ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wordt er daadwerkelijk op het vervoersbewijs gecontroleerd als je gebruikt maakt van die Spoordeelweken kortingsbonnen? Ik ga volgende week namelijk naar Amsterdam en ga met de bus Het merendeel heeft geen OVC
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
oh nja ik vind 6 euro ook niet veel. Ik dacht misschien is het wel leuk en vooral handig als ik de steden inga. In de meeste steden heb je ook wel een fietsgarage. Maar zit nog te twijfelen of het wel zo efficent is
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Ik snap überhaupt niet waarom je voor de OV-fiets een abonnement zou moeten afsluiten. Het zou toch veel beter zijn als mensen gewoon spontaan een dag van tevoren konden beslissen dat ze een dagje willen fietsen vanaf het station. Maar zoiets als 'spontaan' of 'ongepland' bestaat bij de NS blijkbaar (hoe ironisch) niet.
Op zondag 20 juli 2014 15:32 schreef Ireyon het volgende: Ik snap überhaupt niet waarom je voor de OV-fiets een abonnement zou moeten afsluiten. Het zou toch veel beter zijn als mensen gewoon spontaan een dag van tevoren konden beslissen dat ze een dagje willen fietsen vanaf het station. Maar zoiets als 'spontaan' of 'ongepland' bestaat bij de NS blijkbaar (hoe ironisch) niet.
Ik neem ook gewoon mijn eigen fiets mee..
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op zondag 20 juli 2014 15:32 schreef Ireyon het volgende: Ik snap überhaupt niet waarom je voor de OV-fiets een abonnement zou moeten afsluiten. Het zou toch veel beter zijn als mensen gewoon spontaan een dag van tevoren konden beslissen dat ze een dagje willen fietsen vanaf het station. Maar zoiets als 'spontaan' of 'ongepland' bestaat bij de NS blijkbaar (hoe ironisch) niet.
Op zondag 20 juli 2014 15:32 schreef Ireyon het volgende: Ik snap überhaupt niet waarom je voor de OV-fiets een abonnement zou moeten afsluiten. Het zou toch veel beter zijn als mensen gewoon spontaan een dag van tevoren konden beslissen dat ze een dagje willen fietsen vanaf het station. Maar zoiets als 'spontaan' of 'ongepland' bestaat bij de NS blijkbaar (hoe ironisch) niet.
Je moet ook nog een abonnement? Dat wist ik ook nog niet. Wilde in de nazomer er mogelijk gebruik van gaan maken. Nou dan maar Fles irriteren met mijn vouwfiets.
Op zondag 20 juli 2014 15:38 schreef Yreal het volgende: Sowieso vet nep dat voor fietsers ineens geen spitsuren meer bestaan, dus de hele trein vol zit met die pleurisdingen.
Terwijl je gewoon de volle mep betaalt.
Voor een kortere trein
-edit- volgens mij heb ik je verkeerd begrepe
[ Bericht 10% gewijzigd door zeefje op 20-07-2014 16:11:03 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op zondag 20 juli 2014 15:38 schreef Yreal het volgende: Sowieso vet nep dat voor fietsers ineens geen spitsuren meer bestaan, dus de hele trein vol zit met die pleurisdingen.
vaak ook nog helemaal behangen met allerlei fietstassen voor en achter waardoor 1 fiets 3/4 van het fietscompartiment inneemt en dan heb ik het nog niet eens over hoelang men erover doet om dat ding de trein in of uit te tillen
vaak ook nog helemaal behangen met allerlei fietstassen voor en achter waardoor 1 fiets 3/4 van het fietscompartiment inneemt en dan heb ik het nog niet eens over hoelang men erover doet om dat ding de trein in of uit te tillen
Ik vraag mij af hoe ik mijn fiets eraf ga tillen aangezien hij erg zwaar is daarnaast, weten jullie of je in elk fietscompartiment een soort beugel heb waar je 'em aan vast kan zetten?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Ik vraag mij af hoe ik mijn fiets eraf ga tillen aangezien hij erg zwaar is daarnaast, weten jullie of je in elk fietscompartiment een soort beugel heb waar je 'em aan vast kan zetten?
ik weet dat dat er niet is in de DDZ zit wel een soort gordel maar heel veel vertrouwen zou ik daar ook niet in hebben
die ja, mooie treinen worden de nieuwe IC's toch? want ze rijden iig nog niet op elk traject
Klopt, dat wordt nieuw intercitymaterieel. Op dit moment rijden ze o.a. tussen Den Haag en Venlo, als sprinter Utrecht - Zwolle, en op nog wel meer plekken.
Klopt, dat wordt nieuw intercitymaterieel. Op dit moment rijden ze o.a. tussen Den Haag en Venlo, als sprinter Utrecht - Zwolle, en op nog wel meer plekken.
oh ze worden ook gebruikt als spirnter Ik dacht dat ze daar die kleinere moddeltjes voor hadden.... heb ff geen zin om een foto te zoeken
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Je moet ook nog een abonnement? Dat wist ik ook nog niet. Wilde in de nazomer er mogelijk gebruik van gaan maken. Nou dan maar Fles irriteren met mijn vouwfiets.
De eerste rit is wel gratis als je via iemand die al abonnee is abonnee wordt. Dan kost het je dus maar ¤6,85
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De El 18-locomotieven vervangen de iets oudere locomotieven van het type El 17, die door allerlei technische problemen nooit zijn gebruikt waarvoor ze eigenlijk waren besteld.
Machinist van IC 2265 is de weg kwijt. Rotterdam v 17:25 naar Dordrecht met stop op Blaak. Vergeet men te stoppen. Zijn nu bij Zwijndrecht, en er wordt nu pas medegedeeld dat men vergat te stoppen. Excuses dit en dat, maar u moet maar terugreizen met deze trein die 17:50 uit Dordrecht vertrekt. Dat je wel +30 hebt, vergeet men maar te melden....
Op zondag 20 juli 2014 17:36 schreef _serial_ het volgende: Interessant, iemand die ik ken kon niet uitchecken bij NS omdat hij te weinig saldo had. In mijn gevoel kan je dan ook al niet inchecken ?
Je kunt inchecken met ¤ 6 saldo als je NS-klant bent, of ¤ 16 als je niet-NS-klant bent. Je kunt maximaal ¤ 4 rood staan op de OV-chipkaart. Als je een reis maakt die duurder is dan de borg en je saldo eigenlijk maar net genoeg was om in te kunnen checken, kan het voorkomen dat je onder de ¤ -4 uitkomt en dat staat het systeem niet toe.
Ik vraag me af hoe NS hiermee om wil gaan als de poortjes straks gesloten zijn, want dan kun je dus niet meer bij een automaat komen om nog wat saldo erop te zetten voor je uitcheckt (in zoverre dat goed gaat bij NS)...
Op zondag 20 juli 2014 17:36 schreef _serial_ het volgende: Interessant, iemand die ik ken kon niet uitchecken bij NS omdat hij te weinig saldo had. In mijn gevoel kan je dan ook al niet inchecken ?
ik vertrok een keer uit Rotterdam met 10 euro nog wat op mn kaart en wilde in Assen vol tarief uitchecken, ging niet werken inderdaad. Te laag saldo.
Je kunt inchecken met ¤ 6 saldo als je NS-klant bent, of ¤ 16 als je niet-NS-klant bent. Je kunt maximaal ¤ 4 rood staan op de OV-chipkaart. Als je een reis maakt die duurder is dan de borg en je saldo eigenlijk maar net genoeg was om in te kunnen checken, kan het voorkomen dat je onder de ¤ -4 uitkomt en dat staat het systeem niet toe.
Ik vraag me af hoe NS hiermee om wil gaan als de poortjes straks gesloten zijn, want dan kun je dus niet meer bij een automaat komen om nog wat saldo erop te zetten voor je uitcheckt (in zoverre dat goed gaat bij NS)...
Zelfde wat ik doe als de poortjes van de metro in Rotterdam niet opengaan of weer sluiten als je uit wil checken. (heb vrij reizen in heul Rotterdam). Een grote voet tegen het poortje.
Op zondag 20 juli 2014 19:03 schreef spectrumanalyser het volgende: zojuist tijdens het halen van m'n patat zag ik een ICM door Heiloo komen. uniek, een ICM als Intercity Den Helder - Nijmegen. oftewel in de 3000-serie
Vanochtend was er een IRM6 manco in Utrecht, waardoor men ICM7 heeft gestuurd. Er stond ook een IRM4, maar ICM7 heeft meer zitcapaciteit. Die ICM is tot nu toe niet uitgewisseld.
Vanochtend was er een IRM6 manco in Utrecht, waardoor men ICM7 heeft gestuurd. Er stond ook een IRM4, maar ICM7 heeft meer zitcapaciteit. Die ICM is tot nu toe niet uitgewisseld.
Huh, wat? Minder capaciteit maar past wel beter in omloop? Toch meer capaciteit? Was er eentje dronken ofzo bij de bijsturing?
Als het goed is moet na komende week een TPRB-baanvak verdwenen zijn. ProRail zou dan de treinen tussen Leeuwarden en Harlingen Haven ook op de schermen moeten kunnen volgen. In augustus volgt Leeuwarden - Stavoren.
Op zondag 20 juli 2014 19:29 schreef Peterselieman het volgende: Als het goed is moet na komende week een TPRB-baanvak verdwenen zijn. ProRail zou dan de treinen tussen Leeuwarden en Harlingen Haven ook op de schermen moeten kunnen volgen. In augustus volgt Leeuwarden - Stavoren.
Weet je toevallig ook hoe dit zit voor de nog resterende TPRB-gebieden in de Achterhoek?
Wat is de goedkoopste manier om van Utrecht naar Luxemburg te komen in de herfstvakantie met de trein met evt. stukje met de bus?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 20 juli 2014 19:58 schreef bork het volgende: Wat is de goedkoopste manier om van Utrecht naar Luxemburg te komen in de herfstvakantie met de trein met evt. stukje met de bus?
Utrecht-maastricht verder weet ik het niet
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op zondag 20 juli 2014 19:58 schreef bork het volgende: Wat is de goedkoopste manier om van Utrecht naar Luxemburg te komen in de herfstvakantie met de trein met evt. stukje met de bus?
Dan is het het goedkoopste om de tickets te splitsen: * ROS(?) Utrecht - Maastricht * Maastricht - Visé * Visé - Gouvy * Gouvy - Troisvierges (je moet zelf ff kijken of het verschil Visé - Troisvierges in 1x groot is, bij geen/erg klein verschil is splitsen misschien niet nodig)
In Troisvierges is vervolgens personeelswissel, en krijg je CFL-conducteur op de trein. Als je ook nog bus oid in Luxemburg wil/kan gebruiken en/of dezelfde dag terug gaat, zou ik kiezen om een Tagesticket van ¤4 te kopen. Cash betalen bij de CFL-conducteur. NMBS-personeel kan dit niet verkopen.
Omdat ik dit vaker doe enzo. Tickets binnen België uiteraard kopen bij de Belgen. Via de website, loket of de kaartautomaat. Vind het vaak ook wel een uitdaging om zo enkele tientallen centen te besparen. Gaat soms om minder dan een euro, maar ik ga de uitdaging graag aan.
Oh Bork. Waarschijnlijk is een e-ticket kopen Utrecht - Eijsden goedkoper dan Reizen op Saldo. Scheelt weer x-aantal tariefeenheden "internationaal tarief" tussen Maastricht en Eijsden. Gaat niet werken, want dat is alleen vol tarief. Dan is Reizen op Saldo toch voordeliger, als iemand een kortingsproduct heeft.
Je kunt inchecken met ¤ 6 saldo als je NS-klant bent, of ¤ 16 als je niet-NS-klant bent. Je kunt maximaal ¤ 4 rood staan op de OV-chipkaart. Als je een reis maakt die duurder is dan de borg en je saldo eigenlijk maar net genoeg was om in te kunnen checken, kan het voorkomen dat je onder de ¤ -4 uitkomt en dat staat het systeem niet toe.
Ik vraag me af hoe NS hiermee om wil gaan als de poortjes straks gesloten zijn, want dan kun je dus niet meer bij een automaat komen om nog wat saldo erop te zetten voor je uitcheckt (in zoverre dat goed gaat bij NS)...
Er zijn ook automaten die binnen de poortjes staan.
Op zondag 20 juli 2014 15:27 schreef derLudolf het volgende: Wordt er daadwerkelijk op het vervoersbewijs gecontroleerd als je gebruikt maakt van die Spoordeelweken kortingsbonnen? Ik ga volgende week namelijk naar Amsterdam en ga met de bus Het merendeel heeft geen OVC
Nee, kaartjes voor Nemo, madame tussauds, rondvaart et cetera. Gaan ze dan ook naar je treinkaartje vragen?
en anders voor ¤3 een kaartje Amsterdam Amstel naar Centraal kopen
Mijn ervaring is dat ze het soms doen, en soms totaal niet, geen pijl op te trekken dus. (al vraag ik me wel af hoe ze ov-chipkaarten kunnen aflezen in die toko's ?)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef James1988 het volgende: Ik vraag me af hoe NS hiermee om wil gaan als de poortjes straks gesloten zijn, want dan kun je dus niet meer bij een automaat komen om nog wat saldo erop te zetten voor je uitcheckt (in zoverre dat goed gaat bij NS)...
Dat gaat sowieso niet toch? Voor zover ik heb begrepen wordt je check ongeldig gemaakt zodra je het saldo opwaardeerd als je ingecheckt staat.
quote:
Op zondag 20 juli 2014 20:14 schreef greavy het volgende: Oh Bork. Waarschijnlijk is een e-ticket kopen Utrecht - Eijsden goedkoper dan Reizen op Saldo. Scheelt weer x-aantal tariefeenheden "internationaal tarief" tussen Maastricht en Eijsden. Gaat niet werken, want dat is alleen vol tarief. Dan is Reizen op Saldo toch voordeliger, als iemand een kortingsproduct heeft.
WTF? Internationaal kaartje met korting gaat er uit? Wat is dit voor naaistreek?
Dat gaat sowieso niet toch? Voor zover ik heb begrepen wordt je check ongeldig gemaakt zodra je het saldo opwaardeerd als je ingecheckt staat.
[..]
WTF? Internationaal kaartje met korting gaat er uit? Wat is dit voor naaistreek?
Ik doelde op het E-ticket Utrecht - Eijsden. En Eijsden is een NL-station. Ik dacht dat naar Eijsden nog E-ticket met korting kon krijgen, maar dat is niet mogelijk. Met korting is dus het goedkoopste om in Eijsden heen- en weer te rennen, maar dat haal je niet, normaalgesproken. Dus moet je een kaartje Maastricht - Visé halen.
Dan is het het goedkoopste om de tickets te splitsen: * ROS(?) Utrecht - Maastricht * Maastricht - Visé * Visé - Gouvy * Gouvy - Troisvierges (je moet zelf ff kijken of het verschil Visé - Troisvierges in 1x groot is, bij geen/erg klein verschil is splitsen misschien niet nodig)
In Troisvierges is vervolgens personeelswissel, en krijg je CFL-conducteur op de trein. Als je ook nog bus oid in Luxemburg wil/kan gebruiken en/of dezelfde dag terug gaat, zou ik kiezen om een Tagesticket van ¤4 te kopen. Cash betalen bij de CFL-conducteur. NMBS-personeel kan dit niet verkopen.
mooi en bedankt!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
NMBS 4193 + 4137 by Durk Houtsma., on Flickr Een fraai koppel MW41'en van de NMBS passeert op 2 maart 2014 bij Echelpoel/Bouwel de fotograaf, en is opweg richting Neerpelt.
NSR 1762 + ICR TD9 by Durk Houtsma., on Flickr 10 Maart 2014 - Bij de Wieldrechtse Zeedijk passeert de Intercity naar Venlo, met de 1762 op kop en een sleep ICR-rijtuigen.
DBS 1602 + UnitCargo by Durk Houtsma., on Flickr 11 Maart 2014 - Bij de Wieldrechtse Zeedijk passeert de UnitCargo naar Sittard, met aan de haak een fraaie sleep ketelwagens huifdoekwagens en schuifwandwagens.
NSR 1744 + ICR by Durk Houtsma., on Flickr Op de Wieldrechtse Zeedijk passeert de Intercity naar Venlo met de fraaie 1744 voorop. Twee van de 4 omlopen ICR in de IC Den Haag - Venlo hebben de lok aan deze zijde zitten.
Amper een maand later zag je deze 2 ICR-stammen al niet meer rijden tussen Den Haag en Venlo.
In Troisvierges is vervolgens personeelswissel, en krijg je CFL-conducteur op de trein. Als je ook nog bus oid in Luxemburg wil/kan gebruiken en/of dezelfde dag terug gaat, zou ik kiezen om een Tagesticket van ¤4 te kopen. Cash betalen bij de CFL-conducteur. NMBS-personeel kan dit niet verkopen.
De CFL vraagt bij verkoop in de trein sinds 1 juni altijd boordtoeslag omdat alle stations nu voorzien zijn van een kaartautomaat. De toeslag is 1 euro voor een enkele reis (kost in de trein nu dus 3 euro) en twee euro voor een dagkaart (kost in de trein nu 6 euro).
En eerste klasse 6,50? Die lui vragen er gewoon wat centen voor "omdat het nou eenmaal iets moet kosten". Kunnen het net zo goed gratis maken zoals Dubai. Geld ZAT.
Als ik sta in de cabine wel, die dingen zijn niet gebouwd op machinisten van 2 meter lang Vond het wel gaaf, vette lichtshow, zat de hele tijd in die storm toen ik naar Roodeschool ging. Ging er heftig aan toe
De CFL vraagt bij verkoop in de trein sinds 1 juni altijd boordtoeslag omdat alle stations nu voorzien zijn van een kaartautomaat. De toeslag is 1 euro voor een enkele reis (kost in de trein nu dus 3 euro) en twee euro voor een dagkaart (kost in de trein nu 6 euro).
Ah, dat wist ik niet. In Mei kon ik het nog zonder toeslag kopen. Maar ook al is het ¤6, dan is het nog goedkoper als een internationaal tarief-ticket ...
Op de website van de CFL lees ik alleen over een toeslag van ¤1, en wordt niet gemeld als afhankelijk van het gekochte vervoersbewijs. Ik zou daaruit begrijpen dat een Tagesticket dan ¤5 is.
[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 21-07-2014 09:14:21 ]
Gister zei ik dat het Mala Rijeka-viaduct (bij de spoorlijn Belgrado - Bar) het hoogste spoorwegviaduct (200 meter) was. Dat WAS het, maar dat is al een jaartje of wat de Beipanjiang River Railway Bridge in China. 275 meter hoog. Als in 2015 de Chenab River Railway Bridge in India (tussen Bakkal en Kauri) klaar is, is dat de hoogste van de wereld, namelijk 359 meter hoogte boven de rivier.
Ja, het Mala Rijeka-viaduct blijft wel de hoogste van Europa.
Als ik sta in de cabine wel, die dingen zijn niet gebouwd op machinisten van 2 meter lang Vond het wel gaaf, vette lichtshow, zat de hele tijd in die storm toen ik naar Roodeschool ging. Ging er heftig aan toe
Het weer heeft geen schade aan het spoor aangericht?
Ik hoop niet dat de wielen er ook tussen zitten, daar is genoeg vraag namelijk. Door hun hoge gewicht zijn ze ideaal om maïs- en grasbulten vast te rijden: www.silowalze.de
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 21-07-2014 13:38:01 ]
Op maandag 21 juli 2014 13:02 schreef derLudolf het volgende: Ik hoop niet dat de wielen er ook tussen zitten, daar is genoeg vraag namelijk. Door hun hoge gewicht zijn ze ideaal om maïs- en bulten vast te rijden: www.silowalze.de
Mooie toepassing! Maar het meeste V is tot nu toe zonder draaistellen afgevoerd volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ah, dat wist ik niet. In Mei kon ik het nog zonder toeslag kopen. Maar ook al is het ¤6, dan is het nog goedkoper als een internationaal tarief-ticket ...
Op de website van de CFL lees ik alleen over een toeslag van ¤1, en wordt niet gemeld als afhankelijk van het gekochte vervoersbewijs. Ik zou daaruit begrijpen dat een Tagesticket dan ¤5 is.
Ik moet volgende maand een keer van Breda naar Amsterdam Centraal. Is het onderstaande juist?
- inchecken Breda bij gele paal - inchecken Breda bij rode paal - uitchecken Amsterdam bij gele paal
Of moet ik die toeslag ook nog uitchecken?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Amsterdam C-Hannover Hbf-Berlin Ostbahnhof Wanneer: zaterdag 19 juli vanaf 18.00 uur en zondag 20 juli de hele dag Oorzaak: door werkzaamheden Advies: U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling InterCity Berlijn van Amsterdam Centraal naar Duitsland vertrekt ongeveer 20 minuten eerder dan gebruikelijk vanuit Amsterdam Centraal; de vertrektijden van de overige stations zijn niet gewijzigd InterCity Berlijn van Duitsland naar Amsterdam Centraal komt ongeveer 20 minuten later aan dan gebruikelijk in Amsterdam Centraal; de aankomsttijden op de overige stations zijn niet gewijzigd plan uw reis met behulp van de internationale treinplanner
Ik snap het niet zo goed. De werkzaamheden bevinden zich dus in Nederland? Hij vertrekt in plaats van .01 nu opeens om .41 om wel gewoon om .22 te vertrekken uit Hilversum.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op maandag 21 juli 2014 15:21 schreef JDude het volgende: Ik moet volgende maand een keer van Breda naar Amsterdam Centraal. Is het onderstaande juist?
- inchecken Breda bij gele paal - inchecken Breda bij rode paal - uitchecken Amsterdam bij gele paal
Of moet ik die toeslag ook nog uitchecken?
Nee, voor de verandering hoeft dat niet, maar beter begin je wel vast met het invullen van een GtbV de ICD kennende. Toeslagzuil ICD
GtbV'tjes doe ik met een paar muisklikken online. Een van de zaken die zeker wél beter is geworden door de chipkaart.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ah, zomervakantie. Hét meest logische moment om de sprinter Eindhoven-Tilburg in de avondspits eindelijk eens te versterken van 4 naar 8 bakken SLT.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 21 juli 2014 16:18 schreef Dr_Flash het volgende: Koploper 4075 rijdt vandaag even mee in de sprinter Den Haag - Roosendaal. Die mensen hebben mazzel
Ook al eens meegemaakt ja, kon ik Utrecht - Delft zonder overstappen doen.
Is het normaal dat die trein Uhz, Uh, Ust en Bf overslaat?
Ja, de allerlaatste uit Roodeschool slaat een paar stations over, anders moet men nachttarief betalen, omdat je na 2 uur binnen komt in Groningen. Plus dat er daar sowieso nooit iemand instapt zo laat nog.
Ja, de allerlaatste uit Roodeschool slaat een paar stations over, anders moet men nachttarief betalen, omdat je na 2 uur binnen komt in Groningen. Plus dat er daar sowieso nooit iemand instapt zo laat nog.
WTF, nachttarief?!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Wat een braaf kutvolk zijn wij Nederlanders ook. Trein over de hele lengte uitpuileind van de mensen, deuren kunnen niet dicht, mensen blijven achter..
Op maandag 21 juli 2014 17:34 schreef Yreal het volgende: Wat een braaf kutvolk zijn wij Nederlanders ook. Trein over de hele lengte uitpuileind van de mensen, deuren kunnen niet dicht, mensen blijven achter..
en de 1ste klas is leeg.
Hoe lang was de trein en van waar naar waar reed ie?
Op maandag 21 juli 2014 17:25 schreef Ireyon het volgende: Waarom is een E-Ticket niet geldig als je 'm op je telefoon laat zien? Waarom moet je 'm per se uitprinten alsof het 2001 is?
Op zondag 20 juli 2014 19:29 schreef Peterselieman het volgende: Als het goed is moet na komende week een TPRB-baanvak verdwenen zijn. ProRail zou dan de treinen tussen Leeuwarden en Harlingen Haven ook op de schermen moeten kunnen volgen. In augustus volgt Leeuwarden - Stavoren.
Een wat voor ding?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Op maandag 21 juli 2014 16:18 schreef Dr_Flash het volgende: Koploper 4075 rijdt vandaag even mee in de sprinter Den Haag - Roosendaal. Die mensen hebben mazzel
Ik zag 'm vanochtend staan. Nouja, weet niet zeker of het de 4075 was.
Al die afkortingen die Monopoly net plaatste slaan op stations, dat zijn de oude telegraafcodes. Zo staat "Gn" voor Groningen en Lw voor Leeuwarden. Hier vind je een volledige lijst.
Meestal proberen we het wat begrijpelijker te houden
De 4075 uit mijn eerdere post is een materieelnummer (een soort kenteken). Niet te verwarren met een treinnummer, want dat is het nummer waaronder een rit wordt uitgevoerd (vergelijkbaar met een vluchtnummer)
Op maandag 21 juli 2014 19:01 schreef zeefje het volgende: Als jullie lekker treinjargon willen spreken moet je dat lekker doen; Ik ben de noob hier dus moet het maar accepteren en mee leven
We proberen het voor iedereen toegankelijk en begrijpbaar te houden*, maar als je iets onduidelijk is moet je dat aangeven en dan leggen we het uit.
Op maandag 21 juli 2014 19:01 schreef zeefje het volgende: Als jullie lekker treinjargon willen spreken moet je dat lekker doen; Ik ben de noob hier dus moet het maar accepteren en mee leven
Ik ben juist weer terug omdat het me soms even te snel gaat hier. Maar de laatste keer dat ik meelas was er nog een filmpje in de OP over al die afkortingen. Boodschap was juist om het hier voor elkaar begrijpelijk te houden en niet in jargon te spreken.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Ik ben juist weer terug omdat het me soms even te snel gaat hier. Maar de laatste keer dat ik meelas was er nog een filmpje in de OP over al die afkortingen. Boodschap was juist om het hier voor elkaar begrijpelijk te houden en niet in jargon te spreken.
Het is volgens mij sowieso algemeen bekend dat het bedoeling is om met begrijpelijke taal te gooien in dit topic. En anders ziet vaak een van de huisbazen er een beetje op toe . Zelfregulering, maar dan goed
Op maandag 21 juli 2014 19:09 schreef b2py het volgende: Het is volgens mij sowieso algemeen bekend dat het bedoeling is om met begrijpelijke taal te gooien in dit topic. En anders ziet vaak een van de huisbazen er een beetje op toe . Zelfregulering, maar dan goed
Of heel vaak vragen wat er bedoelt wordt
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Op maandag 21 juli 2014 19:09 schreef b2py het volgende: Het is volgens mij sowieso algemeen bekend dat het bedoeling is om met begrijpelijke taal te gooien in dit topic. En anders ziet vaak een van de huisbazen er een beetje op toe . Zelfregulering, maar dan goed
In Breda hebben ze een foutje gemaakt met het ophangen van beeldschermen op het in verbouwing zijnde spoor 5/6... onder de kap hebben beide sporen nummer 6 gekregen.
Op maandag 21 juli 2014 19:33 schreef James1988 het volgende: In Breda hebben ze een foutje gemaakt met het ophangen van beeldschermen op het in verbouwing zijnde spoor 5/6... onder de kap hebben beide sporen nummer 6 gekregen.
Op maandag 21 juli 2014 19:33 schreef James1988 het volgende: In Breda hebben ze een foutje gemaakt met het ophangen van beeldschermen op het in verbouwing zijnde spoor 5/6... onder de kap hebben beide sporen nummer 6 gekregen.
Spoor 5 op magische wijze verdwenen dus
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Op maandag 21 juli 2014 19:33 schreef James1988 het volgende: In Breda hebben ze een foutje gemaakt met het ophangen van beeldschermen op het in verbouwing zijnde spoor 5/6... onder de kap hebben beide sporen nummer 6 gekregen.
Komt het toch minder vaak voor dat een fout vertrekspoor wordt omgeroepen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste twee worden als heel comfortabel gezien en de laatste twee een stuk minder, vooral op Somda is dit te merken in allerlei opmerkingen.
Netzoals "Groene Raket" voor een DDAR (zo'n stoptreindubbeldekker met groene bankjes). Toen er een in de hens stond en er gekscherend "Zwarte Raket" van gemaakt werd, werd ook dat niet getolereerd .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het schijnt dat Volkert eens een goederenwagon (of moet ik zeggen "goederenwagen"?) type Fallns heeft uitgemaakt voor Fallus. En hij leeft nog. Dus jah
Op maandag 21 juli 2014 19:59 schreef boriq het volgende: Oh en voor elk wissewasje maken ze op Somda een nieuw topic aan en wee je gebeente als je verkeerd post en dat niet snel edit.
Ja, en als je vraagt: "Joh ik heb gehoord dat mooie trein zus of zo volgende week een rondje maakt, wie weet de tijden?" dan word je vermoord. Want vragen naar dienstregelingen is Verboden op somda. Serieus. Trieste bloedkneuzen.
Ja, en als je vraagt: "Joh ik heb gehoord dat mooie trein zus of zo volgende week een rondje maakt, wie weet de tijden?" dan word je vermoord. Want vragen naar dienstregelingen is Verboden op somda. Serieus. Trieste bloedkneuzen.
Ja, en als je vraagt: "Joh ik heb gehoord dat mooie trein zus of zo volgende week een rondje maakt, wie weet de tijden?" dan word je vermoord. Want vragen naar dienstregelingen is Verboden op somda. Serieus. Trieste bloedkneuzen.
Ze hebben 'maar' 15 regeltjes "5) Organisaties en materieel worden op Somda met hun offici�le naam betiteld, dus geen bijnamen." prutsrail
Zomg die regels. je kan daar dus een dyslexie-pas aanvragen?
soort van ja, als ik mij niet vergis (misschien dat anderen dat kunnen bevestigen/ontkrachten, of dat idd op somda was) was er één iemand waar het er ook bij onder stond in z'n signature, oa dat hij een max. aantal berichten per dag mocht posten en dat de mods zijn berichten controleerden.
soort van ja, als ik mij niet vergis (misschien dat anderen dat kunnen bevestigen/ontkrachten, of dat idd op somda was) was er één iemand waar het er ook bij onder stond in z'n signature, oa dat hij een max. aantal berichten per dag mocht posten en dat de mods zijn berichten controleerden.
soort van ja, als ik mij niet vergis (misschien dat anderen dat kunnen bevestigen/ontkrachten, of dat idd op somda was) was er één iemand waar het er ook bij onder stond in z'n signature, oa dat hij een max. aantal berichten per dag mocht posten en dat de mods zijn berichten controleerden.
Kun je ook een ontheffing krijgen als je niet aan eoa excuusaandoening lijdt?
UTRECHT - In het Spoorwegmuseum in Utrecht is maandag de nieuwe tentoonstelling 'Iconen van het spoor' geopend.
Het museum wil aan de hand van oude treinen het verhaal vertellen van de begintijd van de spoorwegen. De afgelopen weken werden daarom al stokoude locomotieven bij station Maliebaan naar binnen gereden. De 19e-eeuwse treinen komen onder meer uit Engeland, Zweden, Duitsland en Frankrijk.
Ook is er aandacht voor de Nederlandse ingenieur Frederik Willem Conrad. Volgens het museum is hij erg belangrijk geweest bij de aanleg van het Nederlandse spoor.
"Het was in Nederland heel moeilijk om spoor aan te leggen, omdat er veel water en moerassig land was", zegt Evertjan de Rooij van het Spoorwegmuseum. "Daardoor verzakten de rails en moesten veel bruggen worden gebouwd. Conrad heeft er eigenlijk persoonlijk voor gezorgd dat dit in Nederland helemaal vlot werd getrokken." De tentoonstelling is te zien tot en met 21 september.
Klinkt interessant, kijken of ik deze vakantie eens tijd kan vinden
Kom op NS, als je zulke filmpjes moet maken omdat mensen het anders niet snappen, dan moeten er toch alarmbellen ter grootte van de Big fucking Ben gaan rinkelen om je duidelijk te maken dat je een onduidelijk kutsysteem hebt bedacht?
Kom op NS, als je zulke filmpjes moet maken omdat mensen het anders niet snappen, dan moeten er toch alarmbellen ter grootte van de Big fucking Ben gaan rinkelen om je duidelijk te maken dat je een onduidelijk kutsysteem hebt bedacht?
En kortingkaartjes gingen eruit "omdat dat duidelijker is voor de reiziger, die weet dan beter waar hij aan toe is" Kom op hee, heeft 40 jaar prima gewerkt
Ze doen gewoon waar ze zelf zin in hebben en spugen er dan een plakkertje "beter voor de reiziger" op. HOE ongeloofwaardig het ook is.
Kom op NS, als je zulke filmpjes moet maken omdat mensen het anders niet snappen, dan moeten er toch alarmbellen ter grootte van de Big fucking Ben gaan rinkelen om je duidelijk te maken dat je een onduidelijk kutsysteem hebt bedacht?
Een paar jaar terug toen er hier poortjes werden geplaatst werkte bij één poortje alleen de incheck-kant. Ik ging naar huis, dus wilde uitchecken, en deed dus eigenlijk 't omgekeerde bij de nog wel werkende zijde. Toen was ik dubbel ingecheckt .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou maar Hsbrod ipv Hsbrdo als afkorting gebruiken
Dyslexie in combinatie met het gebruiken van afkortingen kan flink wat verwarring opleveren natuurlijk. Als iemand zegt dat ie net ICM 4206 in Alm gezien heeft kan hij ook ICM 4026 in Aml gezien hebben...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat je moet wachten tot de persoon voor je het poortje heeft verlaten is ook tranentrekkend slecht. Er is geen enkele reden waarom je de doorstroming op zo'n manier zou moeten belemmeren.
En waarom moeten die grafdingen zo verdomd hoog zijn? Als ze die poortjes half zo hoog hadden gemaakt hadden ze het display (dat nu op een volslagen debiele plek zit - namelijk pal boven de kaartlezer) op ooghoogte kunnen plaatsen aan de rechterkant van het poortje. Zoals in Londen, bijvoorbeeld:
Dyslexie in combinatie met het gebruiken van afkortingen kan flink wat verwarring opleveren natuurlijk. Als iemand zegt dat ie net ICM 4206 in Alm gezien heeft kan hij ook ICM 4026 in Aml gezien hebben...
Of in Hlg (Harlingen) in plaats van de bedoelde Hgl (Hengelo)
Dat je moet wachten tot de persoon voor je het poortje heeft verlaten is ook tranentrekkend slecht. Er is geen enkele reden waarom je de doorstroming op zo'n manier zou moeten belemmeren.
Dat hoeft normaal gesproken ook niet. Dat is alleen nodig bij een poortje dat twee kanten op open kan. Dan moet je eerst wachten tot een reiziger van de andere kant het poortje verlaten heeft.
Dat wordt allemaal keurig uitgelegd in het filmpje. Maar blijkbaar is het toch nog niet uitvoerig en duidelijk genoeg.
Dat wordt allemaal keurig uitgelegd in het filmpje. Maar blijkbaar is het toch nog niet uitvoerig en duidelijk genoeg.
Verderop in het filmpje (rond 1:18) zegt men dat je eerst je kaart op de lezer moet leggen voor je in het poortje moet stappen. Want anders registreert dat ding het niet goed ofzo?
Verderop in het filmpje (rond 1:18) zegt men dat je moet wachten tot de persoon voor je uit het poortje is gestapt voor je er zelf in stapt, in dezelfde looprichting.
Nee, dat zegt men niet. Het gaat daar om een poortje dat nog gesloten is. Dan moet je eerst de chipkaart scannen en dan pas het poortje instappen. Iets later in het filmpje wordt expliciet en nadrukkelijk gezegd dat als het poortje nog open staat van de reiziger voor je, dat je dan gelijk door kan lopen. (En zo werkt het in de praktijk ook.)
Nee, dat zegt men niet. Het gaat daar om een poortje dat nog gesloten is. Dan moet je eerst de chipkaart scannen en dan pas het poortje instappen.
Hmm, verrek, inderdaad. Ik zou zweren dat ik had gezien dat ze zeiden "wacht tot de vorige persoon uit het poortje is gestapt", maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 3 dingen tegelijk aan het doen was.
Maar dan snap ik nog niet waarom je niet al in het poortje zou moeten gaan staan voor je in- of uitcheckt. Als dat ding dicht is, wat maakt het dan uit waar je staat?
quote:
Iets later in het filmpje wordt expliciet en nadrukkelijk gezegd dat als het poortje nog open staat van de reiziger voor je, dat je dan gelijk door kan lopen. (En zo werkt het in de praktijk ook.)
Ik blijf dat toch altijd een beetje vervelend vinden door de in mijn ogen slecht doordachte man-machine-interface van de poortjes.
Als ik een metrostation in- of uitloop en ik kort achter iemand aanloop twijfel ik wel eens of ik nou wel goed ben in- of uitgecheckt (en dat het poortje dus voor mij openblijft), of ik nou aan het zwartrijden ben, of dat ik zometeen alsnog een klap voor m'n smoel kan verwachten van dat deurtje.
En ja, dat ligt vast aan mij en ik moet me maar aanpassen aan HET SYSTEEM maar zo werkt dat nu eenmaal bij mij. Dat zit er al in sinds de OV-chipkaart is ingevoerd, en ik wijk tegenwoordig dus maar uit naar een iets rustiger poortje...
Ter vergelijking: in Londen en Parijs heb ik dat gevoel dus helemaal niet. In Londen vanwege de plaatsing van het display, in Parijs vanwege het fysiek vastpakken van het ticket en het draaihek.
[ Bericht 18% gewijzigd door James1988 op 21-07-2014 23:58:23 ]
Ik blijf dat toch altijd een beetje vervelend vinden door de in mijn ogen slecht doordachte man-machine-interface van de poortjes.
Als ik een metrostation in- of uitloop en ik kort achter iemand aanloop twijfel ik wel eens of ik nou wel goed ben in- of uitgecheckt (en dat het poortje dus voor mij openblijft), of ik nou aan het zwartrijden ben, of dat ik zometeen alsnog een klap voor m'n smoel kan verwachten van dat deurtje.
En ja, dat ligt vast aan mij en ik moet me maar aanpassen aan HET SYSTEEM maar zo werkt dat nu eenmaal bij mij. Dat zit er al in sinds de OV-chipkaart is ingevoerd, en ik wijk tegenwoordig dus maar uit naar een iets rustiger poortje...
Ter vergelijking: in Londen en Parijs heb ik dat gevoel dus helemaal niet. In Londen vanwege de plaatsing van het display, in Parijs vanwege het fysiek vastpakken van het ticket en het draaihek.
Heb hier even over na zitten denken.
In China heb ik gemerkt dat het display van kleur verandert tussen twee reizigers. Als je uitcheckt wordt dus bij de ene reiziger het scherm blauw en bij de andere reiziger oranje (ritprijs en restsaldo worden natuurlijk ook laten zien). Op die manier zie je in één keer heel duidelijk dat jouw kaart goed is gescand.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2014 00:05:55 ]
In China heb ik gemerkt dat het display van kleur verandert tussen twee reizigers. Als je uitcheckt wordt dus bij de ene reiziger het scherm blauw en bij de andere reiziger oranje
Da's een leuke vinding, die zou nog wel eens heel goed kunnen werken in Nederland.
Kom op NS, als je zulke filmpjes moet maken omdat mensen het anders niet snappen, dan moeten er toch alarmbellen ter grootte van de Big fucking Ben gaan rinkelen om je duidelijk te maken dat je een onduidelijk kutsysteem hebt bedacht?
Ik mis alleen nog het Marjon Kaper-achtige figuur erbij...
Morgen op pad met een geprint internationaal kaartje van de DB, waar twee personen op staan en mijn printer wil niet zo goed meer printen, ben benieuwd hoe de poortjes op Overvecht reageren .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het is echt godgeklaagd. "Als u iets doet waar wij niet aan gedacht hadden, kost u dat op z'n minst 35 euro. Handig voor de reiziger, zo weet hij waar hij aan toe is " Wat een grenzeloos schaamteloos kankerbedrijf die NS zeg. En het wordt gewoon alleen maar erger.
Op dinsdag 22 juli 2014 00:25 schreef bork het volgende: Morgen op pad met een geprint internationaal kaartje van de DB, waar twee personen op staan en mijn printer wil niet zo goed meer printen, ben benieuwd hoe de poortjes op Overvecht reageren .
Dat zal wel gaan. Maar er is ondertussen zowat geen enkele conducteur meer in het land die snapt hoe dat hoeresysteem werkt. Dus je zult waarschijnlijk wel uit voorzorg beboet worden
Ik mis alleen nog het Marjon Kaper-achtige figuur erbij...
Volgens mij zat er zo'n figuur achter de microfoon. De toon van dat hele filmpje straalt "Doe maar gewoon wat we zeggen, reiziger, wij weten het toch echt wel beter dan jij" uit.
[ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 22-07-2014 00:36:58 ]
Volgens mij zat er zo'n figuur achter de microfoon. De toon van dat hele filmpje straalt "Doe maar gewoon wat we zeggen, reiziger, wij weten het toch echt wel beter dan jij" uit.
Verderop in het filmpje (rond 1:18) zegt men dat je eerst je kaart op de lezer moet leggen voor je in het poortje moet stappen. Want anders registreert dat ding het niet goed ofzo?
Ik heb de timing van die poortjes ook nog steeds niet door. Je kan in elk geval niet in een normaal tempo doorlopen. Al vaak genoeg gehad dat na het in of uit check die deurtjes niet open gingen.
Dat zal wel gaan. Maar er is ondertussen zowat geen enkele conducteur meer in het land die snapt hoe dat hoeresysteem werkt. Dus je zult waarschijnlijk wel uit voorzorg beboet worden
Ik hoor letterlijk vrijwel elke dag nog het compleet krankzinnige onroepbericht bij binnenkomst van station Enschede "station Enschede, eindpunt. Als u met de ov-chipkaart op saldo reist en Enschede is uw eindbestemming, vergeet u dan niet uit te checken"
En die andere 80% van de reizigers dan? Is de NS vergeten om aan hun eigen personeel uit te leggen dat het de bedoeling is dat IEDEREEN in en uitcheckt? Ook als je Enschede als overstapstation gebruikt MOET je uitchecken bij NS, de enige andere trein is de Duitse boemel.
(Zonder uitchecken kom je het perron niet eens af)
(Zonder uitchecken kom je het perron niet eens af)
Jewel hoor, er staan 2x2 (of zelfs 2x 3) poortjes open. En tegenwoordig staat er een aparte NS-paal op spoor 4b voor de reizen Enschede-Glanerbrug, waarbij er zowel op de Eschmarke als Glanerbrug mobiele OV-paaltjes staan.
Even voor de zekerheid: de AH kaartjes van dit moment zijn blijkbaard op werkdagen geldig vanaf 0900 tot het einde van de dag? (er staat namelijk op het kaartje zelf "geldig in de daluren", maar de AH website zegt "maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur")
Op dinsdag 22 juli 2014 09:56 schreef ReisT het volgende: Dat zijn toch e-tickets? Zou raar zijn als die in de daluren geldig zijn omdat je kan er niet mee kan inchecken.
Klopt, die dingen waar je zelf een datum moet invoeren waarop ze geldig zijn.
Maar denk dat ik het antwoord al heb door nogmaal goed naar de printout te kijken. Op de tickets zelf staat: "geldig in de voordeeluren. Ma-vrij na 9:00 uur" Dus daar ga ik dan maar van uit
Verlenging van uw doorlopende NS-abonnement Uw NS-abonnement wordt verlengd op 9 september 2014. Het volgende abonnementsjaar loopt van 10 september 2014 tot 9 september 2015 en de prijs van uw abonnement zal worden: Betaalwijze:
Maandelijks Prijs hoofdabonnement:
¤ 99,00 per maand
wat is dit nou voor bullshit? Ik mag toch aannemen dat ook bij de NS een abonnement na automatische voortzetting gewoon maandelijks opzegbaar is?
Inderdaad is het vrij gebruikelijk dat abonnementen na het eerste jaar (als het een jaarcontract betreft) ook met een jaar verlengd worden. Verschil is dat er vanaf het 2e jaar maandelijks opgezegd kan worden, en dat staat ook netjes in de voorwaarden van abonnementen van de NS.
ik vind het serieus kut dat er geen week abonnementen meer zijn..
wilde gisteren even snel een week abonnement halen, omdat ik toevallig een weekje wat vaker zal reizen van A naar B, blijkt dat dat dus niet meer kan en je maar 1 optie hebt: 2x 3 dagen + 1 dagproduct halen (a 33.50 euro)
vroeger (2010) was je met 12,75 klaar, sure dat zou nu wat duurder zijn , maar nog steeds goedkoper dan 33,50 of los in en uitchecken (los in en uit checken kost in mijn geval ¤23,38 overigens)
[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 22-07-2014 12:02:27 ]
wat is dit nou voor bullshit? Ik mag toch aannemen dat ook bij de NS een abonnement na automatische voortzetting gewoon maandelijks opzegbaar is?
letterlijk uit de voorwaarden overgenomen:
quote:
Abonnementsjaar: Iedere periode van 365 dagen (en 366 dagen tijdens een schrikkeljaar) die steeds begint op gelijknamige maand en dag als de maand en dag waarop uw abonnement voor het eerst geldig was.
Als het eerste Abonnementsjaar is verstreken, heeft u het recht het Abonnement voor onbepaalde tijd, op te zeggen tegen dezelfde dag van de maand als de dag waarop uw Abonnement is gestart.
Weet iemand wat er aan de hand is met de overweg te heerlen? Een half uur staan wachten, een gele auto met zwaailichten en een hoop mannetjes die staan te lummelen
Wij (CAO OV) krijgen van 19u tot 0u 30% toeslag, en van 0u tot 5.30u 40%
Heb jij het CAO van Multimodaal OV? Wij hebben veel buschauffeurs in dienst: 60/40% waardoor machinisten een 'slechtere' CAO hebben, we delen een CAO. Die bij de NS is stukken beter.
wilde gisteren even snel een week abonnement halen, omdat ik toevallig een weekje wat vaker zal reizen van A naar B, blijkt dat dat dus niet meer kan en je maar 1 optie hebt: 2x 3 dagen + 1 dagproduct halen (a 33.50 euro)
vroeger (2010) was je met 12,75 klaar, sure dat zou nu wat duurder zijn , maar nog steeds goedkoper dan 33,50 of los in en uitchecken (los in en uit checken kost in mijn geval ¤23,38 overigens)
Op dinsdag 22 juli 2014 17:07 schreef b2py het volgende: De airco in mijn Eurocity 170 was stuk in mijn rijtuig. Uiteindelijk was het goed vertoeven met een open raam.
Of ze hebben überhaupt geen airco. De raampjes kunnen immers open
Hoe rijdt de intercity van 16:54 van Den Haag naar Enschede precies Utrecht binnen? Bij 1 van die wissels (1357?) Boven de Daalse tunnel krijgt de trein iedere keer een beukert dat het niet meer normaal is
Op dinsdag 22 juli 2014 17:44 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe rijdt de intercity van 16:54 van Den Haag naar Enschede precies Utrecht binnen? Bij 1 van die wissels (1357?) Boven de Daalse tunnel krijgt de trein iedere keer een beukert dat het niet meer normaal is
Daar gaat vast wat ontsporen binnenkort.
Echt erg daar ja met de IC's uit Den Haag. Vind het zelf allemaal ook niet zo soepeltjes klinken.
Op dinsdag 22 juli 2014 17:44 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe rijdt de intercity van 16:54 van Den Haag naar Enschede precies Utrecht binnen? Bij 1 van die wissels (1357?) Boven de Daalse tunnel krijgt de trein iedere keer een beukert dat het niet meer normaal is
Daar gaat vast wat ontsporen binnenkort.
Achja, met 40 op een 1:9 is ook niet echt fijn eigenlijk..
Hitachi heeft gisteren mockups gepresenteerd van de AT100 en de AT200, twee nieuwe modellen uit de A-Train-serie. De A-Train kent men in Engeland al als Javelin bij Southeastern en straks als 'Super Express' (a.k.a. IEP).
Met de AT100 ("Metro") wil Hitachi de markt voor het stedelijk en S-Bahn-achtig vervoer gaan bedienen (bakken van 20 meter, veel deuren), waar de AT200 meer geschikt is voor forenzentreinen. De bakken van de AT200 zijn langer en de maximumsnelheid ligt hoger (140 - 200 km/u).
Hitachi gaat op eigen kosten een paar demonstratievoertuigen laten bouwen in hun nieuwe fabriek in Newton Aycliffe, waarmee ze hopen om opdrachtgevers te overtuigen om toch vooral voor Hitachi-voertuigen te kiezen.
Op dinsdag 22 juli 2014 19:09 schreef James1988 het volgende: Hitachi heeft gisteren mockups gepresenteerd van de AT100 en de AT200, twee nieuwe modellen uit de A-Train-serie. De A-Train kent men in Engeland al als Javelin bij Southeastern en straks als 'Super Express' (a.k.a. IEP).
Met de AT100 ("Metro") wil Hitachi de markt voor het stedelijk en S-Bahn-achtig vervoer gaan bedienen (bakken van 20 meter, veel deuren), waar de AT200 meer geschikt is voor forenzentreinen. De bakken van de AT200 zijn langer en de maximumsnelheid ligt hoger (140 - 200 km/u).
Hitachi gaat op eigen kosten een paar demonstratievoertuigen laten bouwen in hun nieuwe fabriek in Newton Aycliffe, waarmee ze hopen om opdrachtgevers te overtuigen om toch vooral voor Hitachi-voertuigen te kiezen.
Die tweede foto dient om een ontwerpfout in de reisinformatie te laten zien?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 22 juli 2014 19:09 schreef James1988 het volgende: Hitachi heeft gisteren mockups gepresenteerd van de AT100 en de AT200, twee nieuwe modellen uit de A-Train-serie. De A-Train kent men in Engeland al als Javelin bij Southeastern en straks als 'Super Express' (a.k.a. IEP).
Met de AT100 ("Metro") wil Hitachi de markt voor het stedelijk en S-Bahn-achtig vervoer gaan bedienen (bakken van 20 meter, veel deuren), waar de AT200 meer geschikt is voor forenzentreinen. De bakken van de AT200 zijn langer en de maximumsnelheid ligt hoger (140 - 200 km/u).
Hitachi gaat op eigen kosten een paar demonstratievoertuigen laten bouwen in hun nieuwe fabriek in Newton Aycliffe, waarmee ze hopen om opdrachtgevers te overtuigen om toch vooral voor Hitachi-voertuigen te kiezen.
Volgens mij wordt bedoeld dat je naar voren moet buigen en je hoofd omdraaien om het scherm te kunnen zien.
Denk het niet, in de rij stoelen achter de Aziaat op de foto zitten ook mensen en in de linker bovenhoek van de foto kun je nog net een hoek van een soortgelijk reisinformatiedisplay zien. Het lijkt me niet dat er aan de andere kant (in de normale kijkrichting van de man op de foto) geen scherm zou zijn.
Ik denk dat die Aziaat gewoon een beetje aan het rondkijken was toen de foto gemaakt werd.
Op dinsdag 22 juli 2014 17:44 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe rijdt de intercity van 16:54 van Den Haag naar Enschede precies Utrecht binnen? Bij 1 van die wissels (1357?) Boven de Daalse tunnel krijgt de trein iedere keer een beukert dat het niet meer normaal is
Daar gaat vast wat ontsporen binnenkort.
Ik zal eens opletten morgen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Heb jij het CAO van Multimodaal OV? Wij hebben veel buschauffeurs in dienst: 60/40% waardoor machinisten een 'slechtere' CAO hebben, we delen een CAO. Die bij de NS is stukken beter.
Nee, wij vallen onder de CAO Openbaar Vervoer. De oude Syntus-chauffeurs zitten volgens mij wel op Multimodaal (of dat zijn alleen de machinisten, zou ook kunnen).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Eurocity 170 staat klaar te Budapest Keleti-palyudvar om de trein naar Dresden Hbf te trekken. Voor ondergetekende was Praha Havlani nadrizi de eindbestemming.
Als het exacte moment niet bekend is, hoe moet je dan weten wanneer je je bek moet houden? Niet dat dat veel uitmaakt, vind ik, als je de behoefte hebt aan een minuut stilte kun je dat ook wel zelf inplannen lijkt me?