Rijdt dat Belgische meet/test-rijtuig nog rond in Nederland? Zag 'm laatst in Rotterdam staan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:25 schreef Maegrim het volgende:
3 nachtjes met de testtrein mee, wordt weer hard werken
kweenie, foto?quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:34 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Rijdt dat Belgische meet/test-rijtuig nog rond in Nederland? Zag 'm laatst in Rotterdam staan.
Nee ik ook geen bonk vanmiddag naar spoor 11. Moet een ander rijpad geweest zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanmorgen naar spoor 18 ook geen *bonk*. Wel een afgesloten trap.
ben die nog niet tegen gekomenquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:37 schreef Sandrvich het volgende:
Even zoeken!
EDIT:[ afbeelding ]
Deze dus.
Er rijdt ook nog een plan U variant (diesel). Die kom ik 1-2 keer per jaar tegen in het Noorden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:37 schreef Sandrvich het volgende:
Even zoeken!
EDIT:[ afbeelding ]
Deze dus.
Of het is gerepareerdquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik ook geen bonk vanmiddag naar spoor 11. Moet een ander rijpad geweest zijn.
Oh ik al flink vaak de laatste weken. Voornamelijk in Utrecht en Amersfoortquote:
Stennis trappen met de HC en opgepakt worden door de Spopo's.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:00 schreef Toekito het volgende:
Treinen is saai de laatste dagen. geen leuke dingen meer te beleven!
ik mis serieus de kantoordodo's met hun knuppelverhalen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Stennis trappen met de HC en opgepakt worden door de Spopo's.
Raad eens wie daar juist langs wilde?twitter:NS_online twitterde op donderdag 24-07-2014 om 19:04:34Rotterdam-Den Haag: vertraging en uitval van treinen door een defecte trein. http://t.co/axyyfHsO3W #RtdGvc reageer retweet
raad eens wie er in trein naar Den Haag zit, vlak voor De Kuip.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:05 schreef James1988 het volgende:
Raad eens wie daar juist langs wilde?twitter:NS_online twitterde op donderdag 24-07-2014 om 19:04:34Rotterdam-Den Haag: vertraging en uitval van treinen door een defecte trein. http://t.co/axyyfHsO3W #RtdGvc reageer retweet
Zwolle lopen ze nog wel eens rond, dat kantoortje zit naast dat perron dat naar Kampen gaat. In Groningen zitten ze naast de busparkeerplaats, maar wanneer je trammelant hebt duurt het een eeuwigheidquote:
Is ook een kutstad natuurlijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:24 schreef Toekito het volgende:
Ik kwam btw wel op Rdam CS. Is wel 1 bak chaos daar.
Leuk verhaal, maar bij de eerste de beste bries ligt het hele land gewoon weer op zijn gatquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:29 schreef boriq het volgende:
NS Reizigers en Prorail hebben de adviesaanvraag: "Herfstmaatregelen en wijzigingen dienstregeling najaar 2014" naar het LOCOV opgestuurd.
Hierin onder andere wat er vorig jaar in de 'winter' goed ging en wat er minder goed ging. Ook wordt er aandacht besteed aan wat minuten-wijzigingen, onder andere de aansluiting van de sprinter naar Zwolle op de stoptrein naar Zutphen in Hengelo wordt met één minuut verruimd.
Het meest interessante is eigenlijk wel de herintroductie van het DDAR. Het DDAR wordt in het document vooral samen genoemd met de serie 5400 (Amsterdam Centraal - Zandvoort aan Zee)
klik
edit: het document spreekt van 19 stammen DDAR, het getal wat volgens mij ook genoemd was door insiders op Somda.
Als alles zou rijden zouden ze ook niets hebben om op te schrijven onder het kopje 'wat kan er beter' en dat willen wij natuurlijk ook niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar bij de eerste de beste bries ligt het hele land gewoon weer op zijn gat
Gelukkig ben je niet serieus, anders had ik je namelijk laten kielhalenquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:39 schreef boriq het volgende:
[..]
Als alles zou rijden zouden ze ook niets hebben om op te schrijven onder het kopje 'wat kan er beter' en dat willen wij natuurlijk ook niet.
Volgens mij wordt ie geduwd door een dieselloc.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er rijdt ook nog een plan U variant (diesel). Die kom ik 1-2 keer per jaar tegen in het Noorden.
Wegens volstrekt onvoorzienbaar apocalyptisch noodweerquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar bij de eerste de beste bries ligt het hele land gewoon weer op zijn gat
Dat zou ook kunnen, misschien weet die user (even de naam kwijt) die bij Eurailscout werkt hoe dat zit?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij wordt ie geduwd door een dieselloc.
De paar keren dat ik hem zag zat er aan beide kanten zo'n Eurailscout meetmonster.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit. Een D-loc sleept of duwt de mP-Jules of mP Jim af en toe over de dieselsporenquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
https://www.flickr.com/photos/enricoschreurs/13450843143 Die?(=UST-96 met standaard aanhang Klmos'je)quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:12 schreef Monopoly het volgende:
Dan ben ik waarschijnlijk in de war met een ander meetvoertuig
Dag of 90?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang van tevoren kan ik TGV boeken?
Hmm. NU dusquote:
nee, de goedkoopste kaartjes zijn het goedkoopstequote:Op donderdag 24 juli 2014 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm. NU dusEn ik neem even aan dat zo vroeg mogelijk boeken het goedkoopst is?
Ja lekker, de stokbroodvretende mensheid zekerquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee, de goedkoopste kaartjes zijn het goedkoopstehangt alleen van de rest van de mensheid af of ze beschikbaar zijn
zoiets kan dus: http://home.kpn.nl/alfred(...)pril04-1/Jules05.htmquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:12 schreef Monopoly het volgende:
Dan ben ik waarschijnlijk in de war met een ander meetvoertuig
Hoe vroeger je boekt, hoe groter de kans dat je een Prem's (goedkoop, treinbinding, niet omwisselbaar, niet annuleerbaar) kunt bemachtigen. Voor zover ik weet start de verkoop 92 dagen voor vertrek (3 maanden).quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm. NU dusEn ik neem even aan dat zo vroeg mogelijk boeken het goedkoopst is?
Same here. Ik heb dus ook nog nooit in een Duplex gezeten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog HE LE MAAL NOOIT met de TGV gereisden ook bar weinig met de Thalys trouwens.
Ook via Capitaine Train?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoerige hoerezooi. Ik kan alleen maar kiezen om tickets in Frankrijk of Luxemburg op te halenvuile mongolen.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Terminaal gefaal all around. Krijg de pest ik zoek wel een stuntvlieger. Sterf TGV
Kun je niet kiezen om het kaartje te reserveren en ter plekke uit de gele automaat te halen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoerige hoerezooi. Ik kan alleen maar kiezen om tickets in Frankrijk of Luxemburg op te halenvuile mongolen.
Ah ja, als ie geen ATB meet, kan ie gewoon getrokken worden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoiets kan dus: http://home.kpn.nl/alfred(...)pril04-1/Jules05.htm
Behalve die Wadloper dan
voyages-sncf al geprobeerd? En zo lastig is ophalen op Gare de Nord toch niet?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
ik vind het onvoldoende intuïtief allemaal. Als ze zo graag mijn geld willen, maak dan een betere website. De groeten.
nee. ik verstop me vanaf Brussel zuid wel in de pleequote:Op donderdag 24 juli 2014 21:41 schreef b2py het volgende:
[..]
voyages-sncf al geprobeerd? En zo lastig is ophalen op Gare de Nord toch niet?
"Zoecken"quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:01 schreef Igen het volgende:
Het enige kutte dat ik tot nu toe ben tegengekomen, is dat ik nu dankzij tracking cookies ook op andere sites tegen deze spelfout aan moet kijken:
[ afbeelding ]
Was dat erger dan treinen die niet langs perrons passen of niet passende roltrappen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is het probleem? het kan nooit zo ingewikkeld zijn als het TER probleem waarin ik vandaag tegenaan gelopen ben...
Anders ga je toch met de auto (als je die hebt) richting Frankrijk (hotel/pension) en vanaf daar avontuurlijk op pad met de trein?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wou gewoon al die mooie dingen in Nîmes gaan bekijken. Maar als ik zie hoe veel duurder het voor niet-fransen is en hoe onnodig kut en moeilijk het allemaal is, dan ben ik er al snel klaar mee. Zoek je een reisadvies, krijg je alleen maar dingen die op 1 dag kunnen. Als ik Deventer - Nimes plan, met vertrek na 18:00, dan wil ik niet horen dat er de volgende dag om 13:43 EEN verbinding is. Dan wil ik gewoon in Brussel overnachten EN DAAR OOK EEN REISADVIES VOOR KRIJGEN. Maar nee hoor, dat is allemaal weer te veel gevraagd. Nou dan hou ik de poen wel in de zak, ook best. Lijers.
Even een nieuw schopje, kan iemand mij van advies voorzien?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:07 schreef hhh38 het volgende:
Jullie hebben zo'n soort vraag al vaker beantwoord, maar ik heb geen zin om het terug te zoeken: Welke kaart voor OV kan ik het beste nemen als ik van donderdagmiddag (31 juli) tot maandagmiddag (4 augustus) in Parijs ben? We zijn van plan veel met de metro te doen en Versaille staat ook op het programma.
DARKWING!!!111oneoneoneoneoneeinsquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Even een nieuw schopje, kan iemand mij van advies voorzien?
Meestal heb je dan ook de bewuste CC nodig die gebruikt is, hangt er vanaf hoe Fles, zn validatie doet...quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat nou als je Darkwing lief aankijkt of hij de tickets wil gaan ophalen in Parijs en ze dan naar je opstuurt ofzo?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is het probleem? het kan nooit zo ingewikkeld zijn als het TER probleem waarin ik vandaag tegenaan gelopen ben...
Lokquotequote:Op donderdag 24 juli 2014 22:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Sorry over het hoofd gezien, ga je ook naar disney? of is Versaille het verst?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Geen Disneyquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Sorry over het hoofd gezien, ga je ook naar disney? of is Versaille het verst?
T is modequote:Op donderdag 24 juli 2014 10:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteravond zat er een man te fappen in een volle intercity amsterdam-den helder. gele korte broek. liep na zijn daad snel weg, leek wel onder invloed van drugs.
mensen in de coupe trokken er niets van aan.
ik zeg toch ik kijk morgen wel verderquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Niet denken in problemen maar in oplossingen dus.
Jij ging morgen verderquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Kiddan. Je kunt in Frankrijk je eigen GtbV-regeling... .KOPEN![]()
[ afbeelding ]
We komen gewoon aan op Gare du Nord. 1 volwassene, een jongere van 20 en een kind van 17.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoeveel volwassenen, hoeveel kids? en zoja kids, leeftijd?
Edit: Moet je van/naar luchthaven?
Zo jees, pretpakket wiskundequote:Op donderdag 24 juli 2014 22:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We komen gewoon aan op Gare du Nord. 1 volwassene, een jongere van 20 en een kind van 17.
Goh. Ik háát het om TER-tickets vooraf via die Fransozen online te kopen, want die flippers verkopen het niet als "e-ticket", en ALLEEN, maar dan ook ALLEEN, afhalen in een Frans stationquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja, je zegt het alquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Goh. Ik háát het om TER-tickets vooraf via die Fransozen online te kopen, want die flippers verkopen het niet als "e-ticket", en ALLEEN, maar dan ook ALLEEN, afhalen in een Frans station
Nu maar via het loket in Antwerpen zaterdag of zondag roggelen voor 23 augustus...........
Oké, ik denk dat ik het snap. Van de site van Mobilis wordt ik niet veel wijzer, dus ik vertrouw op jouw woorden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Goed, versaille is zone 4 zie http://clos-jarcy.wifeo.com/images/p/pla/plan-RER.JPG
2 opties:
Mobilis (Gewoon een dagkaartje, voor de stokbroodvreter, niet gericht op toeristen)
Volwassene:
is 5 dagen dus 5 keer 11.20 = 56 euro voor een ticket zone 1tm4 (Maximaal, in de wetenschap dat je dus iedere dag dus naar Versaille zou reizen) (Maar bij een dagje minder ver reizen kan je ook een mobilis zonde 1 tm 2 of 1 tm 3 nemen dus dan word het nog goedkoper, voor tarieven http://www.transilien.com/static/tarifs/mobilis ). Blijf je in parijs, dan is het dus zone 1:2
Dit is dus de goedkoopste oplossing voor de volwassene
Ticket Jeune Mobilis (Onder de 26)
is 5 dagen dus 5 keer 8.10= 40.50 euro voor een ticket zone 1 tm 5 (zone 1tm4 bestaat niet in jongeren tarief) (Maximaal bedrag, als je iedere dag dus naar versaille zou reizen)
Een dagticket mobilis jongeren zonde 1 tm 3 is 3.75. (zone 1/2 bestaat niet)
Is dus ook de goedkoopste optie
Paris visite
Paris visite 5 dagen zone 1 tm 5 59.50 (bron) volwassene (vanaf 12 jaar) is duurder. (zone 1/4 bestaat niet, 1 /3 weer wel maar daar kan je niet mee naar versaille). Let wel: bij dit typekaartje krijg je een bonnenboekje voor wat klortingen op een aantal toeristische attracties, maar diezelde korting vind je op folders en Flyers her en der, meestal.
Navigo week maandag vrijdag is 32.00 euro maar niet interessant want je hebt een "gebroken week"..
Maar WAAROM kan je wel tickets online aanschaffen, maar het niet gewoon thuis uit de printert laten rollen? WAAROM moet je langs een Frans station, als je een fucking retour boekt Moeskroen BE - Amiens FR? HOE the fuck wil ik dat ticket in Moeskroen BE of what ever ophalen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, je zegt het al
Train Express REGIONAL
Ruime overstap nemen. en ga nou niet zeiken dat het in Frankrijk kut is, want in Nederland loop je tegen dezelfde problematiek aan...quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar WAAROM kan je wel tickets online aanschaffen, maar het niet gewoon thuis uit de printert laten rollen? WAAROM moet je langs een Frans station, als je een fucking retour boekt Moeskroen BE - Amiens FR? HOE the fuck wil ik dat ticket in Moeskroen BE of what ever ophalen?
Ja, je betaalt 1.60 per metrorit, en heen en terug aar Versailles is al vlug 6 euro enkele reis...quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Oké, ik denk dat ik het snap. Van de site van Mobilis wordt ik niet veel wijzer, dus ik vertrouw op jouw woorden.4 dagen zone 1/2 en 1 dag zone 1/5 is het goedkoopst nu. Die dagkaartjes heb je er zo uit lijkt me, of niet?
Ja, maar een overstap van 2 uur verhelpt mijn probleem niet, want ik kom niet eens met dat ticket van Moeskroen naar Lille. Ze verkopen het ticket, maar ik moet eerst van België naar Frankrijk om het ticket op te halenquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ruime overstap nemen. en ga nou niet zeiken dat het in Frankrijk kut is, want in Nederland loop je tegen dezelfde problematiek aan...
Take it or leave it... Je hebt geen keus...
Oké dankjewel, scheelt weer een paar knakenquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, je betaalt 1.60 per metrorit, en heen en terug aar Versailles is al vlug 6 euro enkele reis...
's ochtends om een uur of half op een zaterdag zeker? Mijn trein vertrekt om 05:54 uit Antwerpen Berchem, en dan kan ik echt geen ticket naar Lille krijgen hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoezo, als je in Belgie ook de tijd neemt in Moeskroen om een ticket naar Lille te kopen, kan toch?
Ik zeg toch op moeskroen, je wil t niet begrijpen he?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:06 schreef greavy het volgende:
[..]
's ochtends om een uur of half op een zaterdag zeker? Mijn trein vertrekt om 05:54 uit Antwerpen Berchem, en dan kan ik echt geen ticket naar Lille krijgen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |