Van deze fransoos.quote:Le block automatique à permissivité restreinte est utilisé sur des lignes à trafic moyen. C'est un système automatique, mais la longueur des cantons est relativement importante (plusieurs kilomètres). Ce système présente l'avantage d'une sécurité accrue par rapport au block manuel (le risque d'erreur humaine est diminué), tout en restant économique car le nombre de signaux implantés reste faible. De par son fonctionnement ce type de block ne permet pas des débits élevés sur une ligne. En effet le franchissement des signaux d'espacements fermés est interdit, pour éviter des marches à vue trop longues (puisque les cantons sont grands !), d'où son nom de "permissivité restreinte". A l'origine, il était envisagé de pouvoir doubler le nombre de cantons en cas de besoin, voire de le transformer en BAL le cas échéant.
BAPR: Précisions
Le BABR a été conçu pour remplacer le BM sur les lignes à trafic moyen voire assez important.Il présente l'avantage d'une plus grande sécurité (pas d'erreur humaine), mais il permet aussi un plus grand débit. En effet, la reddition de voie se fait immédiatement au passage du train, sans intervention humaine et sans avoir à "regarder la queue du train pour savoir si ce dernier est bien complet". De plus, les cantons sont souvent plus courts. Avec le BM, il fallait maintenir ouvertes des petites gares la nuit uniquement pour le cantonnement, malgré tout, certaines étaient fermées, et l'on avait des cantons parfois très longs, ce qui diminuait d'autant le débit.
A noter également que le BAPR permet en cas d'augmentation du trafic de couper les cantons en deux, sans grosses modifications.
A l'origine, en BAPR, on utilisait pour annoncer une gare, un signal circulaire (dit poêle à frire), conportant A pour annoncer le S de sortie fermé, et D pour annoncer la gare occupée, maneuvre... le D étant source de perte de temps, on utilise maintenant un A à distance (signal circulaire toujours), et en gare un canton de BAL avec C à l'entrée et S à la sortie.
A noter également qu'en signalisation mécanique comme en signalisation lumineuse, la forme du signal doit suffire à elle seule à fournir l'indication la plus impérative,en cas de dérangement, de très mauvaise visibilité.. c'est donc le BAPR qui est à l'origine de ce signal circulaire, qui n'est jamais un signal d'arrêt immmédiat.
Depuis, on utilise ce signal en BM, lors de travaux de modernisation, les signaux lumineux étant plus visibles, d'un entretien plus économique et plus fiables que les signaux mécaniques.
Pour en terminer avec le BAPR, il est intéressant de faire le rapprochement avec le block PAUL et DUCOUSSO, appelé block PD,conçu en 1906! Il y a des ressemblances frappantes, l'un ayant remplacé l'autre. Le block PD fonctionnait sur piles, d'où la légèreté de ses signaux enfermés dans des cages de verre, ses signaux étaient "normalement fermées" et s'ouvraient à l'approche du train. Il n'existait pas en voie unique.
Nee op deze lijn gebruikt men 'Kilometre Leger Autonome Parfait' (KLAP)quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is op deze lijn sprake van "BAPR", waarbij het is toegestaan dat meerdere treinen zich tegelijkertijd in hetzelfde blok bevinden.
met Critique Relais Automatique Sur Haute (CRASH)quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je hebt ook nog 'Block Ouvert Electrique Manuel' (BOEM)
Minstens 30 tot 60 minuten rekenen voor een aansluiting. Ondenkbaar in Nederlandquote:When a journey involves a change of trains, the tranfer time is defined at a minimum of 30 minutes for NSB Lokaltog (commuter train) services and 60 minutes for NSB Regiontog (inter-city train) services.
For journeys with a shorter connection time, you are not entitled to a refund in the event of delay* or service interruption, even if the journey was booked by using the Travel Planner at nsb.no.
* Delay means late arrival at the destination in accordance to NSB’s timetable. Considerable delay means a delay of more than 60 minutes for all NSB’s trains between Oslo and Trondheim, Oslo and Bergen, Oslo and Kristiansand/Stavanger and Trondheim and Bodø, and more than 30 minutes for other trains.
het ergst zijn het sluiten van de deuren van de aansluitende trein terwijl jouw trein net het station binnenrijdt. Wil nog wel eens gebeuren op bepaalde plaatsen ...quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:57 schreef dcm360 het volgende:
Inderdaad. Hier is het land al te klein als een overstap van 3 minuten niet gehaald wordt, terwijl de volgende trein al weer binnen een kwartier rijdt.
Ik heb ook weleens dat de sprinter gewoon 2 minuten te vroeg vertrekt en een dikke middelvinger trakteert op iedereen die volledig punctueel uit de IC dacht over te stappen omdat eoa kankerpersoneel het in de kont neuken van reizigers belangrijker vindt dan gewoon zijn of haar werk te doen. Je moet maar prioriteiten hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:28 schreef dcm360 het volgende:
Zoals bijvoorbeeld met de IC en sprinter richting Dordrecht op Den Haag HS, dat zie ik eigenlijk best vaak gebeuren ondanks dat ik daar niet erg vaak kom. Vervelend voor de mensen die willen overstappen, al zorgt het er wel voor dat de trein die ik heb geen vertraging oploopt (ik stap meestal over tussen de IC en sprinter in tegengestelde richting daar, dat heeft iets meer marge)
Zijn er geen Europese regels over de minimale duur van een overstap?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:52 schreef James1988 het volgende:
NSB heeft wat opvallende regels over aansluitingen:
[..]
Minstens 30 tot 60 minuten rekenen voor een aansluiting. Ondenkbaar in Nederland
Wat is het toch een heerlijk contrast tussen hypermodern superstation en verwaarloosde pauperstad.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:27 schreef bork het volgende:
Ik kwam op CNN terecht en daar kwam ik het volgende tegen:
[ afbeelding ]
Ik ben nog nooit verder dan het station zelf geweest, is het zo erg?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat is het toch een heerlijk contrast tussen hypermodern superstation en verwaarloosde pauperstad.
Noorwegen is geen lid van de EU en kan dus deels eigen regels makenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zijn er geen Europese regels over de minimale duur van een overstap?
Die geeft de reisplanner ook niet aan toch?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:01 schreef ReisT het volgende:
Als er Europese regels voor waren hadden we hier geen overstappen van 2 minuten (of soms nog minder).
Japanquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:27 schreef bork het volgende:
Ik kwam op CNN terecht en daar kwam ik het volgende tegen:
Ferrari designer creates super luxurious Japanese train
[ afbeelding ]
en
7 train trips of a lifetime
Minder dan 2 minuten normaal gesproken niet maar er is een uitzondering:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Die geeft de reisplanner ook niet aan toch?
Hah, en dan te bedenken dat de windmolens daar nu simpelweg naast het spoor staan- het is bijna alsof Zeeland daar plek zat voor heeft en er helemaal geen van zulke bizarre constructies nodig zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef ReisT het volgende:
Als er nou elektrische treinen reden dan was er nog een verband met windmolens geweest.
Ik moet meteen weer hier aan denken
lang zat, kom nou.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Minder dan 2 minuten normaal gesproken niet maar er is een uitzondering:
[ afbeelding ]
waarschijnlijk zal het een combi van enkel- en dubbeldeks worden om aan de eisen te kunnen voldoen van zowel capaciteit als gelijkvloerse instap voor minder validenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:07 schreef ReisT het volgende:
Een beetje vooruitdenken mag ook wel bij zo'n (voor Nederlandse begrippen) mega-order aan nieuw materieel.
Opmerkelijk dat er wel iets staat over de lengte van de stellen (drietjes, viertjes en zesjes) maar niks over de hoogte: wordt het enkel of dubbeldeks... of laten ze de fabrikanten daar vrij in?
Welke opties hebben de grootste kans van slagen met een combi van enkel- en dubbeldeks? Bombardiers Twindexx?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk zal het een combi van enkel- en dubbeldeks worden om aan de eisen te kunnen voldoen van zowel capaciteit als gelijkvloerse instap voor minder validen
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:00 schreef greavy het volgende:
Iemand de HSL gemold ergens vandaag? Bij Dordrecht zag ik 2 Thalyssen en 5 IC Defect passeren richting Rotterdam, maar juist niet richting Breda. Één richting kaduuk?
quote:Breda-Rotterdam C.
Melding vrijdag 18 juli 2014, 16:54 uur:
Oorzaak: versperring
Tussen Breda en Rotterdam C. langere reistijd door een versperring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 10 - 40 min.
De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Er zal wel weer ergens een IC Defect naar de klote zijn gegaan.quote:Lijn 4(1) : Antwerpen-Centraal - Breda: Verstoord THA verkeer.
13:30
Er is een probleem met een reizigerstrein tussen station Antwerpen-Centraal en station Amsterdam Centraal.
Verstoord Thalys verkeer.
Nope. ICd van/naar Breda rijdt via Dordrecht (met flinke vertragingen) of geheel niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:53 schreef greavy het volgende:
Het wordt ook maar in één richting omgeleid iig.
Ik heb 2-3 uur bij Dordrecht gestaan, en zag alleen ICd richting Rotterdam passeren, en niet richting Breda. Die richting Breda zijn ook allemaal aardig op tijd, maar uit Breda heeft bij Rotterdam +7.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 17:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nope. ICd van/naar Breda rijdt via Dordrecht (met flinke vertragingen) of geheel niet.
Ik zit nu in de 952 en die reed via Dordrecht. Een toeristische route zelfs, bij Zwijndrecht via spoor 2.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb 2 uur bij Dordrecht gestaan, en zag alleen ICd richting Rotterdam passeren, en niet richting Breda.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:26 schreef Salatrel het volgende:
Defecte goederentrein stilgevallen OP de moerdijkbrug.
Welke richting op? Dan kan nog verschil makenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:26 schreef Salatrel het volgende:
Defecte goederentrein stilgevallen OP de moerdijkbrug. Staat ook mooi in de weg dus
Als ik het zo goed interpreteer, wordt er wel enkelspoor omheen gereden bij de Moerdijkbrug.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus de HSL ligt plat en de uitwijkroute nu ook. Ben ik blij dat ik eerder naar huis ben gegaan
NS Lease BV ipv NSFSC? Is het gedaan met de belastingconstructie?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:35 schreef James1988 het volgende:
De aanbesteding voor ICNG is gestart: https://www.tenderned.nl/(...)cfa16f3b7/cid/493262
NEE HET NEVENSPOOR MOET OOK PLAT!!!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Welke richting op? Dan kan nog verschil maken
richting Breda. IC naar Venlo die erachter zat is linker spoor ervoor bij gegaanquote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Welke richting op? Dan kan nog verschil maken
Grappig wel. Zag een paar dagen geleden de sprinter nog met ICM-4 rijden. Ze hebben het allemaal prima onder controle met de materieelomloopquote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:46 schreef _JdM_ het volgende:
De IC naar Deventer-Enschede van 20.18 uit Apeldoorn reed met een los SGM-3tje. (had +3, maar kan de SPR niet zijn: die stond klaar op spoor 1 en rijdt maar tot Almelo)
in die 5 uurtjes?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:58 schreef greavy het volgende:
Planning is sowieso om de Parijse stations even langs te gaan.
Voor vrij reizen hoef je niet op te waarderen. voor reizen met korting moet je er minimaal 10 euro op hebben staan bij de incheck..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Snap er weer de ballen van de OV-chipkaart.. Ik kom bij automaat met mijn studentenkaart, in deze periode reizen met 40% korting, kijk ik hoeveel ik nodig heb. Staat er omdat ik 5,62 heb op kaart dat ik het niet hoef te opladen.
Nou dat is mooi. Als student niet veel geld uiteraard. Wil ik inchecken. Krijg ik de melding dat mijn saldo te laag is... wat is het noum. Tering ns...
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Snap er weer de ballen van de OV-chipkaart.. Ik kom bij automaat met mijn studentenkaart, in deze periode reizen met 40% korting, kijk ik hoeveel ik nodig heb. Staat er omdat ik 5,62 heb op kaart dat ik het niet hoef te opladen.
Nou dat is mooi. Als student niet veel geld uiteraard. Wil ik inchecken. Krijg ik de melding dat mijn saldo te laag is... wat is het noum. Tering ns...
dan moet het automaat mij niet melden dat ik genoeg hebquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Voor vrij reizen hoef je niet op te waarderen. voor reizen met korting moet je er minimaal 10 euro op hebben staan bij de incheck..
Wat voor zwakte-stroom opleiding doe jij dan, als je dit al niet eens kan uitvogelen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
dan moet het automaat mij niet melden dat ik genoeg heb
¤6, want je mag bij het inchecken tot 4 euro in de - komenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Voor vrij reizen hoef je niet op te waarderen. voor reizen met korting moet je er minimaal 10 euro op hebben staan bij de incheck..
Je moet niet vergeten dat het in de markt gezet is om makkelijk te zijn voor iedereen. Ook voor minderbegaafde groepen, bejaarden, vrouwen etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat voor zwakte-stroom opleiding doe jij dan, als je dit al niet eens kan uitvogelen?
Jij denkt dat een gemiddelde Nederlander weet hoeveel euro je minimaal op elk kaart moet hebben om te kunnen inchecken. Ga toch weg. Als dat apparaat mij meldt dat ik genoeg heb danmag ik ook aannemen dat ik genoeg heb. Lijkt me logisch...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat voor zwakte-stroom opleiding doe jij dan, als je dit al niet eens kan uitvogelen?
En toen bleek dat je niet genoeg had, ging je toen in een hoekje liggen huilen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 21:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij denkt dat een gemiddelde Nederlander weet hoeveel euro je minimaal op elk kaart moet hebben om te kunnen inchecken. Ga toch weg. Als dat apparaat mij meldt dat ik genoeg heb danmag ik ook aannemen dat ik genoeg heb. Lijkt me logisch...
En mogelijk ook bedoeld voor België en/of Duitsland:quote:
quote:Possible additional orders
NS Lease foresees a possible need for additional orders regarding various Train Set versions based on the same product platform, consisting of:
– additional Train Sets with base order characteristics as described above;
– Train Sets for operation on the HRN only;
– Train Sets for cross border services into Belgium;
– Train Sets for cross border services into Germany.
Aldus NOSquote:Duitse trein strandt na uitvallen airco
In Deventer is vanmiddag een internationale trein uit Duitsland gestrand door problemen met de airco. Alle passagiers moesten de trein verlaten en met Nederlandse treinen verder reizen.
Volgens de krant Die Welt was halverwege het traject Berlijn-Amsterdam de airco in ten minste twee rijtuigen uitgevallen. Vanaf dat moment liepen de temperaturen snel op. "Het was net een sauna", zei een reiziger tegen de krant. "We hebben gezweet, zonder ons te bewegen."
In Deventer was de temperatuur zo hoog opgelopen dat de hoofdconducteur het niet verantwoord vond om de reis voort te zetten. De passagiers moesten de trein verlaten en de trein werd uit de dienstregeling gehaald.
De reizigers zijn vermoedelijk met NS-treinstellen naar Amsterdam doorgereden.
Zo zo, nu al?twitter:NS_online twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 22:32:07De beperkingen op de HSL zijn voorbij, de vertraging neemt af. reageer retweet
Dan moet je ook 15 kV 16 2/3 Hertz noemenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
En mogelijk ook bedoeld voor België en/of Duitsland:
[..]
Werken. Ergens in de ochtend fiets ik nog even langs de opstelterreinen in Leeuwarden. Even kijken wat er staat. Vermoedelijk: Speno, kettinghor, wat andere werkmeuk, GTW, VIRM, ICMm en een Plan V. Nummertjes noteren doe ik niet aan, maar de weg die redelijk parallel aan het spoor loopt is wel handigquote:
Jazeker, ik ga morgen Enschede onveilig maken met zo'n rood gevaar van 12 meterquote:
Leuk! Verslagje?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:48 schreef dennistd het volgende:
Vandaag met de NVBS-jongeren naar Hamburg geweest.
Heeft de NS nog Kamelen dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus NOS
Vermoedelijk met NS-treinstellen? Het kan dus ook zo zijn dat ze op kamelen zijn gestapt?
Oh, daar is dat voor. Ik zag ze bij Bedum aan weerszijden van de spoorwegovergang wel liggen en ik vroeg me al af wat dat was.quote:
Nee, daar is dat niet voor. Tegen koperjatters helpt het inderdaad niet namelijk. Tegen spoorlopers over het algemeen welquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh, daar is dat voor. Ik zag ze bij Bedum aan weerszijden van de spoorwegovergang wel liggen en ik vroeg me al af wat dat was.
Komt morgen of overmorgen wel. Voorlopig moet je het maar even met https://www.facebook.com/NVBSJongeren doenquote:
Ik dacht dat jij al te oud was voor de jongerenafdeling!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Komt morgen of overmorgen wel. Voorlopig moet je het maar even met https://www.facebook.com/NVBSJongeren doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |