Op die manier kun je dus voor 10 euro en 7,50 voor de chipkaart van rdam naar assen reizen? Als je de ovc na die tijd weggooit?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ik vertrok een keer uit Rotterdam met 10 euro nog wat op mn kaart en wilde in Assen vol tarief uitchecken, ging niet werken inderdaad. Te laag saldo.
Als je niet uitcheckt, schrijven ze automatisch 10 euro af. Als in, die krijg je niet terug.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op die manier kun je dus voor 10 euro en 7,50 voor de chipkaart reizen? Als je hem na die tijd weggooit?
Hier in Zwijndrecht gaat het ook als een gekke tekeer. Kon niet eens meer droog op de fiets thuiskomen vanaf Dordrechtquote:
Vanochtend was er een IRM6 manco in Utrecht, waardoor men ICM7 heeft gestuurd. Er stond ook een IRM4, maar ICM7 heeft meer zitcapaciteit.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
zojuist tijdens het halen van m'n patat zag ik een ICM door Heiloo komen. uniek, een ICM als Intercity Den Helder - Nijmegen. oftewel in de 3000-serie
Huh, wat? Minder capaciteit maar past wel beter in omloop? Toch meer capaciteit? Was er eentje dronken ofzo bij de bijsturing?quote:Op zondag 20 juli 2014 19:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Vanochtend was er een IRM6 manco in Utrecht, waardoor men ICM7 heeft gestuurd. Er stond ook een IRM4, maar ICM7 heeft meer zitcapaciteit.
Die ICM is tot nu toe niet uitgewisseld.
Weet je toevallig ook hoe dit zit voor de nog resterende TPRB-gebieden in de Achterhoek?quote:Op zondag 20 juli 2014 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is moet na komende week een TPRB-baanvak verdwenen zijn. ProRail zou dan de treinen tussen Leeuwarden en Harlingen Haven ook op de schermen moeten kunnen volgen. In augustus volgt Leeuwarden - Stavoren.
nee, helaas.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:39 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook hoe dit zit voor de nog resterende TPRB-gebieden in de Achterhoek?
Utrecht-maastricht verder weet ik het nietquote:Op zondag 20 juli 2014 19:58 schreef bork het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om van Utrecht naar Luxemburg te komen in de herfstvakantie met de trein met evt. stukje met de bus?
Utrecht - Maastricht (- Eijsden)quote:Op zondag 20 juli 2014 19:58 schreef bork het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om van Utrecht naar Luxemburg te komen in de herfstvakantie met de trein met evt. stukje met de bus?
Er zijn ook automaten die binnen de poortjes staan.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je kunt inchecken met ¤ 6 saldo als je NS-klant bent, of ¤ 16 als je niet-NS-klant bent. Je kunt maximaal ¤ 4 rood staan op de OV-chipkaart. Als je een reis maakt die duurder is dan de borg en je saldo eigenlijk maar net genoeg was om in te kunnen checken, kan het voorkomen dat je onder de ¤ -4 uitkomt en dat staat het systeem niet toe.
Ik vraag me af hoe NS hiermee om wil gaan als de poortjes straks gesloten zijn, want dan kun je dus niet meer bij een automaat komen om nog wat saldo erop te zetten voor je uitcheckt (in zoverre dat goed gaat bij NS)...
quote:Op zondag 20 juli 2014 15:27 schreef derLudolf het volgende:
Wordt er daadwerkelijk op het vervoersbewijs gecontroleerd als je gebruikt maakt van die Spoordeelweken kortingsbonnen? Ik ga volgende week namelijk naar Amsterdam en ga met de busHet merendeel heeft geen OVC
Niet in Rotterdam in ieder geval, alle kaartautomaten en het loket zijn daar buiten de poortjes.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er zijn ook automaten die binnen de poortjes staan.
Je bedoelt bij een winkel ofzo? Daar heb ik geen ervaring mee, die dingen gebruik ik niet. Maar het is wel mogelijk ja.quote:
Nee, kaartjes voor Nemo, madame tussauds, rondvaart et cetera. Gaan ze dan ook naar je treinkaartje vragen?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Je bedoelt bij een winkel ofzo? Daar heb ik geen ervaring mee, die dingen gebruik ik niet. Maar het is wel mogelijk ja.
Mijn ervaring is dat ze het soms doen, en soms totaal niet, geen pijl op te trekken dus.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, kaartjes voor Nemo, madame tussauds, rondvaart et cetera. Gaan ze dan ook naar je treinkaartje vragen?
en anders voor ¤3 een kaartje Amsterdam Amstel naar Centraal kopen
Dat gaat sowieso niet toch? Voor zover ik heb begrepen wordt je check ongeldig gemaakt zodra je het saldo opwaardeerd als je ingecheckt staat.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af hoe NS hiermee om wil gaan als de poortjes straks gesloten zijn, want dan kun je dus niet meer bij een automaat komen om nog wat saldo erop te zetten voor je uitcheckt (in zoverre dat goed gaat bij NS)...
WTF? Internationaal kaartje met korting gaat er uit? Wat is dit voor naaistreek?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:14 schreef greavy het volgende:
Oh Bork. Waarschijnlijk is een e-ticket kopen Utrecht - Eijsden goedkoper dan Reizen op Saldo. Scheelt weer x-aantal tariefeenheden "internationaal tarief" tussen Maastricht en Eijsden.
Gaat niet werken, want dat is alleen vol tarief. Dan is Reizen op Saldo toch voordeliger, als iemand een kortingsproduct heeft.
Dat is één of andere wazige bug waar alleen NS last van heeft, het gebeurt ook niet altijd.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:32 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso niet toch? Voor zover ik heb begrepen wordt je check ongeldig gemaakt zodra je het saldo opwaardeerd als je ingecheckt staat.
Nee, die blijft bestaan, maar alleen wanneer je een kaartje voor een internationale reis koopt.quote:WTF? Internationaal kaartje met korting gaat er uit? Wat is dit voor naaistreek?
Ik doelde op het E-ticket Utrecht - Eijsden. En Eijsden is een NL-station. Ik dacht dat naar Eijsden nog E-ticket met korting kon krijgen, maar dat is niet mogelijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:32 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso niet toch? Voor zover ik heb begrepen wordt je check ongeldig gemaakt zodra je het saldo opwaardeerd als je ingecheckt staat.
[..]
WTF? Internationaal kaartje met korting gaat er uit? Wat is dit voor naaistreek?
mooi en bedankt!quote:Op zondag 20 juli 2014 20:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Utrecht - Maastricht (- Eijsden)
Maastricht(Eijsden) - Luik
Luik - Luxemburg
Dan is het het goedkoopste om de tickets te splitsen:
* ROS(?) Utrecht - Maastricht
* Maastricht - Visé
* Visé - Gouvy
* Gouvy - Troisvierges (je moet zelf ff kijken of het verschil Visé - Troisvierges in 1x groot is, bij geen/erg klein verschil is splitsen misschien niet nodig)
In Troisvierges is vervolgens personeelswissel, en krijg je CFL-conducteur op de trein. Als je ook nog bus oid in Luxemburg wil/kan gebruiken en/of dezelfde dag terug gaat, zou ik kiezen om een Tagesticket van ¤4 te kopen. Cash betalen bij de CFL-conducteur. NMBS-personeel kan dit niet verkopen.
Was jij gisteren in de Inktpot?quote:
De CFL vraagt bij verkoop in de trein sinds 1 juni altijd boordtoeslag omdat alle stations nu voorzien zijn van een kaartautomaat. De toeslag is 1 euro voor een enkele reis (kost in de trein nu dus 3 euro) en twee euro voor een dagkaart (kost in de trein nu 6 euro).quote:Op zondag 20 juli 2014 20:08 schreef greavy het volgende:
[..]
In Troisvierges is vervolgens personeelswissel, en krijg je CFL-conducteur op de trein. Als je ook nog bus oid in Luxemburg wil/kan gebruiken en/of dezelfde dag terug gaat, zou ik kiezen om een Tagesticket van ¤4 te kopen. Cash betalen bij de CFL-conducteur. NMBS-personeel kan dit niet verkopen.
Dat heeft niks met patat/friet te maken...quote:Op zondag 20 juli 2014 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat klopt. In Heiloo is het patat. Tweederangs volk daar
Als ik sta in de cabine wel, die dingen zijn niet gebouwd op machinisten van 2 meter langquote:Op maandag 21 juli 2014 02:04 schreef dennistd het volgende:
Je zat niet tegen het plafond van de schrik?
Jullie kregen ook een beste klap over jullie heen zag ik op Buienradar.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:06 schreef dennistd het volgende:
Ik was vanavond ook blij dat ik in de bus zat en niet buiten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |