Wat snap je niet aan "jezelf"?quote:Op maandag 21 juli 2014 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
altijd nog beter dan bordjesfanaat
soort van ja, als ik mij niet vergis (misschien dat anderen dat kunnen bevestigen/ontkrachten, of dat idd op somda was) was er één iemand waar het er ook bij onder stond in z'n signature, oa dat hij een max. aantal berichten per dag mocht posten en dat de mods zijn berichten controleerden.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zomg die regels.je kan daar dus een dyslexie-pas aanvragen?
Dat kan ik bevestigen idd.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:04 schreef boriq het volgende:
[..]
soort van ja, als ik mij niet vergis (misschien dat anderen dat kunnen bevestigen/ontkrachten, of dat idd op somda was) was er één iemand waar het er ook bij onder stond in z'n signature, oa dat hij een max. aantal berichten per dag mocht posten en dat de mods zijn berichten controleerden.
Dat heb ik zelfs mijn autocorrect geleerd...quote:
Kun je ook een ontheffing krijgen als je niet aan eoa excuusaandoening lijdt?quote:Op maandag 21 juli 2014 21:04 schreef boriq het volgende:
[..]
soort van ja, als ik mij niet vergis (misschien dat anderen dat kunnen bevestigen/ontkrachten, of dat idd op somda was) was er één iemand waar het er ook bij onder stond in z'n signature, oa dat hij een max. aantal berichten per dag mocht posten en dat de mods zijn berichten controleerden.
Klinkt interessant, kijken of ik deze vakantie eens tijd kan vindenquote:UTRECHT - In het Spoorwegmuseum in Utrecht is maandag de nieuwe tentoonstelling 'Iconen van het spoor' geopend.
Het museum wil aan de hand van oude treinen het verhaal vertellen van de begintijd van de spoorwegen. De afgelopen weken werden daarom al stokoude locomotieven bij station Maliebaan naar binnen gereden. De 19e-eeuwse treinen komen onder meer uit Engeland, Zweden, Duitsland en Frankrijk.
Ook is er aandacht voor de Nederlandse ingenieur Frederik Willem Conrad. Volgens het museum is hij erg belangrijk geweest bij de aanleg van het Nederlandse spoor.
"Het was in Nederland heel moeilijk om spoor aan te leggen, omdat er veel water en moerassig land was", zegt Evertjan de Rooij van het Spoorwegmuseum. "Daardoor verzakten de rails en moesten veel bruggen worden gebouwd. Conrad heeft er eigenlijk persoonlijk voor gezorgd dat dit in Nederland helemaal vlot werd getrokken." De tentoonstelling is te zien tot en met 21 september.
En kortingkaartjes gingen eruit "omdat dat duidelijker is voor de reiziger, die weet dan beter waar hij aan toe is"quote:Op maandag 21 juli 2014 22:12 schreef James1988 het volgende:
Kom op NS, als je zulke filmpjes moet maken omdat mensen het anders niet snappen, dan moeten er toch alarmbellen ter grootte van de Big fucking Ben gaan rinkelen om je duidelijk te maken dat je een onduidelijk kutsysteem hebt bedacht?![]()
Nee natuurlijk niet, afkortingen fout spellen is de elektrische stoel. Duhhhhquote:Op maandag 21 juli 2014 20:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zomg die regels.je kan daar dus een dyslexie-pas aanvragen?
Nee dat schijnt echt te kunnen. Een soort oorkonde dat je NIET voor vol aangezien wordt.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, afkortingen fout spellen is de elektrische stoel. Duhhhh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op maandag 21 juli 2014 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat schijnt echt te kunnen. Een soort oorkonde dat je NIET voor vol aangezien wordt.
Think about it for a second
Je zou maar Hsbrod ipv Hsbrdo als afkorting gebruikenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een paar jaar terug toen er hier poortjes werden geplaatst werkte bij één poortje alleen de incheck-kant. Ik ging naar huis, dus wilde uitchecken, en deed dus eigenlijk 't omgekeerde bij de nog wel werkende zijde. Toen was ik dubbel ingechecktquote:Op maandag 21 juli 2014 22:12 schreef James1988 het volgende:
Kom op NS, als je zulke filmpjes moet maken omdat mensen het anders niet snappen, dan moeten er toch alarmbellen ter grootte van de Big fucking Ben gaan rinkelen om je duidelijk te maken dat je een onduidelijk kutsysteem hebt bedacht?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Get stoned
Dyslexie in combinatie met het gebruiken van afkortingen kan flink wat verwarring opleveren natuurlijk. Als iemand zegt dat ie net ICM 4206 in Alm gezien heeft kan hij ook ICM 4026 in Aml gezien hebben...quote:Op maandag 21 juli 2014 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou maar Hsbrod ipv Hsbrdo als afkorting gebruiken
Of in Hlg (Harlingen) in plaats van de bedoelde Hgl (Hengelo)quote:Op maandag 21 juli 2014 22:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dyslexie in combinatie met het gebruiken van afkortingen kan flink wat verwarring opleveren natuurlijk. Als iemand zegt dat ie net ICM 4206 in Alm gezien heeft kan hij ook ICM 4026 in Aml gezien hebben...
Almelo en Almere. Overigens zou Amr logischer zijn voor Almere, maar die was al in gebruik voor Alkmaar, omdat Am al de verkorting van America was...quote:
negers kunnen hoog springen heb ik bij basketballen gezienquote:Op maandag 21 juli 2014 22:45 schreef James1988 het volgende:
En waarom moeten die grafdingen zo verdomd hoog zijn?
quote:Op maandag 21 juli 2014 23:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
negers kunnen hoog springen heb ik bij basketballen gezien
Dat hoeft normaal gesproken ook niet. Dat is alleen nodig bij een poortje dat twee kanten op open kan. Dan moet je eerst wachten tot een reiziger van de andere kant het poortje verlaten heeft.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:45 schreef James1988 het volgende:
Dat je moet wachten tot de persoon voor je het poortje heeft verlaten is ook tranentrekkend slecht. Er is geen enkele reden waarom je de doorstroming op zo'n manier zou moeten belemmeren.
Verderop in het filmpje (rond 1:18) zegt men dat je eerst je kaart op de lezer moet leggen voor je in het poortje moet stappen. Want anders registreert dat ding het niet goed ofzo?quote:Op maandag 21 juli 2014 23:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat wordt allemaal keurig uitgelegd in het filmpje. Maar blijkbaar is het toch nog niet uitvoerig en duidelijk genoeg.
Who says white men can't jump?quote:Op maandag 21 juli 2014 23:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
negers kunnen hoog springen heb ik bij basketballen gezien
Nee, dat zegt men niet. Het gaat daar om een poortje dat nog gesloten is. Dan moet je eerst de chipkaart scannen en dan pas het poortje instappen. Iets later in het filmpje wordt expliciet en nadrukkelijk gezegd dat als het poortje nog open staat van de reiziger voor je, dat je dan gelijk door kan lopen. (En zo werkt het in de praktijk ook.)quote:Op maandag 21 juli 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Verderop in het filmpje (rond 1:18) zegt men dat je moet wachten tot de persoon voor je uit het poortje is gestapt voor je er zelf in stapt, in dezelfde looprichting.
Hmm, verrek, inderdaad. Ik zou zweren dat ik had gezien dat ze zeiden "wacht tot de vorige persoon uit het poortje is gestapt", maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 3 dingen tegelijk aan het doen was.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat zegt men niet. Het gaat daar om een poortje dat nog gesloten is. Dan moet je eerst de chipkaart scannen en dan pas het poortje instappen.
Ik blijf dat toch altijd een beetje vervelend vinden door de in mijn ogen slecht doordachte man-machine-interface van de poortjes.quote:Iets later in het filmpje wordt expliciet en nadrukkelijk gezegd dat als het poortje nog open staat van de reiziger voor je, dat je dan gelijk door kan lopen. (En zo werkt het in de praktijk ook.)
Heb hier even over na zitten denken.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik blijf dat toch altijd een beetje vervelend vinden door de in mijn ogen slecht doordachte man-machine-interface van de poortjes.
Als ik een metrostation in- of uitloop en ik kort achter iemand aanloop twijfel ik wel eens of ik nou wel goed ben in- of uitgecheckt (en dat het poortje dus voor mij openblijft), of ik nou aan het zwartrijden ben, of dat ik zometeen alsnog een klap voor m'n smoel kan verwachten van dat deurtje.
En ja, dat ligt vast aan mij en ik moet me maar aanpassen aanHET SYSTEEM
maar zo werkt dat nu eenmaal bij mij. Dat zit er al in sinds de OV-chipkaart is ingevoerd, en ik wijk tegenwoordig dus maar uit naar een iets rustiger poortje...
Ter vergelijking: in Londen en Parijs heb ik dat gevoel dus helemaal niet. In Londen vanwege de plaatsing van het display, in Parijs vanwege het fysiek vastpakken van het ticket en het draaihek.
Da's een leuke vinding, die zou nog wel eens heel goed kunnen werken in Nederland.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:04 schreef Igen het volgende:
[..]
In China heb ik gemerkt dat het display van kleur verandert tussen twee reizigers. Als je uitcheckt wordt dus bij de ene reiziger het scherm blauw en bij de andere reiziger oranje
Klopt!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
In Londen met metro is het ook fysiek met kaartjes, heel makkelijk
quote:Op maandag 21 juli 2014 22:12 schreef James1988 het volgende:
Dat zal wel gaan. Maar er is ondertussen zowat geen enkele conducteur meer in het land die snapt hoe dat hoeresysteem werkt. Dus je zult waarschijnlijk wel uit voorzorg beboet wordenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:25 schreef bork het volgende:
Morgen op pad met een geprint internationaal kaartje van de DB, waar twee personen op staan en mijn printer wil niet zo goed meer printen, ben benieuwd hoe de poortjes op Overvecht reageren![]()
.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:22 schreef Sandrvich het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik mis alleen nog het Marjon Kaper-achtige figuur erbij...
En andersquote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij zat er zo'n figuur achter de microfoon. De toon van dat hele filmpje straalt "Doe maar gewoon wat we zeggen, reiziger, wij weten het toch echt wel beter dan jij" uit.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En andersnaaien we je
gewoon
lekker
in je kont
![]()
Voor het personeel. Na 2 uur krijg je meer loon omdat dat volgens de CAO als nacht staat.quote:
Wij (CAO OV) krijgen van 19u tot 0u 30% toeslag, en van 0u tot 5.30u 40%quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Voor het personeel. Na 2 uur krijg je meer loon omdat dat volgens de CAO als nacht staat.
Dat valt buiten de blokvergoeding.
Ik heb de timing van die poortjes ook nog steeds niet door. Je kan in elk geval niet in een normaal tempo doorlopen. Al vaak genoeg gehad dat na het in of uit check die deurtjes niet open gingen.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Verderop in het filmpje (rond 1:18) zegt men dat je eerst je kaart op de lezer moet leggen voor je in het poortje moet stappen. Want anders registreert dat ding het niet goed ofzo?
Ik hoor letterlijk vrijwel elke dag nog het compleet krankzinnige onroepbericht bij binnenkomst van station Enschede "station Enschede, eindpunt. Als u met de ov-chipkaart op saldo reist en Enschede is uw eindbestemming, vergeet u dan niet uit te checken"quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal wel gaan. Maar er is ondertussen zowat geen enkele conducteur meer in het land die snapt hoe dat hoeresysteem werkt. Dus je zult waarschijnlijk wel uit voorzorg beboet worden
Jewel hoor, er staan 2x2 (of zelfs 2x 3) poortjes open.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 08:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
(Zonder uitchecken kom je het perron niet eens af)
Klopt, die dingen waar je zelf een datum moet invoeren waarop ze geldig zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:56 schreef ReisT het volgende:
Dat zijn toch e-tickets? Zou raar zijn als die in de daluren geldig zijn omdat je kan er niet mee kan inchecken.
wat is dit nou voor bullshit? Ik mag toch aannemen dat ook bij de NS een abonnement na automatische voortzetting gewoon maandelijks opzegbaar is?quote:Verlenging van uw doorlopende NS-abonnement
Uw NS-abonnement wordt verlengd op 9 september 2014.
Het volgende abonnementsjaar loopt van 10 september 2014 tot 9 september 2015 en de prijs van uw abonnement zal worden:
Betaalwijze:
Maandelijks
Prijs hoofdabonnement:
¤ 99,00 per maand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |