgende: Had ik al gezegd dat het zestien kunstwerken van Italiaanse makelij zijn die slechts op detailniveau van elkaar verschillen?
Ja, en je moet ze zien als Seizoensbier, want ze hebben allemaal een eigen Karakter...
Ik zit wat te lezen over blokstelsels in Frankrijk, ze kennen een paar verschillende stelsels die worden ingezet afhankelijk van drukte. Van normale blokken (500m - 3 km) volautomatische seinen (BAL) voor drukke lijnen, naar lange blokken (3 km - 15 km) voor minder drukke lijnen (BAPR) tot alles handmatig bediend voor de echt rustige lijntjes.
Waarschijnlijk is op deze lijn sprake van "BAPR", waarbij het is toegestaan dat meerdere treinen zich tegelijkertijd in hetzelfde blok bevinden.
quote:
Le block automatique à permissivité restreinte est utilisé sur des lignes à trafic moyen. C'est un système automatique, mais la longueur des cantons est relativement importante (plusieurs kilomètres). Ce système présente l'avantage d'une sécurité accrue par rapport au block manuel (le risque d'erreur humaine est diminué), tout en restant économique car le nombre de signaux implantés reste faible. De par son fonctionnement ce type de block ne permet pas des débits élevés sur une ligne. En effet le franchissement des signaux d'espacements fermés est interdit, pour éviter des marches à vue trop longues (puisque les cantons sont grands !), d'où son nom de "permissivité restreinte". A l'origine, il était envisagé de pouvoir doubler le nombre de cantons en cas de besoin, voire de le transformer en BAL le cas échéant.
BAPR: Précisions Le BABR a été conçu pour remplacer le BM sur les lignes à trafic moyen voire assez important.Il présente l'avantage d'une plus grande sécurité (pas d'erreur humaine), mais il permet aussi un plus grand débit. En effet, la reddition de voie se fait immédiatement au passage du train, sans intervention humaine et sans avoir à "regarder la queue du train pour savoir si ce dernier est bien complet". De plus, les cantons sont souvent plus courts. Avec le BM, il fallait maintenir ouvertes des petites gares la nuit uniquement pour le cantonnement, malgré tout, certaines étaient fermées, et l'on avait des cantons parfois très longs, ce qui diminuait d'autant le débit. A noter également que le BAPR permet en cas d'augmentation du trafic de couper les cantons en deux, sans grosses modifications. A l'origine, en BAPR, on utilisait pour annoncer une gare, un signal circulaire (dit poêle à frire), conportant A pour annoncer le S de sortie fermé, et D pour annoncer la gare occupée, maneuvre... le D étant source de perte de temps, on utilise maintenant un A à distance (signal circulaire toujours), et en gare un canton de BAL avec C à l'entrée et S à la sortie. A noter également qu'en signalisation mécanique comme en signalisation lumineuse, la forme du signal doit suffire à elle seule à fournir l'indication la plus impérative,en cas de dérangement, de très mauvaise visibilité.. c'est donc le BAPR qui est à l'origine de ce signal circulaire, qui n'est jamais un signal d'arrêt immmédiat. Depuis, on utilise ce signal en BM, lors de travaux de modernisation, les signaux lumineux étant plus visibles, d'un entretien plus économique et plus fiables que les signaux mécaniques. Pour en terminer avec le BAPR, il est intéressant de faire le rapprochement avec le block PAUL et DUCOUSSO, appelé block PD,conçu en 1906! Il y a des ressemblances frappantes, l'un ayant remplacé l'autre. Le block PD fonctionnait sur piles, d'où la légèreté de ses signaux enfermés dans des cages de verre, ses signaux étaient "normalement fermées" et s'ouvraient à l'approche du train. Il n'existait pas en voie unique.
Op donderdag 17 juli 2014 22:11 schreef James1988 het volgende: Waarschijnlijk is op deze lijn sprake van "BAPR", waarbij het is toegestaan dat meerdere treinen zich tegelijkertijd in hetzelfde blok bevinden.
Nee op deze lijn gebruikt men 'Kilometre Leger Autonome Parfait' (KLAP)
When a journey involves a change of trains, the tranfer time is defined at a minimum of 30 minutes for NSB Lokaltog (commuter train) services and 60 minutes for NSB Regiontog (inter-city train) services.
For journeys with a shorter connection time, you are not entitled to a refund in the event of delay* or service interruption, even if the journey was booked by using the Travel Planner at nsb.no.
* Delay means late arrival at the destination in accordance to NSB’s timetable. Considerable delay means a delay of more than 60 minutes for all NSB’s trains between Oslo and Trondheim, Oslo and Bergen, Oslo and Kristiansand/Stavanger and Trondheim and Bodø, and more than 30 minutes for other trains.
Minstens 30 tot 60 minuten rekenen voor een aansluiting. Ondenkbaar in Nederland
Inderdaad. Hier is het land al te klein als een overstap van 3 minuten niet gehaald wordt, terwijl de volgende trein al weer binnen een kwartier rijdt.
Op donderdag 17 juli 2014 23:57 schreef dcm360 het volgende: Inderdaad. Hier is het land al te klein als een overstap van 3 minuten niet gehaald wordt, terwijl de volgende trein al weer binnen een kwartier rijdt.
het ergst zijn het sluiten van de deuren van de aansluitende trein terwijl jouw trein net het station binnenrijdt. Wil nog wel eens gebeuren op bepaalde plaatsen ...
Zoals bijvoorbeeld met de IC en sprinter richting Dordrecht op Den Haag HS, dat zie ik eigenlijk best vaak gebeuren ondanks dat ik daar niet erg vaak kom. Vervelend voor de mensen die willen overstappen, al zorgt het er wel voor dat de trein die ik heb geen vertraging oploopt (ik stap meestal over tussen de IC en sprinter in tegengestelde richting daar, dat heeft iets meer marge)
Op vrijdag 18 juli 2014 00:28 schreef dcm360 het volgende: Zoals bijvoorbeeld met de IC en sprinter richting Dordrecht op Den Haag HS, dat zie ik eigenlijk best vaak gebeuren ondanks dat ik daar niet erg vaak kom. Vervelend voor de mensen die willen overstappen, al zorgt het er wel voor dat de trein die ik heb geen vertraging oploopt (ik stap meestal over tussen de IC en sprinter in tegengestelde richting daar, dat heeft iets meer marge)
Ik heb ook weleens dat de sprinter gewoon 2 minuten te vroeg vertrekt en een dikke middelvinger trakteert op iedereen die volledig punctueel uit de IC dacht over te stappen omdat eoa kankerpersoneel het in de kont neuken van reizigers belangrijker vindt dan gewoon zijn of haar werk te doen. Je moet maar prioriteiten hebben.
Wat is het toch een heerlijk contrast tussen hypermodern superstation en verwaarloosde pauperstad.
Ik ben nog nooit verder dan het station zelf geweest, is het zo erg?
Op vrijdag 18 juli 2014 10:01 schreef ReisT het volgende: Als er Europese regels voor waren hadden we hier geen overstappen van 2 minuten (of soms nog minder).
Kosten voor vervangend vervoer factureren en klaar. Een beetje bedrijven die niet te maken hebben met datgene waartegen je protesteert op kosten jagen...
Hah, en dan te bedenken dat de windmolens daar nu simpelweg naast het spoor staan- het is bijna alsof Zeeland daar plek zat voor heeft en er helemaal geen van zulke bizarre constructies nodig zijn.
Dit is ook wel een fijne webcam, met o.a. een fraai uitzicht op A`dam CS en de cruise terminal. Ziet er toch retestrak uit zo met het aangebouwde bustransfer en verdere infrastructuur. Petje af!
Een beetje vooruitdenken mag ook wel bij zo'n (voor Nederlandse begrippen) mega-order aan nieuw materieel.
Opmerkelijk dat er wel iets staat over de lengte van de stellen (drietjes, viertjes en zesjes) maar niks over de hoogte: wordt het enkel of dubbeldeks... of laten ze de fabrikanten daar vrij in?
Op vrijdag 18 juli 2014 16:07 schreef ReisT het volgende: Een beetje vooruitdenken mag ook wel bij zo'n (voor Nederlandse begrippen) mega-order aan nieuw materieel.
Opmerkelijk dat er wel iets staat over de lengte van de stellen (drietjes, viertjes en zesjes) maar niks over de hoogte: wordt het enkel of dubbeldeks... of laten ze de fabrikanten daar vrij in?
waarschijnlijk zal het een combi van enkel- en dubbeldeks worden om aan de eisen te kunnen voldoen van zowel capaciteit als gelijkvloerse instap voor minder validen
waarschijnlijk zal het een combi van enkel- en dubbeldeks worden om aan de eisen te kunnen voldoen van zowel capaciteit als gelijkvloerse instap voor minder validen
Welke opties hebben de grootste kans van slagen met een combi van enkel- en dubbeldeks? Bombardiers Twindexx?
[ Bericht 1% gewijzigd door boriq op 18-07-2014 16:56:55 (spelling van een Fransoos) ]
Iemand de HSL gemold ergens vandaag? Bij Dordrecht zag ik 2 Thalyssen en 5 IC Defect passeren richting Rotterdam, maar juist niet richting Breda. Één richting kaduuk?
Op vrijdag 18 juli 2014 17:00 schreef greavy het volgende: Iemand de HSL gemold ergens vandaag? Bij Dordrecht zag ik 2 Thalyssen en 5 IC Defect passeren richting Rotterdam, maar juist niet richting Breda. Één richting kaduuk?
quote:
Breda-Rotterdam C. Melding vrijdag 18 juli 2014, 16:54 uur: Oorzaak: versperring
Tussen Breda en Rotterdam C. langere reistijd door een versperring. Houdt u rekening met een extra reistijd van 10 - 40 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Maar als die melding pas van 16:54 is, waarom reed men dan om 14:08 al door Dordrecht? Of was die versperring er toen al, maar was men te beroerd het te melden?
Ff op ovtijden gekeken: ICd 927 Breda v 11:57 op tijd, Rotterdam +67. Vervolgens wordt er ICd (934, Amsterdam v. 11:55) te Rotterdam uitgeknikkerd met als reden "seinstoring", later wordt er één opgeheven (ICd 931, Breda v. 12:57), en die passeerde als leegmat door Dordrecht om 14:08. Maar ICd 933, Breda v 13:27 is ook opgeheven. Daarna heeft alles in de richting Breda -> Rotterdam zo'n +7 te Rotterdam, oftewel die reden via Dordrecht. De ICd van 13:27 heeft de trein van 13:57 uit Breda gereden, en passeerde 14:15 station Dordrecht.
Nope. ICd van/naar Breda rijdt via Dordrecht (met flinke vertragingen) of geheel niet.
Ik heb 2-3 uur bij Dordrecht gestaan, en zag alleen ICd richting Rotterdam passeren, en niet richting Breda. Die richting Breda zijn ook allemaal aardig op tijd, maar uit Breda heeft bij Rotterdam +7.
Apart. De treinen die ik had verwacht bij Dordrecht, zag ik juist niet. Dus ging er maar vanuit dat ze via de HSL gingen, want opgeheven was het niet. Misschien ligt nu alles plat .... Dat probleem duurt dus al bijna 6 uur
Ik heb het vandaag bescheiden gehouden, slechts 520 km afgelegd: Breda - Zwolle - Emmen - Zwolle - Rotterdam - Breda (via Dordrecht). Lang leve airco, en de NS International-louge.
Ja, dat is inderdaad nog bescheiden Morgen ga ik naar de Decauvillespoorweg in museumpark Harskamp van Defensie. Morgen is de allerlaatste museumdag daar. Op 1 september 2014 sluit het museumpark definitief vanwege bezuinigingen bij defensie (maar ondertussen bouwt men een nieuw gebouw om de 3 defensiemusea te kunnen huisvesten). Defensie doet volledig het oude smalspoor weg. Vroeger heeft Defensie daar aardig wat kilometer aan spoor aangelegd, wat later zelfs buiten het defensieterrein kwam te liggen.
Ben benieuwd. De allerlaatste reguliere rijdag daar.
Voor meer info, zie http://www.decauville.nl/ ... Morgen dus Dordrecht - Utrecht - Arnhem - bus naar Harskamp en later naar Barneveld - Barneveld - Amersfoort - Dordrecht
De IC naar Deventer-Enschede van 20.18 uit Apeldoorn reed met een los SGM-3tje. (had +3, maar kan de SPR niet zijn: die stond klaar op spoor 1 en rijdt maar tot Almelo)
Op vrijdag 18 juli 2014 20:46 schreef _JdM_ het volgende: De IC naar Deventer-Enschede van 20.18 uit Apeldoorn reed met een los SGM-3tje. (had +3, maar kan de SPR niet zijn: die stond klaar op spoor 1 en rijdt maar tot Almelo)
Grappig wel. Zag een paar dagen geleden de sprinter nog met ICM-4 rijden. Ze hebben het allemaal prima onder controle met de materieelomloop
23 augustus dus naar Parijs. Hebben van 11:32 tot 17:01. Zijn er nog bovengrondse lokale lijntjes in Parijs ergens die de moeite kunnen zijn? Planning is sowieso om de Parijse stations even langs te gaan.
Snap er weer de ballen van de OV-chipkaart.. Ik kom bij automaat met mijn studentenkaart, in deze periode reizen met 40% korting, kijk ik hoeveel ik nodig heb. Staat er omdat ik 5,62 heb op kaart dat ik het niet hoef te opladen.
Nou dat is mooi. Als student niet veel geld uiteraard. Wil ik inchecken. Krijg ik de melding dat mijn saldo te laag is... wat is het noum. Tering ns...
Op vrijdag 18 juli 2014 21:29 schreef Frozen-assassin het volgende: Snap er weer de ballen van de OV-chipkaart.. Ik kom bij automaat met mijn studentenkaart, in deze periode reizen met 40% korting, kijk ik hoeveel ik nodig heb. Staat er omdat ik 5,62 heb op kaart dat ik het niet hoef te opladen.
Nou dat is mooi. Als student niet veel geld uiteraard. Wil ik inchecken. Krijg ik de melding dat mijn saldo te laag is... wat is het noum. Tering ns...
Voor vrij reizen hoef je niet op te waarderen. voor reizen met korting moet je er minimaal 10 euro op hebben staan bij de incheck..
Op vrijdag 18 juli 2014 21:29 schreef Frozen-assassin het volgende: Snap er weer de ballen van de OV-chipkaart.. Ik kom bij automaat met mijn studentenkaart, in deze periode reizen met 40% korting, kijk ik hoeveel ik nodig heb. Staat er omdat ik 5,62 heb op kaart dat ik het niet hoef te opladen.
Wat voor zwakte-stroom opleiding doe jij dan, als je dit al niet eens kan uitvogelen?
Je moet niet vergeten dat het in de markt gezet is om makkelijk te zijn voor iedereen. Ook voor minderbegaafde groepen, bejaarden, vrouwen etc. Wat dat betreft heeftie best een punt natuurlijk.
Wat voor zwakte-stroom opleiding doe jij dan, als je dit al niet eens kan uitvogelen?
Jij denkt dat een gemiddelde Nederlander weet hoeveel euro je minimaal op elk kaart moet hebben om te kunnen inchecken. Ga toch weg. Als dat apparaat mij meldt dat ik genoeg heb danmag ik ook aannemen dat ik genoeg heb. Lijkt me logisch...
Jij denkt dat een gemiddelde Nederlander weet hoeveel euro je minimaal op elk kaart moet hebben om te kunnen inchecken. Ga toch weg. Als dat apparaat mij meldt dat ik genoeg heb danmag ik ook aannemen dat ik genoeg heb. Lijkt me logisch...
En toen bleek dat je niet genoeg had, ging je toen in een hoekje liggen huilen?
En mogelijk ook bedoeld voor België en/of Duitsland:
quote:
Possible additional orders NS Lease foresees a possible need for additional orders regarding various Train Set versions based on the same product platform, consisting of: – additional Train Sets with base order characteristics as described above; – Train Sets for operation on the HRN only; – Train Sets for cross border services into Belgium; – Train Sets for cross border services into Germany.
In Deventer is vanmiddag een internationale trein uit Duitsland gestrand door problemen met de airco. Alle passagiers moesten de trein verlaten en met Nederlandse treinen verder reizen.
Volgens de krant Die Welt was halverwege het traject Berlijn-Amsterdam de airco in ten minste twee rijtuigen uitgevallen. Vanaf dat moment liepen de temperaturen snel op. "Het was net een sauna", zei een reiziger tegen de krant. "We hebben gezweet, zonder ons te bewegen."
In Deventer was de temperatuur zo hoog opgelopen dat de hoofdconducteur het niet verantwoord vond om de reis voort te zetten. De passagiers moesten de trein verlaten en de trein werd uit de dienstregeling gehaald.
De reizigers zijn vermoedelijk met NS-treinstellen naar Amsterdam doorgereden.
Werken. Ergens in de ochtend fiets ik nog even langs de opstelterreinen in Leeuwarden. Even kijken wat er staat. Vermoedelijk: Speno, kettinghor, wat andere werkmeuk, GTW, VIRM, ICMm en een Plan V. Nummertjes noteren doe ik niet aan, maar de weg die redelijk parallel aan het spoor loopt is wel handig
trouwens wel 1 van de meest zaaddodende vormen van "informatievoorziening" ooit, vanmiddag op Utrecht Centraal: Er stond op de site "Utrecht CS - Overvecht/Breukelen: Langere reistijd door diverse oorzaken. Prognose onbekend, Reisasdvies [blanco]."
Niks aan de hand, alles onder controle. Zeer capabele partij om vooral het HRN te blijven runnen till the end of time.
Ik dacht dat jij al te oud was voor de jongerenafdeling!
Officieel is het tot 30 (ik ben 25), maar iedereen die zich jong voelt mag mee. Eigenlijk is iedereen onder de 40 nog jong bij de NVBS (heel jammer eigenlijk).
Officieel is het tot 30 (ik ben 25), maar iedereen die zich jong voelt mag mee. Eigenlijk is iedereen onder de 40 nog jong bij de NVBS (heel jammer eigenlijk).
Ik voel me jong genoeg hoor, maar zelfs de 40 blijf ik niet onder
Ik voel me jong genoeg hoor, maar zelfs de 40 blijf ik niet onder
hehe
Tsja je kan niet alles hebben Morgen naar de Inktpot met jr. na al jullie lovende recencies moeten we dat niet missen imho
Het is niet meer mogelijk om u aan te melden voor de open dag. Zaterdag 19 juli tussen 10.00 en 15.00 uur kunt u zich melden bij de receptie van De Inktpot. Mogelijk kunt u dan nog mee met een van de (verplichte) rondleidingen. Het is mogelijk dat u even moet wachten tot er plek vrij is. Het is van belang dat u een identiteitsbewijs meeneemt.
Niet dat u niet welkom bent hoor, maar gewoon sterf maar ook dan.
Ik heb trouwens steeds meer het idee dat ik, op de dagen dat ik naar Utrecht probeer te komen, daar meer moeite mee heb dan op de dagen dat ik naar Delft probeer te komen (terwijl ik in dat geval in Utrecht pas op de helft ben). Maar eens kijken of dat uit de stats op te lepelen is.
Het is sinds begin februari inmiddels 15 keer gebeurd dat ik volledig controleloos op en neer gekomen ben. 7 (van de 22) keer naar Utrecht, 8 (van de 73) keer naar Delft.
12 van de 73 keer naar Delft ben ik zowel in de IC als in de Sprinter gecontroleerd. Geen enkele keer ben ik op ook maar 3 van de 4 legs gecontroleerd. Alle 3 (!) de keren dat er in de sprinter op de terugweg gecontroleerd werd was er op de heenweg niemand te zien.
Gemiddelde trefkans in de ochtendspits:
IC Deventer - Utrecht danwel Den Haag: 0,382 % per km (1 HC per 261,5 km) SPR Den Haag - Delft - Rotterdam: 4,567 % per km (1 HC per 21,9 km)
Gemiddelde trefkans in de middagspits: SPR Rotterdam - Delft - Den Haag: 0,597 % per km (1 HC per 167,5 km) IC Den Haag - Utrecht - Deventer: 0,471 % per km (1 HC per 212,5 km)
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat men er maar een zootje van maakt en alles wel best vindt. Kan je leuk overal poortjes neer gaan zetten, maar daarmee los je je zwartrijdersprobleem niet op. Zwartrijden is gewoon lucratief omdat NS zo hard faalt. Waarom zou je een abo van 400 euro kopen als je met 4 keer per maand 35 euro boete ook klaar bent? Ik weet niet waar NS de schuld wil gaan leggen, maakt ook niet veel uit. Ik weet nu wel waar de schuld ligt.
Ik zat vanmiddag in de Arriva-boemel van Zwolle naar Emmen, waar ik zat te werken. Bij aankomst in Emmen vroeg de conducteur "Ga je ook mee terug?" wat ik bevestigde. "Wel even uit- en opnieuw inchecken dan hè", zei hij.
En jawel, tijdens de terugrit werd ik opnieuw gecontroleerd. Ook al had hij tijdens de heenrit al gezien dat ik met een Dal Vrij-abo reisde.
Op zaterdag 19 juli 2014 02:07 schreef James1988 het volgende: Ik zat vanmiddag in de Arriva-boemel van Zwolle naar Emmen, waar ik zat te werken. Bij aankomst in Emmen vroeg de conducteur "Ga je ook mee terug?" wat ik bevestigde. "Wel even uit- en opnieuw inchecken dan hè", zei hij.
En jawel, tijdens de terugrit werd ik opnieuw gecontroleerd. Ook al had hij tijdens de heenrit al gezien dat ik met een Dal Vrij-abo reisde.
Best een leuke verbinding trouwens, dat stuk Zwolle - Emmen. Machinist plankt lekker door, niet te veel stops, leuk uitzicht onderweg (zowel landschap als dames).
Teringzooi. Volgens PLP Rotterdam defecte trein bij Nieuwekerk, alleen sprinters. Om 7:25 moeten vertrekken en in Gouda overstappen was het advies, maar om 7:29 werd in de trein omgeroepen dat de IC van 7:20 over 2 minuten van spoor 13 vertrekken zou, en daarna de sprinter pas. En uiteindelijk om 7:33 met de vertraagde IC kunnen vertrekken. 7:35 IC ging met +10 weg volgens de PLP. Sprinter werd daar weer voor geknald .....
Edit: hc roept om dat het door uitgelopnen werkzaamheden kwam ....
Op zaterdag 19 juli 2014 07:39 schreef greavy het volgende: Teringzooi. Volgens PLP Rotterdam defecte trein bij Nieuwekerk, alleen sprinters. Om 7:25 moeten vertrekken en in Gouda overstappen was het advies, maar om 7:29 werd in de trein omgeroepen dat de IC van 7:20 over 2 minuten van spoor 13 vertrekken zou, en daarna de sprinter pas. En uiteindelijk om 7:33 met de vertraagde IC kunnen vertrekken. 7:35 IC ging met +10 weg volgens de PLP. Sprinter werd daar weer voor geknald .....
Edit: hc roept om dat het door uitgelopnen werkzaamheden kwam ....
Achja, ik had net fittie met een Hongaar omdat die op onze gereserveerde plaatsen zat. Uiteindelijk stond ze gewoon op maar ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Voorlopig zitten ze op plekken die vanaf Wien Meiding gereserveerd zijn..
Gezien de jaren 30-look van de raamkozijnen en de bakstenen buiten vermoed ik Putten of Naarden-Bussum, in ieder geval een gebouw uit dat tijdperk waarvan er helaas niet meer zoveel van langs het Nederlandse spoor staan
Gezien de jaren 30-look van de raamkozijnen en de bakstenen buiten vermoed ik Putten of Naarden-Bussum, in ieder geval een gebouw uit dat tijdperk waarvan er helaas niet meer zoveel van langs het Nederlandse spoor staan
Putten is het juiste antwoord, erg huiselijk geen straf om daar te wachten .
Op zaterdag 19 juli 2014 02:07 schreef James1988 het volgende: Ik zat vanmiddag in de Arriva-boemel van Zwolle naar Emmen, waar ik zat te werken. Bij aankomst in Emmen vroeg de conducteur "Ga je ook mee terug?" wat ik bevestigde. "Wel even uit- en opnieuw inchecken dan hè", zei hij.
In Duitsland is het met de controlekans niet veel groter. Gisteren heb ik deze reis gemaakt: Osnabrück-Bremen (RE DB) Bremen-Hamburg (RE Metronom) Hamburg S-Bahn en U-bahn (DB) Hamburg-Bremen (RE Metronom) Bremen-Oldenburg (IC DB) Oldenburg-Osnabrück (RB NordWestBahn)
De enige controle die ik gehad heb was kort voor Osnabrück bij NordWestBahn, voor de rest geen conducteur/controleur gezien de hele dag....
Maar in Nederland is het dus behoorlijk structureel aan het worden. In Duitsland rij ik niet maandenlang hetzelfde traject elke week
Pak Rotterdam - Groningen en je ziet 1 keer een harry door de trein lopen en je hoort ze ieder station. Controleren doen ze niet. Zeker niet op vrijdag en zondag.
Ook naar Lille was het vorige week niet veel beter: IC Enschede-Utrecht IC Utrecht-Sittard Bus Sittard Maastricht L Maastricht-Luik IC Luik-Tournai IC Tournai-Moeskroen IC Moeskroen-Lille Metro en tram Lille
Alleen tussen Almelo en Deventer en tussen Eijsden en Vise controle gehad...
Ik ben nog geen enkele keer niet gecontroleerd daar, soms komen ze ook twee keer langs maar dan weten ze wel wie ze al gehad hebben. Ben blij trouwens dat ze afgelopen woensdag maar 1 keer controleerden, ik had een meereiskaart en er zat 1 iemand alleen in de trein met wie ik mee kon reizen, maar die stapte in Hardenberg al uit... Verder allemaal ANWB echtparen, die die kortingskaart ook allemaal gebruikten. (
Best een leuke verbinding trouwens, dat stuk Zwolle - Emmen. Machinist plankt lekker door, niet te veel stops, leuk uitzicht onderweg (zowel landschap als dames).
Zo'n E-GTW behoort tot het snelst optrekkende mat van Nederland. Op Zwolle - Emmen is dat wel lekker, want zoveel marge zit er daar ook niet op
Op zaterdag 19 juli 2014 12:20 schreef Dr_Flash het volgende: OPHEFFEN en 12 uur wachten op de wegsleeploc. Ga niet langs Györ, u ontvangt geen 200 gulden.
Ze hadden er een andere Hongaarse loc voorgezet en die heeft ons naar Budapest gebracht. 1:20 min vertraging verder..
Op zaterdag 19 juli 2014 15:01 schreef EigenwijzeMuffin het volgende: Gezien het huisreglement mag ik hier alles posten wat met rails of vervoersbedrijven te maken heeft en anders hoor ik het wel
Ik vroeg mij af of hier treinverkeersleiders zaten en daarover iets willen vertellen.
Ik ben vooral benieuwd hoe men de opleiding zelf heeft ervaren en of men nog tips of adviezen heeft.
Als dit niet het juiste topic is hiervoor mijn excuus op voorhand
Heerlijk toch man En ook weer kaartservicecodegezeik natuurlijk, want nu "is je privacy ineens wel belangrijk en mag je postcode niet uit het systeem gelezen worden" en als die flagrante lulkoek meer. Maar als een onderzoeksburo een bom data wil hebben krijgen ze gewoon alles wat ze willen
Op zaterdag 19 juli 2014 17:50 schreef Dr_Flash het volgende: Heerlijk toch man En ook weer kaartservicecodegezeik natuurlijk, want nu "is je privacy ineens wel belangrijk en mag je postcode niet uit het systeem gelezen worden" en als die flagrante lulkoek meer. Maar als een onderzoeksburo een bom data wil hebben krijgen ze gewoon alles wat ze willen
Nee, laat dat maar aan NS over
Nee, dat gezeik niet, want BusinessCard. Toch nog iets positiefs.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
ik wil zaterdagmorgen (as) de trein van rotterdam-schiphol (ICE) en dus toeslag toeslagpaal ken ik, maar dan check je in met je ovchip , en gaat de toeslag van je ovhiptegoed af. Ik ga zaterdag helemaal geen ov chip gebruiken, hoe regel ik dan die toeslag?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Die toeslagen kun je nog wel uit een kaartautomaat trekken hoor. Dan moet je wel de automaten hebben met een NS-logo bovenop, die geven nog kaartjes voor eenmalig gebruik uit.
Een mogelijk alternatief is dat je de toeslag op een aparte OV-chipkaart laadt (bij de automaat of de toeslagzuil), of dat je de toeslag online koopt.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:25 schreef zeefje het volgende: Ik heb een ovchip kaart. maar als ik incheck, toeslag koop, uitcheck. Betaal ik gewoon de treinrit terwijl ik daar een dagkaart voor heb.
Klopt, dus moet je daarmee niet inchecken. Je gebruikt die OV-chipkaart dan alleen als drager voor de ICd-toeslag.
Bij controle zeg je dan "Hier is mijn dagkaart, en de toeslag staat op mijn OV-chipkaart."
Op zaterdag 19 juli 2014 18:31 schreef zeefje het volgende: werkt de toeslag zo, dat als je checkt het bedrag gelijk van je ov tegoed afgaat of hoe gaat dat
Op het moment dat je je kaart voor een toeslagzuil houdt wordt er ¤ 2,30 afgeschreven (de prijs van een toeslag) en wordt er een ICd-toeslag op je kaart geplaatst. Dat is alles. In jouw geval (Kruidvat-dagkaart) geldt dus dat je bij de gewone poortjes/paaltjes niet moet inchecken met je OV.
Op het moment dat je je kaart voor een toeslagzuil houdt wordt er ¤ 2,30 afgeschreven (de prijs van een toeslag) en wordt er een ICd-toeslag op je kaart geplaatst.
Maar zeker weet ik het ook niet. Lekker makkelijk voor de reiziger wel, zo'n Systeem
wan dan zou je ook gewoon alleen toeslag checken en in de trein stappen
even iets anders. Ik sprak pas een jongen en die reisde elke dag van rotterdam-groningen. Checkte nooit in en heeft in een halfjaar maar 3x35 euro boete gehad. Ik vind het echt slecht dat ze zeker op het drukke traject richting utrecht zo weinig controleren
oh, enne ik heb volgens mij zoals zoveel hier een beetje een treinfetisjist
Zaterdag ga ik met de bommel van sliedrecht-dordrecht sprinter dordrecht-rotterdam ICD rotterdam-schiphol daarvandaan moet ik nog verder plannen want vanaf daar wil ik ''sprinteren'' richting het noorden
nope, geen gekut met naar een automaat lopen. als je op rotterdam cs aankomt en dan je toeslag moet hebben, moet je echt een eind lopen naar een automaat. Door poortjes blablabla. zo'n zuil is dan gewoon lekker makkelijk
nope, geen gekut met naar een automaat lopen. als je op rotterdam cs aankomt en dan je toeslag moet hebben, moet je echt een eind lopen naar een automaat. Door poortjes blablabla. zo'n zuil is dan gewoon lekker makkelijk
op perron 11 neem ik aan?
Op zaterdag 19 juli 2014 18:37 schreef zeefje het volgende: oh, enne ik heb volgens mij zoals zoveel hier een beetje een treinfetisjist
Zaterdag ga ik met de bommel van sliedrecht-dordrecht sprinter dordrecht-rotterdam ICD rotterdam-schiphol daarvandaan moet ik nog verder plannen want vanaf daar wil ik ''sprinteren'' richting het noorden
pak dan de sprinter naar amersfoort. En dan naar grun met de IC
wan dan zou je ook gewoon alleen toeslag checken en in de trein stappen
even iets anders. Ik sprak pas een jongen en die reisde elke dag van rotterdam-groningen. Checkte nooit in en heeft in een halfjaar maar 3x35 euro boete gehad. Ik vind het echt slecht dat ze zeker op het drukke traject richting utrecht zo weinig controleren
Ik ken vooral Breda - Den Haag. Breda - Rotterdam via zowel de HSL als via Dordrecht, en Rotterdam - Den Haag via Delft en via de RandstadRail (leuke route is dat). En dan nog omwegen via Utrecht.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:43 schreef James1988 het volgende: Ik ken vooral Breda - Den Haag. Breda - Rotterdam via zowel de HSL als via Dordrecht, en Rotterdam - Den Haag via Delft en via de RandstadRail (leuke route is dat). En dan nog omwegen via Utrecht.
dordrecht