ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wordt er daadwerkelijk op het vervoersbewijs gecontroleerd als je gebruikt maakt van die Spoordeelweken kortingsbonnen? Ik ga volgende week namelijk naar Amsterdam en ga met de bus Het merendeel heeft geen OVC
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
oh nja ik vind 6 euro ook niet veel. Ik dacht misschien is het wel leuk en vooral handig als ik de steden inga. In de meeste steden heb je ook wel een fietsgarage. Maar zit nog te twijfelen of het wel zo efficent is
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Ik snap überhaupt niet waarom je voor de OV-fiets een abonnement zou moeten afsluiten. Het zou toch veel beter zijn als mensen gewoon spontaan een dag van tevoren konden beslissen dat ze een dagje willen fietsen vanaf het station. Maar zoiets als 'spontaan' of 'ongepland' bestaat bij de NS blijkbaar (hoe ironisch) niet.
Op zondag 20 juli 2014 15:32 schreef Ireyon het volgende: Ik snap überhaupt niet waarom je voor de OV-fiets een abonnement zou moeten afsluiten. Het zou toch veel beter zijn als mensen gewoon spontaan een dag van tevoren konden beslissen dat ze een dagje willen fietsen vanaf het station. Maar zoiets als 'spontaan' of 'ongepland' bestaat bij de NS blijkbaar (hoe ironisch) niet.
Ik neem ook gewoon mijn eigen fiets mee..
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op zondag 20 juli 2014 15:32 schreef Ireyon het volgende: Ik snap überhaupt niet waarom je voor de OV-fiets een abonnement zou moeten afsluiten. Het zou toch veel beter zijn als mensen gewoon spontaan een dag van tevoren konden beslissen dat ze een dagje willen fietsen vanaf het station. Maar zoiets als 'spontaan' of 'ongepland' bestaat bij de NS blijkbaar (hoe ironisch) niet.
Op zondag 20 juli 2014 15:32 schreef Ireyon het volgende: Ik snap überhaupt niet waarom je voor de OV-fiets een abonnement zou moeten afsluiten. Het zou toch veel beter zijn als mensen gewoon spontaan een dag van tevoren konden beslissen dat ze een dagje willen fietsen vanaf het station. Maar zoiets als 'spontaan' of 'ongepland' bestaat bij de NS blijkbaar (hoe ironisch) niet.
Je moet ook nog een abonnement? Dat wist ik ook nog niet. Wilde in de nazomer er mogelijk gebruik van gaan maken. Nou dan maar Fles irriteren met mijn vouwfiets.
Op zondag 20 juli 2014 15:38 schreef Yreal het volgende: Sowieso vet nep dat voor fietsers ineens geen spitsuren meer bestaan, dus de hele trein vol zit met die pleurisdingen.
Terwijl je gewoon de volle mep betaalt.
Voor een kortere trein
-edit- volgens mij heb ik je verkeerd begrepe
[ Bericht 10% gewijzigd door zeefje op 20-07-2014 16:11:03 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op zondag 20 juli 2014 15:38 schreef Yreal het volgende: Sowieso vet nep dat voor fietsers ineens geen spitsuren meer bestaan, dus de hele trein vol zit met die pleurisdingen.
vaak ook nog helemaal behangen met allerlei fietstassen voor en achter waardoor 1 fiets 3/4 van het fietscompartiment inneemt en dan heb ik het nog niet eens over hoelang men erover doet om dat ding de trein in of uit te tillen
vaak ook nog helemaal behangen met allerlei fietstassen voor en achter waardoor 1 fiets 3/4 van het fietscompartiment inneemt en dan heb ik het nog niet eens over hoelang men erover doet om dat ding de trein in of uit te tillen
Ik vraag mij af hoe ik mijn fiets eraf ga tillen aangezien hij erg zwaar is daarnaast, weten jullie of je in elk fietscompartiment een soort beugel heb waar je 'em aan vast kan zetten?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Ik vraag mij af hoe ik mijn fiets eraf ga tillen aangezien hij erg zwaar is daarnaast, weten jullie of je in elk fietscompartiment een soort beugel heb waar je 'em aan vast kan zetten?
ik weet dat dat er niet is in de DDZ zit wel een soort gordel maar heel veel vertrouwen zou ik daar ook niet in hebben
die ja, mooie treinen worden de nieuwe IC's toch? want ze rijden iig nog niet op elk traject
Klopt, dat wordt nieuw intercitymaterieel. Op dit moment rijden ze o.a. tussen Den Haag en Venlo, als sprinter Utrecht - Zwolle, en op nog wel meer plekken.
Klopt, dat wordt nieuw intercitymaterieel. Op dit moment rijden ze o.a. tussen Den Haag en Venlo, als sprinter Utrecht - Zwolle, en op nog wel meer plekken.
oh ze worden ook gebruikt als spirnter Ik dacht dat ze daar die kleinere moddeltjes voor hadden.... heb ff geen zin om een foto te zoeken
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Je moet ook nog een abonnement? Dat wist ik ook nog niet. Wilde in de nazomer er mogelijk gebruik van gaan maken. Nou dan maar Fles irriteren met mijn vouwfiets.
De eerste rit is wel gratis als je via iemand die al abonnee is abonnee wordt. Dan kost het je dus maar ¤6,85
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De El 18-locomotieven vervangen de iets oudere locomotieven van het type El 17, die door allerlei technische problemen nooit zijn gebruikt waarvoor ze eigenlijk waren besteld.
Machinist van IC 2265 is de weg kwijt. Rotterdam v 17:25 naar Dordrecht met stop op Blaak. Vergeet men te stoppen. Zijn nu bij Zwijndrecht, en er wordt nu pas medegedeeld dat men vergat te stoppen. Excuses dit en dat, maar u moet maar terugreizen met deze trein die 17:50 uit Dordrecht vertrekt. Dat je wel +30 hebt, vergeet men maar te melden....
Op zondag 20 juli 2014 17:36 schreef _serial_ het volgende: Interessant, iemand die ik ken kon niet uitchecken bij NS omdat hij te weinig saldo had. In mijn gevoel kan je dan ook al niet inchecken ?
Je kunt inchecken met ¤ 6 saldo als je NS-klant bent, of ¤ 16 als je niet-NS-klant bent. Je kunt maximaal ¤ 4 rood staan op de OV-chipkaart. Als je een reis maakt die duurder is dan de borg en je saldo eigenlijk maar net genoeg was om in te kunnen checken, kan het voorkomen dat je onder de ¤ -4 uitkomt en dat staat het systeem niet toe.
Ik vraag me af hoe NS hiermee om wil gaan als de poortjes straks gesloten zijn, want dan kun je dus niet meer bij een automaat komen om nog wat saldo erop te zetten voor je uitcheckt (in zoverre dat goed gaat bij NS)...
Op zondag 20 juli 2014 17:36 schreef _serial_ het volgende: Interessant, iemand die ik ken kon niet uitchecken bij NS omdat hij te weinig saldo had. In mijn gevoel kan je dan ook al niet inchecken ?
ik vertrok een keer uit Rotterdam met 10 euro nog wat op mn kaart en wilde in Assen vol tarief uitchecken, ging niet werken inderdaad. Te laag saldo.
Je kunt inchecken met ¤ 6 saldo als je NS-klant bent, of ¤ 16 als je niet-NS-klant bent. Je kunt maximaal ¤ 4 rood staan op de OV-chipkaart. Als je een reis maakt die duurder is dan de borg en je saldo eigenlijk maar net genoeg was om in te kunnen checken, kan het voorkomen dat je onder de ¤ -4 uitkomt en dat staat het systeem niet toe.
Ik vraag me af hoe NS hiermee om wil gaan als de poortjes straks gesloten zijn, want dan kun je dus niet meer bij een automaat komen om nog wat saldo erop te zetten voor je uitcheckt (in zoverre dat goed gaat bij NS)...
Zelfde wat ik doe als de poortjes van de metro in Rotterdam niet opengaan of weer sluiten als je uit wil checken. (heb vrij reizen in heul Rotterdam). Een grote voet tegen het poortje.
Op zondag 20 juli 2014 19:03 schreef spectrumanalyser het volgende: zojuist tijdens het halen van m'n patat zag ik een ICM door Heiloo komen. uniek, een ICM als Intercity Den Helder - Nijmegen. oftewel in de 3000-serie
Vanochtend was er een IRM6 manco in Utrecht, waardoor men ICM7 heeft gestuurd. Er stond ook een IRM4, maar ICM7 heeft meer zitcapaciteit. Die ICM is tot nu toe niet uitgewisseld.
Vanochtend was er een IRM6 manco in Utrecht, waardoor men ICM7 heeft gestuurd. Er stond ook een IRM4, maar ICM7 heeft meer zitcapaciteit. Die ICM is tot nu toe niet uitgewisseld.
Huh, wat? Minder capaciteit maar past wel beter in omloop? Toch meer capaciteit? Was er eentje dronken ofzo bij de bijsturing?
Als het goed is moet na komende week een TPRB-baanvak verdwenen zijn. ProRail zou dan de treinen tussen Leeuwarden en Harlingen Haven ook op de schermen moeten kunnen volgen. In augustus volgt Leeuwarden - Stavoren.
Op zondag 20 juli 2014 19:29 schreef Peterselieman het volgende: Als het goed is moet na komende week een TPRB-baanvak verdwenen zijn. ProRail zou dan de treinen tussen Leeuwarden en Harlingen Haven ook op de schermen moeten kunnen volgen. In augustus volgt Leeuwarden - Stavoren.
Weet je toevallig ook hoe dit zit voor de nog resterende TPRB-gebieden in de Achterhoek?
Wat is de goedkoopste manier om van Utrecht naar Luxemburg te komen in de herfstvakantie met de trein met evt. stukje met de bus?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 20 juli 2014 19:58 schreef bork het volgende: Wat is de goedkoopste manier om van Utrecht naar Luxemburg te komen in de herfstvakantie met de trein met evt. stukje met de bus?
Utrecht-maastricht verder weet ik het niet
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op zondag 20 juli 2014 19:58 schreef bork het volgende: Wat is de goedkoopste manier om van Utrecht naar Luxemburg te komen in de herfstvakantie met de trein met evt. stukje met de bus?
Dan is het het goedkoopste om de tickets te splitsen: * ROS(?) Utrecht - Maastricht * Maastricht - Visé * Visé - Gouvy * Gouvy - Troisvierges (je moet zelf ff kijken of het verschil Visé - Troisvierges in 1x groot is, bij geen/erg klein verschil is splitsen misschien niet nodig)
In Troisvierges is vervolgens personeelswissel, en krijg je CFL-conducteur op de trein. Als je ook nog bus oid in Luxemburg wil/kan gebruiken en/of dezelfde dag terug gaat, zou ik kiezen om een Tagesticket van ¤4 te kopen. Cash betalen bij de CFL-conducteur. NMBS-personeel kan dit niet verkopen.
Omdat ik dit vaker doe enzo. Tickets binnen België uiteraard kopen bij de Belgen. Via de website, loket of de kaartautomaat. Vind het vaak ook wel een uitdaging om zo enkele tientallen centen te besparen. Gaat soms om minder dan een euro, maar ik ga de uitdaging graag aan.
Oh Bork. Waarschijnlijk is een e-ticket kopen Utrecht - Eijsden goedkoper dan Reizen op Saldo. Scheelt weer x-aantal tariefeenheden "internationaal tarief" tussen Maastricht en Eijsden. Gaat niet werken, want dat is alleen vol tarief. Dan is Reizen op Saldo toch voordeliger, als iemand een kortingsproduct heeft.
Je kunt inchecken met ¤ 6 saldo als je NS-klant bent, of ¤ 16 als je niet-NS-klant bent. Je kunt maximaal ¤ 4 rood staan op de OV-chipkaart. Als je een reis maakt die duurder is dan de borg en je saldo eigenlijk maar net genoeg was om in te kunnen checken, kan het voorkomen dat je onder de ¤ -4 uitkomt en dat staat het systeem niet toe.
Ik vraag me af hoe NS hiermee om wil gaan als de poortjes straks gesloten zijn, want dan kun je dus niet meer bij een automaat komen om nog wat saldo erop te zetten voor je uitcheckt (in zoverre dat goed gaat bij NS)...
Er zijn ook automaten die binnen de poortjes staan.
Op zondag 20 juli 2014 15:27 schreef derLudolf het volgende: Wordt er daadwerkelijk op het vervoersbewijs gecontroleerd als je gebruikt maakt van die Spoordeelweken kortingsbonnen? Ik ga volgende week namelijk naar Amsterdam en ga met de bus Het merendeel heeft geen OVC
Nee, kaartjes voor Nemo, madame tussauds, rondvaart et cetera. Gaan ze dan ook naar je treinkaartje vragen?
en anders voor ¤3 een kaartje Amsterdam Amstel naar Centraal kopen
Mijn ervaring is dat ze het soms doen, en soms totaal niet, geen pijl op te trekken dus. (al vraag ik me wel af hoe ze ov-chipkaarten kunnen aflezen in die toko's ?)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef James1988 het volgende: Ik vraag me af hoe NS hiermee om wil gaan als de poortjes straks gesloten zijn, want dan kun je dus niet meer bij een automaat komen om nog wat saldo erop te zetten voor je uitcheckt (in zoverre dat goed gaat bij NS)...
Dat gaat sowieso niet toch? Voor zover ik heb begrepen wordt je check ongeldig gemaakt zodra je het saldo opwaardeerd als je ingecheckt staat.
quote:
Op zondag 20 juli 2014 20:14 schreef greavy het volgende: Oh Bork. Waarschijnlijk is een e-ticket kopen Utrecht - Eijsden goedkoper dan Reizen op Saldo. Scheelt weer x-aantal tariefeenheden "internationaal tarief" tussen Maastricht en Eijsden. Gaat niet werken, want dat is alleen vol tarief. Dan is Reizen op Saldo toch voordeliger, als iemand een kortingsproduct heeft.
WTF? Internationaal kaartje met korting gaat er uit? Wat is dit voor naaistreek?
Dat gaat sowieso niet toch? Voor zover ik heb begrepen wordt je check ongeldig gemaakt zodra je het saldo opwaardeerd als je ingecheckt staat.
[..]
WTF? Internationaal kaartje met korting gaat er uit? Wat is dit voor naaistreek?
Ik doelde op het E-ticket Utrecht - Eijsden. En Eijsden is een NL-station. Ik dacht dat naar Eijsden nog E-ticket met korting kon krijgen, maar dat is niet mogelijk. Met korting is dus het goedkoopste om in Eijsden heen- en weer te rennen, maar dat haal je niet, normaalgesproken. Dus moet je een kaartje Maastricht - Visé halen.
Dan is het het goedkoopste om de tickets te splitsen: * ROS(?) Utrecht - Maastricht * Maastricht - Visé * Visé - Gouvy * Gouvy - Troisvierges (je moet zelf ff kijken of het verschil Visé - Troisvierges in 1x groot is, bij geen/erg klein verschil is splitsen misschien niet nodig)
In Troisvierges is vervolgens personeelswissel, en krijg je CFL-conducteur op de trein. Als je ook nog bus oid in Luxemburg wil/kan gebruiken en/of dezelfde dag terug gaat, zou ik kiezen om een Tagesticket van ¤4 te kopen. Cash betalen bij de CFL-conducteur. NMBS-personeel kan dit niet verkopen.
mooi en bedankt!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
NMBS 4193 + 4137 by Durk Houtsma., on Flickr Een fraai koppel MW41'en van de NMBS passeert op 2 maart 2014 bij Echelpoel/Bouwel de fotograaf, en is opweg richting Neerpelt.
NSR 1762 + ICR TD9 by Durk Houtsma., on Flickr 10 Maart 2014 - Bij de Wieldrechtse Zeedijk passeert de Intercity naar Venlo, met de 1762 op kop en een sleep ICR-rijtuigen.
DBS 1602 + UnitCargo by Durk Houtsma., on Flickr 11 Maart 2014 - Bij de Wieldrechtse Zeedijk passeert de UnitCargo naar Sittard, met aan de haak een fraaie sleep ketelwagens huifdoekwagens en schuifwandwagens.
NSR 1744 + ICR by Durk Houtsma., on Flickr Op de Wieldrechtse Zeedijk passeert de Intercity naar Venlo met de fraaie 1744 voorop. Twee van de 4 omlopen ICR in de IC Den Haag - Venlo hebben de lok aan deze zijde zitten.
Amper een maand later zag je deze 2 ICR-stammen al niet meer rijden tussen Den Haag en Venlo.
In Troisvierges is vervolgens personeelswissel, en krijg je CFL-conducteur op de trein. Als je ook nog bus oid in Luxemburg wil/kan gebruiken en/of dezelfde dag terug gaat, zou ik kiezen om een Tagesticket van ¤4 te kopen. Cash betalen bij de CFL-conducteur. NMBS-personeel kan dit niet verkopen.
De CFL vraagt bij verkoop in de trein sinds 1 juni altijd boordtoeslag omdat alle stations nu voorzien zijn van een kaartautomaat. De toeslag is 1 euro voor een enkele reis (kost in de trein nu dus 3 euro) en twee euro voor een dagkaart (kost in de trein nu 6 euro).
En eerste klasse 6,50? Die lui vragen er gewoon wat centen voor "omdat het nou eenmaal iets moet kosten". Kunnen het net zo goed gratis maken zoals Dubai. Geld ZAT.
Als ik sta in de cabine wel, die dingen zijn niet gebouwd op machinisten van 2 meter lang Vond het wel gaaf, vette lichtshow, zat de hele tijd in die storm toen ik naar Roodeschool ging. Ging er heftig aan toe
De CFL vraagt bij verkoop in de trein sinds 1 juni altijd boordtoeslag omdat alle stations nu voorzien zijn van een kaartautomaat. De toeslag is 1 euro voor een enkele reis (kost in de trein nu dus 3 euro) en twee euro voor een dagkaart (kost in de trein nu 6 euro).
Ah, dat wist ik niet. In Mei kon ik het nog zonder toeslag kopen. Maar ook al is het ¤6, dan is het nog goedkoper als een internationaal tarief-ticket ...
Op de website van de CFL lees ik alleen over een toeslag van ¤1, en wordt niet gemeld als afhankelijk van het gekochte vervoersbewijs. Ik zou daaruit begrijpen dat een Tagesticket dan ¤5 is.
[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 21-07-2014 09:14:21 ]