Is ook zo, als ik het goed begrijp is die prijs van 99 euro per maand gedurende 12 maanden gegarandeerd.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
wat is dit nou voor bullshit? Ik mag toch aannemen dat ook bij de NS een abonnement na automatische voortzetting gewoon maandelijks opzegbaar is?
Hier ook zo'n abo houdster, maar dan al het 3e jaarquote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
wat is dit nou voor bullshit? Ik mag toch aannemen dat ook bij de NS een abonnement na automatische voortzetting gewoon maandelijks opzegbaar is?
letterlijk uit de voorwaarden overgenomen:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
quote:Abonnementsjaar: Iedere periode van 365 dagen (en 366 dagen tijdens een schrikkeljaar) die steeds
begint op gelijknamige maand en dag als de maand en dag waarop uw abonnement voor het eerst geldig
was.
quote:Als het eerste Abonnementsjaar is verstreken, heeft u het recht het Abonnement voor onbepaalde tijd, op
te zeggen tegen dezelfde dag van de maand als de dag waarop uw Abonnement is gestart.
Heb jij het CAO van Multimodaal OV? Wij hebben veel buschauffeurs in dienst: 60/40% waardoor machinisten een 'slechtere' CAO hebben, we delen een CAO. Die bij de NS is stukken beter.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 07:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wij (CAO OV) krijgen van 19u tot 0u 30% toeslag, en van 0u tot 5.30u 40%
Zwartrijdenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:27 schreef mschol het volgende:
ik vind het serieus kut dat er geen week abonnementen meer zijn..
wilde gisteren even snel een week abonnement halen, omdat ik toevallig een weekje wat vaker zal reizen van A naar B, blijkt dat dat dus niet meer kan en je maar 1 optie hebt:
2x 3 dagen + 1 dagproduct halen (a 33.50 euro)
vroeger (2010) was je met 12,75 klaar, sure dat zou nu wat duurder zijn , maar nog steeds goedkoper dan 33,50 of los in en uitchecken
(los in en uit checken kost in mijn geval ¤23,38 overigens)
Of ze hebben überhaupt geen airco. De raampjes kunnen immers openquote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:07 schreef b2py het volgende:
De airco in mijn Eurocity 170 was stuk in mijn rijtuig. Uiteindelijk was het goed vertoeven met een open raam.
Ja, want er stond zelfs een melding bij dat als het raam open stond de airco het niet deed...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:32 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Of ze hebben überhaupt geen airco. De raampjes kunnen immers open
Echt erg daar ja met de IC's uit Den Haag. Vind het zelf allemaal ook niet zo soepeltjes klinken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe rijdt de intercity van 16:54 van Den Haag naar Enschede precies Utrecht binnen? Bij 1 van die wissels (1357?) Boven de Daalse tunnel krijgt de trein iedere keer een beukert dat het niet meer normaal is![]()
Daar gaat vast wat ontsporen binnenkort.
Achja, met 40 op een 1:9 is ook niet echt fijn eigenlijk..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe rijdt de intercity van 16:54 van Den Haag naar Enschede precies Utrecht binnen? Bij 1 van die wissels (1357?) Boven de Daalse tunnel krijgt de trein iedere keer een beukert dat het niet meer normaal is![]()
Je moet maar eens proberen, dit is echt niet normaal hoorquote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja, met 40 op een 1:9 is ook niet echt fijn eigenlijk..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Die tweede foto dient om een ontwerpfout in de reisinformatie te laten zien?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:09 schreef James1988 het volgende:
Hitachi heeft gisteren mockups gepresenteerd van de AT100 en de AT200, twee nieuwe modellen uit de A-Train-serie. De A-Train kent men in Engeland al als Javelin bij Southeastern en straks als 'Super Express' (a.k.a. IEP).
Met de AT100 ("Metro") wil Hitachi de markt voor het stedelijk en S-Bahn-achtig vervoer gaan bedienen (bakken van 20 meter, veel deuren), waar de AT200 meer geschikt is voor forenzentreinen. De bakken van de AT200 zijn langer en de maximumsnelheid ligt hoger (140 - 200 km/u).
Hitachi gaat op eigen kosten een paar demonstratievoertuigen laten bouwen in hun nieuwe fabriek in Newton Aycliffe, waarmee ze hopen om opdrachtgevers te overtuigen om toch vooral voor Hitachi-voertuigen te kiezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat klopt er niet aan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Die tweede foto dient om een ontwerpfout in de reisinformatie te laten zien?
Ziet er mooi uit.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:09 schreef James1988 het volgende:
Hitachi heeft gisteren mockups gepresenteerd van de AT100 en de AT200, twee nieuwe modellen uit de A-Train-serie. De A-Train kent men in Engeland al als Javelin bij Southeastern en straks als 'Super Express' (a.k.a. IEP).
Met de AT100 ("Metro") wil Hitachi de markt voor het stedelijk en S-Bahn-achtig vervoer gaan bedienen (bakken van 20 meter, veel deuren), waar de AT200 meer geschikt is voor forenzentreinen. De bakken van de AT200 zijn langer en de maximumsnelheid ligt hoger (140 - 200 km/u).
Hitachi gaat op eigen kosten een paar demonstratievoertuigen laten bouwen in hun nieuwe fabriek in Newton Aycliffe, waarmee ze hopen om opdrachtgevers te overtuigen om toch vooral voor Hitachi-voertuigen te kiezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij wordt bedoeld dat je naar voren moet buigen en je hoofd omdraaien om het scherm te kunnen zien.quote:
Denk het niet, in de rij stoelen achter de Aziaat op de foto zitten ook mensen en in de linker bovenhoek van de foto kun je nog net een hoek van een soortgelijk reisinformatiedisplay zien. Het lijkt me niet dat er aan de andere kant (in de normale kijkrichting van de man op de foto) geen scherm zou zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij wordt bedoeld dat je naar voren moet buigen en je hoofd omdraaien om het scherm te kunnen zien.
Heb het altijd hoor, en het kan zomaar zijn dat rond Utrecht nog krappere wissels liggen. Amsterdam kent ook nog 1:7..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet maar eens proberen, dit is echt niet normaal hoor
Het beste wissel is een hogesnelheidswissel want daar hoef je niet voor in de ankers.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb het altijd hoor, en het kan zomaar zijn dat rond Utrecht nog krappere wissels liggen. Amsterdam kent ook nog 1:7..
Nou ik wil die HSL-afslag bij Breda wel eens met 300 nemenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het beste wissel is een hogesnelheidswissel want daar hoef je niet voor in de ankers.
Dat was ook het enige waar ik aan kon denkenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Die tweede foto dient om een ontwerpfout in de reisinformatie te laten zien?
Ik zal eens opletten morgen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, bij de metro; zelfs 1:6. Treinen 1:8.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb het altijd hoor, en het kan zomaar zijn dat rond Utrecht nog krappere wissels liggen. Amsterdam kent ook nog 1:7..
Probeer het nou gewoon eens. Het is niet alsof je mij hoeft te vertellen hoe een wissel "hoort" te voelenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Tussen Rotterdam en Barendrecht is er een plek waar je ineens een flinke ruk zijwaarts krijgt, die is ook niet echt grappig.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is niet alsof je mij hoeft te vertellen hoe een wissel "hoort" te voelen
Wel eens met 300 over een 1:39 geknald?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het beste wissel is een hogesnelheidswissel want daar hoef je niet voor in de ankers.
Geen flauw idee, ik ben niet zo goed in wissels dat ik weet welke hoekverhouding ze hebben als ik in een trein zit die eroverheen rijdt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel eens met 300 over een 1:39 geknald?
Neuh, weleens met 60 door een wissel geknald waarvan beide tongen aan lagenquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel eens met 300 over een 1:39 geknald?
Oh, valt me van je tegenquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ik ben niet zo goed in wissels dat ik weet welke hoekverhouding ze hebben als ik in een trein zit die eroverheen rijdt.
Ach jij dacht dat we in Nederland twee rijdraden hadden omdat op de éne de plus en de andere de min stond. Moet ik nog steeds om gniffelen.quote:
quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ach jij dacht dat we in Nederland twee rijdraden hadden omdat op de éne de plus en de andere de min stond.
Nee, wij vallen onder de CAO Openbaar Vervoer. De oude Syntus-chauffeurs zitten volgens mij wel op Multimodaal (of dat zijn alleen de machinisten, zou ook kunnen).quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Heb jij het CAO van Multimodaal OV? Wij hebben veel buschauffeurs in dienst: 60/40% waardoor machinisten een 'slechtere' CAO hebben, we delen een CAO. Die bij de NS is stukken beter.
Ik doe ook maar hbo.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ach jij dacht dat we in Nederland twee rijdraden hadden omdat op de éne de plus en de andere de min stond. Moet ik nog steeds om gniffelen.
Nee.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:14 schreef dennistd het volgende:
Zet NS morgen trouwens de treinen nog een minuut stil om 16u?
twitter:SuzanneRTL twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 23:49:30Treinen van NS zullen morgen wel doorrijden tijdens stilte. Het is veiligheidstechnisch niet mogelijk om ze stil te zetten #nationalerouw reageer retweet
twitter:SuzanneRTL twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 23:50:52Heeft te maken met het feit dat het exacte tijdstip van de stilte niet te voorspellen is. Hangt af van exacte aankomsttijd vliegtuig. reageer retweet
twitter:SuzanneRTL twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 23:52:25Machinisten kunnen niet ineens op de rem gaan, dat is gevaarlijk. Op stations wel stilte, geen omroepberichten. #nationalerouw reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |