Dan heb je zeker een ander rijpad gevolgdquote:
Dit.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik vind trouwens dat Prorail zichzelf enorm belachelijk heeft gemaakt om met veiligheid te komen als argument om niet te stoppen. Hoe onveilig vind je jezelf dan wel niet?
Klopt gedeeltelijk, palais ligt natuurlijk wel op route luik-guillemins-aken, en als je kijkt dan zie je dat er maar een een mink stukje spoor ontbreekt om palais- ans mogelijk te makenquote:Op woensdag 23 juli 2014 14:22 schreef Ireyon het volgende:
Palais ligt helemaal niet op het traject Brussel - Luik - Aken?
Bovendien komt niemand op dat station omdat ze het centrum van Luik willen bezoeken. Het is meer zoals een Franse TGV Terminal, die liggen ook in de middle of nowhere maar zijn wel goed bereikbaar.
Dat is geen argument, dat is een pavlov-reactie. Op alles wat eindigt met een vraagteken volgt "Nee, Kanniet, Veiligheid." Ohne nach zu denken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik vind trouwens dat Prorail zichzelf enorm belachelijk heeft gemaakt om met veiligheid te komen als argument om niet te stoppen. Hoe onveilig vind je jezelf dan wel niet?
Ja op een kaart ziet het er heel mooi en haalbaar uit, maar ben je überhaupt weleens op Palais geweest? Dat station ligt z.g.a. ondergronds. Als je daar een terminal zoals Guillemins wilt realiseren dan moet menquote:Op woensdag 23 juli 2014 15:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk, palais ligt natuurlijk wel op route luik-guillemins-aken, en als je kijkt dan zie je dat er maar een een mink stukje spoor ontbreekt om palais- ans mogelijk te maken
Ik ben er vaak genoeg geweest, twee weken geleden voor het laatste nog, de ruimte is der zat zolang je in de lengte denkt en niet in de breedte.( sloop bijvoorbeeld het nmbs pand )quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja op een kaart ziet het er heel mooi en haalbaar uit, maar ben je überhaupt weleens op Palais geweest? Dat station ligt z.g.a. ondergronds. Als je daar een terminal zoals Guillemins wilt realiseren dan moet men
1) ruimte zien te vinden (eigenlijk houdt het daar al mee op, want die ruimte is er niet)
2) een tunnel graven onder een hoop oude gebouwen in het centrum
3) een verbinding aanleggen met het steilste stuk spoor van België (de Helling van Ans) en
4) alle doorgaande treinen Brussel - Guillemins laten keren.
Luik guillemins is een prestige project, een typisch wafelijzerproject, bij dat soort projecten kan alles zolang de vlamingen maar nog gekkere dingen doen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Je snapt hopelijk wel dat 'het kan niet moeilijk zijn tegenwoordig' en 'het is een luxeprobleem' argumenten zijn zonder ook maar enige inhoud?
Een naamswijziging is niet doorgegaan omdat het een idioot plan was, en geen enkel fatsoenlijk argument was + de enorme tegenstand.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:45 schreef dcm360 het volgende:
'Bij dat soort projecten kan alles' is nog steeds niet een steekhoudend argument... Overigens, alles kan is ook niet waar, de naam 'Luik-Guillemins' wijzigen is immers niet doorgevoerd.
Incoming rant van Fles over Den Haag Centraal en HS in 3, 2, 1...quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:11 schreef dcm360 het volgende:
Een betere vraag lijkt me: lijkt het jou prettig om de treinen tussen Rotterdam en Amsterdam in het vervolg maar via Den Haag Centraal te laten gaan? Dat ligt immers dichter op het centrum.
Den haag is een kopstation en levert dus veel meer problemen op.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:11 schreef dcm360 het volgende:
Een betere vraag lijkt me: lijkt het jou prettig om de treinen tussen Rotterdam en Amsterdam in het vervolg maar via Den Haag Centraal te laten gaan? Dat ligt immers dichter op het centrum. De situatie nu is echter ook niet heel erg vervelend.
Want daar maak je reizigers blij mee, bedoel je?quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:16 schreef icloud het volgende:
[..]
In principe hoeven alleen de internationale treinen kop te maken in luik, de overige treinen kun je oplossen met een crossover overstap.
quote:
Heb je er al iets van gezegd?quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja natuurlijkWat een wereld-idee zeg. Lekker met je drie kleinkinderen van 5, 6 en 7 in de stiltecoupé gaan zitten
ik denk dat het aantal rezigers tussen aachen en brussel ,wat niet per hogesnelheidstrein reist, zeer beperkt is en vanaf de richting vise moest je toch al overstappen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Want daar maak je reizigers blij mee, bedoel je?
Of je bouwt buiten het centrum een station met goede verbinding naar het centrum, zonder deze problemen. O wacht...quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:16 schreef icloud het volgende:
[..]
Den haag is een kopstation en levert dus veel meer problemen op.
In principe hoeven alleen de internationale treinen kop te maken in luik, de overige treinen kun je oplossen met een crossover overstap.
Luik moet het juist hebben van zijn centrum.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:38 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Of je bouwt buiten het centrum een station met goede verbinding naar het centrum, zonder deze problemen. O wacht...
nee. Kutmensen. En ik ben een schijterd.quote:
Hoe is je aankomst in Utrecht vandaag?quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee. Kankermensen. En ik ben een schijterd.
Gister zelfde gekut tussen Zwolle en Leeuwarden met van die adhd kids. Toen ik binnen kwam lopen al. Gelijk iets van gezegd. Ging daarna nog wat drinken halen bij de Kiosk en bij terugkomst waren ze netjes een coupe opgeschoven. Als je het netjes vraagt snappen ze het meestal wel.quote:
dit dus.... de mensen die specifiek in een stiltecoupe willen zitten weten waar ze moeten zijn... diegene die er niet specifiek willen zitten letten er ook niet op en dan is er nog de groep die niet caredquote:Op woensdag 23 juli 2014 19:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je het netjes vraagt snappen ze het meestal wel.
Schiiiiiiiiiterende locs!quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:14 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]Eurocity 170 staat klaar te Budapest Keleti-palyudvar om de trein naar Dresden Hbf te trekken. Voor ondergetekende was Praha Havlani nadrizi de eindbestemming.
herkenbaarquote:Op woensdag 23 juli 2014 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
En het gekke is, het maakt mij op zich niet uit waar ik terecht kom in de vaart der volkeren. Als ik in een normale-mensencoupé terecht kom en mensen zitten te praten of te bellen, dan stoor ik me er totaal niet aan. Maar in een stiltecoupé heb ik dan een soort van angst voor mogelijke plaatsvervangende schaamte "Oh jee straks zegt er iemand wat van EN DAN?!"
Ik ben me er eentje![]()
Graag gedaan :-)quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:59 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Schiiiiiiiiiterende locs!Jammer dat ze straks met die nieuwe Skoda dingen gereden gaan worden, dan rijden die dingen niet meer 550 kilometer dagelijks aan één stuk.
Het is meestal OF 100 Watt, of 1 Ampere bij 230Vquote:Op zondag 20 juli 2014 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar is Darkwing voor het testen als je hem nodig hebt?
Biertje?quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
ALS IK HIER TOEVALLIG IN HET STILTETOPIC ZIT MOETEN JULLIE HET MAAR ZEGGEN HOOR
Wat is dat voor teringshit joh? Ik pakte afgelopen zaterdah de ICD van Breda naar Rdam, gaat ie over Dordrecht en had in principe gewoon de dienstregeling kunnen halen (Deed ie niet want hij stond 5 minuten stil), waarom rij je dan nog over de HSL?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het mooiste aan Dordrecht is toch wel er nonstop voorbij rijden. Dat geldt ook voor Delft
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:27 schreef JDude het volgende:
De andere vergaderzalen heten zeker "profiel-van-vrije-ruimte" (daar was in Frankrijk een dure vergadertafel voor besteld, die bleek echter net te breed),
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |