ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op maandag 30 juni 2014 07:31 schreef greavy het volgende: Het gaat lekker bij de Belgen, en vooral Wallonië. Vanaf Charleroi hebben nog maar 2(!!!) treinen gereden, te weten een Thalys naar Parijs en één P-trein richting Brussel. Het is daar een zootje, station is overvol. Ook zijn er stations (ook IC-stations) waar nog geen trein heeft vertrokken! In Vlaanderen is het leed kleiner.
Stond net met mijn koffertje of Brussel-Centraal, kon ik mooi weer terug . Kut NMBS
Kapotte meuk Breda-Tilburg staat inmiddels ook tussen de verstoringen zie ik. Sprinters zijn geschrapt.
Oh, en de lolbroek-conducteur die omriep dat ik de sprinter naar Eindhoven nog kon halen: als je nou zoals gewoonlijk naast de machinist was gaan zitten, dan had je 'm misschien nog net weg kunnen zien rijden .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 30 juni 2014 08:32 schreef ReisT het volgende: NS deelt in Utrecht chocolaatjes uit om leugens te verkopen. "Vanaf 9 juli checken alle treinreizigers in en uit". Alle?
Zwartrijders uitgezonderd natuurlijk.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 30 juni 2014 08:32 schreef ReisT het volgende: NS deelt in Utrecht chocolaatjes uit om leugens te verkopen. "Vanaf 9 juli checken alle treinreizigers in en uit". Alle?
waar staan ze trouwens? Kan wel wat suiker gebruiken..
In de hoofdstad is men ondertussen ook lekker bezig, aangezien de lokale partijen daar de metro willen verlengen tot Schiphol. De Rijksoverheid wil helaas voor ze niet meebetalen, vanwege een te hoog kostenplaatje en een te lage reizigersprognose. Dat laatste is ook niet zo gek als de verwachting bestaat dat de trein 10 minuten sneller blijft dan de metro vanaf Amsterdam Zuid. Toch wil D66 stemmen in de gemeenteraad over deze verlenging.
Op maandag 30 juni 2014 09:24 schreef boriq het volgende: In de hoofdstad is men ondertussen ook lekker bezig, aangezien de lokale partijen daar de metro willen verlengen tot Schiphol. De Rijksoverheid wil helaas voor ze niet meebetalen, vanwege een te hoog kostenplaatje en een te lage reizigersprognose. Dat laatste is ook niet zo gek als de verwachting bestaat dat de trein 10 minuten sneller blijft dan de metro vanaf Amsterdam Zuid. Toch wil D66 stemmen in de gemeenteraad over deze verlenging.
Verrek, ik hoor Tuffy vertraging omroepen voor de IC naar Brussel. Helaas zegt ze er niet bij dat die trein niet verder rijdt dan Antwerpen. Volgens OVtijden rijdt die Benelux met twee locs. (de achterste rijdt mee als dood gewicht)
In De Morgen een fijn opiniestuk over de stakingen, geschreven door de zoon van wat blijkbaar een van de grote stakingsleiders van weleer was. Zijn pleidooi: Laat het NMBS personeel maar stemmen over de staking en pas bij een voldoende meerderheid de staking door laten gaan:
quote:
Als een stemming verplicht is, zullen de vakbonden campagne moeten voeren om een voldoende groot draagvlak te vinden voor hun acties. En dan zullen ze ook meteen weten of hun acties gedragen zijn bij het personeel of niet. Met andere woorden of de actie legitiem is of niet. Dat zal ook bij de vakbonden een nieuwe dynamiek creëren, en dan kunnen ze hopelijk eens afstappen van het barricadesyndicalisme van de vorige eeuw.
Omdat in Vlaanderen zeer beperkt gestaakt word, hebben ze daar seinhuizen bezet. Wallonië ook een paar, maar daar staakte het meeste volk al. Op de stations roept men om 'ga naar huis, dit heeft geen nut meer om te wachten'
Op maandag 30 juni 2014 09:40 schreef robin007bond het volgende: Ik reis met veel plezier met de trein en ben erg geïnteresseerd in zaken als de OV-chipkaart. Het lijkt me leuk om er met mensen over te praten.
Zit ik in het juiste topic?
Of het leuk wordt, valt te bezien
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Omdat in Vlaanderen zeer beperkt gestaakt word, hebben ze daar seinhuizen bezet. Wallonië ook een paar, maar daar staakte het meeste volk al. Op de stations roept men om 'ga naar huis, dit heeft geen nut meer om te wachten'
Echt belachelijk. Als je staakt dan zou je er op zijn minst voor moeten zorgen dat mensen die wel gewoon willen werken er niet te veel hinder van ondervinden.
Door dan maar de seinhuizen te bezetten krijg je de publieke opinie tegen je.
Op maandag 30 juni 2014 10:58 schreef b2py het volgende: Dat is juist het idee van staken, publiek treffen en daardoor de tegenwerkende partij sneller overstag te laten gaan.
klopt, maar toch niet met 20 man als de andere 7000 wel willen werken?
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Ja natuurlijk wel, je wilt toch zoveel mogelijk mensen treffen. Als de kranten morgen koppen 5% van treinen reed niet is dat veel minder imponerend dan 95% van de treinen reed niet..
Op maandag 30 juni 2014 11:09 schreef b2py het volgende: Ja natuurlijk wel, je wilt toch zoveel mogelijk mensen treffen. Als de kranten morgen koppen 5% van treinen reed niet is dat veel minder imponerend dan 95% van de treinen reed niet..
het gaat erom dat het in Vlaanderen maar een heel klein groepje stakers is ten opzichte van de grote meerderheid die wel wil werken. Op zulke momenten moet je als stakers ook je plaats kennen en niet alsnog alles koste wat het kost plat gooien.
Ik ben niet tegen een staking, maar als de meerderheid er niet achter staat dan moet je daar toch rekening mee houden.
Het is gewoon idioot dat ze in Vlaanderen de seinhuizen maar gaan bezetten 'want daar staakt bijna niemand'. Zoals er nu wel meer geroepen wordt, laat de politie die seinhuizen vrij maken.
"Vervangen papieren treinkaartje door duurder broertje onaanvaardbaar."
Voor Beter OV is fel gekant tegen de voor 9 juli afgekondigde tariefmaatregelen, waarvan de vervanging van het papieren treinkaartje door een duurder toeslagkaartje het belangrijkste is. Een belangrijk adviesdocument is door de betrokkenen vier maanden onder de pet gehouden, waardoor de mogelijkheid om eerder te reageren is getraineerd, de tariefbescherming voor de reiziger komt door de maatregel te vervallen en er zijn nog diverse andere argumenten tegen het afschaffen van de papieren kaartjes.
De zeer uitvoerige brief aan Mansveld en Huges lees je hier:
Bij stakingen bij de spoorwegen in België: Gemiddeld 22% van de werknemers NMBS willen staken. De andere 78% wordt maar geblokkeerd 'om het effect te vergroten'.
Op maandag 30 juni 2014 11:17 schreef greavy het volgende: Het is gewoon idioot dat ze in Vlaanderen de seinhuizen maar gaan bezetten 'want daar staakt bijna niemand'. Zoals er nu wel meer geroepen wordt, laat de politie die seinhuizen vrij maken.
Sowieso, het gaat om een conflict binnen NMBS. Door Infrabels seinhuizen te bezetten worden ook andere operator (de goederenboeren) gehinderd. Waarom dienen die geen schadeclaim in bij ACOD?
Sowieso, het gaat om een conflict binnen NMBS. Door Infrabels seinhuizen te bezetten worden ook andere operator (de goederenboeren) gehinderd. Waarom dienen die geen schadeclaim in bij ACOD?
Ik denk dat daar wel voorzichtig over gedacht wordt of ze moeten onderhands iets kunnen regelen
Sowieso, het gaat om een conflict binnen NMBS. Door Infrabels seinhuizen te bezetten worden ook andere operator (de goederenboeren) gehinderd. Waarom dienen die geen schadeclaim in bij ACOD?
Daar handelen ze niet mee. In principe claimt goederenboer bij infrastructuurbeheerder/capaciteitverdeler en die speelt hem door naar de derde partij. Zo gaan de facturen van de NS bussen in het weekend van de busboer naar NS, en die gaan 1 op 1 door naar Prorail..
Op maandag 30 juni 2014 11:09 schreef b2py het volgende: Ja natuurlijk wel, je wilt toch zoveel mogelijk mensen treffen. Als de kranten morgen koppen 5% van treinen reed niet is dat veel minder imponerend dan 95% van de treinen reed niet..
Er is een groot verschil tussen staken voor iets wat in je eigen belang is en de boel moedwillig traineren natuurlijk.
Blokpost Brussel Zuid én blokpost Brussel Noord zijn beide bezet. Ook zitten er stakers op de sporen rondom de NZV. De NZV is dus grotendeels onbereikbaar bij Brussel. Heel mondjesmaat kan er een trein door.
Antwerpen Berchem was ook gestremd door stakers op de sporen, maar die seinpost is niet bezet. Deel van de sporen ook weer vrij.
Wallonië: 46% van de treinbegeleiders staakt, 36% van de treinbestuurders staakt Vlaanderen: 22% van de treinbegeleiders staakt, 15% van de treinbestuurders staakt. Brussel: 44% van de treinbegeleiders staakt, 3% van de treinbestuurders staakt
Vlaanderen staken de minste mensen, maar qua treinbestuurders kon je beter in Brussel zijn, want daar was 97% naar het werk gekomen. Helaas wordt het werkwillende personeel enorm gehinderd. Deze getallen komen omdat alleen de ACOD staakt, en de andere 3 bonden niet.
Als er door zo'n minderheid héél het land lam ligt, dan kunnen we alleen maar concluderen dat er iets gruwelijk fout zit bij die vakbonden. Hopelijk zitten er wat gaten in de wetten waardoor die vakbonden voor de rechter gedaagd en geëlimineerd kunnen worden.
Met het blokkeren van seinhuizen vind ik het eigenlijk een soort van afpersing: je betaalt ons (lees: de leden van de vakbond) meer, en anders zorgen wij ervoor dat je geen trein meer kunt laten rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Getallen zijn door een persvoorlichter van NMBS zelf verteld aan de pers.
Helaas is de aanhang van de ACOD van het type "Wij staken, jullie niet werken". Die blokkeren waar het maar kan. En de ACOD zelf prijst dit juist extra aan ...
Oh, dit is inmiddels de 92e vakbondsactie bij de NMBS in de afgelopen 5 jaar... Niet alles heeft tot een (grote) staking geleid, maar dit is wel weer opmerkelijk hoog.
TTB:
quote:
‘Het feit dat de andere vakbonden niet meedoen, ondergraaft de noodzaak voor deze staking volledig. TreinTramBus erkent het recht op stakingen, maar vraagt ook aandacht voor het recht op werken. Het recht op staken eindigt, waar het de vrijheid van werken niet meer erkent’, zegt Stefan Stynen, voorzitter van TreinTramBus, de Bond voor Trein-, Tram- en Busgebruikers.
Op maandag 30 juni 2014 16:04 schreef Sandrvich het volgende: Als er door zo'n minderheid héél het land lam ligt, dan kunnen we alleen maar concluderen dat er iets gruwelijk fout zit bij die vakbonden. Hopelijk zitten er wat gaten in de wetten waardoor die vakbonden voor de rechter gedaagd en geëlimineerd kunnen worden.
Op maandag 30 juni 2014 16:08 schreef Peterselieman het volgende: mja, elimineren gaat dan weer te ver, maar hopelijk kan er voor gezorgd worden dat ze de collega's die wel willen werken minder tot last zijn
Dat is waar, ik doel dan ook vooral op de vakbonden die zich misdragen en bij iedere hersenscheet van NMBS/Infrabel meteen het bijltje er bij neergooien.
Op maandag 30 juni 2014 16:10 schreef dennistd het volgende: Met het blokkeren van seinhuizen vind ik het eigenlijk een soort van afpersing: je betaalt ons (lees: de leden van de vakbond) meer, en anders zorgen wij ervoor dat je geen trein meer kunt laten rijden.
Deze staking is, omdat de ACOD vind dat er 4.000 banen bij moeten bij het rijdend personeel. De onderhandelingen lopen nog 'zoals gepland' aldus de andere vakbonden, waardoor de andere vakbonden niet meedoen aan de staking.
