Officieel is het tot 30 (ik ben 25), maar iedereen die zich jong voelt mag mee. Eigenlijk is iedereen onder de 40 nog jong bij de NVBS (heel jammer eigenlijk).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij al te oud was voor de jongerenafdeling!![]()
Ik voel me jong genoeg hoor, maar zelfs de 40 blijf ik niet onderquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Officieel is het tot 30 (ik ben 25), maar iedereen die zich jong voelt mag mee. Eigenlijk is iedereen onder de 40 nog jong bij de NVBS (heel jammer eigenlijk).
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik voel me jong genoeg hoor, maar zelfs de 40 blijf ik niet onder
komt goedquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
imageshack is de kanker van het internet.
Tsja je kan niet alles hebbenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Beter plaatje dan die sneeuwscooter die er eerst stond
Open dag bij de inktpot of zo?? Ik ben daar nog nooit geweestquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:07 schreef bork het volgende:
[..]
Tsja je kan niet alles hebbenMorgen naar de Inktpot met jr. na al jullie lovende recencies moeten we dat niet missen imho
Niet dat u niet welkom bent hoor, maar gewoonquote:Het is niet meer mogelijk om u aan te melden voor de open dag. Zaterdag 19 juli tussen 10.00 en 15.00 uur kunt u zich melden bij de receptie van De Inktpot. Mogelijk kunt u dan nog mee met een van de (verplichte) rondleidingen. Het is mogelijk dat u even moet wachten tot er plek vrij is. Het is van belang dat u een identiteitsbewijs meeneemt.
"die moeten niet het keurslijf in,quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:07 schreef James1988 het volgende:
Ik zat vanmiddag in de Arriva-boemel van Zwolle naar Emmen, waar ik zat te werken. Bij aankomst in Emmen vroeg de conducteur "Ga je ook mee terug?" wat ik bevestigde. "Wel even uit- en opnieuw inchecken dan hè", zei hij.
En jawel, tijdens de terugrit werd ik opnieuw gecontroleerd. Ook al had hij tijdens de heenrit al gezien dat ik met een Dal Vrij-abo reisde.
Zo kan het ook.
Nouja, die man doet ook gewoon z'n werk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"die moeten niet het keurslijf in,
die laat je in hun waarde"
Achja, ik had net fittie met een Hongaar omdat die op onze gereserveerde plaatsen zat. Uiteindelijk stond ze gewoon op maar ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Voorlopig zitten ze op plekken die vanaf Wien Meiding gereserveerd zijn..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:39 schreef greavy het volgende:
Teringzooi. Volgens PLP Rotterdam defecte trein bij Nieuwekerk, alleen sprinters. Om 7:25 moeten vertrekken en in Gouda overstappen was het advies, maar om 7:29 werd in de trein omgeroepen dat de IC van 7:20 over 2 minuten van spoor 13 vertrekken zou, en daarna de sprinter pas. En uiteindelijk om 7:33 met de vertraagde IC kunnen vertrekken. 7:35 IC ging met +10 weg volgens de PLP. Sprinter werd daar weer voor geknald .....
Edit: hc roept om dat het door uitgelopnen werkzaamheden kwam ....
Gezien de jaren 30-look van de raamkozijnen en de bakstenen buiten vermoed ik Putten of Naarden-Bussum, in ieder geval een gebouw uit dat tijdperk waarvan er helaas niet meer zoveel van langs het Nederlandse spoor staanquote:Op zaterdag 19 juli 2014 08:55 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
GezelliWie kent deze stationsrestauratie?
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:36 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Gezien de jaren 30-look van de raamkozijnen en de bakstenen buiten vermoed ik Putten of Naarden-Bussum, in ieder geval een gebouw uit dat tijdperk waarvan er helaas niet meer zoveel van langs het Nederlandse spoor staan![]()
Een van de weinige stations in NL waar ik nog nooit in- of uitgestapt ben. Terwijl ik er wel 3 jaar gewoond hebquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:32 schreef bork het volgende:
[..]![]()
Putten is het juiste antwoord, erg huiselijk geen straf om daar te wachten
.
Zo hoort het ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:07 schreef James1988 het volgende:
Ik zat vanmiddag in de Arriva-boemel van Zwolle naar Emmen, waar ik zat te werken. Bij aankomst in Emmen vroeg de conducteur "Ga je ook mee terug?" wat ik bevestigde. "Wel even uit- en opnieuw inchecken dan hè", zei hij.
En jawel, tijdens de terugrit werd ik opnieuw gecontroleerd. Ook al had hij tijdens de heenrit al gezien dat ik met een Dal Vrij-abo reisde.
Zo kan het ook.
Ja ik ook. Maar goed, mijn ervaringen staan hierboven al ergensquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zo hoort het ook.Ik ben voor 100% controle.
Pak Rotterdam - Groningen en je ziet 1 keer een harry door de trein lopen en je hoort ze ieder station. Controleren doen ze niet. Zeker niet op vrijdag en zondag.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat heb ik ook "weleens" in Duitsland, dat klopt ja![]()
Maar in Nederland is het dus behoorlijk structureel aan het worden. In Duitsland rij ik niet maandenlang hetzelfde traject elke week
Ik ben nog geen enkele keer niet gecontroleerd daar, soms komen ze ook twee keer langs maar dan weten ze wel wie ze al gehad hebben. Ben blij trouwens dat ze afgelopen woensdag maar 1 keer controleerden, ik had een meereiskaart en er zat 1 iemand alleen in de trein met wie ik mee kon reizen, maar die stapte in Hardenberg al uit... Verder allemaal ANWB echtparen, die die kortingskaart ook allemaal gebruikten. ( )quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zo hoort het ook.Ik ben voor 100% controle.
Dacht na het lezen dat het om mijn ICE gister ging, maar er waren dus meer treinen van de db waar het niet zo lekker mee ging.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus NOS
Vermoedelijk met NS-treinstellen? Het kan dus ook zo zijn dat ze op kamelen zijn gestapt?
Zo'n E-GTW behoort tot het snelst optrekkende mat van Nederland. Op Zwolle - Emmen is dat wel lekker, want zoveel marge zit er daar ook niet opquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, die man doet ook gewoon z'n werk.
Best een leuke verbinding trouwens, dat stuk Zwolle - Emmen. Machinist plankt lekker door, niet te veel stops, leuk uitzicht onderweg (zowel landschap als dames).
Ze hadden er een andere Hongaarse loc voorgezet en die heeft ons naar Budapest gebracht. 1:20 min vertraging verder..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
OPHEFFEN en 12 uur wachten op de wegsleeploc. Ga niet langs Györ, u ontvangt geen 200 gulden.
Het is godganse heet hier, dus opzich ook wel lekker.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat wel ten koste van je zuivere zuiptijd natuurlijk.
ziggyziggyziggy is je man.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:01 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Gezien het huisreglement mag ik hier alles posten wat met rails of vervoersbedrijven te maken heeft en anders hoor ik het wel![]()
Ik vroeg mij af of hier treinverkeersleiders zaten en daarover iets willen vertellen.
Ik ben vooral benieuwd hoe men de opleiding zelf heeft ervaren en of men nog tips of adviezen heeft.
Als dit niet het juiste topic is hiervoor mijn excuus op voorhand
Ja op de fiets, twee keer zelfs. Voor boodschappen en voor wat verkoeling:quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ben je nog de deur uitgegaan, Fles?
Graftyfus, ik kreeg een ander abonnement, dus een nieuwe chipkaart. Wat was ook weer het idee achter die chip?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe bevalt jouw OV-Chipkaart inmiddels, Mr. Bigmouth?
Echt geschift. Weer een nieuwe kaart in "mijn NS", en er stonden er al zes.quote:
Nee, dat gezeik niet, want BusinessCard. Toch nog iets positiefs.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Heerlijk toch manEn ook weer kaartservicecodegezeik natuurlijk, want nu "is je privacy ineens wel belangrijk en mag je postcode niet uit het systeem gelezen worden" en als die flagrante lulkoek meer. Maar als een onderzoeksburo een bom data wil hebben krijgen ze gewoon alles wat ze willen
![]()
Nee, laat dat maar aan NS over
Ja hoor.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:13 schreef zeefje het volgende:
Kan ik hier een vraag stellen over mijn dagreis kaartje van de kruitvat?
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:13 schreef zeefje het volgende:
Ik moet dit topic meer lezen. want treinen
Zeg het eens meidquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:13 schreef zeefje het volgende:
Kan ik hier een vraag stellen over mijn dagreis kaartje van de kruitvat?
Los kopen bij de kaartautomaatquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:20 schreef zeefje het volgende:
Ik ga zaterdag helemaal geen ov chip gebruiken, hoe regel ik dan die toeslag?
een ov chip kaart?quote:
Die toeslagen kun je nog wel uit een kaartautomaat trekken hoor. Dan moet je wel de automaten hebben met een NS-logo bovenop, die geven nog kaartjes voor eenmalig gebruik uit.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:22 schreef zeefje het volgende:
[..]
een ov chip kaart?
en er zijn geen kaartjes meer
Klopt, dus moet je daarmee niet inchecken. Je gebruikt die OV-chipkaart dan alleen als drager voor de ICd-toeslag.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:25 schreef zeefje het volgende:
Ik heb een ovchip kaart.
maar als ik incheck, toeslag koop, uitcheck. Betaal ik gewoon de treinrit terwijl ik daar een dagkaart voor heb.
Als die rijdt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:28 schreef b2py het volgende:
Note: je gaat niet met ICE maar met Intercity Direct
ja stomm foutquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:28 schreef b2py het volgende:
Note: je gaat niet met ICE maar met Intercity Direct
Dan heb je toch al een OV-chipkaart?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:29 schreef zeefje het volgende:
een nieuwe ov chip kost toch ook 7.50?
normaal reis ik altijd gratis(student) en nu moet ik opeens opde prijs gaan letten
Ik heb ook een ovchipkaartquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan heb je toch al een OV-chipkaart?
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan kun je die gebruiken om je toeslag op te laden
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:30 schreef zeefje het volgende:
kan dit niet
inchecken met dagkaart
toeslag checken met ov
uitchecken met dagkaart
Op het moment dat je je kaart voor een toeslagzuil houdt wordt er ¤ 2,30 afgeschreven (de prijs van een toeslag) en wordt er een ICd-toeslag op je kaart geplaatst. Dat is alles. In jouw geval (Kruidvat-dagkaart) geldt dus dat je bij de gewone poortjes/paaltjes niet moet inchecken met je OV.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:31 schreef zeefje het volgende:
werkt de toeslag zo, dat als je checkt het bedrag gelijk van je ov tegoed afgaat of hoe gaat dat
De toeslag-zuil is toch wel dé uitvinding van 2014quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op het moment dat je je kaart voor een toeslagzuil houdt wordt er ¤ 2,30 afgeschreven (de prijs van een toeslag) en wordt er een ICd-toeslag op je kaart geplaatst.
Zo'n ding:
[ afbeelding ]
sarcastisch?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
De toeslag-zuil is toch wel dé uitvinding van 2014
Ik zou denken van welquote:
wan dan zou je ook gewoon alleen toeslag checken en in de trein stappenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou denken van wel![]()
Maar zeker weet ik het ook niet. Lekker makkelijk voor de reiziger wel, zo'n Systeem
nope, geen gekut met naar een automaat lopen.quote:
op perron 11 neem ik aan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nope, geen gekut met naar een automaat lopen.als je op rotterdam cs aankomt en dan je toeslag moet hebben, moet je echt een eind lopen naar een automaat. Door poortjes blablabla. zo'n zuil is dan gewoon lekker makkelijk
pak dan de sprinter naar amersfoort. En dan naar grun met de ICquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:37 schreef zeefje het volgende:
oh, enne ik heb volgens mij zoals zoveel hier een beetje een treinfetisjist
Zaterdag ga ik met de bommel van sliedrecht-dordrecht
sprinter dordrecht-rotterdam
ICD rotterdam-schiphol
daarvandaan moet ik nog verder plannen want vanaf daar wil ik ''sprinteren'' richting het noorden
ic word het niet , ik wil sprinterenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
pak dan de sprinter naar amersfoort. En dan naar grun met de IC
quote:
"Ja, ik ookquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:36 schreef zeefje het volgende:
[..]
wan dan zou je ook gewoon alleen toeslag checken en in de trein stappen
even iets anders. Ik sprak pas een jongen en die reisde elke dag van rotterdam-groningen. Checkte nooit in en heeft in een halfjaar maar 3x35 euro boete gehad. Ik vind het echt slecht dat ze zeker op het drukke traject richting utrecht zo weinig controleren
reis je veel zwart? of vind je het zot dat ze zo weinig controlerenquote:
dordrechtquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik ken vooral Breda - Den Haag. Breda - Rotterdam via zowel de HSL als via Dordrecht, en Rotterdam - Den Haag via Delft en via de RandstadRail (leuke route is dat). En dan nog omwegen via Utrecht.
dordrecht is een mooie stadquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het mooiste aan Dordrecht is toch wel er nonstop voorbij rijden. Dat geldt ook voor Delft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |