Hangt er vanaf hoe de handel afgezekerd is. is100 Watt een gemiddelde, dan kan je best een frituurtje aanzetten van 1500 watt als de coupe 36 stoeljtesheeftquote:Op zondag 20 juli 2014 00:21 schreef Sandrvich het volgende:
Neem dat ding morgen maar mee en vergeet het vooral niet vol bier te stouwen.Ik weet in ieder geval wel dat de stopcontacten in de WARS in Polen een frituur kunnen trekken, dus een koelbox moet zeker lukken.
Via de HSL win je tussen Rotterdam en Breda maar enkele minuten en dat komt met name omdat Dordrecht overgeslagen wordt. Daarnaast zit er een buffer in. Hoogstwaarschijnlijk vanwege het gepruts dat in die regio aan de orde van de dag isquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is dat voor teringshit joh? Ik pakte afgelopen zaterdah de ICD van Breda naar Rdam, gaat ie over Dordrecht en had in principe gewoon de dienstregeling kunnen halen (Deed ie niet want hij stond 5 minuten stil), waarom rij je dan nog over de HSL?
het doet tenminste wat het moet doen, dat is hier nog wel eens de vraag (V250 anyone?)quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Vind je dat mooi ja? Gewoon klats boem hoekig. Lampen erop, klaar. Vormgeving? Fukkit, het moet treinen trekken. Ik vind het maar niks die dingen.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja natuurlijkWat een wereld-idee zeg. Lekker met je drie kleinkinderen van 5, 6 en 7 in de stiltecoupé gaan zitten
NIET HATEN OP ANSALDOquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:40 schreef mschol het volgende:
[..]
het doet tenminste wat het moet doen, dat is hier nog wel eens de vraag (V250 anyone?)
Is die ellende nou nog steeds niet opgelost?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:29 schreef Regenjas het volgende:
Ja, kan ook gewoon bij de kaartautomaten. De SNCF loopt lichtjaren achter met e-tickets en het afhalen van bestellingen bij automaten gaat ook vaak fout, om die reden verkoopt Capitaine-train tickets voor Thalys alleen maar als je zo'n fancy Thalys TheCard hebt, want dan kan de conducteur de tickets op zijn of haar railpocket opzoeken
De Duitsers hebben dan weer heel andere problemen, want ik trof dit soort toestanden aan in een ICE van de week. Toevallig vond ik op het internet er foto's van:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vreemd verhaal. Dus omdat een meisje loopt te klagen, krijgt een jongen een boete en jij vindt dat complimenten waard?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:49 schreef _JdM_ het volgende:
Het nomenswaardige komt nu pas: er zat een groepje waarbij er een een product samenreiskorting op een annonieme kaart had geladen, maar het saldo was te laag en niet ingecheckt en toch ingestapt. (natuurlijk fout..) De jongen in kwestie had al zoiets van "oh, sorry, er is blijkbaar iets niet goedgegaan, ik zal er op letten". Na de opmerking "maar er staat te weinig saldo op, dus logisch dat je niet kon inchecken" was het voor de HC wel goed genoeg (jij maakt een fout, het ligt niet aan NS/chipkaart, dus jij heb geluk dat ik er geen groot probleem van maak, zorg ervoor dat het niet nog een keer gebeurd) en liep door,om de man, die iets verderop, zat te controleren.
Een meisje, die in dat groepje zat, bleef er maar op doorgaan dat hij maar liefst 20 euro op zijn kaart moest zetten voor zo'n klein ritje (Maastricht-Sittard, a 2 euro). HC meldde ook netjes dat hij eigenlijk geen zin had om voor die 2 euro een boete van 37 euro uit te schrijven. Toch bleef ze erop doorgaan dat het belachelijk was en dat hij het eens van de menselijke kant moest bekijken. HC meldde inmiddels dat zijn taak o.a. het controleren van kaartjes was, en als hij bij verkeerde kaartjes niks zou doen, hij ook wel niet kon gaan controleren.
HC was uiteindelijk bij de deur van de coupe en en ze bleef maar doorgaan: "Bekijk het eens aan de menselijke kant blabla". Dat meisje meldde dus tussen neus en lippen door dat ze, omdat ze het niet eens was met het systeem "omdat de NS zijn zaakjes niet op orde heeft", maar zijn ingestapt.
Voor de HC was de maat nu vol en schreef een Uitstel Van Betaling (a 37 euro) uit. Met daarbij de melding dat op het moment dat het meisje zich 2 minuten niet met de zaak had bemoeid en de HC ondertussen naar de volgende coupe was gelopen, de jongen met een waarschuwing er vanaf gekomen was.
Meisje was er niet meeeens, dat de jongen een boete kreeg omdat zij voor haar mening uitkwam. En ze ging een klacht indienen![]()
Complimentje voor de HC, stiekem hebben wij genoten iets verderop.
goed verhaal. Dit is precies waarom ik ergens een bloedhekel aan vrouwen heb. Ze weten gewoon nooit wanneer ze hun snavel moeten houdenquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:49 schreef _JdM_ het volgende:
Meisje was er niet meeeens, dat de jongen een boete kreeg omdat zij voor haar mening uitkwam. En ze ging een klacht indienen![]()
Ja natuurlijk. Hij zat hartstikke fout, maar conducteur is bereid het door de vingers te zien. BEN DAAR DAN BLIJ MEE. En ga niet als een dolle kip lopen zaniken over van alles en nog wat, want dan kom je gewoon alsnog aan de beurt. Volledig terecht gehandeld van die conducteur.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:35 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Dus omdat een meisje loopt te klagen, krijgt een jongen een boete en jij vindt dat complimenten waard?
Hij zat toch ook niet te klagen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Hij zat hartstikke fout, maar conducteur is bereid het door de vingers te zien. BEN DAAR DAN BLIJ MEE. En ga niet als een dolle kip lopen zaniken over van alles en nog wat, want dan kom je gewoon alsnog aan de beurt. Volledig terecht gehandeld van die conducteur.
Ze hoorden toch bij elkaar? Ik zou als ik die gast was haar hard in d'r kut schoppen voor dat aannaaien van die boete.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hij zat toch ook niet te klagen?
Dat was iemand anders. Ik vind het nogal vreemd dat je blijkbaar iemand anders een boete aan kunt naaien.
Ja dat kan wel zijn, maar het heeft totaal geen zin om dan tegen een conducteur oorlog te gaan trappen. Die voert gewoon de regels uit. En die denkt "Joh okee, geen zin in toestanden, ik doe coulant, iedereen blij." Maar als je dan denkt iemand te helpen door hem te behoeden voor een boete, en er komt ZO veel pure ondankbaarheid terug, en ook volstrekt onterecht ("Je moet het van de menselijke kant zien!" Ja hallo die man DOET niet anders dan dat!) dan geloof ik heel goed dat zo'n conducteur zegt "WTF ik probeer jullie te matsen en ik krijg DIT? Krijg de pest, hier, je boete, vangen."quote:Verder heeft ze natuurlijk wel een punt dat het van de zotten is dat je om voor 2 euro te kunnen reizen eerst 20 euro op je kaart moet laden en dat je vervolgens 2,50 kunt gaan betalen als je aan het loket de resterende 18 euro terug wil. Met zoveel minachting richting de klant kom je alleen weg als monopolist.
Natuurlijk heeft dat geen enkele zin, maar die conducteur is vermoedelijk een van de weinige NS-medewerkers die ze nog te spreken krijgt en waar ze dus haar frustratie kan uiten. Verstandig is het niet, begrijpelijk wel als je ziet hoe de NS met haar klanten om gaat.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat kan wel zijn, maar het heeft totaal geen zin om dan tegen een conducteur oorlog te gaan trappen.
Tsja, en zo zijn het altijd de mensen op het veld die de klappen kunnen vangen. Ook dat is heel verklaarbaar inderdaad.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat geen enkele zin, maar die conducteur is vermoedelijk een van de weinige NS-medewerkers die ze nog te spreken krijgt en waar ze dus haar frustratie kan uiten. Verstandig is het niet, begrijpelijk wel als je ziet hoe de NS met haar klanten om gaat.
Wacht, je vriend krijgt geen bon, en jij gaat alsnog zeiken?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:49 schreef _JdM_ het volgende:
Gister en vandaag een "weekendje" naar Maastricht/Gulpen gedaan. Gisteren moesten we in Maastricht op de bus terug naar Gulpen wachten, dus gingen we even kijken op het station. En daar kwam zojuist 6 bakjes ICM aan als IC uit Amsterdam. Tijdtechnisch konden we even een slagje Sittard maken, dus zogezegd zogedaan.
Het nomenswaardige komt nu pas: er zat een groepje waarbij er een een product samenreiskorting op een annonieme kaart had geladen, maar het saldo was te laag en niet ingecheckt en toch ingestapt. (natuurlijk fout..) De jongen in kwestie had al zoiets van "oh, sorry, er is blijkbaar iets niet goedgegaan, ik zal er op letten". Na de opmerking "maar er staat te weinig saldo op, dus logisch dat je niet kon inchecken" was het voor de HC wel goed genoeg (jij maakt een fout, het ligt niet aan NS/chipkaart, dus jij heb geluk dat ik er geen groot probleem van maak, zorg ervoor dat het niet nog een keer gebeurd) en liep door,om de man, die iets verderop, zat te controleren.
Een meisje, die in dat groepje zat, bleef er maar op doorgaan dat hij maar liefst 20 euro op zijn kaart moest zetten voor zo'n klein ritje (Maastricht-Sittard, a 2 euro). HC meldde ook netjes dat hij eigenlijk geen zin had om voor die 2 euro een boete van 37 euro uit te schrijven. Toch bleef ze erop doorgaan dat het belachelijk was en dat hij het eens van de menselijke kant moest bekijken. HC meldde inmiddels dat zijn taak o.a. het controleren van kaartjes was, en als hij bij verkeerde kaartjes niks zou doen, hij ook wel niet kon gaan controleren.
HC was uiteindelijk bij de deur van de coupe en en ze bleef maar doorgaan: "Bekijk het eens aan de menselijke kant blabla". Dat meisje meldde dus tussen neus en lippen door dat ze, omdat ze het niet eens was met het systeem "omdat de NS zijn zaakjes niet op orde heeft", maar zijn ingestapt.
Voor de HC was de maat nu vol en schreef een Uitstel Van Betaling (a 37 euro) uit. Met daarbij de melding dat op het moment dat het meisje zich 2 minuten niet met de zaak had bemoeid en de HC ondertussen naar de volgende coupe was gelopen, de jongen met een waarschuwing er vanaf gekomen was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |