Bron: http://nos.nl/artikel/675(...)rappen-te-breed.htmlquote:Na treinen ook roltrappen te breed
Het Franse metrobedrijf RATP heeft dertig roltrappen aangeschaft die 10 centimeter te breed blijken te zijn. Dat melden Franse media. Het is de tweede blunder van een Frans vervoersbedrijf in korte tijd.
RATP wilde op bepaalde metrolijnen de roltrappen vervangen en bestelde trappen van een meter breed. Na levering bleken sommige stations slechts ruimte te hebben voor 90 centimeter. De kosten: 600.000 euro.
In mei kwam al naar voren dat het spoorbedrijf SNCF 2000 treinen had besteld die te te breed waren voor de perrons.
100 jaar oud
Waardoor de fout met de roltrappen heeft kunnen gebeuren, is niet bekend. Sommige stations zijn meer dan 100 jaar oud en toen was er geen standaardmaat voor de breedte van de trappen.
Het is niet bekend wie voor de kosten moet opdraaien. RATP zegt dat de fout bij de fabrikant ligt. Die zou de verkeerde roltrappen hebben geleverd.
Dan is het sinds kort veranderd want ik heb dat 2-3 maanden geleden nog gedaan.quote:Op woensdag 16 juli 2014 07:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vroegah wel ja. Maar nu dus niet meer
jammer...quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:09 schreef JDude het volgende:
Vandaag al twee keer meegemaakt dat een groep mensen rechtsomkeert maakt op het moment dat ze merken dat ze in een stiltecoupe terecht zijn gekomen
Nee, prima toch. Ik ben nou ook weer niet zo'n brompot dat ik er anders wat van ga zeggen, maar als ze zelf al tot de conclusie komen dat ze beter ergens anders kunnen gaan ouwehoeren, mij best.quote:
Hebben ze daar 2 afwijkende meetmethodes ofzo.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
Fransen, je kunt er om blijven lachen
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/675(...)rappen-te-breed.html
Mwoah, in Drenthe in Groningen snappen ze het ook wel.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:14 schreef derLudolf het volgende:
De uitdrukking/FB pagina is begonnen door 2 jongens uit Salland, dus het is geen Gronings![]()
Jij hebt het altijd over pimpelen in de trein, ik zou zeggen poar neem'n in de trein
Zit de stuurstand er ook al achter?quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:44 schreef Maegrim het volgende:
Vandaag van 9 tot 18u in een testtrein van NS internesjonal
Traxx met Benelux stam, toelatingsritten voor de nieuw bestelde locomotieven geloof ik.
Nee, enkel een locquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ProRail niet, want ik zie zo op het ogenblik geen storingenquote:Op woensdag 16 juli 2014 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is het al alarmfase rood bij de NS vanwege de hittegolf des doods die eraan komt?
Da waaik ook wel mien jong.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mwoah, in Drenthe in Groningen snappen ze het ook wel.
Groningenquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Da waaik ook wel mien jong.
als Drent die in de Groningse Veenkoloniën woont
Leuk, succes!quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:16 schreef Maegrim het volgende:
Het is een Benelux stam, die rijden normaal met de Belgische Traxx loc (die een oudere versie van de software hebben)
Volgens mij is het OCCR wel paraat ja.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is het al alarmfase rood bij de NS vanwege de hittegolf des doods die eraan komt?
De Benelux rijdt straks niet meer met Belgische locs?quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:16 schreef Maegrim het volgende:
Het is een Benelux stam, die rijden normaal met de Belgische Traxx loc (die een oudere versie van de software hebben)
Of de ICD met Benelux stammen? Ik weet het niet, sorryquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
De Benelux rijdt straks niet meer met Belgische locs?
van iemand die zo goed weet hoe "niks" is, wel een Erg rare uitspraak.quote:
Jawel.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
De Benelux rijdt straks niet meer met Belgische locs?
Je hebt trek, Fles?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
van iemand die zo goed weet hoe "niks" is, wel een Erg rare uitspraak.
Kleine anticlimax wellicht: het Drentse deel van de Groninger Veenkoloniënquote:
Groetjes terug uit een RET-voertuig met superairco.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik wel
groetjes uit de Pimpel trouwens
Volgens de Fifa was die van 90 ook al Duitsland. Maar goed, lekker boeiend ookquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:46 schreef bork het volgende:
Overal wordt er over de vierde ster gesproken (wereldtitel) maar jr. wijst mij er terecht op dat het de eerste is, de overige drie werden door West-Duitsland (BRD)behaald.
Geld speelt geen rol als je het van Wilma gewoon mag doorberekenen aan de reizigerquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Groetjes terug uit een RET-voertuig met superairco.
edit: in Den Haag Centraal zijn de eerste poortjes verschenen, bij de trappen vanaf de perrons naar het busplatform en tussen spoor 1 en de fietsenstalling. Wat ik niet snap is waarom er eerst paaltjes zijn weggezet die nu worden vervangen door poortjes. Da's toch dubbel werk en dubbele kosten maken?
Ja was ik. Maar goed ik zal het wel scheef gezien hebbenquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:56 schreef derLudolf het volgende:
Iemand vroeg zich laatst af of er een 2e GTW op de Valleilijn reed: volgens mij niet, heb hem nochtans niet zien rijden
Formeel was de eenwording in het najaar toch?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens de Fifa was die van 90 ook al Duitsland. Maar goed, lekker boeiend ook
Dat was dan net die ene keer dat je wel aan het pimpelen was zegmaar?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja was ik. Maar goed ik zal het wel scheef gezien hebben
Nee, de pimpel heeft ook airco.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar begrijp ik uit de posts hierboven
"Ik zit in de pimpel"
"Ik zit in een gekoelde RET tram" dat de pimpel geen airco heeft?
ja, maar van welk jaar?quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Formeel was de eenwording in het najaar toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |