ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op woensdag 16 juli 2014 20:40 schreef Yreal het volgende: Mijn trein rijdt vanuit amersfoort zo traag dat het nog maar de vraag is of we de overstap naar leeuwarden op Zwolle halen oneindig
haal je wel. De Groninger gaat er eerst uit en dan pas de Leeuwarder. De overstap naar Emmen haal je niet
Op woensdag 16 juli 2014 21:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ruurlo dit keer. Was een vrachtwaggel aan het keren en steken bij een AHOB. Handig=anders, zo blijkt.
En nu ligt er allemaal patat-frites op het spoor.
Toch jammer dat het tussen Sneek en Stavoren niet door is gegaan met die frituurpan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het Lintje dat half maart beschadigd raakte in Almen door een aanrijding met een vrachtwagen is deze week pas teruggekomen, die is hersteld bij Shunter in Rotterdam.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En voor iedereen die nog niet overtuigd was van mijn stelling dat ze inmiddels elke claim langs een vergrootglas leggen:
quote:
Voor de volledigheid wijzen wij u erop dat er bij de controle van een vertraging altijd uitgegaan wordt van de meest optimale reisroute. Daarnaast kan bij uitbetaling van een ingediende claim nog gecontroleerd worden op juistheid van de gegevens. Als blijkt dat een claim onvolkomenheden bevat, is NS gedurende vijf jaar gerechtigd om het uitgekeerde bedrag terug te vorderen.
Met die GTW Spurtjes kan je met 80 een volgeladen dieplader kapot rijden zonder zelf te sterven. Harder kan ook nog wel, zit een ribconstructie in waardoor de krachten worden opgevangen. Desalniettemin heeft de meester een hachelijk moment doorgemaakt, ongetwijfeld.
Met die GTW Spurtjes kan je met 80 een volgeladen dieplader kapot rijden zonder zelf te sterven. Harder kan ook nog wel, zit een ribconstructie in waardoor de krachten worden opgevangen. Desalniettemin heeft de meester een hachelijk moment doorgemaakt, ongetwijfeld.
De botsnormen zijn wel strenger geworden de laatste jaren. Daarom geen nieuwe Lintjes en zie ook VIRM contra SLeT.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 17 juli 2014 00:50 schreef Dr_Flash het volgende: En voor iedereen die nog niet overtuigd was van mijn stelling dat ze inmiddels elke claim langs een vergrootglas leggen:
Op donderdag 17 juli 2014 00:50 schreef Dr_Flash het volgende: En voor iedereen die nog niet overtuigd was van mijn stelling dat ze inmiddels elke claim langs een vergrootglas leggen:
[..]
Aldus stelt NS eenzijdig.
'Hoe wurmen wij ons in alle hoeken om niet te hoeven betalen'.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ajaxfan op 17-07-2014 09:40:13 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ik denk dat een beetje slimme machinist niet vertrouwd op de sterkte van de cabine, maar snelremming inzet en de cabine uitvlucht als een botsing onvermijdelijk is. Uiteraard op voorwaarde dat daarvoor voldoende tijd is.
Het allerlaatste papieren treinkaartje van de NS. Foto: Spoorwegmuseum
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er komt hier zo nu en dan wel eens voorbij dat werkzaamheden eerder gecommuniceerd zouden moeten worden zodat je je reis erop kunt voorbereiden. Was deze lijst van ProRail al eens voorbijgekomen? Ik zie daar werkzaamheden staat tot en met november.
Op donderdag 17 juli 2014 19:02 schreef James1988 het volgende: Er komt hier zo nu en dan wel eens voorbij dat werkzaamheden eerder gecommuniceerd zouden moeten worden zodat je je reis erop kunt voorbereiden. Was deze lijst van ProRail al eens voorbijgekomen? Ik zie daar werkzaamheden staat tot en met november.
Op donderdag 17 juli 2014 19:02 schreef James1988 het volgende: Er komt hier zo nu en dan wel eens voorbij dat werkzaamheden eerder gecommuniceerd zouden moeten worden zodat je je reis erop kunt voorbereiden. Was deze lijst van ProRail al eens voorbijgekomen? Ik zie daar werkzaamheden staat tot en met november.
Gister bij Dordt: DBS 6435 + Moerdijktrein 62008 Bij Dordrecht passeert op 16 Juli 2014 de fraai samengestelde aanvoertrein voor Moerdijk. Vandaag gelukkig geen losselok of ketelwagens, maar 3 gelede schuifwandwagens aan de haak.
NSR 7645 + 7537 by Durk Houtsma., on Flickr Eindelijk is het mij gelukt: 10 bakken DDZ gekoppeld op de plaat. Vooraan mocht DDZ6 7645 zijn positie innemen, terwijl achteraan de 7537 zat.
Niet zo gek, er zijn bijna 300 doden gevallen in Oekraïne. Een aanrijding waarbij alleen wat gewonden zijn gevallen is dan niet zo belangrijk voor de tv-zenders.
Schijnt dat de TER een bezet blok is binnengereden, als ik de tweets een beetje goed lees.
Op donderdag 17 juli 2014 20:48 schreef James1988 het volgende: Niet zo gek, er zijn bijna 300 doden gevallen in Oekraïne. Een aanrijding waarbij alleen wat gewonden zijn gevallen is dan niet zo belangrijk voor de tv-zenders.
Schijnt dat de TER een bezet blok is binnengereden, als ik de tweets een beetje goed lees.
Op donderdag 17 juli 2014 21:17 schreef Peterselieman het volgende: Wij hebben nog wel wat staan om het materieeltekort bij de Fransen op te vangen. Is van een oud vrouwtje geweest
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 17 juli 2014 21:26 schreef Peterselieman het volgende: Had ik al gezegd dat het zestien kunstwerken van Italiaanse makelij zijn die slechts op detailniveau van elkaar verschillen?
Ja, en je moet ze zien als Seizoensbier, want ze hebben allemaal een eigen Karakter...
Ik zit wat te lezen over blokstelsels in Frankrijk, ze kennen een paar verschillende stelsels die worden ingezet afhankelijk van drukte. Van normale blokken (500m - 3 km) volautomatische seinen (BAL) voor drukke lijnen, naar lange blokken (3 km - 15 km) voor minder drukke lijnen (BAPR) tot alles handmatig bediend voor de echt rustige lijntjes.
Waarschijnlijk is op deze lijn sprake van "BAPR", waarbij het is toegestaan dat meerdere treinen zich tegelijkertijd in hetzelfde blok bevinden.
quote:
Le block automatique à permissivité restreinte est utilisé sur des lignes à trafic moyen. C'est un système automatique, mais la longueur des cantons est relativement importante (plusieurs kilomètres). Ce système présente l'avantage d'une sécurité accrue par rapport au block manuel (le risque d'erreur humaine est diminué), tout en restant économique car le nombre de signaux implantés reste faible. De par son fonctionnement ce type de block ne permet pas des débits élevés sur une ligne. En effet le franchissement des signaux d'espacements fermés est interdit, pour éviter des marches à vue trop longues (puisque les cantons sont grands !), d'où son nom de "permissivité restreinte". A l'origine, il était envisagé de pouvoir doubler le nombre de cantons en cas de besoin, voire de le transformer en BAL le cas échéant.
BAPR: Précisions Le BABR a été conçu pour remplacer le BM sur les lignes à trafic moyen voire assez important.Il présente l'avantage d'une plus grande sécurité (pas d'erreur humaine), mais il permet aussi un plus grand débit. En effet, la reddition de voie se fait immédiatement au passage du train, sans intervention humaine et sans avoir à "regarder la queue du train pour savoir si ce dernier est bien complet". De plus, les cantons sont souvent plus courts. Avec le BM, il fallait maintenir ouvertes des petites gares la nuit uniquement pour le cantonnement, malgré tout, certaines étaient fermées, et l'on avait des cantons parfois très longs, ce qui diminuait d'autant le débit. A noter également que le BAPR permet en cas d'augmentation du trafic de couper les cantons en deux, sans grosses modifications. A l'origine, en BAPR, on utilisait pour annoncer une gare, un signal circulaire (dit poêle à frire), conportant A pour annoncer le S de sortie fermé, et D pour annoncer la gare occupée, maneuvre... le D étant source de perte de temps, on utilise maintenant un A à distance (signal circulaire toujours), et en gare un canton de BAL avec C à l'entrée et S à la sortie. A noter également qu'en signalisation mécanique comme en signalisation lumineuse, la forme du signal doit suffire à elle seule à fournir l'indication la plus impérative,en cas de dérangement, de très mauvaise visibilité.. c'est donc le BAPR qui est à l'origine de ce signal circulaire, qui n'est jamais un signal d'arrêt immmédiat. Depuis, on utilise ce signal en BM, lors de travaux de modernisation, les signaux lumineux étant plus visibles, d'un entretien plus économique et plus fiables que les signaux mécaniques. Pour en terminer avec le BAPR, il est intéressant de faire le rapprochement avec le block PAUL et DUCOUSSO, appelé block PD,conçu en 1906! Il y a des ressemblances frappantes, l'un ayant remplacé l'autre. Le block PD fonctionnait sur piles, d'où la légèreté de ses signaux enfermés dans des cages de verre, ses signaux étaient "normalement fermées" et s'ouvraient à l'approche du train. Il n'existait pas en voie unique.
Op donderdag 17 juli 2014 22:11 schreef James1988 het volgende: Waarschijnlijk is op deze lijn sprake van "BAPR", waarbij het is toegestaan dat meerdere treinen zich tegelijkertijd in hetzelfde blok bevinden.
Nee op deze lijn gebruikt men 'Kilometre Leger Autonome Parfait' (KLAP)
When a journey involves a change of trains, the tranfer time is defined at a minimum of 30 minutes for NSB Lokaltog (commuter train) services and 60 minutes for NSB Regiontog (inter-city train) services.
For journeys with a shorter connection time, you are not entitled to a refund in the event of delay* or service interruption, even if the journey was booked by using the Travel Planner at nsb.no.
* Delay means late arrival at the destination in accordance to NSB’s timetable. Considerable delay means a delay of more than 60 minutes for all NSB’s trains between Oslo and Trondheim, Oslo and Bergen, Oslo and Kristiansand/Stavanger and Trondheim and Bodø, and more than 30 minutes for other trains.
Minstens 30 tot 60 minuten rekenen voor een aansluiting. Ondenkbaar in Nederland
Inderdaad. Hier is het land al te klein als een overstap van 3 minuten niet gehaald wordt, terwijl de volgende trein al weer binnen een kwartier rijdt.
Op donderdag 17 juli 2014 23:57 schreef dcm360 het volgende: Inderdaad. Hier is het land al te klein als een overstap van 3 minuten niet gehaald wordt, terwijl de volgende trein al weer binnen een kwartier rijdt.
het ergst zijn het sluiten van de deuren van de aansluitende trein terwijl jouw trein net het station binnenrijdt. Wil nog wel eens gebeuren op bepaalde plaatsen ...
Zoals bijvoorbeeld met de IC en sprinter richting Dordrecht op Den Haag HS, dat zie ik eigenlijk best vaak gebeuren ondanks dat ik daar niet erg vaak kom. Vervelend voor de mensen die willen overstappen, al zorgt het er wel voor dat de trein die ik heb geen vertraging oploopt (ik stap meestal over tussen de IC en sprinter in tegengestelde richting daar, dat heeft iets meer marge)
Op vrijdag 18 juli 2014 00:28 schreef dcm360 het volgende: Zoals bijvoorbeeld met de IC en sprinter richting Dordrecht op Den Haag HS, dat zie ik eigenlijk best vaak gebeuren ondanks dat ik daar niet erg vaak kom. Vervelend voor de mensen die willen overstappen, al zorgt het er wel voor dat de trein die ik heb geen vertraging oploopt (ik stap meestal over tussen de IC en sprinter in tegengestelde richting daar, dat heeft iets meer marge)
Ik heb ook weleens dat de sprinter gewoon 2 minuten te vroeg vertrekt en een dikke middelvinger trakteert op iedereen die volledig punctueel uit de IC dacht over te stappen omdat eoa kankerpersoneel het in de kont neuken van reizigers belangrijker vindt dan gewoon zijn of haar werk te doen. Je moet maar prioriteiten hebben.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wat is het toch een heerlijk contrast tussen hypermodern superstation en verwaarloosde pauperstad.
Ik ben nog nooit verder dan het station zelf geweest, is het zo erg?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 18 juli 2014 10:01 schreef ReisT het volgende: Als er Europese regels voor waren hadden we hier geen overstappen van 2 minuten (of soms nog minder).
Kosten voor vervangend vervoer factureren en klaar. Een beetje bedrijven die niet te maken hebben met datgene waartegen je protesteert op kosten jagen...
Hah, en dan te bedenken dat de windmolens daar nu simpelweg naast het spoor staan- het is bijna alsof Zeeland daar plek zat voor heeft en er helemaal geen van zulke bizarre constructies nodig zijn.
Dit is ook wel een fijne webcam, met o.a. een fraai uitzicht op A`dam CS en de cruise terminal. Ziet er toch retestrak uit zo met het aangebouwde bustransfer en verdere infrastructuur. Petje af!
Een beetje vooruitdenken mag ook wel bij zo'n (voor Nederlandse begrippen) mega-order aan nieuw materieel.
Opmerkelijk dat er wel iets staat over de lengte van de stellen (drietjes, viertjes en zesjes) maar niks over de hoogte: wordt het enkel of dubbeldeks... of laten ze de fabrikanten daar vrij in?
Op vrijdag 18 juli 2014 16:07 schreef ReisT het volgende: Een beetje vooruitdenken mag ook wel bij zo'n (voor Nederlandse begrippen) mega-order aan nieuw materieel.
Opmerkelijk dat er wel iets staat over de lengte van de stellen (drietjes, viertjes en zesjes) maar niks over de hoogte: wordt het enkel of dubbeldeks... of laten ze de fabrikanten daar vrij in?
waarschijnlijk zal het een combi van enkel- en dubbeldeks worden om aan de eisen te kunnen voldoen van zowel capaciteit als gelijkvloerse instap voor minder validen
waarschijnlijk zal het een combi van enkel- en dubbeldeks worden om aan de eisen te kunnen voldoen van zowel capaciteit als gelijkvloerse instap voor minder validen
Welke opties hebben de grootste kans van slagen met een combi van enkel- en dubbeldeks? Bombardiers Twindexx?
[ Bericht 1% gewijzigd door boriq op 18-07-2014 16:56:55 (spelling van een Fransoos) ]
Iemand de HSL gemold ergens vandaag? Bij Dordrecht zag ik 2 Thalyssen en 5 IC Defect passeren richting Rotterdam, maar juist niet richting Breda. Één richting kaduuk?
Op vrijdag 18 juli 2014 17:00 schreef greavy het volgende: Iemand de HSL gemold ergens vandaag? Bij Dordrecht zag ik 2 Thalyssen en 5 IC Defect passeren richting Rotterdam, maar juist niet richting Breda. Één richting kaduuk?
quote:
Breda-Rotterdam C. Melding vrijdag 18 juli 2014, 16:54 uur: Oorzaak: versperring
Tussen Breda en Rotterdam C. langere reistijd door een versperring. Houdt u rekening met een extra reistijd van 10 - 40 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Maar als die melding pas van 16:54 is, waarom reed men dan om 14:08 al door Dordrecht? Of was die versperring er toen al, maar was men te beroerd het te melden?