Achja, ik had net fittie met een Hongaar omdat die op onze gereserveerde plaatsen zat. Uiteindelijk stond ze gewoon op maar ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Voorlopig zitten ze op plekken die vanaf Wien Meiding gereserveerd zijn..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:39 schreef greavy het volgende:
Teringzooi. Volgens PLP Rotterdam defecte trein bij Nieuwekerk, alleen sprinters. Om 7:25 moeten vertrekken en in Gouda overstappen was het advies, maar om 7:29 werd in de trein omgeroepen dat de IC van 7:20 over 2 minuten van spoor 13 vertrekken zou, en daarna de sprinter pas. En uiteindelijk om 7:33 met de vertraagde IC kunnen vertrekken. 7:35 IC ging met +10 weg volgens de PLP. Sprinter werd daar weer voor geknald .....
Edit: hc roept om dat het door uitgelopnen werkzaamheden kwam ....
Gezien de jaren 30-look van de raamkozijnen en de bakstenen buiten vermoed ik Putten of Naarden-Bussum, in ieder geval een gebouw uit dat tijdperk waarvan er helaas niet meer zoveel van langs het Nederlandse spoor staanquote:Op zaterdag 19 juli 2014 08:55 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
GezelliWie kent deze stationsrestauratie?
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:36 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Gezien de jaren 30-look van de raamkozijnen en de bakstenen buiten vermoed ik Putten of Naarden-Bussum, in ieder geval een gebouw uit dat tijdperk waarvan er helaas niet meer zoveel van langs het Nederlandse spoor staan![]()
Een van de weinige stations in NL waar ik nog nooit in- of uitgestapt ben. Terwijl ik er wel 3 jaar gewoond hebquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:32 schreef bork het volgende:
[..]![]()
Putten is het juiste antwoord, erg huiselijk geen straf om daar te wachten
.
Zo hoort het ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:07 schreef James1988 het volgende:
Ik zat vanmiddag in de Arriva-boemel van Zwolle naar Emmen, waar ik zat te werken. Bij aankomst in Emmen vroeg de conducteur "Ga je ook mee terug?" wat ik bevestigde. "Wel even uit- en opnieuw inchecken dan hè", zei hij.
En jawel, tijdens de terugrit werd ik opnieuw gecontroleerd. Ook al had hij tijdens de heenrit al gezien dat ik met een Dal Vrij-abo reisde.
Zo kan het ook.
Ja ik ook. Maar goed, mijn ervaringen staan hierboven al ergensquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zo hoort het ook.Ik ben voor 100% controle.
Pak Rotterdam - Groningen en je ziet 1 keer een harry door de trein lopen en je hoort ze ieder station. Controleren doen ze niet. Zeker niet op vrijdag en zondag.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat heb ik ook "weleens" in Duitsland, dat klopt ja![]()
Maar in Nederland is het dus behoorlijk structureel aan het worden. In Duitsland rij ik niet maandenlang hetzelfde traject elke week
Ik ben nog geen enkele keer niet gecontroleerd daar, soms komen ze ook twee keer langs maar dan weten ze wel wie ze al gehad hebben. Ben blij trouwens dat ze afgelopen woensdag maar 1 keer controleerden, ik had een meereiskaart en er zat 1 iemand alleen in de trein met wie ik mee kon reizen, maar die stapte in Hardenberg al uit... Verder allemaal ANWB echtparen, die die kortingskaart ook allemaal gebruikten. ( )quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zo hoort het ook.Ik ben voor 100% controle.
Dacht na het lezen dat het om mijn ICE gister ging, maar er waren dus meer treinen van de db waar het niet zo lekker mee ging.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus NOS
Vermoedelijk met NS-treinstellen? Het kan dus ook zo zijn dat ze op kamelen zijn gestapt?
Zo'n E-GTW behoort tot het snelst optrekkende mat van Nederland. Op Zwolle - Emmen is dat wel lekker, want zoveel marge zit er daar ook niet opquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, die man doet ook gewoon z'n werk.
Best een leuke verbinding trouwens, dat stuk Zwolle - Emmen. Machinist plankt lekker door, niet te veel stops, leuk uitzicht onderweg (zowel landschap als dames).
Ze hadden er een andere Hongaarse loc voorgezet en die heeft ons naar Budapest gebracht. 1:20 min vertraging verder..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
OPHEFFEN en 12 uur wachten op de wegsleeploc. Ga niet langs Györ, u ontvangt geen 200 gulden.
Het is godganse heet hier, dus opzich ook wel lekker.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat wel ten koste van je zuivere zuiptijd natuurlijk.
ziggyziggyziggy is je man.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:01 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Gezien het huisreglement mag ik hier alles posten wat met rails of vervoersbedrijven te maken heeft en anders hoor ik het wel![]()
Ik vroeg mij af of hier treinverkeersleiders zaten en daarover iets willen vertellen.
Ik ben vooral benieuwd hoe men de opleiding zelf heeft ervaren en of men nog tips of adviezen heeft.
Als dit niet het juiste topic is hiervoor mijn excuus op voorhand
Ja op de fiets, twee keer zelfs. Voor boodschappen en voor wat verkoeling:quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ben je nog de deur uitgegaan, Fles?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |