Leafeon672 | maandag 30 juni 2014 @ 08:14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() ![]() | |
Leafeon672 | maandag 30 juni 2014 @ 08:15 |
Stond net met mijn koffertje of Brussel-Centraal, kon ik mooi weer terug ![]() Kut NMBS ![]() | |
JDude | maandag 30 juni 2014 @ 08:19 |
Kapotte meuk Breda-Tilburg staat inmiddels ook tussen de verstoringen zie ik. Sprinters zijn geschrapt. Oh, en de lolbroek-conducteur die omriep dat ik de sprinter naar Eindhoven nog kon halen: als je nou zoals gewoonlijk naast de machinist was gaan zitten, dan had je 'm misschien nog net weg kunnen zien rijden ![]() | |
ReisT | maandag 30 juni 2014 @ 08:32 |
NS deelt in Utrecht chocolaatjes uit om leugens te verkopen. "Vanaf 9 juli checken alle treinreizigers in en uit". Alle? | |
JDude | maandag 30 juni 2014 @ 08:38 |
Zwartrijders uitgezonderd natuurlijk. | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 08:42 |
zwartrijden ![]() | |
ReisT | maandag 30 juni 2014 @ 08:42 |
Ik hoef lekker niet in te checken met mijn abbonnement. | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 08:54 |
waar staan ze trouwens? Kan wel wat suiker gebruiken.. | |
b2py | maandag 30 juni 2014 @ 09:00 |
Al twee vanaf Charleroi. Hoeveel gaan er normaal dan, drie? | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 09:05 |
Achterlijk stel neukfouten ![]() ![]() | |
b2py | maandag 30 juni 2014 @ 09:06 |
Walgelijk kutvolk is het ook. | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 09:09 |
Ik zag een artikel van metro, NS speelt op safe met nieuwe snelle treinen, maar zoals we van de journalistiek gewend zijn staan er de nodige klok-klepel-verhalen in. ![]() | |
Surveillance-Fiets | maandag 30 juni 2014 @ 09:18 |
Reistijden worden langer noh! | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 09:20 |
terecht lijkt mij. Nergens goed voor om een tweede v250 drama te hebben om 2 minuten korter over Amsterdam > Utrecht te doen. | |
boriq | maandag 30 juni 2014 @ 09:24 |
In de hoofdstad is men ondertussen ook lekker bezig, aangezien de lokale partijen daar de metro willen verlengen tot Schiphol. De Rijksoverheid wil helaas voor ze niet meebetalen, vanwege een te hoog kostenplaatje en een te lage reizigersprognose. Dat laatste is ook niet zo gek als de verwachting bestaat dat de trein 10 minuten sneller blijft dan de metro vanaf Amsterdam Zuid. Toch wil D66 stemmen in de gemeenteraad over deze verlenging. ![]() ![]() ![]() Schiphol krijgt geen metro | |
b2py | maandag 30 juni 2014 @ 09:29 |
En je moet van goede huize komen als straks PHS draait om ook frequenter te gaan rijden tussen Schiphol, Zuid en Duivendrecht/Bijlmer.. | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 09:30 |
Verrek, ik hoor Tuffy vertraging omroepen voor de IC naar Brussel. Helaas zegt ze er niet bij dat die trein niet verder rijdt dan Antwerpen. Volgens OVtijden rijdt die Benelux met twee locs. (de achterste rijdt mee als dood gewicht) ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 09:40 |
Ik reis met veel plezier met de trein en ben erg geïnteresseerd in zaken als de OV-chipkaart. Het lijkt me leuk om er met mensen over te praten. ![]() Zit ik in het juiste topic? | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 09:41 |
Jazeker, wees welkom. | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 09:42 |
![]() Thanks! | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 09:50 |
![]() | |
Fixers | maandag 30 juni 2014 @ 09:53 |
In De Morgen een fijn opiniestuk over de stakingen, geschreven door de zoon van wat blijkbaar een van de grote stakingsleiders van weleer was. Zijn pleidooi: Laat het NMBS personeel maar stemmen over de staking en pas bij een voldoende meerderheid de staking door laten gaan: Hele artikel hier: http://www.demorgen.be/dm(...)rs-minder-zijn.dhtml Als ik het zo lees lijken die stakingen meer gevolg van een handjevol vakbondsmannetjes met geldingsdrang dan van ontevreden spoorpersoneel. | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 09:59 |
Omdat in Vlaanderen zeer beperkt gestaakt word, hebben ze daar seinhuizen bezet. Wallonië ook een paar, maar daar staakte het meeste volk al. Op de stations roept men om 'ga naar huis, dit heeft geen nut meer om te wachten' | |
bork | maandag 30 juni 2014 @ 10:02 |
Of het leuk wordt, valt te bezien ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 10:11 |
Echt belachelijk. Als je staakt dan zou je er op zijn minst voor moeten zorgen dat mensen die wel gewoon willen werken er niet te veel hinder van ondervinden. Door dan maar de seinhuizen te bezetten krijg je de publieke opinie tegen je. | |
Jhovall | maandag 30 juni 2014 @ 10:34 |
Vrij triest om mensen die wel willen werken te verhinderen hun werk uit te voeren. | |
b2py | maandag 30 juni 2014 @ 10:58 |
Dat is juist het idee van staken, publiek treffen en daardoor de tegenwerkende partij sneller overstag te laten gaan. | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 11:03 |
klopt, maar toch niet met 20 man als de andere 7000 wel willen werken? | |
Sj0rSz | maandag 30 juni 2014 @ 11:08 |
Zucht, spoorbomen zijn nooit voor niks gesloten http://www.omroepbrabant.(...)+de+schrik+vrij.aspx | |
b2py | maandag 30 juni 2014 @ 11:09 |
Ja natuurlijk wel, je wilt toch zoveel mogelijk mensen treffen. Als de kranten morgen koppen 5% van treinen reed niet is dat veel minder imponerend dan 95% van de treinen reed niet.. | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 11:12 |
het gaat erom dat het in Vlaanderen maar een heel klein groepje stakers is ten opzichte van de grote meerderheid die wel wil werken. Op zulke momenten moet je als stakers ook je plaats kennen en niet alsnog alles koste wat het kost plat gooien. Ik ben niet tegen een staking, maar als de meerderheid er niet achter staat dan moet je daar toch rekening mee houden. | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 11:17 |
Het is gewoon idioot dat ze in Vlaanderen de seinhuizen maar gaan bezetten 'want daar staakt bijna niemand'. Zoals er nu wel meer geroepen wordt, laat de politie die seinhuizen vrij maken. | |
DriekOplopers | maandag 30 juni 2014 @ 11:22 |
"Vervangen papieren treinkaartje door duurder broertje onaanvaardbaar." Voor Beter OV is fel gekant tegen de voor 9 juli afgekondigde tariefmaatregelen, waarvan de vervanging van het papieren treinkaartje door een duurder toeslagkaartje het belangrijkste is. Een belangrijk adviesdocument is door de betrokkenen vier maanden onder de pet gehouden, waardoor de mogelijkheid om eerder te reageren is getraineerd, de tariefbescherming voor de reiziger komt door de maatregel te vervallen en er zijn nog diverse andere argumenten tegen het afschaffen van de papieren kaartjes. De zeer uitvoerige brief aan Mansveld en Huges lees je hier: http://www.voorbeterov.nl/140630a.php | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 11:25 |
Bij stakingen bij de spoorwegen in België: Gemiddeld 22% van de werknemers NMBS willen staken. De andere 78% wordt maar geblokkeerd 'om het effect te vergroten'. | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 11:32 |
Oh, ik zag op Twitter van NMBS dat men geen geld terug krijgt 'want overmacht'. | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 12:03 |
Sowieso, het gaat om een conflict binnen NMBS. Door Infrabels seinhuizen te bezetten worden ook andere operator (de goederenboeren) gehinderd. Waarom dienen die geen schadeclaim in bij ACOD? | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 12:18 |
Ik denk dat daar wel voorzichtig over gedacht wordt of ze moeten onderhands iets kunnen regelen | |
b2py | maandag 30 juni 2014 @ 12:53 |
Daar handelen ze niet mee. In principe claimt goederenboer bij infrastructuurbeheerder/capaciteitverdeler en die speelt hem door naar de derde partij. Zo gaan de facturen van de NS bussen in het weekend van de busboer naar NS, en die gaan 1 op 1 door naar Prorail.. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 juni 2014 @ 12:58 |
Er is een groot verschil tussen staken voor iets wat in je eigen belang is en de boel moedwillig traineren natuurlijk. | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 14:31 |
Blokpost Brussel Zuid én blokpost Brussel Noord zijn beide bezet. Ook zitten er stakers op de sporen rondom de NZV. De NZV is dus grotendeels onbereikbaar bij Brussel. Heel mondjesmaat kan er een trein door. Antwerpen Berchem was ook gestremd door stakers op de sporen, maar die seinpost is niet bezet. Deel van de sporen ook weer vrij. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 juni 2014 @ 14:41 |
ME erbij en leegvegen. | |
b2py | maandag 30 juni 2014 @ 14:42 |
Hoe zit het eigenlijk met die staking rond Parijs? | |
Bartovd | maandag 30 juni 2014 @ 14:44 |
Mij lijkt het beleid daarbij simpel, sporenlopers zijn sporenlopers, ook al hebben ze een baan bij de NMBS. Politie erbij en weghalen. Of gewoon een oude locomotief pakken en door de tunnel gaan rijden. Dan gaan ze wel weg. Ik ben ook totaal niet gefrustreerd hoor. Ik moest eigenlijk naar Leuven toe vandaag. Totaal niet gefrustreerd hoor. ![]() | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 15:36 |
Dit dus. Helaas zien de Belgen staken als een manier om stoom af te blazen... | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 15:39 |
De foto's van het uitzicht van de machinist vind ik echt mooi. Lijkt me een mooi gezicht om de trein echt zo over het spoor zelf te zien rijden. ![]() | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 16:00 |
Stakingsstatistieken van vandaag bij de België: Wallonië: 46% van de treinbegeleiders staakt, 36% van de treinbestuurders staakt Vlaanderen: 22% van de treinbegeleiders staakt, 15% van de treinbestuurders staakt. Brussel: 44% van de treinbegeleiders staakt, 3% van de treinbestuurders staakt Vlaanderen staken de minste mensen, maar qua treinbestuurders kon je beter in Brussel zijn, want daar was 97% naar het werk gekomen. Helaas wordt het werkwillende personeel enorm gehinderd. Deze getallen komen omdat alleen de ACOD staakt, en de andere 3 bonden niet. | |
Sandrvich | maandag 30 juni 2014 @ 16:04 |
Als er door zo'n minderheid héél het land lam ligt, dan kunnen we alleen maar concluderen dat er iets gruwelijk fout zit bij die vakbonden. Hopelijk zitten er wat gaten in de wetten waardoor die vakbonden voor de rechter gedaagd en geëlimineerd kunnen worden. ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 16:08 |
mja, elimineren gaat dan weer te ver, maar hopelijk kan er voor gezorgd worden dat ze de collega's die wel willen werken minder tot last zijn | |
dennistd | maandag 30 juni 2014 @ 16:10 |
Met het blokkeren van seinhuizen vind ik het eigenlijk een soort van afpersing: je betaalt ons (lees: de leden van de vakbond) meer, en anders zorgen wij ervoor dat je geen trein meer kunt laten rijden. | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 16:10 |
Getallen zijn door een persvoorlichter van NMBS zelf verteld aan de pers. Helaas is de aanhang van de ACOD van het type "Wij staken, jullie niet werken". Die blokkeren waar het maar kan. En de ACOD zelf prijst dit juist extra aan ... Oh, dit is inmiddels de 92e vakbondsactie bij de NMBS in de afgelopen 5 jaar... Niet alles heeft tot een (grote) staking geleid, maar dit is wel weer opmerkelijk hoog. TTB:
| |
DeaDLocK2K | maandag 30 juni 2014 @ 16:10 |
Het zijn niet alleen de bonden. Check deze goede uitleg van een travo: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=37&t=10469#p319130 | |
Sandrvich | maandag 30 juni 2014 @ 16:11 |
Dat is waar, ik doel dan ook vooral op de vakbonden die zich misdragen en bij iedere hersenscheet van NMBS/Infrabel meteen het bijltje er bij neergooien. | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 16:12 |
Deze staking is, omdat de ACOD vind dat er 4.000 banen bij moeten bij het rijdend personeel. De onderhandelingen lopen nog 'zoals gepland' aldus de andere vakbonden, waardoor de andere vakbonden niet meedoen aan de staking. | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 16:18 |
Oh. Men heeft de Athus-Meuse, de bocht bij Ekeren en Montzen ook bezet. Er is in België bijna geen goederenverkeer mogelijk ook, tot woede van NMBSB-Logistics en enkele privaten zoals CrossRail. Daar staakt namelijk niemand ... | |
DeaDLocK2K | maandag 30 juni 2014 @ 16:26 |
Minder badslippers waar Flessemans vanmiddag last van heeft ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 16:36 |
Eentje is genoeg he. Wacht maar tot Badslipper Express Services echt actief wordt ![]() | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 16:36 |
Eindstand kilometers in juni 2014: 3145 kilometer, en alleen in de weekenden met de trein. | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 16:39 |
Ah goed dat je het zegt, ook effe checken. | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 17:14 |
Handig dat er nu meer DDZ-zesjes komen, maar voor enkele treinen helpt dat niet, want die dingen mogen nu niet meer in sprinterdiensten ingezet worden omdat ze zo ongeveer nog trager optrekken dan VIRM. | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 17:15 |
Wat had je dan verwacht? Dat een DDZ6 sneller was dan VIRM? DDZ6 is ook niet voor de Sprinters gekomen, maar voor de IC's. OA op Den Haag - Venlo is DDZ6 gepland, want DDZ8 is daar soms teveel, en DDZ4 te weinig. DDZ6 is een perfect maatje voor diverse treinen. In de spits maak je er dan DDZ10 van. | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 17:22 |
Misschien ietsje vanwege het lagere gewicht klopt, maar je weet ook hoe goed bijsturing de treinstellen uit elkaar kan houden he | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 17:25 |
Afgelopen weekend, beide dage, 3xV in de IC Roosendaal - Zwolle vv ![]() Ook niemand die dat ging omwisselen ![]() | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 17:33 |
Nu ik richting Duivendrecht ns loop, vraag ik me af hoeveel mensen hier nou daadwerkelijk hun reis beginnen of eindigen ... te rustig gewoon ![]() | |
ReisT | maandag 30 juni 2014 @ 17:47 |
Waarom dacht je dat DDAR terugkomt. | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 18:03 |
Ministerie grijpt niet in bij dure Thalys-tickets Het staat Thalys vrij om de reiziger dure kaartjes aan te bieden naar Brussel, terwijl op het zelfde moment een kaartje voor de helft van de prijs naar Parijs kan worden geboekt. Dat laat staatssecretaris Mansveld weten in beantwoording op kamervragen. Uit een steekproef van OV-Magazine bleek dat een kaartje met de Thalys naar Brussel tot twee keer zo duur is als een kaartje naar Parijs. De reiziger wordt echter niet actief op die mogelijkheid gewezen, waardoor deze vaak onnodig duur uit is. Deskundigen lieten al eerder weten dat de handelswijze van Thalys op gespannen voet staat met Europese regelgeving. Mansveld laat de Kamer echter weten niets te kunnen doen, aangezien Thalys ‘een treinproduct [is] dat niet door nationale of Europese regels wordt gereguleerd’. http://www.ovmagazine.nl/(...)artjes-naar-brussel/ | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 18:34 |
Welkom in de wereld van yield management, waar men probeert tickets op een zo optimale manier te verkopen. Dat zie je ook bij vluchten, hotelkamers en allerlei arrangementen en voorstellingen. | |
Sandrvich | maandag 30 juni 2014 @ 18:35 |
Kennelijk hebben er al meerdere mensen bij NS geklaagd over de slecht werkende Wifi, ze zijn er mee bezig aldus NS op Facebook. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 juni 2014 @ 18:40 |
Niet alleen daar! "Operationele kosten moeten naar beneden!!! OK! Iedereen eruit en oursourcen maar, operationele kosten zijn nu 20% lager WOOHOO ![]() | |
bork | maandag 30 juni 2014 @ 18:49 |
![]() Waar rijdt dit treintje in Duitsland rond? | |
Sandrvich | maandag 30 juni 2014 @ 18:50 |
Is dat niet in dat turfgebied in Noord-Duitsland waar Fles eens heen was gegaan? | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 18:51 |
Ik zei van de week op OVNL iets van "Wallonië is ook maar het Albanië van het westen." Gelijk zo'n zuiderbuur finaal in de gordijnen ditdat alles ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 18:52 |
Nee daar rijden nog schralere treintjes. Ik denk op Wangerooge (of anders 1 van die andere eilandjes) ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 18:53 |
Zo zo, nu al? ![]() De vijf jaar aan eerdere klachten hebben de NS niet bereikt? Hoe zou dat toch komen ![]() | |
b2py | maandag 30 juni 2014 @ 18:53 |
NS zal wel een kut contract met T-Mobile hebben afgesloten.. | |
bork | maandag 30 juni 2014 @ 18:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meer op -> http://www.bahn.de/region(...)sonntagsr-fb-14_LZ01 | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 18:55 |
Op de MerwedeLingelijn is het evenzogoed kut wanneer je niet bij een station in de buurt bent. ![]() | |
b2py | maandag 30 juni 2014 @ 18:56 |
Is natuurlijk ook wel waar ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 19:01 |
Meestal valt het wel mee vind ik. ![]() | |
derLudolf | maandag 30 juni 2014 @ 19:02 |
Ik ben er best over te spreken sinds het 'internet in de trein' heet ipv tmobile. Internet van de Zwolle Emmen is nog tikje beter, maar op beide kun je prima radio station streamen en facebooken | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 19:04 |
De verbinding van KPN die de stations zelf vaak hebben is vaak nog iets beter, maar dat Internet In de Trein heeft wel iets goeds gebracht. | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 19:08 |
Bij mij werkt het echt nooit. Ik probeer het inmiddels gewoon niet eens meer om de ergernis te besparen. | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 19:09 |
Ik had gisteren een netwerk dat "WiFI in de train" heette. Het zag er heel verdacht uit, maar uiteindelijk leek het wel allemaal te kloppen (inclusief de inlogpagina en alles) ![]() Snel was het echter niet, heb het misschien 5 minuten gebruikt voor ik terugschakelde naar m'n eigen dataverbinding. | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 19:09 |
Het verschilt waarschijnlijk ook erg per trein en hoogstwaarschijnlijk is het ook afhankelijk van de drukte. Rondom Rotterdam is het vaak ook erg traag vind ik. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 19:10 |
Zeker weten dat die te vertrouwen was? Die inlogpagina kunnen ze ook faken hè. | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 19:14 |
Alles is te faken, maar het zag er wel echt uit. Ook URL's klopten helemaal (inclusief de querystring). Het was overigens ook het enige netwerk in de trein, er was geen 'WiFi in de trein' te zien. | |
KnightSolaire | maandag 30 juni 2014 @ 19:19 |
Toch zou ik zoiets hebben van "Seems legit" en het er niet op wagen ![]() | |
derLudolf | maandag 30 juni 2014 @ 19:23 |
Tja, weet jij hoe het echt heet dan? Wie weet heb je alle tijd daarvoor verkeerd gezeten. Ik heb namelijk zowel 'Wifi in de trein' als 'WiFi in de trein' in mijn lijstje in de telefoon staan. Niet tegelijkertijd uiteraard dus ik vertrouw erop dat het goed komt. Zoveel spannends door ik ook niet op mijn telefoon... | |
KnightSolaire | maandag 30 juni 2014 @ 19:23 |
Ik ken alleen 'WiFi in de trein', volgens mij is dat hoe het hoort te zijn. E: NS.nl zegt 'Wifi in de trein'. Nu weet ik het ook niet meer. Maar de officiële naam zal sowieso niet ''Wifi in de train' zijn ![]() | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 19:25 |
Nouja, bruikbaar was het toch niet door het totale gebrek aan snelheid ![]() | |
KnightSolaire | maandag 30 juni 2014 @ 19:26 |
Voor dingen als WhatsApp of even het NOS-nieuws lezen werkt het imo goed genoeg. Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken wat dat betreft ![]() | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 19:27 |
Ik had gister een ICM'etje waar het WiFi ook niks deed... Inlogpagina kreeg je, maar als je ging inloggen, dan kreeg je 'pagina niet gevonden'-achtige foutmelding ![]() Op de mobiel log ik sowieso al niet meer in op het trein-wifi. KPN 3G is vaak sneller. Tablet gebruik ik met het wifi, en anders zet ik de hotspot op de telefoon aan. | |
KnightSolaire | maandag 30 juni 2014 @ 19:28 |
Bij T-Mobile had ik ook wel eens dat die "Welkom bij de T-Mobile hotspot"-pagina niet wilde laden, maar sinds het "WiFi in de trein" is gaat heten kom ik altijd razendsnel op die bevestigingspagina! Wat overigens niet betekent dat nu ook het internet razendsnel is, maar toch ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 19:33 |
Bij Arriva in de Achterhoek werkte het altijd feilloos en voldoende snel toen ikdaar geregeld kwam ![]() | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 19:39 |
ik moest lachen. als zie ik niet in hoe je het wel zou moeten doen, dat de thalys buiten de regeltjes staat is wel een hele sterke ![]() | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 19:41 |
mijn telefoon Wifi heet "Wifi in de trein". gewoon, om het klieren ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 19:47 |
Je begint op Darkwing te lijken die met Ouigo Gratuît op de proppen kwam ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 19:48 |
Ietsje goedkoper naar Brussel en je kunt dezelfde stoel tweemaal verkopen | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 19:52 |
Is het ook ![]() ![]() | |
Viezze | maandag 30 juni 2014 @ 19:53 |
Jij bent zeker net zo'n natuurliefhebber als Sierd de Vos ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 19:54 |
Dat klopt ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 19:55 |
Bij Arriva op de Noordelijke lijnen werkt het eigenlijk altijd wel. Toevallig van de week de sneltrein naar Leeuwarden werkte het niet. Bij het kopmaken in Leeuwarden snel de stotz even omgegooid, ik wilde via de radio naar Brazillië - Chili luisteren. Het was donders spannend ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2014 19:56:00 ] | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 19:58 |
Ja. Zonder met de ogen te knipperen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 19:59 |
Wat is een stotz? | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 20:00 |
al vind ik het wel mooi dat ze dat doen. Tja, als mensen het kopen is het wel heel erg communisme het te gaan verbieden ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 20:01 |
Alleen denk ik niet dat Mono werkt vanuit een bezemkast ![]() | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 20:01 |
Op die manier kunnen,we,de ah To go ook wel afschaffen ![]() | |
Duvel | maandag 30 juni 2014 @ 20:03 |
Beveiligingsautomaat, m.a.w. even uit- en weer aanzetten. | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 20:13 |
Elektrische schakelaar. Eigenlijk gewoon het internetsysteem uitzetten en weer opnieuw op laten starten ![]() | |
GlennQuagmire | maandag 30 juni 2014 @ 20:24 |
Voor de mensen die tijd hebben een een beetje Duits kunnen, gister kwam ik dit documentaire/onderzoeksjournalistiek-dingetje tegen over de DB en de SBB. Gaat onder andere over de andere opzet van de dienstregeling waardoor in Zwitserland overstappen altijd kort zijn op de hoofdstations. Bijzonder is trouwens dat in Zwitserland op ieder emplacement bij een groot station een trein klaar staat inclusief machinist. Dit voor het geval er een trein kapot gaat. | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 20:31 |
Daar is het verkoopsysteem van SNCF geloof ik niet op ingericht, als er een stoel is verkocht voor Rotterdam - Antwerpen blijft deze leeg tussen Amsterdam en Rotterdam en tussen Antwerpen en Parijs. Handig om ondercapaciteit op te vangen (mensen met semi-Flex/full-Flex/last minute die toch nog mee willen), maar minder ideaal voor de prijs. DB verkoopt dezelfde stoel wel meerdere keren tijdens een rit. | |
Regenjas | maandag 30 juni 2014 @ 20:41 |
Dat is toch niet mijn ervaring met Thalys, al meerdere keren tijdens een reis Amsterdam - Parijs een andere reiziger naast mij gekregen in Brussel. Thalys heeft wel een soort rassenscheiding in de tweede klas:, no-flex komt in rijtuig 5/15/25 en 8/18/28, mid-flex in rijtuig 6/16/26 en 7/17/27. | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 20:46 |
Waarschijnlijk iemand die van trein is veranderd ![]() | |
dennistd | maandag 30 juni 2014 @ 20:55 |
ik heb een kaartje van 9 euro Lille-Amsterdam en een plek in rijtuig 16, terwijl me dat toch echt no flex lijkt | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 21:05 |
dat valt wel op ja, sommige stukken afgeladen vol, andere zo goed als leeg ![]() | |
Regenjas | maandag 30 juni 2014 @ 21:17 |
Er is altijd ruimte voor afwijkingen natuurlijk, zeker als je een flink pakket goedkope tickets op de markt gooit. | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 21:21 |
Die WC's in de nieuwe sprinters zijn trouwens echt super modern. Wat vinden jullie ervan? | |
dcm360 | maandag 30 juni 2014 @ 21:24 |
Ehm, er zijn nieuwe sprinters? | |
Ireyon | maandag 30 juni 2014 @ 21:26 |
Er zitten geen WC's in de nieuwe sprinters? Waar heb jij je bruine baby in gebaard ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 21:27 |
![]() Ik ben nog veel te treinnoob zie ik al. Ze zien er in ieder geval erg modern uit en op de glazen scheidingen zit een patroon met allemaal vliegjes. Hij rijdt vaak van Utrecht naar de Bible Belt. | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 21:31 |
oh, je bedoelt die gemoderniseerde dubbeldekkers. Dat zijn nu intercity's geworden die nog regelmatig in de stoptreindiensten ingezet worden | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 21:32 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 21:33 |
Die bedoel ik dan denk ik! ![]() Bedankt voor het verbeteren! | |
GlennQuagmire | maandag 30 juni 2014 @ 21:41 |
Jemig, dat is toch geen staken meer te noemen ![]() | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 21:47 |
Nee, dat is sabotage. | |
Sandrvich | maandag 30 juni 2014 @ 21:48 |
En dan zo'n zoiets gevolgd door het volgende nieuwsbericht: http://www.gva.be/regio-a(...)-houdt-barbecue.aspx Stakend NMBS-personeel houdt barbecue ...Je zou bijna hopen dat er wat in dat vlees zit. ![]() | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 21:51 |
Het wordt steeds treuriger. ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 21:53 |
Nogal ja, want als ik het zo lees dan kwamen ze helemaal niet op voor hun collega's, maar waren ze alleen maar uit op maximalisatie van de ellende | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 21:55 |
Wat een neukfouten | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 22:07 |
Interessant leesvoer over inkomsten bij TfL: 5 Lessons U.S. Transit Systems Should Learn from London. | |
Litpho | maandag 30 juni 2014 @ 22:11 |
Niet dat je dat een spoorbond ooit uit kan leggen, maar het idee is dat je degene waarmee je een arbeidsconflict hebt raakt. Niet het publiek tenzij je heel heel zeker bent dat je niet binnen no time de publieke opinie tegen je hebt. | |
ReisT | maandag 30 juni 2014 @ 22:19 |
De traktatie van vanmorgen:![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 22:19 |
Precies. Nekschot met dat klerevolk. Een grap is leuk maar er zijn grenzen. En die zijn al heel lang geleden overschreden. | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 22:20 |
Ja waar waren ze dan? | |
ReisT | maandag 30 juni 2014 @ 22:25 |
Stationshal jaarbeurskant | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 22:37 |
"Handig om te weten!" ![]() ![]() Die lui kunnen beter tweedehands auto's gaan verkopen of zo ![]() | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 22:39 |
Van HGBTF Het is allemaal weer zo systeemautistisch ingericht. Er is dus een kaartautomaat voor OV-chipkaarthouders, en een kaartautomaat voor NS. Kan ik bij die automaat voor chipkaarthouders ook terecht voor producten van de RET? Nee, zeker niet. En bij die met NS-logo kan ik zeker niet terecht om mijn OV-chipkaart op te laden? Oh, toch wel. Zwaar kansloos gefaal van de hoogste orde. ALWEER. ![]() Die grote kartonnen platen met pijlen bovenop die automaten zijn ook een toppunt van sneuheid. Zet het dan gewoon meteen op die verlichte tekst boven het scherm. Of zorg er gewoon voor dat alle automaten hetzelfde kunnen doen... | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 22:50 |
Ja, want als ik wat uit de ENE automaat nodig heb en ik sta voor een ANDERE. Dan staat er natuurlijk niet een ENE naast. Nee die staat aan de andere kant van de stationshal. Misschien. Of op het perron. achter de poortjes. Nee maar het is echt heus makkelijker voor de reiziger hoor! ![]() Het is een grove schande. Wat KnightSolaire ook mag vinden ![]() | |
Duvel | maandag 30 juni 2014 @ 23:04 |
Overigens blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 juni 2014 @ 23:07 |
Voorts zijn wij van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 juni 2014 @ 23:09 |
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam mag ook ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 23:13 |
ja, wij kunnen zo veel van mening zijn, het maakt allemaal geen kut uit | |
dennistd | maandag 30 juni 2014 @ 23:15 |
Ik ben van mening dat de vaste bezoekers van het treinentopic een gratis NS jaarkaart 1e klas moeten krijgen ![]() | |
James1988 | maandag 30 juni 2014 @ 23:17 |
Ik ben voor. ![]() Of een lifetime InterRail-pass, lijkt me ook wel geinig | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 23:18 |
Booooh ![]() ![]() | |
derLudolf | maandag 30 juni 2014 @ 23:19 |
Amen | |
Duvel | maandag 30 juni 2014 @ 23:44 |
En dat is uiteindelijk ook gelukt. | |
Frozen-assassin | maandag 30 juni 2014 @ 23:56 |
Belgen ![]() ![]() ![]() ![]() Wat een volk ![]() ![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 01-07-2014 08:06:15 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 03:34 |
Vandaag gaan er 3 GTW's van Arriva in het noorden naar Polen toe. De 247, 248 en 249 gaan naar Polen (en niet om vernietigd te worden), om verlengd te worden. Ze krijgen er een tussenbak bij, en komen terug (datum is mij onbekend) als de 347, 348 en de 349 ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2014 03:38:15 ] | |
_serial_ | dinsdag 1 juli 2014 @ 05:47 |
Door het oneindige gepruts met deuren van de SGM sprinter van 5.38 van Dordrecht meteen al +30 te pakken doordat ik m'n overstap op Rotterdam CS niet ga halen (was 5 minuten) De 2e kans (welliswaar niet gegarandeerd, net te doen als je via de brug overstapt) om de overstap te halen werd ook verpruts door de IC van 5.50 welke 4 min te laat vertrok [ Bericht 34% gewijzigd door _serial_ op 01-07-2014 05:56:04 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 05:51 |
Dat is een naar begin van de dag. Ik drink een biertje, vrij van alle trein(ellende) voor de komende 17 uur. ![]() | |
_serial_ | dinsdag 1 juli 2014 @ 05:57 |
Proost ! | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 07:12 |
De zoveelste.. En geen reisadvies natuurlijk ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 1 juli 2014 @ 07:21 |
Mja, er rijden minder treinen i.p.v. geen treinen, dus er is weinig ander reisadvies anders dan "pak de eerstvolgende trein naar Schiphol" gok ik ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 1 juli 2014 @ 07:23 |
Ik heb wel kaartautomaten gezien waarbij de lichtbak is veranderd naar "OV-chipkaarthouders" en waarbij de kartonnen plaat is weggehaald. Ik gok dat dit niet in één nacht bij alle kaartautomaten te veranderen is, dus die kartonnen dingen zullen wel ter overbrugging zijn. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 07:44 |
Vandaag in de Metro: "Gevangenisbewaarder wordt treinconducteur" ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 07:46 |
ja wel hoor, maar gewoon, de nonchalance. "Ooh hier gaan we niks aan doen lalala". | |
DriekOplopers | dinsdag 1 juli 2014 @ 08:02 |
De betrouwbaarheid van IC-Direct is in het tweede kwartaal fors verslechterd. Dat is te wijten aan een forse stijging van het percentage uitgevallen ritten. http://www.voorbeterov.nl/140317.php | |
Duvel | dinsdag 1 juli 2014 @ 08:07 |
Komt wel overeen met mijn gevoel. Altijd als ik op Rotterdam C aankom, is er wel eentje uitgevallen. Er zit trouwens een DDZ6 in de ic Rtd - Lw die om 7:35 vertrok. Het normale materieel had +12 en is de tuin in gedirigeerd. | |
b2py | dinsdag 1 juli 2014 @ 08:43 |
Zeker interessant, en ik denk dat tarief differentiatie zeker kan helpen daar. Laten we beginnen met het saneren van de tweede machinist die halverwege zit. Zal wel stakingen tot gevolg hebben maar goed.. | |
b2py | dinsdag 1 juli 2014 @ 09:02 |
Is dat met of zonder correctie 'Schuld van NSH of niet?' | |
ReisT | dinsdag 1 juli 2014 @ 09:26 |
Dan zit je dus in de IC richting Schiphol, kom je in Bijlmer op spoor 1 binnen (dat hoort niet). Stap je uit, staat het bord boven het perron op niet instappen. En niemand die even iets omroept ofzo. Personeel van de normaal gesproken cross-platform aansluitende sprinter weigert natuurlijk ook heel eventjes te wachten (halve minuut was genoeg geweest). | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 09:42 |
Dat maakt voor de reiziger uiteindelijk niets uit hè. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:04 |
Ze waren al vernummerd ![]() | |
Yreal | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:09 |
DDZ is leuk, maar om 3 uur in te zitten? | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:13 |
Bijna geen enkele trein is leuk om drie uur in te zitten. Alleen de rode fransman is te doen. ![]() | |
Dos37 | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:14 |
Vandaag weer een half uur aan de broek. Inmiddels al meer dan een maand altijd vrij terug ![]() | |
Yreal | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:15 |
Hoewel je wel lekker op die banken kan tukken... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:17 |
Maar dit is toch een tijdelijke situatie? | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:19 |
Thalys bedoel je? Zo ruim is de beenruimte daar nou ook weer niet | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:19 |
wel voetsteunen en een goede stoel. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:20 |
Maar in die 7,50 zit gewoon die 4 euro die je onder de 0 kan verwerkt. Dat kan bijna niet anders, daar betaal je gewoon voor.Iemand die dagelijks een ritje van 5 euro met de bus doet, koopt anders een chipkaart voor 2 euro, doet er 1 euro op en verreist 5 euro en smijt m weg.... | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:21 |
Dat gelukkig wel, maar als je wat langer bent dan zit je bijvoorbeeld bij het opstaan bijna het plafond aan. Gelukkig zelf geen last van, maar een kameraad van mij wel | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:21 |
Ik heb weleens een trein eerder/later genomen. Een keer ene klapstoeltje op het balkon, best ok, alleen bij het remmen een enorme warmte die daar ergens vandaan kwam ![]() Andere keer in een bagagerek doorgebracht, was niet onaangenaam, maar daarna kon je wel een potje Schaak op mn achterste spelen ![]() | |
mschol | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:24 |
dat kan zowiezo niet, minimum is toch 5 of zelfs 10 euro? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:25 |
Bij de NS automaat kan je er 1 euro opzetten. met een 1 cent erop kan je inchecken bij de bus. | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:30 |
werkt niet op alle buslijnen, want sommigen hebben een hoger instaptarief vanwege de langere afstanden die afgelegd worden. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:34 |
Ja, dat is ook net iets van 2 weken ![]() Jij moet ook altijd al mijn Theorieren verstieren he ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:37 |
Ja ![]() Heb je die strijkijzertest nou ook al eens in Nederlandse treinen gedaan? ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:45 |
Ik kon vorige week zelfs met ¤ 0,00 inchecken bij HTM. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:46 |
En als dat nou niet had gelukt Willem Jan Diederik? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:47 |
Nee, daar heb ik iets te weinig plek voor in mn lange weekend koffer. Ik moest vorige keer al een ventilator rechtvouwen ![]() Dat je dat nog weet trouwens ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:47 |
Dan was ik bij de volgende halte weer uitgestapt en verder gaan lopen. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:48 |
![]() We halen die Maximale marge eruit, Fuck TLS! | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:49 |
Maar wat versta ik onder 'losse kaartjes en alles voor de OV Chipkaart' bij een automaat als bij de ander 'Saldo en bestellingen staat', wat mist daar dan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:50 |
Het kwam afgelopen weekend toevallig weer bij me boven toen het in een gesprek met een aantal anderen op strijken kwam. Uiteraard jouw actie niet besproken, maar hier nu wel ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:54 |
Serieus, ik heb zojuist 3 anonieme chipkaarten bestelt. Om weg te geven of uit te lenen aan Franse collegas als ze Nederland bezoeken. Krijg ik de volgende emails Eh hallo? ![]() Maar dan komt de volgende binnen Moet ik nu een 3D printer aanschaffen ofzo ![]() Wat is dit voor teringshit ![]() | |
AIex | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:55 |
Wegwerpchipkaarten dus. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 10:58 |
serieus, dat is het enige? Zo een omslachtige omschrijving? Had 'Verkoop Naai-kaarten' en 'Hier geen verkoop Naai-kaarten' niet veel duidelijker geweest? | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 11:01 |
Hahahaha, de anonieme kaarten zijn aangemerkt als uitje ![]() Je zult wel een paar kortingscodes krijgen ofzo, zodat je op www.ov-chipkaart.nl weer verder kunt met bestellen? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 11:02 |
Nog een dingetje en ik citeer:
![]() | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 11:03 |
![]() ![]() ![]() | |
bork | dinsdag 1 juli 2014 @ 11:14 |
![]() ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 1 juli 2014 @ 11:31 |
Wel voor de kwestie die VBOV aanvecht.. | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 11:40 |
De ICd-reiziger krijgt keer op keer te maken met een wanprestatie van formaat. De trein rijdt veel te laat of geheel niet, en er is een reële kans dat je je eindbestemming niet eens haalt door de zoveelste technische storing. Aan wie dat ligt maakt de reiziger echt geen zak uit. | |
Frozen-assassin | dinsdag 1 juli 2014 @ 11:46 |
Bij uitgevallen ritten door stroomstoring of een wisselstoring wijzen de reizigers grotendeels ook vaak naar NS terwijl het dan toch aan ProRail ligt, maar dat boeit mij en met mij vele anderen geen zak... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:08 |
Nee, volledig spoordeelwinkel, maar wel als 'uitje' | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:31 |
Roosendaalsituatie aangekaart op twitter... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:31 |
Heeft iemand die foto van die paal nog daar, met dat Nederlandse pampiertje? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:40 |
Grote envelop gehad van Yreal met meereis en overgangskaartjes, dankjewel. Meer dan me lief is Sorry voor t late Bericht, maar t kwam via een omweg tot mij dat het goed aangekomen is ![]() | |
ReisT | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:48 |
Nee. Dit is de definitieve situatie vanaf 9 juli. De tijdelijke situatie is dat je naar de 'ov-chipkaarthouders-automaat' moet als je een papieren kaartje wilt kopen. | |
Viezze | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:49 |
Je gaat je bijna bevoorrecht voelen ![]() | |
Ener-G | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:55 |
Haha en uiteraard is op mijn traject het 'Traject Vrij' 4 euro duurder dan het papieren maandtrajectkaartje wat ik momenteel nog heb. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:17 |
Ik lees dat je op sommige TGVs je fiets zonder te demonteren mee mag nemen. Dit zou je op de franse treinplanner kunnen herkennen aan het fietsje. Echter, ik zie geen 1 trein met een fietsje ![]() Kan dit niet meer of zoek ik fout? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:22 |
Het mag, maar wel in een Hoes... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:23 |
Meer info hier http://hulp.nl.voyages-sncf.com/nl/services/fietsvervoer Wel even de juiste TGV selecteren | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:23 |
Hmm. Kak. Is er wel genoeg ruimte om die hoezen een beetje veilig weg te zetten of worden daar bij t volgende stations gewoon weer andere koffers op gesmeten? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:25 |
Hangt er vanaf hoe sociaal jij je fiets neerzet...rij je Marseille voorbij, neem dan een slot mee ![]() Zie ook link hierboven | |
GlennQuagmire | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:33 |
Er zijn een aantal TGV's waar de fiets niet in een hoes hoeft hoor, de treinreiswinkel weet volgens mij wel welke dat zijn. http://www.treinreiswinkel.nl/trein_en_fiets/frankrijk | |
Deezertje | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:40 |
Leuk die meereiskaarten van de Spoordeelweken iedere keer, maar ik reis altijd alleen... of nou ja, genoeg mensen in de trein natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:45 |
Dan heb je al bijna zoiets van voor wat hoort wat | |
Deezertje | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:51 |
Leuk alternatief voor de ICE/DB treintjes richting Duitsland is trouwens de bus: http://meinfernbus.de/uns(...)ebach-amsterdam.html Vanaf Arnhem voor 8 enkel /16 euro retour in 1:15 uur naar Oberhausen stad of shoppingcentre. Moet je alleen wel vrijdag tot zondags gaan, anders kom je niet meer terug dezelfde dag ('s morgens gaan, 's avonds terug) ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:55 |
Alle bussen moeten in de fik. | |
b2py | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:56 |
![]() Nieuwe Bombardier loc. http://www.railcolor.net/(...)d&utm_medium=twitter | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:59 |
Zo. Vroeg klaar vandaag. Klantgesprek in Sloterdijk gehad, prima. En nu mooi de Pimpel in naar huis ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:00 |
Vanaf CS natuurlijk he ![]() | |
ReisT | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:00 |
Ik zie het vorige model maar nu met een hip nieuw frontje. Is-ie van binnen wel nieuw? | |
Jhovall | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:02 |
Voor mensen die geinteresseerd zijn in het interieur van een Eurailscout trein:![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:06 |
Geniet van de halve liters. Wel een even aantal he ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:07 |
Voor Hilversum moet de eerste opgepimpeld zijn ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:07 |
Schubbekutteveen CS? ![]()
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:08 |
Braadworsten zijn onderweg. Diemen nu ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:10 |
nee Koeiekoppendam CS natuurlijk hehe ![]() | |
Jhovall | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:12 |
En de voorkant:![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:15 |
Worsten gesignaleerd. Naarden Bussum | |
Ajaxfan | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:18 |
Ah langs de modieuse geluidschermen. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:19 |
Langzaam rijden. Crailo. Nog 2 worstjes over. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:20 |
Media park. Bier is op. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:20 |
Je gaat ook iedere slok bier die je neemt hier neerplempen? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:23 |
bijna he ![]() Sportpark Aansluiting of weet ik hoe het heet. Tweede pint ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:29 |
Worsten waren lekker. Ik had ze met Brötchen ipv kartoffelsalat. Plaatsvervangend lunch ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:30 |
Soest, in de verte. Eindelijk weer signaal. Kankerbos. | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:31 |
Bron: Treinreiziger.nl | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:38 |
Keurig op tijd weg uit Amersfoort. Nog geen conducteur gezien. Tweede pint is over de helft ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:44 |
Hoevelaken. Daar is de conducteur ![]() | |
dennistd | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:46 |
Welke trein is dit precies? In elk geval geen motorpost zo te zien. | |
dennistd | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:48 |
Naast de stoptrein die nu 1x per uur rijdt wordt zeker ook de 2200 (IC Amsterdam-Dordrecht) doorgetrokken naar Breda. En die gaat stoppen op alle tussengelegen stations vanaf Dordrecht. Hebben die stations de vanaf 2015 geëiste twee treinen per uur en houdt Dordrecht zijn IC (die alleen wat vaker stopt, maar het blijft de IC ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:49 |
Barneveld. Bermuda driehoek is niet ver meer. Proost ![]() | |
Jhovall | dinsdag 1 juli 2014 @ 15:50 |
UFM-120 | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 16:00 |
Apeldoorn. Win-tip: de Nürnberger worstjes met kartoffelsalat zijn 7,90, maar met Brötchen ipv kartoffelsalat slechts 5,30 ![]() | |
dcm360 | dinsdag 1 juli 2014 @ 16:16 |
Maand geleden: Dagje Efteling gepland, leuk. Iets later uitgenodigd worden voor een BBQ, ook leuk, en met iets eerder weggaan uit de Efteling ook wel te combineren. Vandaag: Ik zie dat het iets eerder weggaan vervroegd is met 45 minuten omdat er werkzaamheden zijn. Conclusie: vooruitplannen is onmogelijk met de NS. | |
ReisT | dinsdag 1 juli 2014 @ 16:43 |
Nee want stel je voor dat NS een maand geleden had gezegd dat je maar 40 minuten eerder weg moest omdat de tijden van de bussen nog niet 100% zeker waren. Dat kan natuurlijk niet. Daarom mag jij pas 10 dagen van te voren weten of er werkzaamheden zijn. | |
derLudolf | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:06 |
Rode of blauwe GTW's? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:06 |
Hengelo. Weer een mooie kerel ontmoet ![]() | |
b2py | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:09 |
Rode eah ![]() | |
Ireyon | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:25 |
Boh ze hebben zowaar een extra rijtuig achter de Excuus-Benelux gezet. Van 7 rijtuigen (A - 5xB - A) naar 8 (A - 3xB - A - 3xB) ![]() En nog steeds stampvol. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:27 |
En weer onderweg naar huis. Optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van de OV Chipkaart. Op dag 1. I love myself ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:29 |
Ik vind het jammer dat die pimpel hier niet in de buurt rijdt. Mijn favoriete trein, en als ik ergens moet zijn waar ik de mogelijkheid heb om deels het traject af te reizen met die trein, dan doe ik dat direct ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2014 17:29:08 ] | |
greavy | dinsdag 1 juli 2014 @ 17:45 |
Was hier al voorbij gekomen, en is al een paar weken hoor. Voor zover mij bekend is dit alleen in de zomer. De reservestam hebben ze opengebroken. En er rijdt een stam met één gedeklasseerd eerste klas rijtuig rond. Daar zijn de stickers '1' ook naar '2' veranderd. | |
KnightSolaire | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:04 |
Alleen voor de elite de OV-chipkaarthouderautomaat uiteraard ![]() Maar wel ook 40% korting buiten traject (en je hoeft dan geen papieren kaartjes mee te kopen), en je kan via Mijn NS allerlei zaken online regelen i.p.v. met papieren formulieren. Die ¤ 4,00 is dan wel acceptabel toch? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:08 |
"Cirkel blijkt rond te zijn. Eén en ander is te wijten aan een gebrek aan hoeken." Serieus, waar gaat dit over? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:10 |
Dat was weer een leuk middagje ![]() | |
Ireyon | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:12 |
Wat de fuck is daar zo moeilijk aan. Trek die 2 IC's Amsterdam - Dordrecht gewoon door naar Breda. En de Sprinter Utrecht - Breda moet worden doorgetrokken naar Bergen op Zoom, zodat Bergen op Zoom eindelijk een directe verbinding met Breda krijgt en Bergen op Zoom - Roosendaal - Breda een langverdiende kwartiersdienst. En dan kan de IC Roosendaal - Zwolle eindelijk eens Etten-Leur voorbij reizen. Echt ben ik nou zo slim of zijn ze bij NS nou zo dom. Oh en in plaats van 4 treinen Rotterdam - Eindhoven ben ik het verdomme onderhand teringzat om vanuit Roosendaal elke dag 2x 15 minuten te moeten overstappen richting Eindhoven. Dus extra IC Vlissingen - Eindhoven - Venlo/Maastricht alsjeblieft. Kan men in Zeeland ook weer eens met een normale IC reizen. | |
KnightSolaire | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:24 |
Voor die oplossingen heb je wel extra materieel nodig. Volgens mij wordt SLT al min of meer maximaal ingezet, dus het doortrekken van die Sprinter is ook niet zomaar te doen. Daarnaast moet het natuurlijk tussen de badslipperexpressen enzo passen allemaal en tussen de andere treinen. Mag ProRail weer aan knutselen wat wel of niet past. | |
Ireyon | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:29 |
Extra materieel kan prima uit de randstad worden gehaald waar overdag constant lege treinen tussen Utrecht en Den Haag / Rotterdam pendelen ![]() RIKUS!! DOE WAT AAN DAT WALGELIJKE RANDSTADFAVORITISME | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:34 |
Not to mention de kwartierlijkse sprinters Dordt - Den Haag. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:35 |
Drama die slt's. Ik ging vorig jaar elke dag van Den Haag Moerwijk naar Schiedam. Een hel kan ik je zeggen. Die slt's zijn niet gemaakt voor Nederlanders. | |
Ireyon | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:37 |
Iedere passagier die in de hoge vis-a-vis tegenover iemand heeft gezeten kan dat beamen. Lekker met je knie in het kruis van de persoon tegenover je. | |
derLudolf | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:38 |
Nederland stopt toch voorbij Amersfoort?:+ | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:39 |
Als het nou een wulpse dame is met een rokje en een nat slipje, maar meestal is het drama wat er tegenover je zit. (als je al uberhaupt kan zitten). | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:40 |
Nee klopt. Er rijdt dan ook 98 % SGM, 1 % DDZ en 1 % SLT ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:41 |
Tegenwoordig wel, vorig jaar was het integraal SLT. Dan zit ik nog liever in de RandstadRail tussen Rotterdam en Den Haag, dat zit een stuk beter. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:42 |
Ik heb vandaag in SGM, ICM, VIRM en FBMZ gezeten ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:42 |
Die hoge vis-a-vis is idd een ramp. Ik heb dan ook nog vrienden die daar vrijwillig gingen zitten, was gezellig met z'n vieren. ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:43 |
Je bent in Brussel geweest? ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:43 |
FBMZ? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:43 |
Nee die pimpelrijtuigs. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:44 |
Bimz weet ik veel zoiets | |
GlennQuagmire | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:44 |
Pimpelrestauratie is WRmz, tweede klassen is Bpmz | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:46 |
En nog wat afwijking. Hier de hele samenstelling ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:46 |
ook goed. Die dus. | |
GlennQuagmire | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:46 |
Ja, had geen zin om dat allemaal te posten | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:48 |
Jullie wisten ook wel dat ik met VIRM, ICM en SGM nooit in FBMZ terecht kon komen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:49 |
Ik wel, maar wilde jullie kennis testen. ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 juli 2014 @ 18:52 |
Echt wel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 juli 2014 @ 19:06 |
Sneeuw ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 19:59 |
Een getrokken trein. Dat dit kan in Nederland ![]() | |
Ireyon | dinsdag 1 juli 2014 @ 20:18 |
Waar is Rikus nou als je 'm nodig hebt | |
boriq | dinsdag 1 juli 2014 @ 20:22 |
Als ze toch bezig zijn in de tweede kamer met onderzoeken (Kamermeerderheid voor onderzoek reistijdverbetering trein), kunnen ze er nog wel één bij aanplakken. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 20:52 |
Die foto is ook zo mooi actueel: http://www.lc.nl/frieslan(...)reinen-17323313.html | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 20:59 |
Godverdomme, gestrand in Visé (of all places) omdat een of andere mongool het een goed idee vond om voor de trein te springen ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2014 21:01:29 ] | |
Yreal | dinsdag 1 juli 2014 @ 21:13 |
Kankerbos ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 juli 2014 @ 21:28 |
Geveerde stoelen, heb ik iemand ooit horen vertellen? | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 21:28 |
Dat soort mensen moeten dood. oh wacht ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 juli 2014 @ 21:29 |
Boeien, ik zat in die vertraagde. | |
KnightSolaire | dinsdag 1 juli 2014 @ 21:45 |
Rijdt die niet ergens in Argentinië ofzo tegenwoordig? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 juli 2014 @ 21:52 |
Nee, daar staan ze stil, net als in een groot deel van Polen. In Roemenië rijden ze nog wel volop. Ook het station ziet er tegenwoordig 'iets' anders uit | |
#ANONIEM | dinsdag 1 juli 2014 @ 23:23 |
Iemand interesse in de tijdschriften "op de rails" van 2011 2012 en 2013? [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 00:03:06 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 juli 2014 @ 23:58 |
2 Vraagjes, is er nog een vervolg gekomen, op het REWE aanbod? voor de DB? iets anders leuks? En vanaf wanneer gaat de Brusselaar rijden via Breda? | |
derLudolf | dinsdag 1 juli 2014 @ 23:59 |
Ik hoef geen blaadjes op de rails | |
JDude | woensdag 2 juli 2014 @ 00:02 |
Ongetwijfeld niet voor er weer zes perronsporen beschikbaar zijn. | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 00:03 |
Speciale edit voor jou | |
dennistd | woensdag 2 juli 2014 @ 00:03 |
Op de Rails is anders een heel interessant blad ![]() Van het nummer van deze maand zijn een aantal pagina's gratis te bekijken: http://issuu.com/opderails/docs/odr2014-06 | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 00:26 |
Niet dat ik weet. December 2016 | |
Pino112 | woensdag 2 juli 2014 @ 00:49 |
Iemand toevallig nog een couponcode voor de Spoordeelwinkel? ![]() | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 00:51 |
voor wat? | |
Pino112 | woensdag 2 juli 2014 @ 00:52 |
Twee nachten Den Haag, staat onder de bestelling dat je een couponcode of kortingscode kan invoeren. | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 00:54 |
ah, die heb ik niet | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 01:01 |
Ik kom al dagelijks in Den Haag. Hoef er echt niet 2 nachten door te brengen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 06:38 |
Jawel man, in het nachtleven. Den Haag heeft heel veel kroegjes die 'verstopt' zitten. Of dat je er langs loopt en nooit naar binnen gaat. Die kroegjes zijn echt heel tof. Ik heb de beste tijd gehad toen ik in Den Haag woonde ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 07:13 |
vol | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 07:13 |
echt wel ![]() |