abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2014 @ 08:14:32 #1
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141714291



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

:)
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  maandag 30 juni 2014 @ 08:15:21 #2
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141714296
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 07:31 schreef greavy het volgende:
Het gaat lekker bij de Belgen, en vooral Wallonië.
Vanaf Charleroi hebben nog maar 2(!!!) treinen gereden, te weten een Thalys naar Parijs en één P-trein richting Brussel. Het is daar een zootje, station is overvol.
Ook zijn er stations (ook IC-stations) waar nog geen trein heeft vertrokken!
In Vlaanderen is het leed kleiner.
Stond net met mijn koffertje of Brussel-Centraal, kon ik mooi weer terug :').
Kut NMBS :r
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  maandag 30 juni 2014 @ 08:19:52 #3
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_141714319
Kapotte meuk Breda-Tilburg staat inmiddels ook tussen de verstoringen zie ik. Sprinters zijn geschrapt.

Oh, en de lolbroek-conducteur die omriep dat ik de sprinter naar Eindhoven nog kon halen: als je nou zoals gewoonlijk naast de machinist was gaan zitten, dan had je 'm misschien nog net weg kunnen zien rijden :r.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 30 juni 2014 @ 08:32:36 #4
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141714414
NS deelt in Utrecht chocolaatjes uit om leugens te verkopen.
"Vanaf 9 juli checken alle treinreizigers in en uit". Alle?
  maandag 30 juni 2014 @ 08:38:16 #5
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_141714456
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:32 schreef ReisT het volgende:
NS deelt in Utrecht chocolaatjes uit om leugens te verkopen.
"Vanaf 9 juli checken alle treinreizigers in en uit". Alle?
Zwartrijders uitgezonderd natuurlijk.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_141714491
quote:
6s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:38 schreef JDude het volgende:

[..]

Zwartrijders uitgezonderd natuurlijk.
zwartrijden _O_
  maandag 30 juni 2014 @ 08:42:23 #7
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141714492
Ik hoef lekker niet in te checken met mijn abbonnement.
pi_141714579
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:32 schreef ReisT het volgende:
NS deelt in Utrecht chocolaatjes uit om leugens te verkopen.
"Vanaf 9 juli checken alle treinreizigers in en uit". Alle?
waar staan ze trouwens? Kan wel wat suiker gebruiken..
pi_141714625
Al twee vanaf Charleroi. Hoeveel gaan er normaal dan, drie?
  maandag 30 juni 2014 @ 09:05:07 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141714670
StationschefBMO twitterde op zondag 29-06-2014 om 23:22:32 Een seinhuis blokkeren is eigenlijk toegeven dat er te weinig mensen mee staken, en zo dan maar de boel saboteren. reageer retweet
NMBS twitterde op maandag 30-06-2014 om 09:01:59 Update 9u00: In Vlaanderen slechts enkele treinen. In Wallonië verwachten we de hele dag nagenoeg geen verkeer. #NMBS reageer retweet
Achterlijk stel neukfouten :r :r
pi_141714684
Walgelijk kutvolk is het ook.
  maandag 30 juni 2014 @ 09:09:34 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141714718
Ik zag een artikel van metro, NS speelt op safe met nieuwe snelle treinen, maar zoals we van de journalistiek gewend zijn staan er de nodige klok-klepel-verhalen in. :')
  PR/Manusje van alles maandag 30 juni 2014 @ 09:18:25 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_141714828
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:09 schreef James1988 het volgende:
Ik zag een artikel van metro, NS speelt op safe met nieuwe snelle treinen, maar zoals we van de journalistiek gewend zijn staan er de nodige klok-klepel-verhalen in. :')
Reistijden worden langer noh!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_141714854
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:09 schreef James1988 het volgende:
Ik zag een artikel van metro, NS speelt op safe met nieuwe snelle treinen, maar zoals we van de journalistiek gewend zijn staan er de nodige klok-klepel-verhalen in. :')
terecht lijkt mij. Nergens goed voor om een tweede v250 drama te hebben om 2 minuten korter over Amsterdam > Utrecht te doen.
  maandag 30 juni 2014 @ 09:24:20 #15
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_141714903
In de hoofdstad is men ondertussen ook lekker bezig, aangezien de lokale partijen daar de metro willen verlengen tot Schiphol. De Rijksoverheid wil helaas voor ze niet meebetalen, vanwege een te hoog kostenplaatje en een te lage reizigersprognose. Dat laatste is ook niet zo gek als de verwachting bestaat dat de trein 10 minuten sneller blijft dan de metro vanaf Amsterdam Zuid. Toch wil D66 stemmen in de gemeenteraad over deze verlenging. :') :') :')

Schiphol krijgt geen metro
pi_141714966
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:24 schreef boriq het volgende:
In de hoofdstad is men ondertussen ook lekker bezig, aangezien de lokale partijen daar de metro willen verlengen tot Schiphol. De Rijksoverheid wil helaas voor ze niet meebetalen, vanwege een te hoog kostenplaatje en een te lage reizigersprognose. Dat laatste is ook niet zo gek als de verwachting bestaat dat de trein 10 minuten sneller blijft dan de metro vanaf Amsterdam Zuid. Toch wil D66 stemmen in de gemeenteraad over deze verlenging. :') :') :')

Schiphol krijgt geen metro
En je moet van goede huize komen als straks PHS draait om ook frequenter te gaan rijden tussen Schiphol, Zuid en Duivendrecht/Bijlmer..
  maandag 30 juni 2014 @ 09:30:19 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141714979
Verrek, ik hoor Tuffy vertraging omroepen voor de IC naar Brussel. Helaas zegt ze er niet bij dat die trein niet verder rijdt dan Antwerpen. Volgens OVtijden rijdt die Benelux met twee locs. (de achterste rijdt mee als dood gewicht) :s)
pi_141715148
Ik reis met veel plezier met de trein en ben erg geïnteresseerd in zaken als de OV-chipkaart. Het lijkt me leuk om er met mensen over te praten. :)

Zit ik in het juiste topic?
  maandag 30 juni 2014 @ 09:41:33 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141715156
Jazeker, wees welkom.
pi_141715176
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:41 schreef James1988 het volgende:
Jazeker, wees welkom.
*O*
Thanks!
  maandag 30 juni 2014 @ 09:50:28 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141715306
RuRailways twitterde op maandag 30-06-2014 om 09:49:05 Freight train station at night in Maschen, the biggest marshalling yard in Europe. #rurailways #train #station http://t.co/QY2gSB5gfI reageer retweet
pi_141715372
quote:
13s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:05 schreef James1988 het volgende:
StationschefBMO twitterde op zondag 29-06-2014 om 23:22:32 Een seinhuis blokkeren is eigenlijk toegeven dat er te weinig mensen mee staken, en zo dan maar de boel saboteren. reageer retweet
NMBS twitterde op maandag 30-06-2014 om 09:01:59 Update 9u00: In Vlaanderen slechts enkele treinen. In Wallonië verwachten we de hele dag nagenoeg geen verkeer. #NMBS reageer retweet
Achterlijk stel neukfouten :r :r
In De Morgen een fijn opiniestuk over de stakingen, geschreven door de zoon van wat blijkbaar een van de grote stakingsleiders van weleer was. Zijn pleidooi: Laat het NMBS personeel maar stemmen over de staking en pas bij een voldoende meerderheid de staking door laten gaan:

quote:
Als een stemming verplicht is, zullen de vakbonden campagne moeten voeren om een voldoende groot draagvlak te vinden voor hun acties. En dan zullen ze ook meteen weten of hun acties gedragen zijn bij het personeel of niet. Met andere woorden of de actie legitiem is of niet. Dat zal ook bij de vakbonden een nieuwe dynamiek creëren, en dan kunnen ze hopelijk eens afstappen van het barricadesyndicalisme van de vorige eeuw.
Hele artikel hier: http://www.demorgen.be/dm(...)rs-minder-zijn.dhtml

Als ik het zo lees lijken die stakingen meer gevolg van een handjevol vakbondsmannetjes met geldingsdrang dan van ontevreden spoorpersoneel.
  maandag 30 juni 2014 @ 09:59:59 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141715484
quote:
13s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:05 schreef James1988 het volgende:
StationschefBMO twitterde op zondag 29-06-2014 om 23:22:32 Een seinhuis blokkeren is eigenlijk toegeven dat er te weinig mensen mee staken, en zo dan maar de boel saboteren. reageer retweet
NMBS twitterde op maandag 30-06-2014 om 09:01:59 Update 9u00: In Vlaanderen slechts enkele treinen. In Wallonië verwachten we de hele dag nagenoeg geen verkeer. #NMBS reageer retweet
Achterlijk stel neukfouten :r :r
Omdat in Vlaanderen zeer beperkt gestaakt word, hebben ze daar seinhuizen bezet. Wallonië ook een paar, maar daar staakte het meeste volk al. Op de stations roept men om 'ga naar huis, dit heeft geen nut meer om te wachten'
  maandag 30 juni 2014 @ 10:02:56 #24
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141715539
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:40 schreef robin007bond het volgende:
Ik reis met veel plezier met de trein en ben erg geïnteresseerd in zaken als de OV-chipkaart. Het lijkt me leuk om er met mensen over te praten. :)

Zit ik in het juiste topic?
Of het leuk wordt, valt te bezien :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juni 2014 @ 10:11:48 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141715678
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Omdat in Vlaanderen zeer beperkt gestaakt word, hebben ze daar seinhuizen bezet. Wallonië ook een paar, maar daar staakte het meeste volk al. Op de stations roept men om 'ga naar huis, dit heeft geen nut meer om te wachten'
Echt belachelijk. Als je staakt dan zou je er op zijn minst voor moeten zorgen dat mensen die wel gewoon willen werken er niet te veel hinder van ondervinden.

Door dan maar de seinhuizen te bezetten krijg je de publieke opinie tegen je.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 juni 2014 @ 10:34:35 #26
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141716157
Vrij triest om mensen die wel willen werken te verhinderen hun werk uit te voeren.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141716733
Dat is juist het idee van staken, publiek treffen en daardoor de tegenwerkende partij sneller overstag te laten gaan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juni 2014 @ 11:03:36 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141716859
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:58 schreef b2py het volgende:
Dat is juist het idee van staken, publiek treffen en daardoor de tegenwerkende partij sneller overstag te laten gaan.
klopt, maar toch niet met 20 man als de andere 7000 wel willen werken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 juni 2014 @ 11:08:25 #29
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_141716983
Zucht, spoorbomen zijn nooit voor niks gesloten

http://www.omroepbrabant.(...)+de+schrik+vrij.aspx
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_141717003
Ja natuurlijk wel, je wilt toch zoveel mogelijk mensen treffen. Als de kranten morgen koppen 5% van treinen reed niet is dat veel minder imponerend dan 95% van de treinen reed niet..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juni 2014 @ 11:12:42 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141717088
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:09 schreef b2py het volgende:
Ja natuurlijk wel, je wilt toch zoveel mogelijk mensen treffen. Als de kranten morgen koppen 5% van treinen reed niet is dat veel minder imponerend dan 95% van de treinen reed niet..
het gaat erom dat het in Vlaanderen maar een heel klein groepje stakers is ten opzichte van de grote meerderheid die wel wil werken. Op zulke momenten moet je als stakers ook je plaats kennen en niet alsnog alles koste wat het kost plat gooien.

Ik ben niet tegen een staking, maar als de meerderheid er niet achter staat dan moet je daar toch rekening mee houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 juni 2014 @ 11:17:22 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141717211
Het is gewoon idioot dat ze in Vlaanderen de seinhuizen maar gaan bezetten 'want daar staakt bijna niemand'.
Zoals er nu wel meer geroepen wordt, laat de politie die seinhuizen vrij maken.
  maandag 30 juni 2014 @ 11:22:01 #33
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_141717334
"Vervangen papieren treinkaartje door duurder broertje onaanvaardbaar."

Voor Beter OV is fel gekant tegen de voor 9 juli afgekondigde tariefmaatregelen, waarvan de vervanging van het papieren treinkaartje door een duurder toeslagkaartje het belangrijkste is. Een belangrijk adviesdocument is door de betrokkenen vier maanden onder de pet gehouden, waardoor de mogelijkheid om eerder te reageren is getraineerd, de tariefbescherming voor de reiziger komt door de maatregel te vervallen en er zijn nog diverse andere argumenten tegen het afschaffen van de papieren kaartjes.

De zeer uitvoerige brief aan Mansveld en Huges lees je hier:

http://www.voorbeterov.nl/140630a.php
  maandag 30 juni 2014 @ 11:25:08 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141717432
Bij stakingen bij de spoorwegen in België:
Gemiddeld 22% van de werknemers NMBS willen staken. De andere 78% wordt maar geblokkeerd 'om het effect te vergroten'.
  maandag 30 juni 2014 @ 11:32:58 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141717599
Oh, ik zag op Twitter van NMBS dat men geen geld terug krijgt 'want overmacht'.
  maandag 30 juni 2014 @ 12:03:43 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141718283
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:17 schreef greavy het volgende:
Het is gewoon idioot dat ze in Vlaanderen de seinhuizen maar gaan bezetten 'want daar staakt bijna niemand'.
Zoals er nu wel meer geroepen wordt, laat de politie die seinhuizen vrij maken.
Sowieso, het gaat om een conflict binnen NMBS. Door Infrabels seinhuizen te bezetten worden ook andere operator (de goederenboeren) gehinderd. Waarom dienen die geen schadeclaim in bij ACOD?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juni 2014 @ 12:18:57 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141718750
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sowieso, het gaat om een conflict binnen NMBS. Door Infrabels seinhuizen te bezetten worden ook andere operator (de goederenboeren) gehinderd. Waarom dienen die geen schadeclaim in bij ACOD?
Ik denk dat daar wel voorzichtig over gedacht wordt of ze moeten onderhands iets kunnen regelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_141719789
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sowieso, het gaat om een conflict binnen NMBS. Door Infrabels seinhuizen te bezetten worden ook andere operator (de goederenboeren) gehinderd. Waarom dienen die geen schadeclaim in bij ACOD?
Daar handelen ze niet mee. In principe claimt goederenboer bij infrastructuurbeheerder/capaciteitverdeler en die speelt hem door naar de derde partij. Zo gaan de facturen van de NS bussen in het weekend van de busboer naar NS, en die gaan 1 op 1 door naar Prorail..
pi_141719901
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:09 schreef b2py het volgende:
Ja natuurlijk wel, je wilt toch zoveel mogelijk mensen treffen. Als de kranten morgen koppen 5% van treinen reed niet is dat veel minder imponerend dan 95% van de treinen reed niet..
Er is een groot verschil tussen staken voor iets wat in je eigen belang is en de boel moedwillig traineren natuurlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:31:54 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141722852
Blokpost Brussel Zuid én blokpost Brussel Noord zijn beide bezet. Ook zitten er stakers op de sporen rondom de NZV. De NZV is dus grotendeels onbereikbaar bij Brussel. Heel mondjesmaat kan er een trein door.

Antwerpen Berchem was ook gestremd door stakers op de sporen, maar die seinpost is niet bezet. Deel van de sporen ook weer vrij.
pi_141723188
ME erbij en leegvegen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_141723216
Hoe zit het eigenlijk met die staking rond Parijs?
pi_141723296
Mij lijkt het beleid daarbij simpel, sporenlopers zijn sporenlopers, ook al hebben ze een baan bij de NMBS. Politie erbij en weghalen.

Of gewoon een oude locomotief pakken en door de tunnel gaan rijden. Dan gaan ze wel weg.

Ik ben ook totaal niet gefrustreerd hoor. Ik moest eigenlijk naar Leuven toe vandaag. Totaal niet gefrustreerd hoor. :)
  maandag 30 juni 2014 @ 15:36:17 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141725073
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
ME erbij en leegvegen.
Dit dus. Helaas zien de Belgen staken als een manier om stoom af te blazen...
pi_141725215
De foto's van het uitzicht van de machinist vind ik echt mooi. Lijkt me een mooi gezicht om de trein echt zo over het spoor zelf te zien rijden. :)
  maandag 30 juni 2014 @ 16:00:00 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141726015
Stakingsstatistieken van vandaag bij de België:

Wallonië: 46% van de treinbegeleiders staakt, 36% van de treinbestuurders staakt
Vlaanderen: 22% van de treinbegeleiders staakt, 15% van de treinbestuurders staakt.
Brussel: 44% van de treinbegeleiders staakt, 3% van de treinbestuurders staakt

Vlaanderen staken de minste mensen, maar qua treinbestuurders kon je beter in Brussel zijn, want daar was 97% naar het werk gekomen. Helaas wordt het werkwillende personeel enorm gehinderd.
Deze getallen komen omdat alleen de ACOD staakt, en de andere 3 bonden niet.
pi_141726183
Als er door zo'n minderheid héél het land lam ligt, dan kunnen we alleen maar concluderen dat er iets gruwelijk fout zit bij die vakbonden. Hopelijk zitten er wat gaten in de wetten waardoor die vakbonden voor de rechter gedaagd en geëlimineerd kunnen worden. :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juni 2014 @ 16:08:03 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141726282
mja, elimineren gaat dan weer te ver, maar hopelijk kan er voor gezorgd worden dat ze de collega's die wel willen werken minder tot last zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 30 juni 2014 @ 16:10:13 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141726338
Met het blokkeren van seinhuizen vind ik het eigenlijk een soort van afpersing: je betaalt ons (lees: de leden van de vakbond) meer, en anders zorgen wij ervoor dat je geen trein meer kunt laten rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 30 juni 2014 @ 16:10:42 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141726359
Getallen zijn door een persvoorlichter van NMBS zelf verteld aan de pers.

Helaas is de aanhang van de ACOD van het type "Wij staken, jullie niet werken". Die blokkeren waar het maar kan. En de ACOD zelf prijst dit juist extra aan ...

Oh, dit is inmiddels de 92e vakbondsactie bij de NMBS in de afgelopen 5 jaar... Niet alles heeft tot een (grote) staking geleid, maar dit is wel weer opmerkelijk hoog.

TTB:
quote:
‘Het feit dat de andere vakbonden niet meedoen, ondergraaft de noodzaak voor deze staking volledig. TreinTramBus erkent het recht op stakingen, maar vraagt ook aandacht voor het recht op werken. Het recht op staken eindigt, waar het de vrijheid van werken niet meer erkent’, zegt Stefan Stynen, voorzitter van TreinTramBus, de Bond voor Trein-, Tram- en Busgebruikers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')