Oh. Men heeft de Athus-Meuse, de bocht bij Ekeren en Montzen ook bezet. Er is in België bijna geen goederenverkeer mogelijk ook, tot woede van NMBSB-Logistics en enkele privaten zoals CrossRail. Daar staakt namelijk niemand ...
Handig dat er nu meer DDZ-zesjes komen, maar voor enkele treinen helpt dat niet, want die dingen mogen nu niet meer in sprinterdiensten ingezet worden omdat ze zo ongeveer nog trager optrekken dan VIRM.
Wat had je dan verwacht? Dat een DDZ6 sneller was dan VIRM? DDZ6 is ook niet voor de Sprinters gekomen, maar voor de IC's. OA op Den Haag - Venlo is DDZ6 gepland, want DDZ8 is daar soms teveel, en DDZ4 te weinig. DDZ6 is een perfect maatje voor diverse treinen. In de spits maak je er dan DDZ10 van.
DDZ6 is ook niet voor de Sprinters gekomen, maar voor de IC's. OA op Den Haag - Venlo is DDZ6 gepland, want DDZ8 is daar soms teveel, en DDZ4 te weinig. DDZ6 is een perfect maatje voor diverse treinen. In de spits maak je er dan DDZ10 van.
klopt, maar je weet ook hoe goed bijsturing de treinstellen uit elkaar kan houden he
Op maandag 30 juni 2014 17:14 schreef Peterselieman het volgende: Handig dat er nu meer DDZ-zesjes komen, maar voor enkele treinen helpt dat niet, want die dingen mogen nu niet meer in sprinterdiensten ingezet worden omdat ze zo ongeveer nog trager optrekken dan VIRM.
Het staat Thalys vrij om de reiziger dure kaartjes aan te bieden naar Brussel, terwijl op het zelfde moment een kaartje voor de helft van de prijs naar Parijs kan worden geboekt. Dat laat staatssecretaris Mansveld weten in beantwoording op kamervragen.
Uit een steekproef van OV-Magazine bleek dat een kaartje met de Thalys naar Brussel tot twee keer zo duur is als een kaartje naar Parijs. De reiziger wordt echter niet actief op die mogelijkheid gewezen, waardoor deze vaak onnodig duur uit is. Deskundigen lieten al eerder weten dat de handelswijze van Thalys op gespannen voet staat met Europese regelgeving.
Mansveld laat de Kamer echter weten niets te kunnen doen, aangezien Thalys ‘een treinproduct [is] dat niet door nationale of Europese regels wordt gereguleerd’. http://www.ovmagazine.nl/(...)artjes-naar-brussel/
Welkom in de wereld van yield management, waar men probeert tickets op een zo optimale manier te verkopen. Dat zie je ook bij vluchten, hotelkamers en allerlei arrangementen en voorstellingen.
Op maandag 30 juni 2014 18:34 schreef James1988 het volgende: Welkom in de wereld van yield management, waar men probeert tickets op een zo optimale manier te verkopen. Dat zie je ook bij vluchten, hotelkamers en allerlei arrangementen en voorstellingen.
Niet alleen daar! "Operationele kosten moeten naar beneden!!! OK! Iedereen eruit en oursourcen maar, operationele kosten zijn nu 20% lager WOOHOO "
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik zei van de week op OVNL iets van "Wallonië is ook maar het Albanië van het westen." Gelijk zo'n zuiderbuur finaal in de gordijnen ditdat alles Compleet aan de werkelijkheid voorbij gaand, maar oke
Op maandag 30 juni 2014 18:35 schreef Sandrvich het volgende: Kennelijk hebben er al meerdere mensen bij NS geklaagd over de slecht werkende Wifi, ze zijn er mee bezig aldus NS op Facebook.
Zo zo, nu al?
De vijf jaar aan eerdere klachten hebben de NS niet bereikt? Hoe zou dat toch komen
Op maandag 30 juni 2014 18:35 schreef Sandrvich het volgende: Kennelijk hebben er al meerdere mensen bij NS geklaagd over de slecht werkende Wifi, ze zijn er mee bezig aldus NS op Facebook.
NS zal wel een kut contract met T-Mobile hebben afgesloten..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik zei van de week op OVNL iets van "Wallonië is ook maar het Albanië van het westen." Gelijk zo'n zuiderbuur finaal in de gordijnen ditdat alles Compleet aan de werkelijkheid voorbij gaand, maar oke
Op maandag 30 juni 2014 18:35 schreef Sandrvich het volgende: Kennelijk hebben er al meerdere mensen bij NS geklaagd over de slecht werkende Wifi, ze zijn er mee bezig aldus NS op Facebook.
Op maandag 30 juni 2014 18:35 schreef Sandrvich het volgende: Kennelijk hebben er al meerdere mensen bij NS geklaagd over de slecht werkende Wifi, ze zijn er mee bezig aldus NS op Facebook.
Ik ben er best over te spreken sinds het 'internet in de trein' heet ipv tmobile.
Internet van de Zwolle Emmen is nog tikje beter, maar op beide kun je prima radio station streamen en facebooken
Ik had gisteren een netwerk dat "WiFI in de train" heette. Het zag er heel verdacht uit, maar uiteindelijk leek het wel allemaal te kloppen (inclusief de inlogpagina en alles)
Snel was het echter niet, heb het misschien 5 minuten gebruikt voor ik terugschakelde naar m'n eigen dataverbinding.
Op maandag 30 juni 2014 19:09 schreef James1988 het volgende: Ik had gisteren een netwerk dat "WiFI in de train" heette. Het zag er heel verdacht uit, maar uiteindelijk leek het wel allemaal te kloppen (inclusief de inlogpagina en alles)
Snel was het echter niet, heb het misschien 5 minuten gebruikt voor ik terugschakelde naar m'n eigen dataverbinding.
Zeker weten dat die te vertrouwen was? Die inlogpagina kunnen ze ook faken hè.
Zeker weten dat die te vertrouwen was? Die inlogpagina kunnen ze ook faken hè.
Alles is te faken, maar het zag er wel echt uit. Ook URL's klopten helemaal (inclusief de querystring). Het was overigens ook het enige netwerk in de trein, er was geen 'WiFi in de trein' te zien.
Alles is te faken, maar het zag er wel echt uit. Ook URL's klopten helemaal (inclusief de querystring). Het was overigens ook het enige netwerk in de trein, er was geen 'WiFi in de trein' te zien.
Toch zou ik zoiets hebben van "Seems legit" en het er niet op wagen ...
Tja, weet jij hoe het echt heet dan? Wie weet heb je alle tijd daarvoor verkeerd gezeten. Ik heb namelijk zowel 'Wifi in de trein' als 'WiFi in de trein' in mijn lijstje in de telefoon staan. Niet tegelijkertijd uiteraard dus ik vertrouw erop dat het goed komt. Zoveel spannends door ik ook niet op mijn telefoon...
Ik had gister een ICM'etje waar het WiFi ook niks deed... Inlogpagina kreeg je, maar als je ging inloggen, dan kreeg je 'pagina niet gevonden'-achtige foutmelding Op de mobiel log ik sowieso al niet meer in op het trein-wifi. KPN 3G is vaak sneller. Tablet gebruik ik met het wifi, en anders zet ik de hotspot op de telefoon aan.
Bij T-Mobile had ik ook wel eens dat die "Welkom bij de T-Mobile hotspot"-pagina niet wilde laden, maar sinds het "WiFi in de trein" is gaat heten kom ik altijd razendsnel op die bevestigingspagina!
Wat overigens niet betekent dat nu ook het internet razendsnel is, maar toch
Mansveld laat de Kamer echter weten niets te kunnen doen, aangezien Thalys ‘een treinproduct [is] dat niet door nationale of Europese regels wordt gereguleerd’. http://www.ovmagazine.nl/(...)artjes-naar-brussel/
ik moest lachen.
als zie ik niet in hoe je het wel zou moeten doen, dat de thalys buiten de regeltjes staat is wel een hele sterke
Op maandag 30 juni 2014 19:09 schreef James1988 het volgende: Ik had gisteren een netwerk dat "WiFI in de train" heette. Het zag er heel verdacht uit, maar uiteindelijk leek het wel allemaal te kloppen (inclusief de inlogpagina en alles)
Snel was het echter niet, heb het misschien 5 minuten gebruikt voor ik terugschakelde naar m'n eigen dataverbinding.
Op maandag 30 juni 2014 18:34 schreef James1988 het volgende: Welkom in de wereld van yield management, waar men probeert tickets op een zo optimale manier te verkopen. Dat zie je ook bij vluchten, hotelkamers en allerlei arrangementen en voorstellingen.
Ietsje goedkoper naar Brussel en je kunt dezelfde stoel tweemaal verkopen
Op maandag 30 juni 2014 15:39 schreef robin007bond het volgende: De foto's van het uitzicht van de machinist vind ik echt mooi. Lijkt me een mooi gezicht om de trein echt zo over het spoor zelf te zien rijden.
Is het ook Vooral als het mooi weer is. Die mooie vrouwen op de perrons, de natuur
Bij Arriva op de Noordelijke lijnen werkt het eigenlijk altijd wel. Toevallig van de week de sneltrein naar Leeuwarden werkte het niet. Bij het kopmaken in Leeuwarden snel de stotz even omgegooid, ik wilde via de radio naar Brazillië - Chili luisteren. Het was donders spannend
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2014 19:56:00 ]
Voor de mensen die tijd hebben een een beetje Duits kunnen, gister kwam ik dit documentaire/onderzoeksjournalistiek-dingetje tegen over de DB en de SBB. Gaat onder andere over de andere opzet van de dienstregeling waardoor in Zwitserland overstappen altijd kort zijn op de hoofdstations. Bijzonder is trouwens dat in Zwitserland op ieder emplacement bij een groot station een trein klaar staat inclusief machinist. Dit voor het geval er een trein kapot gaat.
Ietsje goedkoper naar Brussel en je kunt dezelfde stoel tweemaal verkopen
Daar is het verkoopsysteem van SNCF geloof ik niet op ingericht, als er een stoel is verkocht voor Rotterdam - Antwerpen blijft deze leeg tussen Amsterdam en Rotterdam en tussen Antwerpen en Parijs. Handig om ondercapaciteit op te vangen (mensen met semi-Flex/full-Flex/last minute die toch nog mee willen), maar minder ideaal voor de prijs.
DB verkoopt dezelfde stoel wel meerdere keren tijdens een rit.
Dat is toch niet mijn ervaring met Thalys, al meerdere keren tijdens een reis Amsterdam - Parijs een andere reiziger naast mij gekregen in Brussel. Thalys heeft wel een soort rassenscheiding in de tweede klas:, no-flex komt in rijtuig 5/15/25 en 8/18/28, mid-flex in rijtuig 6/16/26 en 7/17/27.
Op maandag 30 juni 2014 20:41 schreef Regenjas het volgende: Dat is toch niet mijn ervaring met Thalys, al meerdere keren tijdens een reis Amsterdam - Parijs een andere reiziger naast mij gekregen in Brussel.
Op maandag 30 juni 2014 20:41 schreef Regenjas het volgende: Thalys heeft wel een soort rassenscheiding in de tweede klas:, no-flex komt in rijtuig 5/15/25 en 8/18/28, mid-flex in rijtuig 6/16/26 en 7/17/27.
ik heb een kaartje van 9 euro Lille-Amsterdam en een plek in rijtuig 16, terwijl me dat toch echt no flex lijkt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 30 juni 2014 20:41 schreef Regenjas het volgende: Dat is toch niet mijn ervaring met Thalys, al meerdere keren tijdens een reis Amsterdam - Parijs een andere reiziger naast mij gekregen in Brussel. Thalys heeft wel een soort rassenscheiding in de tweede klas:, no-flex komt in rijtuig 5/15/25 en 8/18/28, mid-flex in rijtuig 6/16/26 en 7/17/27.
dat valt wel op ja, sommige stukken afgeladen vol, andere zo goed als leeg
Op maandag 30 juni 2014 21:21 schreef robin007bond het volgende: Die WC's in de nieuwe sprinters zijn trouwens echt super modern. Wat vinden jullie ervan?
Op maandag 30 juni 2014 21:21 schreef robin007bond het volgende: Die WC's in de nieuwe sprinters zijn trouwens echt super modern. Wat vinden jullie ervan?
Er zitten geen WC's in de nieuwe sprinters? Waar heb jij je bruine baby in gebaard ?
"We komen op voor ons werk en voor onze collega's, ook voor degenen die willen werken. 1 miljoen achterstallige dagen lijkt me toch een reden om op te komen."
Op maandag 30 juni 2014 10:58 schreef b2py het volgende: Dat is juist het idee van staken, publiek treffen en daardoor de tegenwerkende partij sneller overstag te laten gaan.
Niet dat je dat een spoorbond ooit uit kan leggen, maar het idee is dat je degene waarmee je een arbeidsconflict hebt raakt. Niet het publiek tenzij je heel heel zeker bent dat je niet binnen no time de publieke opinie tegen je hebt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Wettelijk is het zelfs verboden seinhuizen te bezetten(wet van 1963 op vitale sektoren) en andzerzijds verbiedt het strafwetboek de bezetting van de sporen! Maar zolang de vakbonden geen rechtspersoonlijkheid hebben moet ge elke staker individueel gaan vervolgen......! Onder druk van onze politici gaat niemand de politie willen opdragen tussenbeide te komen! Kl..land
Die lui kunnen beter tweedehands auto's gaan verkopen of zo
Het is allemaal weer zo systeemautistisch ingericht. Er is dus een kaartautomaat voor OV-chipkaarthouders, en een kaartautomaat voor NS. Kan ik bij die automaat voor chipkaarthouders ook terecht voor producten van de RET? Nee, zeker niet. En bij die met NS-logo kan ik zeker niet terecht om mijn OV-chipkaart op te laden? Oh, toch wel.
Zwaar kansloos gefaal van de hoogste orde. ALWEER.
Die grote kartonnen platen met pijlen bovenop die automaten zijn ook een toppunt van sneuheid. Zet het dan gewoon meteen op die verlichte tekst boven het scherm. Of zorg er gewoon voor dat alle automaten hetzelfde kunnen doen...
Ja, want als ik wat uit de ENE automaat nodig heb en ik sta voor een ANDERE. Dan staat er natuurlijk niet een ENE naast. Nee die staat aan de andere kant van de stationshal. Misschien. Of op het perron. achter de poortjes.
Nee maar het is echt heus makkelijker voor de reiziger hoor!
Het is een grove schande. Wat KnightSolaire ook mag vinden
Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef dennistd het volgende: Ik ben van mening dat de vaste bezoekers van het treinentopic een gratis NS jaarkaart 1e klas moeten krijgen
Ik ben voor.
Of een lifetime InterRail-pass, lijkt me ook wel geinig
Vandaag gaan er 3 GTW's van Arriva in het noorden naar Polen toe. De 247, 248 en 249 gaan naar Polen (en niet om vernietigd te worden), om verlengd te worden. Ze krijgen er een tussenbak bij, en komen terug (datum is mij onbekend) als de 347, 348 en de 349
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2014 03:38:15 ]
Door het oneindige gepruts met deuren van de SGM sprinter van 5.38 van Dordrecht meteen al +30 te pakken doordat ik m'n overstap op Rotterdam CS niet ga halen (was 5 minuten)
De 2e kans (welliswaar niet gegarandeerd, net te doen als je via de brug overstapt) om de overstap te halen werd ook verpruts door de IC van 5.50 welke 4 min te laat vertrok
[ Bericht 34% gewijzigd door _serial_ op 01-07-2014 05:56:04 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op dinsdag 1 juli 2014 05:47 schreef _serial_ het volgende: Door het oneindige gepruts met deuren van de SGM sprinter van 5.38 van Dordrecht meteen al +30 te pakken doordat ik m'n overstap op Rotterdam CS niet ga halen (was 5 minuten)
Dat is een naar begin van de dag. Ik drink een biertje, vrij van alle trein(ellende) voor de komende 17 uur.
Op maandag 30 juni 2014 22:39 schreef James1988 het volgende: Die grote kartonnen platen met pijlen bovenop die automaten zijn ook een toppunt van sneuheid. Zet het dan gewoon meteen op die verlichte tekst boven het scherm. Of zorg er gewoon voor dat alle automaten hetzelfde kunnen doen...
Ik heb wel kaartautomaten gezien waarbij de lichtbak is veranderd naar "OV-chipkaarthouders" en waarbij de kartonnen plaat is weggehaald. Ik gok dat dit niet in één nacht bij alle kaartautomaten te veranderen is, dus die kartonnen dingen zullen wel ter overbrugging zijn.
Vandaag in de Metro: "Gevangenisbewaarder wordt treinconducteur" Nou, dat gaat wat worden. Dan moeten ze ineens service-gericht leren denken. Maar ja, van wie gaan ze dat leren?
De betrouwbaarheid van IC-Direct is in het tweede kwartaal fors verslechterd. Dat is te wijten aan een forse stijging van het percentage uitgevallen ritten.
Zeker interessant, en ik denk dat tarief differentiatie zeker kan helpen daar. Laten we beginnen met het saneren van de tweede machinist die halverwege zit. Zal wel stakingen tot gevolg hebben maar goed..
Op dinsdag 1 juli 2014 08:02 schreef DriekOplopers het volgende: De betrouwbaarheid van IC-Direct is in het tweede kwartaal fors verslechterd. Dat is te wijten aan een forse stijging van het percentage uitgevallen ritten.
Dan zit je dus in de IC richting Schiphol, kom je in Bijlmer op spoor 1 binnen (dat hoort niet). Stap je uit, staat het bord boven het perron op niet instappen. En niemand die even iets omroept ofzo. Personeel van de normaal gesproken cross-platform aansluitende sprinter weigert natuurlijk ook heel eventjes te wachten (halve minuut was genoeg geweest).
Op dinsdag 1 juli 2014 03:34 schreef Monopoly het volgende: Vandaag gaan er 3 GTW's van Arriva in het noorden naar Polen toe. De 247, 248 en 249 gaan naar Polen (en niet om vernietigd te worden), om verlengd te worden. Ze krijgen er een tussenbak bij, en komen terug (datum is mij onbekend) als de 347, 348 en de 349
Op dinsdag 1 juli 2014 08:07 schreef Duvel het volgende: Komt wel overeen met mijn gevoel. Altijd als ik op Rotterdam C aankom, is er wel eentje uitgevallen.
Er zit trouwens een DDZ6 in de ic Rtd - Lw die om 7:35 vertrok. Het normale materieel had +12 en is de tuin in gedirigeerd.
Op zondag 29 juni 2014 01:07 schreef AIex het volgende: 2,50¤ is natuurlijk wel correcter dan die schandalige 7,50¤.
Maar in die 7,50 zit gewoon die 4 euro die je onder de 0 kan verwerkt. Dat kan bijna niet anders, daar betaal je gewoon voor.Iemand die dagelijks een ritje van 5 euro met de bus doet, koopt anders een chipkaart voor 2 euro, doet er 1 euro op en verreist 5 euro en smijt m weg....
Dat gelukkig wel, maar als je wat langer bent dan zit je bijvoorbeeld bij het opstaan bijna het plafond aan. Gelukkig zelf geen last van, maar een kameraad van mij wel
Ik heb weleens een trein eerder/later genomen. Een keer ene klapstoeltje op het balkon, best ok, alleen bij het remmen een enorme warmte die daar ergens vandaan kwam
Andere keer in een bagagerek doorgebracht, was niet onaangenaam, maar daarna kon je wel een potje Schaak op mn achterste spelen
Maar wat versta ik onder 'losse kaartjes en alles voor de OV Chipkaart' bij een automaat als bij de ander 'Saldo en bestellingen staat', wat mist daar dan
Nee, daar heb ik iets te weinig plek voor in mn lange weekend koffer. Ik moest vorige keer al een ventilator rechtvouwen
Dat je dat nog weet trouwens
Het kwam afgelopen weekend toevallig weer bij me boven toen het in een gesprek met een aantal anderen op strijken kwam. Uiteraard jouw actie niet besproken, maar hier nu wel
Serieus, ik heb zojuist 3 anonieme chipkaarten bestelt. Om weg te geven of uit te lenen aan Franse collegas als ze Nederland bezoeken.
Krijg ik de volgende emails
quote:
Beste Duck,
Hartelijk dank voor je bestelling op de NS Spoordeelwinkel. De bestelde producten worden op dit moment samengesteld en binnen 24 uur [b]per e-mail aan je verzonden[/b]. Alle tickets hebben een beperkte geldigheid. Controleer deze dus goed. Je ontvangt na deze bevestiging nog 1 e-mail(s).
Een e-mail met de toegangsbewijzen[b] voor het uitje*[/b] en/of de ticket(s) voor de 1e klas upgrade, de NS fietsenstalling of het OV-fietsabonnement. * Met het uitje wordt het park, museum, horecagelegenheid, show of evenement dat je gaat bezoeken bedoeld.
Eh hallo?
Maar dan komt de volgende binnen
quote:
Beste klant,
Hierbij ontvang je de tickets voor het uitje. De tickets zijn als bijlage toegevoegd aan dit bericht, controleer of je de tickets kunt openen.
Klik op onderstaande link om de voorwaarden van je uitje te kunnen lezen:
Voorwaarden Anonieme OV Chipkaart BELANGRIJKE INFORMATIE
• De tickets zijn in de bijlage van deze e-mail toegevoegd (tip: print de tickets direct uit); • Deze tickets zijn alleen geldig als toegangsbewijs voor het uitje of als bon voor de horecagelegenheid; • Dit zijn geen vervoersbewijzen voor de trein, deze worden in een aparte mail toegezonden; • Neem zowel deze tickets als de NS-vervoersbewijzen mee tijdens je dagje uit; • Zorg dat de tekst en de streepjescodes op de tickets goed leesbaar zijn. Tickets kunnen met Adobe Reader geopend en geprint worden. Nog geen Adobe Reader? Download en installeer deze gratis van: http://get.adobe.com/nl/reader/
Met vragen kan je contact met ons opnemen.
Klantenservice Spoordeelwinkel
Bel ons op 0900-1100012 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten) Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur, op zaterdag 09:00 tot 17:00 uur en op zondag van 09:00 tot 12:00 uur. Op feestdagen gesloten.
E-mails kunnen verzonden worden naar info@spoordeelwinkel.nl . E-mails worden binnen 48 uur beantwoord. Vermeld in je e-mail het ordernummer, die staat bovenin deze e-mail.
Op dinsdag 1 juli 2014 10:49 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maar wat versta ik onder 'losse kaartjes en alles voor de OV Chipkaart' bij een automaat als bij de ander 'Saldo en bestellingen staat', wat mist daar dan
Op dinsdag 1 juli 2014 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende: Serieus, ik heb zojuist 3 anonieme chipkaarten bestelt. Om weg te geven of uit te lenen aan Franse collegas als ze Nederland bezoeken.
Krijg ik de volgende emails
[..]
Eh hallo?
Maar dan komt de volgende binnen
[..]
Moet ik nu een 3D printer aanschaffen ofzo
Wat is dit voor teringshit
Hahahaha, de anonieme kaarten zijn aangemerkt als uitje
Je zult wel een paar kortingscodes krijgen ofzo, zodat je op www.ov-chipkaart.nl weer verder kunt met bestellen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De ICd-reiziger krijgt keer op keer te maken met een wanprestatie van formaat. De trein rijdt veel te laat of geheel niet, en er is een reële kans dat je je eindbestemming niet eens haalt door de zoveelste technische storing.
Aan wie dat ligt maakt de reiziger echt geen zak uit.
Bij uitgevallen ritten door stroomstoring of een wisselstoring wijzen de reizigers grotendeels ook vaak naar NS terwijl het dan toch aan ProRail ligt, maar dat boeit mij en met mij vele anderen geen zak...
Nee. Dit is de definitieve situatie vanaf 9 juli. De tijdelijke situatie is dat je naar de 'ov-chipkaarthouders-automaat' moet als je een papieren kaartje wilt kopen.
Ik lees dat je op sommige TGVs je fiets zonder te demonteren mee mag nemen. Dit zou je op de franse treinplanner kunnen herkennen aan het fietsje. Echter, ik zie geen 1 trein met een fietsje
Op dinsdag 1 juli 2014 13:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: Ik lees dat je op sommige TGVs je fiets zonder te demonteren mee mag nemen. Dit zou je op de franse treinplanner kunnen herkennen aan het fietsje. Echter, ik zie geen 1 trein met een fietsje
Leuk die meereiskaarten van de Spoordeelweken iedere keer, maar ik reis altijd alleen... of nou ja, genoeg mensen in de trein natuurlijk maar moet ik dan maar gewoon aan iemand vragen 'Hé psst.. als de conducteur langskomt ,wil je dan zeggen dat ik met je meereis?' Zie dat soms van die 'zakelijke' 30+'ers carrièremakers bij studenten nog eens proberen, alleen steeds meer reizigers kijken die gasten raar aan.
