ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
In de foto in de OP staan 2 dingen die je vandaag de dag niet meer zo zult aantreffen. Wat kunnen dingen ingrijpend veranderen in de 3 jaar sinds die foto is gemaakt.
En ik vind het een crappy kutplaat, maar ik was toen minder bezig met de techniek en 'hoe maak ik er een mooie plaat van' dan tegenwoordig.
Iemand de reden waarom er bij DDZ op VIRM6 één HC moet, en DDZ6 juist weer 2?
Het vvmc roept wel vaker wat. Dat is niet aan hen maar aan de vervoerder. Ik overwoog nog om lid te worden (áls er wat gebeurt, dan heb je toch iemand achter je staan), maar sinds onze CAO onderhandelingen uitliepen op een fiasco heb ik geen hoge pet van ze op.
Lol, sprinter Breda-Utrecht ingekort tot 4 bakken SLeT. Conducteur staat voor Tilburg al te bellen dat er in Den Bosch materieel bij moet.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het vvmc roept wel vaker wat. Dat is niet aan hen maar aan de vervoerder. Ik overwoog nog om lid te worden (áls er wat gebeurt, dan heb je toch iemand achter je staan), maar sinds onze CAO onderhandelingen uitliepen op een fiasco heb ik geen hoge pet van ze op.
'Rechtsbijstand voor je werk' verzekering heb je meer aan. De vakbond doet op individueel niveau niets. Alleen als er 1000 man op straat komen te staan zonder sociaal plan, doen ze iets.
Hoe kom je erbij dat de vakbond niets doet op individueel niveau? De AOb doet juist heel veel dingen voor individuen bijvoorbeeld en ik kan me niet voorstellen dat dat bij de VVMC heel anders is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Iemand de reden waarom er bij DDZ op VIRM6 één HC moet, en DDZ6 juist weer 2?
VIRM6 was in het begin ook 2 HC's maar ivm personeelstekorten is er destijds een afspraak op papier gezet tussen directie en OR om dit "tijdelijk" terug te brengen naar 1. de OR had echter zitten slapen want in de papieren stond geen einddatum.
omdat de afspraak zo specifiek VIRM benoemd geldt de afspraak dus niet voor DDZ en moeten er dus in principe 2 HC's gesteld worden
Lees toch wel dat her en der veel materieeltekort is en dat er in diverse treinseries veel vervangend materieel zit. Daarnaast natuurlijk de nodige storingen op het Nederlandse spoor.
Op woensdag 23 juli 2014 10:46 schreef Peterselieman het volgende: Lees toch wel dat her en der veel materieeltekort is en dat er in diverse treinseries veel vervangend materieel zit. Daarnaast natuurlijk de nodige storingen op het Nederlandse spoor.
Op woensdag 23 juli 2014 11:45 schreef hhh38 het volgende: Staan ze met dodenherdenking ieder jaar dan 2 minuten stil? Ik vind eigenlijk een beetje overdreven.
Ja, tijdens de dodenherdenking staan de treinen stil. Of internationale treinen dat ook doen weet ik niet, binnenlandse reizigers- en goederentreinen in ieder geval wel.
Oh. Logica. Defecte trein bij Oisterwijk, waar men gewoon omheen kan, want die trein is op spoor 2 geparkeerd. Maar door die defecte trein stopt de Sprinter Eindhoven > Tilburg Universiteit (in die richting) niet in Oisterwijk "want dat kan niet". Alle sporen hebben daar toch gewoon een perron?
Edit: Omdat de overweg gesloten is door die defecte trein, kan je niet meer van- en naar spoor 3 komen. Dus stopt de sprinter niet. Is er daar niet een overloopmogelijkheid van- en naar spoor 1 vraag ik mij dan af .... Edit2: Kan alleen bij Tilburg en Boxtel ... Dat past natuurlijk niet fatsoenlijk.
Even een vraag ik maak vandaar een retour reisje met de trein. Normaal zou ik daar een retourtje voor kopen want dat was goedkoper dan twee enkele reizen. Nu moet ik verplicht met de ov kaart maar hoe krijg ik mijn retour korting dan?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure! "WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?" R.I.P DTS.
Op woensdag 23 juli 2014 12:16 schreef greavy het volgende: Wie heeft vanochtend de HSL gesloopt? ICd ging vanochtend vroeg weer een aantal keer via Dordrecht in beide richtingen
De mijne (915, 8:57 uit Breda) ging nog over de HSL
quote:
Op woensdag 23 juli 2014 12:24 schreef Dr.Mikey het volgende: Even een vraag ik maak vandaar een retour reisje met de trein. Normaal zou ik daar een retourtje voor kopen want dat was goedkoper dan twee enkele reizen. Nu moet ik verplicht met de ov kaart maar hoe krijg ik mijn retour korting dan?
De prijs van een retour is jaren terug al aangepast naar de prijs van 2 enkele reizen.
Op woensdag 23 juli 2014 12:24 schreef Dr.Mikey het volgende: Even een vraag ik maak vandaar een retour reisje met de trein. Normaal zou ik daar een retourtje voor kopen want dat was goedkoper dan twee enkele reizen. Nu moet ik verplicht met de ov kaart maar hoe krijg ik mijn retour korting dan?
Niet. Want dat is afgeschaft enzo. Want moeilijk. Je betaalt nu per enkele reis, volgens de tarieven die in de Reisplannert staan.
Je moet mensen behandelen zo als ze jouw behandelen. Als ik naar Roosendaal wil moet ik nu ook al extra omreizen via Deventer door de verplichte ov omdat je anders via de syntus moet en meer moet betalen. Ben ze wel beu eigenlijk.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure! "WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?" R.I.P DTS.
Op woensdag 23 juli 2014 12:32 schreef dcm360 het volgende: Nog wel langer dan 2 jaar geleden, want dat was toch al voor de introductie van de chipkaart?
Hebben ze niet in 1 keer verandert dacht ik, sowieso voor de introductie had je nog 40% korting op je retourreis. En in het begin van de ov kaart ook, daarom kocht ik nog altijd papieren retourtjes, vooral weekendretourtjes.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream! Freaks like me drink tea
Pa: "Nou ik heb zo'n chipkaart gehaald hoor." Ik: ".. waarvoor?" Pa: "Jij wou toch morgen met de trein?" Ik: "Ja, naar Antwerpen.." Pa: "Hebben ze daar niet zo'n chipkaart?" ..
Je moet mensen behandelen zo als ze jouw behandelen. Als ik naar Roosendaal wil moet ik nu ook al extra omreizen via Deventer door de verplichte ov omdat je anders via de syntus moet en meer moet betalen. Ben ze wel beu eigenlijk.
Klaag bij Syntus over de prijzen dan. Heeft verder ook weer totaal niet van doen met het afschaffen van het retourtje door de NS...
Ja, tijdens de dodenherdenking staan de treinen stil. Of internationale treinen dat ook doen weet ik niet, binnenlandse reizigers- en goederentreinen in ieder geval wel.
Op woensdag 23 juli 2014 11:45 schreef hhh38 het volgende: Staan ze met dodenherdenking ieder jaar dan 2 minuten stil? Ik vind eigenlijk een beetje overdreven.
Nee, is best een mooi moment, de trein gaat ook echt plat, dus alles is stil.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hebben ze niet in 1 keer verandert dacht ik, sowieso voor de introductie had je nog 40% korting op je retourreis. En in het begin van de ov kaart ook, daarom kocht ik nog altijd papieren retourtjes, vooral weekendretourtjes.
Reizen op saldo bij NS kan sinds oktober 2009, pas in 2011 was de retourkorting helemaal verdwenen.
Zo, wel zeven cent meer als je via Goor reist. Dat is inderdaad wel een bedrag om vernielingen voor aan te richten
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vind trouwens dat Prorail zichzelf enorm belachelijk heeft gemaakt om met veiligheid te komen als argument om niet te stoppen. Hoe onveilig vind je jezelf dan wel niet?
Op woensdag 23 juli 2014 13:51 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik vind trouwens dat Prorail zichzelf enorm belachelijk heeft gemaakt om met veiligheid te komen als argument om niet te stoppen. Hoe onveilig vind je jezelf dan wel niet?
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom ze luik guillemins op de huidige plek hebben herbouwd? het is een prachtig station in the middle of nowhere, kilometers van het centrum af.
Ze hadden toch ook palais volledig kunnen verbouwen en omdopen tot central station?
Palais ligt helemaal niet op het traject Brussel - Luik - Aken?
Bovendien komt niemand op dat station omdat ze het centrum van Luik willen bezoeken. Het is meer zoals een Franse TGV Terminal, die liggen ook in de middle of nowhere maar zijn wel goed bereikbaar.
Ik kreeg ook al een smsje van werk, of we rekening wilde houden en de trein rond 16.00 uur op een veilig plek tot stilstand konden brengen om een minuut stilte in acht te nemen.
Ben blij dat ik pas tussen 18.00 en 19.00 begin. Vind dit allemaal veels te overdreven.
Bovendien komt niemand op dat station omdat ze het centrum van Luik willen bezoeken. Het is meer zoals een Franse TGV Terminal, die liggen ook in de middle of nowhere maar zijn wel goed bereikbaar.
Klopt gedeeltelijk, palais ligt natuurlijk wel op route luik-guillemins-aken, en als je kijkt dan zie je dat er maar een een mink stukje spoor ontbreekt om palais- ans mogelijk te maken
Op woensdag 23 juli 2014 13:51 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik vind trouwens dat Prorail zichzelf enorm belachelijk heeft gemaakt om met veiligheid te komen als argument om niet te stoppen. Hoe onveilig vind je jezelf dan wel niet?
Dat is geen argument, dat is een pavlov-reactie. Op alles wat eindigt met een vraagteken volgt "Nee, Kanniet, Veiligheid." Ohne nach zu denken.
Klopt gedeeltelijk, palais ligt natuurlijk wel op route luik-guillemins-aken, en als je kijkt dan zie je dat er maar een een mink stukje spoor ontbreekt om palais- ans mogelijk te maken
Ja op een kaart ziet het er heel mooi en haalbaar uit, maar ben je überhaupt weleens op Palais geweest? Dat station ligt z.g.a. ondergronds. Als je daar een terminal zoals Guillemins wilt realiseren dan moet men 1) ruimte zien te vinden (eigenlijk houdt het daar al mee op, want die ruimte is er niet) 2) een tunnel graven onder een hoop oude gebouwen in het centrum 3) een verbinding aanleggen met het steilste stuk spoor van België (de Helling van Ans) en 4) alle doorgaande treinen Brussel - Guillemins laten keren.
Ja op een kaart ziet het er heel mooi en haalbaar uit, maar ben je überhaupt weleens op Palais geweest? Dat station ligt z.g.a. ondergronds. Als je daar een terminal zoals Guillemins wilt realiseren dan moet men 1) ruimte zien te vinden (eigenlijk houdt het daar al mee op, want die ruimte is er niet) 2) een tunnel graven onder een hoop oude gebouwen in het centrum 3) een verbinding aanleggen met het steilste stuk spoor van België (de Helling van Ans) en 4) alle doorgaande treinen Brussel - Guillemins laten keren.
Ik ben er vaak genoeg geweest, twee weken geleden voor het laatste nog, de ruimte is der zat zolang je in de lengte denkt en niet in de breedte.( sloop bijvoorbeeld het nmbs pand )
Als je rue de hesbaye volgt, dan heb je relatief weinig weinig oude gebouwen en kun je meteen intakken op het bestaande spoor, voor het hoogteverschil moet inderdaad een oplossing gevonden worden maar dag kan niet moeilijk zijn in deze tijd.
Het kopmaken is inderdaad wel een probleem maar dag is luxe.
Op woensdag 23 juli 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende: Je snapt hopelijk wel dat 'het kan niet moeilijk zijn tegenwoordig' en 'het is een luxeprobleem' argumenten zijn zonder ook maar enige inhoud?
Luik guillemins is een prestige project, een typisch wafelijzerproject, bij dat soort projecten kan alles zolang de vlamingen maar nog gekkere dingen doen.
'Bij dat soort projecten kan alles' is nog steeds niet een steekhoudend argument... Overigens, alles kan is ook niet waar, de naam 'Luik-Guillemins' wijzigen is immers niet doorgevoerd.
Op woensdag 23 juli 2014 16:45 schreef dcm360 het volgende: 'Bij dat soort projecten kan alles' is nog steeds niet een steekhoudend argument... Overigens, alles kan is ook niet waar, de naam 'Luik-Guillemins' wijzigen is immers niet doorgevoerd.
Een naamswijziging is niet doorgegaan omdat het een idioot plan was, en geen enkel fatsoenlijk argument was + de enorme tegenstand.
Als jij kijkt welke krankzinnig plan ze hebben uitgevoerd in Antwerpen, dan lijkt mij de zin dan kan alles, een understatement, de techniek vormt het plafond.
Moet jij je eens voorstellen dat je vanaf nu dagelijks in de bijlmer moet uitstappen om vervolgens de bus naar het centrum te nemen, lijkt je dat prettig of zinvol?
[ Bericht 1% gewijzigd door icloud op 23-07-2014 17:10:48 ]
Een betere vraag lijkt me: lijkt het jou prettig om de treinen tussen Rotterdam en Amsterdam in het vervolg maar via Den Haag Centraal te laten gaan? Dat ligt immers dichter op het centrum. De situatie nu is echter ook niet heel erg vervelend.
Op woensdag 23 juli 2014 17:11 schreef dcm360 het volgende: Een betere vraag lijkt me: lijkt het jou prettig om de treinen tussen Rotterdam en Amsterdam in het vervolg maar via Den Haag Centraal te laten gaan? Dat ligt immers dichter op het centrum.
Incoming rant van Fles over Den Haag Centraal en HS in 3, 2, 1...
Op woensdag 23 juli 2014 17:11 schreef dcm360 het volgende: Een betere vraag lijkt me: lijkt het jou prettig om de treinen tussen Rotterdam en Amsterdam in het vervolg maar via Den Haag Centraal te laten gaan? Dat ligt immers dichter op het centrum. De situatie nu is echter ook niet heel erg vervelend.
Den haag is een kopstation en levert dus veel meer problemen op.
In principe hoeven alleen de internationale treinen kop te maken in luik, de overige treinen kun je oplossen met een crossover overstap.
Op woensdag 23 juli 2014 17:32 schreef Dr_Flash het volgende: Ja natuurlijk Wat een wereld-idee zeg. Lekker met je drie kleinkinderen van 5, 6 en 7 in de stiltecoupé gaan zitten
ik denk dat het aantal rezigers tussen aachen en brussel ,wat niet per hogesnelheidstrein reist, zeer beperkt is en vanaf de richting vise moest je toch al overstappen.
Gister zelfde gekut tussen Zwolle en Leeuwarden met van die adhd kids. Toen ik binnen kwam lopen al. Gelijk iets van gezegd. Ging daarna nog wat drinken halen bij de Kiosk en bij terugkomst waren ze netjes een coupe opgeschoven. Als je het netjes vraagt snappen ze het meestal wel.
Als je het netjes vraagt snappen ze het meestal wel.
dit dus.... de mensen die specifiek in een stiltecoupe willen zitten weten waar ze moeten zijn... diegene die er niet specifiek willen zitten letten er ook niet op en dan is er nog de groep die niet cared
Toen ik instapte zaten ze er al, dus al minimaal vanaf Hilversum tot Amersfoort heeft er niemand wat van gezegd. Ik voel me dan ook niet zo geroepen om het leed van de hele wereld op mijn nek te nemen.
Het boeltje werd in Apeldoorn trouwens afgelost door een stel collega's die alleen maar aan het praten waren. Maar dan wel soort van zachtjes. Tsja, waarom ga je dan in de stiltecoupé zitten? Zei ook niemand wat van.
Beter heffen ze die kutstiltecoupés gewoon op want er komt alleen maar irritatie van.
En het gekke is, het maakt mij op zich niet uit waar ik terecht kom in de vaart der volkeren. Als ik in een normale-mensencoupé terecht kom en mensen zitten te praten of te bellen, dan stoor ik me er totaal niet aan. Maar in een stiltecoupé heb ik dan een soort van angst voor mogelijke plaatsvervangende schaamte "Oh jee straks zegt er iemand wat van EN DAN?! "
Op woensdag 23 juli 2014 00:14 schreef b2py het volgende: [ afbeelding ]Eurocity 170 staat klaar te Budapest Keleti-palyudvar om de trein naar Dresden Hbf te trekken. Voor ondergetekende was Praha Havlani nadrizi de eindbestemming.
Schiiiiiiiiiterende locs! Jammer dat ze straks met die nieuwe Skoda dingen gereden gaan worden, dan rijden die dingen niet meer 550 kilometer dagelijks aan één stuk.
Op woensdag 23 juli 2014 19:39 schreef Dr_Flash het volgende: En het gekke is, het maakt mij op zich niet uit waar ik terecht kom in de vaart der volkeren. Als ik in een normale-mensencoupé terecht kom en mensen zitten te praten of te bellen, dan stoor ik me er totaal niet aan. Maar in een stiltecoupé heb ik dan een soort van angst voor mogelijke plaatsvervangende schaamte "Oh jee straks zegt er iemand wat van EN DAN?! "
Schiiiiiiiiiterende locs! Jammer dat ze straks met die nieuwe Skoda dingen gereden gaan worden, dan rijden die dingen niet meer 550 kilometer dagelijks aan één stuk.
Het mooiste aan Dordrecht is toch wel er nonstop voorbij rijden. Dat geldt ook voor Delft
Wat is dat voor teringshit joh? Ik pakte afgelopen zaterdah de ICD van Breda naar Rdam, gaat ie over Dordrecht en had in principe gewoon de dienstregeling kunnen halen (Deed ie niet want hij stond 5 minuten stil), waarom rij je dan nog over de HSL?
Op zaterdag 19 juli 2014 19:27 schreef JDude het volgende: De andere vergaderzalen heten zeker "profiel-van-vrije-ruimte" (daar was in Frankrijk een dure vergadertafel voor besteld, die bleek echter net te breed),
Jullie hebben zo'n soort vraag al vaker beantwoord, maar ik heb geen zin om het terug te zoeken: Welke kaart voor OV kan ik het beste nemen als ik van donderdagmiddag (31 juli) tot maandagmiddag (4 augustus) in Parijs ben? We zijn van plan veel met de metro te doen en Versaille staat ook op het programma.
Op zondag 20 juli 2014 00:21 schreef Sandrvich het volgende: Neem dat ding morgen maar mee en vergeet het vooral niet vol bier te stouwen. Ik weet in ieder geval wel dat de stopcontacten in de WARS in Polen een frituur kunnen trekken, dus een koelbox moet zeker lukken.
Hangt er vanaf hoe de handel afgezekerd is. is100 Watt een gemiddelde, dan kan je best een frituurtje aanzetten van 1500 watt als de coupe 36 stoeljtesheeft
Wat is dat voor teringshit joh? Ik pakte afgelopen zaterdah de ICD van Breda naar Rdam, gaat ie over Dordrecht en had in principe gewoon de dienstregeling kunnen halen (Deed ie niet want hij stond 5 minuten stil), waarom rij je dan nog over de HSL?
Via de HSL win je tussen Rotterdam en Breda maar enkele minuten en dat komt met name omdat Dordrecht overgeslagen wordt. Daarnaast zit er een buffer in. Hoogstwaarschijnlijk vanwege het gepruts dat in die regio aan de orde van de dag is
Overigens in de trein van Roosendaal naar Antwerpen liep de conducteur tegen iedereen te mopperenn dat ze ondanks dat ze niet uitchecken in A'pen of Brussel, toch voortaan moesten inchecken in NL..echt, waaaaaarom
Op woensdag 23 juli 2014 20:07 schreef Dr_Flash het volgende: Vind je dat mooi ja? Gewoon klats boem hoekig. Lampen erop, klaar. Vormgeving? Fukkit, het moet treinen trekken. Ik vind het maar niks die dingen.
het doet tenminste wat het moet doen, dat is hier nog wel eens de vraag (V250 anyone?)
Op woensdag 23 juli 2014 17:32 schreef Dr_Flash het volgende: Ja natuurlijk Wat een wereld-idee zeg. Lekker met je drie kleinkinderen van 5, 6 en 7 in de stiltecoupé gaan zitten
Gister en vandaag een "weekendje" naar Maastricht/Gulpen gedaan. Gisteren moesten we in Maastricht op de bus terug naar Gulpen wachten, dus gingen we even kijken op het station. En daar kwam zojuist 6 bakjes ICM aan als IC uit Amsterdam . Tijdtechnisch konden we even een slagje Sittard maken, dus zogezegd zogedaan.
Het nomenswaardige komt nu pas: er zat een groepje waarbij er een een product samenreiskorting op een annonieme kaart had geladen, maar het saldo was te laag en niet ingecheckt en toch ingestapt. (natuurlijk fout..) De jongen in kwestie had al zoiets van "oh, sorry, er is blijkbaar iets niet goedgegaan, ik zal er op letten". Na de opmerking "maar er staat te weinig saldo op, dus logisch dat je niet kon inchecken" was het voor de HC wel goed genoeg (jij maakt een fout, het ligt niet aan NS/chipkaart, dus jij heb geluk dat ik er geen groot probleem van maak, zorg ervoor dat het niet nog een keer gebeurd) en liep door,om de man, die iets verderop, zat te controleren.
Een meisje, die in dat groepje zat, bleef er maar op doorgaan dat hij maar liefst 20 euro op zijn kaart moest zetten voor zo'n klein ritje (Maastricht-Sittard, a 2 euro). HC meldde ook netjes dat hij eigenlijk geen zin had om voor die 2 euro een boete van 37 euro uit te schrijven. Toch bleef ze erop doorgaan dat het belachelijk was en dat hij het eens van de menselijke kant moest bekijken. HC meldde inmiddels dat zijn taak o.a. het controleren van kaartjes was, en als hij bij verkeerde kaartjes niks zou doen, hij ook wel niet kon gaan controleren.
HC was uiteindelijk bij de deur van de coupe en en ze bleef maar doorgaan: "Bekijk het eens aan de menselijke kant blabla". Dat meisje meldde dus tussen neus en lippen door dat ze, omdat ze het niet eens was met het systeem "omdat de NS zijn zaakjes niet op orde heeft", maar zijn ingestapt. Voor de HC was de maat nu vol en schreef een Uitstel Van Betaling (a 37 euro) uit. Met daarbij de melding dat op het moment dat het meisje zich 2 minuten niet met de zaak had bemoeid en de HC ondertussen naar de volgende coupe was gelopen, de jongen met een waarschuwing er vanaf gekomen was.
Meisje was er niet meeeens, dat de jongen een boete kreeg omdat zij voor haar mening uitkwam. En ze ging een klacht indienen
Complimentje voor de HC, stiekem hebben wij genoten iets verderop.
Wat is dat voor onzin bij die Fransozen? Ik wil een ticket boeken Lille > Amiens en terug. Via Capitaine-train wordt alleen "print at SNCF desk"-achtige optie geboden. Bij die website van SNCF zelf kan je alleen per post of op het station ophalen, maar kan je weer niet via Paypal ofzo betalen
WAAROM kan je geen homeprint-ticket fixen?
En JA, ik heb GEEN tijd om op het station een ticket op te halen. Heb een overstap van 8 minuten
[ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 23-07-2014 23:25:24 ]
Oh. Nu snap ik het. TER-tickets kan je niet als E-ticket bestellen "want dat is voorlopig niet mogelijk" En eigenlijk snap ik het ook weer niet dus
HOE kom ik dan op tijd aan een ticket voor dit traject? Online gaat hem niet worden, want die Fransozen bieden dat niet aan
Misschien maar wéér een ritje naar Lille maken en aan het loket ff lobbyen? Iemand die weet of ik bijvoorbeeld zondag al zo'n ticket kan kopen voor 23 augustus?
Ja, kan ook gewoon bij de kaartautomaten. De SNCF loopt lichtjaren achter met e-tickets en het afhalen van bestellingen bij automaten gaat ook vaak fout, om die reden verkoopt Capitaine-train tickets voor Thalys alleen maar als je zo'n fancy Thalys TheCard hebt, want dan kan de conducteur de tickets op zijn of haar railpocket opzoeken
De Duitsers hebben dan weer heel andere problemen, want ik trof dit soort toestanden aan in een ICE van de week. Toevallig vond ik op het internet er foto's van:
Zoals ik al zeg, ik heb 8 hele minuten om de overstap te halen. Daar wordt ik niet blij van niet om nog via het loket te rennen. Daarom vraag ik, iemand alternatieven buiten een bezoek aan Lille vooraf?
Op woensdag 23 juli 2014 23:29 schreef Regenjas het volgende: Ja, kan ook gewoon bij de kaartautomaten. De SNCF loopt lichtjaren achter met e-tickets en het afhalen van bestellingen bij automaten gaat ook vaak fout, om die reden verkoopt Capitaine-train tickets voor Thalys alleen maar als je zo'n fancy Thalys TheCard hebt, want dan kan de conducteur de tickets op zijn of haar railpocket opzoeken
De Duitsers hebben dan weer heel andere problemen, want ik trof dit soort toestanden aan in een ICE van de week. Toevallig vond ik op het internet er foto's van: [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Op woensdag 23 juli 2014 22:49 schreef _JdM_ het volgende: Het nomenswaardige komt nu pas: er zat een groepje waarbij er een een product samenreiskorting op een annonieme kaart had geladen, maar het saldo was te laag en niet ingecheckt en toch ingestapt. (natuurlijk fout..) De jongen in kwestie had al zoiets van "oh, sorry, er is blijkbaar iets niet goedgegaan, ik zal er op letten". Na de opmerking "maar er staat te weinig saldo op, dus logisch dat je niet kon inchecken" was het voor de HC wel goed genoeg (jij maakt een fout, het ligt niet aan NS/chipkaart, dus jij heb geluk dat ik er geen groot probleem van maak, zorg ervoor dat het niet nog een keer gebeurd) en liep door,om de man, die iets verderop, zat te controleren.
Een meisje, die in dat groepje zat, bleef er maar op doorgaan dat hij maar liefst 20 euro op zijn kaart moest zetten voor zo'n klein ritje (Maastricht-Sittard, a 2 euro). HC meldde ook netjes dat hij eigenlijk geen zin had om voor die 2 euro een boete van 37 euro uit te schrijven. Toch bleef ze erop doorgaan dat het belachelijk was en dat hij het eens van de menselijke kant moest bekijken. HC meldde inmiddels dat zijn taak o.a. het controleren van kaartjes was, en als hij bij verkeerde kaartjes niks zou doen, hij ook wel niet kon gaan controleren.
HC was uiteindelijk bij de deur van de coupe en en ze bleef maar doorgaan: "Bekijk het eens aan de menselijke kant blabla". Dat meisje meldde dus tussen neus en lippen door dat ze, omdat ze het niet eens was met het systeem "omdat de NS zijn zaakjes niet op orde heeft", maar zijn ingestapt. Voor de HC was de maat nu vol en schreef een Uitstel Van Betaling (a 37 euro) uit. Met daarbij de melding dat op het moment dat het meisje zich 2 minuten niet met de zaak had bemoeid en de HC ondertussen naar de volgende coupe was gelopen, de jongen met een waarschuwing er vanaf gekomen was.
Meisje was er niet meeeens, dat de jongen een boete kreeg omdat zij voor haar mening uitkwam. En ze ging een klacht indienen
Vreemd verhaal. Dus omdat een meisje loopt te klagen, krijgt een jongen een boete en jij vindt dat complimenten waard?
Op woensdag 23 juli 2014 22:49 schreef _JdM_ het volgende: Meisje was er niet meeeens, dat de jongen een boete kreeg omdat zij voor haar mening uitkwam. En ze ging een klacht indienen
goed verhaal. Dit is precies waarom ik ergens een bloedhekel aan vrouwen heb. Ze weten gewoon nooit wanneer ze hun snavel moeten houden
Vreemd verhaal. Dus omdat een meisje loopt te klagen, krijgt een jongen een boete en jij vindt dat complimenten waard?
Ja natuurlijk. Hij zat hartstikke fout, maar conducteur is bereid het door de vingers te zien. BEN DAAR DAN BLIJ MEE. En ga niet als een dolle kip lopen zaniken over van alles en nog wat, want dan kom je gewoon alsnog aan de beurt. Volledig terecht gehandeld van die conducteur.
Ja natuurlijk. Hij zat hartstikke fout, maar conducteur is bereid het door de vingers te zien. BEN DAAR DAN BLIJ MEE. En ga niet als een dolle kip lopen zaniken over van alles en nog wat, want dan kom je gewoon alsnog aan de beurt. Volledig terecht gehandeld van die conducteur.
Hij zat toch ook niet te klagen? Dat was iemand anders. Ik vind het nogal vreemd dat je blijkbaar iemand anders een boete aan kunt naaien.
Verder heeft ze natuurlijk wel een punt dat het van de zotten is dat je om voor 2 euro te kunnen reizen eerst 20 euro op je kaart moet laden en dat je vervolgens 2,50 kunt gaan betalen als je aan het loket de resterende 18 euro terug wil. Met zoveel minachting richting de klant kom je alleen weg als monopolist.
Hij zat toch ook niet te klagen? Dat was iemand anders. Ik vind het nogal vreemd dat je blijkbaar iemand anders een boete aan kunt naaien.
Ze hoorden toch bij elkaar? Ik zou als ik die gast was haar hard in d'r kut schoppen voor dat aannaaien van die boete.
quote:
Verder heeft ze natuurlijk wel een punt dat het van de zotten is dat je om voor 2 euro te kunnen reizen eerst 20 euro op je kaart moet laden en dat je vervolgens 2,50 kunt gaan betalen als je aan het loket de resterende 18 euro terug wil. Met zoveel minachting richting de klant kom je alleen weg als monopolist.
Ja dat kan wel zijn, maar het heeft totaal geen zin om dan tegen een conducteur oorlog te gaan trappen. Die voert gewoon de regels uit. En die denkt "Joh okee, geen zin in toestanden, ik doe coulant, iedereen blij." Maar als je dan denkt iemand te helpen door hem te behoeden voor een boete, en er komt ZO veel pure ondankbaarheid terug, en ook volstrekt onterecht ("Je moet het van de menselijke kant zien!" Ja hallo die man DOET niet anders dan dat!) dan geloof ik heel goed dat zo'n conducteur zegt "WTF ik probeer jullie te matsen en ik krijg DIT? Krijg de pest, hier, je boete, vangen."
Tja, waarom ga je in godsnaam zitten verkondigen aan de conducteur dat je betalen voor een reis om wat voor reden dan ook onzin vindt, terwijl één van jouw reisgenoten dat zojuist niet gedaan heeft, en de conducteur dan formeel gezien een boete moet uitschrijven? Blijkbaar vond de conducteur dat het noodzakelijk was om aan te geven dat niet betalen niet getolereerd wordt, ondanks dat hij eerder bedacht had om een uitzondering te maken.
Ja dat kan wel zijn, maar het heeft totaal geen zin om dan tegen een conducteur oorlog te gaan trappen.
Natuurlijk heeft dat geen enkele zin, maar die conducteur is vermoedelijk een van de weinige NS-medewerkers die ze nog te spreken krijgt en waar ze dus haar frustratie kan uiten. Verstandig is het niet, begrijpelijk wel als je ziet hoe de NS met haar klanten om gaat.
Natuurlijk heeft dat geen enkele zin, maar die conducteur is vermoedelijk een van de weinige NS-medewerkers die ze nog te spreken krijgt en waar ze dus haar frustratie kan uiten. Verstandig is het niet, begrijpelijk wel als je ziet hoe de NS met haar klanten om gaat.
Tsja, en zo zijn het altijd de mensen op het veld die de klappen kunnen vangen. Ook dat is heel verklaarbaar inderdaad.
Maar jij vond het niet terecht dat die jongen alsnog beboet werd. Dus jij vond dat het die conducteur zijn taak was om zich dan maar onder te laten pissen door een stel zwartrijders. Dus jij vindt eigenlijk dat zwartrijders overal maar mee weg moeten kunnen komen. Dus je bent eigenlijk gewoon zelf een zwartrijder. En een kraker. En hopelijk heb je ook aids.
Op woensdag 23 juli 2014 22:49 schreef _JdM_ het volgende: Gister en vandaag een "weekendje" naar Maastricht/Gulpen gedaan. Gisteren moesten we in Maastricht op de bus terug naar Gulpen wachten, dus gingen we even kijken op het station. En daar kwam zojuist 6 bakjes ICM aan als IC uit Amsterdam . Tijdtechnisch konden we even een slagje Sittard maken, dus zogezegd zogedaan.
Het nomenswaardige komt nu pas: er zat een groepje waarbij er een een product samenreiskorting op een annonieme kaart had geladen, maar het saldo was te laag en niet ingecheckt en toch ingestapt. (natuurlijk fout..) De jongen in kwestie had al zoiets van "oh, sorry, er is blijkbaar iets niet goedgegaan, ik zal er op letten". Na de opmerking "maar er staat te weinig saldo op, dus logisch dat je niet kon inchecken" was het voor de HC wel goed genoeg (jij maakt een fout, het ligt niet aan NS/chipkaart, dus jij heb geluk dat ik er geen groot probleem van maak, zorg ervoor dat het niet nog een keer gebeurd) en liep door,om de man, die iets verderop, zat te controleren.
Wacht, je vriend krijgt geen bon, en jij gaat alsnog zeiken?
Ik vraag me af, kan bijvoorbeeld het internationale loket van NMBS tickets naar Amiens (Frankrijk) verkopen? Dat zou veel tijd en een ritje naar Lille uitsparen (dan moet ik graven om tijd te vinden die ik eigenlijk niet heb). Heb iig het verzoek aan de klantenservice gesteld omdat de NMBS deze tickets niet via het online boekingssysteem mag/kan verkopen.
Tsja, en zo zijn het altijd de mensen op het veld die de klappen kunnen vangen. Ook dat is heel verklaarbaar inderdaad.
Maar jij vond het niet terecht dat die jongen alsnog beboet werd. Dus jij vond dat het die conducteur zijn taak was om zich dan maar onder te laten pissen door een stel zwartrijders. Dus jij vindt eigenlijk dat zwartrijders overal maar mee weg moeten kunnen komen. Dus je bent eigenlijk gewoon zelf een zwartrijder. En een kraker. En hopelijk heb je ook aids.
Ben je familie van dat meisje? Je redeneert namelijk net zo onnozel.
Op donderdag 24 juli 2014 00:01 schreef greavy het volgende: Ik vraag me af, kan bijvoorbeeld het internationale loket van NMBS tickets naar Amiens (Frankrijk) verkopen? Dat zou veel tijd en een ritje naar Lille uitsparen (dan moet ik graven om tijd te vinden die ik eigenlijk niet heb). Heb iig het verzoek aan de klantenservice gesteld omdat de NMBS deze tickets niet via het online boekingssysteem mag/kan verkopen.
Wat lul je nou dom man. Hoeveel schappelijker moet die man omgaan met reizigers? Had hij hem ook nog klaar moeten pijpen ofzo?
Het probleem is, het kan en mag niet via E-ticket. DB kan het helemaal niet verkopen. Nergens niet. Dus ik moet langs _een_ loket. Lille lukt het sowieso, maar als het bijvoorbeeld al in Antwerpen kan, komt beter uit. Want eigenlijk heb ik gruwelijk veel tijd tekort de komende weken, tot die trip
Het probleem is, het kan en mag niet via E-ticket. DB kan het helemaal niet verkopen. Nergens niet. Dus ik moet langs _een_ loket. Lille lukt het sowieso, maar als het bijvoorbeeld al in Antwerpen kan, komt beter uit. Want eigenlijk heb ik gruwelijk veel tijd tekort de komende weken, tot die trip
Serieus, Amiens moet toch wel lukken? Grote stad, TGV verkeer, niet ver van België...
Wat lul je nou dom man. Hoeveel schappelijker moet die man omgaan met reizigers? Had hij hem ook nog klaar moeten pijpen ofzo?
1. Ik begrijp dat mensen hun irritatie over een klantonvriendelijk systeem tegen iemand willen uiten die dat systeem vertegenwoordigt. Dat het niet slim is dat te doen als een van je vrienden een gunst wil van die persoon heb ik nooit ontkend.
2. Ik vind het vreemd dat als persoon A gaat klagen, persoon B een boete krijgt.
Alle andere aannames hebben jullie er toch echt zelf bij verzonnen.
1. Ik begrijp dat mensen hun irritatie over een klantonvriendelijk systeem tegen iemand willen uiten die dat systeem vertegenwoordigt. Dat het niet slim is dat te doen als een van je vrienden een gunst wil van die persoon heb ik nooit ontkend.
Als je gaat klagen over het systeem tegen een lage uitvoerder, ben je een neukmongool
quote:
2. Ik vind het vreemd dat als persoon A gaat klagen, persoon B een boete krijgt.
Zou een mooie worden. Je bent toch een clubje?
quote:
Op woensdag 23 juli 2014 22:07 schreef hhh38 het volgende: Jullie hebben zo'n soort vraag al vaker beantwoord, maar ik heb geen zin om het terug te zoeken: Welke kaart voor OV kan ik het beste nemen als ik van donderdagmiddag (31 juli) tot maandagmiddag (4 augustus) in Parijs ben? We zijn van plan veel met de metro te doen en Versaille staat ook op het programma.
Sorry, even mijn vraag naar voren schoppen. Kan iemand mij van nuttig advies voorzien?
Als je gaat klagen over het systeem tegen een lage uitvoerder, ben je een neukmongool
Een van de taken van die lage uitvoerder is dat hij aanspreekpunt in de trein is voor de reizigers. Aanhoren van klachten hoort dus gewoon bij zijn functie.
quote:
Zou een mooie worden. Je bent toch een clubje?
[..]
Als ze niet met een gezamenlijk reisproduct reisden zijn het voor de vervoerder individuele klanten.
Een van de taken van die lage uitvoerder is dat hij aanspreekpunt in de trein is voor de reizigers. Aanhoren van klachten hoort dus gewoon bij zijn functie.
[..]
Als ze niet met een gezamenlijk reisproduct reisden zijn het voor de vervoerder individuele klanten.
Maar er werd al eerder vermeld dat het ging om samenreiskorting, dus die vlieger gaat niet op.
Punt is dat ze hun zaken gewoon niet op orde hadden. Dat je het er niet mee eens bent is leuk, maar ga niet stoer lopen doen. Hele schappelijke houding van die conducteur. +10 voor zijn actie.
Nee, niet bepaald. Als je wil klagen, ga je maar lekker klagen waar je hoort te klagen. Als je bij mij als postbode gaat klagen over de prijs van de postzegels kan je voortaan ook door de stront zakken. Daar is de klachtlijn voor.
Ik wil je zelfs nog het nummer geven, maar verder opbokken.
quote:
Oh, maar hij gunt je knul 1 wat, als dan persoon 2 hem gaat lopen afkatten is het heel logisch dat je ineens niet meer zo vergevingsgezind was.
Nee, niet bepaald. Als je wil klagen, ga je maar lekker klagen waar je hoort te klagen. Als je bij mij als postbode gaat klagen over de prijs van de postzegels kan je voortaan ook door de stront zakken. Daar is de klachtlijn voor.
Ik wil je zelfs nog het nummer geven, maar verder opbokken.
Wij hebben als buschauffeurs van die mooie kaartjes die je een zeurende passagier in de hand kunt drukken. Met daarop het nummer van de klantenservice, laat ze het daar maar uitzoeken/-vechten...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wij hebben als buschauffeurs van die mooie kaartjes die je een zeurende passagier in de hand kunt drukken. Met daarop het nummer van de klantenservice, laat ze het daar maar uitzoeken/-vechten...
mooi is dat, van die mensen die dan roepen
"Ik GA WEL EENS EFFE EEN KLACHT OVER JOU INDIENEN "
"doe maar, zal ik mijn baas even bellen of wilt u het nummer van de klachtenlijn? "
Zelfs dan. Waar haal je het idee vandaan dat hc klagende mensen te woord moet staan op basis van dat stukje ADVIES proza?
Dit stukje proza was eerder gevonden dan de taakomschrijving van de hc zoals door de NS is opgesteld, maar ik kan me niet voorstellen dat serviceverlening richting de klant daar niet in is opgenomen en daar valt het aanhoren van vragen, maar ook klachten onder.
Dit stukje proza was eerder gevonden dan de taakomschrijving van de hc zoals door de NS is opgesteld, maar ik kan me niet voorstellen dat serviceverlening richting de klant daar niet in is opgenomen en daar valt het aanhoren van vragen, maar ook klachten onder.
Beetje wereldvreemd ben je wel he, als je verwacht dat een hc een serieus klaag-aanspreekpunt moet zijn
Maar daar staat ook de controle op geldigheid van vervoersbewijzen en het zonodig uitschrijven van boetes in lijkt me. En dat deel had ie dus al genegeerd. Hij wou ook het aanhoren van de klacht negeren, maar bedacht zich op het laatste moment en handelde toch nog naar de regels. Hulde voor deze HC zou ik dan zeggen
Maar dat is dus het rare... Je gaat als reiziger tegenover de HC klagen over "het systeem" (dat is niet zo heel raar, als aanspreekpunt voor de reiziger), en dat hij daardoor maar maatschappelijke kant moet bekijken en daarover blijven doorgaan.
Vervolgens heeft ie ook nog uitgelegd dat iedereen betaald en daardoor het niet maatschappelijk verantwoord is, dat iemand zwartreist en daar niks aan gedaan wordt. En dat hij als conducteur ook kaartjes moet controleren. En volgens dat meisje moest hij, als hij de kaartjes controleert en het niet goed gaat - maar de hand over het hart strijken en het moeten laten zitten? Dan zou jij ook niet de kaartjes hoeven controleren.
Dat meisje was dus haar eigen argument onderuit aan het halen En zelf na deze uitleg van de HC wilde hij doorlopen naar de volgende bak... Maar nee, het kutje bleef doorzaniken.
Op woensdag 23 juli 2014 23:54 schreef Dr_Flash het volgende: Ze hoorden toch bij elkaar? Ik zou als ik die gast was haar hard in d'r kut schoppen voor dat aannaaien van die boete.
Op woensdag 23 juli 2014 21:53 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik probeer vanaf Vrijdag bij te lezen... heb ik iets gemist? Was even met de trein op en neer naar Breda vanaf MLV
Ik ga *ergens* in de week van 4 - 8 augustus 2 daagjes naar DLRP
De Duitsers hebben dan weer heel andere problemen, want ik trof dit soort toestanden aan in een ICE van de week. Toevallig vond ik op het internet er foto's van: [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Zou juist daar gaan zitten, lekker rustig . Ook eens hartje winter gedaan in een ICK-rijtuig met defecte kachel.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ja, ze gaan uitgebreid staan luisteren naar hele betogen zonder inhoud om dan te zeggen: moet je bij de minister zijn.
Serieus, Amiens moet toch wel lukken? Grote stad, TGV verkeer, niet ver van België...
Het lukt inderdaad. Volgens het NMBS Contact Center kost het voor 2 tickets retour ¤101,60 (¤50,80 pp retour). En de NMBS is gelijk weer zo vriendelijk om de rit op te splitsen, zodat ik op beide trajecten het goedkoopste tarief betaal, en geen internationaal tarief Moeskroen - Amiens (nu boek ik gelijk Moeskroen - Lille erbij tegen het weekendretour-tarief). Dat wordt dus een bezoekje aan het loket Antwerpen.
Op woensdag 23 juli 2014 23:29 schreef Regenjas het volgende: Ja, kan ook gewoon bij de kaartautomaten. De SNCF loopt lichtjaren achter met e-tickets en het afhalen van bestellingen bij automaten gaat ook vaak fout, om die reden verkoopt Capitaine-train tickets voor Thalys alleen maar als je zo'n fancy Thalys TheCard hebt, want dan kan de conducteur de tickets op zijn of haar railpocket opzoeken
Ja, dit werd vanmorgen ook omgeroepen: wagon bla bla is afgesloten, neem plaats in een andere.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
gisteravond zat er een man te fappen in een volle intercity amsterdam-den helder. gele korte broek. liep na zijn daad snel weg, leek wel onder invloed van drugs. mensen in de coupe trokken er niets van aan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 24 juli 2014 10:10 schreef spectrumanalyser het volgende: gisteravond zat er een man te fappen in een volle intercity amsterdam-den helder. gele korte broek. liep na zijn daad snel weg, leek wel onder invloed van drugs. mensen in de coupe trokken er niets van aan.
Agh moet kunnen toch
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op donderdag 24 juli 2014 10:10 schreef spectrumanalyser het volgende: gisteravond zat er een man te fappen in een volle intercity amsterdam-den helder. gele korte broek. liep na zijn daad snel weg, leek wel onder invloed van drugs. mensen in de coupe trokken er niets van aan.
Op donderdag 24 juli 2014 12:08 schreef dennistd het volgende: Ja, je moet gewoon in- en uitchecken bij Syntus en NS, je extra kosten kun je via de NS Klantenservice weer terugvragen
Op donderdag 24 juli 2014 14:43 schreef Jhovall het volgende: Heel de SNCF is crappy, (behalve de ingenieurs daar). Communicatie met die lui is zo enorm moeilijk, met hun onderlinge machtstrijd......
Zou juist daar gaan zitten, lekker rustig . Ook eens hartje winter gedaan in een ICK-rijtuig met defecte kachel.
Klima Anlage is niet hun sterkste punt, net 2 dagen in Mercure Hotel (4 sterren) gezeten waar er geen airco was
O, ja gevraagd m.b.t. e-ticket en inchecken bij paaltje zonder die functie, meneer zolang de poortjes open zijn hoeft u zich daar niet druk over te maken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vanavond laatste van 5 diensten.... Nachtdienstje rangeren. Kijken of er nog extra stelletjes ingezet gaan worden in verband met het Europese voetbalavontuur van FC Groningen De sfeer is in de stad fenominaal, gebroederlijk wordt er gezongen en bier gedronken.
Klima Anlage is niet hun sterkste punt, net 2 dagen in Mercure Hotel (4 sterren) gezeten waar er geen airco was
O, ja gevraagd m.b.t. e-ticket en inchecken bij paaltje zonder die functie, meneer zolang de poortjes open zijn hoeft u zich daar niet druk over te maken.
Blijft fantastisch hoe goed al het personeel is ingelicht en er zoveel duidelijkheid over is.
Zwolle lopen ze nog wel eens rond, dat kantoortje zit naast dat perron dat naar Kampen gaat. In Groningen zitten ze naast de busparkeerplaats, maar wanneer je trammelant hebt duurt het een eeuwigheid
Laatst de trdl gebeld dat er een persoon langs het spoor liep die ik naar de overweg had mee genomen. Die was behoorlijk in de war en vroeg of ik de politie wilde bellen, omdat hij problemen had. Dan sta je bij de overweg te wachten op de politie, dat vervolgens pas na een kwartier aan komt zetten. Ik hield alles vast. Daar heb ik ook mijn beklag over gedaan bij de teamleider. Het duurt te lang, en dat komt doordat de spoorwegpolitie een te groot gebied heeft. Dan assisteert de plaatselijke politie wel, maar dat duurt dus lang.
NS Reizigers en Prorail hebben de adviesaanvraag: "Herfstmaatregelen en wijzigingen dienstregeling najaar 2014" naar het LOCOV opgestuurd. Hierin onder andere wat er vorig jaar in de 'winter' goed ging en wat er minder goed ging. Ook wordt er aandacht besteed aan wat minuten-wijzigingen, onder andere de aansluiting van de sprinter naar Zwolle op de stoptrein naar Zutphen in Hengelo wordt met één minuut verruimd. Het meest interessante is eigenlijk wel de herintroductie van het DDAR. Het DDAR wordt in het document vooral samen genoemd met de serie 5400 (Amsterdam Centraal - Zandvoort aan Zee) klik
edit: het document spreekt van 19 stammen DDAR, het getal wat volgens mij ook genoemd was door insiders op Somda.
Op donderdag 24 juli 2014 19:29 schreef boriq het volgende: NS Reizigers en Prorail hebben de adviesaanvraag: "Herfstmaatregelen en wijzigingen dienstregeling najaar 2014" naar het LOCOV opgestuurd. Hierin onder andere wat er vorig jaar in de 'winter' goed ging en wat er minder goed ging. Ook wordt er aandacht besteed aan wat minuten-wijzigingen, onder andere de aansluiting van de sprinter naar Zwolle op de stoptrein naar Zutphen in Hengelo wordt met één minuut verruimd. Het meest interessante is eigenlijk wel de herintroductie van het DDAR. Het DDAR wordt in het document vooral samen genoemd met de serie 5400 (Amsterdam Centraal - Zandvoort aan Zee) klik
edit: het document spreekt van 19 stammen DDAR, het getal wat volgens mij ook genoemd was door insiders op Somda.
Leuk verhaal, maar bij de eerste de beste bries ligt het hele land gewoon weer op zijn gat
Hmm. NU dus En ik neem even aan dat zo vroeg mogelijk boeken het goedkoopst is?
Hoe vroeger je boekt, hoe groter de kans dat je een Prem's (goedkoop, treinbinding, niet omwisselbaar, niet annuleerbaar) kunt bemachtigen. Voor zover ik weet start de verkoop 92 dagen voor vertrek (3 maanden).
Op donderdag 24 juli 2014 20:44 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb nog HE LE MAAL NOOIT met de TGV gereisd en ook bar weinig met de Thalys trouwens.
Same here. Ik heb dus ook nog nooit in een Duplex gezeten.
Op donderdag 24 juli 2014 20:55 schreef Dr_Flash het volgende: Hoerige hoerezooi. Ik kan alleen maar kiezen om tickets in Frankrijk of Luxemburg op te halen vuile mongolen.
Op donderdag 24 juli 2014 20:55 schreef Dr_Flash het volgende: Hoerige hoerezooi. Ik kan alleen maar kiezen om tickets in Frankrijk of Luxemburg op te halen vuile mongolen.
Kun je niet kiezen om het kaartje te reserveren en ter plekke uit de gele automaat te halen?
Zo heb ik het vorige keer gedaan toen ik met de TGV ging.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 21:22:00 ]
Als ik op tgv.com (linkt door naar voyages-sncf.com) kijk, dan is de site netjes in het Nederlands en kan je gewoon je ticket thuis uitprinten. Dus wat er nou zo moeilijk is?
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 21:41:44 ]
Op donderdag 24 juli 2014 21:35 schreef Dr_Flash het volgende: ik vind het onvoldoende intuïtief allemaal. Als ze zo graag mijn geld willen, maak dan een betere website. De groeten.
voyages-sncf al geprobeerd? En zo lastig is ophalen op Gare de Nord toch niet?
Op donderdag 24 juli 2014 22:01 schreef Igen het volgende: Het enige kutte dat ik tot nu toe ben tegengekomen, is dat ik nu dankzij tracking cookies ook op andere sites tegen deze spelfout aan moet kijken: [ afbeelding ]
Op donderdag 24 juli 2014 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat is het probleem? het kan nooit zo ingewikkeld zijn als het TER probleem waarin ik vandaag tegenaan gelopen ben...
Was dat erger dan treinen die niet langs perrons passen of niet passende roltrappen?
Ik wou gewoon al die mooie dingen in Nîmes gaan bekijken. Maar als ik zie hoe veel duurder het voor niet-fransen is en hoe onnodig kut en moeilijk het allemaal is, dan ben ik er al snel klaar mee. Zoek je een reisadvies, krijg je alleen maar dingen die op 1 dag kunnen. Als ik Deventer - Nimes plan, met vertrek na 18:00, dan wil ik niet horen dat er de volgende dag om 13:43 EEN verbinding is. Dan wil ik gewoon in Brussel overnachten EN DAAR OOK EEN REISADVIES VOOR KRIJGEN. Maar nee hoor, dat is allemaal weer te veel gevraagd. Nou dan hou ik de poen wel in de zak, ook best. Lijers.
Op donderdag 24 juli 2014 22:09 schreef Dr_Flash het volgende: Ik wou gewoon al die mooie dingen in Nîmes gaan bekijken. Maar als ik zie hoe veel duurder het voor niet-fransen is en hoe onnodig kut en moeilijk het allemaal is, dan ben ik er al snel klaar mee. Zoek je een reisadvies, krijg je alleen maar dingen die op 1 dag kunnen. Als ik Deventer - Nimes plan, met vertrek na 18:00, dan wil ik niet horen dat er de volgende dag om 13:43 EEN verbinding is. Dan wil ik gewoon in Brussel overnachten EN DAAR OOK EEN REISADVIES VOOR KRIJGEN. Maar nee hoor, dat is allemaal weer te veel gevraagd. Nou dan hou ik de poen wel in de zak, ook best. Lijers.
Anders ga je toch met de auto (als je die hebt) richting Frankrijk (hotel/pension) en vanaf daar avontuurlijk op pad met de trein?
Op woensdag 23 juli 2014 22:07 schreef hhh38 het volgende: Jullie hebben zo'n soort vraag al vaker beantwoord, maar ik heb geen zin om het terug te zoeken: Welke kaart voor OV kan ik het beste nemen als ik van donderdagmiddag (31 juli) tot maandagmiddag (4 augustus) in Parijs ben? We zijn van plan veel met de metro te doen en Versaille staat ook op het programma.
Even een nieuw schopje, kan iemand mij van advies voorzien?
Op donderdag 24 juli 2014 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wat nou als je Darkwing lief aankijkt of hij de tickets wil gaan ophalen in Parijs en ze dan naar je opstuurt ofzo?
Meestal heb je dan ook de bewuste CC nodig die gebruikt is, hangt er vanaf hoe Fles, zn validatie doet...
Op donderdag 24 juli 2014 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat is het probleem? het kan nooit zo ingewikkeld zijn als het TER probleem waarin ik vandaag tegenaan gelopen ben...
Mobilis (Gewoon een dagkaartje, voor de stokbroodvreter, niet gericht op toeristen)
Volwassene:
is 5 dagen dus 5 keer 11.20 = 56 euro voor een ticket zone 1tm4 (Maximaal, in de wetenschap dat je dus iedere dag dus naar Versaille zou reizen) (Maar bij een dagje minder ver reizen kan je ook een mobilis zonde 1 tm 2 of 1 tm 3 nemen dus dan word het nog goedkoper, voor tarieven http://www.transilien.com/static/tarifs/mobilis ). Blijf je in parijs, dan is het dus zone 1:2
Dit is dus de goedkoopste oplossing voor de volwassene
Ticket Jeune Mobilis (Onder de 26) is 5 dagen dus 5 keer 8.10= 40.50 euro voor een ticket zone 1 tm 5 (zone 1tm4 bestaat niet in jongeren tarief) (Maximaal bedrag, als je iedere dag dus naar versaille zou reizen) Een dagticket mobilis jongeren zonde 1 tm 3 is 3.75. (zone 1/2 bestaat niet) Is dus ook de goedkoopste optie
Paris visite
Paris visite 5 dagen zone 1 tm 5 59.50 (bron) volwassene (vanaf 12 jaar) is duurder. (zone 1/4 bestaat niet, 1 /3 weer wel maar daar kan je niet mee naar versaille). Let wel: bij dit typekaartje krijg je een bonnenboekje voor wat klortingen op een aantal toeristische attracties, maar diezelde korting vind je op folders en Flyers her en der, meestal.
Navigo week maandag vrijdag is 32.00 euro maar niet interessant want je hebt een "gebroken week"..
Goh. Ik háát het om TER-tickets vooraf via die Fransozen online te kopen, want die flippers verkopen het niet als "e-ticket", en ALLEEN, maar dan ook ALLEEN, afhalen in een Frans station Nu maar via het loket in Antwerpen zaterdag of zondag roggelen voor 23 augustus...........
Goh. Ik háát het om TER-tickets vooraf via die Fransozen online te kopen, want die flippers verkopen het niet als "e-ticket", en ALLEEN, maar dan ook ALLEEN, afhalen in een Frans station Nu maar via het loket in Antwerpen zaterdag of zondag roggelen voor 23 augustus...........
Mobilis (Gewoon een dagkaartje, voor de stokbroodvreter, niet gericht op toeristen)
Volwassene:
is 5 dagen dus 5 keer 11.20 = 56 euro voor een ticket zone 1tm4 (Maximaal, in de wetenschap dat je dus iedere dag dus naar Versaille zou reizen) (Maar bij een dagje minder ver reizen kan je ook een mobilis zonde 1 tm 2 of 1 tm 3 nemen dus dan word het nog goedkoper, voor tarieven http://www.transilien.com/static/tarifs/mobilis ). Blijf je in parijs, dan is het dus zone 1:2
Dit is dus de goedkoopste oplossing voor de volwassene
Ticket Jeune Mobilis (Onder de 26) is 5 dagen dus 5 keer 8.10= 40.50 euro voor een ticket zone 1 tm 5 (zone 1tm4 bestaat niet in jongeren tarief) (Maximaal bedrag, als je iedere dag dus naar versaille zou reizen) Een dagticket mobilis jongeren zonde 1 tm 3 is 3.75. (zone 1/2 bestaat niet) Is dus ook de goedkoopste optie
Paris visite
Paris visite 5 dagen zone 1 tm 5 59.50 (bron) volwassene (vanaf 12 jaar) is duurder. (zone 1/4 bestaat niet, 1 /3 weer wel maar daar kan je niet mee naar versaille). Let wel: bij dit typekaartje krijg je een bonnenboekje voor wat klortingen op een aantal toeristische attracties, maar diezelde korting vind je op folders en Flyers her en der, meestal.
Navigo week maandag vrijdag is 32.00 euro maar niet interessant want je hebt een "gebroken week"..
Oké, ik denk dat ik het snap. Van de site van Mobilis wordt ik niet veel wijzer, dus ik vertrouw op jouw woorden. 4 dagen zone 1/2 en 1 dag zone 1/5 is het goedkoopst nu. Die dagkaartjes heb je er zo uit lijkt me, of niet?
Maar WAAROM kan je wel tickets online aanschaffen, maar het niet gewoon thuis uit de printert laten rollen? WAAROM moet je langs een Frans station, als je een fucking retour boekt Moeskroen BE - Amiens FR? HOE the fuck wil ik dat ticket in Moeskroen BE of what ever ophalen?
Maar WAAROM kan je wel tickets online aanschaffen, maar het niet gewoon thuis uit de printert laten rollen? WAAROM moet je langs een Frans station, als je een fucking retour boekt Moeskroen BE - Amiens FR? HOE the fuck wil ik dat ticket in Moeskroen BE of what ever ophalen?
Ruime overstap nemen. en ga nou niet zeiken dat het in Frankrijk kut is, want in Nederland loop je tegen dezelfde problematiek aan...
Oké, ik denk dat ik het snap. Van de site van Mobilis wordt ik niet veel wijzer, dus ik vertrouw op jouw woorden. 4 dagen zone 1/2 en 1 dag zone 1/5 is het goedkoopst nu. Die dagkaartjes heb je er zo uit lijkt me, of niet?
Ja, je betaalt 1.60 per metrorit, en heen en terug aar Versailles is al vlug 6 euro enkele reis...
Oh. Als ik contact heb met die vage klantenservice van die Fransozen, dan krijg ik te horen dat Nederland niet beschikbaar is "want geen personeel beschikbaar", en verbinding wordt verbroken. Via de Engelse klantenservice wordt dan gezegd "dat het niet mogelijk is om het toe te sturen, en ik een alternatief moet zoeken" Maar een alternatief hebben zij weer niet
Ruime overstap nemen. en ga nou niet zeiken dat het in Frankrijk kut is, want in Nederland loop je tegen dezelfde problematiek aan...
Take it or leave it... Je hebt geen keus...
Ja, maar een overstap van 2 uur verhelpt mijn probleem niet, want ik kom niet eens met dat ticket van Moeskroen naar Lille. Ze verkopen het ticket, maar ik moet eerst van België naar Frankrijk om het ticket op te halen
Nu fix ik het wel via de Belgen in Antwerpen, want die kunnen gelukkig dat ticket ook aan het loket boeken en uitprinten... En evt via de telefonische B-europe klantenservice wordt het je per post toegestuurd.
Op donderdag 24 juli 2014 23:00 schreef Darkwing_Duck het volgende: Hoezo, als je in Belgie ook de tijd neemt in Moeskroen om een ticket naar Lille te kopen, kan toch?
's ochtends om een uur of half op een zaterdag zeker? Mijn trein vertrekt om 05:54 uit Antwerpen Berchem, en dan kan ik echt geen ticket naar Lille krijgen hoor.
's ochtends om een uur of half op een zaterdag zeker? Mijn trein vertrekt om 05:54 uit Antwerpen Berchem, en dan kan ik echt geen ticket naar Lille krijgen hoor.
Ik zeg toch op moeskroen, je wil t niet begrijpen he?