Op dinsdag 1 juli 2014 13:40 schreef Deezertje het volgende: Leuk die meereiskaarten van de Spoordeelweken iedere keer, maar ik reis altijd alleen... of nou ja, genoeg mensen in de trein natuurlijk maar moet ik dan maar gewoon aan iemand vragen 'Hé psst.. als de conducteur langskomt ,wil je dan zeggen dat ik met je meereis?' Zie dat soms van die 'zakelijke' 30+'ers carrièremakers bij studenten nog eens proberen, alleen steeds meer reizigers kijken die gasten raar aan.
Leuk alternatief voor de ICE/DB treintjes richting Duitsland is trouwens de bus: http://meinfernbus.de/uns(...)ebach-amsterdam.html Vanaf Arnhem voor 8 enkel /16 euro retour in 1:15 uur naar Oberhausen stad of shoppingcentre. Moet je alleen wel vrijdag tot zondags gaan, anders kom je niet meer terug dezelfde dag ('s morgens gaan, 's avonds terug) Winterberg is trouwens 18 euro vanaf Arnhem. Berlijn - Amsterdam is 29 euro vanaf 17 juli. 19 euro van/naar Bremen.
NS wil intercity tussen Dordrecht en Breda behouden
Vanaf de dienstregeling 2016 wil NS de intercity Den Haag - Venlo vervangen door een snelle intercity Den Haag - Eindhoven via de HSL. Dordrecht dreigt daardoor een intercity richting Breda te verliezen. Tegenover Mansveld heeft NS echter aangegeven dat NS ook in de toekomst een intercity via Dordrecht naar Breda wil aanbieden.
"Het streven van NS en de regio is om naast de sprinterverbindingen tussen Dordrecht en Breda minimaal een uursverbinding met een intercity te realiseren. Hiervoor zijn op dit moment nog verschillende oplossingsrichtingen in beeld" schrijft Mansveld aan de Tweede Kamer.
"Eén daarvan is het aanpassen van het Fyra-alternatief, waarbij één of twee van de in totaal vijf geplande HSL-treinen tussen Rotterdam en Breda via Dordrecht rijden. De concept-ontwerpvervoerconcessie sluit de mogelijkheden hiertoe niet uit" aldus de Staatssecretaris in de brief. ook andere mogelijkheden worden onderzocht. De enige trein die in uursfreuentie via de HSL naar Breda gaat rijden, is de Benelux. Onduidelijk is welke van de HSL treinen mogelijk via Dordrecht blijft rijden.
Zodra de trein Den Haag - Venlo wordt ingekort tot Eindhoven, komt er een nieuwe intercity vanuit de richting Amsterdam via Utrecht Centraal naar Venlo. In de brief wordt niet duidelijk of die trein er moet komen in aanvulling op de bestaande intercity's, of in plaats van één van de bestaande intercity's. Als de trein in aanvulling van het bestaande treinaanbod komt is er sprake van Spoorboekloos rijden. Voor zover nu bekend is het echter per 2017 het plan om van start te gaan met spoorboekloos rijden.
Verder gaan de NMBS en de NS opnieuw kijken of de trein Charleroi – Essen verlengd kan worden. In de toekomst dreigt Roosendaal namelijk de snelle verbinding met Antwerpen te verliezen. Dat komt doordat de Benelux in de toekomst via Breda gaat rijden. Verder zijn NS en NMBS nog bezig met een onderzoek naar een snellere stoptrein Roosendaal - Antwerpen.
Op dinsdag 1 juli 2014 15:38 schreef Dr_Flash het volgende: Keurig op tijd weg uit Amersfoort. Nog geen conducteur gezien. Tweede pint is over de helft
Hoevelaken. Daar is de conducteur derde pint op komst. Weer moeizaam signaal
Naast de stoptrein die nu 1x per uur rijdt wordt zeker ook de 2200 (IC Amsterdam-Dordrecht) doorgetrokken naar Breda. En die gaat stoppen op alle tussengelegen stations vanaf Dordrecht. Hebben die stations de vanaf 2015 geëiste twee treinen per uur en houdt Dordrecht zijn IC (die alleen wat vaker stopt, maar het blijft de IC )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maand geleden: Dagje Efteling gepland, leuk. Iets later uitgenodigd worden voor een BBQ, ook leuk, en met iets eerder weggaan uit de Efteling ook wel te combineren.
Vandaag: Ik zie dat het iets eerder weggaan vervroegd is met 45 minuten omdat er werkzaamheden zijn. Conclusie: vooruitplannen is onmogelijk met de NS.
Nee want stel je voor dat NS een maand geleden had gezegd dat je maar 40 minuten eerder weg moest omdat de tijden van de bussen nog niet 100% zeker waren. Dat kan natuurlijk niet.
Daarom mag jij pas 10 dagen van te voren weten of er werkzaamheden zijn.
Op dinsdag 1 juli 2014 03:34 schreef Monopoly het volgende: Vandaag gaan er 3 GTW's van Arriva in het noorden naar Polen toe. De 247, 248 en 249 gaan naar Polen (en niet om vernietigd te worden), om verlengd te worden. Ze krijgen er een tussenbak bij, en komen terug (datum is mij onbekend) als de 347, 348 en de 349
Ik vind het jammer dat die pimpel hier niet in de buurt rijdt. Mijn favoriete trein, en als ik ergens moet zijn waar ik de mogelijkheid heb om deels het traject af te reizen met die trein, dan doe ik dat direct
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2014 17:29:08 ]
Op dinsdag 1 juli 2014 17:25 schreef Ireyon het volgende: Boh ze hebben zowaar een extra rijtuig achter de Excuus-Benelux gezet. Van 7 rijtuigen (A - 5xB - A) naar 8 (A - 3xB - A - 3xB) .
En nog steeds stampvol.
Was hier al voorbij gekomen, en is al een paar weken hoor. Voor zover mij bekend is dit alleen in de zomer. De reservestam hebben ze opengebroken. En er rijdt een stam met één gedeklasseerd eerste klas rijtuig rond. Daar zijn de stickers '1' ook naar '2' veranderd.
Alleen voor de elite de OV-chipkaarthouderautomaat uiteraard Kun je bij gaan staan met een wijntje van de AH To Go in de hand, uiteraard om een 1e klas Toeslag op je OV-chipkaart te laden.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2014 12:55 schreef Ener-G het volgende: Haha en uiteraard is op mijn traject het 'Traject Vrij' 4 euro duurder dan het papieren maandtrajectkaartje wat ik momenteel nog heb.
Maar wel ook 40% korting buiten traject (en je hoeft dan geen papieren kaartjes mee te kopen), en je kan via Mijn NS allerlei zaken online regelen i.p.v. met papieren formulieren. Die ¤ 4,00 is dan wel acceptabel toch?
Op dinsdag 1 juli 2014 08:02 schreef DriekOplopers het volgende: De betrouwbaarheid van IC-Direct is in het tweede kwartaal fors verslechterd. Dat is te wijten aan een forse stijging van het percentage uitgevallen ritten.
Op dinsdag 1 juli 2014 14:59 schreef Dr_Flash het volgende: Zo. Vroeg klaar vandaag. Klantgesprek in Sloterdijk gehad, prima. En nu mooi de Pimpel in naar huis
Op dinsdag 1 juli 2014 15:38 schreef Dr_Flash het volgende: Keurig op tijd weg uit Amersfoort. Nog geen conducteur gezien. Tweede pint is over de helft
Op dinsdag 1 juli 2014 16:00 schreef Dr_Flash het volgende: Apeldoorn. Win-tip: de Nürnberger worstjes met kartoffelsalat zijn 7,90, maar met Brötchen ipv kartoffelsalat slechts 5,30
quote:
Op dinsdag 1 juli 2014 17:06 schreef Dr_Flash het volgende: Hengelo. Weer een mooie kerel ontmoet Pimpel terug is +55 dus hier houdt de mazzel wel op.17:24 gaat er weer wat naar Deventer town.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2014 17:27 schreef Dr_Flash het volgende: En weer onderweg naar huis. Optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van de OV Chipkaart. Op dag 1.
Wat de fuck is daar zo moeilijk aan. Trek die 2 IC's Amsterdam - Dordrecht gewoon door naar Breda.
En de Sprinter Utrecht - Breda moet worden doorgetrokken naar Bergen op Zoom, zodat Bergen op Zoom eindelijk een directe verbinding met Breda krijgt en Bergen op Zoom - Roosendaal - Breda een langverdiende kwartiersdienst. En dan kan de IC Roosendaal - Zwolle eindelijk eens Etten-Leur voorbij reizen.
Echt ben ik nou zo slim of zijn ze bij NS nou zo dom.
Oh en in plaats van 4 treinen Rotterdam - Eindhoven ben ik het verdomme onderhand teringzat om vanuit Roosendaal elke dag 2x 15 minuten te moeten overstappen richting Eindhoven. Dus extra IC Vlissingen - Eindhoven - Venlo/Maastricht alsjeblieft. Kan men in Zeeland ook weer eens met een normale IC reizen.
Voor die oplossingen heb je wel extra materieel nodig. Volgens mij wordt SLT al min of meer maximaal ingezet, dus het doortrekken van die Sprinter is ook niet zomaar te doen. Daarnaast moet het natuurlijk tussen de badslipperexpressen enzo passen allemaal en tussen de andere treinen. Mag ProRail weer aan knutselen wat wel of niet past.
Op dinsdag 1 juli 2014 18:29 schreef Ireyon het volgende: Extra materieel kan prima uit de randstad worden gehaald waar overdag constant lege treinen tussen Utrecht en Den Haag / Rotterdam pendelen
RIKUS!! DOE WAT AAN DAT WALGELIJKE RANDSTADFAVORITISME
Not to mention de kwartierlijkse sprinters Dordt - Den Haag.
Not to mention de kwartierlijkse sprinters Dordt - Den Haag.
Drama die slt's. Ik ging vorig jaar elke dag van Den Haag Moerwijk naar Schiedam. Een hel kan ik je zeggen. Die slt's zijn niet gemaakt voor Nederlanders.
Drama die slt's. Ik ging vorig jaar elke dag van Den Haag Moerwijk naar Schiedam. Een hel kan ik je zeggen. Die slt's zijn niet gemaakt voor Nederlanders.
Iedere passagier die in de hoge vis-a-vis tegenover iemand heeft gezeten kan dat beamen. Lekker met je knie in het kruis van de persoon tegenover je.
Op dinsdag 1 juli 2014 18:29 schreef Ireyon het volgende: Extra materieel kan prima uit de randstad worden gehaald waar overdag constant lege treinen tussen Utrecht en Den Haag / Rotterdam pendelen
RIKUS!! DOE WAT AAN DAT WALGELIJKE RANDSTADFAVORITISME
Drama die slt's. Ik ging vorig jaar elke dag van Den Haag Moerwijk naar Schiedam. Een hel kan ik je zeggen. Die slt's zijn niet gemaakt voor Nederlanders.
Nee klopt. Er rijdt dan ook 98 % SGM, 1 % DDZ en 1 % SLT
Op dinsdag 1 juli 2014 20:59 schreef J.B. het volgende: Godverdomme, gestrand in Visé (of all places) omdat een of andere mongool het een goed idee vond om voor de trein te springen
En vanaf wanneer gaat de Brusselaar rijden via Breda?
Ongetwijfeld niet voor er weer zes perronsporen beschikbaar zijn.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 1 juli 2014 23:58 schreef Darkwing_Duck het volgende: 2 Vraagjes, is er nog een vervolg gekomen, op het REWE aanbod? voor de DB? iets anders leuks?
Niet dat ik weet.
quote:
En vanaf wanneer gaat de Brusselaar rijden via Breda?
Jawel man, in het nachtleven. Den Haag heeft heel veel kroegjes die 'verstopt' zitten. Of dat je er langs loopt en nooit naar binnen gaat. Die kroegjes zijn echt heel tof. Ik heb de beste tijd gehad toen ik in Den Haag woonde